eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
358 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
📺 مستند روان مدرن ⭕️ تهیه‌کننده مجید عزیزی و کارگردان میثم جهان بین 🖋 موضوع: تاریخچه‌ای از علم روانشناسی در ایران و جهان این مستند به تاریخچه ای از علم روان شناسی در ایرانو جهان و مشکلات و معظلات ترجمه متون روان شناسی به فارسی و بومی سازی آنان می پردازد. https://www.doctv.ir/program/159653 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔰 بررسی وضعیت رشته روانشناسی در دانشگاه های ایران 🔹آیا آموزش روانشناسی و نگاه انتقادی به آن در دانشگاه های ایران کارآمد بوده است؟منظور از روانشناسی غربی چیست؟ در مسیر تحولات روانکاوانه، روانشناسی اسلامی چگونه به وجود آمد؟ 🔺 آیا باور می‌کردید روزی فرارسد که در سانفرانسیسکوی آمریکا، مدرسه روانشناسی اسلامی؛ در انگلیس انجمن بین‌المللی روانشناسی اسلامی؛ در آلمان گروه تحقیقاتی اسلام و روانشناسی؛ در ویرجینیای آمریکا موسسه روانشناسی الکرم و در انگلستان کالج مسلمانان کمبریج تاسیس شود و برای اولین بار، دیپلم رسمی روانشناسی اسلامی صادر کند و ما در ایران هنوز راجع به این صحبت کنیم که آیا روانشناسی اسلامی داریم یا نه؟! جهت مشاهده این گفت و گو کلیک نمایید 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📛 ترویج همجنس‌بازی در کتاب رسمی رشته روان‌پزشکی و روان‌شناسی دانشگاه‌های ایران! وزارت علوم پاسخ دهد که چرا هنوز این کتاب از دایره‌ی کتب درسی دانشجویان، حذف نشده است‼️ 💢 فروید همجنس‌بازی را بیماری روانی تلقی نمی‌کند! وی در «سه رساله در زمینه نظریات تمایلات جنسی» نوشته است: همجنس‌بازی در افرادی مشاهده می‌شود که انحراف جدی دیگری از بهنجاری نشان نمی‌دهند... کارایی آن‌ها تأثیر نپذیرفته است و در واقع با رشد هوشی و اخلاقی بالا مشخص هستند. فروید در «نامه‌ای به یک مادر آمریکایی» چنین نوشت: مطمئناً همجنس‌بازی مزیتی ندارد، اما چیزی که مایه شرم باشد نیست، نه فساد است نه انحطاط، نمی‌توان آن را بیماری شمرد 📚 منبع: کاپلان و سادوک، خلاصه روان‌پزشکی۲، ص۳۲۳ 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
⭕️ دکتر هولاکویی را بهتر بشناسیم 1️⃣ فرهنگ هُلاکوئیِ نائینی (زاده ۹ شهریور ۱۳۲۳) دارای فوق لیسانس در روانشناسی و اقتصاد و دکترای جامعه شناسی و شخصیت رادیویی اهل ایران است. وی مقیم لس‌آنجلس، ایالات متحده است. 2️⃣ وی برنامه‌ای با عنوان رازها و نیازها دارد که تاکنون به پرسش بیش از ۳۰ هزار نفر فارسی زبان، پاسخ گفته است. 3️⃣ عموم مطالبی که از ایشان و در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام ارائه می‌شود مربوط به مشاوره خانواده و زناشویی است، این درحالی‌ست که وی تجربه دو بار ازدواج غیرموفق را داشته است. 4️⃣ تا اینجای کار همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما داستان زندگی ایشان از جایی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم وی عضو محفل روحانی سنتامونیکا بوده است. محفل روحانی یک شورای ۹ نفره برای اداره جامعه بهائیت است. جالب‌تر آن‌که در مقاطعی، آثار وی توسط بهزیستی، تهیه و توزیع شده است. ✍️توئیت دکتر آب 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
