|
💥 معرفی اجمالی کتاب
«یک ذرّه بیشتر از صفر»
ناشناختگی خلاق انقلاب اسلامی
با تاکید بر اندیشهی سیاسی حضرت آیتالله خامنهای
◽️ «انقلابِ کاملِ ناتمام» گویاترین عبارت برای بهتصویرکشیدن مختصات موقعیت فعلی انقلاب اسلامی است. یکی از وجوه ناتمامی این انقلاب کامل، عدم تشکیل «دولت مطلوب اسلامی» و تداوم ساختارهای «دولت مدرن آمرانه» بعد از پیروزی انقلاب است. این نقصان، نه به انقلاب و نظام اسلامی، بلکه به ضعفِ روشیِ «امر سیاسی» ما برای پیشبرد مرحلهی دولتسازی برمیگردد.
◽️ آبشخور این نقص را باید در نابسندگی ادراک امروزین ما از اقتضائات روشیِ ساختِ نهادیِ قدرت بهتبع پیدایش «استیت» و سیطرهی جهانیِ نظمِ وستفالیایی پیجویی نمود.
◽️ اینک نظام اسلامی بهناچار بر مرکب فرسودهی دولت مدرن آمرانهی باقیمانده از رژیم پیشین سوار شده است. «انقلاب سیاسی اسلامی» و «نظام جدید اسلامی» برای سرپرستی عرصهی عمومی باید مرکبِ رهوار خودش را بیافریند؛ این امر نیازمند تدوین خلاقانهی نظریهی دولت مطلوب اسلامی است.
◽️ این نظریه، بستری برای استحالهی نظم وستفالیایی است. بهنظر میرسد «خلاء روششناختی» برای چگونگی «توسعهی اثر» و «امتدادبخشی وجودی» به تجربهزیستهی تصورناپذیر انقلاب اسلامی، حلقهی مغفول تدوین این نظریه است.
◽️ کتاب «یک ذرّه بیشتر از صفر» این خلاء را به تصویر کشیده و چگونگی پرکردن آن را مورد تامل قرار داده است. محور این تبیین، نشاندادن ناشناختگی روششناختی خلّاق محفوف در پیدایش و پایایی انقلاب اسلامی است.
این شعر رو حتما شنیدید:
ما سینه زدیم بی صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند
اما این بار باید شعر رو تغییر داد:
چون اینبار شهدا را از صف اول چیدند🌹
ای نشسته صف اول! صف ایثار آنجاست
آن سوی «نرده» ببین! لذت دیدار آنجاست
#رئیس_جمهور_مغتنم
#خادم_جمهور
#شهید_جمهور
@BehrouzDelavar
✍ در جستجوی معنای حدیث 《المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ》بودم که به این تصویر رسیدم.
#ولایت_فقیه
#نظام_سیاسی_اسلام
@BehrouzDelavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍قطرهها خودتان را به مبدأ قدرت وصل کنید.
خدا با جماعتهاست.
#ولایت_الهی
#امام_خمینی
@BehrouzDelavar
🌱روایتی کوتاه از مدیریت بحران بینظیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ماجرای اخیر
1️⃣ از رئیس جمهور مملکت و همراهانش «هیچ» خبری نیست! کشور در «بهت» و «ابهام» فرو رفته است. در سخنرانی برای «سلامت» آنها «دعا» میکند، سپس با «آرامش» به مردم «اطمینان» میدهد که «هیچ» اختلالی در کار کشور به وجود نخواهد آمد. میگوید به مسئولان «توصیهها» شده و کارها «مرتب» و «منظم» به پیش میرود.
سدی محکم در برابر سیلاب احتمالی!
2️⃣ بعد از گذشت 16 ساعت، رسماً اعلام میشود که رئیس جمهور شهید شده است. پیامی مینویسد. از رئیس جمهور تمجید میکند ولی بر خلاف پیامهای مشابه، فضا را «احساسی» نمیکند و بر انتخاب رئیس جمهور جدید تاکید میورزد.
