eitaa logo
در مسیر مهدویت
350 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
393 ویدیو
3 فایل
اینجا محلی است که قصد داریم با هم چند قدمی در مسیر مهدویت و کسب رضایت امام زمان مهربان‌مان💚 -که خداوند ظهورش را نزدیک گرداند- برداریم.💐 ان شاء الله (کپی مطالب آزاد است) 🔗 @DarMasireMahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 متاسفانه مطلع شدیم که فرزند یکی از خادمین این کانال، به رحمت خدا رفته‌‌اند. ⚫️ به این وسیله این مصیبت بزرگ را به ایشان و خانواده ی محترم شان، تسلیت عرض می‌کنیم. از خداوند منان برای این مومنه ی تازه به سن تکلیف رسیده، رحمت واسعه و درجات کثیره و برای خانواده ی محترمشان، صبر بر این مصیبت عظیم را خواهانیم. 🙏 از همراهان محترم کانال تقاضا داریم که با قرائت حمد و اخلاص و صلوات و اهدای ثواب آن به این عزیز، موجبات شادی روح این کودک تازه سفر کرده به عالم آخرت را فراهم آورند. با تشکر
🏴 دیگران را دعا کنید تا دعایتان مستجاب شود 🔹آیت الله بهجت می فرمایند: «یکی از چاره جویی های شرعی برای استجابت دعا و برآورده شدن حاجت خود، این است که شخصی که حاجت یا گرفتاری دارد، دعا کند و از خدا بخواهد که تمام گرفتاری های مشابه گرفتاری او را از تمام مومنین و مومناتی که گرفتار هستند برطرف کند و یا هر حاجتی نظیر حاجت او دارند بر آورده شود؛ زیرا در این صورت مَلَک برای خود انسان دعا می‌کند و دعای ملک مستجاب می‌شود. این گونه دعا کردن در حقیقت دعا برای خود به طور معکوس است». 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S5W7
خوابم‌ نمیـبره‌ تا ندم‌ آقا‌ بهت‌ سلام .mp3
4.82M
🎧 خوابم‌ نمیـبره‌ تا ندم‌ آقا‌ بهت‌ سلام 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S9W7
📜 تشرف سيد بحرالعلوم در مسجد سهله عالم جليل آخوند ملا زين العابدين سلماسی (ره) فرمود: 🔻روزی در مـجلس درس فخر الشيعه، آية اللّه علامه بحر العلوم (ره) در نجف اشرف نشسته بوديم، كه عالم محقق جناب ميرزا ابوالقاسم قمی -صاحب كتاب قوانين - برای زيارت علامه وارد شدند. آن سـال، سـالی بود كه ميرزا از ايران برای زيارت ائمه عراق (ع) و حج بيت اللّه الحرام آمده بودند. كسانی كه در مجلس درس حضور داشتند كه بيشتر از صد نفر بودند، متفرق شدند. فقط من با سه نفر از خواص اصحاب علامه، كه در درجات عالی صلاح و ورع و اجتهاد بودند، مانديم. محقق قمی رو به سيد كرد و گفت: ◽️شما به مقامات جسمانی (به خاطر سيادت) وروحانی و قرب ظـاهـری (مـجـاورت حـرم مـطـهـر اميرالمؤمنين (ع)) و باطنی رسيده ايد. پس از آن نعمتهای نامتناهی، چيزی به ما تصدق فرماييد. سـيد بدون تامل فرمود: 🔵 شب گذشته يا دو شب قبل [ترديد از ناقل قضيه است] برای خواندن نماز شـب بـه مسجد كوفه رفته بودم. با اين قصد، كه صبح اول وقت به نجف اشرف برگردم، تا درسها تعطيل نشود. [سالهای زيادی عادت علامه همين بود.] وقـتـی از مـسـجـد بـيرون آمدم، در دلم برای رفتن به مسجد سهله شوقی افتاد، اما خود را از آن مـنـصـرف كردم، از ترس اين كه به نجف اشرف نرسم، ولی لحظه به لحظه شوقم زيادتر می شد و قلبم به آن جا تمايل پيدا می كرد. در هـمـان حـالـت ترديد بودم كه ناگاه بادی وزيد و غباری برخاست و مرا به طرف مسجد سهله حركت