eitaa logo
دکتر علی سعیدی
1.9هزار دنبال‌کننده
478 عکس
250 ویدیو
121 فایل
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی قم | استادیار گروه اقتصاد اسلامی https://qom.ac.ir/saeedi ارتباط: @a_saeedi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه‌تعالی رؤسای محترم سه قوه مسئولین و مدیران جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم؛ تحقق شعار سال، راهی جز بازگشت به قانون اساسی ندارد. میثاقی که برای آن صدها هزار جانِ پاک تقدیم شده است. میثاقی که امامِ امت فرمودند ان‌شاالله تا ظهور حضرت بقیت‌الله ارواحناله‌فداه باقی و مورد عمل باشد. اگر مساله و اولویت کشور اقتصاد است باید به فصل اقتصادی قانون اساسی و به‌طور خاص اصل ۴۳ و ۴۴ رجوع کنیم. اصلی که به اتفاق آراء در مجلس خبرگان قانون اساسی تصویب و با تأیید امام و رأی امّت مهر و امضا شد. در این میان به طور ویژه بند ۲ اصل ۴۳ و بند ب سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نزدیک‌ترین و دقیق‌ترین راهبردها برای تحقق شعار سال است. قرار دادن ابزار و وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند اما ابزار کار ندارند (بند ۲ ) و اعطاء سهم ۲۵ درصدی تعاونی از اقتصاد ایران ( سیاست‌های کلی اصل ۴۴)، دقیق‌ترین مسیر برای تحقق شعار سال را معین کرده است. هر مسیر دیگری، تحریف و تصغیر مفاهیم بلندی است که در شعار سال آمده است. امید که بدون هیچ شک و تردیدی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی که در قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام تجلی دارد، گام دوم انقلاب را بلند و استوار برداریم. لطفا چند ثانیه وقت بگذارید، این کارزار را امضا و برای دیگران ارسال نمایید: https://www.karzar.net/108096 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
چند نمونه از تاییدات رهبر معظم انقلاب درباره مفهوم شهر اسلامی و معماری اسلامی 🔹”شوراهای شهری در فعالیتهای خود به مختصات شهر اسلامی توجه کرده و خدمات شهری را در جهت تأمین این مقصود به کار گیرند و به خصوص به معماری و شهرسازی متناسب با حیات طیبه‌ی اسلامی به طور کامل توجه کنند. در شهر اسلامی، عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادی و زیبایی، حفظ طبیعت و صفای طبیعی، همه با هم باید مورد توجه قرار گیرد” (۸ اردیبهشت ۱۳۷۸). 🔹” آنچه را که من تأکید می‌کنم، معماری و شهرسازی قم است. امروز کارهای بزرگی در قم دارد انجام میگیرد، ساخت و سازهایی انجام میگیرد؛ حتماً در این معماریها باید ملاحظه کنند که معمارى اسلامی باشد؛ نمادهای انقلاب در این شهر، در معماریها مشاهده شود؛ چون اینجا شهر اسلام و شهر انقلاب است“ (۲۷ مهر ۱۳۸۹). 🔹 "حقیقتاً معماری و نمای تهران، نمای یک شهر اسلامی نیست و شهرداری و شورای شهر باید این موضوع را جزو جدی‌ترین مسائل خود بدانند" (۲۳ دی ۱۳۹۲). 🔹 "علی‌الظاهر اروپایی‌ها در زمینه‌ی حفظ نشانه‌ها و یادگارهای تاریخی‌شان پیشقدم هستند و خیلی به آن اهمیت می‌دهند؛ خانه‌ی فلان‌کس، زادگاه فلان دانشمند، محل تدریس فلان استاد، ساختمان‌های یادگاری قدیمی. البته اینها را باید حفظ کرد و اینها چیزهای لازمی است؛ اما شاید از این مهمتر، یا به همین اندازه اهمیت، مسأله‌ی فضای شهری است و تجلیِ معماری اسلامی" (۱۷ مرداد ۱۳۸۴). بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
