eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
📌طبق نظر سنجی یکی از مراکز علمی و پرسابقه کشور از مردم که:برای کمک در امر مبارزه با کرونا کدام مرجع را قبول دارید؟ 🔸بهزیستی،هلال احمر،کمیته امداد،خیریه ها،بسیج و مساجد.سلبریتی ها گزینه بوده اند 🔹فقط یک درصد ها را انتخاب کرده اند 🆔@cultural_governance
⭕️ جمعیت کوچک سلبریتی و تعداد زیاد طلاق در این جمعیت کوچک!!! ❓آیا سلبریتی‌جماعت، ارزش الگو بودن در جامعه را دارا می‌باشند؟ 🎥 سینمای امروز هم مثل سلبریتی‌ها، یک مرد ندارد که جامعه بتواند از او الگو برداری و به او تکیه کند! | | 📡 @cultural_governance
New folder (2).rar
27.46M
⭕️مجموعه ای از بهترین کتاب کار برگزاری جشنواره و پویش ها | | 📡 @cultural_governance
🖌 محبت اربعین و سرمایه داری غرب صد سال پیش کتابی نوشته بنام «دنیای قشنگ نو» در پیش بینی دنیای . آینده ای که انسانها بجای اینکه از مادر متولد شوند در لوله آزمایش پرورش می یابند. اصلا مادر و پدر بودن ممنوع است! انسانها به چند طبقه آلفا و بتا و دلتا و گاما و اپسیلون تقسیم میشوند و از همان دوران جنینی برای «کار» تفکیک میشوند. مثلا دلتاها با تکنیکهای روانشناسی از کتاب و گل متنفرند. فقط باید کارگری کنند. و چون همه تحت تربیت آهنین قرار میگیرند، خوشحالند و از وضع خود راضی! انسانها متعلق به دیگران اند و شعارشان «هر کی با هر کی» است. تعلق ندارند و البته تنهایی و تفکر. به محض اینکه تنهایی و تفکر به سراغشان آمد سوما میخورند تا به هپروت بروند. او این صنعتی و رباتی شدن بشر را البته تقبیح میکند ولی نمیتواند نسخه بدیلی بسازد. جز زندگی سرخپوستهای وحشی که رنج و غم را میستایند و با خدایان سرگرمند. کاش زنده بود و میدید در است. جایی که پول بی ارزش است. شهرت بی ارزش است. خودخواهی بی ارزش است. هیچکس گرسنه نیست. حرص و طمع بی ارزش است. انسانها در اوج فعالیت اجتماعی، در تنهایی و تفکر مخصوص مشایه به والاترین حد ارزشهای انسانی مشغولند. متعلق و در حال خدمت به دیگران اند و در عین حال با هدف مشترک و درحال تعالی خود واقعی شان. اربعین، شمه ای از عصر ظهور است. تصور کنید روزی همه جهان چنین شود. عجب دنیای قشنگ نویی شود.. به راستی امام حسین تمدن ساز است. آرمانشهرساز است. حال روشن تر میشود که چرا حضرت خود را با نام امام حسین به جهانیان میشناساند... | | 📡 @cultural_governance
🖌ریشه افسردگی ، مشعل دار المپیک، بازیکن تیم تنیس ژاپن، نفر دوم رنکینگ تنیس بانوان و برنده ی چهار گرند اسلم، در عین ناباوری از المپیک ۲۰۲۱ حذف شد. اما علت چه بود؟ شاید باورتان نشود، رنج بردن از بیماری افسردگی که از سال ۲۰۱۸ گریبان گیر وی شده است. به راستی چه طور می شود که شخصی در اوج موفقیت و شهرت از افسردگی رنج ببرد؟ 