eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ اولین شماره فصلنامۀ علمی «تمدن پژوهی» منتشر شد 🔻 محورهای این شماره بدین شرح است؛ 1️⃣ بررسی تحلیلی عوامل تمدنی و علمی شکل‌گیری نظریه تکامل/ حمید امامی فر؛ احمد حسین شریفی 2️⃣ بررسی مبانی انسان‌شناختی علوم انسانی اسلامی از دیدگاه علامه مصباح یزدی/ عسکر دیرباز؛ آسیه گنج خانی 3️⃣ الگوی نقش‌آفرینی حوزه و دانشگاه در تمدن‌سازی مبتنی‌بر منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی/ حامد نجاران طوسی 4️⃣ الگوبرداری از تأسیس فلسفه اسلامی برای تأسیس علوم انسانی اسلامی مقدمه‌ساز تمدن نوین اسلامی/ عباس گرائی؛ علی مصباح 5️⃣ بررسی نقش فلسفه اسلامی و جایگاه آن در تمدن اسلامی/ حسن عبدی 6️⃣ نسبت آزاد با علوم اجتماعی؛ تحول در نسبت ما با علوم اجتماعی و نسبت علوم با دیگر شئون اجتماعی/ سید ابراهیم رئوف موسوی 💢 گفتنی است؛ فصلنامه تمدن‌پژوهی از تمامی اساتید، محققین و پژوهشگران جهت ارسال مقاله دعوت به عمل می‌آورد. این فصلنامه پذیرای مقالات حوزه نظام‌های اجتماعی و علوم انسانی با رویکرد تمدنی خواهد بود. 🌐 سایت: https://cir.ihu.ac.ir 🆔 @cultural_governance
خط 19 دیجیتال.pdf
41.43M
🏴 شماره جدید نشریه خط با موضوع "بررسی مسئله رشد دینداری در دوران بعد از انقلاب اسلامی" و با عنوان "" منتشر شد. 🔰 با آثار و گفتاری از: - حضرات آیات: و - - حجج اسلام: ، شیخ‌جعفر ، ، ، ، و - آقایان: دکتر مجید ، ، دکتر ، ، و 🆔 @cultural_governance
💢 دموکراسی یا سلبریتی‌کراسی؟! 🔴 شاید مهم‌ترین آفت یک جامعه دین‌مدار، به وجود آمدن الگوهایی دون‌شأن آن جامعه است. الگوهایی که نشأت گرفته از مدل‌های مدنظر غربی است و سال‌ها تلاش کرده تا این مدل‌ها را به جوامع دیگر معرفی کند. 🔺ایالات متحده آمریکا به عنوان مهد تمدن ، جامعه‌ای را پردازش می‌کند که اسطوره‌های آن در سطح خوانندگان یا بازیگران هالیوودی یا به طور کلی استارهای دنیای تصویر و هنر، به عنوان الگوی و مناسب لایف استایل آمریکایی ارائه شده است. در ، جای خود را به مفاهیمی مانند سلبریتی‌کراسی و داده است. الگویی که هالیوود مسؤول اجرای آن است تا جامعه‌ی مست آمریکایی را درگیر اصالت لذت (هدونیسم) و در مفهومی جامع‌تر درگیر یا همان لیبرالیسم کند. البته شاید در ذات خود این مسأله برای جامعه‌ای مانند آمریکا مسأله‌ای عادی باشد اما پیاده کردن چنین الگویی در یک نظام دینی، موضوعی است که باید آن را به چالش کشید. 🔺در جهان‌بینی اومانیستی، دموکراسی شاید یکی از بهترین مدل‌های اداره‌ی یک کشور باشد. مدلی که هرچند با اشکالات فراوانی همراه است اما توانسته جوامعی که اصالت را به انسان می‌دهند (نه خدا) را تا حدودی راضی نگه دارد. اما آیا سطح خواسته یک جامعه و علی الخصوص اسلامی در این جا خلاصه می‌شود؟ 