هدایت شده از اندیشکده قصد
🔹 جوابیه اندیشکده قصد درباره اظهارات جناب حجت‌الاسلام فاضل دربارۀ تردیدها در اقتصاد اسلامی ۱. نفی معماری اسلامی با این استدلال که «اسلام نمی‌گوید در این شهر بیمارستان کجا باشد، آتش نشانی و دانشگاه و پارک کجا باشد» حاکی از فقدان آگاهی کافی درباره مسایل اساسی معماری و شهرسازی است و تعمیم نفی معماری اسلامی به اقتصاد اسلامی نیز ناشی از اختلاف تعبیر است. با استدلال مطرح‌شده ایشان اسلام سیاست، فرهنگ، سبک زندگی، نظم اجتماعی و ... هم ندارد و درنتیجه، «حکومت» هم ندارد! درحالی‌که امام خمینی (ره) در کتاب البیع می‌فرماید «الاسلام هو الحکومة بجمیع شؤونها» و اگر اسلام همان حکومت است با جمیع شؤونش، «باید» اقتصاد و سیاست و فرهنگ و شهرسازی و معماری و طب با وصف «اسلامی» داشته باشد. ۲. آنچه علم اقتصاد متعارف خوانده می‌شود چیزی جز مکتب لیبرالیسم سرمایه‌داری نیست که با پنهان‌شدن در پشت نقاب علم، مبادی ارزشی و ایدئولوژیک خود را از معرض نقادی برحذر داشته است. متخصصین و کارشناسان «علم اقتصاد» غربی که ایشان به آنها ارجاع می‌دهد دقیقا چه کسانی هستند؟ کدام اقتصاددان یا کدام مکتب اقتصادی را انتخاب کنیم تا از آموزه‌های آن بهره ببریم؟ این نظریات اقتصادی غربی کجای دنیا را آباد کرده است که ما از آن‌ها درس بگیریم؟ سه قرن تاریخ استعمار و چپاول دنیا که نتیجۀ آن غارت منابع و استضعاف آحاد انسان‌ها در سراسر جهان است برای اثبات ناکارآمدی و فریبکاری این نظریات اقتصادی و اجتماعی کفایت نمی‌کند؟ بنابراین این تصور بسیار اشتباه است که آنچه علم اقتصاد خوانده می‌شود صرفا مباحث کارشناسی و‌ محاسباتی است و ربطی به اسلام و ارزشها ندارد، مگر اینکه مراد از علم اقتصاد چیز دیگری باشد که نه در غرب و نه در شرق وجود خارجی ندارد! ۳. مسأله اساسی اقتصاد اسلامی تنظیم امور مسلمین براساس آموزه‌های شریعت و قواعد فقه است. آنچه در اقتصاد اسلامی اهمیت دارد تطبیق احکام و عناصر ثابت شریعت با اقتضائات زمان و مکان است و این چیزی نیست که بتوان از غرب یا شرق وارد کرد. در حکومت اسلامی که ولی فقیه حاکم است چطور نمی توان به امرِ ولی فقیه که ولایتش همان ولایت رسول الله است صفت اسلامی داد؟ آیا اسلام در مورد چگونگی ساخت موشک نظر داده؟ آیا نمی‌توان به سلاح‌های پیشرفته‌ای که برای مقابله با دشمن برمبنای اسلام ساخته شده و کارکرد اصلی آن بازدارندگی و نقطه‌زنی است نه کشتار جمعی کور، «سلاح اسلامی» گفت؟ آیا برای ساخت سلاح اسلامی باید روایت یا آیه مستقیم داشت که جزئیات ساخت را بیان کرده باشد؟ ۴. هیچ کس ادعا نکرده که در آیات و روایات درباره همه ریزه‌کاری‌های اقتصادی و نهادهای مستحدث سرمایه‌داری مثل بورس و بانک مستقیما مطلبی آمده باشد، بلکه اساس استنباط فروعات از اصول که انتظار امامان معصوم از علمای اسلام است، یافتن قواعد کلی و نظریات علمی اسلامی است که بتواند مسایل و چالش‌های روز مسلمانان را حل کند. وگرنه صرف خواندن کتب فقهی چند صد سال پیش و توقف فقه در مسائل قدیم، به هیچ درد امروز مسلمانان نخواهد خورد و همین رویکرد باعث انزوای روز‌افزون فقه حتی در میان متشرعان امروز شده است. آیا روزی که تمدن غرب شروع به شکلگیری کرد تمام جزییات و ریزه‌کاری‌های اقتصادی از بورس و بانک گرفته تا... را در کتابی نوشت و بعد مو به مو اجرا کرد یا بر اساس مبانی و جهت گیری ماتریالیستی و الحادی خود سعی کرد به مسائل پیش رویش پاسخ دهد؟ چه در علوم انسانی و چه در علوم طبیعی. ۵. فرض کنیم از صفت اسلامی برای شهرسازی و معماری و اقتصاد عده‌ای از متخصصین مسلمان از شیخ بهایی گرفته تا مهندسین متعهد امروز استفاده نکنیم. آیا با بیان این نکته که اینها اسلامی نیستند به ت«تخصص» احترام گذاشته‌ایم؟ یا بی‌جهت تلاش اندیشمندان مسلمان را تخطئه و تحقیر کرده‌ایم؟ انکار اقتصاد اسلامی و سایر علوم اجتماعی اسلامی نه‌تنها دردی را از جامعه مسلمانان و از حکومت اسلامی دوا نمی‌کند بلکه راه را برای سلطه بیشتر اندیشه‌های اقتصادی ضددینی لیبرالیستی فراهم می‌سازد و ضمن تضعیف تلاش‌های متفکران مسلمان برای تسهیل و تعمیق دینداری، زمینه را برای استعمار غرب و شرق فراهم می‌سازد. 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
تفاوت اقتصاد سرمایه داری با اقتصاد اسلامی وَمَآ ءَاتَيۡتُم مِّن رِّبٗا لِّيَرۡبُوَاْ فِيٓ أَمۡوَٰلِ ٱلنَّاسِ فَلَا يَرۡبُواْ عِندَ ٱللَّهِۖ وَمَآ ءَاتَيۡتُم مِّن زَكَوٰةٖ تُرِيدُونَ وَجۡهَ ٱللَّهِ فَأُوْلَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُضۡعِفُونَ آنچه بعنوان ربا می‌پردازید تا در اموال مردم فزونی یابد، نزد خدا فزونی نخواهد یافت؛ و آنچه را بعنوان زکات می‌پردازید و تنها رضای خدا را می‌طلبید (مایه برکت است؛ و) کسانی که چنین می‌کنند دارای پاداش مضاعفند. سوره مبارکه روم آیه ۳۹ در اقتصاد سرمایه اصالت با سود است و هر چیزی که بتواند سود ایجاد کند یا امکان آن را داشته باشد موضوع مبادله قرار می‌گیرد و اصطلاحاً تبدیل به کالا می‌‌شود و قیمت پیدا می‌کند. پول هم در نظام سرمایه‌داری نوعی کالا تلقی می‌شود که قیمت آن نرخ ربا است که البته آن را بهره می‌نامند تا قبح آن ریخته شود و ذهن مردم از ربای محرم به سمت بهره محلل منصرف شود و مقاومتی علیه آن شکل نگیرد. این در حالی است که خداوند متعال با حرام کردن ربا اساسا امکان اینکه پول موضوع مبادله و کسب سود قرار بگیرد را از بین برده است چرا که پول کالا نیست که بتوان در بازار از آن کسب سود کرد. در آیه فوق خداوند از یک سنت تکوینی تغییرناپذیر الهی سخن می‌گوید که ربا باعث فزونی در اموال نمی‌شود و لذا سود حاصل از مبادله پول نه تنها به لحاظ تشریعی حرام است بلکه به لحاظ تکوینی هم باعث رشد نمی‌شود. در عوض آنچه رشد می‌کند و افزایش می‌یابد زکات است که اگرچه در ظاهر، دادن مال و کاستن از آن است اما در حقیقت سازوکار رشد اموال و داراییهاست. نتیجه کاربردی: نظام بانکی غربی نتوانسته و نمی‌تواند منشأ رشد اقتصادی شود و اگر چپاول و استعمار غرب نبود هیچگاه تئوریهای اقتصاد ربوی آنها نمی‌توانست برای آنها پیشرفتی به ارمغان آورد کما اینکه در حال حاضر نیز پس از سه قرن استعمار جهان، هم چنان فقر و بی خانمانی در غرب بیداد می‌کند. دلالت سیاستی: توسعه فرهنگ زکات که در واقع استفاده از نیروهای متکثر مردمی در توزیع عادلانه امکانات و فرصتها است می‌تواند رشد مضاعف را برای اقتصاد کشور ایجاد کند، رشدی که نه متکی بر چپاول ملت‌ها و نه توده‌ها است. در حالیکه متاسفانه در دو دهه گذشته تمرکز اصلی بر توسعه بانکهای خصوصی و از همه فاجعه بارتر ایجاد بازار پولی بین بانکی است که بی‌هیچ توجیه شرعی و فقهی نه تنها رشدی را برای کشور ایجاد نکرده که روز به روز تورم بیشتر و بیشتری را بر سفر مردم تحمیل کرده است. اگر قائل به تجربه هم باشیم باید از این مسیر باز گردیم و ریلهای اقتصادی کشور را تغییر دهیم. 🆔 @DrSaeedi
