می دانید بر عکس «یار مهدیم» چی می شود؟
ان شاءالله همه با هم رأی می دهیم.
https://eitaa.com/DUROUS_ALSHABAB
#حدیث
#مهدویت
آنچه می خوانید عبارات ابن عربی دربارۀ حضرت مهدی است که در فتوحات مکیه نوشته است.
بسیاری از این عبارات با احادیث منقول از ائمه معصومین علیهم السلام سازگار است:
اعلم أيدنا اللَّه أن لله خليفة يخرج و قد امتلأت الأرض جورا و ظلما فيملؤها قسطا و عدلا لو لم يبق من الدنيا إلا يوم واحد طول اللَّه ذلك اليوم حتى يلي هذا الخليفة من عترة رسول اللَّه ص من ولد فاطمة يواطئ اسمه اسم رسول اللَّه ص جده الحسين بن علي بن أبي طالب يبايع بين الركن و المقام يشبه رسول اللَّه (ص) في خَلقه و ينزل عنه في الخُلق لأنه لا يكون أحد مثل رسول اللَّه (ص) في أخلاقه و اللَّه يقول فيه وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيم
بدان که برای خداوند، خليفه ای است که ظاهر میشود در حالی که زمین از ظلم و ستم، آکنده شده پس زمین را از عدل و داد پر میکند. اگر حتی یک روز از عمر دنیا باقی نمانده باشد خداوند آن را به قدری طولانی میکند تا این خلیفه ظاهر گردد. او از عترت رسول اللَّه (ص) از نسل فاطمه (س)است، همنام پیامبر و جدش حسين بن علي بن أبي طالب (ع) است. میان رکن و مقام با او بیعت میشود. در خلقت شبیه رسول اللَّه (ص) است و در اخلاق از پیامبر پایین تر (ص) است زیرا در خلق و خو، هیچکس مانند رسول اللَّه (ص) نیست و حق تعالی در مورد پیامبر میفرماید: إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيم
الفتوحات المكية، ج۳، ص: ۳۲۸
https://eitaa.com/DUROUS_ALSHABAB
هدایت شده از مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
🔰مرور بخشهایی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از رأی اولیها و خانوادههای شهدا
🔹 انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است.
🔹 اگر به دنیا نشان دهیم که ملّت در صحنههای مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.
🔹 اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر میکنند، هیچ کس سود نمیبرد.
🔹 شرکت در انتخابات، کاری آسان اما با نتایج بزرگ است.
🔹 ناظران سیاسی دنیا از همه بیشتر از حضور مردم میترسند چون قدرت آن را دیدهاند.
🔹 به همه یادآور میشوم! ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویههای جناحی و گروهی.
🔹 نتیجه انتخابات قوی، برداشته شدن مشکلات کشور است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
#انتخاب_مردم #عرصه_حضور
#حوزه_علمیه_قم #مرکز_بسیج_اساتید
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📱کانال مرکز
🌐 سایت مرکز
🎥 آپارات مرکز
دروس الشباب
🔰مرور بخشهایی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از رأی اولیها و خانوادههای شهدا 🔹 ان
تعبیرهای زیر قابل توجه است:
انتخابات قوی
شرکت در انتخابات
قدرت حضور مردم
منافع ملی #نه منافع جناحی یا گروهی
نتیجۀ انتخاب در حل مشکلات کشور
#قرآن
#جاودانگی
آیا قرآن و احکام آن جاودانه و همیشگی است؟
#قرآن پاسخ می دهد:
إِنَّ الَّذينَ كَفَرُوا بِالذِّكْرِ لَمَّا جاءَهُمْ وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزيزٌ (41) لا يَأْتيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزيلٌ مِنْ حَكيمٍ حَميدٍ (فصلت/42)
آیۀ فوق می گوید: هیچ چیزی از قبل یا بعد نزول قرآن نمی تواند باعث شکست و باطل شدن قرآن شود.
(المیزان و مجمع البیان و التبیان شیخ طوسی)
اینک چهار #ترجمه از آیات فوق که با اندکی توضیح همراه است:
#انصاریان:
كسانى كه به اين قرآن هنگامى كه به سويشان آمد كافر شدند [به عذابى سخت دچار مى شوند] بى ترديد قرآن كتابى است شكست ناپذير، (41) كه هيچ باطلى از پيش رو و پشت سرش به سويش نمى آيد، نازل شده از سوى حكيم و ستوده است. (42)
#رضایی:
در حقيقت كسانى كه به آگاه كننده [قرآن] هنگامى كه به سراغشان آمد كفر ورزيدند (بر ما مخفى نمىمانند) در حالى كه قطعاً آن (قرآن) كتابى شكستناپذير است. (41)
كه باطل از پيش روى آن و پشت سرش به سراغ آن نمىآيد (زيرا اين) فرو فرستادهاى از جانب (خداى) فرزانه ستوده است. (42)
#خسروی:
41- حقّا آنانكه بذكر يعنى قرآن (منزل بر محمّد صلّى اللّه عليه و آله) كفر آوردند و منكر آن شدند و اين كفر و انكار در حينى بود كه قرآن بر آنها آمد و نازل گشت (و در اولين وهله كه آنرا شنيدند بدون اينكه در آن فكر و تأمّلى كنند) (ما هم آنها را بجزاى كردارشان خواهيم رسانيد) و بدانيد كه آن ذكر همانا كتاب بىنظير و بىبديلى است (و در نزد خدا بسى صاحب عزّت و كرامت است).
42- باطلى از پيش و پس بقرآن راه ندارد تنزيلى است از جانب خداوندى كه عالم بوجوه حكمت و مستحق حمد است (بسبب انعاميكه بوسيله فرستادن قرآن بر خلايق فرموده است كه اعظم نعماى اوست و بآنجهت مستحق حمد و شكر ميباشد)
#فیض_الإسلام:
41- البتّه كسانى كه بقرآن كافر شده و نگرويدند چون بايشان آمد، بزودى عذاب و كيفر خواهند شد (ناگفته نماند: خبر انّ الّذين كفروا «آنان كه بقرآن كافر شدند» كه آن سيعذبون «بزودى عذاب ميشوند» است، حذف شده، چون كلام بر آن دلالت دارد) و (چگونه بقرآن كافر ميشوند و نميگروند در حالى كه) محقّقا هر آينه آن كتابى است بىمانند
42- باطل و نادرستى از پيش وى و از پشت آن درنيايد (در اخبار و آگهيهاى گذشته و آينده آن باطل و نادرستى و كذب و دروغ راه ندارد، بلكه همه آنها واقع شده و آشكار خواهد شد، زيرا) آن قرآن كتاب فرود آمدهايست از (جانب خداى) داناى ستوده شده (در كارها و نعمتهايش)
https://eitaa.com/DUROUS_ALSHABAB
#صرف
#ابدال
#ماء (آب)
#ریشه واژه «ماءٌ» ، (مَوَهٌ) است.
«مَاهَتْ الرَّکِیَّةُ تَمُوهُ مَوْهًا» یعنی: آب چاه زیاد شد.
واو متحرک و حرف قبلش مفتوح بود، پس قلب به الف شد (ماهٌ).
سپس در هاء آخر واژه نیز ابدال صورت گرفت (ماءٌ)
#دلیل :
دلیل اینکه همزه آخر این واژه ابدال از هاء می باشد #تصغیر (مُوَیْهٌ)، و #جمع_مکسر آن (أموَاهٌ، مِیَاهٌ) است.
نکته:
از آنجا که (ماه) به معنای آب، نیز شنیده شده می فهمیم که ابدال هاء به همزه جایز و غالب است نه واجب.
#نسبت
در اسم منسوب ماء، سه وجه است:
1. ماهِیّ: بنابر اصل
2. مائیّ: بنابر ابدال هاء به همزه و مراعات اصل
3. ماویّ: به قلب همزه به واو بنابر لغت کسانی که در منسوب (عطاء) نیز «عطاویّ» می گویند.
منابع:
شرح المفصل ج10 ص15
شرح الشافیة ج3 ص208
رصف المبانی ص170
الممتع فی التصریف ج1 ص348
لسان العرب، ماده «موه»
المصباح المنیر، ماده «موه»
https://eitaa.com/DUROUS_ALSHABAB