eitaa logo
بُت شناسی
2.2هزار دنبال‌کننده
448 عکس
401 ویدیو
23 فایل
🖎نقد و آگاهی در زمینه فِرق انحرافی از ثقلین، نقد تصوف و غلات، نقد مخربین اعتقادی شیعه. بدون خط قرمز در چهارچوب ثقلین instageram.com/botshenasi↩ ❎برای حمایت از کانال خارج نشید.❎
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱نقد مطهری «تحريف‌هاي لفظي از قبيل: داستان ليلي و علي اكبر، داستان عروسي قاسم، داستان آب آوردن حضرت ابي الفضل در كودكي براي امام حسين، آمدن زينب در حين احتضار به بالين اباعبدالله (ع)، عبور اسرا در اربعين از كربلا، عدد مقتولين، هاشم بن عتبه با نيزه هجده ذرعي، روز عاشورا ۷۲ ساعت بود، امام حسين با زيّ شاهان از مكه خارج شد، بي خبر بودن امام سجاد (ع) از وقايع، افسانه اسب آوردن زينب براي اباعبدالله و بوسيدن گلوگاه آن حضرت، بيهوش شدن امام سجاد (ع) و امام صادق. » مجموعه اثار ج ۱۷ ص ۶۰۶ ❌نقد: این مواردی که اقای مطهری نام بردن، چند نمونه آن که اصلا تا به حال به گوش کسی نخورده است. چند نمونه هم نقل ضعیف است، نه تحریف! و اکثر مقاتل و وقایع عاشورا ضعف سندی دارد. و اینها داستان نیست. بلکه عروسی حضرت قاسم علیه السلام، نقل ضعیف است، علتی بر کذب و خلاف آن وجود ندارد.‌ عبور اسرا در اربعین هم که در لهوف موجود است‌. اما بوسیدن گلوگاه امام حسین علیه السلام از مشهورات است. بیهوشی امامان هم نقل ضعیف است و کذب و تحریف نیست. ‌اما عاشورا ۷۲ ساعت بوده یا خیر، این هم نقل مرحوم ملا آقا است. عدد مقتولین هم که کسی آنجا نبوده که قطعی بنویسد، بلکه حدس و گمان است. ایا این موارد به اصل ماجرا لطمه ای زده ؟ یا از عظمت ان کم کرده است؟ یا تحت شعاع قرار داده است؟ این نقل ها چه ایرادی دارد؟ این یک نوع بد بینی است. تحریفی نیست، بلکه نقل یک موضوع ضعیف است. https://telegram.me/joinchat/CMkeQTz5AQlyH1hDCEKzbw
دعای دیدار امام زمان «ارواحنا فداه» از امام صادق «عليه السلام» روايت شده است كه فرمودند: هر كس بعد از هر نماز واجب اين دعا را بخواند، همانا او حضرت حجّت «عليه السلام» را در بيدارى يا خواب مى بيند: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ أَللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانا صاحِبَ الزَّمانِ؛ أَيْنَما كانَ وَ حَيْثُما كانَ، مِنْ مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، عَنّي وَ عَنْ والِدَيَّ، وَ عَنْ وُلْدي وَ إِخْوانِي التَّحِيَّةَ وَ السَّلامَ عَدَدَ خَلْقِ اللَّهِ، وَ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ ما أَحْصاهُ كِتابُهُ، و أَحاطَ عِلْمُهُ. أَللَّهُمَّ إِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في صَبْيحَةِ هذَا الْيَوْمِ، وَ ما عِشْتُ فيهِ مِنْ أَيَّامِ حَياتي، عَهْداً وَعَقْداً وَ بَيْعَةً لَهُ في عُنُقي، لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ. أَللَّهُمَّ اجْعَلْني مِنْ أَنْصارِهِ وَ نُصَّارِهِ الذَّابّينَ عَنْهُ، وَ الْمُمْتَثِلينَ لِأَوامِرِهِ وَ نَواهيهِ في أَيَّامِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ. أَللَّهُمَّ فَإِنْ حالَ بَيْني وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ اَلَّذي جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً فَأَخْرِجْني مِنْ قَبْري مُؤْتَزِراً