داد. خيلی نگذشت كه خود را كنار در مسجد سهله ديدم. داخل مسجد شدم، ديدم خالی از زوار و مترددين است جز آن كه شخصی جليل القدرمشغول مناجات با خدای قاضی الحاجات است آن هـم با جملاتی كه قلب را منقلب و چشم را گريان می كرد. حالم دگرگون و دلم از جا كنده شد و زانوهايم مرتعش و اشكم از شنيدن آن جملات جاری شد. جملاتی بود، كه هرگز به گوشم نـخـورده و چشمم نديده بود، لذا فهميدم كه مناجات كننده، آن كلمات را نه آن كه از محفوظات خود بخواند، بلكه آنها را انشاء می كند. در مـكان خود ايستادم و گوش می دادم و از آنها لذت می بردم، تا از مناجات فارغ شد. آنگاه رو به من كرد و به زبان فارسی فرمود: 🔸مهدی بيا. پيش رفتم و ايستادم. دوباره فرمود كه پيش روم. باز اندكی رفتم و توقف نمودم. برای بار سوم دستور به جلو رفتن داد و فرمود: 🔸ادب در امتثال است. [يعنی تا هر جا كه گفتم بيا نه آن كه به خاطر رعايت ادب توقف كنی.] من هم پيش رفتم تا جايی رسيدم كه دست ايشان به من و دست من به آن جناب می رسيد. ايشان مطلبی را فرمود. ❇️ آخـوند ملا زين العابدين سلماسی می گويد: وقتی صحبت علامه (ره) به اين جا رسيد، يك باره از سخن گفتن دست كشيد و ادامه نداد و شروع به جواب دادن محقق قمی راجع به سؤالی كه قبلا ايشان پرسيده بود كرد. آن سؤال اين بود، كه چرا علامه با آن همه علم و استعداد زيادی كه دارند، تـالـيفاتشان كم است. ايشان هم برای اين مساله دلايلی را بيان كردند، اما ميرزای قمی دوباره آن صحبت حضرت با علامه را سؤال نمود. سيد بحرالعلوم (ره) با دست خود اشاره كرد كه از اسرار مكتومه است. ⬅ «برکات حضرت ولی عصر (عج)» اثر سید جواد معلم 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S4W7
🔵 علت غیبت امام زمان علیه‌السلام آیت الله بهجت(ره): 🔻سبب غیبت امام زمان (عج)، خود ما هستیم؛ زیرا دستمان به او نمی‌رسد، وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه کسی او را می‌کشد؟! آیا جنیان آن حضرت را می‌کشند، یا قاتل او انسان است؟! ما از پیش در طول تاریخ ائمه علیهم‌السلام، امتحان خود را پس داده‌ایم که آیا از امام تحفظ و اطاعت می‌کنیم و یا اینکه او را به قتل می‌رسانیم؟! ▪️انحطاط و پستی انسان به‌حدی است که قوم حضرت صالح علیه‌السلام ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود، پی کردند، چنان‌که قرآن کریم درباه آن می‌فرماید: «لهَا شِرْبٌ وَ لَکمْ شِرْبُ یوْمٍ معْلُومٍ؛ یعنی، یک روز آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن». آن ناقه، یک روز آب چاه را می‌خورد و در عوض به آنها شیر می‌داد! 🚨بنابراین، همان گونه که ممکن است عُقلا خزینه و انبار نعمت خود را نابود کنند ـ همچنان که ناقه صالح را کشتند ـ امکان دارد که ما انسان‌های عاقل! نیز امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را که تمام خیرات از اوست و از ناقه صالح بالاتر و پر فیض‌تر است برای اغراض شخصیه خود به قتل برسانیم! ⬅️ در محضر بهجت، ج۱، ص۹۱ 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W7