🔺نامبرده اولین نمونه نیست. ستاره ی سالهای نه چندان دور ماتادورها و لاماسیا که معرف حضورتان هست. اینیستا در تابستان سال ۲۰۰۹ که بارسلونا شش گانه ی معروفش را تحت هدایت پپ گواردیولا به دست آورد، دچار افسردگی می شود. البته این مهم در آن سالها رسانه ای نشد ولی سه سال قبل از آن پرده برداشت. بازیگر نقش جوکر در فیلم بتمن و رابین ویلیامز شهیر به افسردگی اکتفا نکرده و دست به خودکشی زدند. و تونی اسکات و بسیاری دیگر از چهره های هالیوود را به این لیست اضافه کنید. سوال این است: چه امری موجب می شود، افردای چنین در اوج شهرت و موفقیت، از افسردگی رنج ببرند یا اقدام به خودکشی کنند؟ 🔺شاید این را بتوان سحر تمدن غربی و مسخ انسان لقب نهاد. رسانه ها و جریان های گوناگون، آدمیان را به سوی آرزوهای طویل و موفقیت های موهوم و دلخوشی های زودگذر سوق می دهند، مدال المپیک، رنکینگ جهانی، توپ طلای فوتبال، نخل طلا، اسکار، خرس طلایی و شهرت و ثروت و فالوور و ... 🔺اما هنگامی که روح سیری ناپذیر و کمال طلب و خداخواه آدمی به این امور موهوم می رسد قالب تهی می کند. روح کمال حقیقی را درک می کند و با سراب های گوناگون نمی توان تشنگی آن را برطرف کرد. تا زمانی که شخص در مسیر است و برای رسیدن به سراب و امر ناحقیقی تلاش می کند، به پوچی نقصد پی نمی برد، ولی به محض وصول، روح به بی حاصلی آنچه بدان رسیده است پی می برد. 🔺تمامی آن تلاش و سنگ رنگ می بازد، مثل کسی است که با تلاش فراوان چاهی به عمق ۱۰۰ متر را روز و شب کنده است و اکنون به جای گنج، خزف در مقابل اوست. شخص در این حالت در اصل هویت و خواسته ها و زندگی خود شک می کند، از حیوانیت خود خسته می شود و غمی پایان ناپذیر وجودش را فرا می گیرد. همه برای او کف و سوت می زنند ولی دردی بی پایان سراپای وجودش را آزار می دهد. همه او را دوست دارند و لسان به تمجیدش بلند می کنند ولی او از خود بی زار است. قل هل ننبئکم بالاخسرین اعمالا؟ الذین ضل سعیهم فی الحیوة الدنیا و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا | | 🆔@cultural_governance
🖌ریشه افسردگی | ادامه استاد صفایی: 🔺ما خيال مى‏كنيم كه اگر بُعد معنوى اين قرن به اندازه بُعد صنعت و قدرت مادى پيشرفت كند، كار انسان به سامان مى‏رسد و اين است كه راه مى‏ اندازيم... در حالى كه اين انسان به تكامل رسيده در اين دو بُعد، بیشتر و عميق‏تر بن‏بست و پوچى و عبث را احساس مى‏ كند. 🔺انسان هنگامى كه در اوج رفاه موعود سوسياليسم قرار بگيرد و در بعد معنوى به عرفان عميق هند هم دست بيابد و روح تشنه‏اش را در زير شبنم جنگل‏هاى مبهم هند، سيراب كند و به طراوت برساند، اين انسان سرشار در دو بعد، رنج‏اش عميق‏تر و جان كاه‏تر خواهد شد و بن‏بست سخت‏ترى خواهد داشت. 🔺اگر در جوامع سرمايه‏ دارى پس از رسيدن يك عده به رفاه عالى، براى همين‏ها بن‏ بست مطرح شد، در جوامع سوسياليست پس از رسيدن به اوج رفاه عمومى، همه هيپى مى‏ شوند و به عصيان چنگ مى‏زنند و به عرفان شرق پناه مى‏آورند... تا آن روز كه در اين بن‏بست هم بمانند و راهى ديگر بخواهند. 🔺انسان حتى پس از فرار از بيرون و هجرت از بيرون و رسيدن به‏ پناهگاه درونى خويش، در اين زندان هم نمى‏تواند بماند و در اين آزادى هرز هم نمى‏تواند دوام بياورد، كه در اين وسعت تبخير هم مجبور است خويشتن را از هرزگى و ولنگارى برهاند و خود را در جهتى عالى‏تر رهبرى كند و از آزادى خويشتن هم آزاد گردد. 🔺اين جهت اگر جهت برتر باشد، رشد مطرح مى‏شود و بارورى وگرنه خسر و زيان، آن هم در بطن تكامل.اين مفهوم رشد است كه در برابر خسر آمده و اين مفهوم با تكامل تفاوت‏ها دارد. رشد، زياد شدن انسانى است كه به استعدادهاى تكامل يافته‏اش جهت مى‏دهد و آنها را از بن‏ بست مى‏ رهاند و به دنبال روش حركت و صراط و رهبرى مى‏ افتد و ضرورت «مذهب» را مى‏يابد. | | 🆔@cultural_governance
