eitaa logo
بُت شناسی
3.1هزار دنبال‌کننده
479 عکس
599 ویدیو
27 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفاً با دقت و توجه مطالعه بفرمایید ➖ قبل از اینکه بخواهیم کسی را متهم کنیم. ابتدا باید حساب و کتاب خودمان را بررسی کنیم. اینکه چرا اربعین امسال مشرف نیستیم!؟ باید بررسی شود‌. ضعف و عملکرد دولت جای خود محفوظ است‌. اما ما باید یک حساب و کتاب هم برای اعمال و رفتار خودمان کنیم! ➖ عراق مرز را بسته یا ایران نمی خواهد کسی اربعین برود یک مسئله است‌. اما حرم امام رضا و حضرت معصومه و دیگر مشاهد مقدسه علیهم السلام هم بسته است.خب این نیاز به بررسی اعمال و رفتار ما هم دارد. ساده ترین راه بهانه تراشی و دنبال مقصر گشتن است. اما باید قبول کنیم دولت و ملت با هم باعث شدند! ➖چند اربعین رفتیم؟ چند تا از این اربعین ها مورد رضایت اهل بیت علیهم السلام بوده است؟ مطابق امر معصومین عمل کردیم یا منویات خودمان؟ به قصد مرحم بر دل امام عصر روحی فداه قدم برداشتیم یا خود زخمی بر دل حضرت بودیم؟ ➖ وارد حرم امیرالمومنین علیه السلام می شدی! العیاذ بالله انگار وارد خانقاه شدی! حتی چند بار اعتراض کردیم تو حرم هو نکشید! گفتند اصل هو کشیدن برای اینجا هست! ➖ تو راه نجف تا کربلا که عکس های اشخاص پشت کوله پشتی ها بود! انگار میتینگ سیاسی هست! دعوا بین مقلدین و طرفداران مراجع هم به کنار! چقدر دعوا کردید؟ چقدر عکس همدیگر را پاره کردید؟ چقدر فحش به هم دادید؟ در راهی که باید همه توجه به ساحت قدس امام عصر روحی فداه باشد! ➖ در راه کربلا که چون پیک نیک شده بود! چون قحطی زدگان! جایی برای سلفی گرفتن و ناهار دور هم خوردند! و...! ➖ صدای خنده ها را به یاد دارید؟ در کربلا چه کار ها که نکردید! بنده به چشم دعوایِ اشخاص در حرم امام حسین علیه السلام را هم دیدم! ➖ چقدر غُر زدید؟ چقدر گفتید اینجا چرا همه اش خاک است؟ چقدر گفتید صدقه سری ما هست که اربعین راحت زیارت می روند ؟ چقدر گفتید عراقی ها مدیون ما هست؟ پول های ما را موکب زدند! این موکب ها برای ماست! این چه غذایی است؟ همه ما شاهد این امور بودیم! چقدر خیال کردیم ملت عراق نوکر ما هستند؟ ➖چقدر ادب و معرفت در راه کربلا خرج کردیم؟ چقدر با عارفاً بحقه زیارت کردیم؟ هر سال همه گفتیم عازم کربلا هستیم حلال کنید! از امام حسین علیه السلام حلالیت طلبیدیم؟ ➖ این سخنان ما برای امروز نیست از همان ابتدا گفتیم می توانید اینجا مطالعه کنید. هنوز هم دیر نشده و شروع به استغفار کنید. تمام کره زمین هم بخواهند جلویِ زیارت را بگیرند اگر امام معصوم نخواهد هیچ اتفاقی نمی افتد. پس قبل از همه ابتدا خود ما باید به اشتباهمان پی ببریم. مشاهد مقدسه در ایران هم بسته است. یک جای کار ما می لنگد! ابتدا به رفع لنگی خود بپردازیم بعد سراغ دیگری برویم! تمامی موارد حتی بدتر از آن هم مشاهده شده است‌. اما ما چند نکته را که دیدیم را گفتیم. @BotShenasi
صلی الله علیک یا اباعبدالله أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (عليه السلام) قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) بِشَطِّ الْفُرَاتِ كَانَ كَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ [فِي ]عَرْشِهِ   📚 کامل الزیارات - باب ۵۹ - حدیث ۲
