#گزارش_کارشناسی| ارزیابی عملکرد نهادها و دستگاه های متولی امور فعالیت های قرآنی
🔻به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز گزارش پژوهشی تحت عنوان، ارزیابی عملکرد نهادها و دستگاه های متولی امور فعالیت های قرآنی به همراه نگاشت نهادی توسعه فرهنگ قرآنی منتشر کرد.
🔻گزارش مذکور تصریح می کند که با گسترش فعالیتهای قرآنی طی چهار دهه گذشته، به منظور هماهنگی نهادهای مرتبط، تقویت آموزه های قرآنی در فرهنگ عمومی و سبک زندگی و تسری مبانی و فرهنگ قرآنی در نظام های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور، اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی در حوزههای مختلف به تصویب نهادهای سیاستگذار کشور رسیده است. لکن در اجرا همچنان با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد لذا مقتضی است قرآن در سبک زندگی (مصرح در بیانیه گام دوم انقلاب)، فرهنگ عمومی جامعه و نظامهای مدیریتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
♨️ متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید:
https://rc.majlis.ir/fa/news/show/1755135
پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
🌐 @rcmajles_ir
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔴 چرا وحدت حوزه و دانشگاه همچنان لاینحل مانده است؟
❓و اصلاً منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، چیست؟
🔸جامعه ما تنها جامعهای است که بر سر دو راهی است. چون هیچ جامعهی دیگری دو پارادایم معرفتی ندارند. ولی در جامعه ما به تبع رویکرد دینی، این دو وجود دارد و هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، دامنهشان معلوم نشده است.
🔰در زمان شیخ بهایی، فقها میاندار همهی نیازهای جامعه بودند. در فرهنگ و هنر، سبک زندگی، معماری، مهندسی، علم، قضائی و..؛ اما حوزه علمیهی امروز که محصور شده در فلسفه و کلام و فقه و از نیازهای روز عقبنشینی کرده، خودش را در قبال معماری، سبک زندگی، علوم پایه و.. مسئول نمیداند! و همین موجب شده بخش مهم نیازهای جامعه را دانشگاه با علم مدرن پاسخ بدهد.
به طور نمونه، جریان علمی کشور چه در دانشگاه و چه در حوزه، نسبت به تخریب بنیانهای اعتقادی در داروینیسمِ علوم زیستی و پزشکی سکوت کرده است!
❓آیا اصلا علوم پایه اسلامی و علوم انسانی اسلامی داریم؟
🔺اساساً بین معرفت انسانِ مسلمان و انسان غیرمسلمان فرقی وجود دارد یا نه؟
🔸در سطح رهبری ایشان معتقدند: «مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی، مادی و غیرالهیست» - ۱۱ تیرماه ۹۳
🔹در سطح رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجتهدی که سواد دینی دارد، او معتقد است «مبانی علم، یهودی و مسیحی و مسلمان ندارد.» - ۱۴ اردیبهشت ۹۳
🔴 این اختلاف نظر، در سطح استراتژیکی جامعه است که در درون دانشگاه و حوزه هم وجود دارد.
تکلیف خود را روشن کنیم؛ آیا علم دینی داریم، یا خیر. اگر نه، پس پاسخمان در قبال ذات تثلیثیِ مطلق علوم انسانی و حتی علوم پایه، چیست؟
و اگر داریم، جایگاه #علم_توحیدی کجاست؟
📷 llink.ir/98tt
✅ کرسی نظریه پردازی کلبه کرامت در مجموع ۸۰۰ جلسه، با مطالعات تطبیقی، سعی در تولید علم بومی توحیدی داشته و به امید خدا خواهد داشت؛ اما به طور خاص، جلسات «دیرینشناسی فهم» و «خلق و جعل» از مجموعه سرفصلهای کلبه کرامت را به شما دانشجویان و طلبههای جوان، توصیه میکنیم.
💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/?ItemCourse=1&ItemCategory=57
💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/?ItemCourse=1&ItemCategory=56
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
#دانشگاه
🆔@cultural_governance
🔴 شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاه فرماندهی بدون فرمانبر است
💬 حسن رحیمپور ازغدی، پیش از خطبههای نماز جمعه تهران:
🔺بعضی از دوستان اعضا هم کاملا شخصیت و رفتار دوگانه دارند و ملاحظات شخصیشان بر مسئولیت شرعیشان و تکلیف قانونیشان میچربد، افکار اعضای شورا همجهت و قرارگاهی نیست، همه شفاف نیستند، بعضی عضویت در شورا را یک موقعیت شخصی و نه یک رسالت انقلابی و سنگر مکتبی میبینند، در اظهار نظر کردن و یا نکردن، بعضیها ملاحظات شخصیشان قالبتر است؛ در این شورا از لیبرال مذهبی تا محافظهکار بلهقربانگو و کسانی که مکتب و خط انقلاب و امام را شناختند و میخواهند اجرا کنند و عرضه ندارند، وجود دارد.
🔺اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از هیچ مرجعی بازخواست نمیشوند که بگویند شما چه کاره هستید که 10، 20 ساله آنجا نشستهاید؛ مصوبات بسیار خوبی در این شورا داشتیم که بسیاری از آنها آرشیو شدهاند، برنامهها عملی نمیشوند و سه قوه ملزم به اجرای این مصوبات هستند، خودشان شریک تصمیمگیری و تصویب آنها هستند، اما کار خودشان را میکنند، رؤسای سه قوه، وزیران و مدیران تقریبا در هیچیک از بودجهبندیها و عزل و نصبهایشان پاسخگوی مصوبات شورا نیستند.
🔺ما شرعا قرارگاه عالی مدیریت، نظارت و سیاستگذاری فرهنگی و علمی و ضامن اجرای آن، اما تفنگ بیگلوله هستیم، مصوبات خوب در آشیو است، اسناد بالادستی بدون اسناد پاییندستی؛ اسناد پاییندستی هم براساس آن عزل و نصب و بودجهها تقسیم میشود که دست افراد و جاهای دیگری است و آنها هم پاسخگو نیستند.
🔺رهبری چند وقت پیش گفتند که در پیشگاه خدا احتجاج کردم که بنده شما(اعضای شورای انقلاب فرهنگی) را برای این کار قرار دادم، اما شما کوتاهی کردید.
👉 tn.ai/1898533
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔰 در چهلمین سالگشت تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی، حسن رحیم پور در دومین یادداشت به این مناسبت به برخی پرسشها پاسخ گفته و برخی فرصتها و تهدیدها که متوجه این شورای عالی استراتژیک در کشور است را بررسی و پیشنهاداتی ارائه نموده است:
بسم الله
(پاسخ به چند پرسش):
🔻س) فرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست کیست؟ چه کسی پاسخگوست و از چه کسی باید مطالبه کرد؟
ج) نمیدانم چه کسی پاسخگوست اما میدانم که رئیس شورا، در همه دورهها روسای جمهورند. همه چیز در کنترل آنهاست، اجرا کنند یا نکنند و چگونه! گاه مصوباتی که به ریاست خودشان در شورا تصویب شده، ابلاغ یا اجرا نشده، بگذریم از صدور دستوراتی برخلاف مصوبات شورا به نهادهای اجرایی، دور زدن شورا و منع آن از ورود به برخی حوزههای مهم فرهنگی و آموزشی کشور، با آن که قانونا وظیفه شوراست. به گمانم تنها اختیار اجرایی باقیمانده در دست شورا، رایگیری برای رؤسای دانشگاهها بود که گرچه بدون استثنا و چالش، رؤسای پیشنهادی دولتها عینا تایید میشدند، اما این اختیار نیز در این دوره از صحن شورا سلب شد و باید گفت این یکی رئیس، رکورد زد.