🔹کراش و رِل زدن 🔺در بحث جامعه شناختی، نظام های معنایی یک جامعه، نظام های ارزشی آن را می سازد. برای مثال اشخاص سلبریتی برای جوامع غربی دارای ارزش هستند فلذا این معنا را ابداع کرده اند تا طیف آنها در جامعه شناخته شود. 🔺ورود مفاهیمی همچون رِل زدن(دوستی قبل از ازدواج بدون قید و بند) و کراش رفتن(خاطر خواهی چشمی) با ورود به ادبیات جامعه ما، میخواهد نظام ارزشی ما را عوض کند. 🔹زین پس باید به جای واژه کراش زدن بگویید هیزی کردن تا قباحت این عمل عادی نشود. ⚠️از هر مفهومی استفاده نکنید | | 🆔@cultural_governance
💢طنز تلخ روزگار ما 🖋 خاکریز هایی که برای جریان غیرانقلابی خالی کردیم! 🔻یکی از ضعف هایی که جریان انقلابی بعد از پایه گذاری انقلاب از خود نشان داد واگذار کردن بعضی از مهمترین عرصه های فرهنگی به انسان های نااهل بود. این واگذاری به معنای عدم ورود آنها به این عرصه بود. طبیعتا وقتی میدان خالی شود رقبا وارد آن می شوند. 🔻امروز جولان سلبریتی ها، یکی از زخم هایی است که روح انسان های انقلابی را آزار می دهد کسانی که برگُرده انقلاب و خون این ملت سوار شده، وعلیه آرمان های انقلاب و خون شهداء لجن پراکنی می کنند. 🔻اما باید دانست با نق زدن، آیه یأس خواندن هیچ چیز درست نمی شود. باید به این عرصه ها وارد شد، همان طور که در عرصه جنگ وارد شدیم، همان طور که در عرصه اقتصاد وارد شدیم. عرصه فرهنگ و هنر به ویژه رسانه، نرم افزار انقلاب است اگر تمام سخت افزارهای این انقلاب از اقتصاد و امنیت و... مشکلاتشان حل شود، اما این قسمت رها شود، یعنی از تمام این سخت افزار های شما دیگرانی استفاده می کنند که هیچ بویی از انقلاب و اسلام نبرده اند. 🌹یکی از جذابیت های عرصه فرهنگ کار طنز است،چرا این عرصه را رها کردیم؟مگر غیر این است که درروایات یکی ازصفات مومن شوخ طبعی و بذله گویی اوست؟ مگر نبود پیامبر ما زمانی که غمگی بودند فرمودند کاش آن اعرابی این جا بود وما را می خنداند؟ ما در شرعیت طنز نه تنها هیچ اشکالی نمی بینیم بلکه آن را برای جامعه ضروری می دانیم. 🔸«يكى از مقوله‏ هاى بسيار مهم و يقيناً يكى از ضرورتهاى جامعه، لبخند است. لبخند يكى از نيازهاى زندگى انسان است. زندگىِ بى‏شادى و بى‏لبخند، زندگى دوزخى است. زندگى بهشتى، زندگى با لبخند است.»رهبر معظم(1383/9/11) 🔸ما باید به مردم طنز اسلامی را ارائه بدهیم. اگر نه، نتیجه اش این می شود که این مخاطب میلیونی برنامه های طنز، امروز دست کسانی است، که نه تنها هویت اسلامی، ایرانی را ترویج نمی کنند هیچ، بلکه مبلغ فرهنگ غرب هستند وبه جای طنز صحیح لودگی و ابتذال را ترویج می کنند. 