eitaa logo
احکام بروز
1.5هزار دنبال‌کننده
498 عکس
105 ویدیو
15 فایل
📚بنیاد تخصصی احکام احکام را حرفه‌ای بیاموزیم... آموزش احکام به آسان‌ترین روش، همراه با دسته‌بندی مطالب و نوآوری در نگارش با توضیحات تصویری کارشناس @Yar_ask •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/1298792449C4a4c063b64
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حلقه وصل
✅ حجت الاسلام علیرضا محمدی نژاد استاد احکام حوزه های علمیه قم در گفتگو با حلقه وصل؛ 💢 باید سختگیری‌های بی‌جا را از فقه حذف کنیم 🔸 تا به حال نشنیده بودم کسی برای کلاس احکام اینقدر مشتاق باشد. می¬گویند کلاس¬های ایشان، حداقل دو ساعته و بلکه گاهی پنج ساعته است. یعنی کسی برای شنیدن احکام، خسته نمی¬شود؟ آنهم کلاس 80 نفره، مگر امکان دارد کسی پنج ساعت حوصله داشته باشد، آن هم مطالب خشک فقهی. موج خبری کلاس¬های احکام با شیوه ی جذاب ما را وامی دارد تا مصاحبه ای در این خصوص با استاد علیرضا محمدی نژاد داشته باشیم،کسی که با اولین اثر خود و با هدایت یک گروه پژوهشگر، اثری فاخر وشایسته ی تقدیر در عرصه ی احکام تولید کرد و جایزه ی کتاب سال حوزه های علمیه را از آن خود ساخت و اکنون با تازه ترین کتاب یعنی درسنامه های احکام مقدمانی و عمومی (کتاب های درسی حوزه های علمیه ی خواهران) توانست حرکتی نو و شگرف در جهت احکام آموزی ایجاد کند. 🔸 این استاد حوزه که تدریس رسمی او فقه و اصول و تدریس دائمی و هر ساله اش آموزش احکام برای طلاب سال اول مدارس حوزه ی علمیه ی قم است، توانسته علاوه بر اینکه از مولفان صاحب سبک و خوش نام در عرصه ی احکام باشد در عرصه ی تدریس و تربیت مدرس نیز نوآوری هایی داشته و به تازگی با تاسیس موسسه ی جامعة الاحکام، علاقه ی طلبه، دانشجو، پزشک، خانه دار، مهندس، مذهبی و حتی عامه¬ی مردم را به احکام دو چندان کند. گفتگوی کوتاهی با این استاد حوزه داشته ایم که در ادامه خواهید خواند: 👇👇👇👇 http://hvasl.ir/news/103004 🆔 @hvasl_ir
خبر ویژه ی شبکه ی اجتهاد 💢 پایگاه اطلاع رسانی فقه، حقوق و اقتصاد اسلامی 💢 به سفارش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ، مجموعه کتاب «درسنامه احکام» عرضه شد. مولف: استاد علیرضا محمدی نژاد http://ijtihadnet.ir/مجموعه-کتاب-درسنامه-احکام-منتشر-شد @jahkam
💢 خبر گزاری بین المللی قرآن 💢 💢 اختصاصی با مدیر و موسس جامعة الاحکام 💢 روش‌های بیان احکام به‌روز شود. گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر و مؤسس جامعةالاحکام از آغاز فعالیت رسمی این مؤسسه در قم و شعبات آن در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: در این مؤسسه آموزش بیان احکام با روش‌های نوین برای طلاب محترم و احکام با شیوه ای جذاب برای عموم مردم تدریس می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا محمدی‌نژاد، مدیر و مؤسس جامعةالاحکام، در گفت‌وگو با ایکنا از آغاز فعالیت رسمی این مؤسسه خبر داد و گفت: مؤسسه جامعةالاحکام از سال قبل فعالیت علمی خود را شروع کرد، ولی فعالیت رسمی آن از امسال آغاز شده است. http://iqna.ir/fa/news/3843599 @jahkam
