eitaa logo
عفاف و حجاب
525 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
96 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم. محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین. @ste_gonabad5 سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ https://eitaa.com/Chastity/3191
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹جایگاه تمدنی حجاب، حجاب قانونی، دلایل رواج بی حجابی و ... در مصاحبه با نعمیه اسلام لو، پژوهشگر و فعال حوزه حجاب و عفاف متن کامل را اینجا بخوانید👇 http://yon.ir/yAgQS 🔹 قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند. 🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایه‌های فکری شناخته می‌شود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است 🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم می‌کشند، ‌زنان محجبه را اخراج می‌کنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل می‌آید. چرا آن‌قدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟ 🔹 بخشی از وضعیت بی‌حجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمی‌گردد و بخشی به نقشه‌های دشمن، اما بخشی از آن به غریزه‌های ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمی‌گردد که حتی اگر بهترین‌ کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشه‌های دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد. 🔹 لزوما نمی‌توان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهی‌هایی داشته‌ایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیده‌ایم که غریزه جنسی یکی از قوی‌ترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دست‌کم گرفته‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی خوبی نداشته‌ایم. 🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه می‌شویم که آمار تجاوز و بارداری‌های نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنس‌بازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بی‌بندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟ 🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم می‌توان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کرده‌اند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد. ــــــــــــ @fatemi222
﷽| حجاب به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب خوانندگان گرامی را دعوت می‌کنیم، تمام شبهات حجاب و زنان را اینجا بخوانند👇 http://yon.ir/SHBHEJAB ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
﷽/ حقوق زن ❌ شبهه سیمین بهبهانی چقدر قشنگ گفته : حق حضانت برای تو درد زایمان برای من نام خانوادگی برای تو نام خانوادگی برای تو زحمت خانواده برای من سند خانه برای تو بیگاری خانه برای من چهار عقد برای تو حسرت عشق برای من هزارصیغه برای تو حکم سنگسار برای من هوس برای تو عفاف برای من این بود ازادی و برابری حقوق برای زن و مرد. . . زنها حق اعتراض ندارند!!!!! ️ ️ ️ ارام بمير بانو كه حتي عكست را پس از مردن برروي اگهي ترحيمت نميزنند!!!! ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_ir 🔹این متن، (که به احتمال زیاد از دروغ های فضای مجازی است و نه نوشته های سیمین بهبهانی) چیزی بیش از یک مغلطه نیست؛ یعنی غیر از دروغ هایی که در آن هست (مثلاً اختصاص حکم سنگسار به زنان) چیز هایی که هیچ ربطی به هم ندارند را در کنار هم قرار داده و بعد یک نتیجه گیری غلط کرده است. 🔹توضیح اینکه همه‌ی نظام های حقوقی دنیا در مورد حق حضانت سعی می کنند به طور کلی نفع بچه را در نظر بگیرند و فارغ از احساسات و جنجال های پیش آمده در زندگی زن و شوهر ببینند حضانت کدام یک از زن و شوهر بیشتر می تواند مصالح فرزند را تامین کند. نظام حقوقی اسلام هم همین نکته را در نظر گرفته و متناسب با سن بچه و نیاز بیشتر به پدر یا مادر گاهی حق حضانت را به مادر داده و گاهی به پدر. 🆔 @shobhe_ir 🔹مشخصاً طبق ماده 1169 قانون مدنی، حضانت و نگهداری طفلی را که ابوین او جدا از هم زندگی می‌کنند تا هفت سالگی به مادر و پس از آن به پدر واگذار کرده است. البته باید توجه داشت که حسب تبصره ماده مذکور که در تاریخ 8 آذر 1382 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است «بعد از هفت سالگی در صورت حدوث اختلاف حضانت طفل با رعایت مصلحت کودک به تشخیص دادگاه می‌باشد. بنابراین هیاهو در این گونه موارد، از سوی اسلام ستیزانی بلند می شود که از هر امر احساسات برانگیزی برای هجمه به احکام اسلامی استفاده می کنند. 