eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱منحنی فراموشی 🔸بخشی از مشکل اینجاست که ما‌ به سرعت اون چیزی که را یاد می‌گیریم‌ رو فراموش می‌کنیم‌. مثلا دانش‌آموزهای سال اول دانشگاه،۶۰٪ اون چیزی رو که توی دبیرستان یاد گرفتن، فراموش می کنن. 🔸کارمندها هم اگر صرفا برای کسب مدرک شروع به یادگیری کنن، به سرعت اون چه که یاد گرفتن رو فراموش می‌کنن. 🔸روان‌شناس آلمانی هرمان ابینگهاوس (Hermann Ebbinghaus)، در اواخر قرن نوزدهم شروع به مطالعات تجربی حافظه کرد که منجر به کشف منحنی فراموشی شد. اون فهمید که اگر اطلاعات جدید مورد استفاده قرار نگیرن؛ بعد از شش روز، ۷۵٪ اون رو فراموش می‌کنیم. منبع:تک رسا 🆔@cultural_governance
💠 اپلیکیشن تخصصی "مدرسه فناوری فانوس" 🔴 مرجع یادگیری و توسعه توان در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی 🔰 امکانات این اپلیکیشن: ✅ دوره‌های آموزشی کارآفرینی فرهنگی ✅ قدم‌گاه ایده‌پردازی فرهنگی ✅ حقوق استارتاپ ✅ طراحی استارتاپ ✅ راه‌اندازی استارتاپ ✅ کارآفرینی فرهنگی ✅ مهارت‌های مجازی ✅ درس خارج فقه فناوری‌های نوین ✅ و... ⭕️ دانلود و نصب این اپلیکیشن 👇👇👇 🌐cafebazaar.ir/developer/digiamoze?_gl=1%2a1qs49n0%2a_ga%2aMTgzNjMyMzg5MS4xNjU1NDY5Mjk3 | 🆔@cultural_governance
🔰مجموعه بسته های محتوایی سامانه بسته فرهنگی... 📚بسته فرهنگی👇 🌐https://bastefarhangi.ir/ 🆔@Temod_uni
🔻 کدام روایت از عاشورا؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. یکی از فعالیت‌های فرهنگیِ بسیار ضروری که مساجد و هیئت‌ها می‌توانستند در دهۀ محرّم انجام بدهند، معرفی "کتاب‌ها"یی دربارۀ قیام عاشورا است که با "رویکرد سیاسی و اجتماعی" نوشته شده‌اند و از این جهت، می‌توانند برای امروز ما، "الگو" و "اقتباس‌پذیر" باشند. ۲. اگر روایت سیاسی و اجتماعی از عاشورا نداشته باشیم، در واقع، "انقلابی" نیستیم و عاشورا را در یک "عزاداری ساده و محض"، خلاصه کرده‌ایم. باید عاشورا را به "امروز" و "اکنون" آورد و این میسّر نیست جز با "تصویرسازیِ انقلابی و حماسی" از عاشورا. ۳. تلقّی "رهبر معظّم انقلاب" از عاشورا، سرشار از این جنبه است. رساترین و دقیق‌ترین تعابیر "انقلابی" و "اجتماعی" دربارۀ عاشورا، در سخنان ایشان بیان شده است؛ به خصوص چهار سخنرانی ایشان که در آنها به مسألۀ "عبرت‌های عاشورا" پرداخته شده است. ۴. در مرتبۀ بعد، باید به علامه مصباح اشاره کرد که در کتاب "آذرخشی از آسمان کربلا"، روایتی از عاشورا آفریده که در همین امتداد قرار دارد و در آن از زاویۀ "انقلابی" و "اجتماعی" به قیام کربلا نگریسته شده است. این کتاب می‌تواند مخاطب را به عمق انگیزه‌ها و اندیشه‌های "اصلاحی" و "اجتماعی" حسین‌بن‌علی -علیه‌السلام- ببرد و نشان دهد که عاشورا، ریشه در "امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر" در لایۀ "کلان" و "ساختاری" داشت. ۵. ما امروز در میدان "بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی" به سر می‌بریم و باید گام‌های بلند و جدّی در راستای آن برداریم. این امر بیش از هر چیز، محتاج "باورمندی" و "قاطعیّت" است. "فهمِ انقلابی از عاشورا" می‌تواند چنین تحوّلی در درون ما ایجاد کند. باید به این اندختۀ معنوی و ایمانی توسّل جُست و آن را متناسب با اقتضای کنونیِ انقلاب، "بازتعریف عملیاتی" کرد. ۶. جالب است که در چند سال اخیر، "جریان غیرانقلابی و سکولار" - که وجودش، ریشۀ دشواری‌های معیشتی مردم است - کوشیده است با پناه‌بردن به شبیه‌سازیِ تاریخی، "عاشورا" را در برابر "انقلاب" بنشاند و انقلاب را چونان "ساختار سیاسیِ جور" ترسیم نماید. مجالس و هیئت‌های اینان، به محفلی برای "درهم‌شکستن مقاومت انقلابی" و "تردیدافکنی در جبهۀ حقّ" تبدیل شده‌اند. اینان، همان "جبهۀ باطل و یزیدی" هستند که فقط، "جامۀ حقّ" به تن کرده‌اند و از عاشورا، بر ضدّ "خطّ اصیلِ عاشورا" بهره می‌برند. "تزویر" یعنی باطل را پنهان نگاه داشتن و از حقّ برای توجیه آن استفاده کردن. "جنگ ترکیبی" یعنی "تزویر" را به "تحریف" ضمیمه می‌کنند و در سایۀ "سوگواری حسین‌بن‌علی"، به "پرچم‌دار حسین‌بن‌علی" می‌تازند. | 🆔@cultural_governance
کتاب‌‌هایی برای شناخت و تحلیل اجتماعی آیین‌ها و مناسک عاشورایی 📗فرهنگ سوگ شیعی ✍️ مدیر و سرویراستار: محسن‌حسام مظاهری 📗آیین و اسطوره در ایران شیعی انسان‌شناسی مناسک عزاداری محرم ✍️ جبار رحمانی 📗 اسب کربلا زیست مذهبی مسلمانان در هند ✍️ دیوید پینالت ـ ترجمه‌ی طاها ربان 📗تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا ✍️ محمد مشهدی نوش‌آبادی 📗هیئت‌های عزاداری در جامعه‌ی ایران ✍️ جبار رحمانی 📗عاطفه‌گرایی و عقل‌گرایی در مراسم مذهبی ✍️ علیرضا قبادی 📗آیین‌های تلویزیونی و بازنمایی حزن و فرح مذهبی ✍️ علی جعفری 📗پیاده‌روی اربعین: تأملات جامعه‌شناختی ✍️ با مقالاتی از: جبار رحمانی، مهدی سلیمانیه، احمد شکرچی، ندا رضوی‌زاده، محسن امین، محمدرضا پویافر و محسن‌حسام مظاهری 📗مجالس مذهبی در ایران معاصر ۵جلد ✍️محسن‌حسام مظاهری 📗تراژدی جهان اسلام عزاداری شیعیان ایران به روایت سفرنامه‌نویسان، مستشرقان و ایران‌شناسان ۳جلد ✍️محسن‌حسام مظاهری 📗آیین نیکی مطالعه‌ی جامعه‌شناختی خیر دینی در آیین پیاده‌روی اربعین ✍️ محمدرضا پویافر خرید اینترنتی: سایت چهارسوق 4soooq.ir | 🆔@cultural_governance
🔸احتمالا اکثر ما بیشتر سال‌های زندگی‌مون سعی داشتیم با خوندن و نوشتن یاد بگیریم. اما با گذشت زمان چیزهایی که یاد گرفتیم کمرنگ شده و اون‌ها رو فراموش کردیم. دلیل این اتفاق می‌تونه این باشه که خوندن و نوشتن به تنهایی راه خوبی برای یادگیری نیست. 🔸طبق این هرم بهترین روش برای یادگیری یه موضوع، آموزش اون به دیگرانه. نیازی نیست که حتما معلم باشیم، اگر می‌خوایم یادگیری بهتری داشته باشیم،‌ می‌تونیم چیزهایی که یاد می‌گیریم رو به دوست‌ها و اطرافیانمون یاد بدیم یا در موردش با اون‌ها بحث و صحبت کنیم تا بهتر توی ذهنمون بمونن. | 🆔@cultural_governance
چرا باید دانسته های خود را به دیگران آموزش دهیم | منبع:تک رسا 🆔@cultural_governance
تجربه سیاستگذاری.rar
2.19M
📌تجربه سیاست گذاری در کشورهای: ایتالیا، فنلاند، هلند 🔖موسسه پژوهشی فرهنگ و ارتباطات 🆔@cultural_governance
