eitaa logo
بُت شناسی
3.1هزار دنبال‌کننده
479 عکس
599 ویدیو
27 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
11.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 مجلس تبری را چگونه از ما گرفتند؟ تبری اسمش فحاشی نیست. در مجلس تبری می رقصد خیال می کند حضرت زهرا سلام الله علیها شاد می شود! حضرت با گناه شاد می شود؟ این ها همان ها هستند که امام فرمود.... ❌ متاسفانه بعضی افراد اعمال و رفتاری در مجالس تبری دارند که مجلس پرفیض تبری را از آن حالت معنوی به مجلس گناه تبدیل می کند! اشعار و سخنانی در جلسات گفته می شود که انسان شرمش می آید! افراد زیادی هستند که فرزندان خود را به مجلس تبری نمی آورند. زیرا میگویند بدآموزی دارد! خب شما که مجلس را به یک مجلس سَبُک و ... تبدیل می کنید، فرزندان شما باید در کدام مجلس تبری را بیاموزند؟ به اسم عیدالزهرا سلام الله علیها هر عملی را نباید انجام داد. واقعیت آن است که بعضی رفتارها غیر از نارضایتی اهل بیت علیهم السلام چیز دیگری ندارد. معصومین علیهم السلام با رقص و الفاظ رکیک و آهنگ شاد نمی شوند. @BotShenasi
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قال الامام الباقر (علیه السلام) - قال امیرالمؤمنین(علیه السلام ) : 🌿 شیعتنا المتباذلون فی ولایتنا، المتحابون فی مودتنا، المتزاورون فی احیاء امرنا، الذین ان غضبوا لم یظلموا و ان رضوا لم یسرفوا، برکهًْ علی من جاوروا، سلم لمن خالطوا.» 🌿 امام باقر (علیه السلام ) از قول امیرالمومنین (علیه السلام ) فرمود: شیعیان ما کسانی هستند که در راه ولایت ما به یکدیگر بذل و بخشش می‌‌کنند، و در راه دوستی ما با یکدیگر محبت دارند، و برای زنده کردن فرمان ما به دیدار یکدیگر می‌روند، آنان اگر خشمگین شوند ستم نمی‌کنند، و اگر خشنود گردند، زیاده‌روی ندارند، برای همسایگان خود مایه برکت و برای همنشینانشان مایه صلح و صفا هستند 📚الکافی، ج 2، ص 236 ❌ شیعه ی امیرالمومنین ( علیه السلام) پفیوز و قالتاق نمیشود ، به کدام دلیل این گونه شیعیان را خطاب قرار می دهند و کسی نیست جلویِ ایشان را بگیرد؟ واقعاً تریبون ملی جای چنین اشخاص فحاش و بی تقوایی هست؟ آقای ازغدی، شیعیان را به مانند خویش دیدند که چنین تعبیراتی به کار بردند‌! @BotShenasi
هر روز شاهد سخنان عجیبی هستیم. سخنانی که از سوی قشر بدون تخصص و فقط برای مقاصد سیاسی به جان دین افتاده اند! سخن آنقدر بی ارزش و سست است که جواب لازم ندارد! اما این سخنان برای جا انداختنِ تفکر گذشت از عقاید است. این شخص با اسم بردن از فرقهء غُلات سعی در ایجاد تشویش اذهان دارد. کاش یک شخصی مقابل این اشخاص قرار می گرفت و از آنها سوال می کرد، چرا بدون تخصص در اموری اظهار نظر می کنید. این شخص آنقدر جاهل است که نمی داند هجوم به بیت وحی از مسلمات تاریخ اسلام است‌. حتی اهل سنت هم به آن اعتراف کردند. این شخص که هجوم را العیاذ بالله قدرت طلبی امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها را قربانی آن‌ می داند! غصب خلافت را یک دعوا خانوادگی معرفی می کند! @BotShenasi
