eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
📌غیرت دینی راه مقابله با آنارشیسم فرهنگی ✍️ قاسم روانبخش تاریخ نشان می‌‌دهد که دشمن با شگردهای فرهنگی چگونه آندلس اسپانیا را از جهان اسلام جدا کرد. امروز دشمن از تعرض به آب و خاک ما و حتی اقتصاد ایران ناامید شده است موشک‌های نقطه زن و غنی سازی تا 60 درصد و عضویت ایران در شانگهای و احیای اکو و تفاهم‎نامه‌های 25 ساله و 20 ساله با چین و روسیه اوضاع سخت اقتصادی را تغییر خواهد داد و عملا تحریم‌های اقتصادی غرب و آمریکا را بی اثر خواهد ساخت. حالا دشمن تنها راه چاره را در آنارشیسم فرهنگی می‌ بیند. دشمنی که با سند 2030 در صدد بود کار فرهنگ را در آموزش و پرورش کشور بسازد با سد ولی فقیه مواجه شد و ایشان با هوشمندی و ذکاوت خاصی که دارند جلوی اجرای آن را گرفتند. حالا نقشه و سناریو این است قبح گناه را بریزند و انواع گناهان را عادی‌سازی کنند تا نسلی که می‌‌تواند می‌لیون‌ها سلیمانی بسازد، نسلی خمود و بی خاصیت و بی‌مسئولیت شود. و او با خیال راحت مرزهای امنیتی و تمامیت ارضی کشور را هدف قرار دهد. امروز دشمن فکر می‌‌کند سرداران جبهه جنگ نرم و سخت علامه مصباح و شهید سلیمانی حضور ندارند و می‌دان برای رجزخوانی اش خالی است و شیر که نباشد روبهان از خوشحالی به رقص می‌‌آیند. حالا نقشه چیست؟ در میدان خالی از علامه مصباح(ره)، امثال نقوی و مهدی نصیری و سیدکمال حیدری، نظریه پرداز می‌‌شوند و برای گناه فلسفه می‌‌بافند! سید کمال از تاریخمندی احکام اسلام سخن می‌‌گوید آنها را به صدر اسلام اختصاص می‌‌دهد، به صراحت می‌‌گوید حکم حجاب و... به صدر اسلام اختصاص داشته است و مهدی نصیری نیز از ضرورت بی خیالی نسبت به حجاب می‌‌گوید و خاتمی آن را امری شخصی اعلام می‌‌کنند و نقوی بر اساس مبانی دینی شرابخواری دسته جمعی در مراسم دورهم را مورد عنایت خداوند ذکر می‌‌کند! و صادق زیباکلام در همین چند روز پیش بر شرابخواری و دختربازی‌اش در دوران جوانی افتخار می‌‌کند و آن را رسانه‎ای می‌‎کند چند زن بی‌حیا و بی حجاب در قم به روحانی ناهی از منکر تعرض می‌‌کنند و مهدی نصیری ناهی از منکر را به دلیل اینکه می‌ دانسته اند بی اثر است مقصر اعلام می‌‌کند و خواهان آزادی توهین کننده و دستگیری روحانی ناهی از منکر می‌ شود. دختران جوانی برنامه ریزی شده با لباس‌های جلف و با آرایش تمام و گاه بی‌حجاب در سراسر کشور مانور برگزار می‌‌کنند و تصویرها و فیلم‌های خود را از طریق فضای مجازی پخش می‌‌کنند تا فرهنگ‌سازی شود جمعی هم بدون روسری سوار بر موتور در خیابان‌ها مانور می‌‎دهند تا قبح بی حجابی بریزد. دشمن برای اجرای این نقشه شوم به ابزار فصای مجازی لازم دارد تا در این فصای یله و رها، قله‌های فرهنگ و سنگرهای اعتقادی و اخلاقی ما را فتح کند رسانه‌های مکتوب اصلاحات به جوسازی علیه طرح