وظایف_سیاستگذاری_و_اجرایی_وزارت_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی.pdf
3.5M
🔴متن کامل کتاب «وظایف سیاست‌گذاری و اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» | 🆔@cultural_governance
📌 بودجه دولتی حوزه؛ آمار و ارقام 🔹 اظهارنظرهای پراکنده و گسترده‌ای درباره مقدار ، به‌ویژه نهادهای دینی وجود دارد و عده‌ای این مسئله را مقدمه‌ای برای بیان موضوع و یا نهادهای فرهنگی-دینی از جمله حوزه‌های علمیه قرار می‌دهند. 🔹در این یادداشت برآنیم آمار دقیق بودجه نهادهای فرهنگی و مقایسه آن با سایر بخش‌ها، مقایسه سهم نهادهای حوزوی با سایر بخش‌ها، و مقایسه با دانشگاه‌های مطرح کشور بپردازیم تا تصور دقیق‌تری از بودجه‌ای که به حوزه تخصیص می‌یابد شکل گیرد. 🔸از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۹ بودجه یا اعتبارات فرهنگی از روندی روبه برخوردار بوده اما نسبت بودجه فرهنگی از سطحی مشخص فراتر نرفته و همواره میان ۱ تا ۴ درصد در نوسان بوده، به‌گونه‌ای که کمترین آن ۱.۲۶ درصد در سال ۱۳۶۰ و بیشترین آن ۳.۶ درصد در سال ۱۳۹۱ بوده است. 🔸 در سال ۱۴۰۱ بودجه نهادهای فرهنگی تنها به ۹ دستگاه به‌عنوان دستگاه‌های اصلی متولی فرهنگ کشور پرداخت می‌گردد. در واقع به‌نوعی در دریافت بودجه در ۹ نهاد فرهنگی ادغام شده‌اند. 🔹 سه وزارتخانه ، ، و ، همچنین ، ، ، ، و نیز به‌عنوان دستگاه‌های اصلی شناسایی شدند. 🔸مقایسه بودجه فرهنگی با سایر کشورها آمارها نشان می‌دهد رقم بودجه فرهنگی کشور در سال ۲۰۱۹ با لحاظ شاخص برابری ، ایران در مقایسه با ، ، ، ، ، ، و کمترین میزان هزینه‌کرد در موضوعات فرهنگی را دارد. 🔹 سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیال‌وارترین نهادهای فرهنگی در سال ۱۴۰۱ هستند؛ به‌بیان دیگر، مجموع بودجه تعریف شده برای این دو نهاد در سال آینده میان ۳۷ نهاد تقسیم خواهد شد. این بدان معنا است که رقم ۱۵۳۴ میلیارد تومان اعتباری که برای سازمان تبلیغات اسلامی منظور شده، باید میان ۲۰ نهاد مختلف توزیع شود که یکی از آنها سازمان تبلیغات اسلامی است و این سازمان در هزینه‌کرد این میزان بودجه، ۱۹ شریک دیگر هم دارد. 🔺 حداقل سرانه آموزشی در ۱۴ میلیون تومان است، در حالی که آن دانشگاه دارای پراکندگی واحد در کشور نیز نیست و طبیعتاً هزینه سربار پراکندگی نیز ندارد، اما این سرانه در بودجه حوزه بر اساس مثلاً پیشنهاد در لایحه بودجه، نزدیک ۶ میلیون تومان است که در صورت بررسی بر اساس تخصیص دریافتی، کمتر از ۴ میلیون تومان می‌شود. 🔻نگاهی به بودجه و اصلی کشور نشان می‌دهد که ارقام بودجه نهادهای دینی چندان هم نجومی و زیاد به نظر نمی‌رسد. امسال با بودجه ۶۸۸‌میلیاردی بالاترین میزان بودجه را به خود اختصاص داده است. ▫️ مثلاً بودجه حوزه‌های علمیه خواهران با تمام مدارس علمیه فعال در سراسر کشور، یک‌سوم است. ▫️ یا بودجه با بیش از ۵۰ هزار دانش‌پژوه غیرایرانی و نتایج آن در آشنایی بیش از ۳۰۰ هزار غیرایرانی با ، تنها یک‌بیستم بودجه دانشگاه تهران با ۴۰ هزار دانشجو است. 