eitaa logo
مسیحیت شناسی
1.9هزار دنبال‌کننده
429 عکس
618 ویدیو
85 فایل
پیام ناشناس: https://daigo.ir/secret/386681661 نشر محتویات کانال با ذکر منبع بلامانع است. زیر نظر استاد اسماعیل همتی ادمین @Entezaremahdi1400 کانال در تلگرام: @ChristianityandBible
مشاهده در ایتا
دانلود
44.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ سلسله جلسات تصویری مسیحیت شناسی ◀️ جلسه چهارم (قسمت دوم ویدیو) ⛪️ تثلیث در الهیات مسیحی ‍ 🎥 ☦️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
🙍‍♀️جایگاه زن در کتاب مقدس و سنت کلیسا ❇️ مقدمه «ادامه از پست قبلی» اجازه بدهید از داستان سقوط انسان در باغ عدن شروع کنیم. در سفر پیدایش فصل 3 میخوانیم که حوا فریب شیطان را خورد و آدم را نیز به گناه کشانید و همین موجب شد انسان از نظر خداوند دور شود. آدم در این داستان حوا را مقصر دانسته است. فرومایگی * زن در باورهای بنی اسرائیل از همین داستان ریشه گرفته است. در همین کتاب عامل جدایی حضرت ابراهیم (ع) از هاجر و فرزندش نیز زن معرفی شده است. (اختلاف بین هاجر و سارا - پیدایش 21). این دختران لوت بودند که او را به گناه کشاندند (پ 19)، و زنان سلیمان موجب بت پرستی او شدند. (اول پادشاهان 11). ** این زن است که موجب دزدی و دروغ یعقوب میشود. (ربکا زن اسحاق، مادر یعقوب - پ 27)، البته یهودیان قدیم نه تنها این داستانها را نکوهیده نمیدانستند بلکه در مواردی نیز آنها را می ستودند! مسیحیت باید تمام دکترین و الهیات خود را مدیون گناه زنان بنی اسرائیل بداند. اگر تامار با پدر شوهرش یهودا زنا نمیکرد، مسیحیت تولد نمیافت. (پ 38 و متی 1 : 3) اگر حوا گناه نمیکرد، چیزی بنام فدیه، صلیب و رستاخیز مسیح هم بوجود نمیامد؛ لذا مسیحیت مولود گناه زن است. ● ➼ ┅ ┅ ┅ ─ ─ ─ ┄ * Inferiority ** اسلام اتهامات کتاب مقدس به پیامبران را رد میکند و بنی اسرائیل را اهل کتاب می خواند که خداوند بر آنها نعمات فراوانی عطا نمود.
مسیحیت شناسی
🙍‍♀️جایگاه زن در کتاب مقدس و سنت کلیسا ❇️ مقدمه «ادامه از پست قبلی» اجازه بدهید از داستان سقوط انسا
❇️ مقام زن و نقش او در انحراف بشریت در باورهای بنی اسرائیل کهن، زن چیزی جز یک زایشگر نبود. او تنها بخاطر فرزندانش مورد توجه قرار می گیرد و وظیفه دارد از شوهر خود اطاعت محض کند. در عهد عتیق زن عامل انحراف آدم و موجب لعنت زمین و فرزندان او است. در سفر پیدایش فصل 3 میخوانیم: ۱۶ و (خدا) به زن فرمود: «درد و زحمت تو را در ایّام حاملگی و در وقت زاییدن بسیار زیاد می‌کنم. اشتیاق تو به شوهرت خواهد بود و او بر تو تسلّط خواهد داشت.» ۱۷ و به آدم فرمود: «تو به حرف زنت گوش دادی و میوه‌ای را که به تو گفته بودم نخوری، خوردی. به خاطر این کار، زمین لعنت شد و تو باید در تمام مدّت زندگی با سختی کار کنی تا از زمین خوراک به دست بیاوری. 