3.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 وقتی سریال عمر که توسط سنی ها ساخته شده است به عمر توهین می کند! ❌ علمایِ اهل سنت دیدن این فیلم را حرام اعلام کرده اند! ✅ زیرا در این فیلم خطاب به عمر می گوید: ! دوستان مطلع هستند وقتی شخصی را به نام مادر بخوانند چه معنایی میدهد! @BotShenasi
🌿 جایگاه دعا و پرهیز از عجله کردن مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَا يَزَالُ الْمُؤْمِنُ بِخَيْرٍ وَ رَجَاءٍ رَحْمَةً مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا لَمْ يَسْتَعْجِلْ فَيَقْنَطَ وَ يَتْرُكَ الدُّعَاءَ قُلْتُ لَهُ كَيْفَ يَسْتَعْجِلُ قَالَ يَقُولُ قَدْ دَعَوْتُ مُنْذُ كَذَا وَ كَذَا وَ مَا أَرَى الْإِجَابَةَ. از امام صادق صلوات اللَّه علیه: مؤمن همواره در خیر و امید رحمت از جانب اللَّهِ عزّ و جل است، تا وقتی که عجله و شتاب نورزد که در نتیجه دچار یأس و ناامیدی شود و دعا را ترک کند! ابوبصیر گوید: به امام ع گفتم: چگونه شتاب و عجله می ورزد؟ فرمود: می گوید: از فلان موقع تاکنون دعا کرده ام و اجابت را ندیده‌ام! 📚الكافي ج2، ص490 @BotShenasi
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبری از ظالمین و دشمنان اهل بیت علیهم السلام، اصل دین ماست. تمامی علما خدوم شیعه از گذشته تا کنون بر حفظ تبری به عنوان هویت شیعه تاکید فراوان داشته اند. اما به دلیل اینکه شیعه تا ظهور امام عصر روحی فداه باید در شدید باشد و لزوم رعایت لعن علنی را منع کرده اند. که این منع مطابق امر معصومین علیهم السلام است. @BotShenasi
3.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 دفاع نمی کرد، سنگین تر بود! خنده های آقای قزوینی گویایِ مطلب است. @BotShenasi
3.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عبدالحمید: ما بخاطر شیعیان و وحدت از احکام و عقاید خود عقب نشینی نمیکنیم! @BotShenasi
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 وصی سید علی قاضی در طریقت، عباس قوچانی بوده است! ❌ طریقت از ساخته های صوفیه است 🚩 کلیپ دارای موسیقی است 🚩 @BotShenasi
حضرت استاد غفاریمثل امام .mp3
زمان: حجم: 4.5M
🚩 آقای غفاری: بعد از امام عصر تمام مقدرات عالم به دست امام خمینی بود! ❌ متاسفانه غلو در حق بنیان گذار جمهوری اسلامی و رهبری هر روز بیش از دیروز می شود! این سخنان توهم غفاری است یا برای او پول دارد را حقیر نمی دانم! 🚫 متاسفانه کلیپ دارایِ موسیقی است @BotShenasi
آقای غفاری: حضرت ابراهیم باید در برابر امام خمینی زانو بزند! ایشان افضل از تمام انبیاء بنی اسرائیل است! ❌ این سخن مصداق غلو و کفر است. اقای غفاری این سخنان را از استادش سعادت پرور نقل می کند که در گذشته از سقیفه دفاع کرده بود و از بنیانگذار فرقه دراویش تمجید کرده بود! خروجی عرفان و فلسفه همین کفریات است! @BotShenasi
