📌 همچون سکولارها نباشیم
💥گلهای از بسیاری از استادان رشتههای تخصصی حوزوی
✍️ محمدحسین قدیری
وقتی با اساتید صحبت می کنیم و یا در کلاس ایشان می نشنیم. ایشان را بسیار انقلابی و سیاسی می بینیم.... ولی جای گله دارد که چرا این اساتید و شاگردان برجسته ایشان که بیان و بنان قوی هم دارند در عصر فضای مجازی وبلاگ، سایت، کانال یا پیج و ... ندارند. اگر یکی از اساتید غیرمذهبی دانشگاه علیه دین حرفی بزند رگ غیرتمان باد و ورم می کند ولی راستی خلوتی داشته باشیم ما در برابر این اساتید و گروه های ضد دین چه سیاستی داریم؟ چقدر در جهت تقویت نقاط قوت مسؤولان نویسیم و در سخنانمان به آن می پردازیم و چقدر برای رفع نقاط ضعف تحلیل و نقد منصفانه داریم.
قرار نیست کلا مثل سردبیر یک روزنامه وقت برای مدیریت مطالب یا کانالتان بگذارید. هر از گاهی متن یا ویسی درباره تحلیل و نقد مسائل اجتماعی و سیاسی و فیلم ها و سریال ها... بگذارید. هر از گاه از مطالب اساتید دیگر استفاده کنید و قرار نیست کلا از رشته خودتان خارج شوید می توانید نظارت داشته باشید بر سایت و کانال خود ولی سبک کاری طوری نباشد که شبیه یک فرد علم زده و سکولار باشید. دکتر هلاکویی علم زده است ولی فرد علمی درباره گزاره های دینی مثل خدا رد یا قبول ندارد ولی او عملا ضد دین و روحانیت است و ما چه آرام فضا را رها کرده ایم.
زمانی با خود می اندیشیدم می توان درباره خانواده اصطلاح طلب و خانواده اصول گرا تحقیق علمی یا مصاحبه کرد و بررسی کرد کدام مثلا در همسرداری و فرزندپروری موفق هستند. این اشکال در ذهنم تبادر کرد که اینان مصاحبه یا نظرسنجی ها و آمارهای همدیگر را قبول ندارند شاید بهتر باشد از چین نیرو بیاید این کار را بررسی کند که بی طرف باشد بعد باز به ذهنم تبادر کرد که اساتید و دانش پژوهان زیادی هستند که اصلا گویی سیاسی نیستند و هیچ موضعی ندارند اینان شاید بهتر از چینی ها باشند بی طرف بی طرف.
😔عجیب این که بین اساتید افرادی هستند که افتخار خود را شاگردی سیاسیونی چون آیت الله مصباح یزدی و جوادی آملی می دانند. بنابراین بعد نیست مثلا استادی که روان شناس است در حوزه در کنار بحث شب ادرای و هایپراکتیو بودن کودکان و نوجوانان یا #سایکوپات بودن برخی جوانان به بحث مثلا #شب_ادراری برخی از سیاسیون یا گروهک ها در بستر جامعه بپردازند
#فتنه
#حجاب
🆔@cultural_governance
⚡️ رسانۀ مدرن به ساحت تعلّقات و تفکّرات مردم و مسئولان دستبرد میزند و بهصورت ناخودآگاه، دستگاه محاسباتیشان را به هم میزند و آدمهای دیگری میسازد.
سواد رسانهای یک دانش صیانتی در برابر رسانۀ مدرن است.
⚡️ در مواجهۀ تمدنی با رسانۀ مدرن، سواد رسانهای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. سواد رسانهای یعنی دانش و مهارتی که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان بازتعریف و هضم کنیم.
💠 آیتالله میرباقری:
🔶 شما اگر بگویید ما مطلقاً از رسانه استفاده نمیکنیم او میآید و شما را با خودش میبرد! شما ناچار به مواجهه هستید و رویکردتان هم نباید انفعالی باشد.
رسانه یک ابزار سادۀ بیخطر نیست که [مثل موم] در اختیار شما باشد؛ مخاطراتی دارد و با تعلّقات و تفکّر شما بازی میکند و بسیار پنهان است و آن ایدئولوژیای که [در ضمن خودش] دارد به لایههای باطنی مخاطبِ خودش منتقل میکند و به فکر و روح و ساحت اندیشهاش دستبرد میزند و مهارتهایش را تغییر میدهد و آدمهای متناسب با خودش را میسازد.
🔶 شما یکبار میگویید من رسانه را میآموزم که استفادۀ کامل کنم و این منوط به این است که همه دانشهای پشتیبان آن را یاد بگیرم.
گاهی میگویید نه، سواد رسانهای برای محفوظ بودن از آسیبهای رسانه است؛ هم میخواهیم بهنحوی مواجهه کنیم که منزوی نشویم و هم اینکه اقتضائات تکنیکی آن را بفهمیم و معانی و مبانی و مفاهیمی که در چرخش او در جریان است را بشناسیم تا صیانت ایجاد کنیم.
رویکرد سوم، مواجهۀ تمدنی با رسانه است. من رویکرد سوم را میپسندم که یک رویکرد فعال است و البته این هم خودش یک عرض عریضی دارد. هرچند سواد رسانه در شکل دوم را هم حتماً باید آموخت تا منزوی نشویم.