3️⃣ در این گیر و دار، مجلس خبرگان قرار است شروع به کار کند. رئیس جمهور و امام جمعه تبریز غایبان بزرگ این مجلس هستند. در این شرایط در پیامی «محکم» و «ادیبانه»، نظام اسلامی را «تعریف» میکند و از دیگران «دعوت» میکند تا به «تجربه شکست خورده غرب» بنگرند و در «طرح جامع و استوار و گرهگشای حکمرانی اسلامی» تأمّل کنند. بعضی جملات را باید چند بار خواند تا دقیق متوجه شد!
همین قدر با قدرت و تهاجمی!
4️⃣ قرار است بر پیکر رئیس جمهورِ شهید و همراهان نماز بخواند. به تجربه حاج قاسم، همه منتظر و نگران جمله «انا لا نعلم منه الا خیرا» هستند. سه بار این جمله را تکرار میکند. همه گریه میکنند جز او!
فیلمهای قبل و بعد نماز هم بیرون میآید: همچنان «آرام»، «محکم» و «مطمئن».
5️⃣ از ظهر همان روز، سران کشورهای مختلف به نوبت میآیند برای عرض تسلیت. ولی او برای «تسلیت و عزا» ننشسته است. جلسات، «کاری» میشود! نقطه اشتراک و تاکید صحبتهایش، ادامه ارتباطات و تقویت آن است. با اطلاعات همیشگیاش در مورد کشورها و اخبارشان صحبت میکند. حتی برای «اسماعیل هنیه» درس تفسیر میگذارد که از دو وعده الهی یکیش مانده و آن هم «نابودی اسرائیل» است و شما آن را خواهید دید!
با سران چندین کشور جلسهی پشت سرهم دارد، شب هم به خانواده رئیس جمهور سر میزند.
6️⃣ سه روز گذشت. در هر کشور دیگری این سه روز میتوانست به «هر اتفاقی» منجر شود. ولی در ایران، «هیچ» اتفاقی نیفتاده است. همه چیز مرتب و منظم پیش میرود. مردم برای از دست دادن رئیس جمهورِ شهیدشان عزاداری میکنند و اشک میریزند.
پ ن: فقط یک چیز مانده: حرفهای نگفتهای که شاید «بعدا» بگوید...
🔅یک سوال از شما: چند کتاب و فیلم میتوان از این «روش مدیریت» تولید کرد؟ و در چه رشتههای تخصصی میشود آن را تدریس نمود؟!
✍ حسین محمدی محب
@BehrouzDelavar
💬 دعوتید به محفل نویسندگان
📢 درباره فرهنگ، ادبیات و جامعه؛ هم بخوانید و هم بنویسید.
✔️ اینجا؛ مخاطبانمان را به نوشتن ترغیب میکنیم، به دانایی و آگاهی، به زندگی...
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
✍️شما هم، صفحه داشته باشید، فکر بکرِتان را بنویسید، بازنشر دغدغههای شما با ما💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ آیا قدسیت با سیاست جمع میشود؟ جالب است فردی در خارج از کشور مینشیند ساعتها پیرامون تفکیک دنیا از آخرت و تفکیک دیانت از سیاست نظریهپردازی میکند، در همان زمان فردی دیگر در مقام عمل آن نظریه را باطل میکند. ظرفیتهای وجودی انسانها عجیب است.
👈 امروزه برای بطلان نظریههای ارتجاعی نیازی به کرسیهای نظریه پردازی نیست، عمل اجتماعی انقلاب اسلامی، بطلان این نظریهها را اثبات کرده است.
شاید بهتر باشد وقتمان را صرف نظریههای ساخت درون و بیرون نظام جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت در دنیا کنیم.🙏
@BehrouzDelavar
✍️ چشمدرد فراموشنشدنی
🔰 چشم درد گرفته بود. به پزشک مراجعه کردند. پزشک پس از معاینه به ایشان گفت: چند روزی قرآن نخوانید. اجازه دهید چشمانتان چند روزی استراحت کند. ایشان به دکتر فرمود: «من چشم را برای قرآن خواندن میخواهم! چه فایدهای دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم؟ شما یک کاری کنید که من بتوانم قرآن بخوانم.»