سوال مهم : چرا به کار بردن واژه "عشق" در برابر خداوند را جایز نمی دانید؟ مگر عشق در فارسی به معنای محبت زیاد نیست؟ پس چه فرقی می کند که بگوییم محبّ خدا هستیم یا بگوییم عاشق خداییم ؟ ✅ پاسخ : 🚩1_مسلمانان وظیفه دارند از همان اصطلاحات و واژه هایی که خداوند برای خود پسندیده است استفاده کنند (اسماء الله توقیفی هستند) و ما در هیچ کجای قرآن کریم استعمال واژه "عشق" و مشتقات آن را نمی بینیم لذا شایسته است از به کار بردن آن پرهیز شود و همان واژه "حب" که در آیات فراوانی آمده را استفاده نماییم. 🔻2_عشق در لغت از "عشقة" گرفته شده که در فارسی به آن گیاه "پیچک" می گویند چرا که شخص عاشق مانند پیچک به گرداگرد معشوق پیچیده و تمام وجودش را می گیرد، شاید به همین جهت در نصوص دینی از استعمال واژه عشق پرهیز شده است. (تاج العروس،ج13،ص334) 🌿 3_دعوای ما بر سر لفظ نیست، در ورای استفاده از واژه عشق توسط صوفیه، مبانی و جهان بینی عاشقانه نهفته است که ما آنها را قبول نداریم. به عنوان مثال: ❌ وجود عاشق فانی در وجود معشوق است لذا بحث فناء فی الله و حلول و اتحاد را مطرح می کنند. ❌ عاشق نیاز دارد معشوق را ببیند و با او عشق بازی کند، لذا مکاشفه و دیدن خدا را مطرح می کنند. (نکاح اسماء الله و جمع بین تنزیه و تشبیه) فصوص الحکم، ج1،ص217. ❌ اعمال عاشق طبق هوی و هوس و ذوق است و از عقل خود بهره نمی برد بلکه آن را زیر پا می گذارد، لذا در تصوف به شدت عقل مذمت شده و تمرکز را جایگزین تعقل می کنند. ❌ رابطه عاشق با معشوق رابطه ای شخصی است و وقتی رابطه شخصی شد احکام و اعمال نیز شخصی می شود لذا بحث اسقاط شریعت و تساهل و تسامح در احکام را مطرح می کنند. ❌ عاشق به غیر از معشوق به چیز دیگری فکر نمی کند لذا رابعه عدویه می گوید عشق خدا در قلبم دیگر جای محبت پیامبر صلی الله علیه و آله و لعنت ابلیس باقی نگذاشت. ❌ عاشق هر چیزی را صورت معشوق می بیند لذا بحث عشق مجازی و شاهد بازی و المجاز قنطرة الحقیقة را مطرح می کنند. (اسفار،ج1،ص171) ❌ گاهی معشوق به عاشق خیانت می‌کند لذا برخی از صوفیان معتقدند ابلیس عاشق خدا بود لکن خدا او را گول زد و به او خیانت کرده و وی را فریب داد! (تمهیدات 74) ❌ عاشق هرکاری که سبب تشدید عشق شود را انجام می دهد لذا صوفیه برای ایجاد حال و ذوق و وجد به بحث سماع و ذکر جلی و ... می پردازند. ❌ عاشق تمامِ هست و نیست خود را فدای معشوق می کند، لذا صوفیه به ترک دنیا و عزلت و گوشه نشینی روی می‌آورند و ... 🌿 در روایات فراوانی واژه "عشق" و "عاشق بودن" مذمت شده است. امیرالمومنین علیه السلام شخص عاشق را اینگونه توصیف می کنند: ﺩﻳﺪﻩ ﻭ ﻓﻬﻤﺶ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ، ﻭ ﺩﻟﺶ ﺭﺍ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﳕﻮﺩﻩ، ﭘﺲ ﺑﻪ ﺩﻳﺪﻩ غیر ﺻﺤﻴﺢ می نگرد، ﻭ ﺑﻪ ﮔﻮﺷﻲ ﻧﺎﺷﻨﻮﺍ می شنود، ﺷﻬﻮﺍﺕ ﻋﻘﻠﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﺩﻩ، ﻭ ﺩﻧﻴﺎ ﻗﻠﺒﺶ ﺭﺍ میرانده، ﻭ ﻭﺟﻮﺩﺵ ﺷﻴﻔﺘﻪ ﺁﻥ ﺷﺪﻩ ... . 📚نهج خطبه 108 و مفضل گوید از امام صادق علیه السلام درباره عشق پرسیدم! حضرت فرمودند: قلب‌هایی از یاد خدا خالی شدند پس خداوند محبّتِ غیرِ خود را به آنها چشانید. 📚علل الشرايع، ج۱ ص۱۴۰ 📚 اَمالی صدوق، ص۷۶۵ @BotShenasi