eitaa logo
توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان متوسطه دوم
549 دنبال‌کننده
416 عکس
37 ویدیو
103 فایل
این کانال به منظور اطلاع رسانی بخشنامه ها و فعالیت های گروه توسعه شایستگی حرفه ای دبیران متوسطه دوم استان قم ایجاد شده است. ارتباط با سرگروه: @A_M_Mirzaei
مشاهده در ایتا
دانلود
نرم افزارهای موشن گرافیک 1.Adobe Photoshop اولین برنامه موشن گرافیک ساز فتوشاپ است. تقریباً به اندازه نرم افزارهای خلاقانه همه کاره است. برای یک طراح موشن گرافیک، دانش مهم در مورد فتوشاپ و ویژگی های آن دارای اهمیت است. خبر خوب این است که استفاده از فتوشاپ بسیار آسان است. مشخصات: ویرایش بافت های عکس پانل های طراحی متنوع اتصال تصاویر متفاوت ایجاد فایل Gif طرح بندی انیمیشن ها روتوسکوپ 2- Adobe Illustrator نرم افزار ایلوستریتور شبیه فتوشاپ است اما عملکرد آن کاملاً متفاوت است. در حالی که فتوشاپ درباره ویرایش یک بیت مپ (مبتنی بر پیکسل) است، Illustrator یک نرم افزار ویرایش برداری است. اگر با اصطلاح ویرایش برداری آشنا نیستید، یک تصویر برداری به سادگی فایلی است که می تواند به صورت نامحدود و بدون پیکسل ویرایش شود. این مهم هنگام طراحی آرم ها، اشیا designer طراح و پس زمینه های برداری برای استفاده در گردش کار Motion Graphics بسیار مهم است. مشخصات: طرح های عالی پیکسلی قابلیت ضربه محکم و ناگهانی در پیکسل ها الگوها و ایستگاه از پیش تنظیم شده طراحی داخلی ابزار استخراج CSS هماهنگ سازی رنگ گزینه تغییر رایگان چشم انداز بهبود نقشه ها نمادهای پویا راهنماهای هوشمند همانند فتوشاپ، پرونده های Illustrator به راحتی برای انیمیشن به After Effects وارد می شوند. اگر تصمیم گرفتید که می خواهید ظاهر آرم خود را تغییر دهید، می توانید فایل را در Illustrator ذخیره کنید و به صورت خودکار در AE به روز شده تحویل بگیرید. 3. Adobe after effects مهمترین نرم افزار برای کنترل به عنوان یک موشن گرافیست، Adobe After Effects می باشد. افترافکت یک نرم افزار موشن گرافیک سه بعدی و دو ونیم بعدی است. این بدان معناست که تقریباً می توانید هر موشن مورد نظر خود را ایجاد کنید. به شرطی که شامل مدل سازی سه بعدی نباشد (به استثنای موارد استثنا). به طور کلی پس از طراحی تابلوها و عناصر طراحی در Photoshop و Illustrator، نرم افزار اصلی مورد استفاده برای متحرک سازی نرم افزار افترافکت است. مشخصات: لوگو را نشان میدهد عنوان متحرک ترکیب سه بعدی ردیابی ترافیک قابلیت تغییر اشیا اثرات شبیه سازی ایجاد الگو طراحی ارائه هنگامی که متحرک سازی پروژه خود را در After Effects به پایان رساندید، می توانید یک ویدیوی تمام شده را صادر کرده و به نرم افزار ویرایش فیلم ارسال کنید تا به بقیه پروژه اضافه شود. 4_ PREMIERE PRO پریمیر پرو، مانند همه نرم افزارهای دیگر تا این مرحله، در Creative Cloud گنجانده شده است. از برنامه هایی مانند Final Cut Pro ، Sony Vegas و Avid Media Composer می توانید برای ایجاد یک فیلم کامل بعد از پایان استفاده از After Effects استفاده کنید. با این حال ، Adobe در ادغام افتر افکت و پریمیر با یکدیگر گام های بلندی برداشته است  و باعث می شود پریمیر برای طراحان حرکت و ویراستاران ویدیو بسیار حیاتی باشد. مشخصات: انجام پروژه های همزمان ویرایش VR ویرایش صدای VR جلوه دادن به محتوا عنوان فیلم و گرافیک برچسب های مناسب پشتیبانی از Lumetri نرم افزار های گفته شده بهترین نرم افزار موشن گرافیک و نرم افزار موشن گرافیک دو بعدی هستند. برای دانلود برنامه موشن گرافیک برای ویندوز میتوانید به سایت‌های مختلفی که برای دانلود نرم افزار وجود دارد بروید. https://eitaa.com/Competence_development
🌺 پیام شماره ۱۸۷ هوش مصنوعی ۲. بازخورد فوری https://eitaa.com/Competence_development
🌺 پیام شماره ۱۸۸ هوش مصنوعی ۳. تطبیق محتوا https://eitaa.com/Competence_development