سوره مبارکه روم آیه ۳۷ أَوَلَمۡ يَرَوۡاْ أَنَّ ٱللَّهَ يَبۡسُطُ ٱلرِّزۡقَ لِمَن يَشَآءُ وَيَقۡدِرُۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَأٓيَٰتٖ لِّقَوۡمٖ يُؤۡمِنُونَ آیا ندیدند که خداوند روزی را برای هر کس بخواهد گسترده یا تنگ می‌سازد؟! در این نشانه‌هایی است برای گروهی که ایمان می‌آورند. 🆔 @DrSaeedi
✳️مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور تکمیل «شبکه پژوهشگران» خود و به‌کارگیری پژوهشگران برتر در پژوهش‌های مرتبط با نظام قانونگذاری، از میان برادران و خواهران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور در رشته های زیر دعوت به همکاری می‌کند. ✅کلیه گرایش‌های رشته‌های: 1. علوم اسلامی و حوزوی 2. حقوق 3. اقتصاد 4. جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی 5. علوم تربیتی 6. علوم سياسی 7. مدیریت، سیاستگذاری و حکمرانی 8. معماری، کشاورزی و محیط زیست، صنایع و معادن و فناوری اطلاعات ✳️(زیرشاخه‌های هر یک از رشته‌های فوق، در فرم ثبت‌نام قابل‌مشاهده است.) ✳️شرایط متقاضیان: متقاضیان باید علاوه بر شرایط عمومی، دارای یکی از شرایط زیر باشند: ✅برخوردار از هر دو مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزه ✅دانشجو یا دانش‌آموخته دکتری در رشته‌های دانشگاهی یا سطح چهار حوزه ✳️فرایند فراخوان: ✅ارسال کارنامک (رزومه) علمی و پژوهشی (تا پایان فروردین ماه 1403) بررسی اولیه و دعوت منتخبین به مصاحبه (تا نیمه اول اردیبهشت ماه 1403) ✅مصاحبه حضوری (تا پایان خرداد ماه 1403) (برای متقاضیان خارج از قم، امکان مصاحبه به صورت مجازی فراهم است.) ✅اعلام نتایج نهایی (نیمه اول تیرماه 1403) ✅گذراندن دوره مدرسه پارلمانی (تا پایان مرداد 1403) ✳️برای ثبت‌نام به آدرس زیر مراجعه فرمایید formafzar.com/form/hamkary راه‌های ارتباط با مرکز zil.ink/cmir.parliran
🔻اهداف اقتصادی جنایت راسک و چابهار ♦️جیش الظلم در بیانیه خود در زمینه جنایت راسک و چابهار نوشتند هدف از اجرای این عملیات تلاش برای ناکام گذاشتن طرح "توسعه سواحل مکران" بوده است. آنها ادعا کردند که در این طرح منافع مردم مسلمان بلوچ هدف قرار گرفته است تا هفت میلیون شهروند غیر بلوچ با مذهب شیعه در شهرهای سواحل بلوچستان ساکن شوند و زمینه "ایجاد تمدن جدید علوی" فراهم شود. 🔻 دروغ های بسیاری در این بیانیه جهت توجیه این جنایت مطرح شده است از جمله دروغ در مورد اهداف توسعه مکران، ولی هدف من از نگارش این متن توجه به جنگ رسانه‌ای بر علیه پیشرفت اقتصادی کشور است، دشمنان این آب و خاک تلاش می‌کنند از گسل‌های قومی و قبیله‌ای برای کشیدن ترمز پیشرفت کشور استفاده کنند. ⁉️ ولی ما چه پیوست رسانه ای برای طرح‌های توسعه ای کشور داریم؟ راستی چرا طرح توسعه سواحل مکران این قدر کند پیش می رود؟ ما چه طرحی برای مقابله با مشارکت کند هند در طرح توسعه بندر چابهار داریم؟ جایگاه چین و روسیه در طرح توسعه سواحل مکران چیست؟ ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
