eitaa logo
دفتر خاطرات خانوم علیا‌ -
326 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
199 ویدیو
5 فایل
دانشجوی تبعیدی به علومج. «عجب حلاوتی‌ دارد مرگ، اگر انسان در راه آرمانی معتبر بمیرد‌.» . نادر ابراهیمی - https://eitaa.com/nashenasa_app/app?startapp=wSZvGLbdWyFExByj&btn=پیام.ناشناس.
مشاهده در ایتا
دانلود
آن چیزی که در ظاهر فرد می‌بینید نشان دهنده سال ها اتفاقات پیرامونی هست . مرور و تکرار سرشکستگی ها ، نگاه سلیقه ای والدین و روش هایی که فرد باهاش فقط سطح دردش رو پوشانده ، عمق درد را هیچ وقت التیام نداده و نتیجه خروجی میشود نماد یک چیزی که بابتش بازخواست میشه همه به عنوان انسان های دلسوز قرار میگیرن در کنارش ،فارغ از اینکه اون انسان ها متوجه شدن اما عکس قضیه در باطن اون فرد تلقی میشه و او انسان هارو رو به روش میبینه و هر حرفی تذکری رو نصیحت می‌دونه و سعی میکنه آرام آرام از آدم ها دور بشه و این آغازه افسردگیه ... شناس تجربه گر
فرقی نمی‌کنه ۶ سالمه یا داره ۲۰ سالم می‌شه. من هنوزم اگر بابام برام تخت بخره مثل ۶ سالگی‌م از ذوق خوابم نمی‌بره. هنوزم مثل ۶ سالگیم موقع خوردن الویه‌ی مامانم لذت می‌برم و چشمام برق می‌زنن. هنوزم لباس خوابِ صورتی گل‌گلی یا کیتی پوشیدنی احساس می‌کنم یه پرنسس‌م. هنوزم شب قبل خواب باید خرس محبوبم رو کنارم داشته باشم. هنوزم مثل ۶ سالگی‌م عاشق انیمیشن‌های باربی‌ام. هنوزم دوست دارم مثل دورای جست‌وجوگر دور دنیا بگردم. هنوزم نیروی جادوییِ مورد علاقه‌م یخه. من هنوزم مثل همون دختر بچه‌ی ۶ ساله عاشق برچسب و دفتر نقاشی و کتاب داستان و دنیای فانتزی جادو و اسب‌های تک شاخم.
بچه‌ها میشه نفری یه صلوات بفرستید فوت کنید این‌طرف؟
نمیدونم شاید راجع به خیلی اسم‌ها توی ذهنم فکر کرده بودم قبل تو. این که قراره هر روز چه اسمی رو بارها و در هر حس و حالی صدا بزنم و ازش جواب بشنوم. تا آخر عمر... قراره نام پدر توی شناسنامه و کارت ملی و مشخصاتِ بچه‌هام چی باشه؟ من از بچگی عاشقِ اسمت بودم اما اونقدر خاص و قشنگ بود برام که نهایتا تصور می‌کردم روی داداش کوچیکه‌ی نداشته‌م بذاریم‌ش! نه این که یه روزی اسم همسر خودم بشه. بیا درگوشی بهت بگم که همه‌ی خانواده اسمت رو دوست دارن و وقتی بهشون گفتم، چشماشون برق زد و بین خودشون تعریف می‌کنن ازت. و خب من، تو دلم قند آب میشه برات. از همه‌ی اینا بگذریم، بعد از ۱۳ ماه که اسمت تو قلبم نقش بسته، هنوزم هربار وقتی صدات می‌کنم احساس می‌کنم سلول‌های قلبم تبدیل به اکلیل میشن. من تا آخر عمرم از صدا کردنت لذت می‌برم آقای محترم و عزیزِ زندگیم.
ولی من جدی جدی دلم تنگ شده :››››
خوبه خدا ری‌اکشن تلگرام رو به استادهامون داد وگرنه چطوری بدون این که حرف بزنن می‌خواستن جواب بدن؟
کاش همیشه کلی چیز میز تو خونه داشته باشیم من دسر و کیک و شیرینی و غذا درست کنم. اونقدر که روی انرژی زنانه و حال خوب و فراموش شدنِ اندوهم تاثیر می‌ذاره الله الله✨🎀
کاش قاب گوشیم زودتر برسه. (فردا تازه قراره به پست تحویل داده بشه)
دلتنگی دقیقا چه شکلیه؟ وقتی دلت برای یکی تنگ میشه و بهش می‌رسی، چه شکلی باید باشه؟
انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلیِ ۸ سال دفاع مقدس، صرفا در قالبی معنوی و نه جامعه شناختی روایت شده. این را لزوماً باید قصور اصحاب علوم اجتماعی دانست که روایتِ مستند و در صحنه‌ای از منظر جامعه‌شناختی از مهم‌ترین وقایعِ تاریخ انقلاب اسلامی ثبت نشده و علوم اجتماعی، در تمام طول تاریخ خود، صرفا به مسائلِ سرگرم‌کننده و فریبنده‌ای پرداخت که «مسئله‌ی ایران» نبودند! بلکه دریچه‌ای بودند به دنیای ماورایِ جامعه‌ی ایران و دیواری میان جامعه‌شناسان و مردم پدید آمد. اگر در طول جنگ ۱۲ روزه، جامعه‌شناس، استاد جامعه‌شناسی و یا دانشکده‌ی علوم اجتماعی آسیب می‌دید، آیا برای مردم اهمیتی می‌داشت؟ هیچ نقطه‌ی اتصال حقیقی و واقعی میانِ علوم اجتماعی و علوم اجتماعی خوانده‌ها و مردم وجود ندارد!
ایده ایده ایده🪄🪄🪄🪄🪄🪄