🔶 نحوۀ مواجهۀ شما با رسانۀ مدرن که توسط دانشها و اندیشههای عمیق فلسفی و دانشی غربی پشتیبانی میشود، باید یک مواجهۀ تمدنی باشد؛ یعنی شما صاحب یک رویکرد تمدنی جدید هستید که با تمدن دیگری مواجه میشوید، نه این که شما خودتان را تسلیم آن تمدن کنید و یا بخواهید خودِ آن تمدن را دستکاری کنید. شما یک دستگاه مکانیکی ساده را بهراحتی نمیتوانید دستکاری کنید. نمیتوانید بگویید که من یک تمدن را دستکاری میکنم و به تمدن اسلامی تبدیل میشود. این مواجهۀ تمدنی، نه مواجهۀ زاویهنشینی و حاشیهنشینی است و نه مواجهۀ انفعالی و از روی تسلیم است، بلکه یک مواجهۀ بزرگ و فعّال تاریخی است که ظرفیت تاریخی و طرح تاریخی میخواهد؛ کمااینکه رقبای شما اینگونه هستند و در برخورد تمدنی به کمتر از هضم کردنِ ما در جهاز هاضمۀ فرهنگی خودشان راضی نیستند؛ یعنی میخواهند اسلامی باشد که هیچ درگیریای با الگوی توسعۀ غربی نداشته باشد و با الگوهای توسعۀ غرب آشتی کند و به تعبیر امام راحل(ره)، اسلام آمریکایی باشد.
#سواد_رسانهای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. در سواد رسانهای ما نیازمند دانش و مهارتی هستیم که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان تعریف کنیم و تغییر بدهیم و هضم کنیم. این دانش، تمدنساز است و دانشی است که میخواهد رسانۀ تمدنی ایجاد کند. این دانش خودش حتماً لایههای بنیادین و راهبردی و کاربردی دارد.
#حجاب
🆔@journalist_resane
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مگر زمان پیامبر اصلا #گشت_ارشاد داشتیم!؟
❌ دستور پیامبر به والی شهر درمورد #حجاب 👆
🎙 #دکتر_غلامی
#حتما_ببینید
👈 مشاهده کامل برنامه "بدون توقف": yun.ir/402yvc
#حجاب
🆔@Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مگر قرآن نمی گوید: «لا اِکراهَ فِی الدّینِ» (هیچ اجباری در دین نیست).. پس چرا #حجاب اجبار است؟
🎙 #دکتر_غلامی پاسخ میدهد☝️
🗂 مشاهده کامل برنامه:
yun.ir/402yvc
#حجاب
🆔@Temod_uni
🔻این یک «جنبش» نیست!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. قرار بود که مرگ مهسا امینی، به «زمینۀ مساعد» و «دستاویز موجّهی»ی برای شکلدهی به یک جنبشِ بهظاهر «اعتراضی» و در واقع، «ساختارشکنانه» تبدیل شود تا از این طریق، نظام جمهوری اسلامی در ورطۀ یک چالش دشوار، گرفتار شود و به زانو درآید. مهسا امینی از هر جهت، گزینۀ بسیار «هیجانانگیز» و «اجماعساز»ی بود. جریان غیرانقلابی نیز «بیدرنگ» و «جدّی» به میدان آمد و هرچه در توان داشت را بهکار گرفت تا «شور کاذب» و «حرارت تصنّعی» بیافریند و از یک حادثۀ ناخواسته و سرشار از ابهام و مبتلا به تعلیق، «بحران ملّی» پدید بیاورد. این بار، «سلبریتیها»ی نمکخوردۀ نمکدانشکسته نیز به میدان فراخوانده شدند تا بازی طرّاحیشده، نقص و کمبود مرجعیّتی نداشته باشد. همۀ این ظرفیّتها در فضای مجازی، به خطّ شدند و بهظاهر جبههای شکل گرفت که «صدای بلند» داشت و میتوانست حاکمیّت را در کوتاهمدّت، به عقبنشینی و انفعال وادارد و یک زنجیرۀ تمامنشدنی از مطالبهگریِ ساختارشکنانه و سکولار را صورتبندی کند.
۲. در مرحلۀ بعد، باید کنشگری از «فضای مجازی» به «فضای واقعی» انتقال مییافت تا هرچه بیشتر، «مشهود» و «ملموس» باشد و در نظام جمهوری اسلامی، «هراسافکنی» کند، امّا این «انتقال بسترِ چالشگری»، کار را بر جریان غیرانقلابی، دشوار کرد و برای خود آنها بحران آفرید. چرا چنین شد؟ نکتۀ نخست این است که «بسیج اجتماعی در فضای مجازی»، هیچ تناسبی با «بسیج اجتماعی در فضای واقعی» نداشت و در عمل و بهطور آشکار نشان داد که ما با یک «جنبش» روبرو نیستیم، بلکه «عدّهای اندک» بهصورت پراکنده در نقط مختلف ایران، به صحنه آمدهاند و تنش ایجاد میکنند. بهعبارتدیگر، «راهپیمایی فراگیر» و «اجتماع بزرگ» شکل نگرفت، بلکه تحرّکات بیرونی و عینی به «حضورهای تکهتکۀ سی نفری تا سیصد نفری» منحصر ماند! چه نسبتی است میان این «جماعتِ نزدیک به صفر» با «ایران هشتادوپنج میلیونی»؟! این یعنی نسنجیدهکاری در ملاحظۀ محدودیّتهای انتقالِ حرکت اعتراضی از فضای مجازی به فضای واقعی. همین که حرکت اعتراضی از پوستۀ فضای مجازی بیرون آمد و در خیابان، «مشاهدهشدنی» و «عینی» گردید، رسوا نیز شد و تمام اندوختۀ خود را یکجا و ناگهان باخت. بهبیاندیگر، مشخص شد که «صدای بلند در فضای مجازی» به معنی «کثرت جمعیّت در فضای واقعی» نیست و میان این دو، تفاوت فراوان وجود دارد. پانهادن به «سیاست خیابانی» و «کنشگری میدانی»، جریان غیرانقلابی را زمینگیر و فلج کرد و به خاک سیاه نشاند؛ آنها در خیابان و میدان، فقط «کشف حجاب» نکردند، بلکه «کشف کمّیّت» نیز کردند و به نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که «عقبۀ مردمی» و «بدنۀ اجتماعی» ندارند و با وجود همۀ فریادها و نعرهها و جوّسازیها، ناتوان در بسیج اجتماعی هستند.
