eitaa logo
پای درس استاد
163 دنبال‌کننده
228 عکس
615 ویدیو
31 فایل
سخنان ناب و کلام آموزنده و مفید https://eitaa.com/joinchat/2768044290Ccde6026890
مشاهده در ایتا
دانلود
شجره ی خود را به یاد بیاورید و برای ایشان طلب مغفرت کنید... 💠حاج محمد اسماعیل دولابی: برای امواتتان کنید. شجره ی خود (آباء و اجداد) را به یاد بیاورید و برای ایشان طلب مغفرت کنید تا کارتان راه بیفتد. برای پیامبر و ائمه و همه ی انبیا و مرسلین علیهم اسلام هم بفرستید تا همه ی آسمان و زمین همراه و کمک کارتان شوند 📚منبع: کتاب مصباح الهدی ص۲۶۸ @doolabi
مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی (ره): یک کمی تعقّل و تفکّرتان را زیاد کنید. از کودکی همه‌اش در راه کربلا هستند. از زمانی که به دنیا آمدید، همه ارض کربلا و همه روزها عاشورا است. شیعیان و دوستان اهل بیت علیهم السلام دائماً از کربلا عبور می‌کنند. غذایشان را در کربلا می‌خورند. در کربلا اولاد درست می‌کنند و اولادشان شهید می‌شوند. آخر معلوم می‌شود، الان معلوم نیست، مخفی است. وقتی که رسیدیم آن طرف آن وقت می‌بینید بچه‌هایتان همه شهیدند، خودتان هم شهید هستید. همه شهید امام حسین(ع) هستید! منبع: کتاب طوبای محبت، جلد دوم، صفحه ۱۶۹ @doolabi
بهترین و بالاترین ذکر! 🎙آیت الله عبدالکریم حق شناس رضوان الله علیه: اصلا زیارت عاشورا، زیارت و دعای مُهَذِّبِ است، یعنی تو را تهذیب می کند. با خواندن این زیارت واقعا دلت نمی خواهد غیبت بکنی، توهین و اهانت بکنی. 📚مواعظ، ج ۱، ص ۸۸. 🎙حجت الاسلام سید میرهاشم حسینی: اگر کسی درخواست ذکری خاص، یا ذکری خصوصی می‌نمود، باز ایشان همان زیارت عاشورا یا دعای توسل را توصیه می‌نمودند و می‌گفتند: بالاترین ذکر صلوات است و بهترین ذکر هم روضه بر امام حسین علیه السلام است. آیت الله حق شناس رحمت الله علیه به دنبال روضه های خلوت می گشتند و می‌فرمودند: «عنایات حضرت علیه السلام به این روضه های خلوت بسیار است». 🎙آیت الله جاودان دامت برکاته: مرحوم آیت الله حاج آقا حق شناس رضوان الله تعالی علیه بعد از توصیه به چله زیارت عاشورا برای برآورده شدن حاجات، توصیه به خواندن دعای توسل دیگر را می نمودند. این دعای توسل دیگر، دعایی است که در مفاتیح بعد از دعای توسل به ۱۴ معصوم علیهم السلام که مشهور است، آمده است.این دعای توسل دیگر را به مدت ۱۵ روز بخوانید که برای حاجات خوب است. 📚نسیم های گره گشا،(پاورقی) ص ۲۸ و ۲۹.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸امام در دل تو مُرده!🔸 در زمان حیات امام راحل، کسی به من گفت دیشب خواب دیدم حضرت امام از دنیا رفته و خیلی ناراحت بود برای امام. به او گفتم غیبت امام را کرده ای؟ گفت تو از کجا فهمیدی؟! گفتم: «از خوابت! امام در دل تو مرده، برو استغفار کن تا امام در تو زنده بشود. امام در خارج نمرده، امامی که در تو بود، مُرده»! گفت کجای این خواب می گوید من غیبت امام را کردم؟ گفتم: «وقتی از امام ناراضی و گله مند می شوی، از او می بُری، و وقتی از او راضی می شوی، با او یکی می شوی، متصل می شوی. «إنَّما يَجمَعُ النّاسَ الرِّضا و السُّخطُ». آن بخش از امام که در تو تجلی داشت از کَفَت رفت». این آقا علاقه مند به امام بود، با این علاقه، امام در او تجلی کرده بود. اما وقتی غیبتش را کرد، این جلوه را از دست داد. گاهی توسلاتی به امام زمان (علیه السلام) می کنی، توسلت می گیرد. وقتی می خواهند به تو بگویند که دعایت را مستجاب کردیم و توسلت موثر شد، خواب رهبر بزرگوار را می بینی. این خواب، معنایش همین است. ایشان مظهر است. گاهی انسان یک سیدی را می بیند نه رهبری را. این هم مظهر است. خواب دیدن یک «اسم»، بعضی اوقات نشانۀ «مسمّی» است. یکی آمد خدمت امام عرض کرد که یکی از اموات را خواب دیدم که اسمش حسین است. امام گفت به همین زودی زیارت امام حسین (ع) نصیبت می شود. @haerishirazi