معجزه پیامبرانه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) برای ایشان نه صرفا وسیلهای زینتی برای طاقچه خانهها یا کتابی برای مطالعه روزانه بود؛ بلکه امام انقلاب، قرآن را سرمایهای بزرگ برای رشد و تعالی خود و جامعه میدانست. به خوبی دریافته بود که بدون قرآن نمیتوان حرکت کرد. بشر بدون قرآن گرفتار روزمرگی، تحجر و التقاط میشود. پویایی و مانایی خود را از دست میدهد.
اولین و تاریخیترین سند مبارزاتی خود را با آیه چهل و ششم از سوره مبارکه سبأ آغاز کرد: «قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی.» باور عمیق داشت که وعدههای خدا برای تألیف کتاب و مقاله، گعدههای بی ثمر، ژستهای روشنفکری گرفتن و سخنرانیهای صوفیانه کلیفرنیایی نیست؛ بلکه این وعدهها برای ایجاد حیاتی پاکیزه و درخشان با هدف پیراستن جهان از آلودگیهای فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. قرآن کتاب بیداری و حرکت است. در نهایت او به قرآن عمل کرد. برای خدا قیام کرد و دوران جدیدی را در عالم رقم زد.
🔰 امروز حدود پنج دهه از قیام متعهدانه او و ملت ایران میگذرد. چندین نسل تماشاگر افت و خیزهای انقلاب اسلامی بودهاند. هر چند دیگر چشمهای بنیانگذار انقلاب پلک نمیزند و درد نمیکند؛ اما خلف صالح او پیام قرآن را به فراموشی نسپرده است. او نیز خدای قرن سیزده را خدای قرآن چهارده میداند. حتما میدانید قرار است بر اساس یک نقشه کلان قرآنی، نظمی نوین در جهان رخ دهد. صدایی که به گوش میرسد، صدای خردشدن پایههای نظام سلطه است.
اما شیدن کِی بوَد مانند دیدن. جوانان آمریکایی و اروپایی شنیدهها را میبینند. ظاهرا به همین خاطر است که فرصت بیبدیلی برای اعتماد ایشان به وعدههای خداوند فراهم شده است. مردم جهان باور کردهاند که نظام سرمایهداری و اومانیستی زندگی آنها را به قهقرا و ارتجاع میکشاند. رهبر عزیز انقلاب باری دیگر فرصت را مغتنم شمرده و به جوانان آمریکا و اروپا فرموده است:
👈 «توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.»
⬅️ این توصیه مرا به یاد حوزههای علمیه انداخت. علیرغم همه کارآمدیها و خدمات ارزشمند حوزههای علمیه در طول تاریخ شیعه، پرسشهایی راجع به حال کنونی حوزهها در ذهنم نقش بسته است. آیا حوزههای علمیه صدای رسایی برای تبیین آموزههای قرآنی برای تأمین سعادت دنیا و آخرت بشر را دارد؟ آیا در حوزههای علمیه به قدر کفایت، طلاب و فضلایی برای این مأموریت خطیر تربیت شده اند که از سویی بتوانند شیوههای سلوک همه جانبه قرآنی را تعلیم دهند و از سوی دیگر توان تعامل و ارتباط با جوانان آمریکایی و اروپایی را داشته باشند؟ میزان بهرهمندی روزانه فضلا و علمای حوزوی از قرآن و معارف قرآنی چقدر است؟ چون آموختهایم که فاقد شیء نمیتواند معطی شیء باشد. آیا حوزههای علمیه ظرفیت اعزام مبلغ توانمند در لایههای مختلف به قدر کفایت در بستر فضای حقیقی و مجازی را دارد؟ سؤال آخر اینکه در حوزههای علمیه، قرآن متنی جنبی و تزئینی صرفاً برای توصیه های اخلاقی است یا کتابی است که طلاب و علماء در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود هر روز به آن مراجعه می کنند؟
✅ فکری برای استقبال عجیب و شگفتآور جوانان به قرآن کنیم تا خداوند عرصههای جدیدی را پیش رویمان بگذارد.
