eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
انتصاب دکتر موسی نجفی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی توسط وزیر علوم جزو اتفاقاتی بود که باید آن را به فال نیک گرفت. کسانی که دکتر نجفی را می شناسند و با آثار ایشان آشنا هستند، به خوبی به جایگاه علمی او واقف هستند. وی جزو معدود چهره هایی در حوزه علوم انسانی است که بسیاری از چهره های سکولار نیز در علم و دانش او تردیدی ندارند و او را جزو اساتید مبرز تاریخ، اندیشه سیاسی و فلسفه سیاسی می دانند. خوب به خاطر دارم وقتی در دوره کارشناسی در دانشگاه تهران با یکی از اساتید سکولار بحث و گفتگو می کردم، وقتی نام دکتر نجفی مطرح شد منصفانه گفت که در علم و سواد و دانش او هیچ تردیدی ندارم و او را در این زمینه می ستود. همچنین فراموش نمی کنم وقتی از دوره شروع تحصیلم در رشته علوم سیاسی، با کتابها و آثار دکتر نجفی آشنا شدم و برخی از آنها را مطالعه کردم، تا چه اندازه توانستم پاسخ بسیاری از شبهات رایج و گره های فکری در این حوزه را برای خود رفع و رجوع کنم و در تحلیل مسایل کلان و به ویژه تاریخی از آن بهره ببرم. در سالهای اخیر نیز که در دوره دکترا در کلاس های درس ایشان شرکت می کردم فرصت بسیار خوبی به دست آوردم تا در حوزه های معرفتی به ویژه اندیشه سیاسی و مباحث تمدنی تامل بیشتری کنم که از این جهت خدا را شاکرم. امیدوارم همانطور که دکتر نجفی در عرصه علمی با آثار پرشمار خود شجره ای طیبه به یادگار گذاشته، در عرصه مدیریتی نیز بتواند جایگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را در حوزه علمی بیش از پیش ارتقا دهد و شجره طیبه ای دیگر این بار در عرصه مدیریت این قطب علمی کشور از خود به یادگار بگذارد. ان شاءالله ✍️امیرحسین ثابتی 🆔@Cultural_governance
📌تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی کره جنوبی 🔹مشارکت مردمی کمرنگ در فرهنگ 🔸دولت کره بیشتر به موضوعات فرهنگی و مدیریت آن اهتمام ورزیده و تلاش می‌کند با آموزش و تشویق و برگزاری همایش‌های مختلف داخلی و خارجی، هر یک از موضوعات فرهنگی را توسعه دهد اما نقش حضور و مشارکت مردم کره در عرصه فرهنگ کمرنگ است. ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/ogwq7a 🆔 @Cultural_governance
🔰فراخوان مقاله ویژه نامه حکمرانی اسلامی 🔺نشریه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی، شماره تابستان ۱۴۰۱ خود را به موضوع حکمرانی اسلامی اختصاص داده است. 🔻از پژوهشگران و صاحبنظران دعوت می شود مقالات علمی خود را حداکثر تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در سامانه نشریه مدیریت اسلامی بارگزاری نمایند: www.im.ihu.ac.ir 🆔 @Cultural_governance
🔻غرب، صاحب این خانه است: 🔸وِل‌بودنِ فضای مجازی ✍مهدی جمشیدی [1]. بنده در سال‌های گذشته در برخی از دبیرستان‌ها، "اخلاق جنسی" تدریس می‌کردم و از نزدیک و به‌صورت همدلانه و شفاف، با "انحراف‌های جنسیِ نوجوانانِ دبیرستانی" آشنا شدم. واقعیّت، "بسیار تلخ و گزنده" بود؛ به‌طوری‌که در همین لحظه نیز یادآوری شنیده‌ها و دیده‌هایم، قلبم را می‌فشارد. مطالعۀ کیفی و پدیدارشناسانۀ من نشان داد که "همۀ" انحراف‌های جنسیِ نوجوانان، از جمله خودارضایی و ارتباطات نامشروع با جنس مخالف، از "فضای مجازی" برمی‌خیزد. تصاویر و کلیپ‌ها و فیلم‌های جنسی و ...، تمام ذهنِ نوجوان ما را تسخیر کرده است، به خصوص در شبکه‌های اجتماعی. یک نوجوان می‌تواند در اتاق خواب خود، صحنه‌هایی را ‌بیند که شاید یک فرد متأهل، حتّی هرگز تجربۀ انجام آنها را نیز نداشته باشد. چه کنیم با این "شبکه‌های اجتماعیِ رهاشده"؟!! چه کنیم با این "دسترسی‌های بی‌مهار"؟! چه کنیم با این "فضای وِل"؟! شما "مسئولیّت شرعی و اخلاقیِ وضعِ کنونی" را می‌پذیرید؟! در "محکمۀ الهی"، پاسخی برای مخالف خود دارید؟! به اندازۀ همین "چند سطر"، در غوطه‌وریِ نسل جوان در فساد و گناه سهیم خواهید بود. [2]. آیا باید از این‌که فضای مجازی، که کارکردهای مثبت نیز دارد، مطلوبیّتِ "اصلِ فضای مجازی" را نتیجه