eitaa logo
بُت شناسی
2.1هزار دنبال‌کننده
432 عکس
367 ویدیو
23 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
18.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موسوی مطلق در سفر حج در میان زوار بیت الله الحرام می گوید: اشک و ناله هنگام خواندن زیارت امین الله و جامعه کبیره " ادا و اصول " است! و کسی که بر آمرزش گناهان خود اصرار داشته و اظهار خضوع و خشوع و خوف و تضرع را مذمت کرده تمسخر می کند، با ادبیات زننده! حال سوال از ایشان دارم که اهل بیت علیهم السلام که بسیار استغفار می کردند و العفو می گفتند و سجده های طولانی می کردند و اشک ایشان از شدت خوف از محاسنشان می چکید را چه می کنید؟ مگر خداوند نمی فهمید(العیاذبالله) که آنها دائم در حال تکرارند؟ خضوع و خشوع و گریه با امین الله و جامعه ادا و اصول است؟ اما گریه با اشعار مولوی و حافظ اشکالی ندارد؟ گریه با اشکار کفرآمیز عین عبادت است؟ مطالب کفر آمیز بزرگان صوفیه را تفسیر می کنید و گریه می کنید ادا و اصول نیست؟ آن وقت گریه با ادعیه را تمسخر می کنید؟ البته شما را چه به فهم معارف بلند جامعه و امین الله؟ از کسی که یک صوفی سنی را شهید خطاب کند توقعی نمی باشد. کاش مردی پیدا می شد و او را ممنوع المنبر می کرد. روح آیت الله صافی شاد که نگذاشت این شخص در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها منبر برود. @BotShenasi
🗯 چرا او را فاطمه نامیدند. 🔻[الأمالی للصدوق] ع، [علل الشرائع] ل، [الخصال] ابْنُ الْمُتَوَکِّلِ عَنِ السَّعْدَآبَادِیِّ عَنِ الْبَرْقِیِّ عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ الْحَسَنِیِّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یُونُسَ عَنْ یُونُسَ بْنِ ظَبْیَانَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: لِفَاطِمَةَ علیها السلام تِسْعَةُ أَسْمَاءَ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَاطِمَةُ وَ الصِّدِّیقَةُ وَ الْمُبَارَکَةُ وَ الطَّاهِرَةُ وَ الزَّکِیَّةُ وَ الرَّاضِیَةُ وَ الْمَرْضِیَّةُ وَ الْمُحَدَّثَةُ وَ الزَّهْرَاءُ ثُمَّ قَالَ علیه السلام أَ تَدْرِی أَیُّ شَیْ ءٍ تَفْسِیرُ فَاطِمَةَ قُلْتُ أَخْبِرْنِی یَا سَیِّدِی قَالَ فُطِمَتْ مِنَ الشَّرِّ قَالَ ثُمَّ قَالَ لَوْ لَا أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام تَزَوَّجَهَا لَمَا کَانَ لَهَا کُفْوٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ آدَمُ فَمَنْ دُونَهُ. 🔸یونس بن ظبیان از امام جعفر صادق علیه السّلام نقل می‌کند که فرمود: «فاطمه اطهر نزد خدا دارای نه اسم بود. این اسامی عبارت بودند: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، مُحدثّه و زهرا. » سپس امام صادق فرمود: «آیا تفسیر و معنی کلمه فاطمه را می‌دانی؟ » گفتم: «ای آقای من! برایم شرح بده. » فرمود: «یعنی آن بانو از شر و فتنه بر کنار بود. اگر حضرت علی بن ابی طالب با فاطمه زهرا ازدواج نمی کرد، از زمان حضرت آدم تا روز قیامت، در روی زمین همسری برای فاطمه اطهر یافت نمی شد که هم طراز او باشد. »   📚بحارالانوار، جلد ۴۳، صفحه ۱۰ @BotShenasi
🗯 تابش نور صدیقه طاهره سلام الله علیها بر امیرالمومنین علیه السلام از ابان بن تغلب نقل می‌کند که گفت: «از امام جعفر صادق پرسیدم: «یا ابن رسول اللَّه! برای چه فاطمه اطهر، زهرا نامیده شد؟ » فرمود: «برای اینکه نور حضرت زهرا روزی سه مرتبه برای امیرالمؤمنین علیه السّلام می‌درخشید. نور صورت آن بانوی معظمه در وقت نماز صبح، آن هنگام که مردم هنوز در رختخواب خود بودند می‌درخشید. سفیدی آن نور داخل اتاق‌های اهل مدینه می‌گردید و حیاط خانه هایشان سفید می‌شد. آنها از مشاهده این منظره در شگفت می‌شدند، نزد پیامبر خدا صلی اللَّه علیه و آله می‌آمدند و درباره سرچشمه نور می‌پرسیدند. پیامبر خدا آنان را به سوی خانه زهرای اطهر روانه می‌کرد. زمانی که آنها به طرف خانه آن بانو می‌رفتند، می‌دیدند که او بر سر سجاده عبادت نشسته و نور صورت وی از محراب عبادتش ساطع می‌شود. آنگاه در می‌یافتندآن نوری که دیده اند، از نور فاطمه بوده است. هنگامی که ظهر می‌شد و فاطمه اطهر آماده نماز ظهر می‌گردید، نور زرد خاصی از پیشانی وی می‌درخشید و داخل خانه‌های اهل مدینه می‌شد؛ به گونه ای که در و دیوار خانه ها، لباس و رنگ چهره هایشان زرد می‌گردید. وقتی درباره سرچشمه آن نور می‌پرسیدند، پیامبر خدا صلی اللَّه علیه و آله آنان را به سوی خانه زهرای اطهر روانه می‌کرد. زمانی که آنها به سمت خانه آن بانوی مکرمه می‌رفتند، مشاهده می‌کردند که او در میان محراب عبادت ایستاده و نور زردی از پیشانی وی ساطع می‌شود. آنگاه در می‌یافتند آن نوری که دیده اند، از نور پیشانی مبارک آن حضرت بوده است. زمانی که آفتاب غروب می‌کرد، صورت حضرت زهرای اطهر سرخفام می‌شد و نوعی نور سرخ از آن ساطع می‌گردید و آن بانو بابت این نعمت، شکر حضرت پروردگار را به جای می‌آورد. نور سرخی که از چهره وی می‌درخشید، داخل خانه‌های مردم می‌گردید، به شکلی که حیاط خانه‌های آنان به رنگ سرخ فام در می‌آمد. مردم که از مشاهده آن منظره تعجب می‌کردند، به حضور رسول خدا می‌شتافتند و درباره سرچشمه آن نور می‌پرسیدند. پیامبر خدا آنان را به طرف خانه زهرای اطهر می‌فرستاد. هنگامی که آنها به خانه فاطمه زهرا می‌رسیدند، می‌دیدند که آن بانوی معظمه بر سر سجاده عبادت نشسته و سرگرم تسبیح و تمجید پروردگار است و نور قرمزی از صورت وی می‌درخشد. آنگاه در می‌یافتند آن نوری که دیده اند، از نور چهره آن بانوی مکرمه بوده است. آن نور تا زمان ولادت امام حسین علیه السّلام همچنان با او بود و در صورت ما امامان نیز هر کدام پس از دیگری خواهد بود، تا روز قیامت. »   📚بحارالانوار - جلد ۴۳، صفحه ۱۱ @BotShenasi
🗯 نور صدیقه طاهره سلام الله علیها 🔸[علل الشرائع] أَبِی عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَعْقِلٍ الْقِرْمِیسِینِیِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ یَزِیدَ الْجَزَرِیِّ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِیِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قُلْتُ لِمَ سُمِّیَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ زَهْرَاءَ فَقَالَ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِنُورِهَا وَ غَشِیَتْ أَبْصَارَ الْمَلَائِکَةِ وَ خَرَّتِ الْمَلَائِکَةُ لِلَّهِ سَاجِدِینَ وَ قَالُوا إِلَهَنَا وَ سَیِّدَنَا مَا هَذَا النُّورُ فَأَوْحَی اللَّهُ إِلَیْهِمْ هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِی وَ أَسْکَنْتُهُ فِی سَمَائِی خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِی أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِیٍّ مِنْ أَنْبِیَائِی أُفَضِّلُهُ عَلَی جَمِیعِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِکَ النُّورِ أَئِمَّةً یَقُومُونَ بِأَمْرِی یَهْدُونَ إِلَی حَقِّی وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِی فِی أَرْضِی بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْیِی. 🔻 از جابر نقل می‌کند که گفت: «از حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام پرسیدم: «برای چه فاطمه اطهر، زهرا نامیده شد؟ » فرمود: «برای اینکه خدای حکیم آن بانو را از نور با عظمت خود آفرید. هنگامی که این نور درخشید، آسمان‌ها و زمین از نور او روشن شدند و چشم‌های ملائکه خیره شد. ملائکه خدای را سجده کردند و پرسیدند: «پروردگار ما! این چه نوری است؟ » خداوند فرمود: «این یکی از نورهای من است که آن را در آسمان خود جای دادم. این نور را از عظمت خویشتن آفریدم و آن را از صلب یکی از پیامبرانم که او را بر تمام انبیا برتری داده‌ام خارج می‌کنم. از این نور امامانی به وجود می‌آورم که پس از قطع شدن وحی من، برای امر و دین من قیام می‌کنند و به راه راست هدایت خواهند شد. »   📚بحارالانوار - جلد ۴۳، صفحه ۱۲ @BotShenasi