🌺 (مطابق با قرآن این شیطان است که آدم و حوا را فریب میدهد. آدم تقصیر را گردن حوا نمی اندازد بلکه هر دو به خطای خود معترفند و توبه میکنند. (الاعراف 7 : 19 – 23)) ❌ موقعیّت زن در میان قوم یهود آنچنان خفت بار است که مردان یهودی هر روز پس از آنکه خدا را بخاطر غیر یهود خلق نکردنشان شکر گذاردند ، این جمله را تکرار می کنند : "خدا را شکر می کنم، که مرا زن نیافریده است." و و نیز در دعاهای خود میخوانند: "خدا را شکر که مرا غیر یهودی نیافرید. خدا را شکر که مرا زن نیافرید. خدا را شکر که مرا نادان نیافرید." علمای یهود 9 لعنت زن بخاطر گناه حوا را اینطور لیست میکنند: خونریزی در حیض، خونریزی در رفع دوشیزگی، خونریزی در زایمان، درد زایمان، زحمت پرورش کودک، پوشش سر همچون کسیکه عزادار است، سوراخ کردن گوش همانند بردگان، بی اعتباری شهادت، و در نهایت مرگ. امروزه یهودیان ارتودکس شرکت زنان در مراسم مذهبی را ممنوع میدانند. ✳️ کانال مسیحیت شناسی 🆔 t.me/christianityandbible 🆔 eitaa.com/ChristianityandBible
42.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه اول (قسمت دوم ویدیو) 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
51.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه اول (قسمت اول ویدیو) 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
38.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه دوم (قسمت اول ویدیو) 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
49.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه دوم (قسمت دوم ویدیو) 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
🙍‍♀️جایگاه زن در کتاب مقدس و سنت کلیسا ❇️ مقام زن و نقش او در انحراف بشریت ❗️البته شاید مسیحیان بگویند که اینها مربوط به زمان قبل از مسیح است. مسیح بین زن و مرد تفاوتی قائل نشد و شاگردان نیز چنین بودند. به چند علت این ادعا غلط میباشد. اول آنکه از نظر اکثریت مسیحیان، عهد عتیق کلام خدایی است که مسیحیان او را "پسر خدا" نیز میخوانند یعنی عیسی. چگونه ممکنست در زمان قدیم نگاه خدا به زن تحقیر آمیز باشد اما در زمان مسیح نگاهی برازندۀ یک انسان؟ آیا زن عوض شد یا نگاه خدا؟ دوم آنکه حتی در زمان کلیساهای نخستین و قرون وسطایی نیز زن بعنوان انسان کامل و برابر با مرد شناخته نشد. در عهد جدید نیز این مسئله بخوبی نمایان است. زمانیکه یک مرد غیر یهودی از مسیح کمک می طلبد، درخواست اش مورد قبول واقع میشود (لوقا 7)، اما زمانیکه یک زن غیر یهودی دست بدامن مسیح میگردد، بعنوان سگ مورد خطاب قرار میگیرد؛ و زن، زمانی که سگ بودن خود را می پذیرد، به اصطلاح ایمانش درخواست او را برآورده میکند! (مرقس 7 و متی 15)
مسیحیت شناسی
🙍‍♀️جایگاه زن در کتاب مقدس و سنت کلیسا ❇️ مقام زن و نقش او در انحراف بشریت ❗️البته شاید مسیحیان بگو
