eitaa logo
مسیحیت شناسی
1.9هزار دنبال‌کننده
429 عکس
613 ویدیو
85 فایل
پیام ناشناس: https://daigo.ir/secret/386681661 نشر محتویات کانال با ذکر منبع بلامانع است. زیر نظر استاد اسماعیل همتی ادمین @Entezaremahdi1400 کانال در تلگرام: @ChristianityandBible
مشاهده در ایتا
دانلود
42.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه اول (قسمت دوم ویدیو) 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
51.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه اول (قسمت اول ویدیو) 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
38.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه دوم (قسمت اول ویدیو) 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
49.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه دوم (قسمت دوم ویدیو) 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
🙍‍♀️جایگاه زن در کتاب مقدس و سنت کلیسا ❇️ مقام زن و نقش او در انحراف بشریت ❗️البته شاید مسیحیان بگویند که اینها مربوط به زمان قبل از مسیح است. مسیح بین زن و مرد تفاوتی قائل نشد و شاگردان نیز چنین بودند. به چند علت این ادعا غلط میباشد. اول آنکه از نظر اکثریت مسیحیان، عهد عتیق کلام خدایی است که مسیحیان او را "پسر خدا" نیز میخوانند یعنی عیسی. چگونه ممکنست در زمان قدیم نگاه خدا به زن تحقیر آمیز باشد اما در زمان مسیح نگاهی برازندۀ یک انسان؟ آیا زن عوض شد یا نگاه خدا؟ دوم آنکه حتی در زمان کلیساهای نخستین و قرون وسطایی نیز زن بعنوان انسان کامل و برابر با مرد شناخته نشد. در عهد جدید نیز این مسئله بخوبی نمایان است. زمانیکه یک مرد غیر یهودی از مسیح کمک می طلبد، درخواست اش مورد قبول واقع میشود (لوقا 7)، اما زمانیکه یک زن غیر یهودی دست بدامن مسیح میگردد، بعنوان سگ مورد خطاب قرار میگیرد؛ و زن، زمانی که سگ بودن خود را می پذیرد، به اصطلاح ایمانش درخواست او را برآورده میکند! (مرقس 7 و متی 15)
مسیحیت شناسی
🙍‍♀️جایگاه زن در کتاب مقدس و سنت کلیسا ❇️ مقام زن و نقش او در انحراف بشریت ❗️البته شاید مسیحیان بگو
✝️ نگاه تحقیر آمیز به زن در مسیحیت بسیار بنیادی تر از یهود میباشد. امروزه اغلب علمای یهودی نگاهی متعادل و انسانی به جنسیت دارند که ناشی از تلاش آنها برای اصلاح سوء برداشتها از کتاب مقدس است. اما در مسیحیت بدبختی های انسان، شکنجۀ مسیح و کشته شدن او همگی بخاطر گناه حوا و وسوسه کردن آدم توسط او بود. حوا باعث تمامی گناهان بشر و فاصلۀ بین انسان و خدا شد. برای همین است که زن در الهیات مسیحی موجودی معرفی شده است که مرد را بسوی شیطان سوق میدهد و لذا باید تحت کنترل و فرمان مرد باشد. ❌ در اعتقادات کلیساهای نخستین و قرون وسطی و حتی تا قرن بیستم نیز زن بعنوان خادم و کنیز مطرح بوده است. کتاب مقدس می نویسد: همچنانکه خدا رئیس مسیح است، و مسیح رئیس مرد، مرد نیز رئیس زن است. 🧕 حجاب زن نیز در کتاب مقدس واجب شده است. حتی کیفر تراشیدن موی سر برای زن بی حجاب وضع شده است. زن بجهت مرد و برای مرد آفریده شده است. زنها باید در کلیسا ساکت باشند و باید اطاعت محض کنند. و اگر سوالی دارند باید در خانه از مرد بپرسند. در اول تیموتائوس فصل 2 میخوانیم که زن باید ساکت باشد و حق تعلیم ندارد و تنها راه رستگاری او زاییدن است! اول تیموتائوس 2 ۱۱ زن با سکوت، به کمال اطاعت تعلیم گیرد. ۱۲ و زن را اجازت نمی‌دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلط شود بلکه در سکوت بماند. ۱۳ زیرا که آدم اول ساخته شد و بعد حوا. ۱۴ و آدم فریب نخورد بلکه زن فریب خورده، در تقصیر گرفتار شد. ۱۵ اما به زاییدن رستگار خواهد شد، اگر در ایمان و محبت و قدوسیت و تقوا ثابت بمانند. ✳️ کانال مسیحیت شناسی 🆔 t.me/christianityandbible 🆔 eitaa.com/ChristianityandBible