________________________ ❇️همایش تجربه نگاری و تولید دانش انقلاب اسلامی ✅به همراه رونمایی از مجموعه کتب 10 جلدی تجربه نگاری حلقه های میانی موفق 🔘سخنرانان: 🔰حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔰سردار محمدعلی جعفری: مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) 🔰سید احمد عبودتیان: مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) ⏱زمان: سه شنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۱ ازساعت ۱۴ الی ۱۸ 🔹مکان: میدان فلسطین، سالن همایش کوثر واقع در مسجد امام صادق (ع) ________________________ @mtedad_org ________________________
🔹اندیشه ، پدر روانشناسی مدرن، همچنان زنده است و نظرات موافق و مخالفی را نسبت به خود برمی‌انگیزد. 🔸حال سوال اصلی این جاست که واژگان و اندیشه ای که فروید آن را تولید کرد چه نسبتی با ، و هنر امروزی دارد؟ 🔹نحوه مواجهه ما با اندیشمندان و اندیشه آن ها چگونه است و چگونه باید باشد؟! 📥بسته آموزشی فروید، با تدریس دکتر ، را می‌توانید از وبسایت تهیه کنید. 🔰 کد تخفیف: فروید 🔻کاری از گروه 📺برای تماشای این ویدیو کلیک کنید. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🗞 🔰نسبت سیاستگذاران و سینماگران در سیاستگذاری برای سینمای ایران ✍️نویسنده: دکتر ابراهیم غلامپور آهنگر ✅سینمای ایران خاستگاهی دولتی دارد و تاکنون نیز انواع رودرویی‌‌های مثبت و منفی را میان سینماگران و دولتمردان(سیاستگذاران) شاهد بودیم. بخش مهمی از این رودرویی‌‌ها بر شناسایی مسائل و شکل‌گیری دستورکار سیاستگذاران تاثیرگذار بوده است. عامل مهم شخصیت سیاستگذار در یک نظام فردمحور موضوعی است که در این رودرویی‌‌ها تاثیرگذار است. 💠این پژوهش با طرح این پرسش که متولی دولتی سینما به عنوان عامل اصلی در فرایند سیاستگذاری برای سینما در مواجهه با مسائل حوزه سینما چگونه عمل می‌کند، به بررسی ابعاد مساله و شخصیت سیاستگذار پرداخته و با استفاده از مدل رفتاری در روانشناسی رشد برای سنخ‌شناسی تیپ‌های مختلف در پاسخگویی و توقع داشتن، آن را در حوزه سیاستگذاری انطباق داده است. 📎متن کامل پژوهش را در لینک زیر بخوانید https://css.ir/Media/PDF/1401/02/06/637865819926022549.pdf 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
⭕️اقسام یوگا 🔅یوگایی که در حال حاضر بیش از سایر اقسام یوگا در میان مردم جهان و ایران رواج دارد، قسم پنجم یوگا یا همان راجا یوگا است که پاتاجلی در کتاب «یوگا سوترا» آن را مدوّن نمود. 🔹از دیگر مسائلی که پیرامون عرفان یوگا مطرح می‌شود، اقسام آن است. همانطور که در یادداشت‌های پیشین بیان شد، ریاضت که در آیین هندو از آن با عنوان یوگا یاد می‌گردد، در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیاری را به خود دیده و یوگیان (اساتید و بزرگان یوگا) همواره تلاش کرده‌اند تا آیین خود را مطابق با نیازهای دوران خود تغییر دهند. همین مسئله موجب شده تا اقسام مختلفی از یوگا پدید آید. محقّقین با در نظر گرفتن اقسام و أشکال مختلف یوگا، تقسیمات متفاوتی را نسبت به این عرفان عرضه کرده‌اند که یکی از معروفترین و متداول‌ترین آن‌ها، تقسیم‌بندی پنج‌گانه یوگا است که بر مبنای آن، اقسام یوگا عبارتند از (*): 🔺1. هاتا یوگا (یوگای ریاضت): این طریقت از یوگا که در برخی موارد از آن با عنوان «یوگای یگانگی با آفریدگار» یاد می‌شود، مدّعی است که تلاش دارد تا از راه ممارست در تمارین جسمانی، تغییر و تحوّلاتی را در بدن پدید آورده و آن را رو به سلامتی سوق دهد. بر مبنای این نوع