eitaa logo
عفاف و حجاب
432 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
92 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم. محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین. @ste_gonabad5 سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ https://eitaa.com/Chastity/3191
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا حجاب، اختیاری نیست مگر در قرآن نیامده که «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»؟ پس چرا حجاب اختیاری نیست؟! 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
﷽، همه‌ی دلایل طرفداران حجاب اختیاری ۱. به حکم «لا اکراه فی الدین...» در دین اجبار نیست! ۲. با زور کاری از پیش نمیره، رضا خان هم به زور نتونست حجاب را بردارد! ۳. هرچی اجباری شد، ارزش‌ش از دست می‌ره! ۴. باید کار فرهنگی کرد! ۵. هر وقت جلوی اختلاس و دزدی را گرفتید، برید سراغ حجاب! ۶. بدن خودمه اختیارشو دارم! 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 1⃣ لا اکراه فی الدین اولا مربوط به پذیرش اصل دین است، همانطور که در دانشگاه رفتن اکراهی نیست اما هرکس وارد دانشگاه شد باید قوانین آن را رعایت کند. ثانیاً این آیه مربوط به اعتقاد است؛ بله کسی را نمیتوان مجبور به پذیرش اعتقادی کرد، مثلاً ممکن است کسی همان قوانین دانشگاه را قبول نداشته باشد, درست است که به زور نمیشه او را مجبور به پذیرش کرد، اما رعایت قوانین برای همه لازم است وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشود. 2⃣ هر قانون باید یا مستند به دستور الهی باشد یا رأی مردم؛ اقدام رضا خان نه مستند به شرع بود و نه با رأی مردم بر سر کار آمده بود، اما حجاب هم دستور خداست، هم بر آمده از قانون اساسی کشور است که با رأی مردم اعتبار پیدا کرده است. 3⃣ بله ارزش مفاهیم دینی و اخلاقی به اختیاری بودن آن است، اما آیا میتوان به این بهانه راه را برای هنجارشکنی باز کرد؟ آیا می‌توان پذیرفت چون اجبار ارزش عمل را از بین می‌برد، از جریمه کردن کسی که از چراغ قرمز عبور کرده یا از قرار دادن پلیس در چهارراه‌ها صرف‌نظر کرد؟ 4⃣ در مورد کار فرهنگی اولا باید دانست که قانون‌گذاری خود بخشی از فرآیند فرهنگ‌سازی است و ثانیاً بالاخره عده‌ای عامدانه اصرار به هنجارشکنی دارند، آیا فرهنگ سازی برای آنها پاسخگو است؟ آیا با فرهنگ سازی صرف، میتوان جلوی جرایم مثلاً دزدی را گرفت؟ 5⃣ گره زدن مشکلات به یکدیگر یک نوع فرافکنی و از مغالطه های نخ نما است؛ اگر ما حجاب را رها کردیم و مثلاً خواستیم با قتل مقابله کنیم، قاتل نمی‌گوید: «این همه بی حیایی در جامعه است اول جلوی آن را بگیرید!! من به خاطر نگاه هرزه به ناموسم دست به قتل زدم اگر در جامعه حیا و عفت بود این قتل اتفاق نمی‌افتاد!»؟ 6⃣ به همه ما آموخت که انسان دارای مسئولیت اجتماعی است و پوشش (همانند ماسک) چون نمود اجتماعی دارد، می‌تواند و باید ضابطه‌مند باشد ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۷۵۰ زنی به خاطر آب آشامیدنی تن فروشی کرد و بعد خودکشی کرد زن دیگری در نجف‌آباد کشف حجاب کرد و دوچرخه‌سواری کرد امت حزب الله برای دومی تظاهرات کردند اما برای اولی هیچ اتفاقی نیفتاد. چرا؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 صرف نظر از صحت و سقم حادثه خودکشی چند نکته یادآوری می شود ➖ مغالطه ای وجود دارد که در