951.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در کتب درسی کشور عربستان العیاذ بالله امام حسین علیه السلام را خوارج و فتنه گر می خواند! آن وقت عده ای در ایران مدعی هستند ما امروز ناصبی نداریم! @BotShenasi
فرازی از صلوات بر سیدالشهدا علیه السلام : یَتَوَسَّلِ الْمُتَوَسِّلُونَ إِلَی اللَّهِ بِوَسِیلَةٍ هِیَ أَعْظَمُ حَقّاً وَ لَا أَوْجَبُ حُرْمَةً وَ لَا أَجَلُّ قَدْراً عِنْدَهُ مِنْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ لَا خَلَّفَنِیَ اللَّهُ عَنْکُمْ بِذُنُوبِی توسل کنندگان به درگاه الهی به هیچ وسیله ای که نزد او حقی عظیمتر و حرمتی واجب تر و قدر و منزلتی والاتر از وجود شما اهل بیت داشته باشد، توسل نجسته اند. " خداوند مرا به خاطر گناهانم از شما محروم نکند! "   📚بحارالانوار ج ۹۸ ص ۲۲۶
🕌 تأسف بر فراق مشاهد مشرفه... ...وَ کَیْفَ لَا یَتَأَسَّفُ عَلَی فِرَاقِ مَشَاهِدِکُمُ الشَّرِیفَةِ الْمُعَظَّمَةِ وَبِقَاعِ قُبُورِکُمُ الْمُبَارَکَةِ الْمُکَرَّمَةِ. وفِیهَا یُسْتَجَابُ الدُّعَاءُ وَیُصْرَفُ السُّوْءُ وَالْبَلَاءُ، ویُمْحَی الشَّقَاءُ وَیُشْفَی الدَّاءُ، وبِکُمْ یُؤْمَنُ الْعَذَابُ وَتَهُونُ الصِّعَابُ وَیَنْجَحُ الطُّلَّابُ وَیَرْجَحُ الثَّوَابُ، وبِکُمْ تَتِمُّ النِّعْمَةُ وَتَعُمُّ الرَّحْمَةُ وَتَنْدَفِعُ النَّقِمَةُ وَتَنْکَشِفُ الْغُمَّةُ، وتُقْبَلُ التَّوْبَةُ وَتُغْفَرُ الْحَوْبَةُ وَتَزْکُو الْأَعْمَالُ وَتُنَالُ الْآمَالُ، ویَتَحَقَّقُ الرَّجَاءُ وَتُبْلَغُ السَّرَّاءُ وَتُدْفَعُ الضَّرَّاءُ وَتُهْدَی الْآرَاءُ، وتُرْشَدُ الْأَهْوَاءُ وَتَحْصُلُ السِّیَادَةُ وَتَکْمُلُ السَّعَادَةُ ویُقْبَلُ الْإِیمَانُ، ویُدْرَکُ الْأَمَانُ وَتُدْخَلُ الْجِنَانُ، وَعَنْکُمْ یُسْأَلُ الْإِنْسُ وَالْجَانُّ، فوَا أَسَفَا لِمُفَارَقَةِ جَنَابِکُمْ وَوَا شَوْقَاهْ إِلَی تَقْبِیلِ أَعْتَابِکُمْ وَالْوُلُوجِ بِإِذْنِکُمْ لِأَبْوَابِکُمْ، وتَعْفِیرِ الْخَدِّ عَلَی أَرِیجِ تُرَابِکُمْ وَاللِّیَاذِ بِعَرَصَاتِکُمْ وَمَحَالِّ أَبْدَانِکُمْ وَأَشْخَاصِکُمُ الْمَحْفُوفَةِ بِالْمَلَائِکَةِ الْکِرَامِ وَالْمَتْحُوفَةِ مِنَ اللَّهِ بِالرَّحْمَةِ، والسَّلَامِ وَدِدْتُ أَنْ کُنْتُ لَهَا سَادِناً وَفِی جِوَارِهَا قَاطِناً، لا یُزْعِجُنِی عَنْهَا الرَّحِیلُ وَلَا یَفُوتُنِی بِهَا الْمُقِیلُ لِیَکْثُرَ بِهَا إِلْمَامِی وَاسْتِلَامِی لَهَا وَسَلَامِی. 🖊 چگونه بر دور شدن از زیارتگاه گرانقدر و گرامی شما، و سرای قبرهای مبارک و بزرگوارتان افسوس و تأسف نخورد، در حالی که در آنها دعا پذیرفته می‌شود، و بدی و گرفتاری دور می‌گردد، و نگون بختی برطرف می‌گردد، و بیماری شفا داده می‌شود، و به واسطه وجود شما عذاب تبدیل به ایمنی می‌گردد، و سختی‌ها آسان می‌گردد، و خواهندگان کامیاب می‌شوند، و ثواب به دست می‌آید؛ و به واسطه شما نعمت‌ها تمام می‌شود، و رحمت همه گیر می‌گردد، و عذاب دور می‌شود، و اندوه برچیده می‌گردد، و توبه پذیرفته می‌شود، و گناهان بزرگ آمرزیده می‌گردد، و کارها پاکیزه می‌گردند، و آرزوها به دست می‌آیند، و امیدها تحقق می‌یابند، و نهانی‌ها