🔺 برخی بودجه‌ «» را با بودجه «اورژانس» مقایسه می‌کنند، یا بودجه با مقایسه می‌شود که حساسیت کافی برانگیخته شود. معنای ضمنی این مقایسه این است که مردم عزیز ایران! اگر سال بعد دیر به بیمار شما رسید، به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مراجعه و روحانیان را مؤاخذه کنید! ✅ راهکارهایی برای کاهش حساسیت‌ها درباره دریافت بودجه حوزه‌های علمیه 1️⃣ ضرورت در مقدار تخصیص بودجه و هزینه‌ها و اعلام آن در رسانه‌ها 2️⃣ اعلام حوزه‌های علمیه در طول سال و مقایسه آن با گذشته 3️⃣ اعلام برنامه‌های آینده با هدف مشخص کردن محل‌های مصارف بودجه ✔️ متن کامل یادداشت را در لینک زیر بخوانید: https://m-ph.ir/bodje-dolate-howzah-amar-argham// 🖋حسین قاسمی فرد، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و کارشناس ارشد فقه سیاسی 🆔@cultural_governance
✍️فراخوان ارسال یادداشت کوتاه 🗂 🚀 استارتاپ های فرهنگی و اجتماعی 🔹در كشورهای توسعه یافته در حوزه فناوری، صنایع فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و در كشور ما نیز چنین نگاهی وجود داشت كه بحث صنایع و برنامه های فرهنگی در نگاهی هزینه كردی كه همواره سر بار كشور و دولت و بودجه تلقی می شود، به این سمت حركت كند كه این حوزه ها می تواند درآمدزا و اقتصادی باشد و برای كشور فرصت ایجاد كند. 🔸به نظر شما آیا استارتاپ های فرهنگی در کشور ما موفق بوده اند؟ 🔸نقاط قوت و ضعف شتاب دهنده های فرهنگی چیست؟ 🔸آیا نواوری اجتماعی دانش بومی آن در لایه نظری و کاربردی در کشور تولید شده است؟ 🔸تجربیات شما از فرایند شتاب دهی در مراکز های نواوری چگونه بوده است؟ 🔸نقش مردم و حاکمیت در فضای بیزینس فرهنگی و اجتماعی چیست؟ | 🆔@cultural_governance
📌نقد شتاب دهنده ها 🖍مقدمه استارت‌آپ نیز مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر، دارای دو روی مثبت و منفی است. در کنار ویژگی‌های مثبتی که برای استارت‌آپ‌ها می‌توان برشمرد، با کمی مداقه و بررسی دقیق‌تر و عمیق‌تر، می‌توان اسیب ها و تهدید هایی را نیز در این حوزه مشاهده کرد که در برخی سطوح می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد و در سطوحی دیگر، هنوز فراگیر نشده‌اند؛ اگرچه می‌توان ردّپای آن‌ها را دید. به طور کلّی این تهدیدها و آسیب ها را می‌توانیم در حوزه‌های «امنیتی» «فرهنگی» «ریل گذاری جهت گیری تخصصی غلط» «عدم توجه به زیرساخت های پیش نیاز» «نداشتن مغز افزاری و برنامه دقیق» تقسیم‌بندی کرد. 🖊آن‌طور که جسته و گریخته بیان می‌شود در سال‌های اخیر با اوج گرفتن رشد استارت‌آپ‌ها در کشور، برخی از افراد و نهادها تحت عناوینی چون سرمایه‌گذاری و آموزش در حوزه استارت‌آپ‌ها وارد کشور شده‌اند که بعضاً دارای سوابق امنیّتی منفی هستند. علاوه بر این، در سال‌های گذشته شماری از این افراد و نهادها توانسته‌اند حسن شهرتی نیز بین فعّالان این حوزه کسب کنند. سرمایه‌گذاران و مربیّان خارجی نیز افزون بر آن‌ها به بازار استارت‌آپی ایران وارد شده‌اند. بر این اساس، می‌توان ادّعا کرد که در این فضای کسب‌وکاری، زمینه‌ای ایجاد شده که ممکن است محملی برای برخی تهدیدهای امنیّتی علیه کشور باشد. 