🗯 تابش نور صدیقه طاهره سلام الله علیها 🔻مع، [معانی الأخبار] ع، [علل الشرائع] الطَّالَقَانِیُّ عَنِ الْجَلُودِیِّ عَنِ الْجَوْهَرِیِّ عَنِ ابْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنْ فَاطِمَةَ لِمَ سُمِّیَتْ زَهْرَاءَ فَقَالَ لِأَنَّهَا کَانَتْ إِذَا قَامَتْ فِی مِحْرَابِهَا زَهَرَ نُورُهَا لِأَهْلِ السَّمَاءِ کَمَا یَزْهَرُ نُورُ الْکَوَاکِبِ لِأَهْلِ الْأَرْضِ. 🔸از پدر ابن عماره نقل می‌کنند که گفت: «امام جعفر صادق علیه السّلام را گفتم: «برای چه فاطمه اطهر، زهرا نامیده شد؟ » فرمود: «برای اینکه هر گاه فاطمه در محراب عبادت می‌ایستاد، نور او برای اهل آسمان می‌درخشید، همان گونه که نور ستارگان برای اهل زمین می‌درخشد.»   📚بحارالانوار - جلد ۴۳، صفحه ۱۲ @BotShenasi
هدایت شده از بُت شناسی
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جناب کاشانی: نقلی عجیب و جالب از ابن اباالحدید معتزلی عالم بزرگ اهل سنت ‌ ‌ آغاز نبوت رسول خدا صلی الله علیه و آله به برکت ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام ‌ @BotShenasi
هدایت شده از خیرین آل عبا
بیمار یک ساله به دلیل عفونت خون تشنج کرده و در بخش picu بستری شده است. پدر خانواده کارگر ساختمانی روز مزد است که به دلیل دیسک کمر از کار افتاده است و مادر بیمار با نظافت خانه ها درآمد کسب میکند. خانه استیجاری می باشد. پسر ۱۱ ساله برای کمک به معیشت خانواده کارگری روز مزد میکند. پدر توان هزینه های درمان را ندارد. برای کمک به مشکلات این خانواده و درمان کودکشان به ۱۰۰ میلیون نیاز است. 6104338715777146 160120020000009135116013 امین شریفی | ملّت @Khaierinalaba
🗯 حدیثی تکان دهنده .... 🔸قَالَ أَخْبَرَنِی أَبُو بَکْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ اَلْجِعَابِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ اَلْهَمْدَانِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ اَلْحَمِیدِ بْنِ خَالِدٍ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ عُتْبَةَ عَنِ اَلْحُسَیْنِ اَلْأَشْقَرِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَارَةَ اَلْکُوفِیِّ قَالَ سَمِعْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِ السَّلاَمُ یَقُولُ: مَنْ دَمَعَتْ عَیْنُهُ فِینَا دَمْعَةً لِدَمٍ سُفِکَ لَنَا أَوْ حَقٍّ لَنَا نُقِصْنَاهُ أَوْ عِرْضٍ اُنْتُهِکَ لَنَا أَوْ لِأَحَدٍ مِنْ شِیعَتِنَا بَوَّأَهُ اَللَّهُ تَعَالَی بِهَا فِی اَلْجَنَّةِ حُقُباً. 🔻محمّد بن ابی عمارۀ کوفی گوید: از امام صادق (علیه السّلام) شنیدم که می‌فرمود: هر کس در راه ما بخاطر خونی که از ما ریخته شده، یا حقّی که از ما بتاراج رفته، یا پردۀ آبرو و حیثیّتی که از ما یا یکی از شیعیان ما دریده گشته قطرۀ اشکی بریزد، بدین سبب خداوند متعال او را یکی حقب (که هشتاد سال است) در بهشت جای دهد. 📚 الأمالی (للمفید) , جلد ۱ , صفحه ۱۷۴  📚جامع احادیث، صفحه ۲۱۰۴۹ 📚أمالی شیخ مفید / ترجمه استادولی ؛ ج ۱ , ص ۱۹۳ @BotShenasi