تمثّل جهاد اسلامی 🔹 از نامه ها و خطابه های سالار شهیدان به دست می آید که تنها هدف آن حضرت (علیه السلام)، احیای دین بود و تنها راه نیز تأسیس نظام اسلامی در جامعه است و یگانه راه تأسیس نظام اسلامی نیز جان و مال است و تنها گروهی که آن هدف و این راه و این کولواره و مهمّات جهادی را می پذیرند، مردان الهی اند که خداوند از آنان چنین یاد فرمود: ﴿مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا﴾ . از این جا می توان اعلام داشت که عناصر محوری چهارگانه هدف، راه، وسیله و پوینده راه و مسلّح به وسیله و جوینده هدف، در نهضت سالار شهیدان مشخص و معلوم بوده است. 🔹 حضرت سید الشهداء (علیه السلام) در رسمی خود چنین مرقوم فرمودند: سیره من سیره جدّ و پدرم است (علیهم السلام) و سیره پدر ایشان همان سیره جدّ اوست؛ چون علی بن ابی طالب (علیه السلام) به منزله جان نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است و سیره نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) همان قرآن است؛ زیرا آن حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) مبیّن علمی و عملی قرآن کریم بوده است. بنابراین، برنامه قیام سالار شهیدان را تنها مجید و رسول گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) تنظیم و تدوین کرده است؛ چنان که تنها راه این قیام را نیز قرآن ارائه داده است... . بر این اساس، مسأله جهاد نیز نیازمند تمثّل عینی است تا کسی که جهاد متمثّل است به دیگران بگوید: جهادتان را از من بگیرید. 🔹 در ، چیزی معتبر است که در سایر مسائل نیست. مثلا ً در نماز و روزه، تحمّل دشواری کوتاه لازم است و تحمّل این اندازه از سختی بدنی برای افراد مقدور است و مردم با مشاهده کسی که این عبادت ها را انجام می دهد، در شگفت نمی مانند؛ بلکه همسان او عمل می کنند. نیز در خمس و زکات و سایر بخش های مالی، گذشت اقتصادی لازم است و مردم آن را نیز از مردان الهی دیده اند؛ ﴿وَیؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ﴾ و به آن ها اقتدا کرده اند. اما در مسأله ، مهم ترین شرط این است که انسان، دین خدا را از خود بهتر بداند و بیش تر دوست بدارد و حیات دین نزد او محبوب تر از حیات دنیایی او باشد که این حدّ از معرفت و نیز عملْ آسان نیست. خدا در قرآن فرمود: شما اگر به خود، فرزندان، قبیله و عشیره یا برادر و پدر و... بیش از خدا و پیامبر علاقه مندید، منتظر رسیدن امر خداوند باشید؛ ﴿فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ یأْتِی اللَّهُ بِأَمْرِهِ﴾ ؛ یعنی این است که دین خدا نزد شما محبوب تر از حیات دنیایی باشد و حفظ دین، عزیزتر از حفظ خانه و مرکز کار. 🔹 در نامه رسمی خود به مردم بصره می نویسند: «من شما را به کتاب خدا و سنّت پیامبر او فرا می خوانم؛ زیرا سنّت خدا سنّت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) تبیین، تفسیر، تعلیل، اجرا، و حمایت قرآن کریم است اماته و میرانده شده و بدعت به جای سنّت، باطل به جای حق و ظلم به جای عدل و کژراهه به جای صراط مستقیم قرار گرفته و زنده شده است». 🔹 همه تلاش سالار شهیدان (علیه السلام) تا آخرین لحظه این بود که مردم را به آگاه کند. آن حضرت (علیه السلام) با این که مطمئن بودند پیک نامه رسان شهید می شود و نامه سالار شهیدان به دست مردم نمی رسد، از ارسال نامه درنگ نکردند؛ زیرا می دانستند که قاصد آن حضرت (علیه السلام) خود را با خونش به مردم کوفه می رساند و دشمنان نیز این نامه را می گیرند و در تاریخ ثبت می کنند؛ چنان که چنین شد. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص65 تا 74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ چرا ریشه کربلا در فتنه سقیفه است؟ 🔸 زیرا در سقیفه به اصل ولایت که تضمین کننده سلامت دین و دنیا و آخرت مردم بود، خیانت شد و این اصل به حاشیه رانده شد. 🔸 سقیفه تنها منجر به تغییر رهبر دنیوی جامعه نشد بلکه متولی دین مردم را نیز تغییر داد 🔸 ابوبکر، عمر و عثمان با فهم ناقص از دین، تفسیر غلط به مردم دادند. اینان در ماجرای عقد موقت و طواف النساء، اجتهاد در مقابل نص کردند.
