eitaa logo
به سوی دولت اسلامی
146 دنبال‌کننده
29 عکس
8 ویدیو
1 فایل
✍️ ایستگاه کنونی انقلاب، دولت سازی اسلامی است. سوال، انتقاد، پیشنهاد: @B_Delavar
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ آیا قدسیت با سیاست جمع می‌شود؟ جالب است فردی در خارج از کشور می‌نشیند ساعت‌ها پیرامون تفکیک دنیا از آخرت و تفکیک دیانت از سیاست نظریه‌پردازی می‌کند، در همان زمان فردی دیگر در مقام عمل آن نظریه را باطل می‌کند. ظرفیت‌های وجودی انسان‌ها عجیب است. 👈 امروزه برای بطلان نظریه‌های ارتجاعی نیازی به کرسی‌های نظریه پردازی نیست، عمل اجتماعی انقلاب اسلامی، بطلان این نظریه‌ها را اثبات کرده است. شاید بهتر باشد وقتمان را صرف نظریه‌های ساخت درون و بیرون نظام جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت در دنیا کنیم.🙏 @BehrouzDelavar
✍️ چشم‌درد فراموش‌نشدنی 🔰 چشم درد گرفته بود. به پزشک مراجعه کردند. پزشک پس از معاینه به ایشان گفت: چند روزی قرآن نخوانید. اجازه دهید چشمانتان چند روزی استراحت کند. ایشان به دکتر فرمود: «من چشم را برای قرآن خواندن می‏خواهم! چه فایده‏‌ای دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم؟ شما یک کاری کنید که من بتوانم قرآن بخوانم.» معجزه پیامبرانه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) برای ایشان نه صرفا وسیله‌ای زینتی برای طاقچه خانه‌ها یا کتابی برای مطالعه روزانه بود؛ بلکه امام انقلاب، قرآن را سرمایه‌ای بزرگ برای رشد و تعالی خود و جامعه می‌دانست. به خوبی دریافته بود که بدون قرآن نمی‌توان حرکت کرد. بشر بدون قرآن گرفتار روزمرگی، تحجر و التقاط می‌شود. پویایی و مانایی خود را از دست می‌دهد. اولین و تاریخی‌ترین سند مبارزاتی خود را با آیه چهل و ششم از سوره مبارکه سبأ آغاز کرد: «قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی.» باور عمیق داشت که وعده‌های خدا برای تألیف کتاب و مقاله، گعده‌های بی ثمر، ژست‌های روشنفکری گرفتن و سخنرانی‌های صوفیانه کلیفرنیایی نیست؛ بلکه این وعده‌ها برای ایجاد حیاتی پاکیزه و درخشان با هدف پیراستن جهان از آلودگی‌های فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. قرآن کتاب بیداری و حرکت است. در نهایت او به قرآن عمل کرد. برای خدا قیام کرد و دوران جدیدی را در عالم رقم زد. 🔰 امروز حدود پنج دهه از قیام متعهدانه او و ملت ایران می‌گذرد. چندین نسل تماشاگر افت و خیزهای انقلاب اسلامی بوده‌اند. هر چند دیگر چشم‌های بنیانگذار انقلاب پلک نمی‌زند و درد نمی‌کند؛ اما خلف صالح او پیام قرآن را به فراموشی نسپرده است. او نیز خدای قرن سیزده را خدای قرآن چهارده می‌داند. حتما می‌دانید قرار است بر اساس یک نقشه کلان قرآنی، نظمی نوین در جهان رخ دهد. صدایی که به گوش می‌رسد، صدای خردشدن پایه‌های نظام سلطه است. اما شیدن کِی بوَد مانند دیدن. جوانان آمریکایی و اروپایی شنیده‌ها را می‌بینند. ظاهرا به همین خاطر است که فرصت بی‌بدیلی برای اعتماد ایشان به وعده‌های خداوند فراهم شده است. مردم جهان باور کرده‌اند که نظام سرمایه‌داری و اومانیستی زندگی آن‌ها را به قهقرا و ارتجاع می‌کشاند. رهبر عزیز انقلاب باری دیگر فرصت را مغتنم شمرده و به جوانان آمریکا و اروپا فرموده است: 👈 «توصیه می‌کنم با قرآن آشنا شوید.» ⬅️ این توصیه مرا به یاد حوزه‌های علمیه انداخت. علیرغم همه کارآمدی‌ها و خدمات ارزشمند حوزه‌های علمیه در طول تاریخ شیعه، پرسش‌هایی راجع به حال کنونی حوزه‌ها در ذهنم نقش بسته است. آیا حوزه‌های علمیه صدای رسایی برای تبیین آموزه‌های قرآنی برای تأمین سعادت دنیا و آخرت بشر را دارد؟ آیا در حوزه‌های علمیه به قدر کفایت، طلاب و فضلایی برای این مأموریت خطیر تربیت شده اند که از سویی بتوانند شیوه‌های سلوک همه جانبه قرآنی را تعلیم دهند و از سوی دیگر توان تعامل و ارتباط با جوانان آمریکایی و اروپایی را داشته باشند؟ میزان بهره‌مندی روزانه فضلا و علمای حوزوی از قرآن و معارف قرآنی چقدر است؟ چون آموخته‌ایم که فاقد شیء نمی‌تواند معطی شیء باشد. آیا حوزه‌های علمیه ظرفیت اعزام مبلغ توانمند در لایه‌های مختلف به قدر کفایت در بستر فضای حقیقی و مجازی را دارد؟ سؤال آخر اینکه در حوزه‌های علمیه، قرآن متنی جنبی و تزئینی صرفاً برای توصیه های اخلاقی است یا کتابی است که طلاب و علماء در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود هر روز به آن مراجعه می کنند؟ ✅ فکری برای استقبال عجیب و شگفت‌آور جوانان به قرآن کنیم تا خداوند عرصه‌های جدیدی را پیش رویمان بگذارد. @BehrouzDelavar
✍ ارتفاع ماندگار @BehrouzDelavar
🔹 در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری نسبت به ورود اساتید و نخبگان به عرصه حل مسائل کشور، «بنیاد شیخ انصاری (ره)» رویکرد تمام مأموریت‌های خود را حل مسئله قرار داده است. 🔹 بر این اساس، شناسایی، پذیرش، ساماندهی و ارتقای هسته‌های حل مسئله، در قالب «طرح شهید صدر (ره)» صورت می‌پذیرد. پس از اجرای مرحله اول این طرح در سال گذشته به صورت آزمایشی، اکنون زمینه برای حضور اساتید، نخبگان و فضلای حوزویِ فعال در عرصه حل مسئله، فراهم گردیده است. ♦️@tarh_Shahid_Sadr