🗯 سخنان جانسوز امیرالمومنین علیه السلام به هنگام دفن صدیقه طاهره سلام الله علیها ▪️ وَ السَّلَامُ عَلَیْکُمَا سَلَامَ مُوَدِّعٍ لَا قَالٍ وَ لَا سَئِمٍ فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَةٍ وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِینَ وَاهاً وَاهاً وَ الصَّبْرُ أَیْمَنُ وَ أَجْمَلُ وَ لَوْ لَا غَلَبَةُ الْمُسْتَوْلِینَ لَجَعَلْتُ الْمُقَامَ وَ اللَّبْثَ لِزَاماً مَعْکُوفاً وَ لَأَعْوَلْتُ إِعْوَالَ الثَّکْلَی عَلَی جَلِیلِ الرَّزِیَّةِ فَبِعَیْنِ اللَّهِ تُدْفَنُ ابْنَتُکَ سِرّاً وَ تُهْضَمُ حَقُّهَا وَ یُمْنَعُ إِرْثُهَا وَ لَمْ یَتَبَاعَدِ الْعَهْدُ وَ لَمْ یَخْلُقْ مِنْکَ الذِّکْرُ وَ إِلَی اللَّهِ یَا رَسُولَ اللَّهِ الْمُشْتَکَی وَ فِیکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَحْسَنُ الْعَزَاءِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ وَ عَلَیْهَا السَّلَامُ وَ الرِّضْوَان سلام من بر شما باد! سلامی که به منزله وداع من باشد، نه آن سلامی که شما را ترک کنم. اگر باز می‌گردم از ملالت و خستگی نیست و اگر کنار قبر تو اقامت گزینم به علت بدگمانی نیست که خدا به صابرین وعده ثواب داده است. صبر و شکیبایی مبارک تر و نیکوتر است. اگر غلبه یافتن افرادی که بر ما مستولی شدند نبود، بر خود لازم می‌دانستم که نزد قبر تو اقامت گزینم و معتکف گردم و برای این مصیبت بزرگ نظیر زن جوان مرده ناله و فریاد می‌کردم. خدا می‌بیند که دختر تو مخفیانه دفن می‌شود! حق وی غصب شد! از گرفتن ارث ممنوع گردید! در صورتی که از دوران حیات تو تاکنون چندان مدتی نگذشته و هنوز ذکر تو از یاد نرفته است. یا رسول اللَّه! من به خدا شکایت می‌کنم و پیمودن راهی که تو رفتی برای من بهترین تسلیت است. یا رسول اللَّه! صلوات خدا بر تو و سلام و خشنودی خدا بر فاطمه اطهر باد! »   📚بحارالانوار - جلد ۴۳، صفحه ۱۹۳ @BotShenasi
✔️ آیت الله شبیری زنجانی (مدظله العالی): 🔸 اوایلی که آقای بروجردی به قم تشریف آورده بود، برای بازدید از علما به منازلشان تشریف می برد. 🔹 مِن جمله، یک بار به منزل آقای خمینی تشریف آورد. 🔸 من در آن جلسه بودم. آقای فقیه که به حاج داداش معروف بود، هم در آن جلسه بود. به تناسب عبارت "العبودیة جوهرةٌ کنهُها الربوبیة" مطرح شد. آقای بروجردی فرمود: این عبارت کجاست؟! آقای خمینی نخواست خودش مطرح کند لذا آرام به حاج داداش گفت: این عبارت در مصباح الشریعة است. آقای حاج داداش به آقای بروجردی عرض کرد: آقا! در مصباح الشریعة است. 🔹 آقای بروجردی فرمود: "مصباح الشریعة" که از شیخ ابوالقاسم قشیری است! 📚 جرعه‌ای از دریا ج3 ص498 @BotShenasi
هویت نگارنده مصباح الشریعة.pdf
1.36M
هویت نگارنده «مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه» علی اصغر محمدی و کاووس روحی برندق نویسنده کتاب مصباح الشریعة هیچ‏‌گاه مشخص نبوده و از آنجایی‏ که تمامی باب‏های صدگانه آن با عبارت «قال الصادق» آغاز می‌‏شود، از جمله آثار منسوب به امامان: به شمار می‌آید. داوری‏های صورت گرفته درباره نگارنده این کتاب را می‏توان منحصر در هشت شخصیت دانست که عبارت‏ اند از: هشام بن حکم، فضیل عیاض، شقیق بلخی، سلیمان صهرشتی، ابوالقاسم قشیری، ابوالحسن شاذلی، شهید ثانی و عارفی مربوط به اواخر قرن ششم و اوایل قرن هفتم از صوفیه خراسان. این پژوهش با موضوع نسخه ‏شناسی کتاب و تحلیل متنی درباره محتوای کتاب و بررسی‏های تطبیقی با سایر متون عرفانی و تاریخی نشان می‏دهد که هر کدام از این نظریه ‏ها دارای کاستی‏ هایی هستند. این یافته‏ ها نشان می‌‏دهد که نویسنده مصباح یک صوفی سنی ‏مذهب است که به بازه زمانی دهه ‏های پایانی قرن 4 تا دهه‌های پایانی قرن 5 تعلق دارد. نظریه برگزیده مبتنی بر تحلیل نسخ خطی، تحلیل تاریخی و سبک‏ شناسی صوفیه است @BotShenasi