آستان قدس رضوی با اقتصاد بزرگ‌مقیاس خود با این همه ثروت و امکانات، هرگز نتوانسته و نخواهد توانست از انبوه زائران امام رئوف پذیرایی کند اما خادمان کوچک‌مقیاس حضرت در خانه‌های خود توان آن را دارند که از تمامی زائران حضرت پذیرایی کامل و کریمانه انجام دهند. ا*** مدت‌هاست حسرت غذای مهمانسرای حضرت به دلمان مانده بود تا اینکه دیشب در بین راه برگشت از مشهد، در شهر زیبای دامغان، مهمان یکی از خادمان باصفای حضرت رضا علیه السلام شدیم و از ما به عنوان «زائران امام رضا علیه السلام» آنچنان کریمانه پذیرایی کردند که شرمنده شدیم. ها چنان قدرت و کارایی دارند که ها هرگز نخواهند توانست به گرد آن‌ها برسند. کافیست نگاه خود را تغییر دهیم و به جای پافشاری بر الگوهای غلط وارداتی، با نگاهی بازتر و با تکیه بر ظرفیت‌ها و تجربه‌های موفق بومی کشور، را بازخوانی و به‌عنوان دستاورد نظام اسلامی به دنیا معرفی کنیم. ا*** همین شیوۀ مشارکت آحاد مردم بوده است که توانسته است مردم فلسطین را به چنان اقتداری برساند که در مقابل تمام قدرت‌های مادی دنیا مقاومت کنند و ان‌شاءالله برکات این مقاومت بیش از پیش آشکار خواهد شد. 🆔 @DrSaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهید آوینی: راه قدس مرد جنگ می‌خواهد و مرد جنگ نیز کربلایی است و کربلایی مرد میدان عشق است ☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da 🆔 @DrSaeedi
«نوروزِ کم‌تصادف»! شاید براتون جالب باشه که علیرغم حواشی و سر و صدای زیاد و مصاحبه دائمی مسئولین و پروپاگاندای رسانه‌های داخلی و خارجی، اما طبق اعداد رسمی مرکز آمار، تعطیلات نوروزی و کلا فروردین؛ «کمترین» میزان تصادف و تلفات رانندگی در نیمه اول ۱۴۰۲ و رتبه ۹ از ۱۲ماه سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده است که در سال ۱۴۰۳، علیرغم رشد تردد اما ۳۰٪ کاهش هم داشته است! جالب‌تر آنکه شهریور و مهر در صدر آمار تلفات رانندگی هستند.. یادآوری میکنیم با توجه به نسبت تعداد خودروهای خارجی به داخلی، خودروهای وارداتی علیرغم قیمت‌های چندبرابری اما ۱۰برابر کشنده‌تر از خودروهای داخلی هستند. تذکر دوستانه ما این است که در مواجهه با رسانه و سلبریتی‌ها حتما اصل را بر غلط بودن محتوا گذاشته و به احترام آگاهی، به منابع معتبر جهت اطلاع از واقعیت مراجعه نماییم🌻 تحلیل کامل، فنی و مستند تصادفات رانندگی ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
🖋 پیشرفت به 🔅 وَٱقصِدۡ فِي مَشيِكَ (از حکمت‌های لقمان به پسرش) در راه‌رفتن، اعتدال را رعایت کن. سوره مبارکه لقمان آیه ۱۹ 🔅 أَفَمَنْ يَمْشِي مُكِبًّا عَلَىٰ وَجْهِهِ أَهْدَىٰ أَمَّنْ يَمْشِي سَوِيًّا عَلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ آیا کسی که به رو افتاده حرکت می‌کند به هدایت نزدیکتر است یا کسی که راست‌قامت در صراط مستقیم گام برمی‌دارد؟! سورۀ مبارکه ملک آیۀ ۲۲ 🔅 وَعَلَى اللَّهِ قَصْدُ السَّبِيلِ وَمِنْهَا جَائِرٌ ۚ وَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ ارائۀ راه راست فقط بر عهدۀ خداست، برخی از راه ها