۳. نکتۀ دیگر اینکه کوشیدند این ضعف راهبردی و رسواکننده را با کنشهای گفتاری و رفتاریِ «ساختارشکنانه» جبران کنند و «فقر اجتماعیِ» خود را با «توانمندی تخریبیِ» خویش بپوشانند، درحالیکه این امر نیز آنها را بیشتر منفعل و ضربهپذیر کرد؛ چون هم مردم را از «پیوستن» به آنها بازداشت و هم به نظام مجال داد که مسیر «مواجهۀ جدّی و بیتعارف» را در پیش بگیرد. شعارهایی که در خیابان سر داده شدند، کمترین ارتباطی با مطالبۀ (بهانۀ) نخستین نداشتند، بلکه نشان دادند که جریان غیرانقلابی در پسِ این اعتراض، هدفهای دیگری را دنبال میکند و میخواهد از طریق فضاسازی و غوغاسالاری، بدنۀ اجتماعی بیافریند و «فشار از پایین» را رقم بزند. سخن اوّلیّه این بود که برخی از رفتارهایی که از سوی پلیس امنیّت اخلاقی صورت گرفته، از جمله دربارۀ مهسا امینی، صواب و صلاح نیستند و باید در «روشها» تجدیدنظر شود و بر «سهم فرهنگ» و «وزن اخلاق» افزوده شود. بگذریم که همین مطالبه نیز درست است یا نه و پلیس امنیّت اخلاقی، مواجهۀ غیراخلاقی نداشته و نباید از «خطاهای محتملِ موردی»، نتایج وسیع و کلّی گرفت، امّا مسأله این است که در عرض چند روز، این مطالبه به شعار «حجاب اختیاری» ارتقا یافت و سپس به سطح متهمساختن نظام جمهوری اسلامی به «دیکتاتوری» کشیده شد. این اندازه ناشیگری و ندانمکاری در «تشدید مطالبهها» و «حرکت به سوی ساختارشکنی» و «تقابل سخت و غیرقانونی»، هیچ توجیهی ندارد جز حماقتِ جریان غیرانقلابی.
۴. جالب اینکه پس از مرگ مهسا امینی، آیتالله خامنهای دو سخنرانی عمومی داشت، امّا با وجود فشارها، کمترین اشارهای به این ماجرا نکرد؛ گویا هیچ حادثهای رخ نداده و اگر هم رخ داده، پای «مسألۀ مردم ایران» در میان نیست، بلکه مسأله، «مسألۀ خواص اغواگر» و «مسألۀ اقلّیّتِ تجدّدی» است که آن هم درخور پرداختن نیست.
#حجاب
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ
🔹کارخانه ترول، پشت پرده ماجرای مهساامینی
🔺حادثۀ تلخ درگذشت خانم مهسا امینی، گزنده و غمبار بود و کام همۀ ما را تلخ کرد؛ چنانکه روح حاکم بر بسیاری از واکنشها، حاکی از تأثّر نسبت به از دست رفتن جان شریف ایشان بود.
✍️ژورسان
🆔@journalist_resane
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏭👨💻کارخانه ترول
🔰 رسانههای داخلی و خارجی باعث شده محتوای تولید شده برای مهسا امینی ، به تنهایی دهها برابر مجموع حوادث سالهای اخیر باشد!
🆔@journalist_resane
🔅ژورسان🔅
🇮🇷ژورنالیست رسانه ای
📰سواد رسانه را داستانی یادبگیرید!
🖍بررسی جریانات رسانه ای و تحلیل آنها
🌱زیرمجموعه حکمرانی فرهنگی
به کانال زیر بپیوندید👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/264503489C8e7cb06295
May 11
🔅منادی🔅
📌مرکزجامع رصد سامانه های فرهنگی
📊رصد دستاوردهای کشور در حوزه مجازی
✍️ معرفی سیصد سامانه و پلتفرم ایرانی
⚙️ما در اینجا شما را با ابزارها، سامانه ها، پلتفرم های مجازی، به روز میکنیم
🙏ممنون میشویم مارابه بقیه معرفی کنید
آدرس عضویت:
🆔https://eitaa.com/joinchat/2179268800C31a8a097ef
🔸بخش ویژه منادی
🔖مصاف: معرفی سامانه های اپوزیسیون
🔹گرشاد. گِردش کُن!😂
اپلیکیشن گرشاد راه حلی است برای شهروندان ایران تا بدون روبرو شدن با گشت ارشاد در شهر تردد کنند.
💠مراحل فعالیت در اپلیکیشن گرشاد
1️⃣گزارشات رو ببین
گرشاد یک نقشه از شهرهای مختلف ایران است، به همراه اطلاعات بهروز از آخرین نقاطی که گشت ارشاد در آنجا حضور دارد.