فضای مجازی دائماً تکرار می‌شود و آن ایجاد و القاء تقابل بین دو امر ارزشمند است تا خوانندگان یکی از آنها را برگزینند در حالی که بین آن دو هیچ تعارضی وجود ندارد. اگر کسی واقعاً دلسوز فقر و آب آشامیدنی مردم است چه الزامی وجود دارد تا مثلاً حجاب را در مقابل فقر قرار دهد. حق بدهید که به دلسوزی این افراد شک کنیم. ➖ برخی اتفاقات بد به نحوی هستند که وقوع آن باعث قبح شکنی و هنجار شکنی می شود حساسیت مردم متدین به بعضی از اموری مانند کشف حجاب به همین دلیل است. در صورت تکرار این امور راه برای هنجار شکنی بیشتر باز میشود و اصلاح آن سخت‌تر می‌شود و در نهایت مشکلی به مشکلات افزوده می‌شود. ➖ شاید این انتقاد صحیح باشد که چرا حساسیت برخی گروه‌ها به بعضی اتفاقات تلخ کم است باید این رویه اصلاح شود اما نه به نحوی که توجه به ارزش های دیگر نفی شود. به تعبیری: گرو گرفتن حجاب برای اهداف عدالتی، نا عادلانه است... ➖ ناگفته نماند گروه‌های متعدد جهادی (همان امت حزب الله که در برابر بی‌حجابی واکنش نشان می‌دهد) در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان مشغول امداد رسانی هستند. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حجاب در دنیا در حال پیشروی است🔸 عده ای می‌خواهند «بی حجابی» را عادی‌سازی کنند. در مقابل، انقلاب اسلامی دارد «» را در عالَم می‌کند، نظام، خوب برخورد می‌کند! ببینید من درعین‌حالی که می‌گویم بدحجابی چه مقدار خطرناک است، اما وقتی این خانم می‌رود برای مسابقات تیراندازی، این نشانه ی پیشروی شما است. چون دارید حجاب را می‌برید داخل محیط هایی که اصلاً نمی‌توانستند حجاب را تحمل کنند! این‌ها با نظر رهبری است و از او است که این کارها را می‌کند. نمی‌خواهد حجاب را دست‌کم بگیرد. اما قومی که اصلاً سرِ پوشیده را خرافات می‌دانستند، وقتی مشاهده می‌کنند که زنی با سرِ پوشیده آمده و بازی می‌کند، درباره او فکر بهتری می‌کنند. حجاب در حال پیشروی است در دنیا. این‌ها را علامت عقب رفت و ابتذال فرهنگی نظام نبینید. رهبری، آدم است. در مبارزات فرهنگی است. ــــــــــــــــ @fatemi222
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 👌اگر فلسفه حجاب امنیت زن و تحریک نشدن مرد است که در کشورهای غربی آشکار بودن موها بدون آرایش کاملا پوشش معمولی بوده، و نه امنیت کسی را به خطر می اندازد، و نه کسی را تحریک میکند، آیا حجاب در آن سرزمین ها ضرورت دارد؟ ✅ پاسخ اولا اینکه ادعا می‌شود در کشورهای غربی کسی از زیبایی‌های زنان تحریک نمی‌شود یک دروغ بزرگ است. نگاهی به آمار وحشتناک خشونت‌های جنسی نشان می‌دهد که بی‌بند و باری در غرب نه تنها این مسأله را در غرب عادی نکرده، بلکه مشکلات را افزایش داده است. به طور نمونه طبق گزارشی در انگلیس، هر ده دقیقه یک تجاوز به عنف اتفاق می‌افتد. (اینجا را ببینید👇 ghorbanimoghadam.ir/246 ) 🔹 ثانیا حتی اگر بپذیریم در غرب کسی با نگاه تحریک نمیشود باید دقت کرد آنچه که بی حجابی را در غرب عادی ساخته است هرگز خود بی حجابی نیست، بلکه فضای گسترده و لجام گسیخته برای ارضاء شهوت است، وگرنه انسان گرسنه هرگز با دیدن غذاهای گوناگون سیر نمی شود! شهوت جنسی نیز از سنخ شهوت به خوردن و تغذیه است؛ انسان با دیدن سیر نمی شود اما اگر به صورت گسترده ارضاء شود طبیعتا دیدن دیگر برای او جذاب نخواهد بود! همانطور که انسانی که سیر غذا خورده است دیدن غذاهای مختلف او را تحریک نمی کند! بنابراین این خشت از اول کج گذاشته شده است. نکته سوم این است که اصلا اسلام به دنبال این نیست که زن و مرد هیچ کشش و تمایلی نسبت به یکدیگر نداشته باشند، غرب از ابتدا راه را کج رفته است! اینکه ما زن را اینقدر ارزان به مرد ارائه بدهیم که دیگر برای او جذاب نباشد که مورد پذیرش اسلام نیست! اسلام به دنبال این است که زن علی رغم جذابیت، شخصیت و وقار خود را از دست ندهد. 