📌 سرآمد تاریخ آیت الله العظمی خامنه‌ای: 🔹امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. 🔸سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته‌ای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضی‌ها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد. 🔹در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضی‌ها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند. 🔸سرآمدان را نمیشود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد؛ نکته‌ی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهره‌های سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز هم مدرن‌تر میشوند، امروزی‌تر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند درباره‌ی چهره‌های برجسته و منوّر هم دروغ‌پردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است. خورشید زیر ابر باقی نمیماند. 🔸ابن‌سینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از حافظه‌ی تاریخ زدود، نمیشود تحریف هم کرد. 🔹ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن‌سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آن‌گونه برجسته‌ها و سرآمدها حضور دارند. 🔸امام یک سرآمدِ همه‌جانبه است؛ هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاست‌ورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. این خصوصیّات در هیچ‌کدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است. 🔹نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچ‌کس نمیتواند از حافظه‌ی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ‌پردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره ی درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت. ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ بیانات در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) @BehrouzDelavar
شاید از حادثه می‌ترسیدیم تو به ما جرأت طوفان دادی @BehrouzDelavar
- سلام +سلام - نیرو برای کار می‌خواستید؟ + بله . اتفاقا از چهره شما معلوم است که نسبت به کار متعهد هستید و این برای مجموعه ما مهم است. فقط دو نکته: 1. اگر چادرتان را در محیط کار نپوشید، بهتر است. 2.آرایش بسیار ملایم هم اگر داشته باشید که ممنونتان می‌شوم. - خیلی ممنون. با عرض پوزش بنده هیچ یک از این شروط را نمی‌توانم انجام دهم. اگر میلیادها پول هم بدهید این کار را نخواهم کرد. +اشکال ندارد. ما با شرایط شما کنار خواهیم آمد. - دوست عزیز اصلا با این ساخت فکری شما موافق نیستم. نیروی دیگری را جذب بفرمایید. ✍️این جملات نه یک گفتگوی فرضی است که یک صحبت واقعی در همین حوالی بود. بالأخره مسأله هویت زن بسیار مهم است. آیا هویت زن، یک نیروی کار ارزان، برای کارفرمایان سودجوی بزرگ است یا انسانی است که می تواند در صحنه‌های بزرگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش‌آفرینی فعال داشته باشد؟ از یک سو بانویی را می‌بینیم که در دامان مادرانه خود سرداری را پرورش داده که معادلات جهانی را تغییر می‌دهد و در نهایت رزق شهادت نصیب او می‌شود و از سوی دیگر بانویی که نهایت افق نگاهش این است که دکور خانه‌اش را چگونه تزیین کند؟ بانوی دیگری در نقش همسری همراه و همدل رئیس جمهوری می‌شود که میلیون‌ها انسان در فراغ او غمگین و ناراحت می‌شوند و از سوی دیگر بانویی را می‌بینیم که خانواده را صرفا محلی برای گسترش چشم و هم چشمی‌هایش تصور می‌کند. آیا زن و خانواده، یک مسأله فرهنگی است که باید برای آن کتاب نوشت و تبلیغ کرد یا یک مسأله ترکیبی و هیبردی است که بعد اصلی آن در اختیار سیاستمداران و تجار بزرگ جهانی است که می‌خواهند زن را از حضور فعال و هوشیار در صحنه‌های زندگی به حاشیه بکشانند؟ خواهش میکنم تأمل کنید اگر دغدغه اصلی سیاستمداران در غرب آزادی جوانان است، پس چرا اجازه نمی‌دهند مسأله هویت زن، فرهنگ حجاب و پوشش چادر ترویج شود تا هر کسی به میل خود یک انتخاب آزاد داشته باشد؟ ✅ صحنه‌گردانان اصلی مسأله زن، حجاب و خانواده چه کسانی هستند؟ هدفشان چیست؟ آینده هویت زن را چگونه ترسیم می‌کنند؟ @BehrouzDelavar
✍بسیار بسیار مهم
✍️ خصوصیّت دیگر این مکتب فکری این بود که زنده و پویا و پر تحرّک و عملیّاتی بود؛ مثل بعضی از اندیشه‌پردازی‌ها و تئوری‌سازی‌های روشنفکرانه نبود که در محفل بحث، حرفهای زیبا و قشنگی است امّا در میدان عمل کارایی ندارد؛ منطق امام، فکر امام، راه امام، عملیّاتی بود؛ قابل تحقّق در میدان عمل بود؛ به همین دلیل هم به پیروزی رسید و پیش رفت؛ این حرکت، مسیر تاریخ کشور ما را عوض کرد. بیانات رهبر انقلاب در تاریخ 14/3/1394