از یوگا، انسان از راه کنترل بدن و سیطره بر خواهش‌های نفسانی خود می‌تواند نیروهای مادّی خود را به نیروهای معنوی تبدیل کند! زیرا درخواست‌ها و تمایلات درونی انسان سراسر پست و سخیف بوده و او را از توجّه به خدا باز می‌دارد. افراد معتقد به این قسم از یوگا سعی می‌کنند تا از طریق انجام ریاضت‌های راهبانه و پرهیز از خوردن و آشامیدن و لذّات بردن، بر تن خود افسار نهاده و آن را رام خود سازند. بسیاری از هندوهایی که اقداماتی از قبیل نشستن بر روی میخ یا زنده ماندن با یک دانه بادام را انجام می‌دهند، یوگی‌های این قسم از یوگا به حساب می‌آیند. 🔺2. کارما یوگا (یوگای خدمت): این شیوه از یوگا را «یوگای ایثار» و «یوگای أعمال خوب» نیز می‌نامند. این قسم از یوگا در تلاش است تا از طریق «رفتارهای بشردوستانه»، «بازرسی مداوم نفس» و «خودشناسی» فرد را به مرتبه بالاتری برساند. پیروان این نوع از یوگا پس از انجام کارهای شایسته تلاش می‌کنند تا کار خود را از ذهن خارج ساخته و دعا می‌کنند که همه شایستگی‌های بدست آمده از این عمل خوب بدان‌ها نرسد و به نوعی ثواب أعمال خود را نیز به دیگران می‌بخشند. 🔺3. بکتی یوگا (یوگای عشق): در این قسم از یوگا، تلاش می‌شود تا فرد از طریق ستایش ایشوارا (خدای مورد پذیرش یوگا یا همان شیوا) یا یکی از خدایان و انجام اموری چون خواندن دعا، نواختن موسیقی و خواندن شعر برای وی، میان فرد و ایشوارا ارتباط برقرار شود. 🔺4. جنانه یوگا (یوگای دانش): این نوع از یوگا که به «یوگای شناخت» و «یوگای روشن‌بینی و بصیرت» معروف است، از پیروان خویش می‌خواهد تا پیوسته متون مقدّس را بخوانند و با دقّت در مضامین و معانی متون، حجاب‌های ناآگاهی را از بین ببرند. 🔺5. راجا یوگا (یوگای مراقبه): این نوع از یوگا که به «یوگای شاهی» نیز معروف است، در صدد مهار و کنترل ذهن برای رسیدن به حالت آرامش و اتّحاد با ایشوارا است. در واقع، راجا یوگا مدّعی است که به انسان اجازه می‌دهد تسلّط روزافزون و مستمری بر عناصر مختلف ماهیّت خود، به ویژه جسم، پیدا کرده و اراده‌ای فعّال و ذهنی تحلیل‌گر داشته باشد. 🔸یوگایی که در حال حاضر بیش از سایر اقسام یوگا در میان مردم جهان و ایران رواج دارد، قسم پنجم یوگا یا همان راجا یوگا است که پاتاجلی در کتاب «یوگا سوترا» آن را مدوّن نمود. 📚فهرست منابع: * مطالب نوشته شده پیرامون اقسام مختلف یوگا، جمع‌بندی‌ای است که از این منابع صورت گرفته است: فونتانا، دیوید؛ روان‌شناسی، دین و معنیت، ترجمه الف.ساوار، تهران: نشر ادیان، 1385، صص 124-139. و سیّد، سیّده آسیه و سالاری، عزیز الله؛ مقاله «ارزیابی مکتب یوگا در ترازوی قرآن، برهان و عرفان»، فصلنامه مطالعات قرآن، شماره 18، تابستان 1393، صص 109-111. و صادقی شهپر، علی؛ مقاله «اخلاقیات سلوک عرفان یوگایی»، دو فصلنامه اخلاق وحیانی، بهار و تابستان 1393، صص 149-151. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔶 ماهیت فلسفی مسکن 🔸 از لحاظ فلسفی در ماهیت مسکن، جوهره‌ای به نام سَکَن وجود دارد و در مصداق به شکل‌های مختلفی جلوه می‌کند و انجام سبک زندگی اسلامی را برای کاربر آسان می‌نماید. 🔸 هر خللی از جانب ساختمان که مشقتی در رسیدن به سبک زندگی اسلامی را رقم بزند(همچون وسعت کم، آلودگی صوتی یا بصری، متریال یا گل‌های خشن و...)، اساساً ماهیت مسکن را خدشه‌دار کرده و نقض غرض‌های اساسی می‌تواند ماهیت آن را تغییر داده و دیگر نام مسکن را نمی‌توان بر آن ساختمان نهاد! 