وقال الصادق علیه السلام: من شك في كفر أعدائنا والظالمين لنا فهو كافر.
نام کتاب : بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 8 صفحه : 366
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ (رحمه الله) قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ لَيْسَ النَّاصِبُ مَنْ نَصَبَ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ لِأَنَّكَ لَا تَجِدُ رَجُلًا يَقُولُ أَنَا أُبْغِضُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ لَكِنَّ النَّاصِبَ مَنْ نَصَبَ لَكُمْ وَ هُوَ يَعْلَمُ أَنَّكُمْ تَتَوَلَّوْنَّا وَ أَنَّكُمْ مِنْ شِيعَتِنَا
نام کتاب : علل الشرائع نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 2 صفحه : 601
🔹ابن عربی: «الصلاه خیر من النوم» در #اذان سنت حسنه است!
✍️اضافه «الصلاه خیر من النوم» در اذان از بدعتهایی هست که عمر بن خطاب لعنت الله علیه و بنی امیه وارد اذان کردند، و در مذهب شیعه برمبنای روایات اهل بیت علیهم السلام این افاضه بدعت و متروک شده. ابن عربی دراین مورد هم موافق مذهب مخالفین فتوا بر مشروعیت آن داده!
🔻ابن عربی مینویسد:
بعضی آن را جزو اذان شرعی شمرده اند و معتبر می دانند و برخی آن را از کارهای عمر دانسته اند و برای آن اعتبار قائل نیستند؛ اما مذهب ما این است که آن شرعی است اگر چه از کارهای عمر است.
📚الفتوحات المكية (اربع مجلدات)، ج۱، ص۴۰۰
🔹امام رضا علیه السلام میفرمایند:
«الصلاه خیر من النوم» بدعتی است که بنی امیّه گذاشتهاند، و جزء اصل اذان نیست.
📚مستدرك الوسائل المحدّث النوري، ج۴ ، ص۴۴ ، ح۴۱۴۰
🔹و شیخ طوسی رضوان الله علیه ادعای اجماع بر ترک آن میکند:
(بالصلاة خير من النوم ) لإجماع الطائفة على ترك العمل بها .
📚الإستبصار فيما اختلف من الأخبار، ج۱، ص۳۰۸
Kashani-14010120-07Ramazan-Hkashani_Com~1.mp3
14.63M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی سخنرانی کامل
📋 سیر تکوّن عقاید شیعه (جلسه هفتم) ـ 20 فروردین ماه 1401
مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
بضعة الرسول سلام الله عليها
🆔 ble.ir/kashani1395/
🆔 rubika.ir/kashani1395/
🆔 eitaa.com/kashani1395/
🆔 telegram.me/kashani1395/
🆔 instagram.com/hkashani_com/
🌐 www.hkashani.com
♦️منکر ولایت حضرت امیرالمومنین علیه السلام ابلیس است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است که امام رضا علیه السلام فرمودند:
🔻مثل المومنین فی قبولهم ولاء امیر المومنین في یوم غدیر خم کمثل الملائکة في سجودهم لآدم و مثل من أبی ولایة امیر المومنین في یوم الغدیر مثل ابلیس..
▫️پذیرش ولایت امیر المومنین علیه السلام از سوی مومنان در روز غدیر خم، مثل سجده ملائکه بر آدم است؛ و مثل آنان که در روز غدیر از پذیرش ولایت امیر المومنین علیه السلام اعراض کردند مثل ابلیس است
📚اقبال الاعمال - سید بن طاووس ص۷۷۹
💠شرط حجیت اجماع در فقه شیعه [۴]
🔹#شیخ_مفید میگوید:
🔻اجماع امت در جهت قول امام(معصوم) حجت است.. و قاعده اجماع، ثابت شدن حق، به سبب قول امام است که جانشین پیامبر (ص) است. بنابراین اگر او به تنهایی چیزی بگوید که هیچ یک از بندگان با آن موافق نباشند، قول او در حجت بودن و برهان کافی است. ما اجماع را نیز تنها به سبب او حجت به شمار آوردیم و از او یاد کردیم محال است اجماع حاصل گردد، مگر آنکه او در اجماع باشد.. واین تنها مذهب اماميه است.
📗أوائل المقالات في المذاهب والمختارات...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ | واکنش استاد میرباقری، به تقدس تراشی برای مثنوی و معنوی!!
⚠️چرا از مثنویی که در آن به پدر امیرالمومنین علیه السلام توهین شده تمجید میشود؟!!
📎نسبت کُفر دادن به حضرت ابوطالب علیه السلام توسط مولوی
#نقد_مولوی #ابوطالب