كَفَني، شاهِراً سَيْفي، مُجَرِّداً قَناتي، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدَّاعي فِي الْحاضِرِ وَ الْبادي. أَللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ، وَاكْحُلْ بَصَري بِنَظْرَةٍ مِنّي إِلَيْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ. أَللَّهُمَّ اشْدُدْ أَزْرَهُ، وَ قَوِّ ظَهْرَهُ، وَ طَوِّلْ عُمْرَهُ، وَاعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ، وَأَحْيِ بِهِ عِبادَكَ، فَإِنَّكَ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُّ «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ». فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنا وَلِيَّكَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ، اَلْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِكَ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَآلِهِ، حَتَّى لايَظْفَرَ بِشَيْ ءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ يُحِقَّ اللَّهُ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ وَ يُحَقِّقَهُ. أَللَّهُمَّ اكْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْاُمَّةِ بِظُهُورِهِ، إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعيداً، وَ نَراهُ قَريباً، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ. - صحیفه مهدیه. https://telegram.me/joinchat/CMkeQTz5AQlyH1hDCEKzbw
🗯 هَذَا إِمَامُ الرَّافِضَةِ 🔻 حسن بن عبدالله صیرفی از پدرش نقل کرده، موسی بن جعفر علیه السّلام در زندان سندی بن شاهک درگذشتند، ایشان را روی تختی گذاشته و می‌بردند و می‌گفتند: این امام رافضی هاست؛ بیایید او را ببینید. وقتی بدن ایشان را به مجلس شرطه‌ها آوردند، سندی چهار نفر را گماشت تا فریاد بزنند که آگاه باشید که هر که می‌خواهد آن ..... بن ...... یعنی موسی بن جعفر را ببیند، از خانه اش بیرون بیاید. سلیمان بن أبی جعفر از قصر خود که در حاشیه شط بود، بیرون آمد و صدای فریاد و همهمه شنید؛ به فرزندان و غلامان خود گفت: چه خبر است؟ گفتند: سندی بن شاهک است که بدن موسی بن جعفر را بر تختی گذاشته و ندا می‌دهد. به فرزندان و غلامانش گفت: به احتمال زیاد ایشان را از طرف غرب بیاورند، وقتی داشتند از آن جا عبور می‌کردند، پایین بروید و با کمک غلامان خود بدن ایشان را از دست آن‌ها بیرون بیاورید. 🔻 اگر مانع شما شدند، آن‌ها را کتک بزنید و پرچم‌های سیاه آن‌ها را پاره کنید. وقتی از آن جا عبور کردند، پایین آمدند و بدن ایشان را گرفتند و آن‌ها را کتک زدند و پرچم‌های سیاهشان را پاره کردند و ایشان را بر سر چهار راهی گذاشتند و چند نفر را گماشتند که فریاد بزنند که آگاه باشید که هر که می‌خواهد آن پاک نهاد پاک نهادزاده، یعنی موسی بن جعفر را ببیند، از خانه اش بیرون بیاید. مردم آمدند و ایشان را غسل دادند و با سدر و کافوری فاخر حنوط کردند و خود سلیمان بن أبی جعفر ایشان در پارچه ای که در آن برد یمانی به کار رفته بود و به قیمت دو هزار و پانصد دینار برای خودش بافته بودند و تمام قرآن بر آن نوشته شده بود، کفن کرد و با پای پیاده و برهنه، و لباس عزا به تن و با گریبان چاک جنازه ایشان را تا قبرستان قریش تشییع کرد و امام علیه السلام را در آن جا دفن کرد و جریان را برای رشید نوشت. 🔸او نیز در نامه ای به سلیمان بن أبی جعفر نوشت: ای عمو! خویشاوندانتان به شما خوبی کنند و خدا جزای شما را نیکو گرداند! به خدا قسم کاری که سندی بن شاهک کرده به دستور ما نبوده است.  📚بحارالانوار - جلد ۴۸، صفحه ۲۲۷ @BotShenasi