کژ و منحرف است، اگر می‌خواست همۀ شما را هدایت می کرد. سورۀ مبارکه نحل آیه ۹ 🔹 پیشرفت اسلامی یعنی حرکت در مسیر حق به . با استفاده از روش‌های غیراسلامی و نامشروع و ناعادلانه و بشری نمیتوان به پیشرفت اسلامی دست یافت و این همان نکته‌ای است که غفلت از آن باعث شده است عده‌ای گمان کنند که صرفا با تکیه بر علوم انسانی و اجتماعی مدرن که شالوده آن بر کفر و استکبار و نفی دین و معنویت قرار گرفته میتوان جامعه اسلامی را به حرکت در مسیر حق واداشت. 🔹 دعوای امروز کشور، دعوای فکری و اندیشه‌ای است بین دو طیف که یکی آنچه از غرب آمده را تحت لوای «علم» بدون حلاجی و نقادی می‌پذیرد و جامعه اسلامی و ولایت اسلامی را تحت فشار قرار می‌دهد که خود را با حدود و مناسک توصیه شده این علوم تنظیم کنند و دیگری از موضع استقلال فکری و با حفظ اصول و چارچوبهای کلان فکری و فرهنگی و اسلامی در تلاش است روشی مبتکرانه و نوآورانه و متفاوت از جریان رایج در دنیای غرب طراحی و اجرا کند. 🔹 زمانی علوم انسانی و اجتماعی به معنای واقعی کلمه اسلامی می‌شود که عدالت در معنای اسلامی آن به روش تحلیل و طراحی تبدیل شود و متفکران و صاحبنظران و کارشناسان و مسئولان کشور مسایل را به ادراک کرده و برای حل آنها از روشهای عادلانه اسلامی و‌ مشروع استفاده کنند. 🟢 مثال سیاستی: اگر عدالت به معنای دادن حق هر ذی‌حقی باشد، در حل مسأله انرژی و سوخت به روش عادلانه باید به این سوالات پاسخ داد که مالکیت منابع اصلی انرژی یعنی نفت و گاز متعلق به چه کسانی است؟ چه کسانی دسترسی، استخراج، مدیریت، انتقال و بهره‌برداری از آن را دارند؟ اگر مالکیت نفت و گاز متعلق به تمام مردم باشد، فرآورده‌های نفتی نیز متعلق به تمام مردم است و شرکتهای نفت و‌ پالایش و توزیع صرفا باید حق‌العمل یا کارمزد خود را دریافت کنند بدون آنکه در سود یا زبان ناشی از تبدیل نفت به فرآورده نفعی ببرند و از آنجا که کارمزد عادلانه نمی‌تواند درصدی باشد، قیمت نهایی فرآورده‌های نفتی باید صرفا برابر با هزینه فرآوری آنها باشد و لذا قیمت نفت خام آن هم به دلاری نمی‌تواند در آن لحاظ شود که اگر بشود به حقوق عامه مردم تعرض شده و این خلاف است. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از سیدمحسن خادمی
🔘پنیر و مرغ و پرتقال از خارج وارد می کردیم 🔘برای سیگار و شیر و نفت، در صف‌های چند ساعته می ایستادیم 🔘همزمان در یک عملیات ۱۲۰۰۰ کشته می دادیم تا عراق از تهاجم بیشتر پشیمان شود. 🔘اسرائیل هم مشغول انباشت سلاح هسته ای و کشتار صبرا و شتیلا بود. 🔘یک لشکر هم فرستادیم برای مبارزه با یهود که ۴فرمانده اش را گرفتند و هنوز از سرنوشتشان بی خبریم. 🔹حالا بعد از گذشت ۳۰ سال، مشغول سفر و شمال و میهمانی و انباشت طلا و ثبت نام خودرو شده ایم و با شهادت چند فرمانده ایرانی جبهه مقاومت، از سلبریتی و راننده کامیون و آشوبگر، منتظر انتقام سخت و 🔹و صهیونیست ها از ترس پاسخ ایران، مشغول ذخیره آب و دستمال توالت و سکونت در پناهگاه هستند. 🔻آقای جمهوری اسلامی؛ 🔹ممنونیم برای عزتی را که پس از ۲۰۰ سال به ما و کشورمان برگرداندی... @seyedmohsenkhademi
