هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
اکونومیست: ایران آمریکا را تحت فشار قرار داده است
نشریه آمریکایی:
🔹سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران شکست خورده است، اکنون این جمهوری اسلامی ایران است که در حال اعمال همین سیاست علیه واشنگتن است.
🔹بروز بحران [میان ایران و آمریکا] از همان روزی که ترامپ برجام را بدترین توافق تاریخ خواند و از آن خارج شد قابل پیشبینی بود.
tn.ai/2591691
@TasnimNews
بینش راهبردی
اکونومیست: ایران آمریکا را تحت فشار قرار داده است نشریه آمریکایی: 🔹سیاست موسوم به «فشار حداکثری» ع
این هم شاهد مطلبی که عرض کردم👆👆
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️ برگزاری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) در 8 و 9 دیماه 1401
✅ محورهای همایش:
🔶 دیدگاههای علامه مصباح یزدی(ره) درباره:
🔷 چیستی، امکان و اعتبار علوم انسانی؛
🔷 مبانی علوم انسانی؛
🔷 روش و فرآیند تولید علوم انسانی اسلامی؛
🔷 مسایل علوم انسانی.
🔶 مطالعه تطبیقی اندیشههای علامه مصباح یزدی(ره) با دیگر متفکران در حوزه علوم انسانی؛
🔶 منظومه فکری علامه مصباح یزدی(ره) در علوم انسانی اسلامی؛
🔶 انعکاس و تأثیرگذاری اندیشه علامه مصباح یزدی(ره) در آثار اندیشمندان علوم انسانی.
🗓 آخرین مهلت ارسال چکیده 1400/8/30
🗓 آخرین مهلت ارسال مقالات 1400/12/29
🏢 دبیرخانه همایش: قم، خیابان جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔷 سایت همایش
🌐 www.ihsam.iki.ac.ir
☎️ 02532113429
🌐 پایگاه اطلاعرسانی آثار حضرت علامه مصباح
🌐 https://mesbahyazdi.ir
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
هدایت شده از بینش راهبردی
🔻روی نقشه "التنف" را مشخص کرده ام
شهری فوق العاده استراتژیک که نقطه تلاقی خط مرزی بین عراق و سوریه و اردن است
آمریکایی ها پایگاه خودشان در سوریه را اینجا قرار داده اند
حال چرا؟!
🔻اگر نقشه را به خوبی عنایت کنید بعد از اینکه عراق و سوریه و لبنان و غزه و یمن، در جبهه مقاومت قرار گرفتند در این شرایط اگر اردن نیز به سمت جبهه مقاومت بیاید، آنوقت حلقه محاصره آل سعود و آل صهیون کامل خواهد شد. لازم به ذکر است که قبر جعفر ابن ابیطالب نیز که در جنگ موته به شهادت رسیدند، در مجاورت مرز اردن با فلسطین اشغالی است و این برای دوستداران اهل بیت می تواند انگیزه مضاعفی بر حضور و آزاد سازی اردن ایجاد کند.
🔻با درک این مساله آمریکایی ها پایگاهی در التنف زده اند و می خواهند مانع حضور جبهه مقاومت در اردن شوند
علاوه بر اینکه مانع ایجاد یک خط امن از هرات به بیروت شوند
از اینرو جبهه مقاومت حتما باید روی تعطیل کردن این پایگاه حساب ویژه ای باز کند.
ان شاء الله همزمان با اخراج آمریکا از عراق روی تعطیلی این پایگاه نیز باید متمرکز شد.
🔺با کانال #بینش_راهبردی همراه باشید.
http://eitaa.com/joinchat/2579496960C994bde62e8
بحمدالله حمله ای حساب شده به التنف داشتیم
عرض کردم پاسخ ما به حملات ایذایی آمریکایی ها کاملا راهبردی و بر اساس سلسله عملیات های راهبردی است
به این گزارش شبکه های عربی عنایت کنید
هدایت شده از کاوش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گزارشی از حمله ترکیبی به پایگاه آمریکایی التنف در سوریه!
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
هدایت شده از خبرگزاری فارس
استقبال طالبان از سخنان رهبر انقلاب درباره وحدت شیعه و سنی
🔹سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: طالبان از سخنان آیتالله خامنهای که خواستار وحدت بیشتر بین سنیها و شیعیان در افغانستان شدهاند، استقبال میکند. انشاءالله توطئه دشمنان برای شکستن وحدت شیعه و سنی خنثی خواهد شد.
@FarsNewsInt
بینش راهبردی
استقبال طالبان از سخنان رهبر انقلاب درباره وحدت شیعه و سنی 🔹سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: طالبان از سخن
ان شاءالله اتحاد استراتژیک شیعه و سنی در افغانستان، الگوی خوبی برای سایر کشورها در همکاری علیه دشمن مشترک باشد.