2️⃣مسیر امن خودت رو پیدا کن
شما با نگاه کردن به نقشه شهری که در آن زندگی میکنید، میتوانید مسیرهایی را انتخاب کنید که احتمال برخورد با گشت در آنها کمتر باشد.
3️⃣گشت دیدی گزارش کن
همزمان وقتی به یک گشت ارشاد در نقطهای از شهر برمیخورید، به راحتی میتوانید، مکان آن را در گرشاد نشانهگذاری کنید و دیگر شهروندان را از گرفتار شدن در دام نیروهای گشت ارشاد نجات دهید.
🔸گرشاد چگونه کار میکند؟
گرشاد برپایهی جمعسپاری و مشارکت جمعی کار میکند. اطلاعات مکانی گشتها توسط خود شهروندان گزارش میشوند و دقت گرشاد به همکاری و دقت خود شما بستگی دارد . اگر در یک شهر تعداد زیادی از شهروندان از گرشاد استفاده کنند و گزارش کردن گشتها را جدی بگیرند، گرشاد بسیار دقیق خواهد بود و اگر در شهر دیگری تنها افراد اندکی مکان گشتها را گزارش کنند ممکن است گشتهای زیادی در نقشه دیده نشود و افراد زیادی گرفتار مزاحمتهای گشت «امنیت اجتماعی » شوند.
ادرس سامانه:👇
🌐https://gershad.com/
#مصاف
🔅منادی🔅
مرکز رصد پلتفرم های مجازی
🆔 @Monady_ir
از این اتفاق به فکر رفتم....
حتی عشق با آقا امیرالمؤمنین، تجربه نزدیک به مرگ ودرک عالم معنا و دعای خیر کلی محروم و زندانی آزاد شده، به انسان بصیرت و یا عاقبت بخیری نمیدهد!!!
#مهسا_امینی
🆔@cultural_governance
May 11
💢⚠️ ردیه بر انفعال به اضافه ی کار فرهنگی
✍کافی
🔴1⃣ لزوم برخورد و هوشمندی
همه میدانیم که وظیفه و صلاحیت ذاتی پلیس محترم کشور ، کشف و مقابله با استمرار جرائم و منکرات اجتماعی بر اساس قانون است. لکن در چند روز اخیر پس از فوت مهسا امینی دوباره قارقارک های بیگانه و اتباع داخلی آنها به بهانه ی این فوت خارج از کنترل و سببیت نیروی انتظامی مشغدل به کار شده تا به بهانه ی برخورد اشتباه ( در فرض که چنین بوده باشد) اصل پدیده ی الزام را بکوبند...
♦️نکته ی باعث تاسف اما حمایت تمام قدی لست که برخی اقشار موسوم به انقلابی با بی بصیرتی تمام در اینماجرا در حمله به حجاب الزامی به خرج دادند و پازل دشمن و امواج رسانه های معاند و آشوبگران داخلی را تقویت نمودند.
👈برخی میگویند روش غلط است !
▪️بسیاری شان دروغ می گویند یا نمیفهمند که چه می گویند چون محل نزاع روش نیست اصل مجرای مداخله و مصاف است !
♦️تبار برخی از این افراد نوکیش نوکیسه ، نسخه پیچی انفعال و تساهل اصلاحات ۷۰ است تا با خلاصی از شر شرع، بر طبل اضمحلال و انهدام اصل الزام بکوبند! و انتهایش قطعا به ضرر همه ملت در بلند مدت است
⛔️❇️ باید دانست که بحث سر شیوه و روش نیست ، بلکه بر سر الحاح و اصرار جمهوری اسلامی بر موضعی است که موید به شرع ، عقل و حکم رهبری است و آن حفظ جریان مستقل فرهنگ دینی و حمایت از حریم حجاب و عفاف در کشور است... غربزدگان سرسپرده به نظم معارض با سنگ بنای جمهوری اسلامی تحمل دین را نمیکنند لذا با تجمعات چند صد نفری به پروژه ی یارکشی و زورآرمایی خیابانی روی می آورند و ترس و جبن و هراس از این شرذمه ها ، ذلیل شدگان فرقه های نوظهور مرجئه که خسته از مقاومت شده اند به اضافه ی قدرت گراهای درون سیستم را به زانو در می آورد چرا که :
بوریاباف اگر چه بافنده است
نبرندش به کارگاه حریر
👈♦️لذا ریاست گشت امنیت اخلاقی تهران را به شیوه ی عجیبی برکنار میکنند و از ستاد امر به معروف کشور بیانیه ای عجیب بیرون می آید که فحوایش آزاد سازی،عادی سازی و عرفی سازی حکم الله ( حجاب شرعی) است. این مسئولان بدون اینکه از خود دفاع کنند خلع سلاح میشوند تا آشوب طلبانِ گردن کشِ عاصی با وجه المصالحه ای راضی شوند !
🔺خب سلّمنا که خُسبیدند از کجا معلوم فردا مجدد با سقلمه ای برنخیزند ؟!
مگر جنگ فقط حفظ چند متر مرز خاکی است؟
مگر جنگ ققط نابودی اسرائیل است؟
اگر خود درون خود ملت و حکومت اسرائیلی شد چه؟
این ها حرفهای مفتی است که گفته میشود به جای برخورد و الزام و مداخلات سخت تقنینی کار فرهنگی کنید ، شیوه عوض کنید!