🔸 «مراقب باشيد شادى در مردم با لودگى و ابتذال و بی بندوبارى همراه نشود؛ از اين طريق به مردم شادى داده نشود. همه جور می‌شود به مردم شادى داد؛ از نوع صحيح آن شادى داده شود. گاهى اوقات يك لطيفه يا يك تعبيرِ بجا مخاطب را شاد و خوشحال می كند؛ گاهى هم ممكن است يك آدم لوده با ده جور ادا درآوردن، نتواند آن‏طور شادى را ايجاد كند. شادى كردن و شادى دادن به مردم، به معناى لودگى نيست.» رهبر معظم (1383/9/11) 🔸خوشبختانه عده ای ازجوانان انقلابی با ورود به این عرصه در حد خود کارهای خوبی ارئه دادند از جمله برنامه«حرفشم نزن» با اجرای محمد رضا شهبازی، که نیاز به پشتیبانی وحمایت بیشتری است،که متأسفانه این حمایت صورت نگرفته و این برنامه فعلا به خاطر فشارهای بعضی مسؤلین در آستانه تعطیل شدن است. 🔹به امید آنکه در آینده ای نه چندان دور به جای سلبریتی های بی هویت فرزندان حقیقی این انقلاب جریان هنر و فرهنگ کشور را به دست گیرند. ✍️ عبدالرضا ایمانی | | | | 🆔@cultural_governance
💠 سلسله نشست‌های حکمرانی مردمی ✅نشست با موضوع: گام دوم جهاد؛ الزامات و بایسته های احیای جهاد سازندگی سه شنبه ۱۴٠۱/٠۴/۲۸ساعت ۱۸:۳٠ نشست در خانه اندیشه ورزان پخش زنده از: 📱صفحه اینستاگرام اندیشکده حما به نشانی: @hema.ir 📱صفحه اینستاگرام مرکز بررسی مسائل فرهنگی(هاتف) به نشانی: https://instagram.com/hatefmag?utm_medium=copy_link 🆔@cultural_governance
_جشن_۱۰_کیلومتری_غدیر ✳ مرکز بررسی مسائل فرهنگی معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد در جهت تحلیل *جشن غدیر* تحلیل های اساتید، فعالان، صاحبنظران، نخبگان و موکب داران را جمع اوری و ارائه نماید. ✴ تحلیل جشن غدیر از منظر *جامعه شناسی، جامعه شناسی شهری، مردم شناسی، روانشناسی، مردمی سازی در برنامه ها، مدیریت تبلیغات، مدیریت ساز و کارهای اجرایی و غیره* مورد نظر است. ✅ برای مشارکت در این طرح خواهشمند است تحلیل های خود را تا پایان روز ۳٠ تیر نهایتاً در ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه به این شماره در واتساپ ارسال نمایید. +98 919 246 8976 پیامرسان ما در بله؛ https://ble.ir/1400_3_9 پیامرسان ما در تلگرام؛ https://t.me/barrasifarhangi پیامرسان ما در ایتا https://eitaa.com/joinchat/3402825865C09cd8d155c
❌ کی‌پاپ و بیلی آیلیش، محبوب‌ترین سلبریتی‌های دختران نوجوان ایرانی ❌ علی پورمؤمن، مستندسازی که در حال ساخت مستندی با موضوع هویت دختران نوجوان است، به خبرنگار جنس اول گفت: 🔰 برای پژوهش این مستند با ۳۰۰ دختر نوجوان از سراسر ایران مصاحبه داشتیم که نتایج جالبی از آن به دست آمد. یکی از این نتایج، سلبریتی مورد علاقه این دختران بود. 🔻گروه‌های کی‌پاپ و بیلی آیلیش با اختلاف از دیگر سلبریتی‌ها از جمله سلبریتی‌های ایرانی، در صدر محبوبیت قرار داشتند. 🔻البته نکته قابل توجه در این پژوهش این بود که ۳۸ درصد دختران گفته بودند به هیچ فرد مشهوری علاقه ندارند و ۱۲ درصد هم به افراد مشهور مذهبی علاقه داشتند. 🔻در این پژوهش، تتلو، شهاب حسینی و محمدرضا گلزار هر کدام کمتر از ۴ رای داشتند. 🆔@cultural_governance