🔸 بیت که در قرآن چندین مرتبه ذکر شده، ماهیتی جدا از مسکن دارد و شاید بتوان معادل فارسی آن را خوابگاه نامید. 🔸 همچنین عدم توجه به روحیات انسانی و کارایی طراحی‌ها برای رفتار انسان در مجتمع‌های مسکونی و عدم توجه به چیستی و معنا و فلسفه‌ی خانه با درنظرگیری مقوله‌ی اقتصادی و سودآوری مسکن و استفاده‌ی ابزاری از آن برای تحقق منافع مادی باعث شده است که معیارهای کیفیت مسکن و تأثیر آن بر کاربران نادیده گرفته شود. • ارتقای بنیان‌های نظری مفهوم حریم در مسکن معاصر از منظر روانشناسی محیطی، سولماز بابازاده و همکاران 🔸 مسکن در روزگار معاصر از ماهیت آرام‌بخشی، ایجاد امنیت، رشد و... دور شده است و به زندان‌هایی تبدیل شده است که خودمان ساخته‌ایم، متأسفانه مسکن از کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است که خود این باعث شده سازندگان صرفاً به فکر سود سرمایه خود باشند که نمود این طرز تفکر را می‌شود برج‌ها و ساختمان‌های بلند در نظر گرفت. درگذشته خانه‌های ایرانی همگام با محیط خود و با اجتناب از بلند مرتبه‌سازی محیط ایمن و خوبی را برای انسان‌ها فراهم می‌کردند. 🔺 به این صورت، بسیاری از خانه‌های امروز دنیا را نمی‌توان مسکن نامید و بیشتر مشابه خوابگاه هستند. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
▫️رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خبر داد: 🔻۱۰۰ نفر از فضلای حوزه علمیه در سراسر کشور عضو سازمان هستند/بهره گیری متقابل از ظرفیت های حوزه های علمیه و سازمان نظام روانشناسی دکتر محمد حاتمی: 🔹 نزدیک به ۱۰۰ نفر از در سراسر کشور عضو سازمان هستند که تعدادی از آنها موفق شدند پروانه‌ی سازمان نظام روانشناسی را بگیرند و اکنون هم فعال هستند و خیلی هم روانشناسان و مشاوران خوبی هستند. 🔸هر کسی که داشته باشد می‌تواند عضو سازمان شود یعنی الان از طریق سایت سازمان می رود و مدارک را بارگذاری می‌کند و عضو سازمان می شود و این حق طبیعی همه است؛ تعدادی از پزشکان تحصیلات روانشناسی داشتند و به عضویت سازمان درآمدند و ما در خدمت آنان هستیم، تعدادی از هستند و تعدادی از که تحصیلات روانشناسی دانشگاهی داشتند، به عضویت سازمان درآمدند./حوزه نیوز 🌐 v-o-h.ir/?p=44404 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
💢عادی سازی کشف حجاب و کلاه فرمالیته شهروندان ایرانی در آپارات! ♦️اگر قرار است آپارات، یوتیوب شود، پس دیگر چه نیازی است به فیلتر یوتیوب؟! 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔍 وضعیت مشکلات روحی و روانی به حدی شده که به افسردگی میگن سرماخوردگی عصر جدید! 🔺 کوتاه مدت و همراه کات و قهر و دلتنگی های دیوانه کننده و ... تعدادش زده به سقف و خیلیا دنبال مرهم می گردن، یکی با ترانه و سیگار، یکی هم با حرفای فلان فیک یا واقعی بالاخره 🔻روانشناسی شده یکی از سه گزینه اول دانشجویان علوم انسانی بخاطر بازار کار خوبش 🔹خواننده هایی مثل محراب خسته صدا و... برای همین مخاطبان خاص خوراک موسیقیایی (diss love) با صد آسیب و خطر تولید می کنند و بازار خوبی دارن ⁉️ ما مبلغ برای ترمیم روان های رنجور از رابطه های بی هوا، چقدر پای کاریم؟! ✍️ حمید خیبری 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🏷خاطره‌ی رهبر انقلاب از روایت مرحوم آیت‌الله خوشوقت درباره مکاشفه‌ی یکی از علما 📝رهبرانقلاب: خدا رحمت کند، مرحوم آقای خوشوقت میگفت یک عارفی در دید که آنجا یک سکوی بلندی است، این جوانها همین طور می‌آیند و با یک جست میپرند روی آن سکو. این عارف مکرر پرید و هر کار کرد نتوانست و افتاد زمین. بعد ملتفت شد که آنها هستند و این پیر است. 