🎯 مسئله‌ی سالاری معضل بزرگی است که امروز جامعه‌ی ما با آن روبروست. کشور در یک سراشیبی وحشتناکی قرار دارد که (نخبه سالاری) و الهی جای خود را به سلبریتی‌کراسی داده است. بدین‌گونه که الگوی امروز یک جوان مسلمان در جامعه از شهدا و اهل‌بیت به سمت سلبریتی‌هایی گرایش پیدا کرده است که بعضاً حتی سواد سیاسی و دینی و تخصصی را هم ندارند. این‌گونه می‌شود که الگوی یک جوان مملکت می‌شود لیونل مسی! خودش را شبیه بازیکن مورد علاقه‌اش آرایش می‌کند و به آن طرف مرزها می‌رود تا شاید آن ستاره فوتبال او را تحویل بگیرد. اما با بی‌محلی آن بازیکن مواجه می‌شود و آرزوهای خود را بر باد رفته می‌بیند! ♨️ متاسفانه الگوی امروز کشور به جای آن‌که سمت و سویی شهدایی و پهلوانی به خودش بگیرد، به سمت بازیگران سینما، بازیکنان فوتبال و ... رفته است. همین می‌شود که سلبریتی‌های بی‌سواد در جامعه تبدیل به بت‌هایی می‌شوند که عده‌ای آن‌ها را به مرحله پرستیدن می‌رسانند. 🔍 ‌با بررسی اندیشه‌های سیاسی جریانات داخلی کشور مشاهده می‌‌شود که بعضی جریانات که دائماً داعیه‌دار دموکراسی‌ خواهی و نخبه سالاری هستند، بیشتر به مفهوم سلبریتی سالاری دامن زده‌اند. آن چیزی که در واقع از این گروه‌های سیاسی در تبلیغات انتخاباتی و در حلقه‌های فکری‌شان مشاهده می‌شود ترویج دین گریزی از طریق به وجود آوردن الگوهایی بعضاً پوچ ولی جذاب برای مردم جامعه است. الگوهایی که به جز وادادگی به تمدن و دلبستگی به آن جا چیزی از خودشان برای ارائه ندارند. ❓براستی چه کسی مسؤول این فاجعه اجتماعی در جامعه است؟ مسؤولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در کجای این پازل قرار می‌گیرند؟ ❓آیا به جامعه الگوی مناسبی ارائه نشده است؛ یا متولیان فرهنگی، جامعه را به سمت اغوا و بی‌فرهنگی سوق داده‌اند؟ چطور می‌شود که جوانی مانند حججی الگویش می‌شود سیدالشهدا و می‌رود و با عزت سر از تنش جدا می‌شود برای خاک و ناموس و عقیده و وطن اما جوانانی پیدا می‌شوند که الگوهایشان سلبریتی‌های پوچ و تهی از اندیشه است؟ ⚠️ مراقب باشیم روزی فرا نرسد که همین سلبریتی‌ها، پورنوکراسی را به جای دموکراسی به جامعه غالب کنند و مسؤولین فرهنگی هم در خواب غفلت به سر ببرند.⚡️هیچ‌کس در طول تاریخ بخاطر غفلت ستایش نشده است. ✍️ سید علیرضا مرادی | | 🆔 @cultural_governance
🔰 سلبریتی‌ها و دکترین "مسکیتو" ✍️ سید ایمان بیدختی 🔹 الکساندر دمارانش، رئیس سرویس اطلاعات خارجی فرانسه (SDECE) بمدت ١١ سال، در دیدار با ریگان رئیس جمهور آمریکا، راهکار مقابله با دشمنان غرب را اینطور پیشنهاد میده: «پس از کمی شوخی و تعارفات ابتدائی شروع به صحبت کردم: 🔹 آقای رئیس جمهور! برای مبارزه در این نوع جنگ چند راه وجود داره... چون ما نمی توانیم یک میلیون نفر نیرو به افغانستان روانه کنیم، پیشنهاد میکنم چیزی رو که من عملیات مسکیتو [Mosquito:پشه مالاریا] میگم، شروع کنیم. او پرسید: چرا مسکیتو؟ - چون پشه مالاریا نمی تواند خرس رو بکشه. ‏🔹 ولی میتونه آنقدر آزارش بده که دیگر نتونه بخوابه یا چیزی بخوره و از اون همه وزوز گیج بشه. پشه مالاریا میتونه دشمنی بسیار خطرناک باشد. ما میتونیم از چنین تمثیلی بهره ببریم و شاید بتونیم در افغانستان کاری انجام بدیم." (کتاب جنگ جهانی چهارم، نوشته کنت دمارانش، صفحه‌ ٩-١٣) 🔹 ‏مهمترین هدف عملیات مسکیتو غافل سازی از کارهای اصلی دشمن و هدر دادن انرژیه. بنظر سلبریتی ها، بعضا سازمان‌یافته یا به تبع موج چنین کارکردی دارن: "هدر دادن انرژی نظام و جریان انقلابی و عصبی سازی جامعه" اکثر سلبریتی ها تا چندسال قبل اینطور در مقابل نظام تند و بی پروا نبودن. چرا؟ 🔹 ‏در واقع هم ظرفیت سازی علیه نظام میکنن و هم هرزِ توان کشور به این درگیری‌ها! حالا در صورت احضار نشدن سلبریتی ها، توان جریان انقلابی صرف پاسخ و برخورد باهاشون میشه. اگر هم احضار بشن، پروژه قهرمان سازی شروع میشه. در اين بين کار مدیران انقلابی سخته و شناخت فضای رسانه رو میطلبه! | | 🆔 @cultural_governance
🔰 سیاست و سیادت؛ داستان شگفت سلبریتی‌ها ✍️ محمد ایمانی 🔹 از اشخاص عبور کنیم و با معیار درباره مشاهیر (Celebrity ها) قضاوت کنیم. ورزشکار یا هنرمند، هنگامی است که: - پول یامفت از بیت المال نمی گیرد. - زندگی اشرافی ترتیب نمی دهد. - شهرت خود را خرج سیاست بازان نمی کند و نردبان آنها برای بالا رفتن از دیوار قدرت، یا گلادیاتور آنها برای زدن خدمتگزاران نمی شود. - نان ملت ایران را نمی خورد تا حلیم بیگانه را هم بزند. 🔹 اگر کسی، این قواعد انسانی را رعایت نمی کند، و اصلا برایش مهم نیست که از کجا می آورد و چگونه خرج می کند و برای چه کسانی و چرا سواری می دهد؛ مردمی و پیشاهنگ بودن که جای خود دارد، از انسانیت ساقط است. 🔹 سیاست، مقام ارجمندی است و نباید آن را به ابتذال کشید. یا نباید وارد این میدان سنگلاخ شد، و یا باید حرمت و کرامت آن را پاس داشت. فرقی هم نمی کند که کسی اصالتا خود را سیاستمدار بنامد، یا از حوزه دیگری وارد این میدان شود. 🔹 آری سیاست، سیادت است؛ که پیامبر اعظم (ص) فرمود "سَیِّدُ القَومِ خادِمُهُم. سرور قوم، خدمتگزار آنهاست". خادم مردم، زندگی اشرافی ترتیب نمی دهد و بهای گزاف آن را با سواری دادن به اشراف و فریب مردم نمی پردازد. 🔹 سلبریتی، می خواهد هنرمند باشد یا ورزشکار؛ فعال اقتصادی یا سیاستمدار؛ قرمز یا آبی؛ چپ یا راست؛ اصلاح طلب یا اصولگرا. اولین دوراهی مهم پیش پای او این است که آیا می خواهد و می تواند انسان باشد یا نه؟ و پاسخ این سوال (تعیین نوع و جنس سلبریتی)، به فهرست همّ و غمّ ها و اولویت های او بر می گردد: 🔻 « اِنَّ الْبَهائِمَ هَمُّها بُطُونُها، وَ اِنَّ السِّباعَ هَمُّها الْعُدْوانُ عَلى غَيْرِها. اهتمام چهارپایان، شکمشان است و همت درندگان، به تعدی و تجاوز نسبت به دیگران». (امیرمومنان علیه السلام،خطبه 153 نهج‌البلاغه) 🔻 «چیست که می‌بینم از خدا رویگردان و جز او را خواهانید؟ ... گوسفندی را مانید که بچرد تا فربه شود و زیر کارد رود و نداند از او چه خواهند و با او چه کنند؟ اگر به او خوبی کنند، روز خود را روزگار خویش پندارد و سیری‌اش را پایان کار». ( خطبه 175 نهج‌البلاغه) 🔻 «إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهًْ ًٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهًْ ًً . منصب و قدرتی که دست توست، طعمه‌ای برای تو نیست بلکه امانتی است آویخته بر گردن تو» (نامه به اشعث بن قیس‌ والی آذربایجان، و سردسته بعدی خوارج) 🔻 «اگر می‌خواستم، می‌دانستم چگونه عسل پالوده و مغز گندم، و بافته ابریشم را به کار برم. اما هرگز هوا بر من چیره نخواهد شد؛ شاید که در حجاز یا یمامه کسی حسرت گُرده نانی بَرد، یا هرگز شکمی سیر نخورد. آیا سیر بخوابم و پیرامونم شکم‌هایی باشد از گرسنگی به پشت دوخته، و جگرهایی سوخته؟ ...به این بسنده کنم که گویند امیرمومنان است و در ناخوشایندهای روزگار شریک آنان نباشم؟ مرا نیافریده‌اند تا خوردنی‌های گوارا سرگرمم سازد، چون چهارپای بسته که به علف پردازد؛ در چنان حالتی، چشم علی روشن باد که بخواهد به شیوه چرندگان زندگی کند»! (نامه خطاب به عثمان بن حنیف) | | 🆔 @cultural_governance
🔰 تو این مملکت هر چی برنامه عید و دورهمی هست میهمانش سلبریتی ها هستن! ولی ترانه علیدوستی در گفتگو با bbc! گفت ما رسانه ای برای حرف زدن نداریم! ✍️ باران وکیلی | | 🆔 @cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 ریکی جرویس، کمدین انگلیسی - امریکایی، مجری اصلی برنامه جوایز گلدن گلوب (سال ۲۰۲۰) خطاب به سلبریتی ها می‌گوید: 🔹 "شما بازیگران برای هر که بخواهد بازی می کنید؛ حتی اگر داعش هم شبکه پخش مستمر راه بیندازد و به شما پیشنهاد بازی بدهد پیشنهادش را قبول می کنید. پس وقتی می‌آیید روی سن تا جایزه بگیرید بی‌خود درباره چیزهای مهم سخنرانی نکنید. شما در مورد هیچ چیزی صلاحیت سخنرانی ندارید؛ شما حتی به اندازه یک بچه محصل هم سواد ندارید؛ پس لطفاً بیایید بالا؛ جایزه‌تان را بگیرید، از مدیر برنامه تون ، از مامی ، از ددی و از خدا تشکر کنید؛ بعد هم گورتان را گم کنید و بروید سرجاتون بتمرگید.!" | | 🆔 @cultural_governance
🔸برنامه استعدادیابی مداحین اهل بیت 🔺کار جدید تلویزیون @cultural_governance
استعدادیابی مداح.jpg
6.52M
🔸برنامه استعدادیابی مداحین اهل بیت 🔺فایل با کیفیت 🆔 @cultural_governance
🔰مجموعه حکمرانی فرهنگی در فاز اولیه خود به دنبال تولید محتوا و گفتمان سازی در مسایل کلان فرهنگی و سیاستگذاری در این عرصه بوده است و طی این مسیر دارای نقاط ضعف و قوتی بوده ایم. یکی از اولین اقدامات ما در این مسیر تولید محتوا فضای مجازی براساس یک نظام موضوعات بوده است و براین اساس از پراکنده گویی سعی داشته ایم؛ دوری کنیم. 