راهنمای عملی برای ایجاد شخصیت های متحرک سه بعدی
A Hands-On Guide to Creating 3D Animated Characters
----------------------------
اکنون بهطور کامل برای Blender 2.78b و بالاتر بهروزرسانی شده است، Learning Blender، نسخه دوم، شما را در تمام مراحل ایجاد یک شخصیت متحرک سه بعدی برجسته با Blender، و سپس ترکیب آن در یک ویدیوی واقعی با استفاده از یک گردش کار حرفهای، راهنمایی میکند. این نسخه ابزارهای قدرتمند انتخاب و مدلسازی جدید و همچنین بهبودهای با کارایی بالا مربوط به سایر بخشهای پروژه مانند رنگآمیزی بافت، سایهزنی، ریگ کردن، رندرینگ و ترکیببندی را پوشش میدهد.
هنوز تنها آموزش Blender است که شما را از مرحله پیش تولید به نتیجه نهایی می رساند، این راهنما هم برای مبتدیان و هم برای کسانی که از نرم افزارهای دیگر به Blender (نرم افزار متن باز و رایگان) می روند عالی است. نویسنده الیور ویلار، فصلهای کاملاً رنگی و عملی را ارائه میکند که تمام جنبههای خلق شخصیت را پوشش میدهد: طراحی، مدلسازی، باز کردن، بافتسازی، سایهزنی، ریگ کردن، انیمیشن و رندر. او همچنین با استفاده از تکنیکهای حرفهای ردیابی دوربین، نورپردازی و ترکیببندی، شما را در ادغام شخصیت انیمیشن خود در یک ویدیوی دنیای واقعی راهنمایی میکند.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#3D_Animated_Characters
ابزار ریپوتولوژی برای تری دی مکس
Retopology Tools for 3ds Max
----------------------------
نکات برجسته
Retopology به Autodesk ReForm 14.0.0 به روز شده است.
رفع مشکلات
مشکلی را با اصلاح کننده Retopology حل کرد که در آن دادههای ذخیرهشده در حافظه پنهان میتوانستند بهعنوان تغییر پرچمگذاری شوند، و در نتیجه هیچ رمش رتوپولوژی محاسبهشده در بارگذاری نمایش داده نشود. MAXX-67576
رفع مشکلی که در برخی از موارد لبه داده های UV به درستی هنگام استفاده از لبه های خودکار و پیش پردازش در رتوپولوژی منتقل نمی شد. MAXX-66884
مشکلی را حل کرد که در آن انتخابی که به اصلاح کننده Retopology منتقل شده بود به درستی با Pre-Processing برای کمک به فرآیند remeshing استفاده نمی شد و منجر به خروجی غیرمنتظره می شد. MAXX-69017
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#3ds_Max
کتاب آموزشی راهنمای طراحی بازی های ویدیویی ورژن 1 و 2
Level Up - The Guide to Great Video Game Design 1 and 2 Edition
----------------------------
آنچه خواهید آموخت :
توسعه طراحی بازی خود از جرقه الهام تا تولید
آموزش طراحی هیجانانگیزترین سطوح، دقیقترین کنترلها و خشنترین دشمنانی که بازیکنان شما را به چالش میکشند.
ایجاد بازی برای سیستم های موبایل و کنسول – از جمله قوانین دقیق برای کنترل های لمسی و حرکتی
کسب درآمد از بازی خود از طراحی به بالا
نوشتن اسناد طراحی موثر و حرفه ای با کمک نمونه های کاملاً جدید
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#Great_Video_Game_Design
مجموعه گیاهان مدیترانه ای
Bundle 16 - Mediterranean Plants
----------------------------
این شامل 16 درخت و درختچه معمولی است که برای اهداف محوطه سازی مدیترانه استفاده می شود با 96 مدل منحصر به فرد که با فرم های مختلفی ارائه می شود که می تواند برای بسیاری از صحنه های شما استفاده شود. با فرمت MESH، BLENDER، C4D و SKETCHUP شما فقط باید بکشید و رها کنید و آماده رندر شوید، با فرمت GrowFX، حداکثر انعطاف پذیری را برای ویرایش گیاهان به هر اندازه که دوست دارید به دست می آورید.