فقه روابط بین الملل ج۱.mp3
49.51M
🔶درس گفتار فقه روابط بین الملل
#جلسه_اول
📌آنچه در این جلسه ارائه شد:
1- تبیین سرفصلها
1-1- ضرورت بحث
1-2- مفهوم شناسی
1-3- روش شناسی
1-4- موضوع شناسی
1-5- مسائل روابط بین الملل
2- تبیین ابر مسأله در علم روابط بین الملل
3- آیا ماهیت نظام بین الملل آنارشیک است یا سلسله مراتبی؟
🔹مدرس: استاد رنجبر (دکتری علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره)
🔺با کانال #بینش_راهبردی همراه باشید.
http://eitaa.com/joinchat/2579496960C994bde62e8
ما سازمان سیا و پنتاگون را هک میکنیم و کلی اطلاعات راهبردی را سرقت میکنیم، آنوقت اینها پمپبنزین و تابلوی تبلیغاتی را
جالبه
نیست؟
برنامه گام دوم با حضور حجت الاسلام دکتر رنجبر امشب از شبکه نور (شبکه استانی قم) ساعت ۲۰
✅ دوازده اصل در عدالتخواهی انقلابی
مقدمه:
«عدالتخواهی» همواره یکی از توصیههای رهبر انقلاب به جوانان مؤمن و انقلابی و آحاد ملت بوده است. اما عدالتخواهی هم مثل هر امر اجتماعی دیگری، ممکن است دچار آفات و آسیبهایی شود. بنابراین لازم است تا مسیر مطالبه و طریق طلب آن بر مبنای معیارهای صحیح، دانسته و سپس پیموده شود.در اطلاعنگاشت زیر، برخی از الزامات و چارچوبهای اساسی عدالتخواهی را در منظومهی فکری رهبر انقلاب مورد بررسی قرار گرفته است.
🔶نیازمند «نظریه جامع عدالت» هستیم
ادارهی کشور نیاز دارد به اینکه به یک جمعبندی قوی و متقن و مستدل در باب عدالت اجتماعی برسد که بتواند بر اساس آن جمعبندی، برنامههای بلندمدت را طراحی کند. بعد از آنکه ما به یک نظریهی متقن و جمعبندی شدهای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوههای اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحثهای کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهشهای فراوانی را دنبال خواهد کرد. آن وقت در اینجاست که ما میتوانیم از تجربیات بشری استفاده کنیم. ۲۷/۲/۹۰
🔶شعار عدالت را تقویت و همگانی کنید اما...
هرچه میتوانید، شعار اصلی عدالت و آنچه را مربوط به عدالت است، تقویت و همگانی و در ذهنها تعمیق کنید و روی پشتوانه و فلسفهی فکری آن کار کنید - اینها لازم است - اما کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی میتواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که میتواند؛ البته که توانسته! مدعی دستگاههای مختلف از لحاظ کارآمدی، خودِ بنده هستم. من دائماً نسبت به کارآمدی، از اینها سؤال و مطالبه میکنم؛ اما بنده اعتقادم این است که نظام اسلامی از همهی دولتهایی که در دوران استعمار و دوران نزدیک به استعمار در کشور ما وجود داشته، قویتر عمل کرده است. ۱۰/۸/۸۳
🔶دانشجویان درباره عدالت اجتماعی بیندیشند
وقتی که مسأله عدالت اجتماعی در کشور مطرح میشود، دانشجو باید از این مسأله حمایت کند. عدالت اجتماعی، آن چیزی است که حتی کسانی که اصرار داشتند شعار عدالت اجتماعی را به دلایل سیاسی و با انگیزههای گوناگون کمرنگ کنند، بالاخره نتوانستند؛ مجبور شدند عدالت اجتماعی را مطرح کنند. در دنیا، غیر از مستکبران و زورگویان و چپاولگران عالم، هیچ انسانی نیست که به عدالت اجتماعی و شعار آن پشت کند. این شعار در کشور مطرح میشود؛ چه کسی باید از این شعار حمایت کند؟ چه کسی باید بیشتر از همه درباره آن بیندیشد؟ چه کسی باید برای آن کار کند و درباره راههای تأمین آن، تحقیق و بحث کند و میزگرد بگذارد، غیردانشجویان؟ ۱/۹/۷۸
🔶انسانی که با تقوا نیست نمیتواند منشاء عدالت اجتماعی باشد