1_4672936007.mp3
24.7M
تحلیل حجت الاسلام میرباقری در مورد مفاسد اجتماعی از جمله بی‌حجابی در سه سطح ارتکاب و اقامه و اشاعه و راه مقابله با مفاسد (بعد از فایل صوتی نوحه)👆
دست‌های آلوده به خون سیدالشهدا علیه‌السلام به روایت زیارت عاشورا
اسبها که حیوانات فهمیده و نجیبی هستند، پس چرا روز عاشورا بر پیکر مطهر امام حسین (علیه السلام) تاختند؟! ☘ حدود هشتاد سال پیش یکی از علمای اصفهان که از سادات خیلی اصیل هم بودند، دهه اول محرم بوده، به يكى از روستاهای اطراف منبر می رود. آن روز برف سنگينى مى ‏آمده است. وقتى روضه اش تمام مى ‏شود بايد به يك روستای ديگر با فاصله مثلاً يك فرسخ برود. نقل می کند: عباى زمستانيم را به سر كشيدم و سوار بر الاغ شدم و رفتم. برف سنگينى مى‏ آمد. مقدارى كه آمدم احساس کردم ، گويا يك سوارِ ديگر از پشت سر من، دارد مى‏ آيد. حدس زدم یه نفر از روستا آخرش آمده مراقب من باشد. بعد آن آقا كه پشت سر من مى ‏آمد گفت :  آسيد مصطفى سلامٌ عليكم. گفتم : «سلام عليكم» گفت : «مسئلةٌ» (یعنی سوالی داشتم؟) گفتم : «بفرماييد». گفت : « آيا در روز عاشورا دشمن بر جسد حضرت سيدالشهداء اسب تاخت؟ گفتم : «بله من در تاريخ خوانده‏ ام كه چنین کاری کرده اند. آن آقا گفتند : « و اسب ها هم بر بدن رفتند؟» گفتم : «بله در تاريخ هست كه اسب ها هم بر بدن رفتند.» مدتى گذشت و يك خورده جلوتر آمديم. باز آن آقا گفتند : « آسيد مصطفى! آيا متوكل عباسی خواست قبر حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) را منهدم كند؟» گفتم: بله سعى كرد كه از بين ببرد». گفت : « گاوها را فرستاد كه قبر را شخم بزنند و مساوى كنند؟» گفتم : من در تاريخ خوانده‏ ام كه فرستادند اما گاوها نرفتند. گفت« چطور؟ اسب كه حيوان نجيب و خوش فهمى است و در عالم خودش بيش از گاو متوجه می شود ، اما بر جسد و بدن مبارك حضرت سيدالشهداء(علیه السلام) رفت ولى آن گاوها حتى بر قبر مطهر هم نرفتند و قبر را از بين نبرند؟!» آقا سید می گوید : من به فکر رفتم که عجب سوالى شد! اين از محدوده توانائى فکری اين آبادى و اين منطقه بيرون است! داشتم به جوابش هم فكر مى‏ كردم. گويا حس كردم از همان پشت سر نورى به دلم افتاد و جوابی برای این سوال به نظرم آمد. گفتم : «البته اين قضيه يك جوابى دارد». گفتند : «چى هست؟» گفتم : « روز عاشورا حضرت سيد الشهداء (عليه ‏السلام) خواسته بودند كه هر چه دارند را براى خدا بدهند حتى اين يك مشت استخوان را گذاشتند وسط و خودشان اجازه دادند و خودشان خواسته بودند كه اسب بر بدن مبارکشان برود. خود حضرت خواستند هر چه داشتند را در راه خدا داده باشند. اما در جريان متوكل ، اينها مى‏ خواستند آثار حضرت را از بين ببرند. نظر امام حسین (علیه السلام)  بر از بين رفتن آثارشان نبود ، از اول خود حضرت مى‏ خواستند ، آثارشان محفوظ بماند تا مردم به اين وسيله بهره ببرند و مقرّب به خدا شوند». آن آقا كه پشت سر بود، فرمود:« درست است.» آقا سید مصطفی می گوید: بعد پشت سرم را نگاه كردم ديدم هيچ كسى نيست حتى جاى پائى غير از همين مسيرى كه من آمده‏ ام، نيست...(فهمیدم آقا امام زمان علیه السلام بوده اند)