قانون‎مند‌کردن فضای مجازی مشغول به کار می‌‌شوند. طرح صیانت به مرکز پژوهش‌های مجلس که یک اصلاح طلب آن را مدیریت می‌‌کند، ارجاع داده می‌‌شود و آن مرکز به جای کار کارشناسی و غنابخشیدن به آن، بر ضد آن بیانیه می‌‌دهد و آن را خلاف قانون اساسی ذکر می‌ کند! آیا این وضعيت را نمی‌توان نقشه اندلسی‌سازی کشور نامید؟! آیا کلیت نظام اسلامی نباید روی این مقوله حساس شود و مسأله را لااقل از نگاه امنیتی ببیند. راه حل چیست؟ به نظر می رسد تنها راه مقابله با طرح خطرناک آنارشیسم فرهنگی تقویت مبانی دینی و غیرت دینی آحاد جامعه است. به ویژه غیرت دینی روحانیت که هر شک و شبهه‌ای را در نطفه نابود می‌کند. غیرت زنان و دختران جامعه اجازه نمی‌دهد که دشمن، عفاف و حجاب آنان را ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود قرار دهد؛ از این رو فرهنگ ناب دینی و در یک کلمه سبک زندگی علوی و فاطمی جامعه ایرانی مجال تهاجم و تحرک همه‌جانبه را از جبهه کفر سلب خواهد کرد. و درست به همین دلیل بود که امام خامنه‌ای روی این نکته‌ها انگشت نهاد و جامعه را نسبت به آن حساس کردند. 🆔@Cultural_governance
📝 یادداشت | «مصطفی» چگونه سنگربانی می کرد؟ ✍️ مرتضی فیروزآبادی 🔺 این یادداشت جزئیاتی از الگوی فعالیت جهادی یک جوان انقلابی در حل مسائل نظام را ارائه می کند. تقریبا همه کارهای مهم و موثر کشور حاصل ایثار و از خودگذشتگی عده‌ای و تمرکز ایشان بر آن مساله است. اگر کشور به انرژی هسته‌ای دست یافته است، چند عنصر بسیجی همچون شهید «مصطفی احمدی روشن» - که ۲۱ دی ماه سالگرد شهادت او بود- در متن آن کار بوده‌اند. اگر کشور امروز به دستاوردهای نانو افتخار می‌کند، دو سه جوان انقلابی یک دهه از عمرشان را برای این کار گذاشته‌اند. اگر مسکن مهر در کشور طراحی و اجرا می‌شود، سه چهار جوان انقلابی پای کار آن بوده‌اند. اگر «برنامه ثریا» چهار سال تمام بدون وقفه روی آنتن رفته است، چند جوان زندگی‌شان را پای این کار گذاشتند و هر دستاورد دیگری از کشور هم چنین است. این الگوی کار چند ویژگی لازم دارد: ۱- سنگر داشتن: مصطفی ها سنگر دارند. یعنی مساله‌ای را برای کار کردن انتخاب کردند و ذهن شان درگیر آن مساله است و برایش دغدغه دارند؛ ممکن است حتی شب خواب آن مساله را ببینند. مهم‌ترین ویژگی سنگر داشتن این است که همه کارهای افراد با آن تنظیم می‌شود. آن سنگر است که تعیین می‌کند چه درسی خوانده شود؟ چگونه همسری گزیده شود؟ چه شغلی انتخاب شود و... ۲- تمرکز: بدون تمرکز هیچ کاری به نتیجه نمی‌رسد. لیکن بخشی از جامعه حزب‌اللهی دوست دارند به‌سرعت نتیجه بگیرند، حال آنکه کارهای ماندگار کشور لااقل یک دهه عمر لازم دارند. باید تمرین کنیم برای «سنگرهای بی مصطفی» عمرمان را وقف کنیم. ۳- استقامت: آغاز هر کاری آسان است و در ادامه هر کاری مشکلات پدیدار می شود. هنر امثال «مصطفی» این است که بواسطه مشکلات کار را تعطیل نکرده و سراغ کار دیگری نرفتند، بلکه استقامت ورزیدند و بر مشکلات غلبه کردند. ۴- گمنام بودن: شهید عزیز آوینی فرمودند همه اجرها در گمنامی است؛ ولی به نظر می رسد علاقه‌مندی به مطرح‌شدن و مشهورشدن در میان برخی از افراد جامعه حزب‌اللهی جامعه حزب‌اللهی ما زیاد شده است و این علاقه‌مندی نیت‌ها و افعال را خراب می‌کند. اما مصطفی‌ها معمولا در گمنامی کار می‌کنند و بعد از شهادت مشهور می‌شوند. ۵- کیفیت: مصطفی‌ها کار را درست و با کیفیت انجام می‌دهند و اثر کارشان ناشی از کیفیت کارشان است. کیفیت یعنی همان برکت وقت و انرژی‌ای که گذاشته می‌شود. کیفیت، تفاوت تیتر دو روزنامه خوب است، تفاوت برگزاری دو برنامه دانشجویی، تفاوت نوشتن دو مقاله و... ۶- درون‌زایی: مصطفی‌ها با تکیه بر توان درونی‌شان کار می‌کنند و اثر می‌گذارند و نه با تکیه بر جایگاه‌های بیرونی. اول کار می‌کنند و بعدا به خاطر آن کار جایگاه به دست می آورند. غیر مصطفی ها اول منتظرند تا جایگاه را بگیرند تا بعدا با تکیه بر جایگاه کار کنند و معمولا این بعدا پیش نمی آید. به عبارت دیگر می‌خواهند اثرگذاری برون‌زا داشته باشند که در عمل شدنی نیست. کار متکی بر توان درونی و با کیفیت جای خودش را باز می‌کند حتی اگر متکی به منصب حکومتی نباشد. ۷- جهاد: مصطفی‌ها مجاهده می کنند. یعنی تلاش جدی و شبانه‌روزی برای هدف مشخص انقلابی که دشمن از پیگیری آن ناراحت و افسرده می‌شود. بنابراین میزان کارشان را ساعات کاری و یا حقوق و... تعیین نمی‌کند. پیشرفت کار تعیین می‌کند که مصطفی‌ها چقدر کار کنند. کار بطلبد چند شبانه روز نمی‌خوابند! ۸- عمل و اثر: مصطفی‌ها اقدام و عمل می‌کنند. حتی اگر در کار مطالعاتی باشند می‌دانند که زمان محدود است و باید کشور پیش برود، مثل رسانه‌ای که وقت مشخصی برای انتشار دارد؛ اگر منتشر نشود گویی نیست. شاخص اهل عمل بودن خاصیت داشتن است. یعنی اگر مصطفی‌ها نباشند خالی بودن سنگر احساس می‌شود. غیر مصطفی‌ها باشند یا نباشند خیلی فرقی به حال کشور نمی‌کند ولو اینکه در ظاهر زیاد کار کنند و زیاد بخوانند، زیاد بنویسند و... برای اینکه ببینیم واقعا «مصطفی گونه» کار می‌کنیم باید به این سوال پاسخ بدهیم که اگر ما نباشیم چه می‌شود؟ 🆔@Cultural_governance
✅ حسن عباسی: 💢 عصر عصرِ مطالعه نیست، عصر فیلم دیدن است/ سینمای غرب بار دانشگاه را بردوش می‌کشد 📌 مطالعه امروز از طریق فیلم است؛ نشان دادن درجه جوش آب از طریق کتاب باشد یا رسانه فرقی نمی‌کند اما خیلی‌ها تاکید دارند باید حتما از روش‌های سنتی برای آموزش صورت گیرد. عصر، عصر مطالعه نیست، عصر فیلم دیدن است؛ در عصر اصالت تصویر اگر بخواهیم به مخاطب تصور بدهیم اشتباه است. جامعه ما امروز با دیدن فیلم و انیمیشن درحال مطالعه است و ما فکر می‌کنیم مطالعه صورت نمی‎گیرد. 🌐hvasl.ir/news/481750 🆔 @@Cultural_governance