🔹در عالم معنویت هم همین است، در سلوک هم همین است، در مشاهده‌ی رؤیت الهی و جمال الهی هم همین است؛ آنجا هم آمادگی جوان بیشتر است، بهتر میتواند پرواز کند و میتواند راههای بلند را بپرد. پیرها تا بیایند به خودشان بجنبند وقت گذشته و بعد هم توانشان اجازه نمیدهد. الحمدلله این مفاهیم در دل شما جوانها روییده. ۹۵/۸/۱۹ 🏴 سالگرد رحلت سالک الی‌الله مرحوم آیت‌الله خوشوقت 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔴⚡️بیش از نیمی از معتکفان امسال دهه هشتادی‌ها بودند! 🔺حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دانش‌آموزان استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی جزو استان های پیشتاز از حیث تعداد دانش آموزان متعکف در سراسر کشور بودند. 🔺برآوردها نشان می‌دهد نسبت دانش آموزان معتکف به کل دانش آموزان استان، در استانهای چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، اردبیل و قم بیش از سایر استانها بوده است. 🔺آیین های نوآورانه ای مانند «اعتکاف مادر دختری، اعتکاف پدر پسری، اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی» ازجمله برنامه‌هایی بودند که در مناطق مختلف کشور مورد استقبال قرار گرفتند. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔴⚡️شبکه mbc سعودی سریالی درباره معاویه با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته است که در ماه رمضان پخش می‌شود! 🔺معادل کل بودجه نهادهای فرهنگی و فیلمساز ایران! 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
❇️ آشنایی با هفت محصول جدید مؤسسه هوش مصنوعی و تمدن اسلامی 🔹 اولین گردهمایی ملی کلان‌پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، بهروز مینایی بیدگلی، رئیس هیئت‌مدیره کلان‌پروژه، برگزار گردید. 🔻در این رویداد از هفت محصول دانش‌بنیان در حوزه هوش مصنوعی رونمایی شد؛ ◻️ وبگاه مرکزی کلان‌پروژه با نام «فقیه‌یار»، ◻️از موتور جستجوی هوشمند «جهد 2.0»، ◻️پایگاه ترکیبی دانش ویکی‌های اسلامی «قم‌نت»، ◻️ابر هوشمند اسناد متنی-تصویری «سحاب 2.0»، ◻️سامانه پاسخ‌یابی هوشمند سوالات دینی «پارسا»، ◻️ویراستار هوشمند حوزوی گروهی «تحریر 2.0»، ◻️گراف دانش علوم حدیث «ثقات» و ◻️آنتولوژی قرآن کریم «هما» 🔹مقرر شد، مالکیت محصولات رونمایی‌شده با شرکت‌ها و مؤسسات حوزوی و دانشگاهی مستقل می‌باشد 🔹 سیاست این مؤسسه جلب حمایت خیّرین و نهادهای دولتی و تخصیص آن به مؤسسات و شرکت‌های مستقل با هدف به‌کارگیری فناوری ذیل هوش مصنوعی در راستای تحقق آرمان‌های تمدنی همچون تسریع و تدقیق تولید علوم انسانی اسلامی، گسترش وحدت بین امت اسلامی، تحقق عدالت نظام‌مند، جهش در استقلال سیاسی/اقتصادی/فرهنگی، تعامل تمدنی حداکثری و گسترش ارزش‌های الهی اخلاقی می‌باشد. 🔖مرکز رصد پلتفرم های داخلی 🆔@monady_ir
۹۷ درصد بودجه آموزش‌و‌پرورش صرف حقوق می‌شود معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش: 🔸کل بودجه وزارت آموزش‌وپرورش حدود ۱۹۲ هزار میلیارد است و این درحالی است که حدود ۲.۳ درصد آن صرف کیفیت‌بخشی می‌شود و مابقی یعنی ۹۷ و ۷ دهم درصد، صرف حقوق پرسنل می‌شود. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