🍃این نشان دهنده نقش حجاب است که زن را برای مرد یک موجود ارزشمند جلوه می دهد، نباید خود را ارزان عرضه کند به این بهانه که دیگر مرد تحریک نمی شود، خب این که علامت خوبی نیست! زن باید با حفظ پوشش خود مرد را برای دسترسی وادار به پذیرفتن مسئولیت خانواده کند، نه اینکه خود را بدون هیچ بهایی به مرد عرضه کند و این حس کنجکاوی و کامجویی مرد را بدون هیچ هزینه ای ارضاء کند. ــــــــــــــــ @fatemi222 @shobhe_shenasi
و لینک شبهات پیرامون ــــــــــــــــ حجاب اجباری یا حیای اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6069 حجاب اجباری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6070 مقایسه حجاب و برده داری https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6071 حجاب اجباری فایده‌ای نداشته https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6072 حجاب پر قدرت https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5454 تبیین علمی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5456 بی‌حجابی حضرت زینب در عاشورا؟! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5923 زن‌ها حجاب داشته باشند تا مردها گناه نکنن؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6046 مقایسه‌ی منع حجاب در غرب و حجاب اجباری در ایران! https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5588 در قرآن آیه‌ای پیرامون حجاب نداریم https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5333 جایگاه تمدنی حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5455 گشت ارشاد تا الان چه کسی را با حجاب کرده؟ https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5453 مقایسه واکنش علما به اختلاس و حجاب https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5418 اختلاس ها توسط بی‌حجاب‌ها نبوده است https://eitaa.com/shobhe_shenasi/5199 همه‌ی دلایل مخالفان حجاب قانونی https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6110 همه‌ی دلایل طرفداران حجاب اختیاری (صوت) https://eitaa.com/shobhe_shenasi/6102 ــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅فهرست برخی شبهات را اینجا ببینید👇 eitaa.com/shobhe_shenasi/6623 ــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ فهرست شبهات را اینجا ببینید👇 eitaa.com/shobhe_shenasi/6903 ــــــــــــــــــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهه اگر نباشه، جذابیت بانوان عادی میشه و کسی مزاحمشون نمیشه. ✅پاسخ این چند ثانیه فیلم با لباس عادی برای جواب کافی است. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