🔹در خصوص سنگسار هم همانطور که اشاره شد، باید دانست که به دلیل عواطف و احساسات بیشتر زنان سعی دارند تا اینگونه القا کنند که این حکم مختص زنان است و اسلام را یک دین زن ستیز معرفی کنند. در حالی که اولا شرایطی که دین برای اثبات اصل حکم سنگسار در نظر گرفته بسیار سخت است تا حدی که اثبات آن چیزی نزدیک به غیر ممکن است و ثانیاً این حکم مخصوص زنان نیست و شامل هر مرد و زن همسرداری که به کانون مقدس خانواده خیانت کند، می شود. 🆔 @shobhe_ir 🔹در خصوص تعدد زوجات هم بارها گفته شده هر نظام حقوقی، از جمله نظام حقوقی اسلام، برای قانون گذاری بیش از هرچیز عقل و مصالح افراد و جوامع را در نظر می گیرد تا احساسات زودگذر و بدون منطق را. از این رو با توجه به وضعیت اجتماعی هر یک از زن و مرد (که آمار فراوان دختران در خانه مانده، ما را از هرگونه توضیحی بی نیاز می کند) و همچنین وضعیت جسمی و روانی آنها، مرد اجازه دارد تا در صورت وجود شرایطی، بیش از یک همسر اختیار کند و البته اگر به این مسئله به شکل جامع نگاه شود، (نه فردی) این مسئله به نوعی در جهت حمایت از زنان است. بله! آن زنی که موفق به ازدواج شده شاید از اینکه رقیبی پیدا کند ناراحت شود، اما اگر به طور کلی به این مسئله نگاه شود و حق و حقوق جمعیت زنان زیادی که موفق به ازدواج نشده یا دچار شکست در ازدواج شده اند یا همسر خود را در اثر سوانح مختلف از دست داده اند، هم در نظر گرفته شود، معلوم می شود که اجازه تعدد زوجات به نوعی حمایت از این دسته از زنان محسوب می شود. 🔹تکرار و تاکید می شود که طبق آیات قرآن و روایات، هر مردی مجاز به انتخاب بیش از یک همسر نیست و باید شرایط لازمی را دارا باشد. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_ir
❌ شبهه ۴۷۶ حجاب قانون تبعیض آمیز است و ما زیر بار قوانین نمی رویم تبعیض چه دینی باشد چه اجتماعی چه اقتصادی و ... برای ما فرقی نمی کند. پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 تبعیض یعنی چه؟ مسلما به معنای تفاوت نیست. تبعیض یعنی ترجیح یک نفر بر دیگری در شرایط مساوی یا در شرایطی که فرد ترجیح داده شده، پایین تر باشد. بنابراین تفاوت قانون را نمی توان تبعیض نامید. اگر اینطور باشد، خدمت سربازی را هم باید تبعیض نامید، لزوم نفقه که بر مردان واجب هم تبعیض است، یا مرخصی زایمان هم تبعیض است، مردان هم باید مرخصی زایمان داشته باشند!!! 🔹 اما در مورد مخالفت عده‌ای اندک با قانون حجاب هم بارها گفته ایم که صرفنظر از حکم الهی حجاب، طبق قواعد دموکراسی هم احترام حجاب لازم است. چون اکثر مردم با رأی به قانون اساسی خواستار اجرای دستورات اسلام هستند. اینکه عده قلیلی ( که سعی می کنند با هیاهو و به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی، القاء کنند که زیادند ) به هر دلیلی قانون شکنی کنند، نه عقل سلیم اجازه می دهد ونه در هیچ جای دنیا چنین چیزی مجاز است. مخصوصا اینکه سردمداران اینگونه حرمت شکنی ‌ها بارها صریح و غیر صریح ابراز کرده اند حجاب بهانه است، بلکه هدف اصلی مبارزه با نظام، اسلام و ارزش‌های اسلامی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
چرا در شعارها و کارهای فرهنگی هفته حجاب و عفاف، پوشش مردان موضوعیت ندارد و فقط به پوشش زنان توجه می شود؟ در حالیکه پوشش و عفت نگاه و کلام مردان این روزها بسیار تاسف بار است. ✅ پاسخ اگرچه باید پذیرفت که کوتاهی هایی صورت گرفته اما اصولاً در زمینه‌ی قانون گذاری های اجتماعی میتوان برای رفتار محسوس افراد قانون وضع کرد مثلاً هرچند حسد یا تکبر اخلاق های بسیار ناپسندی هستند اما چون از خلقیات درونی افراد محسوب می‌شوند، نمی‌توان تحت قانون و قانونگذاری قرار گیرند، نگاه نیز اگر چه یک نوع رفتار است اما به دلیل نامحسوس بودن کمتر تاب قانونمند شدن را دارد مثلا اگر مردی به زنی نگاه حرام کند می‌تواند به راحتی انکار کند که به سمت دیگری نگاه می‌کرده یا توجیهات دیگر. اساساً تفاوت علم اخلاق با علم حقوق در همین است، علم حقوق به نحوه‌ی قانونمند کردن رفتارهای انسان می‌پردازد و از ضمانت‌هایی مانند مجازات برخوردار است اما در علم اخلاق به توصیه هایی بسنده می‌شود و ضمانت اجرای آن تنها باورها و عقاید شخصی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ @fatemi222
