eitaa logo
ژورسان
417 دنبال‌کننده
111 عکس
19 ویدیو
21 فایل
🔅ژورنالیست رسانه ای🔅 📰 سواد رسانه را ژورنالیستی یادبگیرید 🛰 بررسی جریانات رسانه ای و تحلیل آنها 🔋 مهارت زیست هوشمندانه درفضای مجازی ✍️ژورسان: @admin_activism
مشاهده در ایتا
دانلود
‌. 🔹 *پاسخ استاد طاهرزاده به یک سؤال رایج این روزها ♻️ آیا مقایسه رفتار مجاهدان فلسطینی با رفتار داعش درست است؟ ‌ 💌 سلام و عرض ادب خدمت استاد طاهرزاده، با توجه به انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی که در آن برخورد مجاهدان فلسطینی با اسرا یا به هلاکت رسیدگان صهیونیستی با فضای داعش مقایسه می‌شود؛ آیا این نحوه برخوردها مورد تایید اسلام است؟* 🔻 جواب استاد طاهر زاده:‌ مقابله در مقابل تجاوز، تجاوز محسوب نمی‌شود. به همان معنایی که خداوند فرمود: الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ، آیه ۱۹۴ سوره مبارکه بقره 🔻ماه‌های حرام را در مقابل ماه‌های حرام قرار دهید، که اگر حرمت آن را نگاه نداشته و با شما قتال کنند شما نیز قصاص کنید. هر که به ستم بر شما دست دراز کند او را از پای در آورید، به قدر ستمی که به شما رسانده است، و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا با پرهیزکاران است. 🔻بنابراین ما در آینه حرکات برادران فلسطینیِ خود انعکاس جواب کینه‌های صهیونیست‌ها را می‌بینیم.‌ آنان بودند که تجاوز را آغاز کردند و مقابله با تجاوز برای از میان بردن تجاوز امری است خردمندانه. از میان بردن روح تجاوزکاری است که در فرهنگ غربی نهفته است، امری که به گفته جناب عالی ما در حرکات داعشیان نیز با آن روبرو شدیم.‌‌ 🔻کسانی که با ادعای اسلامیّت بنا داشتند روح تجاوزگری غربیان را به اسلام نسبت دهند در حالی که اسلام دین محبت و دعوت به برادری است، مگر آنکه دشمنان انسانیّت تا پشت دروازه‌های مدینه لشکر خود را به میدان آورند آن هم برای نابودی دینی که بنا دارد برادری را نهادینه کند. اینجاست که همان دین می‌فرماید:‌ 🔻فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ (سوره مبارکه محمّد آیه ۴ ) پس چون با کافرانی که به شما تجاوز کردند روبرو شدید گردن آنها را بزنید و پس از آن وقت مشغول به اسير گرفتن و بستن دست و پاى اسراء شويد. پس مراد از «شَدّ وثاق» اسير گرفتن و محكم بستن آنان است.‌ 🔻علّامه طباطبایی می‌فرمایند: منظور برخورد با كفّار است در جنگ و كلمه ضرب الرقاب مفعول مطلق است كه در جاى فعل خود نشسته و عاملش در تقدير است، و تقدير جمله فَاضرِبوا ضَربَ الرِّقاب است، يعنى گردن‌هايشان را بزنيد زدنى كشنده.‌‌ ‌‌ 🆔@journalist_resane
هدایت شده از ژورسان
