eitaa logo
به سوی دولت اسلامی
121 دنبال‌کننده
54 عکس
34 ویدیو
6 فایل
✍️ ایستگاه کنونی انقلاب، دولت سازی اسلامی است. سوال، انتقاد، پیشنهاد: @B_Delavar
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ آدم معنوى‌یى که با ظلم مى‌سازد، با طاغوت مى‌سازد، با نظام ظالمانه و سلطه مى‌سازد، این چطور معنویتى است؟ این‌گونه معنویت را ما نمى‌توانیم بفهمیم. بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، 8/6/1384 @BehrouzDelavar
✍️ پرِش های ذهن من در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ⬅️ مشغول مطالعه درباره دولت اسلامی و ساختارهای اجتماعی بودم. طرح تحول، الگوی تولید فکر، بستر مناسب برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و آگاه و... . یکباره ذهنم به سمت اثاث کشی منزلمان در چند سال پیش پَرِش زد. داشتم خانه را برای تحویل دادن تمیز می کردم. همسایه خوبی داشتیم. گاهی پسرشان می آمد با هم صحبت می کردیم. لحظه های آخر آمد به سراغم. گفت حاج آقا می خواهم کتابی را هدیه بدهم. کتابی است که حتما دوستش دارید! گفتم هر چه از دوست رسد نیکوست. کتاب گناهان کبیره استاد دستغیب بود. کتابی بسیار شیرین و خواندنی. خیلی از بزرگان توصیه می کنند که این کتاب حتی شده روزانه یکی دو صفحه اش را بخوانید. چند سال از این اثاث کشی می گذرد، اما کتاب او همیشه جلوی چشمم هست. امیدوارم هر کجا هست سالم و سلامت باشد. 🔰 مشغول مطالعه شدم. چند دقیقه ای خیره به لب تاپ بودم. داشتم ناکارآمدی تمدن غرب را مطالعه می کردم. دوباره ذهنم پَرِش زد. مرا به سراغ کتابی برد که دوستم هدیه داده بود. گفتم بگذار چند صفحه ای از کتاب را مرور کنم. به فهرست کتاب نگاه کردم. نویسنده حدود 40 مورد از گناهان کبیره را برشمرده و توضیحات بسیار خوبی را ارائه داده بود. برای نمونه غیبت، دروغ، زنا و... ذکر شده است. ✅ داشتم کتاب را می خواندم، دوباره ذهنم پَرِش زد. با خودم گفتم خدایا در این کشتارهای وحشیانه این روزها، بیش از ده هزار کودک و ده ها هزار مرد و زن مظلوم به شهادت رسیده اند، اینکه کشورهای اسلامی نسبت به این جنایت های بزرگ اعلام موضع نکنند، آیا گناه کبیره نیست؟ آیا سکوت عمدی یا از روی ترس و خجالت برخی از علماء گناه کبیره است؟ مگر حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات نیست؟! اگر در مرحله دولت اسلامی هستیم، بی اعتنایی نسبت به اولویت های نظام اسلامی از روی عمد گناه محسوب نمی شود؟ حال که پس از قرن ها فرصت مهم تحقق ارزش های الهی در اختیار مسلمانان قرار گرفته است، باز هم برویم مشغول درس و بحثمان بشویم و برایمان مهم نباشد که در جهانِ واقعیت ها چه اتفاقی می افتد و وضعیت اقتصادی مردم به کجا خواهد انجامید؟! درس و بحث که قطعا خوب است و باید قوی هم باشیم، اما چه درسی و چه بحثی؟! مگر دین شریف اسلام برای پیشرفت همه جانبه دنیا و آخرت برنامه ندارد؟ مسئولیت ارائه و تحقق این برنامه با کیست؟ حال که خیل عظیمی از دینداران جانشان را به کف دست گرفته اند و آماده فداکاری برای ارزش های دینی هستند، از دست دادن این فرصت بزرگ گناه کبیره نیست؟ خب سال ها آموخته ایم که اساس اسلام بر پایه توحید بنا شده است. آیا مقصود همین خدا یکی است و دوتا نیست؟ یا مسئولیت عالمان حوزوی ایجاد یک جامعه توحیدی و استقرار توحید در جامعه است؟ بارها و بارها از عدالت علوی خواندیم و توصیه کردیم. تولید فکر عدالت محور و تحقق عدالت در سطح جامعه مسئولیت علماء اسلام نیست؟ 📣 خب سؤالات همینطور پشت سرهم ذهنم را درگیر کرد. شما را هم با پَرِش های ذهنم خسته کردم، ولی به یک سؤال اساسی رسیدم. با وجود فرصت بسیار خوبی که در شرایط کنونی برای گسترش خوبی ها در جهان هست، واجبات و گناهان کبیره، همان 40 گناه و واجباتی است که در کتاب شهید عزیز حضرت آیت الله دستغیب و رساله های عملیه نگاشته شده است؟ مسئولیت های مسلمانان اکنون با مثلا چهارصد سال پیش تفاوتی نکرده است؟ بهروز دلاور @BehrouzDelavar
