هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌷🌹
🔴 با نگه داشتن #عاشورا، #كشور شما #آسيب نخواهد ديد
⏳زمان؛ 4 آبان 1360 ه.ش
🌍 مکان: #تهران، #حسینیه #جماران
#مردم #آشنا #وظايف #تقاضا #راهپيمايي #عنوان #دستجات #سنتى #حفظ #جهات #شرعى #اسلامى #زنده #گويندگان #نقش #مسئوليت #علما #اندازه
#صحیفه_امام، ج15، ص333
#481 #883
#محرم
#حسینیه_امام_خمینی
#حسین
#عزا
#عزاداری
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
30.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🌷🌹
⚫️ #روضه_خانه
🌷 #روضه #وداع #امام #حسین علیه السلام - مرحوم #کوثری
🌷اولین #عاشورا پس از رحلت #امام ره - #حرم امام ره
🌿 #عشق تو شد #دین #ما، #مهر تو #آیین ما ...
📌📌📌برای دیدن #روضه مرحوم #کوثری در اولین محرم پس از #رحلت #امام در #محضر #مقام_معظم_رهبری، #آیت_الله #خامنه_ای نیز ر.ش: پست #435
#484 #886
#محرم
#حسینیه_امام_خمینی
#حسین
#عزا
#عزاداری
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌷🌹
⚫️ روضه_خانه
🌷 #روضه #عصر #عاشورا - #مقام_معظم_رهبری
#485 #887
#محرم
#حسینیه_امام_خمینی
#حسین
#عزا
#عزاداری
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹
عاشورا را زنده نگه دارید
که
با نگه داشتن #عاشورا
کشور شما آسیب نخواهد دید...
#صحيفه_امام، ج15، ص333
#حسینیه_امام_خمینی
#921
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹
⚫️ #روضه_خانه
⚫️ #روضه #شام #غریبان - مرحوم #کوثری
#486 #888
#محرم
#حسینیه_امام_خمینی
#حسین
#عزا
#عزاداری
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
🌹🌹🌹
💔#زبان_حال حضرت #زینب (سلام #الله علیها)
🌷#مخمّس غزلی از #سعدی
توسط #آیت_الله شیخ محمدحسین #غروی ره (#مفتقر)
📌#بیت هایی که در ( ) قرار دارند، #غزل سعدی است.
تشنه لبا! به آب مهر تو سرشته شد گلم
چون بکَنم دل از تو و چون ز تو مهر بگسلم؟
گرچه بلای دوست را از سر شوق، حاملم
(بار فِراق دوستان بس که نشسته بر دلم
میروم و نمیرود ناقه به زیر محملم)
▪️
مُلک قبول کی شود جز که نصیب مُقبلی؟
لایق عشق و عاشقی برگ گل است و بلبلی
بار غم تو را چو من کس نکند تحمّلی
(بار بیفکند شتر چون برسد به منزلی
بار دل است همچنان ور به هزار منزلم)
▪️
داسِ غم تو میکُند حاصل عمر را درو
درد و بلا همی رسد از چپ و راست نو به نو
رفتم و دل بمانْد در سلسله غمت گرو
(ای که مهار میکشی، صبر کن و سبک برو
کز طرفی تو میکشی وز طرفی سلاسلم)
▪️
شوق تو میزند ز سر، شور و ز نای غم، نوا
تن سوی شام غم روان، دل به زمین نینوا
جز منِ داغدیده را درد نبوده بی دوا
(بارْ کشیدۀ جفا، پرده دریدۀ هوا
راه ز پیش و دل ز پس، واقعهای است مشکلم)
▪️
تا تو به خاطر منی، دیده به خواب کی شود؟
راحت و عشق روی تو؟ آتش و آب کی شود؟
غفلتِ از تو در رهِ شامِ خراب کی شود؟
(معرفت قدیم را هجر، حجاب کی شود؟
گرچه به شخصْ غایبی، در نظری مقابلم)
▪️
ما به هوای کوی تو در به دریم و کو به کو
وز غم هجر روی تو با اَجَلیم رو به رو
کی شود آن که من کنم شرح غم تو مو به مو؟
(آخرِ قصد من تویی، غایت جهدِ آرزو
تا نرسد به دامنت، دستِ امید نگسلم)
▪️
سوخت ز آتش غم هجر تو پرّ و بال من
چون شب تار، روز من، هفته و ماه و سال من
نقش تو در ضمیر من، مونس لایزال من
(ذکر تو از زبان من، فکر تو از خیال من
کی برود؟ که رفتهای در رگ و در مفاصلم)
▪️
گر چه اسیر حلقۀ سلسلۀ اجانبم
یا که چو نقطه، مرکز دایرۀ مصائبم
ور چه ز حد بود برون منطقه نوایبم
(مشتغل توَم چنان کز همه چیز غایبم
مفتکر توَم چنان کز همه خلق غافلم)
▪️
ای که به عرصۀ وفا از همه بُردهای سَبق،
جز تو که سر نهاده از بهر نثار بر طبق؟
خواهر داغدیده را یک نظر، ای جمال حق
(گر نظری کنی، کند کِشته صبر من وَرَق
ور نکنی چه بر دهد کِشتِ امیدْ حاصلم؟)
▪️
مفتقرا به عاشقی گشت بساط عمرْ طی
کی برسی به دولت وصل نگار خویش؟ کی؟
پیری و بندْبندِ دل شور و نوا کند، چو نی
(سنّت عشق، سعدیا تَرک نمیدهی به می
چون ز دلم برون رود خویِ سرشته در گِلم؟)
▪️
من که، به لافِ عاشقی، همسر صد مبارزم
گرچه فنون عشق را، با همه جهل، حایزم
ور چه نصاب شوق را، با همه فقر، فایزم
(داروی درد شوق را، با همه علم، عاجزم
چارۀ کار عشق را، با همه عقل، جاهلم)
#487 #889
#محرم
#حسینیه_امام_خمینی
#حسین
#عزا
#عزاداری
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
💠 #سخن #آخر
☝️#سيدالشهداء و #اصحاب او و #اهل_بيت او آموختند #تكليف را:
➖ #فداكارى در #ميدان،
➖#تبليغ در #خارج ميدان.
همان مقدارى كه فداكارى حضرت، #ارزش پيش خداى تبارک و تعالى دارد و در #پيشبرد #نهضت #حسين سلام #الله عليه #كمک كرده است، #خطبه هاى حضرت #سجاد و حضرت زينب هم به همان مقدار يا قريب آن مقدار تأثير داشته است.
#صحیفه_امام ، ج17، ص53-54
#488 #890
#محرم
#حسینیه_امام_خمینی
#حسین
#عزا
#عزاداری
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
bedayatolhekma - helalian - 105- 14020427 .mp3
11.13M
جلسه 105
المرحة السادسة في المقولات العشر و هي الأجناس العالیة الّتي إلیها تنتهي أنواع الماهیات
الفصل الأوّل: في الجوهر و العرض و عددُ المقولات
تعداد مقولات
تعداد مقولات نزد شیخ اشراق
الفصل الثاني: في أقسام الجوهر
اقسام جوهر و تعریف هر کدام از آنها
صورت جسمی، نوع جوهر نیست
الفصل الثالث: في الجسم
تحلیل حقیقت جسم و اقوال مرتبط
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
bedayatolhekma - helalian - 106- 14020515 .mp3
11.21M
جلسه 106
المرحة السادسة في المقولات العشر و هي الأجناس العالیة الّتي إلیها تنتهي أنواع الماهیات
الفصل الثالث: في الجسم
تحلیل حقیقت جسم و اقوال مرتبط
سنجش اقوال
1) بررسی دیدگاه متکلمان
2) بررسی دیدگاه نظّام
3) بررسی دیدگاه مشهور حکما
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
bedayatolhekma - helalian - 107- 14020516 .mp3
10.42M
جلسه 107
المرحة السادسة في المقولات العشر و هي الأجناس العالیة الّتي إلیها تنتهي أنواع الماهیات
الفصل الثالث: في الجسم
تحلیل حقیقت جسم و اقوال مرتبط
سنجش اقوال
4) بررسی دیدگاه شهرستانی
5) بررسی دیدگاه ذیمقراطیس
الفصل الرابع: في اثبات المادة الأولی و الصورة الجسمیة
بیان مسأله
اثبات ماده اولی و صورت جسمیه
ماده اولی و ماده ثانیه
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
bedayatolhekma - helalian - 108- 14020517 .mp3
11.46M
جلسه 108
المرحة السادسة في المقولات العشر و هي الأجناس العالیة الّتي إلیها تنتهي أنواع الماهیات
الفصل الخامس: في اثبات الصور النوعیة
دیدگاه ها درباره هویت اجسام
1) دیدگاه ذیمقراطیس
2) دیدگاه شیخ اشراق و حکمای اشراقی
3) دیدگاه مشاء
اثبات صور نوعیه
نخستین صور نوعیه
نکاتی مهم درباره نسبت فلسفه و علوم تجربی
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401