🔴سلبریتی یک رسانه است و نیاز به وضع مقررات دارد 🎤مجید سلیمانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: 🔸 را به عنوان یک شخص نمی‌فهمم. سلبریتی، یک رسانه جدید است. ما برای رسانه‌های جمعی و مطبوعات و ... قوانینی تعیین کرده‌ایم. در مورد سلبریتی‌ها نیز باید به همین سمت برویم. 🔸در جهان، کنترل سلبریتی‌ها بر عهده شرکت‌های فراملی است. یعنی سلبریتی‌ها وارد قرارداد با شرکت‌ها می‌شوند و کلیه رفتارها و مواضعشان براساس یک رویکرد تجاری تعیین می‌شود. در ایران هم این کنترل صورت می‌گیرد اما نه از داخل کشور! یعنی سلبریتی‌ها به علت تعهدات یا زندگی در غرب مجبورند قواعدی را رعایت کنند، اما این‌ها قواعد ما نیستند. | | 🆔@cultural_governance
☑️مجموعه یادداشت های سایت مجله ترجمان با موضوع سلبریتی 📌ابداع سلبریتی: تاریخی متفاوت از عرصۀ عمومی مدرن 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/8671 📌چطور چیزها مشهور، محبوب یا پرطرفدار می‌شود؟ 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/8496/ 📌۱۵۰ سال است می‌خواهیم بدانیم سلبریتی‌ها چطور سلبریتی شدند 🌐tarjomaan.com/barresi_ketab/9476 📌سلبریتی‌ها چه فرقی با آدم‌های مشهور دارند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9537 📌دور نگه‌داشتن سلبریتی‌ها از سیاست یکی از وظایف شهروندی ماست 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9220 📌آیا سلبریتی‌شدن نویسندگان ادبی را از اعتبار می‌اندازد؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10075 📌سلبریتی‌ها به چه درد می‌خورند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/7250 📌کیم کارداشیان: محبوب‌ترین منفور جهان 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10033 📌آیا در دنیای آدم‌های مشهور شایسته‌سالاری حکم‌فرماست؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/9438 📌پرونده: آینشتاین چطور سلبریتی شد؟ 🌐tarjomaan.com/report/9365 📌سلبریتی‌ها چگونه در سیاست پیروز شدند؟ 🌐tarjomaan.com/neveshtar/10187 🔸یازدهمین فصلنامۀ ترجمان با پرونده‌ای دربارۀ «فرهنگ سلبریتی» 🌐tarjomaan.com/news/9436 | | 🆔@cultural_governance
📍 ✅پیشنهاد دانلود 🔻با توجه به نیاز وافر یک جامعه‌ی پویا و کارآمد به الگو و نقش مهم و تأثیرگذار سلبریتی‌ها در هویت‌بخشی به جامعه و جامعه‌سازی در هفتمین شماره از نشریه تخصصی «خردورزی» قصد داریم از دریچه‌ای متفاوت به آسیب‌ها و چالش‌های «پدیده سلبریتیسم» بپردازیم و ارتباط آن را با مسائلی مانند شهرت، اسوه، پیشوا و پیشرو تبیین نماییم. 🔻در این شماره از نشریه، مفهوم سلبریتی را از خاستگاهی انتزاعی به یک جهان‌بینی عینی و در جایگاه مقایسه با شأنیت اسوه‌پذیری قرار داده‌ایم و به موضوعاتی مانند: 🔻 بازنمایی تاثیر و تاثرات شهرت مجازی در سبک زندگی اجتماعی، تأثیر رسانه بر بروز بزهکاری در جامعه با تأکید بر نقش سلبریتی‌ها، سلبریتیزه شدن روشنفکران، میکروسلبریتی‌ها و خودبرندسازی، نسبت‌شناسی الگو در رسانه‌ی توحیدی و غیرتوحیدی، سلبریتیسم و بازتولید نیاز کاذب در نظام سرمایه‌داری، درنگی در چرایی فرهنگ شدنِ شهرت در دوران کنونی، بررسی نقاط اشتراک و افتراق سلبریتی‌ها، رهبران فکری و روشنفکران و… می‌پردازیم. لینک شماره هفتم خردورزی: 🌐fekrat.net/?p=4384 | | 🆔 @cultural_governance