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🍃🌹آیه روز (۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب) 🔸وقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىَ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ... 🔹و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا .... 📗 سوره نور قسمتی از آیه ٣١ ✨🔸۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب گرامی باد. ✅ تفسیر روان یک آیه👇 https://eitaa.com/joinchat/2917007367C712c2d4b70
❌شبهه 501 تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است؟ چرا اصرار به اجرا داریم؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 📚گفته شده است قوه قهریه در موضوع برخورد با بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟ برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است. برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است. ⁉️پس گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است. اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است. قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آن‌ها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روش‌هایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند. کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رهاسازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و... است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟ پس قوه قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاما کرد. میزمعارف ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ 🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟ 🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔹بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. 🔹حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و یک اعتقاد راستین به مبارزه و است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟ ــــــــــــــــ @fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴ 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
کرونا به همه‌ی ما آموخت: «بدن خودمه، اختیارشا دارم؛ پوشش من به کسی مربوط نیست» مغالطه‌ای است برای فرار از مسئولیت اجتماعی. 💭 محمد قربانی مقدم 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔹جایگاه تمدنی حجاب، حجاب قانونی، دلایل رواج بی حجابی و ... در مصاحبه با نعمیه اسلام لو، پژوهشگر و فعال حوزه حجاب و عفاف متن کامل را اینجا بخوانید👇 http://yon.ir/yAgQS 🔹 قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند. 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایه‌های فکری شناخته می‌شود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است 🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم می‌کشند، ‌زنان محجبه را اخراج می‌کنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل می‌آید. چرا آن‌قدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟ 🔹 بخشی از وضعیت بی‌حجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمی‌گردد و بخشی به نقشه‌های دشمن، اما بخشی از آن به غریزه‌های ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمی‌گردد که حتی اگر بهترین‌ کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشه‌های دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد. 🔹 لزوما نمی‌توان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهی‌هایی داشته‌ایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیده‌ایم که غریزه جنسی یکی از قوی‌ترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دست‌کم گرفته‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی خوبی نداشته‌ایم. 🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه می‌شویم که آمار تجاوز و بارداری‌های نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنس‌بازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بی‌بندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟ 🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم می‌توان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کرده‌اند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