#صدور_انقلاب
#جهان_اسلام
@BehrouzDelavar
🔹 در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری نسبت به ورود اساتید و نخبگان به عرصه حل مسائل کشور، «بنیاد شیخ انصاری (ره)» رویکرد تمام مأموریتهای خود را حل مسئله قرار داده است.
🔹 بر این اساس، شناسایی، پذیرش، ساماندهی و ارتقای هستههای حل مسئله، در قالب «طرح شهید صدر (ره)» صورت میپذیرد. پس از اجرای مرحله اول این طرح در سال گذشته به صورت آزمایشی، اکنون زمینه برای حضور اساتید، نخبگان و فضلای حوزویِ فعال در عرصه حل مسئله، فراهم گردیده است.
#بنیاد_شیخ_انصاری
#هسته_های_حل_مسئله
#فراخوان_پذیرش_طرح
♦️@tarh_Shahid_Sadr
📌 سرآمد تاریخ
آیت الله العظمی خامنهای:
🔹امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما.
🔸سرآمدان کسانی هستند که در هر رشتهای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضیها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد.
🔹در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضیها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند.
🔸سرآمدان را نمیشود از حافظهی تاریخ حذف کرد؛ نکتهی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهرههای سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانههای تبلیغاتی که روزبهروز هم مدرنتر میشوند، امروزیتر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند دربارهی چهرههای برجسته و منوّر هم دروغپردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است. خورشید زیر ابر باقی نمیماند.
🔸ابنسینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از حافظهی تاریخ زدود، نمیشود تحریف هم کرد.
🔹ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابنسینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوّعتر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آنگونه برجستهها و سرآمدها حضور دارند.
🔸امام یک سرآمدِ همهجانبه است؛ هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاستورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. این خصوصیّات در هیچکدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است.
🔹نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچکس نمیتواند از حافظهی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغپردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره ی درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت.
۱۴۰۲/۰۳/۱۴
بیانات در مراسم سیوچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمهالله)
#امام_خمینی
@BehrouzDelavar
شاید از حادثه میترسیدیم
تو به ما جرأت طوفان دادی
#ولایت_فقیه
@BehrouzDelavar
- سلام
+سلام
- نیرو برای کار میخواستید؟
+ بله . اتفاقا از چهره شما معلوم است که نسبت به کار متعهد هستید و این برای مجموعه ما مهم است. فقط دو نکته: 1. اگر چادرتان را در محیط کار نپوشید، بهتر است. 2.آرایش بسیار ملایم هم اگر داشته باشید که ممنونتان میشوم.
- خیلی ممنون. با عرض پوزش بنده هیچ یک از این شروط را نمیتوانم انجام دهم. اگر میلیادها پول هم بدهید این کار را نخواهم کرد.
+اشکال ندارد. ما با شرایط شما کنار خواهیم آمد.
- دوست عزیز اصلا با این ساخت فکری شما موافق نیستم. نیروی دیگری را جذب بفرمایید.
✍️این جملات نه یک گفتگوی فرضی است که یک صحبت واقعی در همین حوالی بود.
بالأخره مسأله هویت زن بسیار مهم است. آیا هویت زن، یک نیروی کار ارزان، برای کارفرمایان سودجوی بزرگ است یا انسانی است که می تواند در صحنههای بزرگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقشآفرینی فعال داشته باشد؟
از یک سو بانویی را میبینیم که در دامان مادرانه خود سرداری را پرورش داده که معادلات جهانی را تغییر میدهد و در نهایت رزق شهادت نصیب او میشود و از سوی دیگر بانویی که نهایت افق نگاهش این است که دکور خانهاش را چگونه تزیین کند؟
بانوی دیگری در نقش همسری همراه و همدل رئیس جمهوری میشود که میلیونها انسان در فراغ او غمگین و ناراحت میشوند و از سوی دیگر بانویی را میبینیم که خانواده را صرفا محلی برای گسترش چشم و هم چشمیهایش تصور میکند.