🖌سوءاستفاده اطّلاعاتی، قلب این تهدیدها است (کلان داده‌های تولید شده که در اختیار دشمنان شاید قرار بگیرد و یا دسترسی داشته باشند). زیرا این افراد در پوشش فعّالان استارت‌آپی، اوّلاً اطّلاعاتی فراوان درباره شرایط کسب‌وکار و بازار ایران به دست می‌آورند؛ و ثانیاً بسیاری از استارت‌آپ‌ها مجموعه داده‌های عظیمی از رفتارها و اعمال شهروندان به دست آورده‌اند که دسترسی خارجی‌ها به این اطّلاعات می‌تواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای کشور شود. 🔺 برای مثال، استارت‌آپی که ارائه‌کننده خدمات مجازی کرایه خودرو است، در پایگاه داده خود مشخّصات مشتریان، سوابق استفاده از سرویس، محل سکونت و مکان‌هایی که افراد به آن‌جا رفته‌اند را در اختیار دارد که مجموعه‌ای ارزشمند برای هر دستگاه اطّلاعاتی به حساب می‌آید. بنابراین، فقدان نظارت لازم و عدم تدوین سازوکارهای مناسب در این عرصه می‌تواند این تهدید را به آسیب تبدیل کند. برای مواجهه با این تهدید بایستی سازوکارها و قواعد مورد بازنگری قرار گیرند و حتّی‌المقدور، مقابله با آن از سنخ پیش‌گیری باشد. 🖍در شرایط کنونی، برخی از نهادهای حاکمیّتی چشم خود را بر چنین تهدیدی بسته‌اند و آن را انکار می‌کنند. این برخورد نیز عرصه را برای عملی‌شدن چنین تهدیداتی مهیّا کرده است. در حالی که با هوشیاری این نهادها و نقش‌آفرینی مؤثّر آن‌ها در شفاف‌کردن هر‌چه بیش‌تر این حوزه، می‌توان بخش قابل توجّهی از تهدید را پیش از نیاز به برخوردهای سلبی نهادهای امنیّتی، خنثی کرد. | 🆔@cultural_governance
📌نقد شتاب دهنده ها 🖍به جرأت می‌توان ادّعا کرد که مهم‌ترین تهدیدی که گسترش فضای استارت‌آپی می‌تواند به همراه داشته باشد، تهدید از ناحیه فرهنگ و پروژه تغییر نرم است. این مسأله آن‌قدر جدّی است که حتّی برخی مقامات ارشد آمریکایی در پیام خود به جوانان ایرانی توصیه می‌کنند که به سمت راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها بروند! نکته‌ای که در این‌جا وجود دارد آن است که در موج ترویج استارت‌آپ‌ها و معرّفی این عرصه به جوانان (عمدتاً فرهیختگان) که در چند سال اخیر بسیار شدّت گرفته، بیش‌تر از آن‌که شاهد نگاهی کارآفرینانه و مبتنی بر اقتضائات بومی باشیم، شاهد ترویج الگوهای غربی این حوزه هستیم و ریشه اصلی این الگوها، سیستم بازار آمریکا و اکوسیستم دره سیلیکون بوده است. ⭕️کوشش برای ایجاد حس انزوا از آرمان‌های انقلاب و در نتیجه تغییر فرهنگی صورت‌بندی مسأله به این صورت است که نمایشی از وضعیّت اقتصاد دنیا نشان داده می‌شود که در آن، شاهد اقتصادی به اصطلاح جهانی هستیم،کشورها در این سیستم اقتصادی، هم‌افزایی مسالمت‌آمیز دارند و همه از مزایای این هم‌زیستی بهره‌مند می‌شوند.در همین راستا، هنگامی که ما با قوی‌ترین عضو این سیستم (آمریکا) درگیر شویم، از این سیستم کنار گذاشته‌شده و منزوی می‌شویم.این انزوا به عقب‌ماندگی کشور می‌انجامد!!!!. 