گرفت یا "رهاسازیِ کلّیّتِ فضای مجازی" را؟! [3]. بخش عمده‌ای از مفاد مفسده‌انگیز و ناسالم، در "شبکه‌های اجتماعیِ بیگانه" هستند که امکان فیلتر آنها وجود ندارد و به صرف عضویّت در این شبکه‌ها، در دسترس قرار می‌گیرند. [4]. مفسدۀ "استفاده از فیلترشکن"، بیشتر از "دسترسیِ آسان به محتواهای ناسالم" است؟! آیا اگر مشروبات الکلی به صورت قاچاق وارد شدند، باید مصرف آن را آزاد گذاشت؟! [5]. اگر در عمل، "امکان محدوسازیِ فضای مجازی" وجود دارد و این کار از نظر فن‌آوری، مقدور نیست، پس چرا نگران "انسداد" هستید؟! [6]. هر اندازه هم که بودجه صرف تربیت دینیِ جامعه بشود، باز نمی‌توان نتیجه گرفت که باید "زمینه‌های فسق و فجور" را در جامعه حذف نکرد. در جامعۀ دینی، فساد نباید "رسمی" و "آشکار" باشد. [7]. سخن من "واقعیّت‌گرایانه" است نه "واقعیّت‌گریزانه". واقعیّت این است که فضای مجازیِ مبتنی بر حکمرانیِ غرب، به "بسترِ تغییرِ فرهنگی و سیاسی" تبدیل شده است و ما "از بیرون"، مدیریّت می‌شویم. این واقعیّت غیرقابل‌انکار، برای شما که ایرانی هستید، مطلوب است؟! [8]. مسئولیّتِ شرعی و اخلاقیِ مفاسدِ مترتّب بر "ول‌بودنِ فضای مجازی"، بر عهدۀ هر کسی است که به نوعی در حال "روایت‌سازیِ وارونه از انتقال مدیریّت آن از غرب به ایران" هستند؛ چه "جریان اصلاح‌طلبان"، چه "اصول‌گرایانِ عمل‌گرای وابسته به قالیباف". این دو جریان، دغدغۀ "قدرت" دارند، نه "اخلاق" و "معنویّت"، و به همین دلیل، از ایفای نقشِ طبیبِ دلسوزی که "داروی تلخ" را تجویز می‌کند، می‌گریزند، وگرنه به تعبیر استاد مطهری، "وجودِ تقاضای اجتماعی"، عرضه را مشروع و موجّه نمی‌سازد. من از "حریم اخلاق" سخن می‌گویم، نه از "منافع جریان‌های سیاسی". [9]. آن نماینده‌ای که دغدغۀ "قدرت" دارد و نه "حقیقت"، در ذهنش محاسبه می‌کند که در این "روایت‌گری‌های دروغین" نسبت به مهار و مدیریّت فضای مجازی، اگر با طرح همراهی کند، چه‌بسا در دورۀ بعدی انتخابات، بدنۀ اجتماعیِ خود را از دست بدهد و رأی نیاورد. ازاین‌رو، در برابر جوسازی‌های رسانه‌ای، "عقب‌نشینی" می‌کند و حاضر نیست برای انقلاب، هزینه بدهد. او بر سر سفرۀ انقلاب نشسته است تا شکم‌پروری کند، نه این‌که از "خویش" برای "مصالح انقلاب"، درگذرد. او "انقلاب" را برای "خود" می‌خواهد، نه "خود" را برای "انقلاب". منِ او و منافعش و خواسته‌هایش، بر همه چیز ترجیح دارد. [10]. این ماجرا نشان داد که "روایت"، تا چه اندازه می‌تواند بر "واقعیّت" غلبه کند و به "ذهنیّت عمومی"، جهت ببخشد. مهمّ نیست که در "عمل" بناست چه اتّفاقی رخ بدهد، بلکه "روایتِ" از آن، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است؛ پس باید "روایت‌پردازی" کرد و زمام و عنانِ "فکر مردم" را به دست گرفت و آنها را فریفت. این کاری است که تاکنون انجام گرفته است. و با همین "بازیِ روایتی"، می‌توان مردم را بر ضدّ تصمیم‌ها و طرح‌های انقلابی شوراند و نیروهای انقلابی را به تسلیم واداشت. به‌این‌ترتیب، هر قدم راهگشا و مفیدی که برداشته شود، با موجی از "هوچی‌گری‌های روانی" و "غوغاسالاری‌های رسانه‌ای" مواجه می‌شود و در نهایت، عقیم و ناتمام می‌ماند. 🆔@Cultural_governance
🚨 وقتی فرهنگ به تاسیس سازمان های فرهنگی تقلیل می یابد 🔴 بر خلاف نوع نگاه کثرت درعین وحدتی حضرت روح الله، جمهوری اسلامی، را نه در تاثیر یکایک اجزای شکل دهنده ی سبک زندگی مدرن، بلکه به تاسیس سازمان های  فرهنگی تقلیل داده و به اسم مدیریت فرهنگ، آن را به غلط گیر بروکراتیک محتوای کاهش داد و با این نگاه به پلیس نفس اماره هنرمندان مدرنیستی تبدیل گشت. امروزی در واقع دستگاه های تنظیم شهوت هنرمندان مدرنیستی اند و سعی می کنند با به کار گیری تمام شگردهای نرم و سخت، هنرمندان مدرنیستی را به نوعی رام کنند که حداقل آنچه از منویات آنان به بیرون در گالری های نقاشی، سینماها و تئاتر ها و بازار نشر ترشح می کند حاوی بد و بیراه های مستقیم نباشد و تا آنجا که می شود از زهرشان کم شود و در بهترین حالت هنر و استاتیکشان به شکل درآید. ✍میلاد دخانچی 🆔@Cultural_governance