- ماسک بزنید لطفا! - به خودم مربوطه. - ماسک نزدنتون بقیه رو به مخاطره می اندازه. شما در یک محیط عمومی هستید. - هر کی سختشه از من فاصله بگیره. یا بره بیرون. - چه ربطی داره! شما با زدن ماسک هم خودتون مصون از کرونا میمونید هم دیگران از شما. - چرا فکر میکنید میتونید برای دیگران تعیین تکلیف کنید؟ - من تعیین تکلیف نکردم، متخصصین اینطور میگن. - یعنی متخصصین منظورشون اینه که ما خودمون عقلمون نمیرسه و مثل یک بچه برای ما تصمیم میگیرن؟ - فهمش سخت نیست. شما اگر مبتلا باشید به دیگران سرایت میدید و اگر سالم باشید از دیگران ممکنه بگیرید این که مغلطه نداره. زدن ماسک موجب مصونیته. - من به خودم مطمئنم شما اگه به خودت مطمئن نیستی پیش من واینستا. توهّم بیماری دارید. کلا اگه نمیتونی دیگرانو بدون ماسک قبول کنی خب مشکل خودته. من نمیتونم خودمو محدود کنم که شما راحت باشی. ✍️اگر کسی این مکالمه رو در این شرایط کرونا در یک مکان عمومی با فرد دیگری داشته باشه، تصور عمومی جامعه ازش چیه؟ 🔹مشکل اینه که این قانون کلی، فراگیر و معقول، همه جای دنیا و در همه موضوعات، قابل فهمه و اگر کسی باهاش مخالفت کنه مورد شماتت دیگران قرار میگیره؛ اما در مورد حجاب و عفاف به این دلیل که تبلیغات منفی و مقابله فرهنگی با اون وجود داره و منافع عده‌ای را به خطر می‌اندازد، از سوی بعضی غیر قابل فهم تلقی میشه. 🔻 پی‌نوشت مقاومت برخی در برابر حجاب دو دلیل دارد: ۱. عدم تبیین مناسب فلسفه حجاب و فواید آن ۲. تبلیغات و هجمه‌ی همه جانبه‌ی تمدن غربی برعلیه آن ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
✨﷽✨ 🔴برترین اقدام برای حفظ شخصیت زن در اسلام از دیدگاه حضرت زهرا (س) چیست؟ ✍خداوند وقتی در قرآن به معرفی زنان نمونه تاریخ بشریت می‌پردازد، از بانوانی یاد می‌کند که در پرتو حفظ عفت و حیا به درجاتی نائل شدند که تا ابد الگویی برای تمام زنان بلکه مردان عالم شدند. بانوانی مثل حضرت زهرا(س)، حضرت مریم(س) و حضرت آسیه همسر فرعون از جمله نمونه‌های زنان شاخص قرآنی هستند که راه رستگاری را با حفظ این گوهر گرانبها و اثرگذار در ایمان زنان طی کردند. در این بین حضرت زهرا (س) به عنوان شاخص‌ترین چهره معنوی بانوان عالم چنان در حفظ عفاف و حجاب کوشا بودند که در جامعه آن دوران به صفت عفت و حیا شناخته می‌شدند. این بانوی بزرگوار چنان حیا و عفاف را به عنوان یک این فضیلت ارزشی وکمال‌گرایانه که مورد خواست و رضایت خداوند است سرلوحه رفتار خویش قرار داده بود که از تمام نامحرمان حتى از مردان نابینا نیز خود را مى‌پوشاند. در روایتی آمده است که مردی نابینا پس از اجازه گرفتن، وارد منزل امام علی(ع) شد. پیامبر(ص) مشاهده کردند که حضرت زهرا(س) برخاست، فرمودند: «دخترم! این مرد نابیناست». فاطمه(س) فرمود: پدر، اگر او مرا نمی‌‏‌بیند، من او را می‌‏‌نگرم، اگر چه او نمی‌‏‌بیند، اما بو را استشمام می‌کند؛ اِن لَم یَکُن یَرانِی فَانّی أرَآهُ وَ هُوَ یَشُمُّ الرِّیحَ». رسول خدا پس از شنیدن سخنان دخترش فرمود: «شهادت می‌دهم که تو پاره تن من هستی.» 📚مستدرک الوسائل، ج 14، ص 289 حضرت زهرا(س) بانوان را به ارزشی مثل رعایت عفاف و حجاب دعوت می‌کرد. ایشان در یکی از سفارشات خود در تأکید بر رعایت عفاف فرمودند: «بهترین اقدام براى حفظ شخصیت زن آن است که مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد؛ خَیْرٌ لِلِنّساءِ أنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ» •┈••✾🍃💞🍃✾••┈•
‍ ‍ 💞🍃💞 🌹روزے ڪه تو را آفرید آرام در گوشتــ زمزمه ڪرد : تو جهاد نڪن تو مانند مردان ڪار نکن تو دستــ به سیاه و سفید هم نزدے، نزدے...🙂 فقط حجابتــ را فقط عفافتــ را فقط نجابتتـ را با چنگ و دندان نگھ دار💪🏼 تا از آغوش تو مردانے بہ معراج بیایند و از پاڪے تو فرزندان بشر پاڪ شوند و خواستــ به تو بفهماند ڪہ چقدر برایش ارزشمندے و مرد هیچ برتری بر تو ندارد☺️🌺 آنگاه فاطمه (س) را آفرید😍 و گفتـ این بهانه ی آفریدن زمین و همه ی کائناتــ و عالمیان استــ و عفاف را در فاطمه نهاد تا زن او را الگو ڪند و بداند وظیفه اش چیستــ .🍃 فاطمه ای که چادرش پشتــ در سوختــ اما از سرش نیفتاد... •┈••✾🍃💞🍃✾••┈• @fatemi222