🔺پس، برای پیشرفت باید از درگیری بی‌مورد خودداری نمود و وارد این سیستم شد؛ همانطور که برخی کشورهای دیگر، مانند کره‌جنوبی، هند، مالزی و چین که تا چند دهه قبل کشورهایی توسعه‌نیافته محسوب می‌شدند، به دلیل عدم درگیری با ابرقدرت‌ها توانستند در سیستم اقتصاد جهانی حضور پیدا کرده و با اجرای سیاست‌های متناسب با آن، پیشرفت کنند. این حس انزوا وقتی ایجاد می‌شود که سرمایه‌داران بزرگ غربی در انواع اکوسیستم‌های کشورهای در حال توسعه سرمایه‌گذاری کرده و حمایت‌های زیادی را انجام می‌دهند؛عموماً شرایط در مورد ایران متفاوت است و این‌گونه نیست. همین امر باعث می‌شود افرادی پرشور که میل شدیدی به رشد و پیشرفت دارند، به آرمان‌هایی که آنان را از پیشرفت و بهره‌مندی از چنین امکاناتی دور می‌سازند، بدبین شوند.جوّ موجود در فضای استارت‌آپی کشور تحریک‌کننده این نوع نگرش است و بر اسطوره‌سازی مستمر از شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهایی مبتنی است که ترویج‌گر این نگاه اقتصادی‌اند؛ نگاهی که در آن برای پیشرفت ناگزیریم به این سیستم بپیوندیم و راه مستقلی وجود ندارد! ⭕️ترویج سبک زندگی از دیگر اقدامات استارت آپ‌ها است، نوع لباس‌ها و کتاب‌هایی که در دیجی کالا به فروش می‌رسد و...در واقع، الگوهای ترویجی در فضای استارت‌آپی کشور، الگوهای منبعث از نگاه سرمایه‌داری هستند و طبیعتاً ارزش‌های حاکم بر آن‌ها نیز متأثّر از همین نگاه است.ولی از آن‌جا که قلمرو استارت‌آپ‌ها از سطح نظریه فراتر رفته و در عمل نیز امتداد می‌یابد، و از سویی ارتباط استارت‌آپ‌‌ها با جامعه و وسعت تأثیر و تأثّرات آن‌ها بیش‌تر است، دامنه و شدّت اثرات آن نیز بیش‌تر خواهد بود. این اثرپذیری نگرشی، تأثیرات بلندمدّت و خزنده‌ای بر چارچوب‌های فرهنگی و ارزشی جامعه ما می‌گذارد. 🖍مساله دیگر در تهدید های فرهنگی شتاب دهنده ها این می باشد که این ساختار ها دارای ادبیات خاص و مفاهیم مختص به خود مباشند مانند:منتور و کوچ(مشاور)، انجل(فرشته ایده) و ... که یک گفتمان ادبیاتی را در فضای دانشگاهی دارد ایجاد می کند در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی مردم ایران نام بردند و فرمودند: ((اکنون زبان فارسی بهترین حامل و رسانه برای معارف، افکار، نوآوری و تمدن عمیق اسلامی محسوب می‌شود و بر این اساس وظیفه ما در قبال زبان فارسی بسیار سنگین است.)) دیدار اعضای دومین مجمع بین‌‌المللی زبان فارسی با رهبر انقلاب 🖍بر اساس آنچه بیان شد، شرایط موجود در فضای استارت‌آپی کشور در حال حرکت به سمت و سویی است که به ابزاری مهم در جهت تغییر نرم در جامعه ایران بدل گشته و دشمنان نیز بر این نوع تغییر، حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. از آن‌جا که این فرآیند تغییر، روندی بسیار خزنده دارد و تأثیراتش بیش‌تر تدریجی و مخفی است تا دفعی و آشکار، شناسایی دقیق و برخورد مناسب و به موقع با آن بسیار ضروری است که هوشیاری کامل نهادهای مسئول را می‌طلبد. | 🆔@cultural_governance
🔰بررسی جریان خلاقیت فرهنگی و اجتماعی در کشور ✍️خروجی ها، زیرساخت ها، اهم اقدامات 🆔@cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
🔰بررسی جریان خلاقیت فرهنگی و اجتماعی در کشور ✍️خروجی ها، زیرساخت ها، اهم اقدامات #استارتاپ_فرهنگی