لیست گونه ها:
اسطوخودوس stoechas
اکیوم کاندیکا
لیمونیوم پرزیی
مالوا سیلوستریس
کاج
سالیکس کاپرا
سالویا گرگی
Olea europaea
Cupressus sempervirens
Echium wildpretii
Festuca glauca
Genista acanthoclada
iris pallida
Pyrus nivalis
Rosmarinus officinalis
Stachys byzantina
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#Mediterranean_Plants
مجموعه گیاهان باغ های کویری
Bundle 11 - Desert Garden
----------------------------
این مجموعه شامل 15 گیاه معمولی آبدار و تزئینی به ویژه باغ بیابانی، منطقه صخره ای و محوطه سازی با 104 مدل منحصر به فرد است که با فرم های مختلفی ارائه می شود که می تواند برای بسیاری از صحنه های شما استفاده شود. با فرمت MESH، BLENDER، C4D و SKETCHUP شما فقط باید بکشید و رها کنید و آماده رندر شوید، با فرمت GrowFX، حداکثر انعطاف پذیری را برای ویرایش گیاهان به هر اندازه که دوست دارید به دست می آورید.
لیست گونه ها:
آنگوستیفولیا آگاو
آگاو attenuata
آگاو سخت
یوکا بریفولیا
یوکا تامپسونیانا
آلوئه باربادنسیس
آلوئه پیلانسی
داسیلیرون تکسانوم
Beaucarnea Recurvata
Euphorbia rigida
Euphorbia tirucalli
Euphorbia trigona
Hesperaloe Parviflora
Pachypodium geayi
Senecio mandraliscae
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#Mediterranean_Plants
آموزش های ضروری اتو کد
AutoCAD 2024 Essential Training
----------------------------
سرفصل های آموزش :
1. معرفی
2. رابط اتوکد
3. استفاده از واحدها و گزینه ها
4. پیمایش در نقاشی های خود
5. طراحی دقیق
6. ایجاد هندسه ساده: مبانی
7. سایر ابزارهای پیش نویس
8. کاوش بیشتر در رابط
9. اصلاح اشیاء
10. جوجه کشی و گرادیان
11. حاشیه نویسی طرح های خود
12. تکنیک های ابعاد بیشتر
13. ویژگی های جسم و لایه
14. استفاده مجدد از محتوا
15. صفات و جداول
16. مراجع خارجی (XREFs)
17. کار با Viewports و Annotation
18. ارتباط با هدف طراحی شما
19. ایجاد خروجی
20. ابزارهای مدیریت ترسیم
21. ابزارهای همکاری
22. نتیجه گیری
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#AutoCAD_2024
مدل سازی کاراکتر آواتار
Avatar Character modeling
----------------------------
مدل سازی شخصیت آواتار
بلندر 3.4 - چرخه رندر
14 ویدیو با سرعت معمولی با وضوح 1080p وجود دارد
ارجاع به تصاویر در قالب *pur
فایل سه بعدی با فرمت *blend (برای موتور بازی یا نرم افزار غیر Blender مناسب نیست)
توجه داشته باشید که هیچ صدایی در این فیلم ها وجود ندارد.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#Blender
آموزش طراحی جادویی کاراکتر های دو بعدی
2D Character Design Magician
----------------------------
این دوره در مورد چیست؟
آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چگونه شخصی بر روی یک سفارش کار می کند .پروژه از اولین ایمیل دریافتی؟ این دوره به شما یاد می دهد که چگونه برای رویارویی با طراحی شخصیت برای یک پروژه انیمیشن آماده شوید.ما از جلسه توجیهی مشتری شروع می کنیم و شما را در هر مرحله راهنمایی می کنیم، زیرا شما شروع به جستجوی مراجع، ساختن تابلوی خلق و خوی می کنید که به شما انگیزه می دهد تا با پروژه روبرو شوید و با اولین اسکیس های خشن شروع کنید، تحقیق سبک بر اساس مبانی کارتونی و یافتن و انجام سبک هنری نهایی که کل پروژه را مشخص می کند. ما همچنین کمی از طراحی اولیه و تئوری رنگ را تجدید خواهیم کرد و از منابع بسیار شناخته شده استفاده می کنیم.ما همه اینها را برای شخصیت های فانتزی خود اعمال خواهیم کرد و رنگارنگی به آنها می دهیم و نگاه مدرن و دیدن چگونگی تکامل آنها از ابتدا تا هنر نهایی نشان می دهیم .
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#photoshop