eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۵۱ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🏷پیش نیازهای جبهه سازی ○نهاد سازی علمی ●رهبر انقلاب در برهه های مختلف آرایش های انسانی مختلفی را در دهه های مختلف بیان کرده اند. مفهوم جبهه سازی وقتی از آن سخن گفته می شود آیا این مفهوم در اندیشه رهبر انقلاب دارای حدوث است یا اینکه یک مفهوم تاریخی و دارای تطور است؟ ●از نگاه های نخبگانی هنوز تباین یا تطورات این مفاهیم اجتماعی مشخص نشده است، ایا حلقه های میانی همان حزب جمهوری اسلامی دهه 1400 است یا دارای کارکرد متفاوتی است؟ایا از اتصال شبکه ها به جبهه می رسیم یا اینکه کم و زیاد های دیگری باید صورت پذیرد؟ ضعف در شناخت این مفهوم های اجتماعی سبب می شود که در دیدارهایی رهبر انقلاب از ادبیات جبهه نساختید یا اینکه ظرفیت های مردمی را فعال نکردید سخن به میان بیاورند و با حاشیه رفتن نهاد علمی سبب به خطا رفتن مقصود عملیات شویم. ●ایشان در این باره می فرمایند: « یکی از چیزهایی که در هر حرکت عمومی و در هر نهضت لازم است که براساس تفکرات و مبانی پایه این نهضت و این جریان هم بایستی «واژه‌سازی» بشود هم بایستی «نهادسازی»بشود. وقتی یک فکر جدید مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی مطرح می‌شود،مفاهیم جدیدی را در جامعه القا می کنند لذا این حرکت و این نهضت باید واژه‌های متناسب خودش را دارا باشد اگرازواژه‌های بیگانه وام گرفت فضا آشفته خواهد شد.» 22/7/90 ○گسترش روح اشتراک ●عدول از مالکیت و فرعونیت سبب می شود که اشتراک گذاری ها بدون انانیت و توقعات باشد. جبهه مسلمین در عرصه فرهنگی همانند جبهه دفاع مقدس دارای روابط منسجم ایمانی و روح انفاق است. در امر جبهه سازی گویی تصور می شود بین سازمان های فرهنگی به علت اهداف سیاسی و لوگوی برنامه ها، روح منیت نمی گذارد که با یکدیگر عمل مشترکی را انجام دهند اما از طرفی دیگر جبهه سازی در فضای نهضتی و مردمی سهل الوصول تر خواهد بود. ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🔺اهداف و ابعاد اطلس فرهنگی کشور 🔻جهت مشاهده اطلس فرهنگی کلیک نمائید. 🌐https://virasty.com/Mogtaba_farhang/
🔸سامانه جامع اطلاعات سینماهای کشور http://www.cinemadaran.ir/index.html 🆔 @Cultural_governance
موسسه فرهنگی هنری وزارت ارشاد.xlsx
534.7K
🔸لیست سه هزار موسسه فرهنگی هنری رسانه ای وزارت ارشاد 🆔 @Cultural_governance
اطلس فرهنگی استان تهران.rar
16.73M
♨️اطلس‌ ساختارهای فرهنگی‌ استان‌تهران 💢این اطلس شامل موارد زیر می باشد: ۱. انتشارات ۲. چاپخانه ها ۳. فرهنگسرا ها ۴. رسانه های چاپی ۵. سالن های نمایش ۶. کتابخانه های عمومی ۷. کیوسک های مطبوعاتی ۸. موسسات قرآن و عترت ۹. نشریات و خبر گزاری ها ۱۰. رسانه های استان تهران ۱۱. اجرای صحنه ای موسیقی ۱۲. دفاتر نمایندگی رسانه ها ۱۳. کانون های فرهنگی هنری ۱۴. کانون های آگهی و تبلیغاتی ۱۵. موسسات‌فرهنگی‌هنری ارشاد ۱۶. فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی ۱۷. جشنواره قرآنی استانی و ملی ۱۸. موسسه چندمنظوره‌فرهنگی‌و‌هنری ۱۹. مراکز مجاز دوره های مهارت آموزی ۲۰. آموزشگاه های آزاد هنری سنتی، موسیقی، تجسمی، خوشنویسی 🆔 @Cultural_governance