34.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه سوم 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
مسیحیت_شناسی_پایۀ_2_صوت_25_حضرت.mp3
35.33M
✝️ سلسله درس گفتارهای مسیحیت شناسی ◀️ پایه دوم، تاریخ و الهیات مسیحی 🔈 صوت 25 📚 زندگی و تعلیمات حضرت عیسی (ع) «قسمت دوم» ‍ 🎙 🆔 رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
💠 حقیقتی به‌نام اقتصاد اسلامی 🔻 پاسخ دکتر محمدجواد توکلی از اساتید و کارشناسان اقتصادی، به سخنان آیت‌الله علوی بروجردی: در بیانات حاج‌آقای علوی بروجردی به‌شکل ضمنی چند ادعا مطرح شده است: ١. متفکران ما و از جمله متفکران اقتصاد اسلامی تحت‌تأثیر اندیشه‌های چپ و سوسیالیستی بوده‌اند، حتی شهید صدر (مستند به نظریه ایشان در مورد مالکیت عمومی و دولتی زمین)؛ ٢. اقتصاد محصول سیره عقلاست و نباید از دین اسلام انتظار ارائۀ اندیشۀ اقتصادی داشت؛ ٣. نگاه مثبت به بانک و نظام بانکداری متعارف. اقتصاد اسلامی سوسیالیستی نیست؛ مظلومیت شهید صدر سوسیالیستی دانستن اندیشه‌های اقتصاد اسلامی، ادعایی است که از اساس باطل است. شهید صدر(ره) به‌عنوان پدر اقتصاد اسلامی بخش زیادی از کتاب اقتصادنا را به نقد سوسیالیسم و کمونیسم اختصاص داده است. بحث شهید صدر در مورد مالکیت عمومی و دولتی اراضی و حصول حق اولویت بهره‌برداری در اثر احیاء نیز رویکردی است که ایشان استدلال فقهی بر آن دارد. گذشته از اینکه ایشان مالکیت خصوصی زمین را نیز می‎پذیرند. سازگاری اقتصاد اسلامی با سیره عقلا اینکه اقتصاد محصول سیره عقلا یا اندیشۀ عقلایی باشد، نه‌تنها مستلزم فقدان اقتصاد اسلامی نیست؛ بلکه وجود آن را تأیید می‌کند. اقتصاد اسلامی رویکردی واقع‌گرایانه دارد که با یافته‌های عقلی سازگار است؛ ولی نمی‌توان هر گفتمانی که عقلا در زمانی مطرح کردند را الزاماً صحیح دانست. سیرۀ عقلا زمانی قابل‌استناد است که با واقعیات تطبیق کند. اقتصاد اسلامی، سیرۀ عقلا را می‌پذیرد؛ ولی برای تکمیل منبع عقل، از یافته‌های وحیانی هم استفاده می‌کند. تفاوت سودبری در اسلام با ربا ایشان با اشاره به تمایز بین ربا و بهره، این ادعا را مطرح می‌کنند که بهره را عقلا و به‌تبع اسلام می‌پذیرد. منتها ایشان بین دو مفهوم بهره و عایدی یا سود خلط می‌کنند. اسلام هیچ‌گاه سود را نفی نکرده است؛ بلکه عنوان شده که اگر صاحب سرمایه می‌خواهد سود ببرد؛ باید خود را در معرض ریسک‌های بخش واقعی قرار دهد و در سود و زیان شریک شود. مکتب اقتصادی اسلام و علم اقتصاد اسلامی اسلام آن‌گونه که شهید صدر بیان می‌کنند هیچ‌گاه به‌دنبال ارائۀ علم اقتصاد به مفهوم اقتصاد اثباتی نبوده است؛ اسلام نوعی مکتب اقتصادی ارائه می‌دهد که براساس آن ساختارهای اقتصادی جامعه بنا می‌شود و در چارچوب آن رفتارها شکل می‌گیرد. سیاست‌گذاری‌های اقتصادی نیز بخشی از همین مکتب اقتصادی را شکل می‌دهد. مکتب اقتصادی شبیه چیزی است که از آن با عنوان اقتصاد هنجاری یاد می‌شود. تمایز علوم انسانی و تجربی در بیان جناب آقای علوی بروجردی بین علوم انسانی شامل اقتصاد و علوم تجربی خلط شده است. ایشان می‌گویند همان‌طور که فیزیک اسلامی یا شیمی اسلامی نداریم؛ اقتصاد اسلامی