✍️میرزا اسماعیل (ره) : ▫️بعضی سال‌ها می‌شد که مزرعه‌ی اصلی ما آفت می‌خورد و تمام محـصولمان از بین می‌رفت. ▫️یک قطعه زمین کوچک هم جای دیگـری کاشـته بـودیم، بـه اصـطلاح کناره‌کاری، و اصلاًَ آن را به حساب نمی‌آوردیـم؛ اما همـه‌ی خـرج سـالمان را همـان کناره‌کاری تأمین می‌کرد و جبران همه‌ی خسارت مزرعه‌ی اصلی را هم می‌نمود. ▫️خوب است مؤمن در کنار عبادات و اعمال واجبش یک ، هـر چنـد هـم کـه کوچک باشد، به طور خصوصی برای خودش قرار بگـذارد، مثـل دسـتگیـری از یـک خانواده‌ی فقیر یا سرپرستی یتیم و چه بسا فردای قیامت همین کناره‌کاری باعث نجات انسان شود. 📚منبع: کتاب مصباح‌الهدی، ص ۲۳۲
آیت الله العظمی جوادی آملی: «سرّ اين كه سفارش كرده اند هر روز زيارت عاشورا بخوانيد و نسبت به اهل بيت(عليهم السلام) تولّی داشته و بر آنان صلوات بفرستيد و از دشمنانشان تبرّی بجوييد، برای آن است كه طرز فكر معاندان ايشان منفور شود وگرنه هم اكنون سخن از معاويه و يزيد نيست تا آنها را لعنت كنيم. نام و ياد آنها رخت بربسته و قبرشان نيز زباله دانی بيش نيست، الآن سخن از فكر و راه يزيد و يزيديان عصر است.» حماسه و عرفان ص٣١١ #
💥 عبرتهای عاشورایی 👈آنگاه که دیگر دیر شده بود! 🔹پس از واقعه عاشورا حدوداً ۳۵ هزار نفر در یاری اهل بیت قیام کردند و همه کشته شدند. و قیامشان اصلا ارزش کار اون ۷۲ نفر رو نداشت. چون دیگر دیرشده بود. 🔸گروه اوّل توابیّن بودند؛ همون‌هایی که روز عاشورا سکوت کردند، بعد از شهادت همگی قیام کردند تقریباً همه کشته شدند. بیش از ۵۰۰۰ نفر. ولی دیر شده بود. 🔹گروه دوّم مردم مدینه بودند؛ بعد از عاشورا قیام کردند، آنها هم همگی کشته شدند حدود ۱۰ هزار نفر، یزید گفت : لشکری که به مدینه حمله کنه، سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برايش حلاله. 🔹گروه سـوّم مختار بود که بعد از جنگ‌های فراوان و کشته شدن حدود ۲۲ هزار نفر، گر چه قاتلان امام مظلوم (علیه السلام) را قصاص کرد... 👈 گروه چهارم مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین (علیه السلام) همراهیش نکردند... 👈گروه دیگر مردمی که هنگام ورود امام حسین (علیه السلام) به کوفه کمکش نکردند... 👈همه بعداز عاشورا به کمک امام رفتند...ولی دیر شده بود 👈به همین خاطر امام سجاد (ع) هم استقبال خاصّی از این حرکت‌ها نکردند.« 👈حدود ۳۵ هزار نفر کشته شدند، امّا چه فایده ای، دیرشده بود. 👈 بنابراین خیلی فرق هست بین اون ۷۲ نفری که به موقع به یاری امامشون رفتند، با بقیه که بعد حرکت کردند. باید مراقب باشیم که از امام خودمون عقب نیفتیم. نه جلوتر از امام، نه عقب تر از امام، بلکه با امام وهمراه امام. الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ_ هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گراید.