🔹شما همراهان عزیز به منظور مطالعه محتوا تولیدی مجوعه، از دوطریق می توانید این منابع را مطالعه نمایید: 🔸مطالعه براساس نظام هشتک کانال تا کنون برای 50 موضوع در حوزه فرهنگ، محتواهایی را تولید یا منتشر کرده ایم که این محتوا ها براساس یک نظام هشتک در کانال بارگذاری شده است. شما میتوانید با کلیک بر روی هشتک ها تمامی مطالب منتشر شده در آن حوزه را مطالعه نمایید 🔸مطالعه جزوات بعد از انتخاب یک سوژه و مسئله در یک حوزه؛ سعی کرده ایم در لایه اول جزوات و اثرهای پژوهشی موجود را منتشر کنیم و در صورت عدم وجود محتوای لازم، انرا تولید کنیم. شما با مراجعه به قسمت فایل های کانال می توانید به 120 اثرپژوهشی و جزوه دسترسی پیدا کنید 🌱امیدواریم که خداوند همه ما را در مسیر راه امام و شهدا قراردهد و بتوانیم امانت آنها را به سرمنزل مطلوب برسانیم 🔸جهت دسترسی بهتر به مطالب کانال به ادرس تلگرامی مراجعه نمایید👇 https://t.me/Cultural_governance 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @cultural_governance
📚 کتاب سیاست‌های کلی قانون‌گذاری؛ تحلیل محتوا و سازوکارهای اجرا منتشر شد 💢کتاب سیاست‌های کلی قانون‌گذاری؛ تحلیل محتوا و سازوکارهای اجرا به قلم محمد صادق فراهانی تحت نظارت دکتر علی فتاحی زفرقندی در ۱۴۰ صفحه و با قطع وزیری به همت انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان در تابستان ۱۴۰۱ منتشر شد. 📝 سیاست های کلی قانون گذاری را می توان نقشه راه قوا برای حل تنازعات، پیش بینی راهکارها و ترسیم آینده ای روشن در نظام تقنینی کشور در گام دوم دانست. این اثر در تلاش است تا در 17 بند ضمن تبیین مفهومی و تحلیل محتوای یکایک بند های سیاست های کلی قانون گذاری و شناسایی اقتضائات حاکم بر هریک از آنها، به ارائه سازوکار های اجرایی سازی هریک بر اساس ظرفیت های موجود در نظام حقوقی ایران بپردازد. 💻 علاقه‌مندان می‌توانند جهت خریداری این محصول به سایت انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان به نشانی www.nashr-rc.ir مراجعه نمایند. 🆔 @cultural_governance
📊پرسش نامه 📌این پرسشنامه به منظور تولید محتوا آینده مجموعه حکمرانی فرهنگی تهیه شده است. ادرس پرسش نامه👇 🌐survey.porsline.ir/s/kKCuNbCH ⏱زمان پاسخگویی:2دقیقه 🙏ممنون از همراهیتان 🆔@cultural_governance
🔰مهارت افزایی پازل مورد نیاز جوان حزب اللهی 🔸در فضای بعد از دانشگاه یا تحصیلات حوزوی ، بایستی خودمان را مشخص کنیم و در یک حوزه عمر خودمان را صرف کنیم و چه بهتر این کار در دوران تحصیل صورت گیرد. 🔺بعد از جهت گیری تخصصی ،اثرگذاری فعالیت هایمان در صورتی خواهد بود که چهار ابزار را همراه خود داشته باشید: علم+تیم + محصول + مهارت ⚠️دوران 20 تا 30 سالگی دورانی است که اگر این چهار ابزار را همراه خود نداشته باشید و برای این مسایل برنامه ریزی نکنید دیگر نمی توانید آنها را کسب نمایید، چرا که در سن بالای 30 سال اساسا شروع کردن و یادگیری امری بسیار سخت می باشد. 🆔@cultural_governance
🔸مهارت های اجتماعی یکی از ابعاد رشد انسان تراز تمدن اسلامی است. 🌱با بررسی های صورت گرفته یک جوان میتواند 118 مهارت عمومی را کسب کند که این مهارت ها در 8 لایه تقسیم می شود. 🆔@cultural_governance