جولان غیرمتخصص‌ها در حوزه فرهنگ 🖊بررسی ساختار فرهنگی کشور در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام سیدمصطفی هاشمی؛ 🔸هم اکنون امور فرهنگی در دست افراد غیرمتخصصی است که از مهارت کافی برخوردار نیستند و همین موضوع هدف برنامه‌های نهادهای متولی را بی نتیجه می‌سازد 🔸متولیان فرهنگی قبل از هر اقدامی باید عمل و تقید خود به ارزش‌های دینی از جمله حفظ بیت المال را تقویت کنند چرا که همین امر موجب اشتیاق جامعه به اصلاح امور و تقویت بنیان‌های دینی می‌شود 🔸تعدد نهادهای متولی فرهنگ و موازی کاری، یکی از عیب‌های بزرگ ساختارهای فرهنگی کشور است که این مورد به عنوان یک آسیب، باعث سردرگمی و آشفتگی می‌شود 📎https://farhangesadid.com/0001Yt 🆔 @Cultural_governance
❌ جوابیه (مدیر اندیشکده راهبردی سعداء و نویسنده کتاب ) به شخصی که گفته بود اگر یک دستاورد از نام ببرید ناهار میدهم 🔶 قطره‌ای از هزاران اقدام : ۱- تامین۵۶۰هزارمیلیارد کسری بودجه ۲- پرداخت ماهانه ۱۰۰۰۰میلیارد ۳- وصول بخشی از مطالبات ازکشورها ۴- پرداخت حقوق کارمندان دولت ازبانک مرکزی ۵- خریدبیش از۱۰۰میلیون دوز واکسن کرونا ۶- کاهش فوتی‌های روزانه از ۸۰۰نفر ۷- مهارتورم و بدون پشتوانه در نظام‌ بانکی ۸- افزایش سرعت بررسی ۹- آغاز اجرای سیستم هوشمند توزیع و ساماندهی بازار ۱۰- تامین نیازهای ارزی کشور ۱۱- رفع موانع فروش نفت ۱۲- تامین مایحتاج مردم و ممانعت از عمومی ۱۳- تخلیه صدها تن کالای اساسی دپو شده از گمرک ۱۴- عضویت در ۱۵- قرارداد سوآپ گازی ترکمنستان ۱۶- به کشورهای همسایه به بیش از۴۰٪ ۱۷- امضای تفاهم‌نامه اقتصادی و تجاری با پاکستان ۱۸- کنفرانس صلح افغانستان و دفع خطر از شرق کشور ۱۹- افزایش میزان روابط تجاری با روسیه ازحدود ۳میلیارد به بیش‌از ۱۰میلیارد ۲۰- و کاهش موانع تولید ۲۱- جلوگیری از و گاز ۲۲- راه‌اندازی هزاران سانتریفیوژ از کار افتاده و رآکتور اراک ۲۳- راه‌اندازی مراکز و شبکه‌های تولید برق با استفاده از انرژی هسته‌ای ۲۴- اجرای برنامه جامع همکاری با چین و هزاران مورد دیگر... 🆔 @Cultural_governance
صفرتاصد قالب.pdf
202.8K
🔰تحجر در قالب های فرهنگی و اجرایی ✅فایل پرینت گرفته شود 🔸وضعیت موجود در استفاده ازقالب های اجرایی 🔸معرفی 175 قالب اجرایی 💠فایل پیش رو دغدغه یک پژوهشگر با موضوع قالب های اجرای ایده می باشد که برای محیط های اموزشی،فرهنگی و مجازی قابل استفاده می باشد. 💠در این کار پژوهشی به بیان تحلیل وضعیت موجود در استفاده از قالب ها می پردازیم و بعد از آن، جهت اینکه مدیران مجموعه ها دیدگاه جامعی نسبت به قالب ها داشته باشند 175 قالب رو معرفی کرده ایم انشالله مورد استفاده دوستان در مجموعه قرار گیرد 🆔 @Cultural_governance
ماتریس محتوا.pdf
258.4K
