«در ۴۸ ساعت گذشته، ایران به شش پالایشگاه در چهار کشور حمله کرده است.
ایران با چندین موج حمله به پالایشگاهها و بنادر این چهار کشور، نشان داد که هر حملهای به زیرساختهای ایران، هزینهای جدی برای متحدان آمریکا و اسرائیل خواهد داشت.
پس از گذشت ۲۱ روز از آغاز جنگ، دادهها نشان میدهد که بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ موشک ایرانی توسط ائتلاف و کشورهای خلیج فارس رهگیری شدهاند.
با توجه به عملکرد سامانههای پدافندی در برابر موشکهای ایرانی، میتوان حدس زد که ایران در مجموع حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ موشک شلیک کرده باشد.
این عدد بسیار بیشتر از برآوردهای قبلی منابع غربی است که تعداد موشکهای ایران را حدود ۲۵۰۰ عدد تخمین میزدند.
مشکل اینجاست که معمولاً آمار رهگیریها در هر جنگی اغراقآمیز گزارش میشود و نمیتوان همیشه آن را معیار دقیقی دانست.»
| @DailyTwet |
«باید بگویم نگرانی واقعی و نه بیاساسی وجود دارد که او، نتانیاهو، تصمیمهایش را بر اساس منافع شخصی برای حفظ بقای سیاسی خودش بگیرد، نه بر اساس منافع ملی.»
این واقعیتی است که سالها وجود داشته است.
در این دوران بهشدت بحرانی هم همین واقعیت ادامه دارد.
هرچقدر هم سعی کنیم آن را نادیده بگیریم، در نهایت همه ما بهایش را میپردازیم.
| @DailyTwet |
اسپنسر حکیمان (Spencer Hakimian) | سرمایهگذار آمریکایی:
جمعهٔ گذشته: «ایران کاملاً نابود شده است.»
امروز: «برای یک تهاجم زمینی به ۲۰۰ میلیارد دلار نیاز داریم.»
| @DailyTwet |
Daily Tweet
۱۲:۰۳: ترامپ میگوید خواهان آتشبس با ایران است
۱۲:۰۵: ترامپ اعلام پیروزی میکند
۱۲:۰۷: ترامپ میگوید تفنگداران دریایی را به ایران میفرستد
۱۲:۰۸: ترامپ میگوید نیروی زمینی به ایران اعزام نمیکند
۱۲:۱۱: ترامپ میگوید آتشبس نمیخواهد
۱۲:۱۲: ترامپ میگوید از مردم ایران چیزی باقی نمانده
۱۲:۱۶: ترامپ دوباره اعلام پیروزی میکند
۱۲:۱۷: ترامپ درخواست آتشبس با ایران میکند
۱۲:۱۸: ترامپ برای مسئله ایران درخواست کمک میکند
۱۲:۲۳: ترامپ میگوید اعضای ناتو «آدمهای احمقی» هستند
۱۲:۲۹: ترامپ میگوید ایران برای آتشبس التماس میکند
۱۲:۳۱: ترامپ میگوید همهچیز عالی است
۱۲:۳۶: ترامپ میگوید نفت ۵۰۰ دلاری چیز خوبی است
۱۲:۳۷: ترامپ از ایران میخواهد تنگه هرمز را باز کند
۱۲:۳۹: ترامپ میگوید تنگه هرمز هیچوقت بسته نشده
۱۲:۴۱: ترامپ میگوید آمریکا با ایران در جنگ نیست
۱۲:۴۲: ترامپ اعلام پیروزی در ایران میکند
۱۲:۴۴: ترامپ میگوید جنگ با ایران به خاطر سلاح هستهای است
۱۲:۴۵: ترامپ میگوید ایران هیچوقت سلاح هستهای نداشته
۱۲:۴۶: ترامپ میگوید اهداف کاملاً روشن است
۱۲:۴۷: ترامپ میگوید دنیا باید از او تشکر کند
۱۲:۵۱: ترامپ میگوید مردم دنیا «احمق» هستند
۱۲:۵۳: ترامپ جایزه صلح ترامپ را به خودش میدهد
۱۲:۵۷: ترامپ دوباره اعلام پیروزی در ایران میکند
۱۲:۵۹: ترامپ ایران را بمباران میکند
۱:۰۳: ترامپ میگوید خواهان آتشبس با ایران است
و این چرخه هر ساعت تکرار میشود.
| @DailyTwet |
ترامپ از کشورهای خلیج فارس پول بیشتری میخواهد!
«اگر میخواهید جنگ ادامه پیدا کند — ۵ تریلیون دلار. اگر میخواهید متوقف شود — ۲.۵ تریلیون دلار.»
سالم الجهوری، روزنامهنگار عمانی و پژوهشگر روابط بینالملل، در گفتوگو با BBC عربی گزارشها درباره فشار آمریکا بر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای پرداخت پول — در هر صورت — را تأیید کرده است.
به گفته الجهوری و بر اساس اطلاعات درزکردهای که به آنها اشاره میکند، ترامپ از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواسته ۵ تریلیون دلار برای ادامه جنگ بپردازند، یا ۲.۵ تریلیون دلار برای توقف آن؛ مبلغی که بهعنوان هزینه «دستاوردهایی که حاصل شده» مطرح شده است.
نوعی باجگیری شبیه حقالحفاظه، بدون هیچ حفاظتی.
| @DailyTwet |
نوشتهای روی یکی از موشکهایی که امروز شلیک شد:
«تا زمانی که آخرین سرباز آمریکایی منطقه را ترک کند.»
| @DailyTwet |
«اسرائیل به ایران موشک شلیک کرد.
ما چیزی نگفتیم.
اسرائیل غزهایها را زیر شنیهای تانکها له کرد.
ما چیزی نگفتیم.
اسرائیل فلسطینیها را در کرانهٔ باختری کشت.
ما چیزی نگفتیم.
اسرائیل در لبنان غیرنظامیان را میکشد.
ما چیزی نگفتیم.
حالا اسرائیل به ایران موشک شلیک میکند.
ما باز هم چیزی نمیگوییم.
بعد از سالها فریاد زدن دربارهٔ «بمب ایرانی!» و «تروریستهای مسلمان!» به نظر میرسد مشکل اینها نیستند.
اسرائیل مرکز ۹۰٪ مشکلات خاورمیانه است.»
| @DailyTwet |
«هر کسی که به شما میگوید آمریکا و متحدانش در این جنگ در حال پیروزی هستند، احتمالاً ضریب هوشی بالاتر از ۵۰ ندارد.»
| @DailyTwet |
«ایران موضوعِ شیعه و سنی نیست؛ موضوعِ اسلام است.
هر کس مقابلِ ایران بایستد، در واقع در کنارِ اسرائیل ایستاده است.»
| @DailyTwet |
«چه تحقیر بزرگی برای دونالد ترامپ: آمریکا عملاً تحریمِ ۱۴۰ میلیون بشکه نفت ایران — به ارزش حدود ۱۴ میلیارد دلار — را لغو کرد، و این نفت هم نه با دلار، بلکه با یوان فروخته خواهد شد.»
| @DailyTwet |