اولویتهای پژوهشی کشور-۱۴۰۱-۱۴۰۵.pdf
1.32M
اولویت های پژوهشی کشور در افق ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ 🆔@cultural_governance
‍ ⚔ سین سلبریتی و شین شهید 💢 هر آن‌چه از خصائل رذیله در سلبریتی‌های لیبرال وجود دارد و هر روز در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی ظهور و بروز پیدا می‌کند، به صورت تمام و کمال مقابل خصائل پاکی است که از شهدا دیده‌ایم. این قاعده هیچ استثنایی ندارد؛ از سلبریتی‌های جهانی گرفته تا نمونه‌های دست چندم وطنی!!! ⭕️ سلبریتی‌ها همیشه طلبکار جامعه و مردم هستند، اما شهدا همیشه خود را بدهکار می‌دانستند. ⭕️ سلبریتی‌ها همواره تمایل به خودنمایی دارند، اما رهروان راه شهدا در خفا جهاد می‌کنند. ⭕️ سلبریتی‌ها مقطعی حضور دارند، اما رهروان شهدا استمرار عمل در کار خیر دارند. ⭕️ غرب‌زدگی در اعمال و رفتار سلبریتی‌ها موج می‌زند و خود باختگی تمام وجودشان را فرا گرفته اما شهدا همیشه باور داشتند که ما می‌توانیم و ثابت کردند که می‌توانیم. ⭕️ سلبریتی‌ها اهل تظاهر و دورویی هستند اما شهدا آن‌چنان در خلوت هستند که در جلوت می‌نمایند و چه بسا با تقواتر. 📍سلبریتی زندگی لاکچری را برای خود انتخاب کرده است اما شهید در قناعت و سادگی می‌زیستد. 📍سلبریتی زندگی تعفن‌برانگیز تفردگرایانه و تنها را انتخاب کرده است اما شهدا همواره خانواده‌دوست بودند. 📌 از این دست تفاوت‌ها بسیار است. اگر قرار باشد خصائل تاریک سلبریتی‌ها را برشمریم و در مقابل، آن‌چه که در زندگی نورانی شهداست را بیان کنیم، باید هزاران خط بنویسیم تا شاید حق مطلب تمام و کمال ادا شود. 📌 اما برای وصف این دوگانگی به اجمال می‌توان گفت جهان شهدا جهانی نیست که برآمده از لذات راست مدرن و یا حتی چپ مدرن باشد؛ حتی در جنگ و مبارزه که امری سخت به نظر می‌رسد، نیز این چنین است. در ایدئولوژی چپ، مبارزه، خود یک لذت بود و خیلی از اعضای سازمان مجاهدین به این علت، اسلام را کنار گذاشتند که مبارزه را محدود به شرایطی خاص می‌کرد، در واقع مبارزه را مقدم بر کلام الله دانستند و خدا را با مبارزه منطبق کردند نه مبارزه را با کلام وحی همراه! اسلام، مبارزه برای مبارزه را حجاب قلب و حرام می‌داند. 🔻 بگذریم، از اصل مطلب دور نشویم. علوم انسانی غرب نمی‌تواند انسان ترازی بپروراند که مانند شهدای ما زندگی کند، زیرا سبک زندگی لیبرالی در نهایت به ترویج شیوه زیست سلبریتی‌ها می‌رسد که از لحاظ کیفیت زیست، به هیچ‌وجه در طراز شهدا نیستند. ✴️ اسلام هیچ قرابتی با انسان طراز مدرن ندارد و مدرنیته از پرورش کسی در طراز و کیفیت مسلمانانی همچون شهدای انقلاب از ابتدا تاکنون، عاجز است. 🔻 اگر مذهبی‌هایی هستیم که سلبریتی‌گونه زندگی می‌کنیم، باید در اعتقادات خودمان تجدیدنظر کنیم، چرا که یک سرزمین دو پادشاه ندارد. سرزمین قلب وجود انسان نمی‌تواند هم خدا را دوست بدارد و هم شیطان را! 