🏷فرهنگ و تمدن ✍️مجتبی فرهنگ ●ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن، تمدن ها را به صورت کلی مشمول بر یک نظم اجتماعی می داند که در نتیجه ی آن خلاقیت فرهنگی وجود و جریان می یابد. وی تمدن ها را شامل ارکان ذیل می داند: سنن اخلاقی سازمان سیاسی پیش بینی و احتیاط عمر اقتصادی کوشش در راه معرفت و بسط هنری ●نقدی که بر این ارکان وجود دارد این است که ایا همه خلاقیت های فرهنگی دارای شناسنامه ای متفاوت می باشد یا اینکه بایستی از عالَم خلاقیت های فرهنگی سخن به میان آورد؟ ●مقام معظم رهبری تمدن اسلامی را شامل چهار رکن می دانند که بنای این تمدن بر آن ها نهادینه می شود: توحید عبودیت سبک زندگی کرامت انسانی ●تمدن دارای وجه هویتی می باشد و چیستی این تمدن را هویت او مشخص می کند. این هویت دارای وجوه فرهنگی و نرم افزاری است به عبارتی فرهنگ، هویت ساز تمدن بوده و کیستی و عامل سازنده تمدن ها؛ فرهنگ است که استنادهایی همچون:«همجنس گرایی تمدن غرب را نابود خواهد کرد» نشانگر و تصریح کننده این موضوع است. گویی فرهنگ ضلع قهری تمدن است و تمدن منهای فرهنگ به معنای امپراطوری است پس مقام فرهنگ را میتوانیم یک مقام تکوین و حفظ تمدن ها برشمرد. ●این موضوع قابل بحث است که ارتباط بین مفاهیمی همچون: مدینه، امت، ملت، تمدن و ... اگر تمایز یابد در رهنمودسازی به مسائل تمدنی مارا کمک خواهد کرد. این یادداشت تقریری از کرسی علمی- ترویجی اوصاف اجتماع تمدنی در خوانش هویت اندیشانه می باشد ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
فراخوان ارسال مقاله و یادداشت با موضوع "الگوی زنجیره‌سازی صنایع فرهنگی" 🔶 «زنجیره‌سازی صنایع فرهنگی» از دغدغه‌های اصیل سیاستگزاران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگیست. پرداخت به موضوع زنجیره صنایع فرهنگی در شناسایی چالش‌ها، ظرفیت‌ها و دستیابی به راهکار عملیاتی این مسئله موثر خواهدبود. 🔸 بااین مقدمه به اطلاع می‌رساند مجموعه‌ "حکمرانی فرهنگی" اقدام به برگزاری فراخوان ارسال اثر برمحور «مسئله الگوی زنجیره‌سازی صنایع فرهنگی» می‌نماید. 🔹علاقمندان به عرصه صنعت فرهنگ می‌توانند آثار خود را درقالب مقاله یا یادداشت در شبکه‌های اجتماعی cultural_governance@ ارسال کنند. 📍محورهای ارسال اثر: ○ الگوی زنجیره‌سازی صنعت کتاب ○ الگوی زنجیره‌سازی صنعت انیمیشن ○ الگوی زنجیره‌سازی صنعت بازی مجازی 🧮 شرایط ارسال آثار: ▫️
مسأله‌محوری
▫️الگوی مشخص عملیاتی ▫️نوآوری در راهکارها ▫️پرداخت به عناوین فراخوان ▫️یادداشت حداکثر ۱۵۰۰کلمه ▫️نگارش جذاب و روان 📌جوایز آثار برتر:
🔻۵ میلیون تومان برای اثر برتر
🔻۳ میلیون تومان برای اثر برگزیده دوم 🔻۲ میلیون تومان برای اثر برگزیده سوم ⏳مهلت ارسال آثار:
۲۰
 فروردین ۱۴۰۳
📎درگاه ارسال اثر: @cultural_governance