🔻س) اعضای حقوقی شورا مگر تابع دولتها هستند؟
ج) اکثریت اعضای شورا انقلاب فرهنگی، اعضای حقوقیاند و اکثراعضای حقوقی نیز تقریبا با هر انتخابات، تغییر میکنند و در نتیجه سازمان هم تغییر جهت میدهد و معمولا بله، تابع رئیسجمهور هر دورهاند و دست کم در برابر اظهارات رئیس، هرچه گفت، سکوت میکنند. شورا معمولا و عملا در چهارچوب اراده رؤسای جمهور پیشرفته و رویکرد جلسات و مصوبات غالبا منفعلانه و در حد تغییرات در جملهبندی و انشای عبارات است، به ویژه اعضا حقوقی که محذوریت آیین کارگزاری دارند.
علاوه بر دستکم دوازده عضو شورا که منصوب مستقیم رئیسجمهور هر دوره و تابع دولت وقت هستند، تقریبا سایر اعضای حقوقی نیز به دلائلی چون وابستگی بودجه و سایر نیازمندیها، اجازه یا انگیزه برای نقد یا ایستادگی در برابر اراده دولتی حاکم ندارند. دبیر شورا نیز منصوب رئیسجمهور و در همه چیز حتی اعلام دستور جلسات و تنظیم صورتجلسات، باید از رئیسی اجازه بگیرد که بدون الزام به مشورت، شخصا تصمیم میگیرد چه موضوعی در دستور کار شورا باشد یا نباشد. نمایندگان مجلس در شورا و رؤسای مجلس نیز در هر انتخابات تغییر میکنند و اینست که تقریبا ثبات تصمیمسازی در سیاستگزاریهای شورا، ضمانتی ندارد به نحوی که روحیات شخصی رؤسای دولتها در جهتگیری مصوبات شورا تاثیر دارد و مصوبهای در دوره یک رئیسجمهور ممکن است در دوره دیگری رای نیاورد و یا اصلا در دستور کار قرار نگیرد. حتی بسته به اینکه رئیس جلسه درآن روز چه کسی باشد، جهت و سرعت شورا و مصوبات و خروجی آن متفاوت میشود و البته درهمه شوراها این وضع، تا حدی طبیعی است. این فقدان انسجام فکر و اراده در شورا باعث شده علیرغم فلسفه وجودیش، نتواند نقش یک قرارگاه برای اصلاحات بزرگ و تداوم انقلاب فرهنگی را ایفا کند گرچه این شورا به رغم همه سیاهنماییها، مصوبات عالی، کم نداشته است. بنیانگذار این نظام و انقلاب، امام خمینی است. ایشان سران قوا و همه نهادهای اصلی علمی و فرهنگی کشور را وارد شورا کرد تا کل ظرفیت اجرایی، قانونگذاری و قضایی کشور، منسجم و با اجماع حداکثری، بر هندسه فرهنگی کشور، نظارت و مدیریت کنند و پاسخگو نیز باشند اما کسانی در حاکمیت همواره خواستهاند این شورا و بلکه همه شوراها را تشریفاتی کنند و تا حدی موفق شدهاند.
ادامه در پست بعد
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
⭕️ #بخش_دوم چهلمین سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی(۳)
ابتدا با ابهام آفرینی در حکم امام، کوشیدند شورا را با "بحران موجودیت" مواجه کنند و تاریخ همه شوراها و نهادهای انقلابی را به بهانه تبدیل "نهضت" به "نظام"، منقضی اعلام کنند سپس نوبت به ادعای "بحران مشروعیت" رسید و نسبت شورا با قوای سه گانه را تیره وتار خواندند، حال آنکه کنترل ساختار شورا اساساً در اختیار سران قوا بویژه رئیس دولت بوده و هست. آنگاه نوبت به القائ "بحران هویت" رسید و سوالات بنیاسرائیلی و سپس حملات صریح اسرائیلی به اصل مفهوم "انقلاب فرهنگی" و تحریف معنای "سیاستگذاری" و تردید در معنای "مدیریت فرهنگی" و انکار هندسه برای "فرهنگ عمومی"(تا قابل مهندسی باشد) و نهایتا "بحران اختیارات و قدرت" و بازی با وقت و اعصاب ملت، و لابیگری برای مدیریت آرای اعضای شورا و اردوکشی سیاسی، و همه بحرانها، دروغ و بی مبنا، و همه ساختگی و سیاسی است. کجا عیب برداشته؟ بشمامیگویم. در شوری و در حاکمیت به شمول هر سه قوه، خط ارتجاع و غربزدگی و فکر "عدول از اصول" و دنیازدگی در برابر خط "انقلاب وتکامل"، همچون دهه ۶۰ دوباره فعال است و البته آدمهایش عوض شدهاند.
در آستانه ۱۴۰۰، تنها دوگانگی در حاکمیت، نه در ساختار یا مشروعیت و یا قانون، بلکه در هویتها و رویکردها در میادین فرهنگ و اقتصاد وسیاست خارجی است. عیب در ساختار نیست بلکه بوضوح، ما دو جبههایم. و این ربطی به دو جناح مشهور ندارد. طبقهبندی دیگری است که آن جناحبندیها را نسخ و از آن عبور کرده و چپ و راست، سرش نمیشود و از هر دو یارگیری کرده است. آیا نمیشنوید صدای مدیرانی که میگویند از نسل جوان ما تنها آبگوشت بزباش بر میآید؟ و آن دیگری که میگوید مگر دین، ربطی به مبارزه با آمریکا دارد؟ و آن یکی که پیش از آمدن، گفت مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد و ضعف مدیریت است و پس از سوارشدن بر کار، گفت حل مشکل آب خوردن ما هم به دست کدخداست؟ رئیس جمهور معمم دیگری را میشناسم که در دوران حاکمیت خود در سالهای پایانی دهه هفتاد در همین شورا، عدالتخواهی را سوسیالیسم خواند و به صراحت گفت این آیات و روایات "عدالتخواهی" که در حوزه و دانشگاه میخوانی تنها به درد "انقلاب کردن" میخورد و به درد "حکومت کردن" نمیخورد و در چشمان من نگریست و گفت باید بپذیریم که شاید سکولاریسم، تقدیر عصر ما و مشیت الهی باشد و پایان تاریخ شاید همین نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه داری است و مقاومت، بیفایده است منتها ما بکوشیم کمی از فسادش بکاهیم و دوز "معنویت" آن را در حریم شخصی کمی بالاتر بریم، از امام تجلیل کرد و سپس تبصره زد که ریشه استبداد دینی در دیدگاه خود امام است و وقتی مراد امام از ولایت مطلقه را برای او توضیح دادم با لبخند گفت با این تقریر روشنفکرانه که تو کردی، قبول!!
مشکل در تفکری است که بنام راست و چپ، اشرافیگری را موجه کرده و دهه ۶۰ را دهه افراطی گری و چپزدگی میخواند و وسعت تهاجم دشمنان درون و بیرون برای پایین کشیدن درفش مقدس امام خمینی را میبیند و لبخند میزند و ماندن خودش را اصل، و بقای انقلاب را مسئله فرعی میداند و رجالی از چپ و راست را اینک همسفره کرده است...
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | رحم خداوند یعنی چه⁉️
💯 خدا آن وقتی به مردمی رحم میکند که او را اطاعت کنند و تکالیف خود را انجام دهند...
#نشر_حداکثری
#رهبر_معظم_انقلاب #کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🔻بیانات «حضرت آیت الله خامنهای» رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره)
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
💢ماجرای حقوق ۳۳میلیونی دختر عضو شورای شهر
🔹🔸اخباری مبنی بر اینکه دختر دهه هشتادی یکی از اعضای شورای شهر تهران حقوق ۳۳ میلیونی از شورا دریافت میکند در فضای مجازی منتشر و جنجال های زیادی در این باره ایجاد شد.
♦️مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در باره حقوق دختر عضو شورای شهر گفت: کسی که عضو شورای شهر می شود می توانند رییس دفترش را با خودش بیاورد. این عضو شورا هم دخترش را برای این کار با خود به شورای شهر آورد.
♦️وی ادامه داد:به دلیل اینکه رییس دفتر یک سری وظایف خاص دارد جایگاه ش بالاتر از یک کارمند است اما براساس تصمیات گرفته شده فیش حقوقی این خانم ماه آینده اصلاح می شود و بر اساس جدولی که در شورا وجود دارد باید حقوق و مزایا دریافت کند.
♦️رییس شورای شهر تهران در خصوص انتشار حقوق ۳۳ میلیونی این خانم جوان در شورا گفت: وقتی این خبر را دیدم موضوع را پیگیری کردم و گفتند حقوق عقب افتاده این فرد داشته به همین دلیل این میزان حقوق را دریافت کرده است. حالا چرا حقوق این فرد عقب افتاده داشته باید این موضوع هم بررسی شود.
♦️چمران بیان کرد: امسال حقوق نیروهای قراردادی شهرداری افزایش خوبی بر اساس قانون کار پیدا کرد که این افراد هم چون قرارداد خدمات اداری شهر داشتند شامل این افزایش حقوق شدند اما افرادی که مسوول دفتر هستند حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون حقوق دریافت کنند.
♦️عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ببینید افراد باید بر اساس تحصیلات، جایگاه و ... حقوق بگیرند شاید این فرد باید پست هم داشته باشد اما اگر شرایط دریافت پست را نداشته باشد ،پست داده نمی شود اما می تواند کارها را انجام دهد اما پول پست را دریافت نمی کند.
♦️وی تاکید کرد برخی از اعضای شورای شهر تهران می توانند علاوه بر مسوول دفتر با خودشان مشاور هم بیاورند و حقوق انها هم بر اساس جدول باید پرداخت شود.
♦️وی در ادامه گفت این افراد کارمندان موقت هستند و بعد از ۴ سال باید بروند اما اگر عضو جدید شورا بخواهند می تواند از آنها استفاده کنند و یا اگر بخواهند این افراد به شهرداری بروند باید مراحلی مثل دادن امتحان و ... را طی کنند.
♦️چمران در پایان گفت: بنده و برخی از اعضای شورای شهر با خودمان مسوول دفتر نیاوردیم و از نیروهای شورا استفاده کردیم.
#نقد_سازمان_فرهنگی
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance
🔴 موضع آقای #خسروپناه دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اظهار نظر سخیف ضرغامی که معیار #امربه_معروف را خواست مردم می دانست!
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در ریل بروکراتیزه شده نمیتوان به مقصد فرهنگ رسید
👈 دکتر پرویز امینی (استاد دانشگاه):
نمیتوان فرهنگ را با بروکراسیتیزه کردن جلو برد زیرا اصلا این روش پاسخگو نیست.
اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی بخواهد نقشآفرین باشد باید از طریق خروجی نهایی به سراغ سازماندهی برود.
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance
🔴 تجربه مناظرات علمی با یک ابرجاسوس، علیرضا اکبری
#حتما_بخوانید
🔹🔸مدتی با آقای اکبری در یک محفلی مباحثات مختلفی داشتیم و ایشان، مورد احترام بسیاری بود، او را استراتژیست و تحلیلگر قهاری می دانستند که برایشان تحلیل و راهبرد ارائه می کرد.
♦️اوایل به بنده خیلی احترام می گذاشت و متقابلا بنده نیز به ایشان، اما به تدریج و آرام آرام، وقتی چند تحلیل ارائه کرد و مقابلش ما نیز تحلیل می دادیم و به لطف الهی تحلیل های ما درست و مطابق با واقع می شد، احترامش کمتر و کمتر شد.