🔻 انسان‌های مذهبی‌ای که مثل سلبریتی‌ها، زندگی تجمل گرایانه دارند و با ماشین‌های شاسی بلند در محله‌های فقیرنشین و یا در برابر چشم گرسنگان شهر مانور تجمل می‌دهند، باید صفت مذهبی بودن را از خود کنار بزنند. ✴️ انسان‌های مذهبی که در روزهای کرونایی و سیل و زلزله وقتی می‌خواهند به انسان فقیری کمک مالی و یا غذایی بکنند، تمام شهر را خبردار می‌کنند و کرامت فرد را زیر پا می‌گذارند، صفت مذهبی بودن را باید از خود بردارند. ⭕️ دروغ گفتن، ریا کردن، تحقیر کردن انسان مسلمان، تهمت زدن، غیبت کردن، مال حرام خوردن، ارتباط نامشروع با نامحرم و ... همگی از صفات سلبریتی‌هاست و با آن‌ها نمی‌توان مذهبی بود و شهید شد. ⭕️ باید دانست که نه تنها این صفات مذموم هستند، بلکه علاقه به کسانی که داری این صفات هستند، پسندیده نیست. نمی‌شود حب دو نوع انسان متضاد را در دل داشت. اگر به سلبریتی علاقه‌ داریم، لاجرم شهید در دل ما نیست و اگر پیرو شهدا هستیم حتماً از سلبرینی‌ها تنفر داریم. | | 🆔@cultural_governance
✴️ آقا عنایت سلبریتی نیست! عنایت آزغ دستفروش میدان تجریش تهران است که در ماجرای انفجار کلینیک سینا در ابتدای تیر ماه امسال یازده زن و یک کودک را از میانه آتش نجات داد. کاری که قبلا در روستای هم‌جوار محل زندگی‌اش نیز انجام داده بود. او اکنون بعد از اقدام قهرمانانه‌اش کلی مشهور شده است. مجری از او می‌پرسد: «آیا خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟» آقا عنایت پاسخی می‌دهد که مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکث معناداری گفت «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد» ... ⏱ پیشنهاد می‌کنم این چند دقیقه را ... 🎥 https://www.aparat.com/v/GR8bu ❇️ سلبریتی از دیده شدن خوشحال می‌شود، اما یک قهرمان واقعی، نه. 👤 مجری با آب و تاب در دوازده دقیقه، جزییاتی از ماجرا را با سرعت از او می‌پرسد چون وقت دارد تمام می‌شود! اما ریتم صحبت آقا عنایت تند نیست؛ دهاتی است و لحن رسانه‌ای ندارد. مجری چند بار به کمک او می‌آید. چندین بار به او می‌گوید تو قهرمان هستی، قهرمان! اما آقا عنایت عرق کرده و با کف دست عرق‌های پیشانی‌اش را پاک می‌کند. او هنوز یاد نگرفته ژست قهرمان‌ها چیست! چند برنامه و مصاحبه دیگر لازم دارد تا یواش یواش یاد بگیرد او هم سلبریتی باشد. تا وقتی از او می‌پرسند: ❓هیچ وقت فکر می‌کردی این گونه رسانه‌ای شوی؟ ❓آیا الان خوشحالی که رسانه‌ای شده‌ای؟ و سریع پاسخ دهد: من عاشق مردمم هستم! 🤗 ❕البته او پاسخی متفاوت می‌دهد ... ✅ می‌گوید: «خوشحال هستم که آن‌ها را نجات دادم، و ناراحت که چرا دیگران را نتوانستم.» مجری رو به دوربین کرده و بعد از مکثی معنادار می‌گوید: «بعضی اوقات فقط باید سکوت کرد.» ✅ آقا عنایت در آن لحظه فقط به مسؤولیتی که در قبال انسان‌های حادثه دیده داشته فکر می‌کرده نه چیز دیگر. هنوز هم البته همین حس مسؤولیت را دارد و همان‌طور که در همین مصاحبه گفت، تا حالا به این فکر نکرده که الان رسانه‌ای شده و بیشتر دیده می‌شود. ذهن انسان رسانه‌ای شده ⁉️ اما چرا این دیده شدن برای خیلی‌ها مهم است؟ چون حکایت از ساختاری حاکم بر ناخودآگاه «انسان رسانه‌ای شده» می‌کند. ساختاری که به این ذهن رسانه‌ای شده، تحمیل می‌کند که باید از دیده شدن ‹خوشحال› شوی. ⚠️ چرا باید از بیشتر دیده شدن خوشحال شویم؟ چرا باید این سوال از آقا عنایت دستفروش پرسیده شود؟ چرا برای اهالی رسانه این گونه جا افتاده که از دیده شدن خوشحال باشند؟! ✓ مسؤولیت‌پذیرترین افراد جامعه باید بیشتر دیده شوند و اهالی رسانه اینان باشند. امروزه مسؤولیت‌پذیرترین افراد جامعه معمولا از رسانه فراری هستند. مدیر رسانه‌ای تراز جمهوری اسلامی کسی است که بیفتد دنبال مسؤولیت‌پذیرترین آدم‌های جامعه و آن‌ها را پشت تریبون رسانه‌اش بنشاند. شَرفُ المَکانِ بِالمَکیٖن؛ با این کار به رسانه‌اش آبرو می‌دهد. چون هر کاری نخواهد کرد برای دیده شدن. چنان انسانی، اصلا دنبال دیده شدن نیست؛ او فقط به دنبال هر چه بهتر انجام دادن مسؤولیتش است. یکی از مولفه‌های رسانه دینی در نظر گرفتن همین مؤلفه ‹حس مسؤولیت› در اهالی رسانه به جای ‹حس دیده شدن› است. اگر این انقلاب رسانه‌ای صورت گیرد، بساط سلبریتی‌بازی‌ها جمع می‌شود. ✍حسام الدین حائری‌‌زاده | | 🆔@cultural_governance
⭕️ زندگی بر مدار واقعیت نه تصویر! 🔺خیلی وقتا افسردگی چهره واقعی خودش رو نشون نمی‌ده. 💢تمام چهره‌های شادِ حاضر در این عکس، سلبریتی‌ها و افراد مشهوری هستند که خودکشی کردن یا به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر (اُوِر دوز) جون‌شون رو از دست داده‌اند 🔸 خیلی از آن‌ها در پروپاگاندای پرزرق و برق رسانه‌ها، شخصیت تراز و موفق جامعه‌ی غربی بوده‌اند اما در زندگی شخصی و خانوادگی، رنج‌کشیده از بی‌محبتی و انسان‌هایی در غایت، تنها و متفرّد بودند، از لحاظ کیفیت ساخت انسان، بی‌هویت و از معنویت و خدا تهی بودند... 🔻 بی‌چاره مردمی که این‌ها را الگوهای زندگی خود قرار داده بودند‼️ (سین=سلبریتی، شین=شهید) 🆔@cultural_governance
🎙 🔻عوامل سازنده سلبریتیسم 🔹فضای مجازی یک فضای گسسته و سیال دارد و سلبریتی‌سازی‌اش در حقیقت می‌توانم بگویم خیلی پر رنگ‌تر و جدی‌تر است. 🔹 به نحوی در ذات فضای مجازی هست از این جهت که از خط قرمزها خیلی می‌تواند دورتر باشد. 🔹همه‌ی این‌ها منجر به این می‌شود که آن فرد سلبریتی و آن فردی که به دنبال شهرت هست، احساس کند که در دنیای واقعی نیست. 🔹 حتی ممکن است یک سری رفتارهایی که در دنیای واقعی انجام نمی‌دهد را در شبکه‌های اجتماعی انجام‌ ‌بدهد. 🎤گفت و گو با:دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1954 | | 🆔@cultural_governance
CelebrityCulture_1.pdf
624.8K
📎 اولین شماره از فصلنامه مجازی منتشر شد: 🔻سلبریتیِ صداوسیما یا سلبریتیِ واقعی ✍🏻 علی مؤمنی 🔻رابطه فرااجتماعی ✍🏻 دکتر احسان شاه‌قاسمی 🔻سلبریتیزه شدن تلویزیون ایران و اقتصاد توجه ✍🏻 محمد حسین ترکمان 🔻سلبریتیِ کتاب‌باز ✍🏻 داوود طالقانی 🔻ابزار ‌ها از دل مفاهیم بیرون می‌آیند؛ سلبریتی‌ها از دل ابزار ✍🏻 جواد کتابی 🔻چاقویی در دست حاکمیت ✍🏻 علی رئیسی 🆔 @cultural_governance