eitaa logo
دبستان پسرانه علمی
1.8هزار دنبال‌کننده
15.5هزار عکس
4.3هزار ویدیو
283 فایل
ارتباط با ادمین @mortezaad سایت موسسه شهید مدنی www.shahidmadani.net سایت دبستان علمی www.elmischools.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
به خاطر داشته باشیم رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله  ویروس کرونا دارد. تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی است که شامل ۶ گروه اصلی غذایی (نان و غلات، سبزیها، میوه ها، شیر و فراورده‌های آن، گوشت و تخم مرغ، و حبوبات و مغز دانه‌ها) می شود. – با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی می‌توان به پشگیری از ابتلای به بیماری کمک کرد. رعایت دستورات زیر در شرایط خاص به افزایش قدرت ایمنی بدن کمک می‌کند: به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از منابع ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌هااز جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم ، گوجه فرنگی، جوانه گندم، انواع مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌های در دسترس استفاده کنیم. با توجه به این که پیاز خام حاوی ویتامین C است می توان به صورت روزانه همراه با غذا استفاده کرد. در تهیه سوپ یا آش از شلغم که حاوی ویتامین C می‌باشد،استفاده کنیم. با توجه به نقش ویتامین آ (A) و ای (E)در تقویت سیستم ایمنی بدن، روزانه از منابع غذایی این دو ویتامین استفاده کنیم مانند هویج و کدوحلوایی و سبزی های سبز تیره مثل اسفناج ، برگ چغندر وبرگ های تیره رنگ کاهو،جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و کره. از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسرو‌ها و انواع سوسیس و کالباس، غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن خودداری کنیم
توصیه های رفتاری و غذایی برای کنترل وزن : در حین تلفن زدن قدم بزنید سعی کنید لبخند (عمیق) بزنید. فقط در حالت نشسته و در یک مکان خاص غذا بخورید . برای غذا خوردن زمان مناسبی را در نظر بگیرید. کوشش کنید حتی المقدور در فواصل زمانی مرتب و کاملا دقیق غذا را مصرف کنید . کنترل وزن و مبارزه با چاقی را در دستور کار روزانه رود قرار دهید. قبل از خرید هرگونه ماده غذایی برچسب روی پاکت یا قوطی را بخوانید و به میزان نمک و قند موجود در در آن توجه نمائید . هیچ یک از وعده های غذایی اصلی مخصوصا وعده صبحانه را حذف نکنید . غذا خوردن را همزمان با کارهای دیگر انجام ندهید زیرا این کار باعث می شود که به مقدار و کیفیت غذای خود توجه کمتری داشته باشید. ظرف غذای رود را کوچک نمائید . از قاشق کوچکتر استفاده کنید . آهسته غذا بخورید سعی کنید غذا را با ولع زیاد نخورید . نوشابه را از رژیم غذایی حذف کنید . از خوردن باقیمانده غذایی فرزندتان به بهانه جلوگیری از حیف و میل خودداری کنید . قبل از خوردن نهار یک کاسه نسبتا بزرگ ساالاد بخورید . در طول روز بین ۳ تا ۵ لیتر آب بنوشید (بدون احساس تشنگی ). بین وعده های غذایی میوه بخورید. خوردن تنقلات را به حداقل برسانید. فست فودها را تا حد امکان حذف نمائید.
فعالیت آموزش درس در کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم با استفاده از دست سازه های آموزشی دانش آموزان بعد از اتمام این درس توانستند امکانات، اماکن ( بیمارستان ، مسجد، پارک ، کتابخانه و ... ) محله خود را به شکل طراحی کنند و در خصوص این مزیت های این اماکن برای دوستان خود توضیح دهند.
قدر دانی از فعالیت روزنامه دیواری دانش آموزان در هفته ی بهداشت روان به صورت اهدا کارت امتیاز .دبستان پسرانه ی علمی.
قدر دانی از فعالیت روزنامه دیواری دانش آموزان در هفته ی بهداشت روان به صورت اهدا کارت امتیاز .دبستان پسرانه ی علمی.
نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان پایه چهارم دبستان پسرانه ی علمی، درس اجتماعی محله و مساجد و ...
: 1⃣بالا بردن دقت تمرکز 2⃣سرعت_عمل 3⃣ هماهنگی_چشم_ودست کلاس سوم یک
تدریس علوم در فضای باز کلاس سوم
آموزش قرآن کلاس پنجم ۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
🌺قدردانی دانش آموزان با محبت پنجم دو از آموزگار توانمند سال گذشته
 ورزش و تحرک بدنی در سلامت روانی :  از آنجا که جسم و روان ارتباط عمیقی با یکدیگر دارند و اختلال سلامت در هر یک از اینها  سلامت دیگری را به خطر می اندازد . امروزه متاسفانه به نظر می رسد نوع مردم به ویژه در شهر های بزرگ و صنعتی آنها را از نیاز های طبیعی خود دور کرده است و در نتیجه زمینه را برای ابتلا به بیماری های روانی آماده می کند شواهد زیادی نشان می دهد که اغلب مردم از نظر سلامت روانی و جسمی در حد مطلوب نیستند. در صورت بی توجه ای به امر پیشگیری و درمان بیماری های روانی این بیماری و بسیاری دیگر از بیماری های مزمن و پایدار می شوند و برای همیشه افراد را در زندگی اجتماعی دچار مشکل می کند.متخصصان و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند که برای رفع اختلالات روانی در کنار دار و درمانی باید ورزش هم کرد. به این گونه به نظر می رسد شرکت منظم افراد در فعالیت های بدنی و ورزش ضمن پیشگیری از ابتلا به بیماری های جسمی و روحی ، زمینه مناسبی را برای افزایش کیفیت زندگی انسان فراهم می آورد. ورزش عامل خودباوری – تقویت اراده و احساس موفقیت و شادابی است و تخلیله هیجانی و دوری از گوشه گیری و افزایش عزت نفس را بدنبال دارد. ورزش انسان را از حالت بی تفاوتی و افسردگی بیرون می آورد و باعث نشاط و امیدواری وی می گردد
تاثیر ورزش و فعالیت بدنی در گذراندن اوقات فراغت :  بیشتر جامعه شناسان عقیده دارند که در شرایط زندگی ماشینی ورزش را می توان به عنوان وسیله ای مطلوب برای تأمین تجدید قوای جسمی و روحی و نشاط و شادابی افراد در نظر گرفت .در پایان دوره نوجوانی باید افراد را به تفریحات سالم و ورزش تشویق کرد. خانواده هایی که ورزش را در اوقات فراغت فرزنداشان قرار می دهند باعث می شود تا شخصیت آنها در مسیر کمال هدایت شود.   تاثیر ورزش و تربیت بدنی در طول عمر : همه ما آرزو داریم که همواره تندرست بمانیم و عمری طولانی داشته باشیم و یکی از دانشمندان در قرن نوزدهم به نام هربرت اسپنسر گفته است . رمز اصلی طولانی شدن زندگی این است که کاری نکنیم که از طول عمرمان کم شود. این سخن به این معنی است که در زندگی امروزه عادات خوب و پسندیده و سالم را در خود پرورش دهیم و از رفتار های غیر اخلاقی بپرهیزیم پس اگر در زندگی خود ورزش و بهداشت را بگنجانیم و دارای ایمان و تقوا باشیم طول عمرمان زیاد می شود.