✝️ نگاه تحقیر آمیز به زن در مسیحیت بسیار بنیادی تر از یهود میباشد. امروزه اغلب علمای یهودی نگاهی متعادل و انسانی به جنسیت دارند که ناشی از تلاش آنها برای اصلاح سوء برداشتها از کتاب مقدس است. اما در مسیحیت بدبختی های انسان، شکنجۀ مسیح و کشته شدن او همگی بخاطر گناه حوا و وسوسه کردن آدم توسط او بود. حوا باعث تمامی گناهان بشر و فاصلۀ بین انسان و خدا شد. برای همین است که زن در الهیات مسیحی موجودی معرفی شده است که مرد را بسوی شیطان سوق میدهد و لذا باید تحت کنترل و فرمان مرد باشد. ❌ در اعتقادات کلیساهای نخستین و قرون وسطی و حتی تا قرن بیستم نیز زن بعنوان خادم و کنیز مطرح بوده است. کتاب مقدس می نویسد: همچنانکه خدا رئیس مسیح است، و مسیح رئیس مرد، مرد نیز رئیس زن است. 🧕 حجاب زن نیز در کتاب مقدس واجب شده است. حتی کیفر تراشیدن موی سر برای زن بی حجاب وضع شده است. زن بجهت مرد و برای مرد آفریده شده است. زنها باید در کلیسا ساکت باشند و باید اطاعت محض کنند. و اگر سوالی دارند باید در خانه از مرد بپرسند. در اول تیموتائوس فصل 2 میخوانیم که زن باید ساکت باشد و حق تعلیم ندارد و تنها راه رستگاری او زاییدن است! اول تیموتائوس 2 ۱۱ زن با سکوت، به کمال اطاعت تعلیم گیرد. ۱۲ و زن را اجازت نمی‌دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلط شود بلکه در سکوت بماند. ۱۳ زیرا که آدم اول ساخته شد و بعد حوا. ۱۴ و آدم فریب نخورد بلکه زن فریب خورده، در تقصیر گرفتار شد. ۱۵ اما به زاییدن رستگار خواهد شد، اگر در ایمان و محبت و قدوسیت و تقوا ثابت بمانند. ✳️ کانال مسیحیت شناسی 🆔 t.me/christianityandbible 🆔 eitaa.com/ChristianityandBible
34.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝️ دوره کوتاه مسیحیت شناسی - ویژه آمریکای شمالی ◀️ جلسه سوم 🎥 ❇️ رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
مسیحیت_شناسی_پایۀ_2_صوت_25_حضرت.mp3
35.33M
✝️ سلسله درس گفتارهای مسیحیت شناسی ◀️ پایه دوم، تاریخ و الهیات مسیحی 🔈 صوت 25 📚 زندگی و تعلیمات حضرت عیسی (ع) «قسمت دوم» ‍ 🎙 🆔 رسانه های تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | سایت hemmatiesm | سایت مقالات علمی، آکادمیا | یوتیوب
💠 حقیقتی به‌نام اقتصاد اسلامی 🔻 پاسخ دکتر محمدجواد توکلی از اساتید و کارشناسان اقتصادی، به سخنان آیت‌الله علوی بروجردی: در بیانات حاج‌آقای علوی بروجردی به‌شکل ضمنی چند ادعا مطرح شده است: ١. متفکران ما و از جمله متفکران اقتصاد اسلامی تحت‌تأثیر اندیشه‌های چپ و سوسیالیستی بوده‌اند، حتی شهید صدر (مستند به نظریه ایشان در مورد مالکیت عمومی و دولتی زمین)؛ ٢. اقتصاد محصول سیره عقلاست و نباید از دین اسلام انتظار ارائۀ اندیشۀ اقتصادی داشت؛ ٣. نگاه مثبت به بانک و نظام بانکداری متعارف. اقتصاد اسلامی سوسیالیستی نیست؛ مظلومیت شهید صدر سوسیالیستی دانستن اندیشه‌های اقتصاد اسلامی، ادعایی است که از اساس باطل است. شهید صدر(ره) به‌عنوان پدر اقتصاد اسلامی بخش زیادی از کتاب اقتصادنا را به نقد