eitaa logo
بُت شناسی
2.2هزار دنبال‌کننده
448 عکس
401 ویدیو
23 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
🗯 کوه صبر ثم بسطت يديها تحت بدنه المقدس و رفعته نحو السماء و قالت: الهي تقبل منا هذا القربان   📚مقتل الحسین ( علیه السلام ) - السفر من كربلاء - صفحه۲۷۱ @BotShenasi
🗯 بیعت و بیعت شکنی ... در عیون اخبارالرضا آمده است: «هنگامی که مأمون خواست برای امیر المومنینی خود و ولایت عهد امام رضا علیه السلام بیعت بگیرد، و برای وزارت فضل، دستور داد که سه کرسی نهادند، و چون هر سه بر آنها نشستند، به مردم اجازه داد آمدند و بیعت کردند؛ مردم، دست به آنها می‌دادند، از انگشت بزرگ تا کوچک، و بیرون می‌رفتند؛ تا اینکه در پایان، یک جوان انصاری آمد و برعکس، از بالای انگشت کوچک تا انگشت بزرگ، دست داد؛ امام رضا علیه السلام لبخندی زد و فرمود: « کار همه بیعت شکنی بود جز این جوان که بستن پیمان بود. » مأمون گفت: «فسخ بیعت کدام است و بستن آن کدام؟ » فرمود: «بستن بیعت، از بالای انگشت کوچک آغاز شود تا بالای انگشت بزرگ پایان یابد، و وارونه آن فسخ بیعت است؛ مردم در این باره به شور افتادند و مأمون دستور داد بیعت را مطابق دستور امام رضا علیه السلام دوباره انجام دادند؛ مردم گفتند چگونه سزاوار امامت است آن کسی که بیعت بستن را نداند؟ و این بود که او را به زهر دادن امام علیه السلام وادار کرد. »  📚بحارالانوار،جلد ۶۴، صفحه ۸۵ @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درک حقیرانه درک حقیرانه از وجود مقدس حضرت رقیه سلام الله علیها که بار نجات امت بر روی دوش آن مخدره است را با عنوان عروسک نمیخواهم از بعضی از جُهال مطربِ مداح نما می بینید! در قضیه از شتر افتادن حضرت هم اولین بار در ناسخ تواریخ (ص ۵۷۳) آمده است که حضرت زینب سلام الله علیها حضرت را به کاروان برگرداندند. متاسفانه مداح نمایانِ مطرب شان و منزلت حضرات را با سخنان سَبُک مانند شخصیت خودشان میپندارند. @BotShenasi
8.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 می شود سند این مطلب را بیان بفرمائید؟ کاش جای اینکه امپراطور مداحی معرفی کنید، کمی مطالعه بفرمائید تا دروغ بر ذوات مقدسه نبندید. @BotShenasi
🗯 اصناف مومن 🔻کا، [الکافی] عَنْ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ نُصَیْرٍ أَبِی الْحَکَمِ الْخَثْعَمِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنَانِ فَمُؤْمِنٌ صَدَقَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ وَفَی بِشَرْطِهِ وَ ذَلِکَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَذَلِکَ الَّذِی لَا تُصِیبُهُ أَهْوَالُ الدُّنْیَا وَ لَا أَهْوَالُ الْآخِرَةِ وَ ذَلِکَ مِمَّنْ یَشْفَعُ وَ لَا یُشْفَعُ لَهُ وَ مُؤْمِنٌ کَخَامَةِ الزَّرْعِ تَعْوَجُّ أَحْیَاناً وَ تَقُومُ أَحْیَاناً فَذَلِکَ مِمَّنْ یُصِیبُهُ أَهْوَالُ الدُّنْیَا وَ أَهْوَالُ الْآخِرَةِ وَ ذَلِکَ مِمَّنْ یُشْفَعُ لَهُ وَ لَا یَشْفَعُ 🔸 امام صادق علیه السلام فرموده است: «مومن دو گونه است: مومنی که به پیمان خدا درست عمل کرده و به شرط او وفا کرده است، که خدا فرموده: «رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْه»، {مردانی که درست انجام دادند آنچه را خدا با آنها عهد کرد. }احزاب / ۲۳ و چنین کسی، نه هراس‌های دنیا و نه هراس‌های سرای دیگر را می‌بیند؛ چنین کسی است که شفاعت می‌کند و شفاعت لازم ندارد؛ اما مومن دسته دیگر، کسی است که چون دسته زراعت تازه و نرم، یک بار خم می‌شود و یک بار سر پا است؛ چنین کسی است که هم هراس‌های دنیا و هراس‌های سرای دیگر را می‌بیند؛ و او است که شفاعت می‌خواهد و شفاعت نمی کند. » 📚الأحزاب: ۲۳ 📚بحارالانوار،جلد۶۴،صفحه،۱۸۹ @BotShenasi
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای محمد سهرابی که خیلی از هیئتی ها هستند و اشعار صوفی مآبانه و غالیانه ایشان وِرد زبان هیئتی ها و مداحان است، حتی نمیداند که امامان از امام باقر علیه السلام تا امام عصر روحی فداه از نسل امام مجتبی علیه السلام هستند! وقتی ابتدایی ترین مطالب را نمی دانند چگونه میخواهند اشعاری بگویند که مطابق عقاید شیعه باشد؟ این عزیزان باید ابتدا یک دوره اعتقادی ببینند. @BotShenasi
🗯 اعجاز ساواک! 🔸️اقبال لاهوری در سال ۱۹۳۸(برابر با ۱۳۱۷ شمسی) وفات کرده یعنی ۳ سال قبل از حکومت پهلوی دوم و ۱۸ سال قبل از تشکیل ساواک در ایران! ولی نگران نباشید؛ وقتی استاد بفرمایند ساواک، مانع سفر اقبال به ایران شده حتماً درسته و خروارها تحقیق و پژوهش پشت این حرف است! حالا شما خودت را متخصص جغرافیا و فرهنگ پاکستان معرفی کن ولی حتی تاریخ تشکیل ساواک و مرگ اقبال لاهوری را بلد نباش، مهم نیست چون مطمئنی هیچکس از مخاطبانت هم مانند خودت اهل مطالعه و تحقیق نیستند! 🔻 با گفتن زمان شاه هیچ تفاوتی در سخنان شما ایجاد نشده است. در میان عامه مردم زمان شاه یعنی سلطنت محمد رضا پهلوی! در زمان رضا شاه هم ایران دستگاه امنیتی نداشت. شما بیسواد هستید و با سخنان خود فقط مردم را گمراه می کنید. @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستی که به تیغ مولا امیرالمومنین علیه السلام قَلَم شود، جای آن در جهنم است، نه اینکه احکام امور بنویسد. مگر اینکه به صلح کُل معتقد باشید. هیئت را مانند خانقاه کرده اید و همه هو می کشند. آقای محمود کریمی سابقه فراوانی دارند که اشعار سعید ابوالخیر و ..‌. را می خوانند بعد ایشان را فخر مداحان می دانند! ولی ایشان ابتدایی ترین مسائل عقیدتی را بلد نیستند. @BotShenasi
🗯 اختلاف آقای حسن زاده آملی با امام کاظم علیه السلام اما این که حسن زاده آملی در متن فوق گفته است: «در قعر جهنم جرجير مى‏رويد زيرا كه نار منقطع مى‏شود و عذاب مرتفع مى‏گردد.» پاسخش را از امام کاظم علیه السلام بشنویم: عَنْ مُوَفَّقٍ مَوْلَى أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ: كَانَ مَوْلَايَ أَبُو الْحَسَنِ ع إِذَا أَمَرَ بِشِرَاءِ الْبَقْلِ يَأْمُرُ بِالْإِكْثَارِ مِنْهُ وَ مِنَ الْجِرْجِيرِ فَيُشْتَرَى لَهُ وَ كَانَ يَقُولُ ع مَا أَحْمَقَ‏ بَعْضَ‏ النَّاسِ يَقُولُونَ إِنَّهُ يَنْبُتُ فِي وَادٍ فِي جَهَنَّمَ وَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ: وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَةُ فَكَيْفَ تَنْبُتُ الْبَقْلُ. امام کاظم علیه السلام فرمود: بعضی از مردم چقدر احمق هستند که می گویند در وادی دوزخ جرجیر می روید در حالی که خداوند فرموده است: «آتشگیره دوزخ مردم و سنگهایند.» پس چگونه سبزی می روید؟!! (در حالی که حتی سنگ با آن شدت می سوزد!!) 📚الكافي؛ دار الکتب الإسلامية؛ ج‏6 ؛ ص 368 و المحاسن؛ دار الکتب الاسلامیة ؛ ج‏2 ؛ ص518 @botshenasi