به بروز می‌رسند، و تنگی‌ها رخت بر می‌بندند، و فکرها راهنمایی می‌شوند، و خواهش‌ها در مسیر درست به کمال می‌رسند، و بزرگی به دست می‌آید، و خوشبختی کامل می‌گردد، و ایمان پذیرفته می‌شود، و آرامش به دست می‌آید، و وارد بهشت می‌گردد، و هر کسی از انسان و جن، از شما درخواست می‌کند. پس افسوس بر جدا شدن از محل شما، و خوشا به بوسیدن آستانه شما، و وارد شدن پیاپی از درهای شما با اجازه شما، و مالیدن گونه بر خاک خوشبوی شما، و پناه بردن به خانه‌های شما، و محل قرار گرفتن بدن‌ها و وجودهایتان، که بر گرداگردش فرشتگان بزرگوار قرار گرفته اند، و از رحمت و درود خدا انباشته شده اند. دوست داشتم برای آنها خدمتکار، و در کنار آنها ساکن باشم، و کوچ کردن از آنها مرا به درد نیاورد، و سخن گفتن با آن از دستم نرود، تا آنکه بسیار بر آن فرود آیم و بر آن دست بکشم و سلام بدهم... 📚 بحارالأنوار، ج۹۹، ص۲۰۴ ‌. @BotShenasi | بُت شِناسی
🖊 روایات متعددی در منابع شیعه وارد شده است که اهل بیت علیهم السلام با هیچ کسی قابل مقایسه نیستند و کسی نمیتواند به حد و مقام و منزلت آنان برسد. ✅ قال امیرالمومنین عليه السلام: نحن أهل البيت لا يقاس بنا أحد، فينا نزل القرآن وفينا معدن الرسالة. 📚 عيون أخبار الرضا، ص۲۲۰. اینکه ایشان گفته؛ ممکن است کسی به حد امام عصر روحی فداه برسد و دیگران او را با حضرت اشتباه بگیرند، یک سخن باطل است و میتواند ترویج اینگونه سخنان بی مبنا، زمینه انحرافات متعددی را در عرصه مهدویت فراهم کند. شخصیتی به نام خراسانی یا سید خراسانی از علائم نیست و تنها در دو روایت ضعیف به خراسانی اشاره شده که مشخص نیست از دشمنان امام است یا از یاران! ❌ نوع سخنان ایشان کاملا صوفی مآبانه نیز می باشد! @BotShenasi
یوسف_مردانی.mp3
زمان: حجم: 595.1K
‍ به مناسبت به درک رفتن یوسف مردانی از شیوخ گنابادی: «️علی علیه السلام نوکری یهود و نصارا را میکرد، در حقیقت نوکر یهودی‌ها و بسیاری از مسیحیان بوده. فاطمه علیها السلام هم کنیز یهودی‌ها بود.» (معاذالله) وی همچون مولوی، محمد حسین طهرانی و دیگر صوفیان گمراه قائل به ولایت نوعیه بوده بدین بیان که هر کس به مقام فنا برسد از اولیا الله شده و مردم برای هدایت باید اطاعت محض از وی داشته باشند چرا که ولایت وی هیچ فرقی با ولایت اهل بیت علیهم السلام ندارد. @BotShenasi
376.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محمد رضا شجریان: اینها با هنر ما کنار نمی آیند، همانگونه که این هزار و چهارصد سال کنار نیامدند! ❌ محمد رضا شجریان که خواننده "ربنا" که مصداق غنا است و یکی از مولوی پرستان است و بارها بر فقهای شیعه بخاطر حرمت موسیقی طعن زده است. اما عده ای با روشن فکریِ تمام درگذشت او را تسلیت می گویند! چطور شخصی که بر مبانی اسلام می تازد و صوفی مآب است را تقدیس می کنید؟ کسی که عقیده شیعه را ندارد با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. @BotShenasi