💢 سيطره انديشه‌های صهيونيستی، بر رسانه‌های خبری جهان 🔺 را بي‌ترديد بايد شکل مدرنی از امپرياليسم قلمداد کرد که شاکله‌ها و بنيان‌های آن در دهه ۱۹۵۰، به طور مشخص درآلمان غربی و پشت دروازه‌های کمونيسم در خلال جنگ سرد از سوی ايالات متحده بنا شد. نگاهي به روند تاريخی نبرد رسانه‌ای نشان می‌دهد که اهميت اين ابزار و سلاح تبليغاتی برای صهيونيسم در کنترل افکار و شستشوی مغزی مردم جهان چنان مهم و حياتی بود که در کنگره صهيونيسم در سال ۱۹۸۷ ميلادی که به رهبری تئودور هرتزل در شهر بال سوئيس برگزار شد، تصميماتی درباره چگونگی سيطره بر رسانه‌های فراگير به ويژه مطبوعات که در آن زمان قوی‌ترين رسانه به حساب می‌آيد گرفته شد، که به پروتکل رهبران صهيونيسم معروف گشت. 🔺در پروتکل صهيونيسم آمده است: ما هنگامی در تشکيل دولت اسرائيل موفق خواهيم شد که بر ابزارهای تبليغاتی و مطبوعاتی جهان، تسلط داشته باشيم. 💢 شش غول رسانه آمريکا که غول‌های رسانه‌ای ناميده می شوند، همگی زير نفوذ صهيونيسم جهانی فعاليت می‌کنند، که اين غول‌های رسانه‌های عبارتند از: 1️⃣ تايم وارنرAOL 2️⃣ وایاکام 3️⃣ نيوز کورپوريشن 4️⃣ والت ديزنی 5️⃣ برتلزمان 6️⃣ جنرال الکتريک. 🔺يکی از مهمترين ابزارهای تبليغاتی که اين جنبش در خدمت خود درآورد، بود. نفوذ صهيونيسم درعرصه سينما نيز از طريق قابل تأمل است. سينما به عنوان نقش بسزايی در تبليغ و ترويج افکار و عقايد به طور مستقيم و غيرمستقيم دارد. به همين سبب، صهيونيسم بزرگترين کمپانی فيلم‌سازی جهان يعنی هاليوود را در اختيار دارد. 🔺 از همين رو می‌توان برخی از اهداف نفوذ رژيم صهيونيستی در عرصه رسانه‌ها در موارد ذيل خلاصه کرد: ▪️بسط ارزش‌های مادی که امروزه در غرب نيز متبلور شده است ▪️القای ايجاد الگوی جديد برای جهان طبق منش صهيونيسم ▪️القای بی‌تمدن بودن و تروريست بودن مسلمانان ▪️جهانی کردن اسطوره‌ها و خرافات دروغ صهيونيسم؛ ازجمله ▪️نقشه‌های صهيونيسم برای تسلط بر خبرگزاری های جهانی همچنين درباره؛ ➖نفوذ صهيونيسم در صنعت سينماداری نيز همين بس که در انگليس لرد لفونت يهودی به تنهایی ۲۸۰ سالن سينمايی را تحت مالکيت خود دارد. ➖درايالت متحده آمريکا با وجود شبکه‌های راديويی تلويزيونی متعدد، سه شبکه ABC ، CBS ،NBC ازمشهورترين آنها به حساب می‌آيند. ➖و ديگر شبکه‌ها اخبار، گزارش‌های خبری و اقتصادی خود را از اين سه شبکه مي‌گيرند و اين سه شبکه تحت نفوذ صهيونيسم هستند. ➖در آمريکا، شرکت بزرگ انتشاراتي راندوم هاوس که جنت کرف يهودی آن را پايه گذاری کرد و مؤسسه انتشاراتی سايمون اند شوستر که ريچارد سايمون و ماکس شوستر آن را بنا نهادند، تحت سلطه صهيونيست‌ها فعاليت ميکنند. ➖دايره‌المعارف‌ها که امروز به عنوان نبض تپنده کتاب‌ها و مطبوعات عمل ميکنند، نيز نه تنها مصون از تعرض صهيونيست‌ها نبوده‌اند، بلکه مقر مستحکمی برای ترويج ايده‌های آنان شده‌اند. 🔺بنابراین صهيونيسم از زمان شکل‌گيری به عنوان يک جنبش و پس از آن تأسيس رژيم اسرائيل، با سيطره بر رسانه‌های گروهی و وسايل ارتباط جمعی، تلاش دارد افکار جهانيان را به تسخير خود درآورد. 