✅ انتخاب کتاب «مدیریت راهبردی با رویکرد اسلامی» به عنوان اثر شایسته تقدیر در بیست و چهارمین کتاب سال حوزه 📝 نویسنده: دکتر عباس شفیعی دانشیار گروه مدیریت پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🔹 این اثر ارزشمند در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. 🔻 چکیده: 🔸 مجموعه حاضر با عنوان «مدیریت راهبردی با رویکرد اسلامی» دارای چهار فصل است؛ 1️⃣ در فصل نخست با عنوان «کلیات و مفاهیم» به مباحثی کلی در خصوص مدیریت راهبردی اشاره شده است، 2️⃣ در فصل دوم با عنوان «ادبیات تحقیق»، مبانی نظری موضوع طرح گردیده است، 3️⃣ در فصل سوم با عنوان «الگوهای مدیریت راهبردی انبیاء الهی با تأکید بر قرآن»، الگوهای دینی با بهره‌گیری از منابع اسلامی بررسی شده که عمدتاً مشتمل بر انبیاء بزرگی همچون حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع) حضرت موسی(ع) حضرت عیسی(ع) حضرت یوسف(ع) حضرت داوود(ع) و حضرت سلیمان(ع) است 4️⃣ و در فصل چهارم، با عنوان «الگوهای مدیریت راهبردی پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع)»، رهیافت‌های اسلامی مورد مطالعه قرار گرفته است. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
سبک جدید جمع اوری ژن ایرانی‌ها ؛ آنجلینا جولی استوری گذاشته تا براش از تار موی دختران ایرانی نمونه ارسال کنن. این حرکت کثیف رو چندسال پیش گلشیفته فراهانی و بهرام رادان برای غربی‌ها انجام دادن تا روی ژنتیک ایرانی تحقیق کنن و بر علیه‌ش ویروس بسازن! 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
آیت‌الله رحمت‌الله علیه: 💠 این خیال محالی‌ست که انسان بتواند با حفظ «آبرو» قدمی برای اسلام بردارد‼️... 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🎙 | چیستی و چگونگی روانشناسی اسلامی + صوت 👤دکتر سید علی مرعشی: (پزشک، روان‌شناس و عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز) 🔺یکی از بحث های پردامنه و چالش برانگیز، تعیین جایگاه نقل، عقل و تجربه در تولید علم دینی است. 🔺ایشان معتقدند روانشناسی اسلامی یک علم تجربی مبتنی بر شواهد درباره فرآیندهای ذهنی و رفتاری است که پارادایم، انسان شناسی، هستی شناسی و ارزش های بنیادین خود را از اسلام می گیرد و علاوه بر آن از نصوص دینی به عنوان منبعی برای تولید گزاره های روان‌شناسانه استفاده می‌کند‌. 🔺همچنین بیان می دارند که برای دستیابی به علم دینی ادغام روش بررسی تجربی در روش استنباط دینی امکان پذیر است، بی آنکه به اعتبار روش تجربی یا دین خدشه ای وارد شود و برای آن مثال های متعددی ارائه می‌کنند. 📥لینک دریافت صوت: 🌐 fatehan.net/post/208 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
❓چرا حجم انبوه پژوهش‌های صورت‌گرفته در کشور، کمتر منجر به حل مسئله‌ می‌شود؟ ❓چگونه می‌توان پژوهش‌ها را به سمت نیازهای جامعه سوق داد؟ ❓برای کارآمد کردن پژوهش‌ها، چه روش‌هایی را باید به کار بست؟ ❓چگونه باید پژوهش‌های علمی را به نهادهای سیاست‌گذار ارائه کرد؟ 🔰 کتاب «روش تحقیق مسئله‌محور راهبردگرا»، از محصولات مرکز پژوهشی مبنا، پاسخ‌های عملیاتی به پرسش‌های فوق می‌دهد و مدعی است، مسئله‌محور نبودن و غفلت از نگاه راهبردی، پاشنه آشیل پژوهش‌های صورت‌گرفته در کشور است. 👈 این کتاب، مراحل روشمند مسئله‌یابی و مسئله‌شناسی را شرح داده و قالب‌های گوناگون محصولات مسئله‌محور را به تفصیل معرفی می‌کند. 