eitaa logo
احسان سعدی | بساط فقیر
3.1هزار دنبال‌کننده
935 عکس
389 ویدیو
73 فایل
بگذار هرکه خواست فقیر کسی شود مارا چه کار با دگران؟ ما فقط حسیـن!
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اول: خودتون عمل کنید دوم: استوری کنید و بقیه رو هم دعوت کنید... جشن خودِ شمایید... @ehsanSaadi | بساط فقیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| یک تصور بارانی خبر اومد که فردا ساعت ۱۱ حضرت آقا برامون حرف داره... دلم رفت یه‌جایی 😭😍 🌺 @ehsanSaadi | بساط فقیر
فتح خون - شب حر.mp3
7.03M
🎙 | آوینی‌خوانی 🔊 اجرای زنده آوینی‌خوانی 📕 بخشی از 📆 شب چهارم محرم ۹۷ امروز سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید است. @ehsanSaadi | بساط فقیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖥 | زائر نیمه‌شعبان کربلا بخشی از زیارت امام‌حسین در نیمه شعبان @ehsanSaadi | بساط فقیر
شب-جمعه-5.jpg
4.99M
☝️ فایل باکیفیت @ehsanSaadi | بساط فقیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
■پرسیدم که کتاب هم می‌خونی؟ گفت: نه، اما اطلاعاتم رو از کانال‌ها و سایت‌های مختلف به‌دست می‌آرم...■ دلم برایش سوخت اما چیزی نگفتم. آخر وقت گفتنش نرسیده بود! • اولین تفاوت بزرگ اینجاست که کتاب را تو انتخاب می‌کنی که چه بخوانی و چه نخوانی... اما اخبار چطور؟ مطالب کتاب را تو انتخاب کرده‌ای و اخبار را دیگری. سالهاست که با جهش تولید خبرها، استعمارت کرده‌اند، همان‌هایی که امروز خبرگزاری را یک صنعت و تجارت می‌دانند. تو فقط می‌توانی قالبش را برگزینی. اما چه به‌خوردت می‌رود را...؟ -منظور از اخبار تمام اطلاعاتی‌است که جنس خبر دارد. مطالب کانال‌ها، اخبار، سایت‌ها، اطلاعات جانبی، قیمت‌ها و ... همه اخباری هستند که جای مطالعه را برای تو پر کرده‌اند و برایت سیری کاذب سوغات آورده‌اند.- چه به خوردت می‌رود؟ فرض کن روزی ۵۰ خبر خوانده‌ای. یعنی یک سال اخیر چیزی حدود ۱۸۰۰۰ خبر و مطلب گوناگون. اما کدام‌یک از آنها تو را در انتخاب مسیرت کمک کرد؟ النادر کالمعدوم • دومین تفاوت اینست که بشر امروز، به‌واسطه‌ی این استعمار، اطلاعات سطحی بسیاری دارد. از خیلی چیزها خبر دارد و می‌داند، اما آنقدر‌ها ندارد... چه بسا داراییش کمتر از گذشتگان هم شده ... چقدر اطراف خود از این آدم‌ها دیده‌اید و می‌شناسید که اخبار روز جهان را می‌دانند اما قدرت تحلیل همان خبرها را که به کنار، در تدبیر زندگی خود نیز مانده‌اند؟ دانایی بشر، امروز وسعت زیادی پیدا کرده اما دارایی‌هایش نه... شده‌ایم اقیانوس‌های وسیعی به عمق یک سانتی‌متر! نه ماهی زندگی می‌کند و نه کشتی می‌رود. باید بپذیری و تغییر دهی! که دانستن خیلی چیزها کمکی به تو نمی‌کند بلکه تنها مشغولیت و اضطراب تورا می‌افزاید. پروردگار حکیم در قرآن می‌فرماید: لا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْيَاءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ ؛ از چیزهایی مپرسید و سراغشان نروید که چون روشن شوند، شمارا اندوهناک کنند. • تفاوت سوم، پراکندگی ذهنی است. اگر میخی بدست بگیری و آن‌را با چکش در جای جای دیوار خانه‌ات بکوبی،جز دیوار خراب چیزی نخواهی داشت. یا میخ کج می‌شود، یا تو خسته می‌شوی و در مقابل دریغ از فرو رفتن میخ در دیوار. وقتی مطالعات پراکنده و بی‌جهت اخبارگونه را دنبال کردی به هیچ جا نمی‌رسی. فکر می‌کنی که داری، اما فقط می‌دانی... به قول آن استاد حکیم: این تمرکز است که قدرت می‌آورد! آیت‌الله بهجت به پسرش که روزنامه می‌خواند چنین مضمونی می‌گفت: که به خودت و وظایفت برس، تورا باخبر خواهند کرد. به جای حرکت در عرض، به عمق نفوذ کن! عمق اقیانوس ذهنت را با کتاب‌های متمرکز و ارزشمند زیاد کن. خدا زیادت کند😉 @ehsanSaadi | بساط فقیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♡ هنوز "نام تو بردن" کمال بی‌ادبی‌است! @ehsanSaadi | بساط فقیر
| هنوز "نام تو بردن" کمال بی‌ادبی‌است @ehsanSaadi | بساط فقیر
همه می‌دانیم عسل شیرین‌است. اما پیش آنکس که عسل در دهان دارد، حرف از شیرینی عسل، کاری بیهوده‌است و بسا هم موجب آزردگی خاطرش! می‌گوید: "عامو! اینی که داری تعریف می‌کنی، من دارم می‌خورم. پس حواسم را از لذتِ خوردن عسلم، به تعریف‌ها و تجربه‌ها و شاید آرزوهایت از خوردن عسل پرت نکن! " حمل زاد و توشه به محضر کریمان، نهایت بی‌ادبی‌است و کرامت و کریمیت هم خود عرصه‌ها دارد. هرچند او عفو می‌کند و می‌گذرد. و شاید با تو دم‌خور هم بشود. پس ذکر بعضی مطالب درست هم، گاهی بی‌ادبی‌است. بعضی تایید کردن‌ها و حتی بعضی اضافه کردن‌ها ... می‌گفت: رعایت ادب، رعایت ادبیات نیست! هزار مرتبه شستم دهان به مشک و گلاب هنوز نام تو بردن کمال بی ادبی است ... استغفرالله که استغفارمان هم گاهی استغفار می‌خواهد. @ehsanSaadi | بساط فقیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با این ترکیب از اساس مشکل دارم : احساس تکلیف! می‌گویی چرا فلان کار را کردی؟ می‌گوید احساس تکلیف کردم. می‌گویی چرا فلان کار را نکردی؟ می‌گوید احساس تکلیف کردم. مگر تکلیف احساس کردنی‌است؟ و مگر تکلیف، امری احساسی‌ و از روی دوست‌داشتن است که این انسانِ ذاتا تکلیف‌گریز اینچنین دنبال آن رود؟ اگر راست می‌گوید نمازش را به‌عنوان اولین تکلیف، تمام و کمال انجام دهد. نکند آن نماز احساس خوشایندی برایش ندارد؟ خیر! تکلیف را باید ولی مشخص کند، نه احساسات شخصی! ولی هم که تعریفش مشخص است. امر به تکلیف می‌شویم نه احساس تکلیف!!! تکلیف احساس کردنی و تقلیدی و جوّی نیست؛ مثلا گاه باید اویس شوی. @ehsanSaadi | بساط فقیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖥 | کربلا، حاجت همیشگی بخشی از مناجات شریف شعبانیه @ehsanSaadi | بساط فقیر
حاجت همیشگی.jpg
1.39M
☝️ فایل باکیفیت @ehsanSaadi | بساط فقیر