⭕️ نشانه های ظهور (پست نهم) 🔷 پیشگوییهاى محقق‏ شده در طول تاریخ‏ (بخش ششم) 📃 در پست چهارم گفتیم که 🔻"برخی از حوادث یا علاماتى را كه روایات از وقوع آنها پیش از ظهور خبر داده ‏اند، مدتها پیش از ظهور اتفاق‏ افتاده اند، معصومین علیهم السّلام، این حوادث بزرگ را مرتبط با ظهور معرفى مى‏ كرده ‏اند تا نسل معاصر آن حوادث و آنها كه پس از چنین جریاناتى زندگى مى ‏كنند به درستی پیشگوییهاى این اخبار توسط معصومین علیهم السّلام، پى ببرند و نسبت به وقوع دیگر حوادث اطمینان نسبى و قلبى پیدا كنند و چشم‏ انتظار دیگر جریانات و در نهایت ظهور حضرت مهدى علیه السّلام باشند." در این پست دو مورد دیگر از این پیشگویی ها را بررسی می کنیم. 🏷 پیشگویی پنجم: شورش صاحب الزنج‏ 🔻از جمله احادیثی که در آنها صحبت از این شخص شده است، حدیثی است که پیش از این (در پست های قبلی) از ابن عباس آوردیم. جریان صاحب الزنج و قومش در تاریخ از این قرار ثبت شده است که وی شخصی بود که در سال 255 ق. (همزمان با میلاد حضرت مهدی علیه السّلام) قیام کرد. نامش علی بن محمد بود و علی‏رغم این‏که از حیث عقاید و تفکرات با اهل بیت، علیهم السّلام، اختلاف داشت، گمان می‏ کرد که از علویان است. طی مدت 15 سال در جامعه چنان فسادی به راه انداخت‏ که نهایتا در سال 270 ق. دستش را به قتل‏‌عام مردم آلوده کرد. وی، علاوه بر انتساب خویش به علویان، عمده مطلبی که در شورش خود روی آن تکیه می‏‌کرد این بود که به‏‌طور اساسی به کارگران و طبقه زحمت‏کش جامعه، خصوصا بندگان و غلامان تحت سرپرستی دیگران توجه داشت و از این جهت به وی صاحب الزنج یا سرور بندگان لقب داده بودند《۱》. فساد زیادی در جامعه اسلامی به پا کرد و دولت عباسی را به شدت به زحمت انداخت و ساکنان بصره و بسیاری دیگر از شهرها را با قتل و غارت و سرگردانی تحت فشار قرار داد. این واقعه تاریخی هم خود دلیل بزرگی برای صدق حدیث و گوینده آن است. 🏷 پيشگويى ششم: ظهور علم در شهر قم‏ 🔻از جمله احاديث نقل‏ شده ذيل اين عنوان، حديث زير می باشد كه از امام صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمودند: كوفه از [حضور] مؤمنين خالى خواهد شد و علم از آن رخت برخواهد بست همانند مارى كه به سوراخ (لانه) خويش خزيده باشد سپس در شهرى كه به آن قم می گويند، نمايان می‌شود و آنجا معدن علم‏ و فضل می‌گردد به طوری كه هيچ مستضعفى از لحاظ دينى روى زمين باقى نمی‌ماند. حتى عروسان حجله‏ نشين، كه اين جريان نزديك ظهور قائم عليه السّلام می‌باشد تا انتهاى حديث《2》. اين موضوع در دهه گذشته پيش آمده است و عظمت امامان، عليهم السّلام، را زمانى متوجه می‌شويم كه بدانيم امام از ظهور علم دينى در قم در حالتى خبر می دهند كه حتى موقعيت مكانى اين شهر در زمان ايشان هنوز ناشناخته بود و ساكنان آن هم بت‏ پرست و آتش‏ پرست بودند و پس از گذشت قريب هزار و دويست سال اين شهر مركز مطالعات و شهر علم شيعه گشت. اين حديث را در اينجا، از اين جهت ذكر كرديم كه صراحتا به هجرت علم از كوفه (نجف اشرف) به شهر قم پيش از قيام حضرت حجت عليه السّلام به جهت ستمهاى پادشاه و كشتار و رانده شدن علما (از آن ديار) اشاره می كند. ⬅️ شش ماه پایانی، ص: 42 - ص 45 (۱). تاريخ الغيبة الصغری، ص 72. (۲). ستخلو الكوفة من المؤمنين و يأزر عنها العلم كما تأزر الحيّة في جحرها، ثم يظهر العلم ببلدة يقال لها قم، و تصير معدنا للعلم و الفضل حتى لا يبقى في الأرض مستضعف في الدين حتى المخدرّات في الحجال، و ذلك عند قرب ظهور قائمنا ... الحديث. منتخب الأثر، ص 443؛ امينى، ابراهيم، حوارات حول المنقذ، (دادگستر جهان) ص 296؛ يوم الخلاص، ص 480. 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S1W7