👗👙👔👚پوشش مناسب والدین در حضور کودکان، چگونه باید باشد؟ از دوران کودکی ( 3 تا 4 سالگی به بعد) دیدن پدر یا مادر برهنه، بر انگیخته شدن و تحریک و میل جنسی کودک را سبب می شود که به هیچ وجه نمی توان در یک زمینه، کودک را ارضا کرد. ♨️متأسفانه بعضی از والدین، برهنگی را با تمدن اشتباه می گیرند و فکر می کنند که هر چه برهنه تر باشند متمدن تر هستند. در حضور فرزندان پسر و دختر خود به صورت عریان و نیمه عریان حاضر می شوند. برای از آن ها فکر می کنند با این کار، حساسیت جنسی فرزندانشان کم خواهد شد و چشم فرزندشان از دیدن صحنه ها پر خواهد شد. در صورتی که سن 3 تا 4 سالگی، سن بیداری جنسی و تشکیل خاطرات در ذهن کودکان است و در سن 5 تا 7 سالگی، کودکان، وقتی با بدن برهنه ی والدین مواجه می شوند، کنجکاو می شوند که بدن آن ها چه ویژگی هایی دارد و همین ممکن است خطرآفرین و نگران کننده باشد. میزان پوشش در خانواده های مختلف، با فرهنگ ها و اعتقادات مختلف، متفاوت است. رعایت پوشش مناسب نه تنها سبب آرامش والدین می شود بلکه رشد طبیعی کودکان را نیز تضمین می کند. بر عکس، عریان و نیمه عریان بودن، پوشیدن لباس های تنگ و چسبان که اعضای بدن را به صورت برجسته نشان می دهد، در حضور فرزندان که به سن تمیز رسیده اند. خصوصاً فرزندان غیر هم جنس، می تواند بسته به سنین متفاوت آن ها، تبعات و اثرات منفی متفاوتی به جای بگذارد. ✅شایسته است والدین با نشان دادن حساسیت و رعایت پوشش مناسب در حضور کودکان و در ارتباط با غیرمحارم، کودکان را از سن 4 سالگی به بعد با محارم و غیرمحارم آشنا کنند. میزان پوشش مناسب و عدم تماس بدن با نامحرم را باید به وضوح برای کودکان توضیح داد. ⁉️🔅والدین برای سلامت جنسی فرزندانشان در خانواده، چه نکاتی را باید رعایت کنند؟ ♦️رعایت اصول اخلاقی جنسی در خانواده، نقش مهمی در سلامت جنسی کودکان دارد. علاوه بر پوشش مناسب که به تفصیل توضیح داده شد، والدین باید از رفتارهای زیر در حضور فرزندان، پرهیز کنند: 💠1. پرهیز از دیدن فیلم های نامناسب جنسی که در آن زنان و مردان با پوشش های نامناسب، عریان و نیمه عریان، روابط و رفتارهای زننده، رقص های تحریک آمیز، معاشقه و روابط جنسی را به نمایش می گذارند. 💠2. پرهیز والدین از شوخی های رکیک و زننده، ایماها، اشاره ها، کنایه های جنسی، لمس و در آغوش کشیدن هم دیگر که معنی جنسی بدهد. 💠3. پرهیز از ناز و نوازش، بوسیدن و معاشقه با همدیگر در حضور فرزندان. 💠4. پرهیز از حرف ها، طنزها و فحش های رکیک جنسی ( چون کودکان ممکن است بعداً حرف ها را کلمه به کلمه معنی کنند و همین، سبب انگیزش و تحریک جنسی زودرس آن ها شود). ✅رعایت پوشش مناسب و عفاف در خانواده کمک شایانی به رشد طبیعی جنسی کودکان و پیشگیری از انحرافات اخلاقی در نوجوانی و جوانی خواهد داشت. @fatemi222
ادامه درس 👆 🌺🌸🌺🌸🌺 🌸🌺🌸🌺 🌺🌸🌺 🌸🌺 🌺 👇👇👇 🌺برای جمع آوری و نوشتن مطالب و ها وقت گذاشته می شود درس 🌸کأنّه هر سوره‏ ای در داخل یک قرار گرفته است، از این جهت به آن «سوره» می‌گویند. 🌺 را خود سوره سوره کرده است نه این که بعد آن را سوره سوره کرده باشند. از ابتدا که قرآن نازل شد، به صورت سوره نازل شد 🌸اهمیت مسائل مربوط به ‏آیه اول مخصوصاً با تعبیر «سورَةٌ انْزَلْناها» و بعد هم با کلمه «فَرَضْناها» این مطلب را می‌فهماند که مربوط به مسائلی بسیار جدی است؛ 🌺 یعنی درست در جهت عکس آنچه بشر امروز فکر می‌کند که در جهت کردن و کردن و ناچیز شمردن جنسی حرکت می‌کند و به غلط اسمش را می‌گذارد و به اصطلاح در جهت «آزادی جنسی» گام برمی‏ دارد، 🌸قرآن برعکس، آنچه تحت عنوان عفاف مطرح می‌کند و آنچه تحت عنوان بی‏ عفتی بیان می‌کند و آنچه تحت عنوان لکه ‏دار کردن که عفیفه ‏اند و به دروغ متهم می‌شوند بیان می‌کند و 🌺آنچه در باب به ازدواج بیان می‌کند و بالأخره هرچه در باب مسائل مربوط به گفته است، می‌خواهد بگوید 🌸 اینها مسائل بسیار بسیار جدی و «فرض» است و نمی‌شود اینها را کوچک شمرد 🌺و یکی از دنیای امروز تحقیر کردن اصول و تقوای در امور جنسی است، که درباره اینها بحث می‌کنیم. 🌸«سورَةٌ انْزَلْناها» سوره ‏ای است که فرود آورده‌ایم و رعایت مقررات این سوره را فرض و حتم کرده‌ایم، یعنی می‌شماریم، کوچک" نمی شماریم ( ادامه دارد 👆 ) 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