🔸مهارت های یک جوان حزب اللهی ✅انگیزه درون 🔸انگیزه درونی بهترین و مهم‌ترین عامل برای پایبندی به انجام یه کاره. اما دستیابی و تسلط به اون، گاهی سخت و زمان‌بره. 🔸اغلب تو مرحله اول، برحسب اجبار کاری رو شروع می‌کنیم و میزان نظم و ترتیب مورد نیاز برای انجام اون بیشتره. تو مرحله دوم، میزان نظم و ترتیب کمتر می‌شه و با تمایل کار رو ادامه می‌دیم. اما تو مرحله سوم با یه انگیزه درونی مواجه می‌شیم. در واقع تو این حالت، از فرایند کار لذت می‌بریم و به مراتب پایبندی ما به ادامه انجام اون بیشتر می‌شه. 📌تو آخرین مرحله (تسلط) هم به اوج آزادی عمل، پایبندی به انجام کار و حداکثر انگیزه می‌رسیم. به طوری که اون فعالیت بخشی از سبک زندگی ما می‌شه. به این مرحله، ناحیه الهام‌بخشی هم می‌گن که خلاقیت و ایده‌های نو تو این مرحله بیشتر اتفاق می‌افته. منبع:پیج تک رسا 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@Cultural_governance
🔖عاقبت مهارت افزایی بدون جهتگیری 🔰قبل از گام مهارت افزایی، جهت گیری خود را مشخص نمایید چراکه اساسا افزایش مهارت بدون داشتن جهت گیری الهی_تخصصی منجر به ایجاد یاس،افسردگی و ناامیدی خواهد شد. 📌بیانی از آقای صفایی بیانگر این مطلب می باشد (بادقت مطالعه کنید): 🔸 انسان در يك مرحله خودش را كشف مى‏ كند و در يك مرحله اين معدن را استخراج و تصفيه مى ‏كند و در يك مرحله به استخراج شده‏ ها و آهن ‏هاى تصفيه شده شكل مى ‏دهد و آنها را به صورت ماشين‏ ها و ابزارهاى گوناگون در مى ‏آورد و به تكامل مى ‏رساند. ولى مسأله در همين‏جا خلاصه نمى ‏شود كه پس از شكل گرفتن و به تكامل رسيدن، نوبت رهبرى كردن و جهت دادن به ماشين‏هاى تكامل يافته مى‏رسد. 🔸اين گونه بود كه يافتم انسان براى مسأله‏اى بالاتر از شكل گرفتن و تكامل يافتن بايد بكوشد؛ چون تنها اين كافى نيست كه شكل بگيريم و در ابعاد وسيع ماده و معنا تكامل پيدا كنيم، زيرا با اين تكامل يافتن، مسأله بن‏بست و عبث و پوچى زودتر پيش مى‏آيد و عميق‏تر مطرح مى‏گردد. 🔸كسى كه بهترين ماشين را و شكل گرفته ‏ترين وسيله‏ ها را و تكامل يافته‏ ترين مركب‏ ها را با خود دارد ، مسأله ب ن‏بست و ترافيك و محدوديت‏ها را بيشتر احساس مى‏كند و عميق‏تر مى‏فهمد.انسانى كه در دو بُعد ماده و اخلاق شكل گرفته و به تكامل رسيده، اما جهت ندارد و راه ندارد، به بن‏بست و عبث و پوچى عميق‏ترى گرفتار خواهد شد و اين بن‏بست و عبث و پوچى را ديگر نمى‏توان با عرفان شرق هم درمان كرد و با هيپى‏گرى مداوا نمود؛ چون اين عرفان، خود يك نوع تكامل براى استعدادهاى عظيم‏تر انسان است كه پس از شكل گرفتن و تكامل يافتن، بايد به دنبال راهى بزرگ‏تر براى حركت كردن و جهتى برتر براى دويدنش بود. 🔸براى اين انسان مسأله جهت و صراط و مركب‏ها و رهبرى‏ها و روش حركت و منزل‏ها مطرح مى‏شوند و تنها استعدادهاى تكامل يافته در دو بُعد ماده و اخلاق مسأله‏اى را حل نمى ‏كنند.