▪️باران کوثری گفته:حجاب جزو فرهنگ نیست! تصویر و اسناد نشون میده حجاب جزو فرهنگ ایران قبل و بعد اسلام بوده بنابراین احتمالا باران کوثری ایرانی نیست! [پاسپورت آمریکایی ش را بعضی صفحات مجازی منتشر کرده‌اند البته] 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۸۱۱ نتایج یک نظرسنجی « در چهل سال گذشته نیمی از جامعه ایران از دین داری به بی دینی رسیده اند و فقط ۳۲ درصد جامعه، خود را "مسلمان شیعی" می نامند» ✅ پاسخ نتایج این موسسه بر اساس روش نمونه گیری گلوله برفی است که یک روش غیر احتمالی است و در نظرسنجی های کیفی مورد استفاده قرار می گیرد. از این روش بیشتر برای به دست آوردن چارچوب و کشف جامعه هدف استفاده می گردد. همچنین این روش زمانی استفاده می شود که نمونه ها از لحاظ اجتماعی دارای قدر و منزلت نیستند و تمایلی به شناخته شدن ندارند (الکلیها ، استفاده کنندگان از کودکان ، متعرضین جنسی ، معتادین، مجرمین) مفید می‌باشد. همه‌ی اینها سبب می‌شود تا سوالات، انتخاب شده و جهت دار مطرح شود. 🔹نکته دیگر اینکه در روش گلوله برفی شاخصه اصلی آن است که نمونه‌ها بصورت زنجیر وار به یکدیگر وصل می‌شوند و فرد اول معرف فرد بعدی برای پرکردن پرسشنامه می‌باشد. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که اکثر پاسخ دهندگان این موسسه که دارای شاخص دوم نمونه گیری گلوله برفی مخفی بوده‌اند، دارای وجه اشتراکاتی می باشند مانند دیندار نبودن و ... بنابراین نتیجه به دست آمده (۳۲ درصد دین دار) اتفاقا آمار بالایی برای دین دار بودن جامعه محسوب می‌شود. ✅ واقعیت چیست؟ آخرین پیمایش کشور که درسال ۹۴ با عنوان موج سوم ارزشها و نگرشهای ایرانیان انجام شده است، نتایج جالب توجهی را نشان می دهد. این پیمایش علمی با حجم نمونه ۱۴۹۰۶ نفر انجام گرفته، و از نمونه کشوری شهری و روستایی برخوردار است. در این پیمایش افراد بالای ۱۰ سال خانوارهای شهری و روستایی ساکن در ۳۱ استان کشور و به روش چندمرحله ای و انتخاب هدفمند شهرها و روستاها، نمونه‌گیری تصادفی از بلوکها و انتخاب تصادفی پاسخگویان استخراج شده است. 👈گزارش مختصری از این تحقیق ذیلاً ذکر می شود. برای اطلاع از شرح مطالب و مستندات موارد ذکر شده به سایت ما مراجعه کنید. ghorbanimoghadam.ir/1261 🔹 سوالات 🔻با این عقیده که «همه ما موظّف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم» چقدر موافقید؟ ۷۰ درصد 🔻با این عقیده که «اعمال خوب و بد انسان در آخرت محاسبه می شود» چقدر موافقید؟ ۸۵ درصد 🔻چقدر به خدا احساس نزدیکی میکنید؟ ۷۹ درصد 🔻تا چه اندازه به اهل بیت علیهم السلام ارادت و محبّت دارید؟ ۸۸ درصد 🔻شرکت در مجالس روضه و عزاداری : ۷۶ درصد 🔻زیارت اماکن متبرکه: ۷۷ درصد 🔻نماز خواندن : ۷۹ درصد 🔻روزه گرفتن: ۷۱ درصد 🔻تا چه اندازه با این نظر که «همه خانمها باید حجاب داشته باشند، حتی اگر به آن اعتقاد نداشته باشند» موافقید؟ ۵۲ درصد ✅ جالب است بدانید شرکت در مراسم روضه خوانی از اولین آمار موجود در سال ۷۴ تا آخرین پیمایش در سال ۹۴ افزایش چشمگیری داشته است و در نقطه مقابل کسانی که در مراسمات روضه خوانی شرکت نمی کنند و یا به ندرت شرکت می کنند، به شدت کاهش یافته است. این درحالی است که فساد در تمام جهان افزایش یافته و به دلائل گوناگون مانند ماهوراه، اینترنت، تهاجم برنامه ریزی شده دشمن برای ایجاد فساد در جمهوری اسلامی، مقایسه وضعیت کنونی با پیش از انقلاب صحیح نیست زیرا دسترسی مردم به رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی در گذشته بسیار محدود بوده است. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06