در هر انسانی، عدالت شخصی و نفسانی او، پشتوانهی عدالت جمعی و منطقهی تأثیر عدالت در زندگی اجتماعی است... هرکس که بخواهد در محیط زندگی مردم منشأ عدالت شود، اول باید در درون خود تقوای الهی را رعایت کند. انسانی که مراقب خود نیست و در عمل و کلام و زندگی شخصی خود دچار بیعدالتی و بیتقوایی است، نمیتواند در محیط جامعه منشأ عدالت اجتماعی باشد. ۲۶/۱۲/۷۹
🔶شاخص عدالت، قانون است
معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است. اگر عمل فرد، جمع، منطبق به قانون شد، این عدالت است؛ اگر از قانون انحراف پیدا کرد، این بیعدالتی است. و قانون هم در نظام اسلامی، قانون اسلامی است. البته در مجموعهی قوانین ما ممکن است قوانینی باشند که صددرصد با احکام اسلامی منطبق نباشند، یا قوانینی که از قبل ماندهاند یا برخی قوانین دیگر، که اینها بایست اصلاح بشود. معیار، این است که بر طبق قانون عمل بشود. عدل، اینجا تحقق پیدا میکند. ۷/۴/۸۸
🔶عدالت بدون معنویت، یک «شعار توخالی» است
اگر معنویت با عدالت همراه نباشد، عدالت میشود یک شعار توخالی. خیلیها حرف عدالت را میزنند، اما چون معنویت و آن نگاه معنوی نیست، بیشتر جنبهی سیاسی و شکلی پیدا میکند. ۱۶/۶/۸۸ اگر معنویت نشد، عدالت تبدیل میشود به ظاهرسازی و ریاکاری؛ اگر عقلانیت نشد، عدالت اصلًا تحقق پیدا نمیکند و آن چیزی که انسان تصور میکند عدالت است، میآید و جای عدالت واقعی را میگیرد. بنابراین معنویت و عقلانیت در تحقق عدالت شرط است. ۲/۶/۸۷
🔶اگر عقلانیت نباشد؛ عدالت، «ضد عدالت» میشود
اگر عقلانیت در عدالت نباشد، گاهی اوقات عدالت به ضد خودش تبدیل میشود؛ اگر درست در باب عدالت محاسبه نباشد. خیلی از کارها را گاهی بعضی از این گروههای تند و افراطی توی این کشور به عنوان عدالت کردهاند، که ضد عدالت شده. اتفاقاً حالا همان تندیهای آن حضرات موجب شده که خود آنها صد و هشتاد درجه گرایشهایشان عوض بشود! جور دیگری حرف بزنند، جور دیگری فکر کنند، جور دیگری عمل بکنند. ۱۶/۶/۸۸ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار میشود؛
آسمان:
خیال می کند،چیزهایی عدالت است، درحالیکه نیست؛
و چیزهایی را هم که عدالت است، گاهی نمیبیند. ۸/۶/۸۴
🔶منظور از عقلانیت، محافظه کاری نیست
عقلانیت و محاسبه که میگوییم، فوراً به ذهن نیاید که عقلانیت و محاسبه به معنای محافظهکاری، عقلگرایی و تابع عقل بودن است. عاقل بودن و خرد را به کار گرفتن با محافظهکاری فرق دارد. محافظهکار، طرفدار وضع موجود است؛ از هر تحولی بیمناک است؛ هرگونه تغییر و تحولی را برنمیتابد و از تحول و دگرگونی میترسد؛ اما عقلانیت اینطور نیست؛ محاسبهی عقلانی گاهی اوقات خودش منشأ تحولات عظیمی میشود. انقلاب عظیم اسلامی ما ناشی از یک عقلانیت بود. بنابراین عقلانیت با محافظهکاری فرق دارد. محاسبهی عقلانی را با محاسبهی محافظهکارانه بههیچوجه مخلوط نکنید؛ اینها دو چیز است. ۸/۶/۸۴
🔶نباید به اسم عدالتخواهی، اخلاق را زیر پا گذاشت
اگر به نام عدالتخواهی و به نام انقلابیگری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کردهایم؛ از خط امام منحرف شدهایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالتخواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما میدانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شدهایم. ۱۴/۳/۹۰
🔶کار را بی جنجال پیش ببرید
من در همان نامهی هشت مادّهای هم همین سفارش را کرده بودم؛ گفتم کار را بیجنجال پیش ببرید. ما میخواهیم حقیقتاً با فساد مبارزه شود؛ جنجال لازم نیست. بله، خبررسانی به مردم خوب است. وقتی کار تمام شده باشد، آن مقداری که لازم باشد، خبر رسانی شود. کار هم صورت میگیرد.
