eitaa logo
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
2.4هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
217 ویدیو
114 فایل
🔴کانال‌های اطلاع رسانی دانشگاه👇 🔹روابط عمومی @Bounews 🔸آموزش @Bouedu 🔹پذیرش @Boustud 🔸پژوهش @Bouresearch 🔹فرهنگی @BouCul 🔸خدمات دانشجویی @Bouser 🔸اداری @Edaribou ▪️
مشاهده در ایتا
دانلود
. موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از میان برادران طلبه واجد شرایط برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی 1404-1403 دانش‌پژوه می‌پذیرد جهت اطلاعات بیشتر به کانال پذیرش موسسه امام رضا(ع) مراجعه فرمایید @pazireshemamreza روابط عمومی موسسه امام رضا علیه السلام @emamrezaravabet —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
💢 با مشارکت دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار می شود: 🔰 همایش بین المللی شهید جمهور و زمینه سازی تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی براساس آموزه های قرآنی 🔻تاریخ برگزاری همایش: اردیبهشت 1404 —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
🔹پیش نشست ششم همایش بین المللی حقوق بشرشرقی برگزار شد. 🔻پیش نشست ششم همایش بین المللی حقوق بشرشرقی در قالب کرسی علمی «امکان سنجی رویکرد شرقی به زن و خانواده با تمرکز بر نوع کنشگری جوامع شرقی در قبال نظام حقوقی بین المللی مربوط به حوزه زن و خانواده؛ مطالعه موردی 5 کشور آسیایی» در مورخ دهم دیماه 1403 در محل پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان برگزار شد. 🔻در این جلسه دکتر محیا صفاری نیا عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ارائه دهنده کرسی، و دکتر کامران هاشمی رییس پیشین مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد ناقد بحث، و دکتر محمد حسینی دبیر علمی اجلاس حقوق بشر شرقی دبیری کرسی را بعهده داشت. 🔻در ادامه دکتر سید احسان رفیعی علوی ریاست محترم دانشگاه باقرالعلوم (ع) به ایراد سخن پرداخت. در پایان جلسه نیز بعضی از اعضای هیئت علمی حاضر به اظهار نظر در خصوص موضوع جلسه پرداختند. —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
﷽ 💢انجمن علمی فقه سیاسی با همکاری اداره پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌کند: 💡 نقد انگارۀ «اسلام معنوی» (بر مبنای تقریر محسن کدیور در کتاب حق الناس) 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام صابر جعفرزاده دانشجوی دکتری فقه روابط بین الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) 👤ناقد: حجت الاسلام دکتر محمدمهدی گرامی‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه قم 👤دبیر علمی: جناب آقای حمیدرضا اسلامی دانشجوی دکتری فقه روابط بین الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) 📅 زمان: یکشنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🏢 مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ساختمان مرکزی، طبقه دوم، اتاق ۲۰۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ▫️انجمن علمی فقه سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🆔 https://eitaa.com/BOU_PJ —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
🔰حلقه متن پژوهی مطالعات فقه سیاست برگزار می‌کند: 🌀سلسله نشست‌های «خوانشی انتقادی بر قرائت‌های دموکراتیک از نقش مردم در مشروعیت سیاسی» •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔻نشست دوم: نقدی بر «تطبیق الگوی قرارداد بر سیره حکمرانی نبی اکرم(ص)» 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر حسین توسلی (عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام) 🎙دبیر علمی: حجت الاسلام حسین حمزه (دبیر گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام) 👥حلقه نقد کتاب: ➖حجت الاسلام سید روح الله قافله باشی (دانش‌پژوه سطح ۴ فقه الحکومة مرکز فقهی ائمه اطهار) ➖حجت الاسلام عبدالناصر جلالیان (دانش‌پژوه سطح ۴ فقه الحکومة مرکز فقهی ائمه اطهار) ➖حجت الاسلام سجاد قدک (دانشجوی دکتری فقه روابط بین الملل دانشگاه باقرالعلوم) ➖حجت الاسلام سید محمد ریاضتی (دانشجوی دکتری فقه روابط بین الملل دانشگاه باقرالعلوم) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ▫️انجمن علمی فقه سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🆔 https://eitaa.com/BOU_PJ —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
🌱انجمن علمی مطالعات تاریخی «آیه»🌱 با همکاری پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار می کند: 🌷به مناسبت ولادت با سعادت امام محمد باقر علیه السلام🌷: 1️⃣ 📚نقد کتاب نخستین اندیشه های شیعی، تعالیم امام باقر (ع) 🖊نویسنده: آرزینا لالانی 🖌ناقد: آقای دکتر حمید رضا مطهری دانشیار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 2️⃣ دبیرخانه دائمی همایش امام باقر علیه السلام: چرائی و بایستگی‌ها با حضور: آقای دکتر محسن الویری استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام آقای دکتر حمید رضا مطهری دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🖊دبیر علمی: آقای سید مهدی حسینی دانشجوی دکتری تاریخ اسلام ⏳زمان: پنجشنبه 13 دی ماه 1403 ⏱ساعت: 10 الی 12 مکان: دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، طبقه سوم، سالن شهید بهشتی ره 🌐 لینک مجازی http://dte.bz/ayeh ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🌱 «آیـــه»؛ انجمن علمی مطالعات تاریخی 📜 https://eitaa.com/BOU_AYEH ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
🔷پیش نشست هشتم همایش بین المللی حقوق بشرشرقی برگزار شد. 🔻پیش نشست هشتم همایش بین المللی حقوق بشرشرقی با عنوان: «شرق فرهنگی در جهان های هنری» 11 دی ماه 1403 با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان در دانشگاه بین المللی سوره برگزار شد. —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
🔷پیش نشست هشتم همایش بین المللی حقوق بشرشرقی برگزار شد. 🔻پیش نشست هشتم همایش بین المللی حقوق بشرشرق
🔷 پیش نشست هشتم همایش بین المللی حقوق بشرشرقی با عنوان: «شرق فرهنگی در جهان های هنری» 11 دی ماه 1403 با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان در دانشگاه بین المللی سوره برگزار شد. 🔻دکتر حسینی دبیر اجلاس بین المللی حقوق بشر شرقی با طرح این سوال که چطور می توان جامعه هنری را متوجه هنر در شرق فرهنگی کرد؟ افزود: 🔻می توان خود هنر را به عنوان ابژه معرفی کرد. میان هنر به معنای تخنه Techne (به تعبیر ارسطو حالتی که شامل عقل حقیقی مربوط به تولید «صنع به معنای عام» است) و آرت Art و هنر زیبا Fine art تفاوت وجود دارد. 🔻هنر پسا رنسانس به معنای هنرهای زیبا است یعنی همان هنرهای مستظرفه هفتگانه : نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی، تئاتر، رقص، شعر و سینما و گهگاه به‌جای شعر، معماری. و این معنا یعنی «هنرهای زیبا» همان معنی متبادر به ذهن برای هنرمند امروزی است. به عبارت دیگر از عصر روشنگری، هنر از خلاقیت ذهنی بشر بر آمده؛ لذا امری درون ذهنی است و نه امری عینی و مستقل از ذهن انسانی. 🔻اما از منظر دین، جهان های اسطوره و فلسفه یونانی، هنر یا گونه ای ابداع و یا محاکات عالم وجود بود، یا گونه ای الهام و انکشاف غیبی حقایق . اما در دوره پسا روشنگری منشا ابداع هنری نیز در سوژه است، ینی انسان در مقام سوژه "خلاق مایشاء هنری " است. بر این اساس وقتی هنر در ظرف دکارتی و پسا دکارتی فهم بشود، چگونه می تواند با عقل عملی و نظری مرتبط باشد؟! 🔻 وقتی پیوستار هنر با مبنا «عقل نظری و عقل عملی» قطع شود، دیگر هنر ، شی یا موجود اجتماعی نیست بلکه صرفا یک فعل خلاقانه و محصول فاعل شناساست. 🔻هدف از طرح این موضوع آن است که هنر در یک خاستگاه فرهنگی (مانند شرق فرهنگی) می‌تواند به‌عنوان یک ابژه نمادین تلقی شود که نشان‌دهنده ارزش‌ها، باورها و جهان‌بینی یک جامعه به عنوان یک کل معنادار باشد. مثلاً موسیقی سنتی شرق به‌عنوان ابژه‌ی فرهنگی، نمایانگر روحیه و ساختار جامعه است و به یک معنا همان تعین عقل عملی است. یا تخت جمشید، به‌عنوان ابژه‌ای که هنر، قدرت، و هویت فرهنگی را به نمایش می‌گذارد. 🔻برای درک هنر در شرق فرهنگی، نگرش ها از خلاقیت محوری مدرن «که هنر را فقط از رهیافت فرآورده هایش درک می کند» تغییر می کند و معطوف می شود بر خود هنر به معنای تخنه؛ یعنی خود هنر به عنوان یک ابژه ای که در ذهن و تصور اید تا بتواند تعامل پیچیده میان فرم، معنا، و زمینه‌های اجتماعی-فرهنگی را توضیح بدهد. 🔻هنر شرقی به‌طور همزمان یک ابژه مادی و یک مفهوم معنوی است که با فلسفه و ارزش‌های بومی گره خورده است. —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
18.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 به همت انجمن مدیریت رسانه و مدیریت راهبردی فرهنگ دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد: 🔻 نشست هم اندیشی دانشجویی با موضوع قانون جدید حجاب و عفاف —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
💢 هسته پژوهشی فقه و حقوق محیط زیست دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری مجموعه های علمی برگزار می‌کند: 🔻 سلسله نشست های سبک زندگی اسلامی و محیط زیست نشست نخست: قرآن و محیط زیست 📆چهارشنبه ۱۲ دیماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ 🏢خیابان جمهوری، کوچه۲، فرعی اول، ساختمان انجمن های علمی حوزه علمیه، سالن کنفرانس —•—•—•—•—•—•—•—•—•— 🆔 @BouNews 🌐 http://www.bou.ac.ir —•—•—•—•—•—•—•—•—•—