eitaa logo
[بِراکِت]
198 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
538 ویدیو
1 فایل
[بِراکِت] موضوع و واژه مدنظر خود را جستجو کنید ارتباط با ادمین:⬇️ https://eitaa.com/Mohsen213gh لینک کانال:🆔️
مشاهده در ایتا
دانلود
📘 کتابِ (ع) ؛ دفتر پنجم از مجموعه ادب حضور است که به آداب عزاداری برای سیدالشهدا و دستورهای زیارتی مخصوص آن حضرت می‌پردازد. 📘 این اثر به قلم استاد و به همت مؤسسهٔ فرهنگی هنری جلوهٔ نور علوی برای عاشقان اباعبدالله الحسین و خاندان پاک ایشان منتشر شده است. 📘 استاد از شاگردان آیت‌الله بوده و عظمت شعائر حسینی را از قول بزرگانی چون و بیان کرده است.
؟! ❓کانال های ضد دین و وهابی اشکال می کنند که اگر به عقیده شیعیان دوائ هر است چرا بیمارستان می سازید و به پزشک مراجعه می کنید هر موقع بیمار شدید کربلا دوا است 💠پاسخ: 🗯در این که تربت کربلا دوائ هر دردی است شکی نیست . ♻️امام صادق فرمود: «خداوند تربت حسین را شفای هر دردی قرار داده است و آن تربت مایه امنیت از هر خوفی است» 📚امالی طوسی ج1 ص326 👌 وفرمود: «در خاک قبر حسین شفای هر دردی است و آن تربت دوائ اکبر است» 📚التهذیب ج6 ص74 📚وسائل الشیعه ج14 ص524 🗯اما باید توجه کرد؛ 👌خداوند اسباب شفای خود را در اسباب مختلف قرار داده است .اعم از آن که آن اسباب مادی باشند و یا معنوی و همگان را دستور به بهره مندی از آن اسباب داده است . 🔷امام صادق فرمود: « اراده خداوند بر این قرار گرفته است که همه چیز مطابق اسباب جریان یابد به همین جهت برای هر چیزی سببی قرار داده است» 📚الکافی ج1 ص183 👌خداوند برای درمان بیماری ها نیز اسبابی مادی قرار داده است تا بندگان با تمسک به آن اسباب مادی و داروها شفا حاصل کنند. ❗️امام باقر فرمود: «خداوند در دوائ های مادی و داروها برکت و شفا و خیر کثیر قرار داده است و انسان باید از آن دوائ ها وداروها استفاده کند و اشکالی بر او نیست» 📚بحار الانوار ج59 ص64 🔷وفرمود: «خودتان را مداوا کنید زیرا هیچ بیماری نیست مگر آنکه خداوند دوای آن را ایجاد کرده است» 📚همان مدرک ص65 🔷امام صادق فرمود: «خداوند بیماری و شفای از آن بیماری را با هم نازل کرده است و هیچ مرضی نیست مگر انکه دوای آن نیز وجود دارد بر تو است که از دوائ و دارو استفاده کنی» 📚طب الائمه ص55 🔷امام صادق فرمود: «پیامبر از انبیا بیمار شد و گفت خودم را درمان نمی کنم تا خداوند مرا شفا دهد .خداوند به او وحی کرد تو را شفا نمی دهم تا از دارو استفاده کنی زیرا من شفایم را در دارو قرار داده ام» 📚بحار الانوار ج59 ص66 ❗️به مقتضای روایات یکی از اسباب شفای از بیماری تربت امام حسین است .استفاده از اسباب مادی و داروهای متداول نیز یکی دیگر از اسباب شفا می باشد و اهل بیت همانطور که ما را امر به بهره گیری از تربت امام حسین کرده اند ؛ به بهره گیری از اسباب مادی و داروهای متداول نیز توصیه کرده اند و فرموده اند وظیفه شما این است که از این اسباب استفاده کنید و شفا را از خدا بخواهید .مصلحت او باشد شفا می دهد چنان که امام باقر فرمود: «تنها شفا به دست و مصلحت خداوند است ( و وظیفه شما استفاده از اسباب است)» 📚بحار الانوار ج59 ص73 ♻️علامه گرانقدر مجلسی ابواب گوناگونی در بحار الانوار برای بیان درمان بیماری های مختلف توسط اسباب مادی گشوده است و روایات اهل بیت را مفصلا در این زمینه نقل می کند . ❗️به عنوان نمونه در جلد 59 ص93 باب 53 اسباب مادی علاج از تب و یرقان را بیان می کند. 🗯همینطور از باب 54 تا باب 76 راه های درمان بیماری های مختلف را از طریق بیانات اهل بیت بیان می کند 📚بحار الانوار ج59 ص93 تا211 ♻️همینطور ایت الله ری شهری در کتاب دانشنامه احادیث پزشکی راه های درمان و علاج بیماری های مختلف را از طریق بیانات اهل بیت بیان می کند. 📚دانش نامه احادیث پزشکی ج1 و2 ♻️بنا براین می بینیم که اهل بیت ما را به استفاده از اسباب مختلف برای درمان بیماری ها توصیه کرده اند و فرموده اند که وظیفه شما استفاده از اسباب است اما شفا را از خداوند بخواهید . ❗️روشن میشود که ساختن بیمارستان و مراجعه به اطبا تعارضی با شفا بودن تربت کربلا ندارد زیرا همگی از جمله اسباب شفا است و اهل بیت ما را به استفاده از همه آنها توصیه کرده اند. ➡️[Brackets]⬅️ 🆔️:@BracketsMoharam
به پیامبر اسلام
⭕️ دریای در بابل! ♦️مدیرعامل ایران‌خودرو بابل: زمین‌های اطراف کارخانه خریداری شده تا خودرو‌های دارای نقص فنی در آن نگهداری شود. ✍ بهونه‌های عجیب برای فرار از پاسخگویی؛ مسئولین قضایی باید با احتکار‌کننده‌ها و دلالان کلان، برخورد کنند؛ تا آرامش به بازار خودرو برگردد!