✳️مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور تکمیل «شبکه پژوهشگران» خود و به‌کارگیری پژوهشگران برتر در پژوهش‌های مرتبط با نظام قانونگذاری، از میان برادران و خواهران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور در رشته های زیر دعوت به همکاری می‌کند. ✅کلیه گرایش‌های رشته‌های: 1. علوم اسلامی و حوزوی 2. حقوق 3. اقتصاد 4. جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی 5. علوم تربیتی 6. علوم سياسی 7. مدیریت، سیاستگذاری و حکمرانی 8. معماری، کشاورزی و محیط زیست، صنایع و معادن و فناوری اطلاعات ✳️(زیرشاخه‌های هر یک از رشته‌های فوق، در فرم ثبت‌نام قابل‌مشاهده است.) ✳️شرایط متقاضیان: متقاضیان باید علاوه بر شرایط عمومی، دارای یکی از شرایط زیر باشند: ✅برخوردار از هر دو مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزه ✅دانشجو یا دانش‌آموخته دکتری در رشته‌های دانشگاهی یا سطح چهار حوزه ✳️فرایند فراخوان: ✅ارسال کارنامک (رزومه) علمی و پژوهشی (تا پایان فروردین ماه 1403) بررسی اولیه و دعوت منتخبین به مصاحبه (تا نیمه اول اردیبهشت ماه 1403) ✅مصاحبه حضوری (تا پایان خرداد ماه 1403) (برای متقاضیان خارج از قم، امکان مصاحبه به صورت مجازی فراهم است.) ✅اعلام نتایج نهایی (نیمه اول تیرماه 1403) ✅گذراندن دوره مدرسه پارلمانی (تا پایان مرداد 1403) ✳️برای ثبت‌نام به آدرس زیر مراجعه فرمایید formafzar.com/form/hamkary راه‌های ارتباط با مرکز zil.ink/cmir.parliran
✍ دولت اسلامی یعنی اینکه با خیال راحت میخوابی، صبح برای اقامه نماز بیدار میشی، میبینی همه گزارش چای خوردنشون رو تو صفحات مجازی گذاشتن. گوارای وجودتان😍 @BehrouzDelavar
25.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 دومین همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳ ⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh2 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
| 💥 معرفی اجمالی کتاب «یک ذرّه بیش‌تر از صفر» ناشناختگی خلاق انقلاب اسلامی با تاکید بر اندیشه‌ی سیاسی حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای ◽️ «انقلابِ کاملِ ناتمام» گویاترین عبارت برای به‌تصویرکشیدن مختصات موقعیت فعلی انقلاب اسلامی است. یکی از وجوه ناتمامی این انقلاب کامل، عدم تشکیل «دولت مطلوب اسلامی» و تداوم ساختارهای «دولت مدرن آمرانه» بعد از پیروزی انقلاب است. این نقصان، نه به انقلاب و نظام اسلامی، بلکه به ضعفِ روشیِ «امر سیاسی» ما برای پیشبرد مرحله‌ی دولت‌سازی برمی‌گردد. ◽️ آبشخور این نقص را باید در نابسندگی ادراک امروزین ما از اقتضائات روشیِ ساختِ نهادیِ قدرت به‌تبع پیدایش «استیت» و سیطره‌ی جهانیِ نظمِ وستفالیایی پی‌جویی نمود. ◽️ اینک نظام اسلامی به‌ناچار بر مرکب فرسوده‌ی دولت مدرن آمرانه‌ی باقی‌مانده از رژیم پیشین سوار شده است. «انقلاب سیاسی اسلامی» و «نظام جدید اسلامی» برای سرپرستی عرصه‌ی عمومی باید مرکبِ رهوار خودش را بیافریند؛ این امر نیازمند تدوین خلاقانه‌ی نظریه‌ی دولت مطلوب اسلامی است. ◽️ این نظریه، بستری برای استحاله‌ی نظم وستفالیایی است. به‌نظر می‌رسد «خلاء روش‌شناختی» برای چگونگی «توسعه‌ی اثر» و «امتدادبخشی وجودی» به تجربه‌زیسته‌ی تصورناپذیر انقلاب اسلامی، حلقه‌ی مغفول تدوین این نظریه است. ◽️ کتاب «یک ذرّه بیش‌تر از صفر» این خلاء را به تصویر کشیده و چگونگی پرکردن آن را مورد تامل قرار داده است. محور این تبیین، نشان‌دادن ناشناختگی روش‌شناختی خلّاق محفوف در پیدایش و پایایی انقلاب اسلامی است.