🗯 درب قلعه را این چنین کَندَم 🔻یج، [الخرائج و الجرائح] مِنْ أَعْلَامِهِ علیه السلام قَوْلُهُ: وَ اعْلَمْ أَنَّ إِمَامَکُمْ قَدِ اکْتَفَی مِنْ دُنْیَاهُ بِطِمْرَیْهِ یَسُدُّ فَوْرَةَ جُوعِهِ بِقُرْصَیْهِ لَا یَطْعَمُ الْفِلْذَةَ فِی حَوْلِهِ إِلَّا فِی ستة [سُنَّةِ] أُضْحِیَّةٍ وَ لَنْ تَقْدِرُوا عَلَی ذَلِکَ فَأَعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ کَأَنِّی بِقَائِلِکُمْ یَقُولُ إِذَا کَانَ قُوتُ ابْنِ أَبِی طَالِبٍ هَذَا قَعَدَ بِهِ الضَّعْفُ عَنْ مُبَارَزَةِ الْأَقْرَانِ وَ مُنَازَعَةِ الشُّجْعَانِ وَ اللَّهِ مَا قَلَعْتُ بَابَ خَیْبَرَ بِقُوَّةٍ جَسَدَانِیَّةٍ وَ لَا بِحَرَکَةٍ غِذَائِیَّةٍ وَ لَکِنِّی أُیِّدْتُ بِقُوَّةٍ مَلَکِیَّةٍ وَ نَفْسٍ بِنُورِ بَارِئِهَا مُضِیئَةٍ. وَ مِنْهَا أَنَّ کَلَامَهُ الْوَارِدَ فِی الزُّهْدِ وَ الْمَوَاعِظِ وَ التَّذْکِیرِ وَ الزَّوَاجِرِ إِذَا فَکَّرَ فِیهِ الْمُفَکِّرُ وَ لَمْ یَدْرِ أَنَّهُ کَلَامُ عَلِیٍّ علیه السلام لَا یَشُکُّ أَنَّهُ کَلَامُ مَنْ لَا شُغُلَ لَهُ بِغَیْرِ الْعِبَادَةِ وَ لَا حَظَّ لَهُ فِی غَیْرِ الزَّهَادَةِ وَ هَذِهِ مِنْ مَنَاقِبِهِ الْعَجِیبَةِ الَّتِی جَمَعَ بِهَا بَیْنَ الْأَضْدَادِ 🔸و از نشانه‌های زهد حضرت می‌توان اشاره کرد به سخن وی که فرمود: آگاه باش! امام شما از دنیای خود به دو جامه فرسوده و دو قرص نان رضایت داده است تا شدت گرسنگیش را فرو نشاند و در سال از گوشت چیزی نمی خورد مگر در سنت قربانی. بدانید که شما توانایی چنین کاری را ندارید امّا با پرهیزکاری و تلاش در عبادت مرا یاری دهید. چه بسا یکی از شما‌ها بگوید که اگر این قوت علی بن ابی طالب باشد در مبارزه با پهلوانان و افراد شجاع کم خواهد آورد! سوگند به خدا باب خیبر را با قدرت و نیروی جسمانی و توان غذایی بلند نکردم بلکه با نیروی آسمانی و با کمک نفسی که با نور الهی روشن شده بود از جا کندم. از نامه به عثمان بن حنیف گرفته شده است که کارگزار او در بصره بود. مراجعه کنید به نهج البلاغه. هر گاه کسی در سخنان امیرالمومنین علیه السلام درباره زهد و پند و اندرز و یادآوری و نکوهش و چنین موضوعاتی اندیشه کند و نداند که سخن امیرالمومنین علیه السلام است بدون شک آنها را به کسی نسبت خواهد داد که در دنیا هیچ کاری به جز زهد و عبادت خداوند نداشته است و این از عجائب حیات امیرالمومنین علیه السلام است که اضداد را در خود جمع کرده است. 📚بحارالانوار - جلد ۴۰، صفحه ۳۱۸ @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 می شود که سند این روایت را بفرمایید؟‌؟ در کجا امیرالمومنین علیه السلام فرمود من گِل آدم را با دستانم سرشتم؟ @BotShenasi