۲۲/۲/۸۲
🔶انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید
گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولًا احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم- نه در دانشگاه، در گروههای اجتماعی گوناگون- که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلًا اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیلهای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانونشکن- که من گفتهام قانوندانهای قانونشکن خطرناکند- بتواند علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. ۱۴/۲/۸۷
🔶خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانهوار و معترض
این گفتمان را باید همهگیر کنید؛ بهگونهای که هر جریانی، هر شخصی، هر حزبی و هر جناحی سر کار بیاید، خودش را ناگزیر ببیند که تسلیم این گفتمان شود؛ یعنی برای عدالت تلاش کند و مجبور شود پرچم عدالت را بر دست بگیرد. اما در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانهوار و معترض. بالاخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهیهایی هم شده؛ اما باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجهی قهری نحوهی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه بهشدت معترض است؛ نه، شما برای موفقیت کلّ مجموعه دارید تلاش میکنید؛ اصلًا همهی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید. ۱۰/۸/۸۳
پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخش تقطیعشده اظهارات رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که دیروز کلیپ ناقص آن در فضایمجازی پخش شد و دستمایه تخریب قرار گرفت
@Farsna
بینش راهبردی
🎥 بخش تقطیعشده اظهارات رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که دیروز کلیپ ناقص آن در فضایمجازی پخش شد
ان شاءالله دوستانی که عجله میکنند و به اسم عدالتخواهی به همه ارکان نظام ظلم میکنند پاسخگوی این رفتارهای خود باشند
شوآف جدید عربستان علیه لبنان، گرچه خیلی مسخره و احمقانه است اما هنوز هم می توان گفت گروگان گیری سعد حریری در عربستان با اختلاف رتبه اول را دارد و همانطور که آن مسخره بازی به جایی نرسید اینجا هم همین است و جای نگرانی نیست.
عربستان میلیاردها دلار هزینه کرد تا حزب الله لبنان سقوط کند و حالا همه چیز را بر باد رفته می بیند!
طبیعی است دست به هر کاری بزند اما اینها دست و پا زدن بچه گانه است نه استراتژی برون رفت از این وضعیت نابسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل پیرامون حمله هکرها به اسراییل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاج قاسم؛ مؤسسِ سپاه مظلومان منطقه
🔸در این کلیپ ناگفتههایی از «شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» از زبان حضرت آیتالله «سید یاسین الموسوی» امام جمعه بغداد را خواهید دید.
هدایت شده از بینش راهبردی
درس فقه روابط بین الملل (مبتنی بر متد و نگرش راهبردی به منابع دین)
مکان: مدرسه علمیه کرمانیها، خیابان ارم، جنب حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها
زمان: سه شنبه ها ساعت 18 شروع درس از سه شنبه چهارم آبانماه
مدرس: استاد رنجبر (دکتری علوم سیاسی از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره)
✅ ابعاد هوچیگری ضدایرانی غرب در نشست گروه ۲۰
🔹نشست گروه ۲۰ در ایتالیا با بیانیه ضدایرانی اروپا و آمریکا درباره مذاکرات برجامی همراه بود.
این نشست در حالی ادعای اجماع داشت که تقابل شدید میان چین و روسیه با اروپا و آمریکا از یکسو و اختلافات اروپا و آمریکا از سوی دیگر عملا این ادعا را زیر سوال برد.
🔹این نشست اقدام عملی برای حل بحرانهای اصلی جهان نظیر کرونا، بحرانهای اقلیمی، یمن، افغانستان، استمرار جنایات صهیونیستها و... نداشت، لذا نیازمند فرافکنی بود.
🔹باتوجه به تعیین وقت مذاکرات، این رفتارها تکرار سیاست تهدید و فشار برای امتیازگیری و پنهانسازی نقض عهدهای کشورهای مذکور ارزیابی میشود.
🔹غرب با توجه به مذاکرات باقری-مورا و حمایت چین و روسیه از موضع ایران با صدور این بیانیه بدنبال نمایش اجماع جهانی علیه ایران بود.
🔹سرکیسه کردن کشورهای عربی و خدمترسانی به صهیونیستها نیز به عادتی تکراری برای غرب تبدیل شده است.
🔹غرب هم اکنون با چالش ناکارآمدی پروژه ایرانهراسی مواجه است، لذا با هوچیگری بدنبال پنهانسازی این شکست بود.
https://www.nournews.ir/fa/tiny/news-76568
🌐 nournews.ir
🆔 @Nournews_IR
فقه روابط بین الملل ج۲.mp3
28.25M
🔶درس گفتار فقه روابط بین الملل
#جلسه_دوم
📌آنچه در این جلسه ارائه شد:
1. چرا باید به ابر مسئله ها پرداخت؟
2. تبیین ضرورت بحث از فقه روابط بین الملل
3. دسته بندی تعاملات و روابط بشری به سه سطح محلی، ملی و جهانی و تبیین اینکه اسلام دینی جهان شمول است و برای همه سطوح برنامه دارد
4. جایگاه بحث از ولایت فقیه در فقه روابط بین الملل است
🔹مدرس: استاد رنجبر (دکتری علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره)
🔺با کانال #بینش_راهبردی همراه باشید.
http://eitaa.com/joinchat/2579496960C994bde62e8