ادامه درس 👆 🔶🍁🔶🍁🔶 🍁🔶🍁🔶 🔶🍁🔶 🍁🔶 🔶 👇👇👇 🔶برای جمع آوری و نوشتن مطالب و ها وقت گذاشته می شود درس 🔶آیات ۱۹ تا ۲۱ کسانی که دوست دارند در حق مومنان شایع شود ، برای آنها در دنیا وآخرت پر درد خواهد بود وخدا می داند وشما نمی دانید 🔶آیه ۱۹ را به دو طریق معنی و تفسیر کرده‌اند و هر دو شکل نزدیک به یکدیگر است. 🔶 آیه می‌فرماید:👇 برای کسانی که دوست دارند فحشا در میان اهل ایمان شایع شود عذاب دردناکی آ ماده شده است. 🔶معنی اول 👇 یکی از گناهان بسیار بزرگ که قرآن وعده «عذاب الیم» برای آنها داده است این است که کسی یا کسانی بخواهند خودِ را در میان مردم رایج کنند. 🔶هستند کسانی که عملًا فحشا هستند، حال یا به حساب پول‏ پرستی و یا از روی اغراض دیگری، که غالباً در عصر ما این اغراض، اغراض استعماری است؛ می‌خواهند فحشا در میان مردم زیاد شود، چرا؟ 👇 🔶برای اینکه هیچ چیزی برای سست کردن مردم به اندازه فحشا اثر ندارد. 🔶اگر شما بخواهید فکر یک مملکت را از مسائل جدی که منافع استعمار را به خطر می‌اندازد منصرف کنید تا هیچ وقت فیلشان یاد هندوستان نکند 🔶 راهش این است که هرچه دلتان می‌خواهد فروشی اضافه کنید، 🔶کاباره محله فساد وجمع های فساد زیاد کنید هرجایی زیاد کنید، 🔶وسائل تماس بیشتر دخترها و پسرهای جوان را اضافه کنید 🔶تا اینها دائماً دنبال سرگرمیهای عیش و نوش باشند و دنبال مسائل جدی نروند 🔶 به همان اندازه که و تریاک نیروی جسمی و روحی طبقه جوان را تباه می‌کند، اراده را از مردم می‌گیرد یا آن را سست می‌کند و و احساس کرامت و شرافت را از بین می‌برد، به همان اندازه این کار را می‌کند." 🔶استکبار جهانی به ویژه آمریکا یک "برنامه عمومی برای فاسد کردن همه دنیا دارد تا آنها را گرفتار خودشان کنند و خود به اهداف سیاسی برسند 🔶 برنامه ‏شان همین است: را زیاد کنید، تا دیگر خیالشان از ناحیه مردم راحت باشد 🔶در صورتی که بهره گیری از جنسی را فقط در حوزهٔ رسمی دانسته است 🔶دنیای امروز نه تنها دوست دارد میان کشورهای اسلامی از طریق ماهواره ها ومزدوران خود ومجلات وفیلم و....روابط جنسی وفحشا را به صورت عادی رواج دهند 🔶آن ها می خواهند غیر مشروع دختران وپسران را یک امر عادی بلکه یک مسئله ضروری اجتماعی جلوه دهند و یک عده افراد منحرف و وابسته نیز آنرا در ایران ترویج می کنند اینان از نظر حکومت اسلامی به عنوان با خدا ورسول وقرآن مجازات سنگینی دارند 🔶اسلام که در مسئله‌ این همه تأکید می‌کند برای چیست؟ 🔶 اسلام برای حفظ روح مروّت، مردانگی، انسانیت و شرافت در و مرد مسلمان است 🔶 نقطه مقابل، کسانی هستند که برای کشتن همان روح، را زیاد می‌کنند 🔶 این است که قرآن می‌فرماید: 👇 انَّ الَّذینَ یحِبّونَ انْ تَشیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذینَ امَنوا لَهُمْ عَذابٌ الیمٌ‏ آنان که دوست دارند و علاقه دارند میان اهل زیاد کنند ، برایشان عذاب دردناکی آماده کرده است 🔶خوب، عذاب دردناک را در آن دنیا به آنها می‌دهد، 🔶چرا در آیه ذکر می‌کند؟ برای این که بفهماند چقدر این مسئله‌ از نظر اسلام حساسیت دارد! 🔶این یک آیه است که قرآن درباره اشاعه فحشا در میان اهل حساسیت خود را بیان می‌کند. 🔶 امام رضا علیه السلام فرمود: 👇 آن کس که را نشر دهد است وآنکه پنهان دارد آمرزش الهی است (اصول کافی ج ۲_باب سترالعیوب) ( این درس ادامه دارد👆) ❣ ↪️
ادامه درس 👆 🔴🔵🔴🔵🔴 🔵🔴🔵🔴 🔴🔵🔴 🔵🔴 🔴 👇👇👇 ❌برای جمع آوری و نوشتن مطالب و ها وقت گذاشته می شود❌ آیه ۴ درس  🔴يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿٤﴾ و کسانی که و پاکدامن را به متهم می کنند، سپس شاهد نمی آورند، پس به آنان حکم بزنید، و هرگز را از آنان نپذیرید، و اینانند که در حقیقت فاسق اند. 🔴در آیه ۴ به اشاره می کند و حدّ اتهام زنندگان را بیان می کند ... 🌺وَالَّذینَ یرْمونَ الُمحْصَناتِ ثُمَّ لَمْ یأْتوا بِارْبَعَةِ شُهَداءَ فَاجْلِدوهُمْ"ثَمانینَ جَلْدَةً وَ لا تَقْبَلوا لَهُمْ شَهادَةً ابَداً وَ اولئِک هُمُ الْفاسِقونَ.🌺 🔴کلمه «مُحْصَن» یا «مُحْصِن» در ❤️به دو معنا ذکر می‌شود. گاهی در خصوص گفته می‌شود، یعنی آن که در ازدواج قرار گرفته. و گاهی این کلمه به معنی است ولو زن مجرّدی باشد. اینجا مقصود است کسانی که رمی می‌کنند و با ، زنان پاکدامن را هدف قرار می‌دهند و حرفی می‏زنند که نسبت به آنهاست و هم نمی‌آورند ... پس به آنها ضربه بزنید و دیگر آنها را قبول نکنید و اینها فاسق‏انند. 🔴آنجا که پای و لکه دار شدن عفاف در میان است و از آنجا که افراد وبی تقوایی به خاطر شخصی، اشخاص پاکی را متهم سازند لذا برای این جرم شرایط سختی مقررکرده است. کلمه یعنی نسبت می دهند یعنی تیراندازی. از اینجا اهمیت مسئله‌ را در نظر اسلام بفهمید که اسلام چقدر می‌خواهد کسی مورد قرارنگیرد. 🔴کسانی که زنان پاکدامن را متهم به عمل منافی عفت می کنند باید شاهد بیاورند. شما دو نفرید. اگر سه نفر شاهد عادل هم باشد می‌گوید کافی نیست. اگر چهار نفر شاهد بیایند شهادت بدهند، آنوقت حاضر است که آن زن را بشناسد و دلیل را کافی بداند. ممکن است بگویید اگر چنین چیزی باشد چندان اتفاق نمی‏ افتد، از کجا پیدا شوند تا شهادت دهند زنی کرده است؟ می‌گوییم: مگر اسلام در زنا بنایش بر ، تحقیق و تفتیش است؟ 🔴اسلام که می‌گوید شاهد، هدفش این نیست که بخواهد و تحقیق شود تا بگویید با این شرایط سنگین، در صد هزار مورد یکی هم اتفاق نمی‏ افتد که بیایند شهادت بدهند. [در جواب می‌گوییم‏ ] اصلًا اسلام می‌خواهد کمتر ثابت شود. شاهد نیامد، نیامد. اگر زنا صورت بگیرد و مخفی بماند، از نظر آسان‏تر است از این که یک که زنا نکرده مورد اتهام قرار گیرد... و این اهمیت بیشتری دارد. 🔴اسلام نمی‌خواهد انجام شود، ولی این که نمی‌خواهد زنا شود، از راه و نیست، بلکه راههای دیگری تعبیه کرده است. اگر به و اجتماعی [اسلام‏] عمل شود واقع نمی‌شود. نه این که که واقع شد مجازات می‌کنند و از راه مجازات جلو زنا را می‌گیرند. بله، مجازات هم قائل شده است؛ آنهایی که این تربیت در ایشان اثر نمی‏بخشد... 🔴پس گفتیم لازم است. حال، دادن برای شاهد چقدر خطر دارد؟ اگر یک دید که زنی زنا می‌کند و سه نفر دیگر آنجا نیستند که با او شهادت دهند، باید را ببندد؛ و یا نفر اگر دیدند، باید را ببندند؛ نفر اگر دیدند، باید دهانهایشان را ببندند... ( ادامه دارد 👆
🌼🍃🌼🍃🌼 🍃🌼🍃🌼 🌼🍃🌼 🍃🌼 🌼 🌼 👇👇 👇 برای جمع آوری ونوشتن مطالب گذاشته میشود 🍃درس ⭐️ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ⭐️ 🌼سُورَةٌ أَنْزَلْنَاهَا وَفَرَضْنَاهَا وَأَنْزَلْنَا فِيهَا آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ﴿١﴾ 🍃به نام خدا که بی‌اندازه است و همیشگی 🌼[این] سوره ای است که آن را [از اُفق خود] فرود آوردیم و [اجرای احکام و معارف آن را] لازم و واجب نمودیم و در آن روشن نازل کردیم، تا متذکّر و هوشیار شوید. (۱) 🍃 علت این سوره این است که بیشتر آیات این در اطراف مسائل مربوط به است. تا بیدار و هشیار گردید. 🌼 این که در ابتدا می‌فرماید «سوره ‏ای است که نازل کرده‌ایم» تنها ‏ای که با این جمله شروع می‌شود 🍃 ما بسیاری از سوره ‏ها داریم که از ابتدا که شروع می‌شود به عنوان این است که «کتابی فرود آوردیم»، یعنی به همه اشاره می‌کند، ولی اینجا تنها به همین اشاره می‌کند. 🌼معلوم می‌شود که یک خاصی به این سوره شده است 🍃 معنای «سوره» 🌼 می‌دانید. هر ‏ای از آیات قرآن که با یک «بسم الله» شروع می‌شود و بعد پایان می‏ پذیرد به طوری که بعد از آن، «بسم الله» دیگری هست، این قطعه را «سوره» می‌گویند 🍃 از کتاب‌هایی است که فصل، باب و بخش ندارد ولی شدنش به صورت سوره بودن است و هر سوره با یک «بسم الله» آغاز می‌شود و «بسم اللهِ» آغاز بعد نشان دهنده پایان سوره قبلی است 🌼در عرب سوره به آن حصاری را که دور شهرها می کشیدند- می گویند 🍃و در فارسی به آن «باره» می‌گویند- که یک را در داخل خودش قرار می‌داد و یک و دیواری بود که بر تمام شهر یا قصبه و یا ده احاطه داشت، سور می‌گفتند؛" ( ادامه دارد 👆) 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
💎مردی نزد امام سجاد(ع)آمد و گفت: «الان از مجلس "فلان" شخص می آیم. او درباره شما می گفت که (علی بن الحسین) شخصی گمراه و بدعت گذار است!» ✍️امام سجاد(ع) در پاسخ فرمودند: «حرف هایی که در مجلس خصوصی زده می شوند، امانت هستند و تو رعایت (حقّ مجلس) آن مرد را نکردی.و حقّ مرا نیز مراعات نکردی زیرا از (برادرم) مطلبی را به من رساندی که از آن خبر نداشتم!» 📚الاحتجاج طبرسی، ج ۲، ص۱۳۸ ❌ 〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿ 💎 : 🔸 إنَّ أشَدَّ النّاسِ حَسرَةً يَومَ القِيامَةِ عَبدٌ وَصَفَ عَدلاً ثُمَّ خالَفَهُ إلى غَيرِهِ. 🔹 حسرت‌مندترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه سخن از عدالت گويد و با ديگران خلاف آن عمل كند. 📚 بحارالأنوار: ص78، ص179 〰➿〰➿〰➿〰➿〰➿ 💎امام صادق(علیه السلام) شايسته نيست كه زن مسلمان،آن‏گاه كه ازخانه خويش بيرون مى‏ رود،لباس خودراوسيله جلب توجّه ديگران نمايد @tafakornab @shamimrezvan @zendegiasheghaneh