کار فرهنگی ، اسم رمز عقب نشینی است و این عقب نشینی به جهت نارضایتی های مقطعی مخلوط به شبهات و انواعی از ناکارآمدی های در هم تنیده و بعضا باطل است.
در هیچ یک از کشور های اروپایی و غربی نیز چنین نیست که امور مربوط به سبک زندگی و تعاملات فردی ، اجتماعی و خانوادگی اتباع خویش را معلق بر آزادی مطلق بلامنازع و انتخاب مطلق اکثریت سازند. جمله معروف و پرمغزی است که گویند:
🚸" گشت ارشاد در همه جا هست اما موضوعش فرق میکند"
دقیقا ما در همین نزاع هستیم. نزاع تمشیت و اداره جامعه مبتنی بر بایسته ها و الزامات آسمانی حکم دین یا اصول نفسانیت مدار و دنیامحور غرب مدرن!
🔴2⃣اما کار فرهنگی
▪️اولا جایی که یک مشت اوباش کاباره چی به هیچ صراطی در تغییر مذاق و مشرب خود مستقیم نیستند و میچنگند تا فاتحانه دکان های شهر نویشان را مجدد دائر کنند ، سلبریتی هرزه مو می افشاند و با ملخ خور های علی کش نردِ خونخواری میبازد ، آیا نصیحت جوابگوست؟ آن هم در حالتی که ما یک ارزش اجتماعی الهی را برای بقای سعادت و امتداد مسیر صحت جنسی ، اخلاقی جامعه به عنوان نوک پیکان احکام آسمانی مان ، شناسایی نموده ایم و مستلزم وضع قانون و موازین حکومی است!
▪️ثانیا کارفرهنگی به عنوان یک سیاست راهبردی جمعی از سوب دولت ، بستر امن میخواهد که قواره های چارچوب رفتار اجتماعی را مستحکم سازد و مرتبه ی اول آن نیز مرزهای منطبق عرف با شرع است که با پیشگیری از تعدی بدانها ، دایره ی شریعت مداری را توسعه می بخشد .
▪️ثالثا کار فرهنگی نه قطعیت تاثیر دار و نه فوریت تاثیر درحالیکه دشمنان اسلام و بهائیت خبیث برنامه های میدانی عملیاتی برای تضعیف این ودیعه ی حضرت زهرا و دریدگی عصمت زنان و عفت مردان این سرزمین دارد... کار فرهنگی از جنس دعوت و ارشاد و تبلیغ است و فاقد بازدارندگی و تنظیم میدانی توده های اجتماعی است. کار فرهنگی قلبی است، بینشی و انگیزشی و جوانحی است و اصلا معلوم هم نیست با شبکه ای از مفاهیم و القائات عصر جدید ، به چه میزان اثر مطلوب و مورد انتظار را برجای خواهد گذارد؟
🔷🔻ادامه در پست بعد👇👇👇
#حجاب | #گشت_ارشاد
🆔@cultural_governance
💢 ردیه بر انفعال به اضافه ی کار فرهنگی (۲)
✍ کافی
▪️رابعا ما در اسلام نهادی داریم به نام امربه معروف و نهی از منکر که کارویژه ی اصلی آن در ساحت اجتماع، نظارت اجتماعی و بازدارندگی عمومی است و این شاه کلید مفقوده در حلقه ی حکمرانی ماست. ما باید بدانیم که هنجار ها در روند تغییر خالص افکار رخ نمیدهد بلکه با حس مسئولیت پذیری و کلکم راعِِ شکل می یابد. این فریضه از سطحمردم به مردم تا مردم به کارگزاران و حاکمان و حاکمان به مردم وجود دارد. ( این مورد بحث و مجالی مجزا می طلبد)
🔘 استقرار امنیت فرهنگی
اصولا کارویژه ی یک حاکمیت ناب دینی مانند جمهوری اسلامی تاکید ، تقویت ، تشیید و تحکیم مبانی فرهنگی و هویتی و بسط و نشر تعالیم مکتبی و اقامه ی شعائر دینی است و تنظیم تمام روابط بر این اساس است و الا امثال پهلوی هم بلد بود مدیریت توزیع منابع نفتی و ساماندهی کشاورزی و... کند. ( این به معنای خروج خدمات عمومی از دایره ی مسئولیت حاکمیت اسلامی نیست بلکه ناظر بر آن اهداف عالی و کارویژه های غایی در حاکمیتی است که اساس مشروعیتش بر آن استوار گشته است)
این که در زمینه ی تهدیدات بالقوه ی میدانی عرصه فرهنگی عده ای بگویند کار فرهنگی کنیم رهزن است و خطا؛
👈 کار فرهنگی تنها مسکن سازی برای خالی سازی عرصه ی کار جدی و جهادی و خاموشی و تسکین ندای وجدان است چونکه امر دخالت سیاست در فرهنگ و حمکرانی در این حوزه است بله برخی ها معتقدند نباید دخالت سیاسی داشت چون آنها حکمرانی بایسته و شایسته را مبتنی بر اصول مندرج و مستخرج از سکولاریسم و لیبرالیسم فرهنگی و تحدید و تقلیل سعادت در سیادت دنیاخواهانه ، متقطع از دامن وحی و متمرکز بر تجویز بر مدار اجابت امیال و ارضای شهوات میدانند.