آن لحظه‏اى كه انسان فكر و عقل و دلش را مثل ابزارها و ماشين‏هايش شكل بدهد، آيا آن روز اين استعدادهاى شكل گرفته و به بن‏بست نشسته، بحران‏هاى بزرگ‏ترى را سبز نمى‏كنند؟انسان هنگامى آدم مى ‏شود كه به استعدادهاى شكل گرفته‏اش جهت بدهد و براى اين انسان، مكتبى مكتب مى‏شود، كه جهت‏ حركت و صراط و روش حركت و و و را به او ياد بدهد و بياموزد، بدون آنكه او را مسخ كند و او را در راه بغلطاند و يا بغل بگيرد. 📖«کتاب رشد اقای صفایی» 🆔@Cultural_governance
🌱منحنی فراموشی 🔸بخشی از مشکل اینجاست که ما‌ به سرعت اون چیزی که را یاد می‌گیریم‌ رو فراموش می‌کنیم‌. مثلا دانش‌آموزهای سال اول دانشگاه،۶۰٪ اون چیزی رو که توی دبیرستان یاد گرفتن، فراموش می کنن. 🔸کارمندها هم اگر صرفا برای کسب مدرک شروع به یادگیری کنن، به سرعت اون چه که یاد گرفتن رو فراموش می‌کنن. 🔸روان‌شناس آلمانی هرمان ابینگهاوس (Hermann Ebbinghaus)، در اواخر قرن نوزدهم شروع به مطالعات تجربی حافظه کرد که منجر به کشف منحنی فراموشی شد. اون فهمید که اگر اطلاعات جدید مورد استفاده قرار نگیرن؛ بعد از شش روز، ۷۵٪ اون رو فراموش می‌کنیم. منبع:تک رسا 🆔@cultural_governance
💠 اپلیکیشن تخصصی "مدرسه فناوری فانوس" 🔴 مرجع یادگیری و توسعه توان در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی 🔰 امکانات این اپلیکیشن: ✅ دوره‌های آموزشی کارآفرینی فرهنگی ✅ قدم‌گاه ایده‌پردازی فرهنگی ✅ حقوق استارتاپ ✅ طراحی استارتاپ ✅ راه‌اندازی استارتاپ ✅ کارآفرینی فرهنگی ✅ مهارت‌های مجازی ✅ درس خارج فقه فناوری‌های نوین ✅ و... ⭕️ دانلود و نصب این اپلیکیشن 👇👇👇 🌐cafebazaar.ir/developer/digiamoze?_gl=1%2a1qs49n0%2a_ga%2aMTgzNjMyMzg5MS4xNjU1NDY5Mjk3 | 🆔@cultural_governance
🔰مجموعه بسته های محتوایی سامانه بسته فرهنگی... 📚بسته فرهنگی👇 🌐https://bastefarhangi.ir/ 🆔@Temod_uni
🔻 کدام روایت از عاشورا؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. یکی از فعالیت‌های فرهنگیِ بسیار ضروری که مساجد و هیئت‌ها می‌توانستند در دهۀ محرّم انجام بدهند، معرفی "کتاب‌ها"یی دربارۀ قیام عاشورا است که با "رویکرد سیاسی و اجتماعی" نوشته شده‌اند و از این جهت، می‌توانند برای امروز ما، "الگو" و "اقتباس‌پذیر" باشند. ۲. اگر روایت سیاسی و اجتماعی از عاشورا نداشته باشیم، در واقع، "انقلابی" نیستیم و عاشورا را در یک "عزاداری ساده و محض"، خلاصه کرده‌ایم. باید عاشورا را به "امروز" و "اکنون" آورد و این میسّر نیست جز با "تصویرسازیِ انقلابی و حماسی" از عاشورا. ۳. تلقّی "رهبر معظّم انقلاب" از عاشورا، سرشار از این جنبه است. رساترین و دقیق‌ترین تعابیر "انقلابی" و "اجتماعی" دربارۀ عاشورا، در سخنان ایشان بیان شده است؛ به خصوص چهار سخنرانی ایشان که در آنها به مسألۀ "عبرت‌های عاشورا" پرداخته شده است. ۴. در مرتبۀ بعد، باید