آذربایجان شرقی کلیبر جنگل های ارسباران 😍
اینجا ایران ... مسیر پیاده روی زنجان به گیلان 😍
گیلان / رشت روستای سقالسکار 😍
📘 کتاب با ترجمه: ،  ترجمه‌ی فارسی به دست آمده از: ؛ مقتل امام حسین (ع) به روایت : است. 📘 دست‌یابی به مقتلی جامع و صحیح‌السند و معتبر برای جامعهٔ شیعهٔ ایران، دغدغه‌ای به‌جا بوده است و گویا تا پیش از این کتابی که اکنون در دست است، اللهوف سید بن‌طاوس به طور کامل، به فارسی ترجمه نشده بوده است. آن‌چه مسلم است این‌که این کتاب را قدیمی‌ترین و شاید نخستین ترجمهٔ فارسی از لهوف دانسته‌اند. 📘 این اثر برای کسانی که به دنبال خوانی صحیح و  معتبر از واقعه عاشورا و مقام حسین بن علی (ع) هستند، بهترین منبع است.
؟! پیامی این روزها منتشر میشود که شیعیان چرا برای حسین می پوشید پوشیدن لباس سیاه زشت و لباس دشمنان خدا است چنان که شیخ صدوق در من لا یحضره الفقیه می اورد( ج1 ص251) ♦️پاسخ ❗️آن روایت شیخ صدوق از حیث سند مرسل بوده و قابل استدلال نیست . از سوی دیگر اگر سند ان را نیز بپذیریم با توجه به سایر روایات ناظر به کراهت پوشش سیاه در نماز خواندن است . 📚وسائل الشیعه ج4 ص382 باب 19 🔷از سوی دیگر حکم کراهت در پوشش سیاه از برخی چیزها برداشته شده است مانند عمامه،عبا،چادر و... 📚الکافی ج3 ص403 💢یکی از مواردی که پوشش سیاه در آن استثنا شده است سیاه پوشی در مصائب اهل بیت می باشد .در این موارد یا اهل بیت خود لباس سیاه می پوشیدند و دیگران را به ان امر می کردند و یا با سکوت و تقریرشان بر سیاه پوشی دیگران صحه می گذاشتند 1⃣سیاه پوشی زنان در شهادت حمزه « زینب دختر ام سلمه ( ربیبه پیامبر) سه روز بر حمزه گریه کرد و لباس سیاه بر تن کرد ( وپیامبر در این سه روز مانع او نشد) » 📚تهذیب اللغه،ازهری،ج12 ص171 2⃣دستور پیامبر به سیاه پوشی زنان در شهادت جعفر طیار « اسمائ بنت عمیس می گوید: هنگامی که جعفر به شهادت رسید پیامبر به من فرمود سه روز جامه سیاه بر تن کن» 📚مسند احمد ج6 ص438 3⃣سیاه پوشی امام حسن در شهادت امیر مومنان ♦️ابن ابی الحدید می اورد: « حسن بن علی در سوگ امیر مومنان جامه های سیاه بر تن کرد و با همین جامه میان مردم امد و برای انان خطبه خواند» 📚شرح نهج البلاغه ج16 ص26 ♦️ذهبی نیز به همین گونه نقل میکند 📚سیر اعلام النبلای،ج3 ص267 4⃣سیاه پوشی زنان در شهادت امام حسن ♦️« زنان تا یک سال برای حسن بن علی لباس سیاه پوشیدند» 📚المستدرک،ج3 ص189 4⃣سیاه پوشی امام سجاد و زنان بنی هاشم در سوگ امام حسین « هیچ زن هاشمی و قریشی نماند مگر اینکه در سوگ شهادت حسین لباس سیاه پوشیده بودند» 📚بحار الانوار ج45 ص196 ❗️امام سجاد چنین فرمود: « همانا من و اهل بیتم برای پدرم لباس عزا به تن مرده ایم» 📚بلاغه الامام علی بن الحسین،ص93 5⃣سیاه پوشی ام سلمه در سوگ امام حسین ♦️« پس از انکه ام سلمه خبر شهادت حسین را شنید در مسجد پیامبر خیمه سیاه بر پا کرد و خود جامه سیاه پوشید» 📚عیون الاخبار و فنون الاثار ،ص109 ♦️از سوی دیگر نیز می توان بر سیاه پوشی در مصیبت اهل بیت استدلال کرد و آن اینکه طبق روایات صریح و روشن عزاداری برای اهل بیت دارای رجحان و افضیلت است 📚بحار الانوار ج44 ص269 باب 32 ❗️از سوی دیگر پوشش سیاه نماد حزن و عزاداری می باشد لذا قائل به رجحان پوشش سیاه در عزاداری اهل بیت می توان شد( دقت کنید) ♦️چنان که مرحوم بحرانی می اورد: « بعید نیست که به دلیل روایات مستفیض در امر به عزاداری اهل بیت حکم به رجحان پوشش سیاه و عدم کراهت ان شویم زیرا پوشش سیاه نماد حزن است» 📚الحدائق الناضره ج7 ص116 ➡️[Brackets]⬅️ 🆔️:@BracketsMoharam
‼ حقته که تخریب شی! آخه آدم مسئولِ بی عُرضه رو میبنده به گاری؟! 😐 اینم از عواقبش...