🗯 پسرت در میان امت اختلاف افکنی می کند! 🔻سَمِعَ الرَّشِیدَ یَقُولُ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله کَالْمُخَاطِبِ لَهُ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّی أَعْتَذِرُ إِلَیْکَ مِنْ أَمْرٍ عَزَمْتُ عَلَیْهِ وَ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ آخُذَ مُوسَی بْنَ جَعْفَرٍ فَأَحْبِسَهُ لِأَنِّی قَدْ خَشِیتُ أَنْ یُلْقِیَ بَیْنَ أُمَّتِکَ حَرْباً تُسْفَکُ فِیهَا دِمَاؤُهُمْ وَ أَنَا أَحْسَبُ أَنَّهُ سَیَأْخُذُهُ غَداً فَلَمَّا کَانَ مِنَ الْغَدِ أَرْسَلَ إِلَیْهِ الْفَضْلَ بْنَ الرَّبِیعِ وَ هُوَ قَائِمٌ یُصَلِّی فِی مَقَامِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فَأَمَرَ بِالْقَبْضِ عَلَیْهِ وَ حَبْسِهِ   🔸همین الآن پیش وزیر - یعنی یحیی بن خالد - بودم به من گفت شنیده که رشید در کنار قبر رسول الله صلّی اللَّه علیه و آله ایستاده طوری که گویا ایشان را خطاب می‌کند می‌گفته است: پدرم و مادرم فدایتان ای رسول خدا! من به جهت تصمیمی که گرفته‌ام از شما عذر می‌خواهم؛ من می‌خواهم موسی بن جعفر را بگیرم و زندانی کنم، زیرا می‌ترسم که او بین امت تو جنگی بیفروزد که خونشان در آن جنگ ریخته شود. یحیی گفت: به گمانم فردا ایشان را بگیرد. صبح که شد، رشید فضل بن ربیع را فرستاد، ایشان در مقام رسول الله صلّی اللَّه علیه و آله ایستاده و مشغول نماز بودند. دستور داد ایشان را بگیرند و زندانی کنند.   📚بحارالانوار-جلد۴۸،صفحه ۲۱۳ @BotShenasi
🗯 مردم چهار گروه هستند. امام كاظم عليه السلام: 🔸اَلنّاسُ عَلى اَرْبَعَةِ اَصْنافٍ: جاهِلٌ مُتَرَدّى مُعانِقٌ لِهَواهُ وَ عابِدٌ مُتَقَوّىكُلَّما اَزْدادَ عِبادَةً اَزْدادَ كِبْرا وَ عالِمٌ يُريدُ اَنْ يوطَاَ عُقْباهُ وَ يُحِبُّ مَحْمِدَةَ النّاسِ وَعارِفٌ عَلى طَريقِ الحَقِّ يُحِبُّ القيامَ بِهِ فَهُوَ عاجِزٌ اَوْ مَغْلوبٌ فَهذا اَمْثَلُ اَهْلِ زَمانِكَ وَاَرْجَحُهُمْ عَقْلاً؛ 🔸مردم چهار گروهند: 🔻جاهلى كه غرق در هوا و هوس و در معرض هلاكت است، 🔻عابدی که تظاهر به تقوا مى كند و هر چه بيشتر عبادت مى نمايد، تكبرش بيشتر مى شود، 🔻 عالمى كه مى خواهد پشت سرش حركت كنند و دوست دارد از او تعريف نمايند، 🔻 وحق شناسِ حق پويى كه دوست دارد حق را به پادارد، اما يا ناتوان است و يا زير سلطه. 🔸 چنين فردى بهترين نمونه روزگار و عاقل ترين مردم دوران است. 📚 خصال، ص ۲۶۲ @BotShenasi  
🗯 علم، از آموختن تا انتشار 🔸عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَيْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ ع قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى النَّبِيِّ ص فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا الْعِلْمُ قَالَ الْإِنْصَاتُ قَالَ ثُمَّ مَهْ قَالَ الِاسْتِمَاعُ لَهُ قَالَ ثُمَّ مَهْ قَالَ الْحِفْظُ لَهُ قَالَ ثُمَّ مَهْ قَالَ الْعَمَلُ بِهِ قَالَ ثُمَّ مَهْ قَالَ ثُمَّ نَشْرُهُ. 🔻امام صادق علیه السلام فرمودند: مردی خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و گفت: يا رسول الله علم چيست؟ فرمود: سكوت كردن؛ گفت: سپس چه؟ فرمودند: گوش فرا دادن؛ گفت: سپس چه؟ فرمودند: حفظ كردن؛ گفت:سپس چه؟ فرمودند: به آن عمل كردن؛ گفت: سپس چه؟ فرمودند: انتشارش دادن. 📚 الكافی، جلد۱ ، صفحه ۴۸ ✖️ نکته: بعضی ها از پله آخر شروع می کنند! @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آ یا شخصی پیدا می شود و از ایشان سوال بپرسد روایت این سخنان شما کجاست؟ آیا در فضائل اهل بیت علیهم السلام روایت نداریم تا برای شیعیان گفته شود و از سخنان بی سند پرهیز شود؟ 🔸 امثال این منبری ها هیچ تفاوتی با رائفی پورها ندارند و آفت بیسوادی باعث شده هر سخنی را به زبان بیاورند. اینها دو لبه یک قیچی هستند که جز دین زدایی و تخریب عقاید شیعیان حاصلی ندارند. @BotShenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت زینب سلام الله علیها مگر امام است که از تصرف امامت استفاده کند؟ 🔻مگر کسی جرات دارد به ناموس خدا نزدیک شود؟ چرا هر خزعبلاتی به دهانتان می آید به ناموس خدا نسبت می دهید؟ چقدر امثال شما بی حیا شدند که برای بازارگرمی هر اراجیفی را به ذوات مقدسه نسبت می دهید؟ 🔸این داستان چرا در منابع متقدم وجود ندارد؟ @BotShenasi
شیخ محمد السند و افعال الهی ! 📌چندی پیش در جریان دیداری که با آقای سند در بیتشان داشتم این مسئله نقل شد که حسب مبنای او و ایضا شیخیه و بعض فرق باطنیة دیگر (لو لم یتوسّط واسطٌ لما جاز ان ینسب الفعل الی الله مباشراً) • مطابق با مبنای ایشان تاثیر بر جسمِ حادث لازمه‌اش عروض حدوث بر ذات غیر حادث است که تناقض است • لذا این خداوند سبحان نیست که افعال عالم به او منسوب است مباشرا، اصلا در ربوبیتش فعلی از او صادر نیست، بلکه صدور فعل و تاثیر بر حوادث اساسا مطابق مبنای او محال است و اگر فعلی در قرآن و سنت به الله متعال منسوب است از باب علة العلل بودن است ازین حیث که اوست پدید آورنده مؤثر در عالم حادث • به همین جهت می‌گویند وسائطی داریم که همان انوار ازلیة! و مصادیق مقام حقیقت محمدیه هستند، در حقیقت خلقتشان محرّف است به معنای[تجلی مشیت،ظهور ذات به اسم الارادة]. ایشانند مؤثر بر حوادث عالم 🔼مختصری از این مبنا را در صفحه ۶۷ کتاب مبتذل "الغلو و الفرق الباطنیة" می‌بینیم که به این امر مخالف با ضروریات عقل و وحی تصریح دارند ❗️طبق این مبنا دیگر معصومین ع مخلوق نیستند که سبقه عدمیه داشته باشند بلکه ظهور و تجلی ذات حقّند
با تتبع در روایات به خوبی قابل مشاهده است که نام مقدس امام حسین علیه السلام همیشه در کنار حزن و بکاء برده شده است. حتی در روز ولادت حضرت؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله مصائب امام حسین علیه السلام را ذکر کردند. آیا سزاوار است که با نام مقدس امام حسین علیه السلام که یادآور حزن و بکاء است، در شب میلاد ایشان هلهله و سوت و کف بزنند، اعمالی که در شان یک شیعه هم نیست، چه برسد به سیدالشهدا علیه السلام ▪️ تحقیقی پیرامون کف زنی در مجالس مولودی کف زنی ، ۲، ۳
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗯 یکی از شارحان فصوص! به دلیل اینکه گفته شده حدیثی که گفتید سند ندارد! چه ادبیاتی به کار می برد! خدا را شکر رزق و حیات و ممات مردم دست اینها نیست! وگرنه با اولین سوال ...! کاش این قوم که مدعی تزکیه نفس هستند! کمی ادب داشتند! @BotShenasi