👈 اما چطور حکومتی با این طول و تفسیر در قانون اساسی ، رهنمود های امامین اش و تاکیدات اخیر رهبری اش بر لزوم دخالت در سبک زندگی جمعی و پویش و کوشش بر عدم ترویج و اشاعه ی گناه و حرام اجتماعی ، میتوانیم به نسخه ی عدم دخالت تقنینی ، جرم انگاری سخت و دخالت قاهرانه ی حاکمیتی و قناعت پیشگی به کار های هر چند مثبت و ایجابی اما تدافعی و غیر تهاجمی روی آوریم.
ما در جنگیم ، در رزم و پیکاریم با یک مدل هار و حریصی از سبک زندگی بیگانه که از مرزهای مجازی و حقیقی ، ذهنی و عینی از باختر و خاور بر ما هجوم آورده ، مواجهیم و این ملت به قیام برخواسته که داعیه دار نصب پرچم لا اله الا الله و مشی بر منش و سلک حسین بن علی علیه السلام در احیای امر میباشد ، خواهان پیروزی در این نبرد است.
👈✅لذا نسخه ای که عده ای حتی خودی تحت عنوان " لزوم کار فرهنگی" میپیچند ، خوب است بله دعوت به خیر و برّ و نیکی است اما توقف بر آن و اکتفای بدان ، ناکافی و انحرافی است ؛ مثل سپاهی است که با تایید و مشروعیت دهی به حرکت رقیبی است که کمر همتش را صبح تا شب در تضعیف و النهایه نابودی و هدم و محو یک حاکمیت نظاره گر ، تنظیم گر و پاسدار از سنگر بسته است و سپاه تماشا میکند تا ضربه بیشتر نخورد !
یعنی انتهای این رویکرد پذیرش یک هژمونی سلطه گر و اکتفا بر تاسیس یک دفتر و واحد فرهنگی جمع و جور و منسجم مثل (( انجمن خیریه مهدویه حجتیه)) است.
این کجا و نگاه انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب کجا؟
#حجاب
#علیه_حجاب
#گشت_ارشاد
#واجب_مظلوم_حجاب
🆔@cultural_governance
هدایت شده از ژورسان
🚨۵۰۰۰ تکاور آمریکایی در ایران!!!
⚠️خطر امنیتی شدید برای جمهوری اسلامی ایران و بی توجهی مسئولین امنیتی و اجرایی در کشور!
#حجاب
#مهسا_امینی
#کارخانه_ترول
🔅ژورسان🔅
🆔 @journalist_resane
هدایت شده از ژورسان
1_1701888539.pdf
3.03M
💯 تحقیق و پژوهش سازمان صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران در خصوص #مهسا_امینی
📟دیتا ماینیگ شبکه های اجتماعی
🖲گزارش هوش مصنوعی
😳با دقت مطالعه نمایند
🆔@journalist_resane
هدایت شده از ژورسان
➕راهنمای برخی از سایت های کاربردی ایرانی در زمان قطع اینترنت بین الملل
✔️ موتورهای جستجو
🔵 پارسیجو : www.parsijoo.ir
🔵 یوز : www.yooz.ir
🔵 پارسیک : http://www.parseek.ir/
✔️ حمل و نقل:
🔵 اسنپ : www.snapp.ir
🔵تپسی : www.tap30.ir
🔵الوپیک : www.alopeyk.com
🔵کارپینو : www.carpino.ir
🔵ماکسیم : www.taximaxim.ir
✔️ مسیریابی:
🔵بلد : www.balad.ir
🔵نشان : www.neshan.org
✔️ سایتهای خبری :
🔵خبرگزاری فضای مجازی پاک : www.famp.ir
🔵باشگاه خبرنگاران جوان: www.yjc.ir
🔵خبرگزاری فارس: www.farsnews.com
🔵خبرگزاری ایسنا : www.isna.ir
✔️ دانلود اپلیکیشن
🔵کافه بازار : www.cafebazaar.ir
🔵مایکت : www.myket.ir
✔️ خدمات دولتی
🔵سازمان ثبت احوال کشور www.sabteahval.ir
🔵سازمان تامین اجتماعی : www.tamin.ir
🔵کارت سوخت : www.epolice.ir
🔵خلافی خودرو : www.rahvar120.ir
🔵 اپلیکیشن دولت همراه : www.cafebazaar.ir/app/ir.hami.gov
🔵 امور مالیاتی : www.e3.tax.gov.ir/Entrance
✔️ آپلودفایل
🔵پیکوفایل : www.picofile.com
✔️ اپلیکیشنهای پولی بانکی
🔵آپ : www.shaparak.com
🔵 هف هشتاد : www.780.ir
www.724.ir : ۷۲۴ 🔵
✔️ گردشگری
🔵 علی بابا : www.alibaba.ir
🔵 فلایتیو : www.flightio.com
🔵 قاصدک۲۴ : www.ghasedak24.com
🔵 فرودگاه امام خمینی : www.ikac.ir
✔️ پیامرسانها
🔵ایتا eitaa.ir
🔵گپ gap.im
🔵بله ble.im
🔵سروش sapp.ir
🔵روبیکا robika.ir
🔵بیسفون bpn.im
🔵آیگپ igap.net
✔️ ایمیل
🔵چاپار : www.chmail.ir
🔵النون www.elenoon.ir
🔵میهنمیل mihanmail.ir
✔️ سفارش غذا:
🔵اسنپفود: www.snappfood.ir
🔵 چیلیوری: www.chilivery.com
🔵ریحون: www.reyhoon.com
🔵چنگال: www.changal.com
🔵دلینو : www.delino.com
✔️ فروشگاه اینترنتی:
🔵دیجی کالا : www.digikala.com
🔵 اکالا : www.okala.com
🔵 باسلام : www.basalam.com
✔️ کتابخوانها:
🔵طاقچه : www.taaghche.com
🔵فیدیبو : www.fidibo.com
✔️ اطلاعات عمومی:
🔵سایت رشد : www.roshd.ir
✔️جایگزین اینستا :
🔵هورسا : www.hoorsa.ir
🔵 لنزور : www.lenzor.ir
🔵نزدیکا : www.nazdika.ir
🆔@journalist_resane
May 11
🔎مثلث جنگ شناختی در ماجرای مهسا امینی و فرایند کلان مدیریت بحران
🔹بعد از حادثه فوت تاسف برانگیز خانم مهسا امینی، دومینویی از حوادث در حال رقم خوردن است که شناسایی اضلاع ماجرا را ضروری می نماید. چرا این ماجرا #ضریب_اضافی خورده و پرونده حقوقی تبدیل به مساله امنیتی شده است؟
🔸اینکه گشت ارشاد و نحوه مدیریت و راهبری حجاب و عفاف در کشور چه مکانیسمی باید داشته باشد به حاشیه رفته و یک مساله فرهنگی بدلیل گفتمان داخلی ضعیف و #پروپاگاندای_خارجی قوی، از فرم فرهنگی اش خارج شده و تسویه حساب های سیاسی و امنیتی به میدان آمده است.