🟠فلسفه اجرای جشنواره الگوهای تدریس برتر مهمترین رویداد در هر نظام آموزشی آموختن مهارت اندیشیدن و افزایش مهارت تفکر و استدلال در دانش آموزان می باشد به طوری که آنها بتوانند مهارت های کسب شده در دروس گوناگون را در موقعیت های مختلف زندگی استفاده کنند .فعالیت های مراکز آموزشی باید آموختن اندیشیدن باشد نه آموزش اندیشه ها . تحولات آموزشی ایجاد شده که باعث تغییر رویکرد از آموزش های حضوری به آموزش های ترکیبی و تلفیقی و کاربرد بیشتر وموثرتر از فضای مجازی با طراحی و استفاده از شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد)، بکارگیری هوش مصنوعی در فرایند یاددهی ویادگیری و ...، لزوم توسعه شایستگی های حرفه ای معلّمان به ویژه در زمینه آشنایی آنها با آموزش های الکترونیکی را برجسته ترنموده است. در شرایط حاضر، معلّمان با بهره گیری از فناوری های دیجیتال، فرآیند یاددهی-یادگیری را در مسیر عالی ترین اهداف آموزش و پرورش قرار داده اند. علی رغم هدفی که نظام آموزش و پرورش دنبال می کند، سبک غالب در اکثر مدارس، از نوع روش های سنتی است، لذا برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر)طرح شهید کاظمی آشتیانی( با مشارکت حداکثری معلمان، موقعیتی را فراهم می کند تا متناسب با فضا، امکانات، محتوا و تجهیزات موجود، الگوهای مناسب و قابل استفاده در شرایط حاضر را شناسایی نموده و با ارائه آنها به سایر همکاران، گامی مؤثر در جهت کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت برداشته شود. دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری مستقر در استان خراسان رضوی https://eitaa.com/Competence_development
🌺 پیام شماره ۱۸۹ هوش مصنوعی ۴. ارائه راهکار یادگیری https://eitaa.com/Competence_development
🟢اهداف بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر ۱-تقویت پویش های مدرسه ای، هم افزایی و افزایش نقش مدیریت مدارس در اجرای جشنواره؛ ۲- توسعه زمینه پژوهشگری، اقدام پژوهی و افزایش توانمندی های حرفه ای دبیران به شکل فردی و گروهی؛ ۳- انتقال تجارب، دستاوردهای علمی و عملی در مدارس و میان دبیران؛ ۴- توسعه روشهای فعّال، گروهی و خلاق برای اصلاح و به روز آوری شیوه های تدریس در قالب گروه های مدرسه ای دبیران؛ ۵- بهبود عملکرد آموزشی و تدریس معلمان در کلاس درس و ارتقای فرآیند یاددهی و یادگیری در مدرسه؛ ۶- کاربردی ساختن جدیدترین نظریه های یادگیری؛ ۷- بهبود کیفیت تدریس از طریق استفاده هوشمندانه از فناوری های نوین در فرآیند یاددهی-یادگیری در مدارس دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری مستقر در استان خراسان رضوی https://eitaa.com/Competence_development
◀️ بخش ها، دروس،زمانبندی و نکات مهم بیستمین جشنواره الگوهای برتر تدریس ◀️طراح: سامان طاهر نژاد ◀️گروه توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان استان کردستان  دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان دوره دوم متوسطه نظری مستقر در استان خراسان رضوی https://eitaa.com/Competence_development
کتاب : (جهت استفاده در بخش حضوری جشنواره الگوهای تدریس برتر) عنوان کتاب: راهنمای عملی نگارش طرح درس نویسنده : دکتر محرم آقازاده ، محرم نقی زاده انتشارات : مرآت سال: ۱۳۹۶ این کتاب در ۱۵۶ صفحه با عنوان راهنمای عملی نگارش طرح درس در راستای توانمندسازی صلاحیت های علمی و تخصصی معلمان تدوین شده، که از ۲ بخش و ۹ فصل به شرح ذیل تشکیل شده است. فصل اول : آشنایی با کتاب راهنمای عملی نگارش طرح درس بوده که شامل ۲ فصل الف)آشنایی با طرح درس ب) نگاهی اجمالی به تدریس می باشد. فصل دوم : ساختار و عناصر طرح درس می باشد که شامل ۷ فصل به شرح ذیل می باشد: فصل سوم:   بررسی ساختار طرح درس و عناصر تشکیل دهنده طرح درس و همچنین انواع طرح درس را معرفی کرده است. فصل چهارم : به تعیین اهداف آموزشی و نقش آن در طرح درس پرداخته است. فصل پنجم: به سازماندهی محتوای آموزشی که شامل اصول یادگیری و اصول سازماندهی محتوا و طرح درس های آموزشی بوده ، در یک نگاه می پردازد. فصل ششم: عنوان آن انتخاب روش و فنون تدریس است که به بررسی انواع روش های تدریس و چگونگی انتخاب روش های تدریس و مهارت های تدریس چگونه بدست می آیند، پرداخته است. فصل هفتم : به بحث تولید مواد آموزشی و انواع آن پرداخته است. فصل هشتم : درباره سنجش آموخته های دانش آموزان و نکات کلیدی در این خصوص می باشد. فصل نهم: در این فصل به نکاتی درباره نقد طرح درس و اشتباهاتی که در طرح درس احتمالا پیش بیاید اشاره کرده است . https://eitaa.com/Competence_development