🚨 انحرافات مهدویت 🛑 فرقه قادیانیه (قسمت چهارم) 🏷 ادعاي نبوت از سوي میرزا غلام احمد قادیانی 🔹میرزا غلام احمد ، پس از ادعاي مهدویت و مسیحایی، ادعاي نبوت کرد. او به رغم شواهد فراوانـی کـه درقرآن و سنت مبنی بر خاتمیت حضرت رسول ص ، وجود داشت ادعا کرد که نبی خداست و به او وحـی و الهام می شود. از طرف پیروان و نزدیکـان وي، اسـتدلالاتی بـر عـدم ختم نبوت با نبوت پیامبرص و هم استدلالات جداگانه اي براي اثبات نبوت میرزا ارائه شد. 🔹میرزا غلام احمد در ابتدا اگرچه ادعـاي مبتنی بر نبوت داشته است، اما خود را نبی به معناي مصطلح نمی دانسته اسـت اما کـم اوضـاع بدین صورت بوده است که در طی زمان خود را ارتقا ادعاي نبوت، داده و تکمیل کرده اسـت. همچنین در کتاب آیینه کمالات اسلام، به صراحت نبوت خود را انکار کرده و خـود را صـرفاً کلـیم از جانـب خداوند معرفی می کند. پس از آنکه میرزا احمدغلام توانست ادعاي نبوت ظلی خود را تثبیت کند خودپا را فراتر گذاشته ، را جامع تمام صفات انبیاء پیشین دانست. 🔹او معتقد است علم ظاهر و باطن دارد و در جایی خودرا با حضرت موسی مقایسه کرده و ادعا میکند به او وحی می شود. 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S8W6
امام زمان (عج): 📃 اگر طلب مغفرت و آمرزش بعضی شماها برای همدیگر نبود، هرکس روی زمین بود هلاک می گردید، مگر آن شیعیان خاصّی که گفتارشان با کردارشان یکی است.  📜 یَابْنَ الْمَهْزِیارِ! لَوْلاَ اسْتِغْفارُ بَعْضِکُمْ لِبَعْض، لَهَلَکَ مَنْ عَلَیْها، إلاّ خَواصَّ الشّیعَهِ الَّتی تَشْبَهُ اقْوالُهُمْ افْعالَهُمْ 👈 مستدرک ج ۵، ص ۲۴۷، ح ۵۷۹۵ 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S3W8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با امام زمان(عج) درد دل کنیم 🎤 حجت الاسلام عالی 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S6W8
مبشرات بزرگان در مورد نزدیکی ظهور 🌥 بشارت هفتم: بشارت آیت الله بهجت‌(ره) درباره زنده بودن سفیانی در حال حاضر ⭕️ آری، سفیانی هست! آیت الله بهجت(ره): 🔻مرحوم مقدسی مشهدی در عتبات از خدا خواسته بود که بفهمد آیا سفیانی(۱) هست یا خیر. در کاظمین در وسیله نقلیه، عربی که کنار او نشسته بود، وقت پیاده شدن به او فرمود: 🔹آری، سفیانی هست! این داستان پیش از پنج شش سال قبل واقع شده است.(۲) ⬅️ در محضر بهجت، ج۲، ص۶۳ https://bahjat.ir/fa/content/9904 💡۱. خروج سفياني يكي از علايم قطعي ظهور است كه در سال منتهي به ظهور اتفاق مي افتد. 💡۲. البته حضرت استاد مدظله نیز این جریان را بیش از ۱۰، ۱۵ سال قبل (از سال ۱۳۸۳ که سال چاپ اول این جلد کتاب بوده) فرموده‌اند. بنابراين، اين ماجرا حدودا بين سال های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۸ (هجری شمسی) رخ داده است. 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S2W7