🔰نکات نمودار جریان خلاقیت فرهنگی و اجتماعی در کشور 🔸خروجی های اقدامات فرهنگی و اجتماعی بایستی براساس یک زیرساخت صحیح و متناسب طراحی شود برای مثال: ایا واقعا «نواوری اجتماعی و حل مسایل مردمی» در بستر و زیرساخت «شتاب دهنده ها» رخ می دهد یا باید به فکر زیرساخت دقیق تری برای آن باشیم؟ 🔸تحول و رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی فقط در گرو زیرساخت های مذکور نیست بلکه باید به تناسب بوم کشور باید به زیرساخت های برخاسته از «زیست بوم کشور» فکر کنیم و در لایه طراحی آنها بر آییم. 🔸امروزه شاهد این هستیم که جریان نواوری فرهنگی و اجتماعی در کشور دارای گفتمان هایی همچون: «نواوری اجتماعی»، «کسب و کار فرهنگی»، «پیشرفت منطقه ای» «مساله شناسی» را یدک میکشد. ایا اساسا تضارب این دانش ها با یکدیگر امری صحیح است؟ 🔸غالب فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کسب و کار پذیر نیست و بالاجبار با طراحی پلن های درآمدی توسط مراکز مذکور باعث طراحی خروجی های نامطلوب می شوند که در ادبیات ان ها مشتریانی حاضر نیستند برای آن اسکناسی خرج کنند. در حالی اگر آن نواوری اگر به صورت غیر بیزینسی اجرا می گشت تاثیرات به سزای بیشتری می داشت. | 🆔@cultural_governance
لیست استارتاپ­­های حوزه کتاب 🌱استارتاپ فیدیبو 🌐fidibo.com 🌱استارتاپ طاقچه 🌐taaghche.ir 🌱استارتاپ بانک کتاب پایتخت 🌐www.paytakhteketab.com 🌱استارتاپ فراکتاب 🌐www.faraketab.ir 🌱استارتاپ جیک و بوک 🌐jeekobook.com 🌱استارتاپ واوک 🌐vaavak.com 🌱استارتاپ خوانی 🌐khanabooks.com 🌱استارتاپ یونی کتاب 🌐www.uniketab.com 🌱استارتاپ بوکت 🌐booket.ir 🌱استارتاپ شباویز 🌐shabaviz.org 🌱استارتاپ بوکاپو 🌐bookapo.com 🌱استارتاپ کتاب اذر 🌐ketabads.ir 🌱استارتاپ کتابلت 🌐www.ketablet.com 🌱استارتاپ دانش لند 🌐daneshland.com 🌱استارتاپ عشق کتاب 🌐ketab.love 🌱استارتاپ تکتاب 🌐okmode.net توضیحات و معرفی استارتاپ های حوزه کتاب👇👇👇 yun.ir/cjxb8a yun.ir/y5n5m5 | 🆔 @Cultural_governance
نقشه اکوسیستم شتابدهنده فردوسی.pdf
44.83M
🔰نقشه اکوسیستم استارتاپ های ایران بررسی شرکت های فرهنگی،هنری،.. 🆔@Cultural_governance
آمار_تعداد_گیمیرها_و_گیم‌ها_تا_سال۹۸.pdf
1.72M
🔰عنوان: بازی‌نگاشت همه‌سنجی الگوی بازی در پلتفرم‌های مختلف 🔺چه کسانی بازی می‌کنند؟ 🔺چه بازی‌هایی می‌کنند؟ 🔺چقدر هزینه می‌کنند؟ 📌آمار فوق، مربوط به آخرین آمارگیری در سال۹۸ می‌باشد. | 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
#بخوانیم 🔰عنوان: بازی‌نگاشت همه‌سنجی الگوی بازی در پلتفرم‌های مختلف 🔺چه کسانی بازی می‌کنند؟ 🔺چه با
🌀 آمار گیمرها در جهان 🏎ما در جهان حدود ۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون گیمر داریم. 🚓 بنابر پیشبینی کارشناسان این تعداد در سال ۲۰۲۳ به بین ۳ تا ۷ میلیارد نیز خواهد رسید. 🚀جالب است بدانید بزرگترین شبکه ارتباطی گیمرها توئیچ است. | 🆔@cultural_governance