💠 مطالعه این کتاب را به همه محققان و سیاست‌گذارانی که را برای حل علمی مسائل عینی جامعه می‌دانند، نه ماندن در گوشه کتاب‌خانه‌ها توصیه می‌کنیم. ✍️ نویسنده: دکتر محمدتقی دشتی 📚 ناشر: مکث اندیشه جهت مطالعه مطالب مرتبط با این موضوع را کلیک کنید 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📸 بیشترین جست‌وجوی یک‌ماه گذشته دانش‌آموزان در برنامه شاد چه بوده است 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔺 دولت اسپانیا تجاوز جنسی به حیوانات را قانونی کرد ▪️دولت اسپانیا اعلام کرده که تا یک حیوان آسیب جدی نبیند و نیاز به دامپزشک پیدا نکند، می‌توانند به آن تجاوز کنند! ▪️این نتیجه آزادی بی حد و حصر در غرب است. نتیجه فراموشی دین و تعطیلی احکام شرع است. 💬 حمید رسایی | 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔺تفکر انتقادی گمشده روان‌شناسان ایرانی ✍️حمید رفیعی هنر دکتر بی. اس. هِلد (Held, B. S)؛ استاد روان‌شناسی و پژوهشگر مطرح کالج بودوین آمریکا: آیا روان‌شناسانِ جریان اصلی، انتقادی فکر می‌کنند؟ تقریباً هیچ! او می‌گوید علی رغم اینکه در روان‌شناسی، تفکر انتقادی به طور مداوم، خاص و آشکارا برای همه دانشجویان و متخصصان مورد تأکید قرار می‌گیرد؛ امّا خود روان‌شناسان معمولاً روان‌شناسی را در معرض ارزیابی انتقادی قرار نمی‌دهند! روان‌شناسانِ جریان اصلی اغلب ، و خود را بدیهی می‌دانند! ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 💥کاش دوباره یک دکتر مرتضی نصفتِ دیگری از روان‌شناسان دانشگاهی برمی‌خاست و نهیبی بر سر دانشجویان می‌کشید که هان چه نشسته‌اید در غرق تقلید از یافته‌های دیگران؟! همو که حدود 60 سال پیش، در 1343 شمسی در مقاله «آینده روان‌شناسی در ایران: تقلید یا تحقیق» این موضوع مهم را به روان‌شناسان ایرانی هشدار داد! 💥کاش دوباره یک دکتر دادستانِ دیگری حواس استادان و پژوهشگران روان‌شناسی را به این موضوع حیاتی جلب می‌کرد که با این روند تقلیدگریِ محض، «روان‌شناسی ایران در معرض سقوط به یک پرتگاه عمیق قرار می‌گیرد!». 💥کاش یک دکتر ملک بدری دیگری در میان کشورهای اسلامی برمی‌خاست و فریاد «العلماءُ النفس المسلمون فی جُحر الضّب: روانشناسان مسلمان در سوراخ سوسمار» را سر می‌داد و روان‌شناسان را از تقلید بی چون و چرا؛ بدون تفکر، و بدون انتقاد از یافته‌های فردگرایانه جریان اصلی باز می‌داشت! 💥کاش لااقل از خود سوال می‌کردیم چرا دکتر ویلیام کیل پاتریک؛ استاد دانشگاه بوستون آمریکا در کتاب «فریفتگی روان‌شناختی» نوشت که روان‌شناسی موجود، با شکست مواجه شده؛ و نتوانسته است مشکلات و آسیب‌های جامعه آمریکا را حل کند! 💥کاش لااقل به حسرت خوردن دکتر سوزان مک دنیل؛ رئیس وقت APA در سال 2016 توجهی می‌کردیم که خطاب به روان‌شناسان آمریکایی نوشت: «به شرق نگاه کنید! روان‌شناسی غربی چیزهای زیادی می‌تواند از سازمان‌های روان‌شناسی شرقی یاد بگیرد!» 💥کاش به قول دکتر فتحعلی مقدم؛ استاد ایرانی دانشگاه جورج تاون (واشینگتن دی‌سی) تحت «سیطره ایدئولوژی فردگرایانه روان‌شناسیِ آمریکایی» نمی‌ماندیم، و از «جهان سومی» بودن خارج می‌شدیم؛ و به داشته‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی خود باور می‌کردیم! 💥کاش از این تخدیرشدگی رها شویم؛ و به خود آئیم و دانش خود را، خود بنا کنیم! 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance