eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
۱. تاکنون به اشکال‌های نیروهای فکریِ انقلاب نسبت به لایحۀ حجاب، «پاسخ» داده نشده است. ۲. حکیمانه نیست که برخی بزرگان، اعتبارشان را صرف «توجیه» لایحه‌ای کنند که حتی نویسندگانش، توان دفاع از آن را ندارند. ۳. اگر «ائتلاف محافظه‌کاری» شکل بگیرد، ما نیز تیغ «انتقاد انقلابی» را از نیام بیرون می‌کشیم. 🆔@cultural_governance
کانون اجرای ‎مناسک برهنگی مال‌هایی مانند کوروش‌مال، پاتوق‌هایی مانند باغ کتاب، فضاهای بازی مانند سواحل، برخی پارک‌ها و... هستند. تمرکز برخوردسلبی بر این‌جورجاها باید باشد؛ امثال مال‌ها و فضاهای لاکچری ‎معبد برهنه‌ها هستند. با این همه معبد در تهران وشهرهای بزرگ می‌خواهید چه کنید؟ https://virasty.com/Mogtaba_farhang 🆔@cultural_governance
🔺تلخند لایحه حجاب ⭕️لایحه حجاب درباره ی ماجرای میز نانسی پلوسی چه می گوید؟ 🆔@cultural_governance
لایحه عفاف و حجاب نه آنقدر بد است که پس گرفته شود و نه آنقدر خوب است که به همین شکل تصویب شود.طبعا نمایندگان مجلس انقلابی این لایحه را اصلاح و تکمیل خواهند کرد و شورای نگهبان هم با تدبیر خود اجازه نخواهد داد که نهی از منکر تعطیل شود و بجای فاعل منکر، ناهی منکر مجازات شود. 🆔@cultural_governance
🔹 درنگی بر وضعیت حکمرانی فرهنگی کشور ▫️ بررسی جایگاه نهاد های فرهنگی در پازل حکمرانی فرهنگی کشور 👤 دکتر محمدحسین ساعی ▫️عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 👤 دکتر محمد ذوقی ▫️دستیار ارشد رئیس سازمان اوج 👤 دکتر سجاد صفار هرندی ▫️رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 🕙 دوشنبه ۸ خرداد | ساعت ۱۵ 📍 خیابان ۱۶ آذر | باشگاه دانشجویان 🆔@cultural_governance
638099870207254549(1).pdf
791.1K
⭕️ نقد و ارزیابی «گویه‌های به‌کاررفته» در پیمایش‌های دینداری در ایران 🔺کثرت مقولاتی که به جای دینداری سنجیده شده و فراوانی گویه‌های ذیل هر کدام که روی هم سهم قابل‌توجهی از گویه‌های به‌کاررفته در پرسشنامه‌های تحقیقات مذکور را تشکیل می‌دهند، به ما هشدار می‌دهد که نتایج حاصل از این مطالعات، نمی‌تواند چندان دقیق و معتبر باشد و لازم است با احتیاط بیشتری به سراغ آن‌ها رفت و به آن‌ها استناد داد. اگر به این مجموعه، فهرست گویه‌های مبهم و گویه‌هایی که ابعاد مختلف دینداری را به جای هم موردسنجش قرار داده‌اند را نیز بیفزاییم؛ نسبت گویه‌های ناروا به کلّ گویه‌ها در این تحقیقات بسیار افزایش خواهد یافت. 🔺هدف ما در این مقاله، از سکه انداختن این تحقیقات و خالی‌کردن دست پژوهشگران دین از اندک ذخایر اطلاعاتی موجود دراین‌باره نبوده است؛ بلکه بیش از آن، به دنبال آشناکردن محققان دین‌پژوه با خلط و خطاهای رایج در تحقیقات میدانی و بالابردن دقت‌نظرهای مفهومی در پیمایش‌های آتی است و همچنین بالابردن احتیاط و دقت ایشان است در هنگام تحلیل و تبیین وضعیت دینداری مردم ایران بر پایۀ این یافته‌ها. 🆔@cultural_governance
همایش ملی 🔸محورهای کلی این همایش به شرح زیر است: 🔺درباره فلسفه ­ی فرهنگ 🔺در فلسفه­ ی فرهنگ (مباحث فلسفه ­ی فرهنگ) 🔺امتداد نظری فلسفه فرهنگ در ساحات دیگر 🔺امتداد کاربردی فلسفه فرهنگ (فلسفه فرهنگ، مقولات اجتماعی و مسائل روز) 🔺نقد دیدگاه ­های رقیب در حیطه فلسفه فرهنگ 🔺میراث فکری و عملی امام خمینی ره و فلسفه فرهنگ 🔺اندیشه و عمل آیت­ الله خامنه­ ای مد ظله و فلسفه فرهنگ 💠مهلت ارسال چکیده مقاله به دبیرخانه همایش نیمه خرداد ماه و ارسال اصل مقاله پایان تیرماه ۱۴۰۲ خواهد بود و علاقمندان می توانند علاوه بر ارتباط با صندوق پستی الکترونیکی به آدرس philosophy.of.culture@iict.ac.ir با شماره تماس ۰۹۱۲۱۸۹۵۱۴۲ (آقای کولیوند) تماس حاصل نمایند. 💠گفتنی است همایش ملی فلسفه فرهنگ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور صاحبنظران این حوزه در شهر مقدس قم و تهران برگزار می‌شود. 🆔@cultural_governance