قَد تَكَفّلَ لَكُم بِالرّزقِ وَ أُمِرتُم بِالعَمَلِ فَلَا يَكُونَنّ المَضمُونُ لَكُم طَلَبُهُ أَولَي بِكُم مِنَ المَفرُوضِ عَلَيكُم عَمَلُهُ مَعَ أَنّهُ وَ اللّهِ لَقَدِ اعتَرَضَ الشّكّ وَ دَخِلَ اليَقِينُ حَتّي كَأَنّ ألّذِي ضُمِنَ لَكُم قَد فُرِضَ عَلَيكُم وَ كَأَنّ ألّذِي قَد فُرِضَ عَلَيكُم قَد وُضِعَ عَنكُم فَبَادِرُوا العَمَلَ وَ خَافُوا بَغتَةَ الأَجَلِ فَإِنّهُ لَا يُرجَي مِن رَجعَةِ العُمُرِ مَا يُرجَي مِن رَجعَةِ الرّزقِ مَا فَاتَ اليَومَ مِنَ الرّزقِ رجُيِ َ غَداً زِيَادَتُهُ وَ مَا فَاتَ أَمسِ مِنَ العُمُرِ لَم يُرجَ اليَومَ رَجعَتُهُ الرّجَاءُ مَعَ الجاَئيِ وَ اليَأسُ مَعَ الماَضيِ فَاتّقُوا اللّهَ حَقّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنّ إِلّا وَ أَنتُم مُسلِمُونَ نهج‌البلاغه، خطبه ۱۱۳ رزق شما تکفّل شده‌ و به عمل امر شده‌اید پس مبادا کوشش شما برای طلب رزقِ تضمین‌شده بیشتر باشد از به جا آوردن عملی که بر شما واجب شده گرچه به خدا سوگند شک بر شما عارض شده و یقین شما عیب‌دار گشته چنانکه گویی کسب روزی تضمین‌شده بر شما واجب شده و انجام اعمال واجب از شما ساقط شده است! پس به سوی عمل بشتابید و از مرگ ناگهانی بترسید زیرا امیدی به بازگشت عمر نیست آنچنانکه به بازگشت روزی هست. آنچه از رزق امروز شما از دست رفته امید فزونی آن در فردا هست اما آنچه دیروز از عمر شما رفته امروز امید بازگشتش نیست. امید به رزق آینده هست و نومیدی از عمر گذشته «پس تقوای الهی داشته باشید آنچنان که سزاوار اوست و جز در حالی که مسلمانید نمیرید». 🆔 @DrSaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شرم بر ما که زنده ایم هنوز... ▫️معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم @moavenat_farhangi_qom
سیری در نهج البلاغه شهید مطهری.pdf
1.63M
فایل pdf کتاب سیری در نهج البلاغه استاد شهید مطهری ویژه دانشجویان بخش معارفی - رشته کتابخوانی مرحله دانشگاهی یک سوم کتاب مرحله استانی دو سوم کتاب مرحله ملی تمام کتاب •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سایت جشنواره http://rasanahad.ir/ به کانال جشنواره بپیوندید ایتا/بله /روبیکا /. 👇 @rasanahad
🔅 شیوهٔ اداره 🔸اداره کشور به و ارایه الگوی اداره به جهان، دو آرمان کلانی هستند که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار امروز با دانشجویان بر آن تاکید کردند. ▪️ می‌گویم اساسی‌ترین مسأله حال حاضر ما در حکمرانی، نداشتن شیوه بومی مستقل است و متاسفانه نگاه تقلیدی در اداره کشور غلبه دارد که معمولا در عباراتی همچون «در دنیا/ اروپا/ آمریکا اینگونه است که ...» خود را نشان می‌دهد انگار که جمهوری اسلامی در اداره امور خود باید به سبک و شیوه دیگران عمل کند! 🔹 در حالیکه مطالبه جدی رهبر انقلاب این است که شیوهٔ اداره باید اسلامی باشد، الگوی پیشرفت باید اسلامی باشد و به همین ترتیب، سیاست و اقتصاد هم باید اسلامی باشد. معنی ندارد اقتصاد جمهوری اسلامی شیوه‌ای غیر اسلامی داشته باشد و متاسفانه غفلت از همین شیوه اداره است که ما را گرفتار لیبرالیسم در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی‌اش کرده است تا آنجا که مترجمان و ‌مروجان وطنی لیبرالیسم با صراحت و وقاحت تمام از بودجه‌ها و امکانات دولتی استفاده می‌کنند و اقتصاد اسلامی را انکار و تمسخر می‌کنند! یأکلون رزقه و‌ یعبدون غیره، فتامل. 🆔 @DrSaeedi