پذیرش مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی
این شعر رو حتما شنیدید: ما سینه زدیم بی صدا باریدند از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند ما مدعیان صف اول بودیم از آخر مجلس شهدا را چیدند اما این بار باید شعر رو تغییر داد: چون این‌بار شهدا را از صف اول چیدند🌹 ای نشسته صف اول! صف ایثار آنجاست آن سوی «نرده» ببین! لذت دیدار آنجاست @BehrouzDelavar
✍ در جستجوی معنای حدیث 《المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ》بودم که به این تصویر رسیدم. @BehrouzDelavar
13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍قطره‌ها خودتان را به مبدأ قدرت وصل کنید. خدا با جماعت‌هاست. @BehrouzDelavar
🌱روایتی کوتاه از مدیریت بحران بی‌نظیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ماجرای اخیر 1️⃣ از رئیس جمهور مملکت و همراهانش «هیچ» خبری نیست! کشور در «بهت» و «ابهام» فرو رفته است. در سخنرانی برای «سلامت» آن‌ها «دعا» می‌کند، سپس با «آرامش» به مردم «اطمینان» می‌دهد که «هیچ» اختلالی در کار کشور به وجود نخواهد آمد. می‌گوید به مسئولان «توصیه‌ها» شده و کارها «مرتب» و «منظم» به پیش می‌رود. سدی محکم در برابر سیلاب احتمالی! 2️⃣ بعد از گذشت 16 ساعت، رسماً اعلام می‌شود که رئیس جمهور شهید شده است. پیامی می‌نویسد. از رئیس جمهور تمجید می‌کند ولی بر خلاف پیام‌های مشابه، فضا را «احساسی» نمی‌کند و بر انتخاب رئیس جمهور جدید تاکید می‌ورزد. 3️⃣ در این گیر و دار، مجلس خبرگان قرار است شروع به کار کند. رئیس جمهور و امام جمعه تبریز غایبان بزرگ این مجلس هستند. در این شرایط در پیامی «محکم» و «ادیبانه»، نظام اسلامی را «تعریف» می‌کند و از دیگران «دعوت» می‌کند تا به «تجربه شکست خورده غرب» بنگرند و در «طرح جامع و استوار و گره‌گشای حکمرانی اسلامی» تأمّل کنند. بعضی جملات را باید چند بار خواند تا دقیق متوجه شد! همین قدر با قدرت و تهاجمی! 4️⃣ قرار است بر پیکر رئیس جمهورِ شهید و همراهان نماز بخواند. به تجربه حاج قاسم، همه منتظر و نگران جمله «انا لا نعلم منه الا خیرا» هستند. سه بار این جمله را تکرار می‌کند. همه گریه می‌کنند جز او! فیلم‌های قبل و بعد نماز هم بیرون می‌آید: همچنان «آرام»، «محکم» و «مطمئن». 5️⃣ از ظهر همان روز، سران کشورهای مختلف به نوبت می‌آیند برای عرض تسلیت. ولی او برای «تسلیت و عزا» ننشسته است. جلسات، «کاری» می‌شود! نقطه اشتراک و تاکید صحبت‌هایش، ادامه ارتباطات و تقویت آن است. با اطلاعات همیشگی‌اش در مورد کشورها و اخبارشان صحبت می‌کند. حتی برای «اسماعیل هنیه» درس تفسیر می‌گذارد که از دو وعده الهی یکیش مانده و آن هم «نابودی اسرائیل» است و شما آن را خواهید دید! با سران چندین کشور جلسه‌ی پشت سرهم دارد، شب هم به خانواده رئیس جمهور سر می‌زند. 6️⃣ سه روز گذشت. در هر کشور دیگری این سه روز می‌توانست به «هر اتفاقی» منجر شود. ولی در ایران، «هیچ» اتفاقی نیفتاده است. همه چیز مرتب و منظم پیش می‌رود. مردم برای از دست دادن رئیس جمهورِ شهیدشان عزاداری می‌کنند و اشک می‌ریزند. پ ن: فقط یک چیز مانده: حرف‌های نگفته‌ای که شاید «بعدا» بگوید... 🔅یک سوال از شما: چند کتاب و فیلم می‌توان از این «روش مدیریت» تولید کرد؟ و در چه رشته‌های تخصصی می‌شود آن را تدریس نمود؟! ✍ حسین محمدی محب @BehrouzDelavar