🔹فرایند اغتشاشات اخیر از حادثه ای احساسات برانگیر استارت میخورد. با دروغ و شایعه همراه می شود و در فضای مجازی ضریب میخورد. هشتگ سازی و کمپین آفرینی ها به اعتبار و تعمیق منفی ماجرا می انجامد و فراخوان هایی با #اسپانسرهای_خارجی به اغتشاش و خیابان نوردی و آشوب ختم میشود.
🔸اما چرایی ماجرا و فرایند این قصه را چگونه میتوان صورت بندی کرد؟ حادثه ای که به جنگی ترکیبی بدل شده و از آمریکا و انگلیس و اقلیم کردستان و شبکه های خبری ماهوارهای، تغذیه حیاتی میکند.
1️⃣ الیت ها و فضای ذهنی ماجرا: اعتراضاتی که صورت اغتشاش به خود گرفته اند، در ابتدای امر، ضلع ذهنی دارند. الیت ها و روشنفکران سهم بسزایی در شکل گیری ذهنیت های مخالف و شبهه پذیر دارند.
🔹وقتی اندیشمندان و تئوریسین های یک تفکر را به مناظره و مجادله معقول نکشانیم(ولو اینکه قبولشان نداریم و استدلال آنچنانی نداشته باشند و اهل شانتاژ باشند)، بایستی پیامدش را در کف خیابان ها و در لابلای ذهنیت های عمومی درو کنیم که گاهی کار از کار گذشته و بدلیل رسوب یافتگی و #تهنشین_شدن_شبهات، پذیرش پاسخ به حداقل رسیده و به خشونت نزدیک میشود.
2️⃣سلبریتی ها و فضای مجازی ماجرا: ضلع دوم ماجرا حکم فراگیری یک ذهنیت و تبدیل شدن آن به فرهنگ و افکار عمومی را دارد. وقتی کتاب ها و الیت ها و کرسیهای دانشی و منابر بینشی مسموم شد، استارت وایرال شدن مسمومیت در فضای مجازی رقم میخورد و سلبریتی ها و بلاگرها، به مهره موثر و بازیگر اصلی این فضا تبدیل میشوند.
🔹از این به بعد فلان فوتبالیست یا هنرمند و بازیگر تعیین میکنند که چه چیزی یا چه کسی خوب یا بد هستند. از طرفی با توجه به #حاکمیت_سایبری_بیگانه، bbc و VOA و maonto و...تعیین می کنند که دستور روز چیست و اولویت نخست کشور کدام است؟
3️⃣لمپن ها و فضای میدانی ماجرا: وقتی فضای ذهنی و مجازی با #شبهه و #شایعه تسخیر شد، ضلع سوم ماجرا که در انتظار جرقه ای است، با یافتن بهانه ای وارد فاز عملیاتی و میدانی میشود.
🔹لمپن ها، قلچماق و اوباش، بازیگران موثر این فاز از فتنه هستند و ذهنیت هایی که به موقع رسوب زدایی نشده و بخشی از افکار عمومی که از #اطلاعات_گمراهکننده و فابینگ رنج میبرند نیز با اقدامات لیدرهای اراذل همراهی میکنند.
🔸مهندس و #صحنه_گردان_بیگانه ماجرا نیز با اتصال محیطی این سه لایه و سیاست گذاری حرفه ای در بستر رسانه ای و با رویکرد جنگشناختی، اهداف سه گانه اختلال ذهنی، گسل اجتماعی و فلج سیستمی را به بهانه #حجاب و آزادی و حقوق زنان دنبال میکند.
🔹#مدیریت_بحران نیز با واکنش بموقع و درست و همزمان در نسبت با هر سه لایه محقق میشود. 1️⃣گفتگو و مجادله منطقی با لایه اول در رسانه رسمی که آتش ماجرا را زمین های فکری بازگرداند 2️⃣اقناع و تبیین و سواد انتقادی رسانه در لایه دوم(بررسی دقیق و سریع متن اتفاق،علل حادثه و نتایج واقعه) که سیاهی لشگر خیابانی را دچار تردید و ریزش کند 3️⃣ برخورد قانونی و هوشمندانه با پیوست رسانه ای در لایه سوم که منجر به هزینه مضاف نشود.