📚تورقی در کتاب "کشف حجاب در به روایت اسناد" دکتر حسن فاطمی به مناسبت روز عفاف و حجاب: ✍️این کتاب در شش فصل تدوین شده است. در این کتاب ابتدا حجاب در ادیان مختلف و سپس در همه ادوار تاریخی ایران بویژه دوران باستان بررسی شده است . 🔺در ادامه، نویسنده به سیر تطور کشف حجاب در ایران پرداخته است. در نهایت هم اسناد کشف حجاب در گناباد بررسی و تحلیل شده است. نکته قابل توجه در این کتاب : 🔵حجاب یکی از اصول انسانی، الهی در جامعه بشری است. مظاهر حجاب در طول تاریخ در همه جوامع، ادیان به اشکال مختلفی نمود داشته است. ایرانیان هم بعنوان مردمی متمدن در همه ادوار تاریخی به حجاب پایبند بوده‌اند؛ بطوری که برخی محققین از جمله "ویل دورانت" در کتاب معروف خود معتقد است ایرانیان باستان به حجاب کامل، چادر، سخت پایبند بودند " وی همچنین بخاطر این پایبندی به چادر در ایران باستان بخصوص دوره ساسانیان، معتقد است که حجاب از ایرانیان به جوامع اسلامی منتقل شد.(البته بخش پایانی نظریه وی قابل نقد جدی است) 🔹گناباد بعنوان است در در برابر کشف حجاب رضاخان عجیبی کرد و طبق اسناد، در طی دوره کشف حجاب، چادر از سر یک بانوی گنابادی نیفتاد.( کتاب کشف حجاب در گناباد به روایت اسناد) ♦️نکته قابل تامل در حجاب، تطور ارزشی حجاب است بطوری که طبق اسناد و تحقیقات علمی، در اکثر ادوار تاریخی ایران، هر چه منزلت اجتماعی بانوان والاتر بود، حجاب وی سخت‌تر و کامل‌تر بوده است؛ از جمله اینکه ویل دورانت می‌نویسد که در دوره داریوش زنان طبقات بالای اجتماع جز دز تخت روان و روپوشدار از خانه بیرون نمی‌آمدند. 🔸در دورانی زنان طبقه پایین از جمله روستایی ها [به زعم آن دوران]حق استفاده از چادر نداشته اند. 🔴اما در یک قرن اخیر این ارزش تاریخی، تمدنی معکوس شده‌است و در اکثر چوامع بر خلاف واقعیت، بی حجابی نوعی ارزش و محجبه بودن نوعی عقب ماندگی تلقی می‌شود. 🔹ضمنا این کتاب در روبرو بانک‌ملی مرکزی قابل ارائه به علاقه مندان میباشد. @a_fatemi24
👌عفاف 👈 1 - برترین عبادت: قال الصادق علیه السلام: «افضل العبادة العفاف ; بهترین عبادت پاکدامنی است.» 2 - مقام ملک: قال علی علیه السلام: «ما المجاهد فی سبیل الله باعظم اجرا ممن قدر فعف کاد العفیف ان یکون ملکا من الملائکة; مجاهد در راه خدا پاداشش بیشتر از کسی نیست که در حالی که امکانات گناه دارد، پاکدامنی می کند. ای بسا پاکدامنی که ملکی از ملائک بوده باشد.» 3 - اساس نیکی ها: قال علی علیه السلام: «العفة راس کل خیر ; پاکدامنی در راس تمام نیکی هاست.» 4 - زکات زیبایی: قال علی علیه السلام: «زکاة الجمال العفاف ; زکات زیبایی پاکدامنی است.» موجبات عفاف 1 - رضایت به کفاف: قال علی علیه السلام: «الرضا بالکفاف یؤدی الی العفاف ; راضی بودن به آنچه کفایت کند، موجب پاکدامنی می شود.» 2 - غیرت: قال علی علیه السلام: «قدر الرجل علی قدر همته و عفته علی قدر غیرته ; شخصیت مرد به اندازه همت او و پاکدامنی او به اندازه غیرت اوست.» 3 - قناعت: قال علی علیه السلام: «اصل العفاف القناعة ; اصل عفت، قناعت است.» 4 - عقل: قال علی علیه السلام: «من عقل عف ; عاقل پاکدامن است.» @fatemi222
📚تورقی در کتاب "کشف حجاب در به روایت اسناد" دکتر حسن فاطمی به مناسبت روز عفاف و حجاب: ✍️این کتاب در شش فصل تدوین شده است. در این کتاب ابتدا حجاب در ادیان مختلف و سپس در همه ادوار تاریخی ایران بویژه دوران باستان بررسی شده است . 🔺در ادامه، نویسنده به سیر تطور کشف حجاب در ایران پرداخته است. در نهایت هم اسناد کشف حجاب در گناباد بررسی و تحلیل شده است. نکته قابل توجه در این کتاب : 🔵حجاب یکی از اصول انسانی، الهی در جامعه بشری است. مظاهر حجاب در طول تاریخ در همه جوامع، ادیان به اشکال مختلفی نمود داشته است. ایرانیان هم بعنوان مردمی متمدن در همه ادوار تاریخی به حجاب پایبند بوده‌اند؛ بطوری که برخی محققین از جمله "ویل دورانت" در کتاب معروف خود معتقد است ایرانیان باستان به حجاب کامل، چادر، سخت پایبند بودند " وی همچنین بخاطر این پایبندی به چادر در ایران باستان بخصوص دوره ساسانیان، معتقد است که حجاب از ایرانیان به جوامع اسلامی منتقل شد.(البته بخش پایانی نظریه وی قابل نقد جدی است) 🔹گناباد بعنوان است در در برابر کشف حجاب رضاخان عجیبی کرد و طبق اسناد، در طی دوره کشف حجاب، چادر از سر یک بانوی گنابادی نیفتاد.( کتاب کشف حجاب در گناباد به روایت اسناد) ♦️نکته قابل تامل در حجاب، تطور ارزشی حجاب است بطوری که طبق اسناد و تحقیقات علمی، در اکثر ادوار تاریخی ایران، هر چه منزلت اجتماعی بانوان والاتر بود، حجاب وی سخت‌تر و کامل‌تر بوده است؛ از جمله اینکه ویل دورانت می‌نویسد که در دوره داریوش زنان طبقات بالای اجتماع جز دز تخت روان و روپوشدار از خانه بیرون نمی‌آمدند. 🔸در دورانی زنان طبقه پایین از جمله روستایی ها [به زعم آن دوران]حق استفاده از چادر نداشته اند. 🔴اما در یک قرن اخیر این ارزش تاریخی، تمدنی معکوس شده‌است و در اکثر چوامع بر خلاف واقعیت، بی حجابی نوعی ارزش و محجبه بودن نوعی عقب ماندگی تلقی می‌شود. 🔹ضمنا این کتاب در روبرو بانک‌ملی مرکزی قابل ارائه به علاقه مندان میباشد. @a_fatemi24