🧪گناه، زهر است. آیت الله بهجت(ره): 🔻هیچ ذکری بالاتر و مهمتر از عزم پیوسته و همیشگی بر ترک گناه نیست؛ یعنی تصمیم داشته باشید اگر خداوند صد سال هم به شما عمر داد، حتی یک گناه نکنید؛ همچنان که اگر صد سال عمر کنید، حاضر نخواهید شد یک بار تَهِ استکانی زهر بنوشید. ☠ حقیقت و واقع گناه هم، زهر و سَمّ است. 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S5W8
📜 تشرف ابو راجح حمامی 🔻در حـلـه بـه مـرجـان صغير، كه حاكمی ناصبی بود، خبر دادند ابو راجح، پيوسته صحابه را سب و سرزنش می كند. دسـتـور داد كـه او را حـاضر كنند. وقتی حاضر شد، آن بی دينان به قدری او را زدند كه مشرف به هـلاكـت شد و تمام بدن او خرد گرديد، حتی آن قدر به صورتش زدند كه دندانهايش ريخت. بعد هـم زبان او را بيرون آوردند و با زنجير آهنی بستند. بينی اش را هم سوراخ كردند و ريسمانی از مو داخـل سـوراخ بينی او كردند. سپس حاكم آن ريسمان را به ريسمان ديگری بست و به دست چند نفر از مامورانش سپرد و دستور داد او را با همان حال، در كوچه های حله بگردانند و بزنند. آنـهـا هـم همين كار را كردند، به طوری كه بر زمين افتاد و نزديك به هلاكت رسيد. وضع او را به حاكم ملعون خبر دادند. آن خبيث دستور قتلش را صادر كرد. حاضران گفتند: 🔸او پيرمردی بيش نـيـست و آن قدر جراحت ديده كه همان جراحتها او را از پای در می آورد و احتياج به اعدام ندارد، لذا خود را مسئول خون او نكن. خلاصه آن قدر با او صحبت كردند، تا دستور رهايی ابوراجح را داد. بـسـتـگانش او را به خانه بردند و شك نداشتند كه در همان شب خواهد مرد. صبح، مردم سراغ او رفتند، ولی با كمال تعجب ديدند سالم ايستاده و مشغول نماز است و دندانهای ريخته او برگشته و جراحتهايش خوب شده است، به طوری كه اثری از آنها نيست. تعجب كنان قضيه را از او پرسيدند. گـفـت: 🔸مـن بـه حالی رسيدم كه مرگ را به چشم ديدم. زبانی برايم نمانده بود كه از خدا چيزی بـخـواهـم، لـذا در دل با حق تعالی مناجات و به مولايم حضرت صاحب الزمان (ع) استغاثه كردم. ناگاه ديدم حضرتش دست شريف خود را به روی من كشيد و فرمود: 🔹"از خانه خارج شو و برای زن و بچه ات كار كن، چون حق تعالی به تو عافيت مرحمت كرده است." پس از آن به اين حالت كه می بينيد، رسيدم. شـيـخ شـمس الدين محمد بن قارون (ناقل قضيه) می‌گويد: 🔸به خدا قسم ابوراجح مردی ضعيف انـدام و زرد رنـگ و بـدصـورت و كوسج (مردی كه محاسن نداشته باشد) بود و من هميشه برای نـظـافـت به حمامش می رفتم. صبح آن روزی كه شفا يافت، او را درحالی كه قوی و خوش هيكل شده بود در منزلش ديدم. ريش او بلند و رويش سرخ، به طوری كه مثل جوان بيست ساله ای ديده می‌شد. و به همين هيئت و جوانی بود، تا وقتی كه از دنيا رفت. بـعـد از شفا يافتن، خبر به حاكم رسيد. او هم ابوراجح را احضار كرد و وقتی وضعيتش را نسبت به قبل مشاهده كرد، رعب و وحشتی به او دست داد. از طرفی قبل از اين جريان، حاكم هميشه وقتی كـه در مـجلس خود می نشست، پشت خود را به طرف قبله و مقام حضرت مهدی(ع) كه در حله است می كرد، ولی بعد از اين قضيه، روی خودرا به سمت آن مقام كرده و با اهل حله، نيكی و مدارا مـی‌نـمـود و بعد از چند وقتی به درك واصل شد، در حالی كه چنين معجزه روشنی در آن خبيث تاثيری نداشت. ⬅ «برکات حضرت ولی عصر (عج)» اثر سید جواد معلم 🖤کانال در مسیر مهدویت🖤 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮S4W8