⭕️ همکاری دو شرکت استارتاپی اندونزیایی برای شبیه‌سازی حج در متاورس 🔰 دو استارتاپ اندونزیایی RansVerse و Kaabaverse در تلاش هستند با بهره‌گیری از Web3 (اینترنت نسل سوم) اولین پروژه کشور اندونزی را در زمینه شبیه‌سازی مناسک حج، در اختیار مسلمانان قرار دهند. 🔹گریادی آگوستا، مدیرعامل شرکت RansVerse معتقد است این کار سبب ایجاد انگیزه در مسلمانان برای انجام حضوری اعمال حج شود. 📍وفا توتور بنیان‌گذار شرکت Kaabaverse نیز افزود: این همکاری نشان می‌دهد که توسعه دنیای بلاک چین نه تنها از جهت جنبه‌های فنی، اجتماعی و اقتصادی، بلکه از جنبه معنوی نیز حایز اهمیت است. 🔸این دو شرکت اندونزیایی از استارتاپ هایی هستند که در زمینه اقتصاد متاورس مشغول به فعالیت هستند. ✍️ شرکت RansVerse اولین پروژه متاورس در اندونزی است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند. فعالیت در این متاورس توسط توکن $VCG رمزنگاری شده پشتیبانی می شود که به عنوان یک ابزار تراکنش عمل می کند. 🆔 @cultural_governance
💢 1️⃣ استارتاپ اسلامی «Qardus» و کمک به گرفتن وام بدون ربا 🔹این استارتاپ که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده، از جمله استارتاپ‌هایی است که در بریتانیا تلاش کرده موضوع وام گرفتن مسلمانان و چالش آنها را در گرفتن وام بدون ربا آسان کند. 🔸این مجموعه خود را یکی از اولین بازارهای تأمین مالی کسب و کار اخلاقی و منطبق با شریعت در انگلیس می‌داند که براساس شریعت اسلامی عمل می‌کند. 💰هزینه اولیه تأسیس این استارتاپ ۱۲۰ هزار پوند بود. نام این شرکت از کلمه عربی «قرض» گرفته شده است. 📌به گفته حسن داهر (Hassan Daher) بنیانگذار Qardus، این استارتاپ حداکثر تا ۲۰۰ هزار پوند وام بدون بهره و شرعی را به شرکت‌های کوچک و متوسط واجد شرایط در ۳۶ قسط ارائه می‌دهد. 👌نکته‌ای که Qardus را از استارتاپ‌های مشابه متمایز کرده این است که استارتاپ هیچ محدودیتی برای مشتریان به دلیل اسلامی بودن خود قائل نشده و همه افرادی که علاقه به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های حلال و اخلاقی را دارند جدا از دین خود، می‌توانند در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کنند. منبع: تایم 🌐b2n.ir/w63962 | 🆔@cultural_governance
💢 2️⃣ اولین استارتاپ اسلامی در حوزه سلامت روان ♦️خدمات اپلیکیشن Shezlong در بستری برای ارائه روان‌درمانی آنلاین ارائه شده و برای هر کسی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که سلامت روان خود را در خطر می‌بیند، قابل استفاده است. این خدمات از طریق جلسات درمانی ویدئوکنفرانس و چت‌روم‌های آنلاین ارائه می‌شود. 🔸انگیزه بنیان گذار برای تأسیس این استارتاپ حادثه‌ای بود که هنگام اسب سواری برای وی پیش آمد و به دستور پزشک به ۳ ماه استراحت در تخت ملزم شد. 🔹 سن مشتریان این اپلیکیشن بین ۲۵ تا ۴۵ سال است. از هر ۱۰ نفر کاربر شش نفر زن و ترکیبی از متخصصان، خانه‌دار، مادر و زوج‌ها هستند. 👌این پلتفرم خدمات و جلسات رایگان برای ارزیابی سلامت روانی بیماران و تشخیص مشکلات روانی ارائه می‌دهد و از درمان رفتاری شناختی برای آموزش نحوه مدیریت استرس و اضطراب به افراد استفاده می‌کند. 📌این پلتفرم که در حال حاضر میزبان بیش از ۵۰۰ مشاور است، ۱۰ هزار مورد را از چندین کشور از جمله مصر، امارات متحده عربی، قطر، آلمان و ایالات متحده جذب کرده است. منبع: شیز لانگ 🌐b2n.ir/g64646 🆔@cultural_governance