⭕️واکنش پسر پناهیان به هجمه و تهمت‌های اخیر اصلاح‌طلبان و احمدی نژادی ها
📘 کتاب به قلم : و محمد غلام قوام‌ آبادی . 📘 در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «پاسخ‌های زیادی به معمای تاریخی «قلوبهم معک و سیوفهم علیک» داده شده است: دل‌هایی با او و شمشیرهایی بر او؟! 📘 این سطور تلاشی است برای حل این معادله عجیب تاریخ که در مورد کوفیان گفته‌اند؛ «دل‌هایی با حسین، شمشیرهایی بر حسین!» و بررسی فرضیه نداشتن «عزم» و نیز کاوشی در اطراف این مفهوم، نقشی که عزم در حرکت‌آفرینی به سمت نقطه مطلوب ایفا می‌کند و جایگاه آن برای تحقق اهداف؛ بحثی که نسبت به آن جهالت و یا غفلت اساسی می‌شود و حجابی برای رسیدن از دانایی به توانایی انسان‌ها است. این رساله به دنبال پاسخی برای یک درد تاریخی شیعه خواهد بود: چرا سرنوشت، قاتلان امام حسین را از مردمان «کوفه» انتخاب کرد؟ چرا قلم تقدیر حتی یک نفر را از «شام» به کربلا نیاورد و تماماً کوفیانی را در مقابل امام‌شان قرار داد که ادعای محبت او و انتظار آمدنش را داشتند؟»
نظریه میگوید : ای با تدریجی خود، میتوانند هر روز تعداد بیشتری را به اضافه کنند ! خاموشانی که به دلایلی مثل : طرد شدن ، تنهایی ، حفظ آبرو و شان اجتماعی ، غلبه اکثریت و ... عطای " خود بودن " را بر لقایش می بخشند .
⁉️ شعار «بهشتی، طالقانی رو تو کشتی» از کجا آمد؟! 🔻سیدعلیرضا بهشتی: 🔹 مسعود رجوی و عده‌ای دیگر به دیدن آقای بهشتی می آیند. در آن جلسه صحبت شان این بود که ما احساس می‌کنیم بعد از مرحوم آیت‌الله طالقانی، می‌توانیم با شما همکاری داشته باشیم. 🔹آقای بهشتی خطاب به آنان می‌گوید که من از ابتدا با شما بر سر دو مسئله موضع داشته‌ام، اگر شما این دو مشکل را حل کنید، بعد از آن من مانعی در همکاری با شما نمی‌بینم: 1⃣ یکی اینکه باید در خصوص مبانی فکری‌تان با یکدیگر بحث کنیم. چراکه مرحوم بهشتی معتقد بود که آن‌ها اساساً مارکسیسم را درست نفهمیده‌اند و مفاهیمی ‌چون جامعه توحیدی که از جانب آنان مطرح می‌شد، مشکل مبنایی داشت؛ لذا به تعبیر مرحوم بهشتی، بخشی از مشکلات، مربوط به اختلافات فکری است. 2⃣ مشکل دوم؛ این است که شما صداقت ندارید و در رفتار و گفتارتان خیلی دروغ می‌گویید. اگر قبول دارید که در مواضع تان صداقت نداشته‌اید، این را به مردم اعلام کنید و این قدم اول در اثبات صداقت تان است. 🔹آن‌ها نپذیرفتند و ماجرای شعار «بهشتی بهشتی، طالقانی رو تو کُشتی» پس از این جلسه قوت گرفت و بر دیوارهای شهر نقش بست.