🆔@journalist_resan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ساسی مانکن یک استراتژیست رسانه ای است 🔹ایدا(AIDA) یک مدل ارتباطی است که توسط شرکت‌ها به منظور افزایش مصرف محصولات رسانه‌ای و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🔖آیدا مخفف کلمات توجه، علاقه، تمایل و اقدام یا تعامل است. موزیک ویدئوی‌های و نحوه گسترش و فراگیری آن بهانه‌ای شد تا به بررسی مدل تبلیغاتی و رسانه ای موزیک ویدئوهای ساسی بپردازم. بدون شک مضامین، محتوا، ریتم و ... در فراگیری این موزیک ویدئوها موثر است لکن همه این عوامل به تنهایی نمی تواند سبب فراگیری ای موزیک ویدئو میان کودکان و نوجوانان شود. از این جهت مدل تبلیغاتی ساسی در نوع خود جالب و محل مطالعه است. ✍️گرالیت 🆔@journalist_resane
🎵ساسی مانکن شهوت عرضه دارد یا ندارد؟! 🎶تله ساسی مانکن برای بچه حزب اللهی ها! ⚠️اگر این یادداشت شما را ترغیب می کند که موزیک ویدئو ساسی مانکن را ببینید، آنرا نخوانید. تا به امروز 26 آذرماه 1402 کلیپ ساسی مانکن فقط در یوتیوب 2 میلیون بازدید خورده است و هر بازدید یک کمک مالی به اوست پس اگر ترغیب می شوید که با خواندن ای متن کلیپ او را ببنید، راضی نیستیم متن را بخوانید 🎻ذات تولید محتوا «خلق کردن» است و خلق کردن یک جلوه از «برونداد کار هنری» است. انسان هنرمند دوست دارد که آثارش عرضه شود و «نمایانگری» اثرش را مهمترین کارخود میداند. تلاطم و دغدغه ذهنی یک تولید کننده محتوا رسانه ای این است که چگونه «بیافرینم» و چگونه «اشراق» دهم؟ 💭با این مقدمه میخواهیم تاملی کنیم کخ اتاق فکر ساسی مانکن در سه ساحت متن موزیک، موزیک ویدئو و انتشار کلیپ چه سناریو های دقیقی را طراحی و مهندسی کرده است: 🎷 الف) متن موزیک متن مستهجن موزیک در جهت سوق دادن «نسل زد» به «امر جنسی» است. «بگو آمین یا رب العالمین» جمله ای است که زیاد در کلیپ تکرار میشود. این جمله هر روز توسط دانش آموزان در صبحگاه های مدرسه(حداقل دهه هفتادی ها) بعد از خواندن هر فراز از دعا گفته می شود. «تداعی ذهنی» مخاطب از یک فراز مقدس به خواستی نامشروع، اولین نیت پشت پرده اوست. دور از انتظار نیست که تیزرهایی از صبحگاه های مدارس ایران با این مضمون در آینده منتشر شود. 🎸ب) موزیک ویدئو در موزیک ویدئو ساسی مانکن، به طور متوسط هر 5 ثانیه، صحنه های پشت زمینه کلیپ عوض میشود که این ترفند به منظور«بازدیدهای چند باره» یک کلیپ استفاده می شود تا بخش هایی از کلیپ را به علت شتابِ فیلم از چشم جامانده است، دوباره دیده شود و کلیپ «بازدید بیشتری» بخورد! استفاده از دکورهایی که در ذهن مردم «سابقه تصویری و خاطراتی» دارد و عموم این دکورها از صدا و سیما است به منظور«تخریب برنام ها یا شخصیت ها» و یا «ایجاد گسل های اجتماعی» استفاده شده است. اهداف تخریبی ساسی مانکن مجری ها و افرادی هستند که اصالتا دارای حجب و حیا هستند اما در کلیپ وی تصویرهایی نشان داده می شود که این افراد واقعا علیه السلام نیستند! «گسل سازی جامعه» از طریق تمسخر انسان های معتقد در بخش هایی همچون: تمسخر دعا کردن، هیات رفتن و نماد های لباس و ظاهری اشخاص حزب اللهی در کلیپ وی انجام شده است 🎙ج) نشر موزیک ویدئو در انتشار کلیپ وی از «تکنیک ایدا» استفاده شده است، در گام اول با انتشار تیزرهایی جهت اطلاع رسانی از انتشار موزیک، با مضمون های مداحی حسین طاهری، خاله شادونه، عموقناد و بعدها سلام فرمانده منتشر شد که در لایه های جامعه مذهبی و نوجوانان این تیزرها انتشاریافت! اشتباهی که خیلی از افراد همسو ناخواسته در آن مشارکت داشتند! 🔺ساسی مانکن می داند چگونه کلیپش را در همه آحاد جامعه ایرانی انتشار کند. «عدم شتاب»، «مخاطب شناسی»، «نمادشناسی» و «زمان شناسی» او توانسته است که نگاه ها و چشم ها را به سمت خود جلب کند. قبل از دیر شدن بدیهی است که ساسی مانکن باید به عاقبت تتلو دچار شود وگرنه این تهاجم فرهنگی، ضربات سنگینی را بر پیکره جوانان و نوجوانان خواهد داشت ✍️ژورسان 🆔@journalist_resane
نمونه ای از ریپورتاژهای کلیپ ساسی مانکن👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این تصاویر وضعیت فرهنگی دانشگاه های جمهوری اسلامی را در این اواخر مشاهده میکنید! موج عیان مهسا امینی و هزاران موج غیر اشکارِ دیگرِ تهاجمِ غرب که حیا و غیرت را از فرزندانمان در دانشگاه ها از انها زدود! اقایان خسروپناه، جهان بین، شیراوژن، کلانتری شما به عنوان مسئولین فرهنگی دانشگاه های مهم کشور چه کردید که دانشگاه ها را از این کادر باید دید؟ گاهی احساس میشود که بی ایده یا غیر موثر هستید! وگرنه ترسیم رسیدن به غایت دانشگاه اسلامی اینگونه به این رفتار و اعمال جهنمی منجر نمی گشت! ✍ژورسان 🆔@journalist_resane
اخذ "بی حجابی و بی حیایی" در فضای دانشگاهی را از مشاهدات میدانی، امایش ها، تکرار این رفتار نامبارک در حجم زیادی از دانشگاه های مختلف در فضای مجازی میتوان دریافت کرد ایا این را باید روایت کلان دانشگاه شمرد: اری چون قابل سرایت است و سرایت هم داده شده است. روایت گری کلان این کلیپ ها "به معنای روزمره دانشگاه" نیست بلکه روایتی کلان از "جریان سرایتگری" آن است که برساخت های مجازی و ناجنبش های اجتماعی تزریق گری میکند و در مناسبت های دانشگاهی یا کلاس های بخصوصی "تصویری سازی" میکند جهت به "اشتراک گذاری خاطرات" اما ناخواسته دعوت به اشاعه و تقلیدهای رفتاری است که ممکن است به "چالش های مجازی یا پویش هایی" تبدیل شود. افق اینچنین حرکت هایی در نگاه جبهه ای"اعلانِ فعلِ مشکل داری" است که "جریان سازی میکند" امتداد او از جامعه پسا اعتراضات اخیر به دانشگاه و هر کلاس به کلاس های دیگری می رسد. این نوشتار اخطاری است از انچه به صورت زیرین در حال تکثر و عادی سازی در دانشگاه ها است. ✍️ژورسان 🆔@journalist_resane