🔰ماتریس محتوا | فایل اموزش 🔸ماتریس محتوا یک تکنیک می باشد جهت توسعه محتوا در قالب های مختلف با استفاده از یک منطق صحیح 🔸در این تکنیک هر محتوا رویکرد و جنس آن شناسایی می شود و برای هر جنس محتوا قالب مختص خودش استفاده می شود 🔰کاربرد ماتریس محتوا: 💠توسعه محتوا در قالب های محتلف 💠گفتمان سازی یک مساله 💠استراتژی اموزش غیر حضوری 🆔 @Cultural_governance
انواع ماتریس محتوا.pdf
213.9K
🔰انواع ماتریس محتوا برای مخاطبین مختلف 🔹فایل اموزش 🔹برای هرنوع مخاطب نیازمند طراحی یک ماتریس محتوای اختصاصی می باشیم. 🔹درگام اول بعد از شناخت قالب و مخاطبین، جنس محتوا را به 4 دسته مذکور تقسیم بندی کرده و برای هر سرفصل اموزشی قالبی رابرای انتخاب میکنیم 🆔 @Cultural_governance
میران استفاده از قالب ها.pdf
37.7K
🔰میزان استفاده از قالب ها 💠در هر مجموعه متناسب با رشد و پیشرفت تشکل، میزان استفاده از قالب ها تقاوت دارد 💠مجموعه ها اگر در ابتدا مسیر خود باشند به عبارتی در شرایط «جوانه» باشند میزان استفاده از قالب هابرای انها تا زمانی که در شرایط پایدار«هسته» باشند دارای تفاوت است 💠در این نمودار بر اساس اعداد نگارش شده میزان استفاده از قالب ها برای هر تشکل بیان شده است.اساسا هر مجموعه متناسب با سطح پیشرفت نسبی خود باید از قالب های متنوعی استفاده نماید. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔸نماهنگ سلام فرمانده 💠گروه سرود ۳۱۳ نفری ماح 🔹با صدای حاج ابوذر روحی ادرس دانلود👇👇👇 🌐https://www.aparat.com/v/NsYC3 🆔 @Cultural_governance
✅ توسط انتشارات امیرکبیر؛ 💢 «سه رئیس‌جمهور روحانی» کتاب شد 📌 کتاب «سه رئیس‌جمهور روحانی» نوشته حمیدرضا اسماعیلی توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد. ♦️ کتاب «سه رئیس‌جمهور روحانی» نوشته حمیدرضا اسماعیلی، بخشی از تاریخ اندیشه سیاسی ایران در سه دهه نخست پس از انقلاب اسلامی است. این اثر با پرداختن به اندیشه سیاسی سه رئیس‌جمهور روحانی، از سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۴، فضای کلی آن سه دوره را نیز بازتاب داده است. http://hvasl.ir/news/511980 🆔 @Cultural_governance
✅ راز بی‌رغبتی غرب به تحریم سینمای ایران 💢 از سخت ترین تحریم های غرب تا فرش قرمز فستیوال‌ها برای سینمای ایران ♦️ تنها چند روز پس از آغاز جنگ اوکراین، تحریم‌های متعددی علیه دولت مسکو از سوی دولت‌های غربی اعمال شده است، بخشی از این تحریم‌ها را تحریم صنعت سرگرمی تشکیل می‌دهد. کشور‌های اروپایی و امریکا، مبادلات سینمایی خود را با روسیه لغو و این کشور را از فستیوال‌های سینمایی حذف کردند. ♦️ سینمای ایران هیچ گاه هدف تحریم‌های غرب نبوده است و در سخت‌ترین شرایط تحریمی فستیوال‌های غربی میزبان فیلم‌ها و فیلمسازان ایرانی بوده است. 🌐hvasl.ir/news/512055 🆔@cultural_governance