توصیه‌های اخلاقی عرفانی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا رحمة‌الله‌علیه / ۷ ✔️ اهل قسم نیستم ولی مجبورم، دلم می‌سوزد. خانم‌ها،آقایان! بشنوید! به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قسم اگر لطیف نباشید چیزی گیرتان نمی‌آید، خودتان را معطل نکنید. هی اوقات تلخی راه می‌اندازد، عصبانی می‌شود، بعد هم میخواهد بشود زبدةالعارفین؛ یک‌بار این قسم را خوردم که تا لطیف نشوید چیزی گیرتان نمی‌آید.
توصیه‌های اخلاقی عرفانی آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا رحمة‌الله‌علیه / ۶ ✔️ نعمتی که انسان را از خدا غافل کند، نقمت و عقاب است. از جمله، گریه‌ی استدراجی است. حالِ گریه به او می‌دهند، که فکر کند آدم خوبی است! بعضی افراد هستند که در مجالس و هیئت گریه می‌کنند اما کارهایی از این‌ها سر می‌زند که سنگ را به گریه می‌‍اندازد! مسکین گمان می‌کند خیلی حال خوبی دارد!
خدایا مرا به رنج بیهوده نینداز "وَ لا تُعَنِنی بطَلب ما لَم تُقَدِر لی فیه رِِزقاً ..." خدایا منو به مشقت و سختی نینداز برای طلب چیزی که از ازل قسمتم نکرده ای ... نگذار ساعتهای عمرم را برای چیزی که رضایتت نیست یا من میخواهم ولی قسمتم نیست، هدر بدهم ....   فراز آخر تعقیبات نماز عشاء
تعقیب نماز عشاء   متن عربی: اللَّهُمَّ إِنَّهُ لَيْسَ لِي عِلْمٌ بِمَوْضِعِ رِزْقِي وَ إِنَّمَا أَطْلُبُهُ بِخَطَرَاتٍ تَخْطُرُ عَلَى قَلْبِي فَأَجُولُ فِي طَلَبِهِ الْبُلْدَانَ فَأَنَا فِيمَا أَنَا طَالِبٌ كَالْحَيْرَانِ لا أَدْرِي أَ فِي سَهْلٍ هُوَ أَمْ فِي جَبَلٍ أَمْ فِي أَرْضٍ أَمْ فِي سَمَاءٍ أَمْ فِي بَرٍّ أَمْ فِي بَحْرٍ وَ عَلَى يَدَيْ مَنْ وَ مِنْ قِبَلِ مَنْ وَ قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ عِلْمَهُ عِنْدَكَ وَ أَسْبَابَهُ بِيَدِكَ وَ أَنْتَ الَّذِي تَقْسِمُهُ بِلُطْفِكَ وَ تُسَبِّبُهُ بِرَحْمَتِكَ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ يَا رَبِّ رِزْقَكَ لِي وَاسِعاً وَ مَطْلَبَهُ سَهْلاً وَ مَأْخَذَهُ قَرِيباً وَ لا تُعَنِّنِي بِطَلَبِ مَا لَمْ تُقَدِّرْ لِي فِيهِ رِزْقاً فَإِنَّكَ غَنِيٌّ عَنْ عَذَابِي [عَنَائِي ] وَ أَنَا فَقِيرٌ إِلَى رَحْمَتِكَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ جُدْ عَلَى عَبْدِكَ بِفَضْلِكَ إِنَّكَ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ.   متن ترجمه: خدايا من نمیدانم روزی ام در كجاست، و آن را تنها بر پايه گمانه ايى كه بر خاطرم مى گذرد می جويم، و ازاين رو در جستجوى آن شهرها را زير پا می گذارم، پس در آنچه كه خواهان آنم همچون حيرت زدگانم، نمی دانم آيا در دشت است يا در كوه؟ در زمين است يا در آسمان؟ در خشكى است يا در دريا؟ نمی دانم به دست كيست؟ و از جانب چه كسى است؟ ولى به يقين می دانم كه دانش آن نزد تو و اسباب آن به دست توست و تويى كه آن را با لطف خويش تقسيم میكنى و با رحمت خود براى آن سبب فراهم می سازى، خدايا، پس بر محمد و خاندان او درود فرست و بارپروردگارا، روزى خود را بر من گسترده ساز و به دست آوردنش را برايم آسان نما و جاى دريافتش را نزديك قرار ده و با طلب آنچه برايم در آن روزى مقدر نكرده اى به زحمتم ميفكن، چه تو از آزردن من بی نيازى و من به رحمتت نيازمندم، پس بر محمد و خاندان او درود فرست، و با لطف و فضل خويش بر بنده ات كرم نما، تو صاحب بخشش بزرگ هستى. مؤلف می گويد: اين مناجات از جمله دعاهاى طلب روزى است که مستحب است در تعقيبات نماز عشاء هفت مرتبه سوره قدر خوانده شود و نيز در نماز "وتیره" كه دو ركعت نافله نشسته بعد از نماز عشاء هست، صد آيه از قرآن خوانده شود و مستحب است نمازگزار به جاى صد آيه، سوره «اذا وقعت الواقعه» را در يك ركعت و سوره «قل هو اللّه» را در ركعت ديگر بخواند.
هدایت شده از مهدوی ارفع
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پای درس استاد
سخنرانی بسیار مفید استاد مهدوی ارفع ☝️
 تا به حال کلمه ماحی را شنیده بودید؟؟ به سند معتبر از جابر انصاری روایت کرده است که حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمودند: حق تعالی به زبان هر پیغمبری بشارت مرا به قوم ایشان داده است، در تورات و انجیل نام مرا بسیار یاد کرده است. در تورات مرا احید نامید زیرا که به توحید و یگانه پرستی خدا جسدهای امت من بر آتش جهنم حرام گردیده است، و در انجیل مرا احمد نامید زیرا که من محمودم در آسمان و امت من حمد کنندگانند، و در زبور مرا ماحی نامید زیرا که به سبب من از زمین محو می‌نماید عبادت بت‌ها را، و در قرآن مرا محمد نامید زیرا که در قیامت همه امت‌ها مرا ستایش خواهند کرد به سبب آن که به غیر از من کسی در قیامت شفاعت نخواهد کرد مگر به اذن من. ۲. ابن بابویه در حدیث دیگری به سند صحیح از امام محمد باقر (علیه‌السّلام) روایت کرده است که: نام حضرت رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در صحف ابراهیم «ماحی» و در تورات «حاد»، و در انجیل «احمد» و در قرآن «محمد» است. ۳. در کتاب سلیم بن قیس آمده است که: چون حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) از جنگ صفین برمی گشت، به دیر راهبی رسید که از نسل حواریان عیسی (علیه‌السّلام) و از علمای نصارا بود، پس از دیر فرود آمد در حالی که کتابی چند در دست داشت و گفت: جد من بهترین حواریان عیسی (علیه‌السّلام) بوده است و این کتاب‌ها به خط اوست که عیسی گفته و او نوشته است و در این کتاب‌ها مذکور است که پیغمبری از عرب مبعوث خواهد شد از فرزندان ابراهیم خلیل (علیه‌السّلام) از شهر مکه و او را چند نام خواهد بود: محمد و عبدالله و یس و فتاح و خاتم و حاشر و عاقب و ماحی و قائد و نبی الله و صفی الله و حبیب الله
💠 نماز شب، گشایش در‌های آسمان 🔸 وقتی که جوان برای نماز شب بلند می‌شود، اما خوابش می‌آید و سرش به این طرف و آن طرف می‌رود، چانه‌اش پایین می‌افتد، پروردگار درهای آسمان را باز می‌‌کند و خطاب به ملائکه می‌فرماید: «أُنظُروا الی عَبدی؛ به بنده من نگاه کنید.» یعنی خداوند علّی اعلا افتخار می‌کند که ببیند این بنده من، کاری را که بر او واجب نکرده‌ام؛ چگونه به جا می‌آورد. پروردگار می‌فرماید: من سه چیز به او مرحمت می‌کنم: اول این که موفق به توبه‌اش می‌کنم؛ آن هم توبه نصوح و قاطع، دوم این که گناهانش را می‌آمرزم و سوم رزق وسیعی نصیب او می‌کنم. 📚 آیت الله حق شناس، از ملکوت تا ملکوت، دفتر اول
سخنرانی شب ششم.mp3
25.57M
🔺سخنرانی دهه اول محرم ۱۴۰۲ هیات عاشورائیان اصفهان موضوع: همدلی و اتحاد ملت ضرورت امروز جامعه
استاد مهدوی ارفع - شب بیستم محرم.mp3
16.73M
🎙 سخنرانی با موضوع: وظیفه مردم و حاکمیت در مقابله با کشف حجاب؟ 🎤 حجةالاسلام مهدوی ارفع 📆 شب بیستم محرم ۱۴۴۵ یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