آیا زن و خانواده، یک مسأله فرهنگی است که باید برای آن کتاب نوشت و تبلیغ کرد یا یک مسأله ترکیبی و هیبردی است که بعد اصلی آن در اختیار سیاستمداران و تجار بزرگ جهانی است که میخواهند زن را از حضور فعال و هوشیار در صحنههای زندگی به حاشیه بکشانند؟
خواهش میکنم تأمل کنید اگر دغدغه اصلی سیاستمداران در غرب آزادی جوانان است، پس چرا اجازه نمیدهند مسأله هویت زن، فرهنگ حجاب و پوشش چادر ترویج شود تا هر کسی به میل خود یک انتخاب آزاد داشته باشد؟
✅ صحنهگردانان اصلی مسأله زن، حجاب و خانواده چه کسانی هستند؟ هدفشان چیست؟ آینده هویت زن را چگونه ترسیم میکنند؟
#مسأله_زن
#الگوی_سوم_زن
@BehrouzDelavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردان بزرگ دو تاریخ تولد دارند
به سوی دولت اسلامی
✍بسیار بسیار مهم
✍️ خصوصیّت دیگر این مکتب فکری این بود که زنده و پویا و پر تحرّک و عملیّاتی بود؛ مثل بعضی از اندیشهپردازیها و تئوریسازیهای روشنفکرانه نبود که در محفل بحث، حرفهای زیبا و قشنگی است امّا در میدان عمل کارایی ندارد؛ منطق امام، فکر امام، راه امام، عملیّاتی بود؛ قابل تحقّق در میدان عمل بود؛ به همین دلیل هم به پیروزی رسید و پیش رفت؛ این حرکت، مسیر تاریخ کشور ما را عوض کرد.
بیانات رهبر انقلاب در تاریخ 14/3/1394
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرصت یادداشت نویسی ندارم
اما این کلیپ رو حتما ببینید
جامعه به یک بلوغ ویژه ای رسیده که حرف های تکراری و ناکارآمد رو قبول نمیکنه.
✍ دلم برای رئیسی سوخت.
@BehrouzDelavar
به سوی دولت اسلامی
جنگ آب ✍️در اوایل جنگ تحمیلی هشتساله، عراق پیشرویهای زیادی داشت. فشارهای زیادی بر مردم تحمیل شد.
دیروز سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران بوده.
زندگی این شهید عزیز بسیار عجیب، پر فراز و نشیب و خواندنی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ تجربه بسیار مهمی که رهبر انقلاب در پایان دولت جناب آقای روحانی به آن متذکر می شوند.
تجربه ای که برای انتخابات پیش رو بسیار بسیار مهم است.
لطفا منتشر بفرمایید.
@BehrouzDelavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ شهید آیت الله رئیسی با شما تماس می گیرد....
@BehrouzDelavar
✍️اصلح و مثل ابراهیم
1️⃣فردی است که با دشمنان انقلاب، صفبندی کرده و از بن دندان به انقلاب اسلامی پایبند و متعهد باشد.
2️⃣ پایبندی به انقلاب اسلامی میبایست از روی آگاهی به مبانی از یک سو و واقعیت صحنههای انقلاب از سوی دیگر باشد. واقعیتهای انقلاب در میدان عمل بسیار پیچیده است. فردی که خودش را با صحنههای نظام مواجه نکرده، میزان تعهد و پایبندی او معلوم نمیشود. (بسیاری از شخصیتهای خوب را در این مؤلفه از دست دادهایم.)