🔰 لوح | کوچه شهید 🔺️ رهبرانقلاب: همه وظیفه داریم نامهای نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد؛ این موهبت هم‌اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد. ۹۸/۷/۳ ✅ @hajghasem_ir
تصاویر کلاس احکام تخصصی تربیت مدرس احکام ویژه ی حوزویان و فرهنگیان جلسه ی یازدهم مهر ماه ۱۳۹۸ قزوین @jahkam
تصاویر کلاس احکام تخصصی تربیت مدرس احکام ویژه ی حوزویان و فرهنگیان جلسه ی یازدهم مهر ماه ۱۳۹۸ قزوین @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
#معرفی_کتاب خمس @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
#معرفی_کتاب #خمس @jahkam
◀️ اطلاعیه ▶️ 🔰 دوره های عمومی و تخصصی احکام - شهر قزوین - ۱۳۹۸ 💢 جلسه ی دوازدهم 💢 💢 اختتامیه ی دوره ی اول 💢 💢 سطح یک 💢 🔰 ۹ آبان ماه - حسینیه ی شهید دایی دایی
💢آیا می‌توان در محرم و صفر به خواستگاری رفت و یا مراسم عقد برگزار کرد؟ ✔️پاسخ آیت الله مکارم شیرازی: 📜آیت الله مکارم شیرازی به پرسشی درباره خواستگاری کردن وبرگزاری مراسم عقد در محرم وصفر پاسخ گفته است که متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است🔻 ❓سوال: آیا در ایام شهادت و عزاداری و محرم و صفر خواستگاری کردن صحیح است؟ 🔸پاسخ: این کار اشکالی ندارد اما بهتر است در ایام عزا، بصورت مهمانی ساده باشد و از برگزاری مراسم شادی پرهیز شود. 🆔 @jahkam
#معرفی_کتاب #موضوع_شناسی @jahkam
#معرفی_کتاب #موضوع_شناسی_احکام @jahkam
💢 اهمیت و جایگاه موضوع شناسی در مسائل جدید فقهی 🔰 آیت الله العظمی خامنه ای 💠قم و دیگر حوزه‌ها، از نبایستی برکنار بمانند. کسانی که تدبیر امور حوزه را به دست دارند، باید فکری کنند و ترتیبی دهند که طلاب در جریان قرار گیرند. چنین نباشد که از پیشرفتهای عالم، از حوادث عالم، از موضوعات علمی، از اکتشافات جدید در زمینه‌های مختلف - چه در زمینه‌های علوم طبیعی و چه بخصوص در زمینه‌های - اینها برکنار و دور باشند. 💠چرا؟ برای این‌که یک رکن مهم برای فتوا، اطلاع از است. اگر فقیه، را نشناسد، نخواهد توانست کما هو حقه، از دلیل شرعی، الهی را استنباط کند. 💠 فرض کنید کسی می‌خواهد مثلاً در باب کر حرف بزند؛ نباید بداند آب چیست!؟ فرض کنید در گوشه‌ای نشسته باشد و لیوان لیوان، یا قطره قطره، در حلق او آب ریخته باشند - البته فرض غیرممکن یا بسیار مستبعدی است؛ اما در عالم تصور - می‌شود چنین انسانی بفهمد که کر، میزان کر، تطهیر کر، یا آب جاری چیست؟ چگونه می‌خواهد اینها را استنباط کند؟ اصلاً می‌تواند استنباط کند؟ می‌تواند و را بفهمد؟ اگر فقیه را نداند، بسیار مشکل است که بتواند را درست بداند. 💠 بسیاری از جاها انسان فتاوی‌ای را ملاحظه می‌کند و می‌بیند که این فتاوی، رسا و کامل نیست. وقتی برمی‌گردد، می‌بیند برای فتوا دهنده، درست روشن نبوده است. در بسیاری از مباحث فقهی، ما به این برخورد می‌کنیم. می‌بینیم که در مسأله‌ای، اغلب فقها به یک امر فتوا داده‌اند. انسان تعجب می‌کند. واقعیات زندگی را که نگاه می‌کند، می‌بیند حکم شرعی در این قضیه، نمی‌تواند این باشد. بعد که تأمل می‌کند، سیر می‌کند؛ می‌بیند و شقوق ، در زمان صدور آن فتوا، درست روشن نبوده است. یا شقوقی داشته، که آنها در حوزه‌ی فقها نبوده است، یا بعداً شقوقی به وجود آمده است که آن زمان که راجع به این بحث می‌کردند، این شقوق وجود نداشته است. 