🔴بخش غیر حضوری جشنواره الگوهای تدریس برتر( درس شیمی) طراحی بازی آموزشی: راهنمای گام به گام بازی‌های آموزشی ابزاری قدرتمند برای تسهیل یادگیری و افزایش تعامل و علاقه‌مندی در کودکان و بزرگسالان هستند. در این مطلب، به بررسی مراحل گام به گام طراحی یک بازی آموزشی اثربخش می‌پردازیم: ۱- انتخاب موضوع و هدف: موضوع: چه موضوعی را می‌خواهید با بازی آموزش دهید؟ مفاهیم علمی، مهارت‌های زبانی، یا موضوعات اجتماعی؟ هدف: هدف شما از طراحی بازی چیست؟ افزایش دانش، ارتقای مهارت، یا تغییر نگرش؟ ۲- تعیین مخاطبان: سن: بازی برای چه گروه سنی طراحی می‌شود؟ سطح دانش: مخاطبان بازی چه مقدار دانش و مهارت در مورد موضوع مورد نظر دارند؟ علاقه‌مندی‌ها: چه نوع بازی‌هایی برای مخاطبان جذاب خواهد بود؟ ۳- انتخاب نوع بازی: بازی‌های رومیزی: این نوع بازی‌ها برای گروه‌های کوچک مناسب هستند و نیاز به تجهیزات خاصی ندارند. بازی‌های کارتی: این نوع بازی‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توانند برای آموزش مفاهیم مختلف به کار ‌روند. بازی های پازلی: این نوع بازی‌ها به تقویت تفکر منطقی و حل مسئله کمک می‌کنند. بازی‌های دیجیتال: این نوع بازی‌ها جذابیت بالایی دارند و می‌توانند برای آموزش مفاهیم پیچیده به کار ‌روند. ۴-طراحی عناصر بازی: داستان و شخصیت‌ها: داستانی جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی می‌توانند به افزایش تعامل مخاطبان با بازی کمک کنند. قوانین و چالش‌ها: قوانین بازی باید ساده و قابل فهم باشند و چالش‌های متناسب با سطح مخاطبان طراحی شوند. سیستم پاداش: پاداش‌ها می‌توانند انگیزه مخاطبان برای ادامه بازی را افزایش ‌دهند. ۵ - نمونه‌سازی و آزمایش: قبل از نهایی کردن بازی، نمونه‌ای از آن را بسازید و با مخاطبان مورد نظر خود آزمایش کنید. از بازخورد مخاطبان برای بهبود و ارتقای بازی استفاده کنید. ۶- تولید و انتشار: پس از نهایی شدن بازی، آن را به تعداد مورد نظر تولید کنید. برای انتشار بازی می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند فروش، اهدا یا انتشار آنلاین استفاده کنید. نکات کلیدی: خلاقیت: در طراحی بازی خلاق باشید و از ایده‌های جدید و نو استفاده کنید. جذابیت: بازی باید برای مخاطبان جذاب باشد و آنها را سرگرم کند. سادگی: قوانین و چالش‌های بازی باید ساده و قابل فهم باشند. ارزیابی: بازی را به طور مداوم ارزیابی و بهبود دهید. دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان دوره دوم متوسطه نظری مستقر در استان خراسان رضوی https://eitaa.com/Competence_development
کتاب: (جهت استفاده در بخش حضوری جشنواره الگوهای تدریس برتر) عنوان کتاب: راهنمای روش‌های نوین تدریس نویسنده : دکتر محرم آقازاده انتشارات : آییژ سال : ۱۳۸۷ این کتاب در ۴۲۲ صفحه در سه بخش عمده گنجانده شده است: الف) مبانی روش های تدریس ب) روش های تدریس ج) آشنایی با وب سایت ها. *در بخش مبانی روش تدریس ، بنیادها، نظریه ها، دیدگاه ها و  پژوهش های مربوط به روش های تدریس ارائه شده است. *در بخش روش تدریس، انواعی از روش ها همراه با نحوه کاربردشان در کلاس آمده است. * و در بخش سوم، وب سایت ها یا همان آدرس های اینترنتی مناسب برای جستجوی اطلاعات حرفه اي  و عمومی برای معلمان معرفی شده است. دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری مستقر در استان خراسان رضوی https://eitaa.com/Competence_development
❇️موضوع : الگوی سازنده گرایی (چرخه یادگیری 7E) ✍سامان طاهرنژاد ⭕️بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر ◀️بخش حضوری ❇️طراح :گروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان استان کردستان دبیرخانه توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان دوره دوم متوسطه نظری مستقر در استان خراسان رضوی https://eitaa.com/Competence_development