eitaa logo
ژورسان
412 دنبال‌کننده
111 عکس
19 ویدیو
21 فایل
🔅ژورنالیست رسانه ای🔅 📰 سواد رسانه را ژورنالیستی یادبگیرید 🛰 بررسی جریانات رسانه ای و تحلیل آنها 🔋 مهارت زیست هوشمندانه درفضای مجازی ✍️ژورسان: @admin_activism
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸ساسی مانکن یک استراتژیست رسانه ای است 🔹ایدا(AIDA) یک مدل ارتباطی است که توسط شرکت‌ها به منظور افزایش مصرف محصولات رسانه‌ای و مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🔖آیدا مخفف کلمات توجه، علاقه، تمایل و اقدام یا تعامل است. موزیک ویدئوی‌های و نحوه گسترش و فراگیری آن بهانه‌ای شد تا به بررسی مدل تبلیغاتی و رسانه ای موزیک ویدئوهای ساسی بپردازم. بدون شک مضامین، محتوا، ریتم و ... در فراگیری این موزیک ویدئوها موثر است لکن همه این عوامل به تنهایی نمی تواند سبب فراگیری ای موزیک ویدئو میان کودکان و نوجوانان شود. از این جهت مدل تبلیغاتی ساسی در نوع خود جالب و محل مطالعه است. ✍️گرالیت 🆔@journalist_resane
🎵ساسی مانکن شهوت عرضه دارد یا ندارد؟! 🎶تله ساسی مانکن برای بچه حزب اللهی ها! ⚠️اگر این یادداشت شما را ترغیب می کند که موزیک ویدئو ساسی مانکن را ببینید، آنرا نخوانید. تا به امروز 26 آذرماه 1402 کلیپ ساسی مانکن فقط در یوتیوب 2 میلیون بازدید خورده است و هر بازدید یک کمک مالی به اوست پس اگر ترغیب می شوید که با خواندن ای متن کلیپ او را ببنید، راضی نیستیم متن را بخوانید 🎻ذات تولید محتوا «خلق کردن» است و خلق کردن یک جلوه از «برونداد کار هنری» است. انسان هنرمند دوست دارد که آثارش عرضه شود و «نمایانگری» اثرش را مهمترین کارخود میداند. تلاطم و دغدغه ذهنی یک تولید کننده محتوا رسانه ای این است که چگونه «بیافرینم» و چگونه «اشراق» دهم؟ 💭با این مقدمه میخواهیم تاملی کنیم کخ اتاق فکر ساسی مانکن در سه ساحت متن موزیک، موزیک ویدئو و انتشار کلیپ چه سناریو های دقیقی را طراحی و مهندسی کرده است: 🎷 الف) متن موزیک متن مستهجن موزیک در جهت سوق دادن «نسل زد» به «امر جنسی» است. «بگو آمین یا رب العالمین» جمله ای است که زیاد در کلیپ تکرار میشود. این جمله هر روز توسط دانش آموزان در صبحگاه های مدرسه(حداقل دهه هفتادی ها) بعد از خواندن هر فراز از دعا گفته می شود. «تداعی ذهنی» مخاطب از یک فراز مقدس به خواستی نامشروع، اولین نیت پشت پرده اوست. دور از انتظار نیست که تیزرهایی از صبحگاه های مدارس ایران با این مضمون در آینده منتشر شود. 🎸ب) موزیک ویدئو در موزیک ویدئو ساسی مانکن، به طور متوسط هر 5 ثانیه، صحنه های پشت زمینه کلیپ عوض میشود که این ترفند به منظور«بازدیدهای چند باره» یک کلیپ استفاده می شود تا بخش هایی از کلیپ را به علت شتابِ فیلم از چشم جامانده است، دوباره دیده شود و کلیپ «بازدید بیشتری» بخورد! استفاده از دکورهایی که در ذهن مردم «سابقه تصویری و خاطراتی» دارد و عموم این دکورها از صدا و سیما است به منظور«تخریب برنام ها یا شخصیت ها» و یا «ایجاد گسل های اجتماعی» استفاده شده است. اهداف تخریبی ساسی مانکن مجری ها و افرادی هستند که اصالتا دارای حجب و حیا هستند اما در کلیپ وی تصویرهایی نشان داده می شود که این افراد واقعا علیه السلام نیستند! «گسل سازی جامعه» از طریق تمسخر انسان های معتقد در بخش هایی همچون: تمسخر دعا کردن، هیات رفتن و نماد های لباس و ظاهری اشخاص حزب اللهی در کلیپ وی انجام شده است 🎙ج) نشر موزیک ویدئو در انتشار کلیپ وی از «تکنیک ایدا» استفاده شده است، در گام اول با انتشار تیزرهایی جهت اطلاع رسانی از انتشار موزیک، با مضمون های مداحی حسین طاهری، خاله شادونه، عموقناد و بعدها سلام فرمانده منتشر شد که در لایه های جامعه مذهبی و نوجوانان این تیزرها انتشاریافت! اشتباهی که خیلی از افراد همسو ناخواسته در آن مشارکت داشتند! 🔺ساسی مانکن می داند چگونه کلیپش را در همه آحاد جامعه ایرانی انتشار کند. «عدم شتاب»، «مخاطب شناسی»، «نمادشناسی» و «زمان شناسی» او توانسته است که نگاه ها و چشم ها را به سمت خود جلب کند. قبل از دیر شدن بدیهی است که ساسی مانکن باید به عاقبت تتلو دچار شود وگرنه این تهاجم فرهنگی، ضربات سنگینی را بر پیکره جوانان و نوجوانان خواهد داشت ✍️ژورسان 🆔@journalist_resane
نمونه ای از ریپورتاژهای کلیپ ساسی مانکن👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این تصاویر وضعیت فرهنگی دانشگاه های جمهوری اسلامی را در این اواخر مشاهده میکنید! موج عیان مهسا امینی و هزاران موج غیر اشکارِ دیگرِ تهاجمِ غرب که حیا و غیرت را از فرزندانمان در دانشگاه ها از انها زدود! اقایان خسروپناه، جهان بین، شیراوژن، کلانتری شما به عنوان مسئولین فرهنگی دانشگاه های مهم کشور چه کردید که دانشگاه ها را از این کادر باید دید؟ گاهی احساس میشود که بی ایده یا غیر موثر هستید! وگرنه ترسیم رسیدن به غایت دانشگاه اسلامی اینگونه به این رفتار و اعمال جهنمی منجر نمی گشت! ✍ژورسان 🆔@journalist_resane
اخذ "بی حجابی و بی حیایی" در فضای دانشگاهی را از مشاهدات میدانی، امایش ها، تکرار این رفتار نامبارک در حجم زیادی از دانشگاه های مختلف در فضای مجازی میتوان دریافت کرد ایا این را باید روایت کلان دانشگاه شمرد: اری چون قابل سرایت است و سرایت هم داده شده است. روایت گری کلان این کلیپ ها "به معنای روزمره دانشگاه" نیست بلکه روایتی کلان از "جریان سرایتگری" آن است که برساخت های مجازی و ناجنبش های اجتماعی تزریق گری میکند و در مناسبت های دانشگاهی یا کلاس های بخصوصی "تصویری سازی" میکند جهت به "اشتراک گذاری خاطرات" اما ناخواسته دعوت به اشاعه و تقلیدهای رفتاری است که ممکن است به "چالش های مجازی یا پویش هایی" تبدیل شود. افق اینچنین حرکت هایی در نگاه جبهه ای"اعلانِ فعلِ مشکل داری" است که "جریان سازی میکند" امتداد او از جامعه پسا اعتراضات اخیر به دانشگاه و هر کلاس به کلاس های دیگری می رسد. این نوشتار اخطاری است از انچه به صورت زیرین در حال تکثر و عادی سازی در دانشگاه ها است. ✍️ژورسان 🆔@journalist_resane