✅ وعده‌ی عذاب الهی برای اهل موسیقی و خوانندگان در حدیثی صحیح السّند، محمد بن مسلم گوید: از حضرت علیه‌السلام شنیدم که فرمودند: 🖊 «غِنا (آوازه‌خوانی) از جمله اعمالی است که خداوند متعال بر آن وعده‌ی آتش جهنّم داده است.» سپس این آیه را تلاوت فرمودند: 📖 «"وَ مِنَ النّاسِ مَن يَشتَري لَهوَ الحَديثِ لِيُضِلَّ عَن سَبيلِ اللَّهِ بِغَيرِ عِلمٍ وَيَتَّخِذَها هُزُوًا أُولئِكَ لَهُم عَذابٌ مُهينٌ." (و بعضی از مردم سخنان بیهوده را می‌خرند تا مردم را از روی نادانی، از راه [دین] خدا گمراه سازند و آن را به استهزاء گیرند؛ برای آنان عذابی خوارکننده است! سوره لقمان، آیه ۶)» «عن محمد بن مسلم عن أبي‌جعفر عليه‌السلام قال سمعته يقول: الغناء مما وعد الله عزوجل عليه النار وتلا هذه الآية: "ومن الناس من يشتري لهو الحديث ليضل عن سبيل الله بغير علم ويتخذها هزوا أولئك لهم عذاب مهين".» 📚 كافی (شيخ‌کلينی)، ج۶، ص۴۳۱ من لایحضره الفقیه (شیخ‌صدوق)، ج۴، ص۵۸ ❌ حال اگر خواننده‌ای با آواز دلفریبش، ترویج مکتب صوفیان منحرفی همچون مولوی و حافظ و خیام هم کند، او را چه جایگاهی خواهد بود؟! @BotShenasi
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محمد رضا شجریان و وحدت وجود شجریان در مصاحبه خود در قونیه به مناسبت بزرگداشت مولوی می گوید: " مولوی گفته: من به تقدیرم و تقدیر هم از ذاتِ من است، قادر هر دو جهانم تتناهو یا هو " یعنی، تقدیر را خودت رقم می زنی، او می گوید برده نباش! اشعار مولوی را از آن جهت دوست دارم که گردن کلفتی می کند! و با بردگی مخالف است! ❌ شجریان پایبندی به دین و مذهب را بردگی و مخالفت با آن را دوست دارد! از سخنان او اعتقاد بر وحدت وجود برداشت می شود! مانند سخن مولوی که قادر متعال را خود انسان می داند! شجریان بعد از انقلاب هم زیر آب مرحوم ذبیحی را زد و ربنا معروف را خواند! @BotShenasi
أم سلمه همسر پیامبر روایت کرد که: چون رسول الله بیمار شد همان بیماری که به خاطر آن از دنیا رفت فرمود: دوستم را نزد من فرا بخوانید. عایشه را نزد پدرش ابوبکر فرستادم تا بیاید. چون آمد رسول خدا صورتش را با جامه اش پوشانید. فرمود: دوستم را نزد من بخوانید. پس ابوبکر بازگشت. حفصه را پیش پدرش عمر فرستادم. چون عمر حاضر شد پیامبر سر و روی خود را با جامه اش پوشاند و دوباره پیامبر فرمود: دوستم را نزد من بخوانید. پس عمر برگشت. فاطمه را از پی علی علیه السلام فرستادم. چون علی علیه السلام آمد رسول خدا برخاست. سپس جامه خود را بر روی او کشید. علی علیه السلام فرمود: پیامبر هزار حدیث به من فرمود که از هر حدیث آن هزار حدیث دیگر گشوده می‌شد. تا اینکه عرق کردم و رسول خدا نیز عرق کرد؛ عرق من بر او و عرق او بر من می‌ریخت. 📚بحارالانوار ج۲۲ ص ۴۶۱ @BotShenasi
23.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انتقاد سه تن از پیرغلامان اباعبدالله علیه السلام به مداحی و اشعار کنونی! مرحوم حاج حسین خلج: من پدر خودم را درست نشناختم! چگونه امام حسین علیه السلام را بشناسم؟ ما برای امام حسین علیه السلام کاری نکردیم! اشعار کنونی ایراد دارد! حاج حسن رشیدی: بین الحرمین دارد آیا مصیبت شد؟ چشمت و برم! بازوتو برم! مصیبت شد؟ حاج آقا سازگار: سَبک قدیم سوز دل مردم بود نه طرب مردم! امروز دنبال موسیقی و نت و رینگ هستند! دنبال سوز دل مردم باشید! نوحه های قدیم ماندگار شد چون سوز دل مردم بود نه طرب آنها! .... ادامه را خودتان تماشا کنید و نشر دهید... @BotShenasi