هم نداریم. این در حالی است که موضوع مورد مطالعه علوم انسانی متمایز از موضوع مطالعه علوم تجربی است. در علوم تجربی، محققان به‌دنبال کشف قوانین طبیعت به‌عنوان پدیده‌ای بی‌جان می‌باشند؛ ولی موضوع مطالعه علوم انسانی، رفتار انسانی است که دارای اراده و اختیار است. اقتصاد تلفیقی عجیب است که آقای علوی بروجردی به‌صورت ضمنی مکاتب اقتصادی را منحصر در دو مکتب سوسیالیسم و سرمایه‌داری می‌دانند و معتقدند «اگر ما بگوییم اقتصاد اسلامی مکتب متمایزی است، دچار اشتباه شدیم». این در حالی است که هم در فضای اندیشه‌ای و هم در عمل، اندیشه اقتصاد مختلط به‌عنوان ترکیبی از رویکردهای بازاری و غیربازاری مطرح است. گذشته از اینکه اقتصاد اسلامی مکتبی تلفیقی از سرمایه‌داری و سوسیالیسم نیست؛ بلکه این مکتب اقتصادی براساس مبانی فلسفی متمایزی بنا شده و تحلیل‌ها و سیاست‌های اقتصادی خاص خود را دارد. ❇️ کانال تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🙍‍♀️جایگاه زن در کتاب مقدس و سنت کلیسا ❇️ مقام زن و نقش او در انحراف بشریت ⛔️ امروزه غربی ها پرچم فمینیزیم را بدست گرفته اند و با شعار تساوی حقوق زن و مرد، ارزشهای اخلاقی را کنار میزنند و مخالفان خود را به بهانۀ تاریخ زن ستیز مسیحیت خفه میکنند. زن در غرب با شعار آزادی و تساوی حقوق، ابزار انحراف جامعه و کسب مال و قدرت برای دولتمندان و شرکتهای کلان شده است. امروزه برای تبلیغ هر کالایی عکس زن با پوشش مستهجن نمایش داده می شود. بی حجابی و تن نمایی نماد تمدن و روشنفکری بحساب میاید. اینها عمدتا" بخاطر افراط کلیساها در سرکوب کردن زن در جوامع مسیحی است.
مسیحیت شناسی
🙍‍♀️جایگاه زن در کتاب مقدس و سنت کلیسا ❇️ مقام زن و نقش او در انحراف بشریت ⛔️ امروزه غربی ها پرچم ف
📍البته مراجع قانونی غرب نیز در تبعیت از این سنت کلیسا، زن را حتی انسان بحساب نمیاوردند. در دایره المعارف کانادا میخوانیم که تا سال 1929 طبق مصوبه بریتیش نورث امریکا زن بعنوان یک شخص مورد قبول واقع نمیشد؛ (تصویر پایین) هیچ زنی نمیتوانست در دادگاه شهادت دهد، چیزی به ارث ببرد، صاحب ملکی شود، نمایندۀ مجلس گردد، و یا رای دهد. سال 1916 برای اولین بار در برخی استانهای کانادا اجازه داده شد تا زن در انتخابات شرکت کند. در استان کبک، تا سال 1940 زن حق رای دادن نداشت. حتی سال 1928 دادگاه عالی کانادا در رد دعاوی عده ای از زنان (معروف به The Persons Case)، حکم به شخص نبودن زن ها داد. جدول داخل لینک، تاریخ تصویب حق رای دادن زن و شرکت در کاندیداتوری در استانهای مختلف کانادا را نشان میدهد. https://b2n.ir/483866 تصویری از دایره المعارف کانادا: (تصویر در لینک زیر) https://b2n.ir/109631 در سال 1928، دادگاه عالی کانادا چنین رای داد که مطابق با قانون بریتیش نورث امریکا، زنها "شخص" نیستند و لذا واجد شرایط مقام مجلس سنا نمیباشند. ✳️ کانال مسیحیت شناسی 🆔 t.me/christianityandbible 🆔 eitaa.com/ChristianityandBible 🆔 instagram.com/christianityandbible
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ اربعین، عظمتی از پسِ قرونِ مه آلود ✳️ History of Arbaeen, a greatness hidden behind the haze 🔹ریشه تاریخی راهپیمایی اربعین به کجا باز می‌گردد و این مراسم بزرگ مذهبی چه قدمتی دارد؟ | | | | | | | | | 🎦 پویش جهانی اربعین (Arbaeen Global Campaign) 🏴 کانال مسیحیت شناسی 🆔 t.me/christianityandbible 🆔 eitaa.com/ChristianityandBible 🆔 instagram.com/christianityandbible