میگفت برگزیت یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای نخواهد آورد و ما می گفتیم حتما رای می آورد که همین شد
می گفت ترامپ رای نمی آورد و ما می گفتیم رای می آورد و همین شد
می گفت ترامپ از برجام خارج نمی شود و ما می گفتیم می شود و همین شد
خلاصه میگفت و می گفتیم تا رسیدیم به فتنه 98
ایشان طوری تحلیل ارائه داده بود که قفل شدن دستگاه تحلیلی اش را به وضوح می شد فهم کرد. گفته بود با توجه به حوادث پیش آمده در آبان، زمستان داغی را پیش رو داریم و احتیاط واجب این است که چنین و چنان کنیم و مثل همیشه بن مایه اصلی تجویزاتش تسلیم در برابر غربی ها بود!
♦️بنده هم وقتی دیدم چنین تحلیلی ارائه داده است در پاسخ نوشتم، ما در حوزه بحثی را داریم با عنوان رجوع مقلدین یک مرجع که در مساله ای به فتوا نرسیده است و احتیاط واجب داده است به مرجع صاحب فتوا، لذا به دوستان مقلد آقای اکبری پیشنهاد می کنم از آنجا که ایشان به نظر قطعی نرسیده و احتیاط واجب داده اند، به تحلیل رهبری عزیز مراجعه کنند که در این زمینه فتوا داده اند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما از فتنه 98 و زمستان 98 عبور می کنیم»
آقا تو گویی بنزین روی آتش و مرض درونی او ریخته باشند
چون بعد از دقایقی دو صفحه فحشنامه علیه حقیر نوشت
هنوز این فحشنامه را یادگاری دارم
شروعش این بود که پدرم وصیت کرده با چند گروه حرف نزنم
1- زن سلیته
2- چاه مستراح در حال ریزش
3- سگ هار
4- منافق (البته این آخری را بعدا در ویرایش متن اضافه کرد)
♦️بنده هم زیر پست سراسر توهینش که نشانه ای از مرض درونی و بروز بیرونی اش در آن لحظه بود، نوشتم
سلام آقای دکتر عزیز شب قدر است و بهتر است برای هم دعا کنیم
بعد آمدم مسجد برای سخنرانی شب قدر
وقتی برگشتم دیدم مرا از آن گروه اخراج کرده اند!
از مدیر گروه سوال کردم دلایلی را فرمودند و گفتند روی مصالحی بوده!
البته تعدادی از اعضا به بنده پیام میدادند که مراقب خودت باش و اکبری رهایت نمی کند و منزلت را جابجا کن و مدام مسیرهای رفت و آمدت را چک کن
بنده هم عرض می کردم نگران نباشید ما آخوندیم و آخوند کارش جهاد تبیین است و فحش خوردن و سر آخر ان شاء الله گلوله خوردن
تا اینکه چند وقت پیش در وزارت خارجه بودم، مدیر همان گروه بنده را دید و گفتند حاج آقا هر که با آخوند در افتاد ورافتاد
گفتم چطور مگه
پاسخ دادند فلانی که با شما درگیر شد و آن فحشنامه را نوشت، یادت هست؟ عرض کردم بله
گفتند بعد از مدتی به جرم جاسوسی دستگیر کردیم و کارش تمام است!
♦️بعد که پیگیر شدم متوجه شدم تور امنیتی بسیار جالبی روی او پهن کرده بودند و مجدد به قدرت و اقتدار نیروهای امنیتی خودمان پی بردم!
اینرا گفتم تا به خود ببالیم و تحمل و صبرمان را بالا ببریم و البته درس عبرتی شود برای آنها که هوس جاسوسی می کنند!
والعاقبه للمتقین
✍️ محمد علی رنجبر
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance