eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 نشانی جدید وبگاه نشریات علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔰 با توجه به عملیات ارتقاء و تغییرات شبکه در سامانه‌های نشریات، نشانی جدید وبگاه نشریات علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به شرح زیر تغییر یافته است: 🔸 دین و ارتباطات https://rc.isu.ac.ir/ 🔸 نامه فرهنگ و ارتباطات https://lcc.isu.ac.ir/ 🔸 فقه و حقوق خانواده https://flj.isu.ac.ir/ 🔸 حکمت سینوی https://ap.isu.ac.ir/ 🔸 علوم تربیتی از دیدگاه اسلام https://esi.isu.ac.ir 🔸 پژوهش‌نامه حقوق اسلامی https://ilr.isu.ac.ir/ 🔸 آموزه های حقوقی گواه https://leg.isu.ac.ir 🔸 حقوق بشر و شهروندی https://hcr.isu.ac.ir/ 🔸 پژوهش‌نامه فلسفه دین https://prrj.isu.ac.ir/ 🔸 مطالعات قرآن و حدیث https://qhs.isu.ac.ir 🔸 پژوهش‌نامه فقه اجتماعی https://sj.isu.ac.ir/ 🔸 دانش سیاسی https://pkn.isu.ac.ir/ 🔸 Islamic Political Thought https://ipt.isu.ac.ir/ 🔸 مطالعات اقتصاد اسلامی https://ies.isu.ac.ir/ 🔸 اندیشه مدیریت راهبردی https://smt.isu.ac.ir 🔸 تحقیقات مالی اسلامی https://ifr.isu.ac.ir 🔸 Religion, Management, & Governance https://rmg.isu.ac.ir/ 🌐 کاربران می‌توانند از مسیر سامانه مدیریت نشريات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به وبگاه هر نشریه وارد شوند. 🆔@cultural_governance
🔖روانشناسی آمریکایی و اعتماد به نفس ملّی 🤔روند علم روانشناسی در دنیا پیچیدگی خاصی داشته است و در آموزش این رشته نیز خواسته و یا نا‌خواسته ایجاد شده است. 👨‍💻اگر رویکرد آموزش علم روانشناسی را بخواهیم تقسیم‌بندی کنیم با دو رویکرد مواجه می‌شویم، و . 📈📐 یکی و 🗂📋 دیگری . ⚡️⚡️این دو رویکرد سابقه طولانی دارند و باوجود اینکه روانشناسی در کشورهای اروپایی و بخصوص کشوری مثل پدید آمد ⚡️امّا آمریکایی‌هایی که این علم را نزد آلمانی‌ها فراگرفته بودند پس از بازگشت به کشور خودشان، شروع به توسعه و درانداختن کردند. 🕵️‍♂️🕵️‍♀️👨‍🎨آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که نظریات خودشان را ارائه دهند و به‌نوعی از اروپایی‌ها و مکتب اروپایی مستقل شوند. به هر حال به دلایل مختلفی رویکرد آمریکایی در روانشناسی نفوذ بیشتری پیدا کرد. 📚رویکرد آمریکایی در روانشناسی با ارائه کتب بیشتر و ساده‌تر موجب ترغیب خوانندگان در سراسر جهان به این کتاب‌ها شد. این کتب هم در دسترس تر و هم قابل‌فهم‌تر بودند( اروپایی ها معمولا سخت نویسند!) 👨‍🎓👩‍🎓از طرفی، بخشی از تحصیل‌کردگان ایرانی در امریکا تحصیل‌کرده بودند و گرایش به ترجمه کتاب‌های آمریکایی داشتند به همین جهت اگر بخواهیم مقایسه کنیم تعداد کتاب‌های با رویکرد آمریکایی در ایران نسبت به کتاب‌های اروپایی بیشتر است 🏘و این را باید بدانیم که هر کشوری رویکرد خودش را در آموزش روانشناسی دارد. ⭐️برای بیان ملموس‌تر این مسئله، می‌توان به یکی از نخستین کتبی که دانشجویان روانشناسی ملزم به خواندن آن هستند یعنی و اشاره کرد که عملاً در طی آن، رشته «روانشناسی» را به دانشجویان معرفی می‌کنند؛ که عموماً این کتاب‌ها در امریکا تألیف و منتشر شده‌اند 😯 اساساً تاریخچه نویسی از علایق آمریکایی‌هاست نه اروپایی‌ها! ☝️🤚این ادعا را از کتابی با عنوان » به معنای نقل می کنم. 📕 این کتاب در سال ۲۰۰۶ به سرویراستاری روانشناسی به نام «» منتشر شده است. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🖇معرفی پژوهشنامه های روانشناسی اسلامی 🔖نشریه «پژوهشنامه روانشناسی اسلامی» بر آن است تا آوردگاه آرا و اندیشه های فرهیختگان نواندیش و نظریه‌پرداز میباشد 🌐psychology.riqh.ac.ir 🔖فصل‌نامه علمي ـ پژوهشي روان‌شناسي و دين گروه روان‌شناسي مؤسسه آموزشي و ‌پژوهشي امام خميني(ره) در بهار 1386 پا به عرصه مطبوعات گذاشت تا با ايجاد زمينه علمي مناسب، از آراي صاحب‌نظران اين دو حوزه معرفتي بهره‌مند شود. 🌐ravanshenasi.nashriyat.ir 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔰ناکامی روان پزشکی مدرن از درمان انسان 📚دکتر ویلیام گلسر؛ روان پزشک مشهور آمریکایی و صاحب کتاب «تئوری انتخاب»: "در زمینه مشاوره موفقیت های بسیاری داشته‌ام ولی هنوز صدای استاد راهنمایم دکتر جی. ال. هرینگتون، ماهر ترین روانپزشکی که تاکنون شناخته ام، را می شنوم که می گفت «اگر تمام متخصصان رشته ما ناگهان ناپدید شوند دنیا متوجه غیبت آنها نمی شود» البته منظور تحقیر کار ما نبود بلکه منظورش این بود که اگر هدف روانپزشکان کاهش بدبختی و ناخشنودی در دنیا و کمک به مردم برای بهتر کنار آمدن با یکدیگر است، تلاش‌های آنها چندان موثر نبوده است."(گلسر، تئوری انتخاب، ترجمه دکتر علی صاحبی ، صفحه ۲۸ ) 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
💵روانشناسی، یک شغل گاهی غیرشاعرانه! هفته قبل در جلسه ای شرکت کردم با حضور رئیس سازمان نظام روانشناسی و بزرگان صنعت روانشناسی. مگر روانشناسی هم صنعت است؟ من هم فکر می کردم نیست، ولی گویا برای عده ای هست. افرادی در آن جلسه بودند که برای کارگاه های رشد فردی، از هر نفر بیست و پنج میلیون تومان دریافت می کردند. و همه متفق بر این که «نرخ های سازمان نظام باید اصلاح شوند». منظورشان این بود که باید گران تر شود. شمردم. سه نفر در حرف هایشان رک و راست گفتند به «بازار آزاد» اعتقاد دارند و در نتیجه نرخ هایشان بالا است. خیلی بالا. یکی شان گفت «وقتی می توانم مراجعانی با ویزیت یک میلیون و دویست هزار تومان داشته باشم، چرا باید با دویست تومان کسی را ویزیت کنم؟» بازار آزاد یعنی توازن عرضه و تقاضا. یعنی بازار را رها کنیم تا خودش برای هر کالا و خدمات، قیمت مشخص کند. هیچ کس هم حق دخالت ندارد. دنیا، دنیای بازار آزاد است. اگر این ایده آش دهان سوزی بود، وضعیت جهان بهتر از این ها بود. نقد بازار آزاد، بازاری که همه چیزش را پولدارها مشخص می کنند، بماند برای اقتصاددانان سیاسی. ولی شما به من بگویید در کجای دنیا، سلامت مردم به بازار آزاد سپرده شده؟ من به شما می گویم: هیچ جا. بازار آزاد در حوزه سلامت یعنی پولدارها جراحی شوند و فقیرها بمیرند چون هزینه درمان را ندارند. بازار آزاد یعنی آن دختر بیست ساله ای که در شهر ایکس زندگی می کند و شش ماه است به خاطر وسواس نتوانسته از حمام بیرون بیاید، باید شش سال دیگر و بلکه تا آخر عمر همان جا بماند، چون پول ویزیت چند میلیونی روانشناس را ندارد. وقتی کسی مستاصل است، و مراجعان ما اغلب مستاصل شده اند، حاضر هستند هر کاری بکنند. هر کاری. کم مراجع نداشتم که برای درمان اختلالات روانشناختی بیست میلیون و سی میلیون به روانشناسان غیرمحترم پول داده اند و البته درمان هم نشده اند. غم انگیز تر اینکه مردم نیز به این ماجرا دامن می زنند و در دیدگاه بسیاری، ویزیت های کلان نشان دهنده تبحر درمانگر است و دادن ویزیت بالا به روانشناس تبدیل به افتخار هم می شود که «من برای سلامت روانم هزینه می کنم» و «هر چی پول بدی، همان قدر آش می خوری» و... در آن جلسه کذایی به اندازه ده سال پیر شدم. بگذریم. حرف آخر را بزنم، هرچند می دانم بعضی از هم لباس هایم ممکن است برنجند: حرفه ای بودن را می شود به شیوه های مختلفی بررسی کرد، ولی سنجیدن انصاف ساده است. عجالتا به نظر من، کسی که هزینه غیر متعارفی برای رواندرمانی طلب می کند، حتی اگر به لحاظ علمی خیلی هم استاد باشد، صلاحیت حرفه مقدس رواندرمانی را ندارد. تمام. ✍️دکتر مسعود چینی فروشان 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📸 رکوردشکنی سینمای ایران فروش سینمای ایران در دهمین روز اسفندماه برای اولین‌بار از مرز ۴۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. 🆔@cultural_governance
🔸هیچ هدف اقتصادی بدون مسیر فرهنگی قابل‌تصور نیست 🖊بازتعریف کارفرهنگی در گفتگو با سیدمجید‌امامی؛ 🔸ما مرتب فکر می‌کنیم که هنوز جامعه آنقدر بسیط و کوچک است که مثلا با طرح یک سویه، یک فضیلت یا ارزش می‌توانیم آن تبدیل به رفتار و یا تغییر اجتماعی کنیم. فکر می‌کنیم که اگر یک سویه و دائم نظام‌های ارزشی و اخلاقی خود را فهرست کنیم و آن‌ها را به رخ جامعه بکشیم؛ به تغییر رفتار می‌انجامد! در صورتی که ده‌ها فرآیند رفتاری و شناختی پیچیده برای تغییرات وجود دارد که، رسانه‌ها و نظام‌های فرهنگی معاند جمهوری اسلامی شبانه روز مشغول آن هستند 🔸ما باید بتوانیم ارزش‌ها، روایت‌ها، ادبیات، میراث، تاریخ و اندیشه‌های خودمان را در چرخه‌های بازار پذیر و بازار پردازی شده فرهنگ و بازار به جریان بیندازیم. هیچ هدف اقتصادی بدون مسیر فرهنگی متصور نیست و بالعکس؛ باید دوران فرهنگ اقتصاد از ذهن سیاست‌گذاران ما بیرون بیاید. 📎https://farhangesadid.com/00025b 🆔 @cultural_governance
🔴 سایکولوژی؛ علم مروج بیماری های روانی 🔺 علم منحط سایکولوژی به جای اینکه به دنبال درمان بیماری های روانی باشد، با نیرنگ و فریب صورت مسأله را تغییر داده و بیماری ها را به عنوان رفتارهای عادی معرفی کرده و جامعه را به آنها آلوده می کند. 🔺 یکی از بیماری های روانی مهلکی که سایکولوژی اقدام به عادی سازی آن نموده است، بیماری همجنس بازی است👨‍❤️‍💋‍👨 👩‍❤️‍💋‍👩. در این راستا، انجمن روانپزشکی آمریکا از سال 1973 این بیماری روانی را از طبقه بندی بیماری های روانی خارج کرد و کتاب طبقه بندی اختلالات روانی (DSM) نیز از سال 1980 آن را بیماری روانی ندانست! 🆔 @cultural_governance
فراخوان هشتمين دوره جايزه فيروزه با موضوع حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی بخش های جشنواره: ایده های استارتاپی کسب و کارهای نوپا کسب و کارهای تجاری شده فرهنگی موضوعات: - هدایای فرهنگی - نوشت افزار - اسباب بازی - عروسک مهلت ارسال آثار: 15 اسفند 1401 متن کامل فراخوان: https://ircreative.isti.ir/web/page/jayezefiroozeh ثبت نام: https://platzaar.ir/92?public_ids=1901 ثبت رویداد و ادمین مدیر کانال:👇 @Bashomahastam 🆔@cultural_governance
📌 علاقه 91% مردم ایران به موسیقی سنتی ایرانی 🖋 موسسه ی افکار سنجی بینا پیمایشی با محوریت «مصرف کالاهای فرهنگی» انجام داده است که در بخشی از این پیمایش به بررسی حوزه موسیقی پرداخته است. 📊 طبق این پیمایش 84 درصد مردم تاکنون موسیقی گوش داده اند و از بین این افراد در 5 سال اخیر ، 91 درصد موسیقی سنتی ایرانی، 85.6 درصد موسیقی محلس، 71.2 درصد موسیقی پاپ ایرانی، 49.8 درصد موسیقی های بی کلام، 35.9 درصد رپ ایرانی، 33 درصد انواع دیگر موسیقی خارجی و 30.3 درصد موسیقی کلاسیک خارجی گوش کرده اند. 💡 برای گوش دادن به موسیقی تنها 8 درصد مردم آلبوم می خرند. 💡 در سال 1400 حدود 8 درصد مردم در کنسرت های موسیقی شرکت کرده اند. 💡 حدود نیمی از جامعه علاقه مند به یادگیری موسیقی هستند. 💡 علاقه‌مندی به یادگیری موسیقی با افزایش تحصیلات افزایش می‌یابد. 🆔@cultural_governance
📜 ♦️نقدی بر 🔹هافمن با استفاده از مدل‌های ریاضی و آزمایش‌های روانشناسی، آگاهی، درک بصری و روانشناسی تکاملی را مطالعه می‌کند. موضوعات تحقیقاتی وی شامل جذابیت صورت، شناخت شکل، درک حرکت و رنگ، تکامل ادراک و مشکل ذهن ـ بدن است. ✍️نویسنده: دکتر اسدالله رحمان‌زاده 🔻برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید: 🌐 http://fekrat.net/?p=1251 🆔 @cultural_governance
💢روانشناسی بدون معنویت معنایی ندارد/ اسلامیزه کردن روانشناسی یا تئوریزه کردن معارف روانشناختی اسلام؟ 📌حجت الاسلام والمسلمین عباس پسندیده: روانشناسان می‌گویند هر فرهنگی متناسب با خودش روانشناسی می‌خواهد زیرا افکار و فرهنگ‌ها متفاوت است. یک نسخه را نمی‌توان برای همه پیچید. 🔹روانشناسی بر روی داشتن زندگی خوب توأم با شادابی، نشاط و موفقیت و همچنین تربیت افراد باهوش و با استعداد برای خدمت به جامعه تأکید می‌کند که منابع دینی ما نیز بر روی این دو هدف تأکید خاصی دارند و وقتی به این دو موضوع توجه می‌کنیم زمینه‌های تعامل روانشناسی با دین را متوجه می‌شویم. 🔹امکان حذف معنویت و دین از زندگی انسان‌ها وجود ندارد زیرا زمانی فلسفه بهداشت روان در غرب مبتنی بر لذت بود. می‌گفتند هر چه لذت بیشتر سلامت روان بیشتر. ولی اکنون درمانده شده‌اند. زمانی می‌گفتند می‌خواهیم رنج را از زندگی بشر حذف کنیم ولی اکنون می‌گویند چگونه می‌شود با رنج زندگی کرد. غربی‌ها اکنون منتظرند ببینند روانشناسی اسلامی چه حرفی برای گفتن دارد. 📖 متن کامل در: 🌐 https://goo.gl/7FddfB ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🆔@cultural_governance
🗓گزارش عملکرد سالیانه ۱۴۰۲ 🔸مجموعه حکمرانی فرهنگی با «شبکه سازی» جمعی از «نخبگان فرهنگی» بدنبال بررسی «مسائل فرهنگی» می باشد. این مجموعه به صورت مستقل و با همکاری دستگاه های مختلف بدنبال ایفای نقش در مسائل «راهبردی و حاکمیتی» فرهنگ بوده است و تا کنون به بیش از 40 پرونده در عرصه فرهنگ پرداخت کرده است. 🔸با توجه به اینکه سیاست گذاری این مجموعه انتشار کارهای پژوهشی خود و سایر مجموعه های مرتبط بوده است، تا کنون بیش از 265 عنوان پژوهشی را منتشر کرده است. 🔸اعتقاد ما براین است که تربیت نخبگان عرصه فرهنگ جز با «مطالعه آثار فاخر» و «کنشگری میدانی» رخ نخواهد داد و با توجه به ظرفیت های کنونی مجموعه تلاش خودمان را بر روی لایه اندیشه ای و شبکه ای نخبگان فرهنگیمتمرکز کرده ایم. 🔸وجه تمایز این مجموعه در انتشار محصولات پژوهشی خود این می باشد که آثار خود را به صورت «نظامند» و «داشبورد پژوهشی» ارائه کرده است که با رجوع به نظام هشتگ ها و یا فایل های مکتوب می توانند از این غنای فرهنگی برخوردار شوند. 🔸امیدواریم بتوانیم با کمک به سربازان نائب امام زمان(عج)، گامی در جهت تحقق ظهور حجت باشیم. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته بیست و هفت شعبان ۱۴۴۴ 🆔@cultural_governance
🔰معرفی مجموعه حکمرانی فرهنگی 📌نظام هشتگ های کانال 🗂معرفی سایر زیرمجموعه ها و میزها 🆔@cultural_governance
🗂فراخوان ارسال آثار با موضوع اثرسنجی فرهنگی ♻️«اثرسنجی فرهنگی» از مهمترین مسئله های راهبردی حوزه فرهنگ می باشد. سرانجام نهایی هر کنشگری در عرصه فرهنگ باید به سنجش تاثیرات آن منجر شود و این خود یک گام تازه و صعب العبور می باشد. 🔸مجموعه ی «حکمرانی فرهنگی» با همکاری «مرکز بررسی مسایل فرهنگی هاتف» اقدام به برگزاری فراخوان ارسال اثر با محوریت مسئله اثرسنجی فرهنگی می کند 🔹علاقمندان در عرصه اثرسنجی فرهنگی می توانند آثار خود را در قالب مقاله یا یادداشت در شبکه های اجتماعی (بله،ایتا،تلگرام) به آدرس cultural_governance@ ارسال کنند. 📬محورهای ارسال اثر ۱. روش ها، ابزارها و شاخص اثرسنجی فرهنگی ۲. اثرسنجی محصولات و عملیات های فرهنگی ۳. روش های بهینه سازی اقدامات عرصه فرهنگی ۴. نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در زنجیره اثرسنجی ۵. موانع و آسیب های اثرسنجی در زیست بوم فرهنگ ۶. شیوه طراحی نهاد های اثرسنجی در حوزه فرهنگ ✍️شرایط ارسال یادداشت و مقاله: 🔸مسأله محوری 🔸نوآوری و بیان راهکارهای بدیع 🔸پرداخت به عناوین فراخوان 🔸حداکثر ۱۵۰۰ کلمه(یادداشت) 🔸نگارش جذاب و روان 🔖 جوایز 🔹۵ میلیون تومان برای ۱۰ یادداشت و مقاله برتر 🔹یادداشت های منتخب، ضمن تقدیر مالی، در فصلنامه تخصصی هاتف منتشر شده و آرای شما برای نهادها و شبکه نخبگان فرهنگی ارسال میگردد. 🛎زمان اجرای فراخوان زمان ارسال یادداشت: 31 خرداد 1402 زمان ارسال مقاله: 31 تیرماه 1402 درگاه ارتباطی ارسال اثر👇 🆔@cultural_governance
پوستر اثرسنجی.jpg
10.42M
🗂فراخوان ارسال آثار با موضوع اثرسنجی فرهنگی ♻️«اثرسنجی فرهنگی» از مهمترین مسئله های راهبردی حوزه فرهنگ می باشد. سرانجام نهایی هر کنشگری در عرصه فرهنگ باید به سنجش تاثیرات آن منجر شود و این خود یک گام تازه و صعب العبور می باشد. 🔸مجموعه ی «حکمرانی فرهنگی» با همکاری «مرکز بررسی مسایل فرهنگی هاتف» اقدام به برگزاری فراخوان ارسال اثر با محوریت مسئله اثرسنجی فرهنگی می کند 🔹علاقمندان در عرصه اثرسنجی فرهنگی می توانند آثار خود را در قالب مقاله یا یادداشت در شبکه های اجتماعی (بله،ایتا،تلگرام) به آدرس cultural_governance@ ارسال کنند. 📬محورهای ارسال اثر ۱. روش ها، ابزارها و شاخص اثرسنجی فرهنگی ۲. اثرسنجی محصولات و عملیات های فرهنگی ۳. روش های بهینه سازی اقدامات عرصه فرهنگی ۴. نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در زنجیره اثرسنجی ۵. موانع و آسیب های اثرسنجی در زیست بوم فرهنگ ۶. شیوه طراحی نهاد های اثرسنجی در حوزه فرهنگ ✍️شرایط ارسال یادداشت و مقاله: 🔸مسأله محوری 🔸نوآوری و بیان راهکارهای بدیع 🔸پرداخت به عناوین فراخوان 🔸حداکثر ۱۵۰۰ کلمه(یادداشت) 🔸نگارش جذاب و روان 🔖 جوایز 🔹۵ میلیون تومان برای ۱۰ یادداشت و مقاله برتر 🔹یادداشت های منتخب، ضمن تقدیر مالی، در فصلنامه تخصصی هاتف منتشر شده و آرای شما برای نهادها و شبکه نخبگان فرهنگی ارسال میگردد. 🛎زمان اجرای فراخوان زمان ارسال یادداشت: 31 خرداد 1402 زمان ارسال مقاله: 31 تیرماه 1402 درگاه ارتباطی ارسال اثر👇 🆔@cultural_governance