سوسیالیسم و کمونیسم اختصاص داده است. بحث شهید صدر در مورد مالکیت عمومی و دولتی اراضی و حصول حق اولویت بهره‌برداری در اثر احیاء نیز رویکردی است که ایشان استدلال فقهی بر آن دارد. گذشته از اینکه ایشان مالکیت خصوصی زمین را نیز می‎پذیرند. سازگاری اقتصاد اسلامی با سیره عقلا اینکه اقتصاد محصول سیره عقلا یا اندیشۀ عقلایی باشد، نه‌تنها مستلزم فقدان اقتصاد اسلامی نیست؛ بلکه وجود آن را تأیید می‌کند. اقتصاد اسلامی رویکردی واقع‌گرایانه دارد که با یافته‌های عقلی سازگار است؛ ولی نمی‌توان هر گفتمانی که عقلا در زمانی مطرح کردند را الزاماً صحیح دانست. سیرۀ عقلا زمانی قابل‌استناد است که با واقعیات تطبیق کند. اقتصاد اسلامی، سیرۀ عقلا را می‌پذیرد؛ ولی برای تکمیل منبع عقل، از یافته‌های وحیانی هم استفاده می‌کند. تفاوت سودبری در اسلام با ربا ایشان با اشاره به تمایز بین ربا و بهره، این ادعا را مطرح می‌کنند که بهره را عقلا و به‌تبع اسلام می‌پذیرد. منتها ایشان بین دو مفهوم بهره و عایدی یا سود خلط می‌کنند. اسلام هیچ‌گاه سود را نفی نکرده است؛ بلکه عنوان شده که اگر صاحب سرمایه می‌خواهد سود ببرد؛ باید خود را در معرض ریسک‌های بخش واقعی قرار دهد و در سود و زیان شریک شود. مکتب اقتصادی اسلام و علم اقتصاد اسلامی اسلام آن‌گونه که شهید صدر بیان می‌کنند هیچ‌گاه به‌دنبال ارائۀ علم اقتصاد به مفهوم اقتصاد اثباتی نبوده است؛ اسلام نوعی مکتب اقتصادی ارائه می‌دهد که براساس آن ساختارهای اقتصادی جامعه بنا می‌شود و در چارچوب آن رفتارها شکل می‌گیرد. سیاست‌گذاری‌های اقتصادی نیز بخشی از همین مکتب اقتصادی را شکل می‌دهد. مکتب اقتصادی شبیه چیزی است که از آن با عنوان اقتصاد هنجاری یاد می‌شود. تمایز علوم انسانی و تجربی در بیان جناب آقای علوی بروجردی بین علوم انسانی شامل اقتصاد و علوم تجربی خلط شده است. ایشان می‌گویند همان‌طور که فیزیک اسلامی یا شیمی اسلامی نداریم؛ اقتصاد اسلامی هم نداریم. این در حالی است که موضوع مورد مطالعه علوم انسانی متمایز از موضوع مطالعه علوم تجربی است. در علوم تجربی، محققان به‌دنبال کشف قوانین طبیعت به‌عنوان پدیده‌ای بی‌جان می‌باشند؛ ولی موضوع مطالعه علوم انسانی، رفتار انسانی است که دارای اراده و اختیار است. اقتصاد تلفیقی عجیب است که آقای علوی بروجردی به‌صورت ضمنی مکاتب اقتصادی را منحصر در دو مکتب سوسیالیسم و سرمایه‌داری می‌دانند و معتقدند «اگر ما بگوییم اقتصاد اسلامی مکتب متمایزی است، دچار اشتباه شدیم». این در حالی است که هم در فضای اندیشه‌ای و هم در عمل، اندیشه اقتصاد مختلط به‌عنوان ترکیبی از رویکردهای بازاری و غیربازاری مطرح است. گذشته از اینکه اقتصاد اسلامی مکتبی تلفیقی از سرمایه‌داری و سوسیالیسم نیست؛ بلکه این مکتب اقتصادی براساس مبانی فلسفی متمایزی بنا شده و تحلیل‌ها و سیاست‌های اقتصادی خاص خود را دارد. ❇️ کانال تخصصی مسیحیت شناسی ایتا | تلگرام | اینستاگرام