🔻قائل به نظریه آشوب و اثر پروانه ای در جامعه شناسی نیستیم ولی وقایع را تک خطی و بسیط هم نمیدانیم. ضروری است که #پیچیدگی_های_ماجرا را بطور کامل در نظر داشته و نسبت به هر لایه با اشراف محیطی و موثر وارد کارزار شویم تا از جزییات مغفول، آسیب نبینیم و سیستم را به هزینه بیشتر وادار نکرده و به مخاطره نیندازیم که این هیاهو گذراست.
✍️علیرضامحمدلو، کارشناس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
#مهسا_امینی
🆔@Cultural_governance
اجبار_به_حجاب_در_فقه_شیعه_گروه_میراث_1401.pdf
8.68M
📘گزارش پژوهشی
اجبار به حجاب در فقه شیعه
بر اساس آراء ۴۱ نفر از مراجع تقلید معاصر
🔻 این گزارش صرفا در جهت تبیین بخشی از مسئله حجاب بوده و از دیدگاه خاصی جانبداری نمیکند.
گروه بررسیهای راهبردی میراث
https://mssinst.com/
#مهسا_امینی
🆔@Cultural_governance
📌 چه کسانی سلبریتی ها را بزرگ میکنند و چرا؟
▫️جمهوری اسلامی را زیاد متهم می کنند که به علم بها نمی دهد و به موارد دیگر می پردازد. اما، بررسی ها نشان می دهد که کشور ما تحت تاثیر وضعیت دنیا قرار گرفته که اوضاع اینگونه برداشت می شود
▫️میزان دستمزد طول عمر یک استاد دانشگاه در کشور ما و سایر کشورهای دنیا، به طور متوسط، از قرارداد یک ساله یک بازیکن یا مربی فوتبال مثل آقای علی کریمی بسیار کمتر است.
▫️اما این مختص ایران نیست. در همه دنیا وضع همین است.
▫️درآمد سالیانه یک استادیار دانشگاه در انگلستان، حدود ۴۵۰۰۰ (چهل و پنج هزار) پوند در سال است. میانگین درآمد یک بازیکن فوتبال در لیگ این کشور (معروف به لیگ جزیره) ۵۰۰۰۰ (پنجاه هزار) پوند در هفته، یا به عبارت دیگر ۲۷۰۰۰۰۰ (دو میلیون و هفتصدهزار) پوند در سال است!
▫️پس در انگلستان هم اگر کسی دنبال توپ بدود، عاقبت مالی بسیار بهتری دارد تا اینکه دنبال کتاب بدود! درآمد طول عمر استاد دانشگاه در انگلستان هم به گرد پای درآمد سالانه فوتبالیست نمیرسد!
▫️پس به یک معنا یک اتهام آشکار است که در کشور ما به علم بها داده نمی شود و در کشورهای غربی بها داده می شود!
▫️این، بها دادن و آن بها ندادن به نفع کیست؟
به نفع کسانی که افکار دنیا را می خواهند مدیریت کنند. طبیعتا کسی که همه عمر دنبال توپ بوده، زیاد فرصت نداشته دنبال فکر و بحث و مطالعه و کتاب برود. به طور میانگین می گویم و این نباید جسارت به کسانی که هر دو را دنبال کرده اند، قلمداد شود.
▫️مردم هم که بر مبنای علایق ساختگی مثل فوتبال که هر روز و هر شب از رسانه می بینند افراد را دنبال می کنند. صفحات اینستاگرام لیونل مسی و رونالدو و ... علی کریمی و ... دنبال کنندگان میلیونی دارد ولی دانشمندان احتمالا غیر از چند دوست و رفیق خودشان دنبال کننده خاصی ندارند!
▫️ویکی پدیا هم به سلبریتی جماعت بها می دهد. مثلا صفحه روانشناس مشهور بروس فردریک اسکینر، به ۵۹ زبان ترجمه شده، و صفحه لیونل مسی به ۱۵۴ زبان!
▫️صفحه ویکی پدیای علی کریمی ۳۴ زبان دارد و صفحه پروفسور سمیعی ۱۱ زبان!
ابن سینا با آن ابهت، ۱۳۹ زبان را به خود اختصاص داده، یعنی از جناب مسی و رونالدو کمتر!
🔻 خب، سوال از ویکی پدیای صهیونیستی:
لیونل مسی چه خدمتی به بشریت کرده است؟ ابن سینا با دنیا چه کرده است؟
نکته اصلی بحث اینجاست:
▫️این تبلیغ برای سلبریتی ها بی دلیل نیست. بالاخره نظام سرمایه داری که برای اینها خرج می کند و اینهمه تبلیغ می کند و از قِبل این تبلیغات اینها درآمدهای میلیاردی کسب می کنند، نباید روزی از آنها استفاده کند؟
▫️آن روز چه زمانی است؟ شرایطی مثل الان جامعه ما
باید عده ای جاهل بر افکار جامعه سوار شوند تا جهل فراگیر شود و بتوان بر آنان سلطه پیدا کرد.
#مهسا_امینی
🆔@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در پخش زنده شبکه خارجی
ذکر آمار موفقیت خانمهای ایرانی🧕
به آمار و ارقام حضور خانمها اعتراف کردند🇮🇷
#مهسا_امینی
🆔@Cultural_governance
✖️اون مسئولی که برای دزدی کردن بهش فحش میدیم، از مریخ نیومده..
#امر_به_معروف
🆔@Cultural_governance