19.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺🔻مناظره جنجالی استاد روح‌الله مومن نسب با دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی درباره طرح صیانت را حتماً کامل ببینید و برای همه موافقین و مخالفین طرح بفرستید... 1⃣ قسمت اول را ببینید: 🎦 https://javanan.tv/film/4642 2⃣ قسمت دوم را ببینید: 🎦 https://javanan.tv/film/4643 🆔 @Cultural_governance
✅ نامه دبیر ستاد امر به معروف به وزیر ارشاد 📝 سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره فیلم فجر در طراز انقلاب اسلامی، درخواست خود را مطرح کرد. 🔻 در بخشی از نامه آمده؛ 🔹 باید سینمای انقلابی واقعیت مسائل و مشکلات مردم را هنرمندانه و بدون جهت‌گیری و سیاه نمایی به تصویر بکشد و دولت را در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی یاری دهد، لازم است در این مسیر مراقب نفوذ ابتذال به عرصه هنر به ویژه سینمای کشور بود و فیلم‌های تولیدی ارزش‌های اسلامی و انقلابی را احیا و تعویض کرد، نباید عرصه‌هایی که به نام و هزینه انقلاب انجام می‌شود جولانگاه بعضی از سلبریتی‌های بی‌فرهنگ واداده فرهنگ ابتذال غربی گردد و مسائل حاشیه‌ای جای هنر فاخر را بگیرد. 🔹 ضروری است عوامل سینمایی متعهد در همه سطوح حمایت شود تا خلاءهای موجود در فرآیند ساخت فیلم‌های تعالی بخش و مروج فرهنگ اسلامی انقلابی با حضور جوانان هنرمند انقلابی و متعهد پر شود. 🔹 ستاد امر به معروف و نهی از منکر به جد پیگیر مطالبه‌گری دغدغه‌مندان انقلاب در خصوص آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب فارغ از هر دولت است. ان شاءالله به همت مدیران تحول گرا و با تدبیر در سال‌های آتی شاهد آن باشیم که جشنواره فیلم فجر واقعاً جشنواره فجر انقلاب باشد. متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27077 🆔 @Cultural_governance
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🗣مقام معظم رهبری: 🔰به گمان بنده، کشور نیاز به یک دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. 🔸کانال حکمرانی فرهنگی با دغدغه تولید فکر و محتوا درحوزه ساختارهای فرهنگی و مدیریت کلان رسانه به وجود امده است 📲ازشمابزرگوارتقاضاداریم برای تحقق هدف حضرت آقا، کانال را برای پژوهشگران این عرصه اطلاع رسانی بفرمایید. آدرس کانال حکمرانی فرهنگی👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2150957217C10c91168db
📗 مقاله «اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی» ✍️ نوشته حجت الاسلام و المسلمین 🔹 گروه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه 🏅 تنها مقاله برگزیده بیست و سومین دوره جایزه 🆔 @Cultural_governance
اجتهاد تمدنی - چیستی چرایی و چگونگی - مجله مطالعات بنیادین علوم انسانی اسلامی.pdf
294.4K
🌟‼️ 🏅 به بهانه انتخاب به عنوان تنها مقاله برگزیده بیست و سومین دوره جایزه 💠 مقاله "اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی ✍️ 🔹 گروه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه 🆔 @Cultural_governance
‌🔶 درآمدی بر الزامات کلان سیاست‌گذاری امر جنسی 🔹سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا در حوزه‌ی امر جنسی، به معنای کوشش آگاهانه و سازمان‌یافته‌ برای ایجاد تغییر مطلوب در محتوای فرهنگ جنسی و دستیابی به اهداف مورد نظر در این حوزه در لایه‌های مختلف باورها، ارزش‌ها، هنجارها و نمادها می‌باشد که با محوریت حاکمیت و با بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود. کلیدواژگان: امر جنسی، سیاستگذاری جنسی، سیاستگذاری فرهنگی 📚 این مطالعه در موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی سلامت جنسی اسلامی (سجا) و توسط سعید قاسمی انجام شده ‌است. 📃 ادامه مطلب: 🔗 iranthinktanks.com/Research149 📚 به همراه دانلود متن کامل پژوهش 🆔 @Cultural_governance
🔰کلیات چارت شبکه های انقلابی 🔸کتاب شبکه سازی تشکل های انقلابی 🔹به زودی کتاب منتشر و چاپ خواهد شد، انشالله 🆔@Cultural_governance