💠 پس، چنانچه طلبه و فاضل جوان، از مطلع شد و در جریان امور قرار گرفت، این به او در فهم الهی و شرعی و فتوای صحیح و نزدیک به واقع، کمک خواهد کرد. راهش هم این است که طلاب از این معلومات برکنار نمانند. 💠 در حوزه‌ی قم، باید روشهایی را برای این قضایا انتخاب کنند. مثلاً با کمک کردن به گسترش معلومات، یا مطرح کردن بعضی از مسائل روز در مجلات اختصاصی حوزه‌ها، یا تخطئه نکردن کسی که مطالعات روز دارد، و از این قبیل روشها. 📚 ابتدای درس خارج 71/6/29 @jahkam
🔰حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی: ✅پرسش: من در فرانسه زندگی می کنم. سرکه های اینجا تا 5 در صد الکل دارد. آیا خوردن آنها مجاز است؟ (شنیده ام تا 6 در صد الکل اشکالی ندارد) پاسخ : در صورتیکه سبب مستی (هر چند مستی خفیف) نشود اشکالی ندارد. ✅پرسش: حکم خوردن شکلات حاوی الکل ساخت کمپانی خارجی که نوع و میزان الکل آن مشخص نیست چه می باشد؟ پاسخ : جایز نیست. ✅پرسش: ماء الشعیر که دارای الکل 5% الی 8% می باشد چه حکمی دارد؟ پاسخ : الکل بصورت کم در بسیاری از مواد غذایی ممکن است موجود باشد ولی مادام که بطور طبیعی مست کننده نباشد و یا زیان آن اثبات نگردد حکم تحریم بر آن جاری نمی شود. 💢 توجه و راهکار: در توليد ماء الشّعير بدون الكل دو روش وجود دارد: در يك نوع از ابتدا الكل توليد نمى‌شود و در نوع ديگر الكل توليد شده را بخار مى‌كنند. در حالت اوّل اشكالى ندارد. ولى اگر الكل مست‌كننده توليد شود مايع موجود نجس است بنابر احتياط وبا تبخير الكل نجاست از بين نمى‌رود 🚦 و هرگاه شك كنيم نوشابه موجود از كدام روش تهيّه شده، استفاده از آن مانعى ندارد. ✅پرسش : خوردن ماء الشعیر هایی که در بازار ایران موجود می باشد، چه حکمی دارد؟ پاسخ : اشکالی ندارد. ✅پرسش : آیا مخمر آبجو که به صورت پودر می باشد و به هیچ وجه هم مسکر نیست، حکم آبجو را دارد و حرام است؟ پاسخ : حکم آبجو را ندارد هر چند نام آن را مخمر آبجو گذاشته باشند. ✅ پرسش : جوشاندن سرکه و آب انگور چه حکمی دارد؟ پاسخ : جوشاندن سرکه اشکالی ندارد ولی آب انگور جوشیده حرام است مگر اینکه ثلثان شود. ✅پرسش : زدن لیوان آب به یکدیگر مانند شرابخواران چه حکمی دارد؟ پاسخ : این کار که به معنای تقلید از شرابخواران است اشکال دارد اما خوردن آب داخل لیوان حرام نیست. ✅پرسش : نوشیدن آب از بطری شراب چه حکمی دارد؟ پاسخ : از ظروفی که مخصوص این امور است اجتناب نمایید. https://makarem.ir 🆔@jahkam
هدایت شده از احکام بروز
💢دوره ی آموزش عمومی احکام 🔰 ویژه طلاب، فرهنگیان و مربیان 💢 با تدریس استاد محمدی نژاد 🔰 استان مرکزی - شهر اراک 💢 جامعة الاحکام 🔰 به دعوت موسسه قرآن و عترت 💢نجم الصالحات 🔰 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات: 🔰 09186445271 💢086-38627775 @jahkam
#معرفی_کتاب @jahkam
👋👋حرکت خوب احکام آموزی 🔰 مدرسه ی علمیه ی ثامن الائمه علیه السلام - قم @jahkam
👏👏کار خوب واحد احکام مدرسه ی علمیه ی ثامن الائمه علیه السلام - قم 💢 موفق باشید @jahkam
#موسیقی #رهبر @jahkam
مقام معظم رهبری: دو نفر، همیشه نظر بنده را به خودشان جلب می کردند: یکی آقای آخوند (ملاعلی معصومی همدانی)، یکی هم مرحوم آشیخ محمد بود. یاد فنا، ص ۳۹ و ۴۰ @jahkam