🗂پرونده ویژه 🔰فراخوان ارسال ایده های کنشگری 📌حجاب از ایده پردازی تا حکمرانی 🔸همه چیز از فوت دختری به نام مهسا شروع شد. جمهوری اسلامی بار دیگر باچالش‌ جدیدی از پوشش وحجاب مواجه می شود. 🔸بهار امسال،سرمای زمستان پارسال را نداشت و در خوابی آرام از نوروز، تغییراتی در ظاهر شهر ایجاد شد. 🔸گویا دیگر ایده های "حکمرانی و عملیاتی" در مسئله حجاب، در این ایام، باید دچار تغییراتی شود. "حاکمیت و مردم غیور" بدنبال ایده های تحول افرینی در این چالش می باشند و سهم نخبگان بسیار پررنگ می باشد. 🔸شما علاقه‌مندان می‌توانید ایده های کنشگری با موضوع حجاب (در لایه مردمی یا فضای حاکمیتی) را به ادمین کانال ارسال نمایید. تلگرام | ایتا | بله 🆔@activism_ideas
🔦 اندیشکده حکمروایی فرهنگ و صنایع خلاق (حرف)، اندیشکده فرهنگ و توسعه و گروه فحوا با همکاری مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه برگزار می‌کند: «نشست آسیب‌شناسی حکمرانی پیوست فرهنگی» 📆 سه‌شنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۲ 🕓 ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ 📍میدان فلسطین، پلاک ۳۹۷، مرکز راهبری فرهنگ و رسانه 📱برای حضور مجازی در این نشست، از لینک ریز استفاده کنید: https://www.skyroom.online/ch/sccm_ir/markazrahbordi3 💎 فحــوا فرهنگ؛ حکمرانی و اندیشه‌ورزی وب‌گاه | اینستاگرام | توئیتر | ویراستی
🔺مرگ سازمان های فرهنگی 🖋محمد بیگدلی، علی رشیدپور 🔸تحقق اهداف و آرمان های فرهنگی جوامع و سازمان های فرهنگی تابع میزان و نوع فعالیت های در دست انجام، میزان اثرگذاری و همچنین پیامدهای احتمالی آنها در سطوح مختلف فردی و اجتماعی و در بین اقشار مختلف جامعه هست در این خصوص سنجش و ارزیابی اثربخشی فعالیت ها بهترین راه حصول اطمینان از دستیابی بهینه به اهداف طراحی شده می باشد. 🔸هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیتهای خود بالأخص در محیط های پیچیده و پویا نیاز مبرم به «نظام ارزیابی اثربخشی» دارد. از سوی دیگر فقدان وجود نظام ارزیابی و کنترل اثر بخشی در یک سیستم به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط برون سازمان فرهنگی تلقی میگردد که پیامدهای آن کهولت و نهایتاً «مرگ سازمان» است. ممکن است بروز پدیده ی مرگ سازمانی به علت عدم وقوع یک باره آن، از سوی مدیران عالی سازمان احساس نشود، ليكن فقدان نظام کسب بازخورد و ارزیابی اثر بخشی امکان انجام اصلاحات لازم برای رشد، «بهبود فعالیت های سازمان فرهنگی» را غیر ممکن می نماید که سرانجام این پدیده، مرگ سازمانی است. 🔸در حقیقت ارزیابی اثر بخشی از یک سو آیینه ای فراهم می آورد تا مدیران سازمان فرهنگی، تصویری روشن از چگونگی کم و کیف فعالیت های خود به دست آورند و از سوی دیگر، برنامه ریزان و کادر اجرایی سازمان را مجهز می سازد تا نسبت به جنبه های مثبت و منفی برنامه آگاهی پیدا کنند و از این راه به اثربخش کردن برنامه ها و فعالیت ها یاری رسانند. در صورتی که ارزیابی اثر بخشی با «دیدگاه فرایندی» و به طور صحیح و مستمر انجام شود، موجب ارتقاء سازمان و اعتماد عمومی به عملکرد سازمان فرهنگی می شود. 🔸سازمان های فرهنگی باید برای تمامی خط مشی های خود و هر یک از واحدهای عملیاتی، اهدافی را تعیین نموده و هزینه های دقیقی را به هر کدام از این فعالیت ها و برنامه ها تخصیص داده و شاخص های عملکرد و معیارهای برون داد برای ارزیابی میزان موفقیت در تحقق اهداف مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که اهداف سازمانهای فرهنگی ممکن است تغییر کند شاخص ها نیز باید قابلیت انعطاف داشته باشند و به طور مداوم در معرض آزمون مجدد و تغییر و تصحیح قرار داشته باشند. بنابراین اگر ارتباط مناسب بین استراتژی افراد، شکل طرح سازمانی و سیستم های عملکرد درک گردد به انجام اثربخش مدیریت عملکرد در سازمان منجر خواهد شد. 🔸درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه مدیون مدیریت مدبرانه و مقتدرانه است که بتواند با اعمال مدیریت فرهنگی جامعه را از مرحله ای محدود و نامناسب – که فضای تنفس را تنگ کرده - عبور دهد و افراد آن جامعه را به بالندگی و توسعه برساند. اگر چنین مدیریتی در جامعه وجود نداشته باشد یا مردم با مدیران ضعیف، کم هوش، ناآگاه و بی تدبیر روبه رو باشند طبعاً نباید انتظار «شکوفایی فرهنگ و مقولات فرهنگی» را داشت. 🆔@cultural_governance
چند پرسش اساسی پیرامون فرهنگ و نظریه فرهنگ.pdf
320.7K
◾️مقاله چند پرسش اساسی پیرامون و نظریه فرهنگ ◾️نویسنده: دکتر عماد (ره) 🆔@cultural_governance