✍️راهبردهای صنایع فرهنگی غرب 🆔 @Cultural_governance
🏷روش تولید الگوی فرهنگ‌سازی تمدنی ✍️مجتبی فرهنگ ●فرهنگ هویت تمدن اسلامی است و کیستی او را می‌سازد و اگر به دنبال تغییرات فرهنگی هستیم این موضوع در امتداد و افق تمدنی است هرچند گاهی اوقات این تغییرات چیزی جز لهویات و بازیچه‌های فرهنگی نخواهد بود. هنگامی که سخن از تحول فرهنگی به میان می‌آید به دنبال اثرگذاری فرهنگی هستیم؛ یعنی در ساحت فرهنگ عمومی، تخصصی، دینی و انقلابی میخواهیم رفتار، ارزش، اداب، عادات، گفتار و مصارف را می خواهیم تغییر دهیم و نرم افزار تمدنی جامعه را تغییر دهیم. ●هر تحول فرهنگی مستلزم داشتن نظریه و الگوی فرهنگی است و در مقام تکوین بایستی تبیین شود که این الگو و نظریه از کجا اخذ می‌شود و دارای چه ارکانی است؟ آیا امتداد اجتماعی فلسفه اسلامی ما را به این پاسخ می‌رساند یا اینکه تراث دینی امکان حل مسئله را برای امور مستحدثه کنونی فراهم می‌سازد؟ ابعاد و لایه های اجرای این الگو، نگاشت‌های نهادی، حرکت به‌سوی شاخص‌گذاری‌های تمدنی یا چیز دیگری است؟ و در نهایت انبوهی از این روش‌ها کدام‌یک تحولات تمدنی‌تری را ایجاد می‌کند؟ ●از میان تمام پاسخ‌هایی که می‌توانیم به این سؤال دهیم یکی از پاسخ‌های آن، «استخراج دانش ضمنی» است. عمل یکی از منشأهای تولید علم است و عامل می‌تواند خود عالِم باشد. حضرت علامه طباطبایی(رض) در المیزان در مورد رابطه بین علم و عمل آن را به‌صورت تسلسل می‌بینند به‌گونه‌ای که اعمال صالحه، مولود علم هستند و به‌کارگیری علم در مقام عمل، مولود علم دیگری است. ●اینکه از آقای بهجت(رض) می‌پرسند دستورالعملی را بفرمائید و ایشان در پاسخ می‌گویند که آن چیزی را که می‌دانید عمل کنید؛ ناظر به همین قضیه است که انجام دستورالعمل‌ها در مقام عمل، خود رهنمودساز به طریقی است. این مسئله همان، جایگاه وحی به عنوان یکی از منابع تولید علم است. اتصال به عالم ملکوت از طریق اعتقادات کامله و اعمال صالحه رخ خواهد داد و محور این مسیر مبارزه با نفس و ولایت است. ●با این مقدمه باید میتوان گفت که انقلاب اسلامی، بستر زمینه ساز و کشتزاری برای خلق عمل و اتصال به عالم ملکوت است. این بستر توانایی و امکان تولد الگوها را دارد و از دل نظام های اجتماعی میتوانیم غلیان علوم ها را تولید نمائیم.اگر بتوانیم زبان انقلاب اسلامی را در ساحت های اجتماعی ترجمه کنیم و پدیده های پرتکرار یک موضوع و مسئله را صورت بندی کنیم، خواهیم توانست الگو های مدیریتی برای ساحات مختلف تولید کرده و به ایده ی ساخت «دانشگاه انقلاب اسلامی» نائل شویم. ●اینگونه بنظر می رسد که الگوی طراحی عملیات در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دارای صورت هفتگانه: مسئله ها، نقش ها، پیام ها، قالب ها، زنجیره ها، اثرها و برآوردها می باشد که در صورت مجال به آن گریزهایی خواهیم داشت. ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
خورشيدي.pdf
720.1K
تأملی بر دسته بندی های صنایع فرهنگی 🆔@Cultural_governance