12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر جبرائیلی: چگونه ذینفعان ذینفوذ برای سیاستمداران ما مسئله تعریف میکنند؟
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
امام مهدی علیه السلام در قران(۳)
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»(نور ۵۵)
این آیه شباهت عجیبی با آیه ۱۰۵ سوره انبیاء دارد و گویا تفسیر و تبیین آن آیه است.
سوره انبیاء مکی است و نور مدنی است(سوره های قبل از هجرت «مکی» و بعد هجرت «مدنی» نامیده می شود). بنابراین بعد هجرت این آیه نازل می شود.
- وعد الله: این یک نوع تأکید است که آنچه را که خدا وعده دهد محال است انجام نشود: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُخْلِفُ الْمِيعَادَ» و همینطور خلف وعده طبق عقل نقص است و نقص بر خدا راه ندارد. اگرچه این تنها یک وعده نیست، بلکه "مواعده" است، یعنی این وعده سمت دیگری نیز دارد.
- الذین آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ: ترجمه ی عبادی الصالحون است که عبادی الصالحون چنین افرادی اند و در رأس آنها معصومین علیهم السلام قرار دارند.
مقصود از «منکم» این است که همه اینگونه نیستند(مِن تبعیض است).
- لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ: چهار تا کلمه است:
۱. لام قسم
۲. یستخلف
۳. نون تأکید ثقیله
۴. هم
اول کلمه لام قسم است و آخر آن هم نون تأکید است و اینگونه مدام بر این مطلب تأکید می کند.
- لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ: تمکین دین، یعنی استقرار دین و باز یعنی «لیظهره علی الدین کله».
- مذهب پسندیده ی خدا: خدای متعال کدام دین و مذهب را پسندیده و آن را بعنوان دین مستقر قرار خواهد داد؟ پاسخ آن این است: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا» مقصود از الاسلام، اسلامی است که در غدیر پیامبر فرمودند.
- وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ: وقتی خوف سراسر وجود اینها را می گیرد تبدیل به امنیت می شود. قبل از ظهور(خوفهم اشاره به گذشته دارد) چنین است که دشمن با فشار حداکثری به میدان می آید بطوری که خوف سراسر وجود مسلمانان را می گیرد و در نهایت تبدیل به امنیت مطلق(جانی و مالی و شغلی) می شود زیرا «أمنا» مطلق بوده و همه ی حوزه های امنیت را شامل می شود.
متعلق "خوف" واقع نشده است و اگر واقع بشود "حزن" نامیده می شود: «لا تحزن ما فاتکم» پس به آنچه که از دست داده اید(واقع شده) تأسف نخورید.
- يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا: عبادت کنند مرا و هیچ گونه شرکی نورزند، این ترجمه غلط است زیرا «یعبدوننی» قید دارد و می فرماید: عبادتی که هیچ گونه شرکی در آن نیست. علامه طباطبائی سه نکنه در اینجا می گوید و می فرماید: «وعد الله» غائب است، «لیستخلفنهم» غائب است، «لیمکنن» غائب است، اما اینجا می گوید: «یعبدوننی» و نفرمود: یعبدون الله».
شیئاً نکره است و نکره در سیاق نفی افاده ی عموم می کند، یعنی عبودیتی که هیچ گونه شرکی در آن نیست.
عبودیت فراتر از عبادت است؛ معنایش تعبد و تذلل است، گفتند: عبادت برای عوام مؤمنان است، و عبودیت برای خواص است و در زمان حکومت حضرت، اکثر از خواص اند!
- دنیا به سمت ما بازمی گردد: امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا، عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا؛ وَ تَلَا عَقِيبَ ذَلِكَ: "وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ» دنيا پس از سركشى، به ما روى مى كند، چونان شتر مادّه بد خو كه به بچه خود مهربان گردد.
- مصداق یابی آیه: مفسرین اهل تسنن محل وقوع این آیه را زمان حکومت سه خلیفه و امنیت حاکم بر مکه می دانند. حال آنکه در قران ۴۴۰ بار از واژه ی "ارض" استفاده شده است و در اغلب موارد به معنای تمام زمین بوده(و نه نقطه ی خاصی) و بنابراین اصل که از کثرت حاصل است، این است که این آیه شامل تمام زمین بشود و آن تا امروز واقع نشده است.
و در روایت نیز آمده: «هذه الآیه نزلت فی القائم واصحابه»(الغیبه نعمانی باب ۱۳)
@Bisotun313
🌿#سخن_بزرگان
برای ارتباط با حضرت ولی عصر“ع"
تنها بای تصفیه شد،
دل را باید تصفیه کرد.
اگر دل صاف باشد این امواج را درک میکند
و تصویر را هم نشان میدهد.
اما اگر دل صاف نباشد
و گرد و خاک داشته باشد
تصویر را خوب نشان نمیدهد.
این ما هستیم که خود را
از دیدارش محروم کردهایم؛
و گرنه بینِ ما و او که دلتنگش هستیم،
فاصلهای نیست.
👤-علامهطباطبایی(ره)
@Bisotun313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 سلام و درود، صبح زیباتون بخیر😍
🍃 خدایا شکرت برای دیدن طلوعی دوباره
🌸 در این روز زیبا
🍃 براتون آرزو می کنم با طلوع خورشید
🌸 صبح سعادت شما هم طلوع کنه
🍃 امروزتون پر از خیر و برکت
🌸 روزگارتون به شادکامی
🍃 با آرزوی بهترینها برای همه شما خوبان
@Bisotun313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️🏻به آدم دو رو نمیشه اعتماد کرد
@Bisotun313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️🏻به آدم دو رو نمیشه اعتماد کرد
╔ ✾ ✾ ✾ ════╗
@kalamnooor
╚════ ✾ ✾ ✾ ╝
🌸 امام علی علیه السلام:
☘ اگر درهای آسمان ها و زمین بر بنده ای بسته شود آن گاه او تقوا را پیش گیرد خداوند راه نجاتی برایش می گشاید.
«نهج البلاغه، قسمتی از خطبه ۱۳۰»
✔️➖تقوا درهای بسته را باز میکند، مثل تقوای حضرت یوسف(ع) در خلوت با ذلیخا؛ وقتی آن حضرت با هوس شیطانی ذلیخا مواجه شد پا به فرار گذاشت، آن وقت درهای بسته به روی او باز شدند...
🍃🌻🍃🌸🍃🌻🍃
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
ڪـانال ذڪـر روزانہ
@Bisotun313
﷽
◍⃟♥️͜͡🕯 توسل به حضرت زینب سلاماللهعلیها در تعجیل در فرج
🔰از آقای شیخ حسین سامرایی که از اَتقیاء اهل منبر در عراق بودند، نقل شده است:
✍🏼 در آن ایامی که در سامرا مشرف بودم،
❚❮ روز #جمعه ❯❚
طرف عصر در سرداب مقدس رفتم؛ دیدم غیر از من کسی نیست و من حال و توجهی پیدا کرده و متوسل به
🟢 حضرت ولی عصر (عجلاللهتعالیفرجهالشّریف) شدم در آن حال صدایی از پشت سر شنیدم که به فارسی فرمود:
🟨 «به شیعیان و دوستان ما بگوئيد خـدا را قسم دهند به حق عمهام زینب که فرج مرا نزدیک گرداند.»
📚 شیفتگان حضرت مهدی، ج۱، ص۲۵۱
🏷 #امام_زمان_عج
#حضرت_زینب_س