به علامه مصباح اشاره کرد که در کتاب "آذرخشی از آسمان کربلا"، روایتی از عاشورا آفریده که در همین امتداد قرار دارد و در آن از زاویۀ "انقلابی" و "اجتماعی" به قیام کربلا نگریسته شده است. این کتاب می‌تواند مخاطب را به عمق انگیزه‌ها و اندیشه‌های "اصلاحی" و "اجتماعی" حسین‌بن‌علی -علیه‌السلام- ببرد و نشان دهد که عاشورا، ریشه در "امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر" در لایۀ "کلان" و "ساختاری" داشت. ۵. ما امروز در میدان "بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی" به سر می‌بریم و باید گام‌های بلند و جدّی در راستای آن برداریم. این امر بیش از هر چیز، محتاج "باورمندی" و "قاطعیّت" است. "فهمِ انقلابی از عاشورا" می‌تواند چنین تحوّلی در درون ما ایجاد کند. باید به این اندختۀ معنوی و ایمانی توسّل جُست و آن را متناسب با اقتضای کنونیِ انقلاب، "بازتعریف عملیاتی" کرد. ۶. جالب است که در چند سال اخیر، "جریان غیرانقلابی و سکولار" - که وجودش، ریشۀ دشواری‌های معیشتی مردم است - کوشیده است با پناه‌بردن به شبیه‌سازیِ تاریخی، "عاشورا" را در برابر "انقلاب" بنشاند و انقلاب را چونان "ساختار سیاسیِ جور" ترسیم نماید. مجالس و هیئت‌های اینان، به محفلی برای "درهم‌شکستن مقاومت انقلابی" و "تردیدافکنی در جبهۀ حقّ" تبدیل شده‌اند. اینان، همان "جبهۀ باطل و یزیدی" هستند که فقط، "جامۀ حقّ" به تن کرده‌اند و از عاشورا، بر ضدّ "خطّ اصیلِ عاشورا" بهره می‌برند. "تزویر" یعنی باطل را پنهان نگاه داشتن و از حقّ برای توجیه آن استفاده کردن. "جنگ ترکیبی" یعنی "تزویر" را به "تحریف" ضمیمه می‌کنند و در سایۀ "سوگواری حسین‌بن‌علی"، به "پرچم‌دار حسین‌بن‌علی" می‌تازند. | 🆔@cultural_governance
کتاب‌‌هایی برای شناخت و تحلیل اجتماعی آیین‌ها و مناسک عاشورایی 📗فرهنگ سوگ شیعی ✍️ مدیر و سرویراستار: محسن‌حسام مظاهری 📗آیین و اسطوره در ایران شیعی انسان‌شناسی مناسک عزاداری محرم ✍️ جبار رحمانی 📗 اسب کربلا زیست مذهبی مسلمانان در هند ✍️ دیوید پینالت ـ ترجمه‌ی طاها ربان 📗تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا ✍️ محمد مشهدی نوش‌آبادی 📗هیئت‌های عزاداری در جامعه‌ی ایران ✍️ جبار رحمانی 📗عاطفه‌گرایی و عقل‌گرایی در مراسم مذهبی ✍️ علیرضا قبادی 📗آیین‌های تلویزیونی و بازنمایی حزن و فرح مذهبی ✍️ علی جعفری 📗پیاده‌روی اربعین: تأملات جامعه‌شناختی ✍️ با مقالاتی از: جبار رحمانی، مهدی سلیمانیه، احمد شکرچی، ندا رضوی‌زاده، محسن امین، محمدرضا پویافر و محسن‌حسام مظاهری 📗مجالس مذهبی در ایران معاصر ۵جلد ✍️محسن‌حسام مظاهری 📗تراژدی جهان اسلام عزاداری شیعیان ایران به روایت سفرنامه‌نویسان، مستشرقان و ایران‌شناسان ۳جلد ✍️محسن‌حسام مظاهری 📗آیین نیکی مطالعه‌ی جامعه‌شناختی خیر دینی در آیین پیاده‌روی اربعین ✍️ محمدرضا پویافر خرید اینترنتی: سایت چهارسوق 4soooq.ir | 🆔@cultural_governance