3️⃣ بسیاری از برنامهها و اسناد بالادستی در مراکز مهم پژوهشی نظام و مجلس نوشته و مصوب شده است. اتفاقاً ظرافتهای پژوهشی آن نیز دیده شده است. کافی است به مجلس و مراکز پژوهشی سر بزنید و اسناد بالادستی را مطالعه بفرمایید. او به اقتضای موقعیت کنونی اش به خوبی با این برنامه ها و مصوبات آشناست. بسیاری از حرفهای خوب، در این اسناد ذکر شده است. اکنون نیازمند اجرای آنها هستیم. فردی که شبانهروز نشناسد و بتواند اجماعی ایجاد کرده و ظرفیتهای واقعی را متحول سازد. عزیزان جایگاه ریاستجمهوری، جایگاه رهبری نظام و نیز جایگاه مراکز استراتژیک نظام نیست؛ بلکه جایگاه مدیریت، رصد و پیگیری اجرای اسناد بالادستی در سطح کلان است. قرار نیست ما بنشینیم و سیاستگذاریهای جدیدی بنویسم. بلکه قرار است سیاستهای نوشته شده اجرا بشود.
4️⃣ کارآمدی و داشتن تیم اجرایی قوی بسیار مهم است. کسی که برنامههای خوبی دارد اما در طول سالها نتوانسته پیگیر اجرای برنامههای خود باشد، معلوم نیست الآن هم بتواند برنامههای خود را به خوبی اجرا نماید. گرههای نظری با گرههای واقعی و عملی بسیار بسیار متفاوت است. لذا نیازمند فردی هستیم که گرههای میدان عمل را بشناسد و همه ظرفیتهای موجود را به کار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسد.
5️⃣ دلسوز بودن برای نظام بسیار مهم است. کسی که خودش را درگیر حاشیهها نکند. بارهاوبارها برای او حاشیه میسازند اما او خودش را درگیر حل معضلات نظام میکند. شایعه و تهمتهای بدون سند و بسیار کوچک به او میزنند، اما او در دوران جنگ آموخته است که تنها باید کار کرد و کار کرد و کار کرد. فرصت کافی برای پاسخگویی به حاشیهها را ندارد. مانند شهید رئیسی عزیزمان که هیچگاه خودش را درگیر پاسخگویی به حواشی نمیکرد. بلکه میکوشید از خود پلی بسازد تا اهداف انقلاب محقق گردد.
6️⃣ نگاه تنگنظرانه خطری جدی برای ریاستجمهوری است. در نظام یک بدنه بسیار قوی مشغول به فعالیت هستند. رئیسجمهور میبایست قدرت استفاده کردن از این بدنه را داشته باشد. فردی که سالها در کشور، در لایههای گوناگون فعالیتهای اجرایی و مدیریتی داشته است، به خوبی میتواند با سعهصدر از همه این ظرفیتها استفاده کند.
7️⃣عدالتخواهی به فریادزدن و اشتغال به کارهای عجولانه نیست؛ بلکه عدالتخواهی نیازمند عقلانیتی مبتنی بر افقهای کلان اسلامی و معنویتی از عمق جان است. عدالتخواهی به اقدامات کف خیابانی نیست؛ بلکه عدالتخواهی به شناخت اهداف و نظام مسائل انقلاب است تا بتوانیم برای حل آنها اقدام کرده و مشکلات را برطرف نماییم. تیم اطرافیان رئیسجمهور میبایست آشنا با گفتمان عدالتخواهی باشند.
8️⃣ رئیسجمهور، خادم جمهور و خادم نظام اسلامی است. رئیسجمهوری که نمیداند چگونه باید خدمت کند و میخواهد از خارج کشور کارشناس بیاورد، هیچگاه نمیتواند گرهی را باز کند. ما را یاد تاریخ قبل از انقلاب میاندازد. رئیسجمهور خسته، بیحال و بیحوصله، غیر کارشناس، ناتوان به حدی که نمیتواند ستاد خودش را مدیریت کند کفایت جایگاه ریاستجمهوری را ندارد. رئیسجمهور باید بتواند به خوبی زیرمجموعههای خود را اداره کند نه اینکه اعضای ستادش فرماندار او باشند.
#رئیس_جمهور
#قالیباف
@BehrouzDelavar