5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆سوده حمدانی زنی که نماز جمعه را به هم ریخت
حتما ببینید👌👌
#نماز جمعه به معنای واقعی
♦️به نظرتون اگر این اتفاق بیفته کسی میتونه دیگه کم کاری و تخلف در کشور انجام بده؟؟؟
همه ارگانها اگر بدانند که مورد توجه و نظارت هستند و باید شفاف سازی کنند دیگر چه تخلفی رخ میدهد..
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اعلام نظر ۴۱ مرجع تقلید درباره حجاب:
نتیجه اطلاعات آماری دیدگاههای ۴۱ نفر از مراجع تقلید معاصر درباره حجاب اجباری و تعزیر فاقد حجاب شرعی را در زیر بخوانید.
روزنامه جوان نوشت:
ریشههای رعایت واجب شرعی حجاب به آغاز انقلاب اسلامی باز میگردد؛ انقلابی که اساس و بنیان آن برای احیای ارزشهای اسلامی بود و پس از پیروزی انقلاب هم قانونی و اجباریشدن حجاب به یک مطالبه مردمی تبدیل شد، اما اسلام احکام متعددی را در خصوص حجاب و پوشش دارد و این مسئله در قرآن هم مورد توجه قرار گرفتهاست.
بدین معنا حجاب از پشتوانه شرعی برخوردار است و رعایت نکردن این واجب شرعی به مثابه عمل به منکر محسوب میشود.
بر این اساس در پژوهشی دیدگاه ۴۱ نفر از مراجع تقلید معاصر درباره حجاب شرعی و قانونی مورد بررسی قرار گرفتهاست.
طبق این پژوهش فقط دو نفر از ۴۱ مرجع تقلید ظاهراً حجاب شرعی و قانونی را قبول ندارند!.
در برابراین ۱۹ نفر از ۴۱ مرجع تقلید، حجاب اجباری را قطعاً در مقام نظر استدلالی یا در مقام فتوا قبول دارند.
۲۳ نفر از ۴۱ مرجع تقلید هم ظاهراً حجاب اجباری را دستکم با احتمال ۵۰ درصد در مقام نظر استدلالی یا فتوا قبول دارند.
از آغاز دهه ۶۰ هم الزام از مراکز دولتی به تمام جامعه گسترش یافت و نهادهای انقلابی به ویژه کمیتهها اجرای حجاب را در دستور کار خود قرار دادند، اما قانونیشدن حجاب و تبدیل آن به امر حقوقی همزمان با تدوین کتاب پنجم از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ اتفاق افتاد. تبصره ماده ۶۳۸ این قانون، ظاهر شدن زنان در انظار و اماکن عمومی بدون حجاب شرعی را جرم تلقی کرده و مجازات حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی را برای آن پیشبینی کردهاست.
از اواخر دهه ۷۰ نیروی انتظامی با حمایت قوه قضائیه به این امر اهتمام پیدا کرد و شاهد تأسیس گشت ارشاد و ارجاع شهروندان به دادسرای ارشاد و تشکیل پروندههای قضایی بودیم. موضوعی که گاهی با تنشهایی هم همراه بود، اما ببینیم احکام شرعی درباره حجاب چگونه است و فقها در خصوص عدول از حجاب به عنوان وقوع یک منکر چه نگاهی دارند.
نگاه فقها به الزام بر انجام واجبات و دوری از محرمات:
وقتی احکام و توصیههای مرتبط باحجاب، پوشش، زینت و حضور زنان در جامعه بخش قابلتوجهی از میراث حدیثی اسلامی را تشکیل میدهند، این سؤال پیش میآید که آیا عدول از این حکم شرعی به مثابه حرام شرعی میتواند مورد مجازات و تنبیه قرار گیرد یا خیر؟!
در پاسخ به این سؤال برخی مراجع تقلید به استناد اختیار حاکم در تحقق مرتبه سوم از امر به معروف و نهی از منکر و همچنین قواعدی، چون «التعزیر لکل عمل محرّم» فتوا به جواز یا وجوب تعزیر زنان فاقد حجاب شرعی دادهاند و برخی دیگر این استدلالها را نقد کرده و الزام شرعی یا قانونی بر رعایت حجاب را ناموجه دانستهاند.
فقیهان امامیه در مسئله ملزم کردن مردم بر انجام واجبات و دوری از محرمات به سه دسته تقسیم میشوند:
دستهای که میگویند در صورتی که تذکر زبانی مؤثر واقع نشد و همچنان شرایط امر به معروف و نهی از منکر (احتمال تأثیر امر و نهی در فاعل منکر یا تارک معروف) وجود داشت، میتوان با استفاده از زور، او را وادار کرد واجب را انجام دهد یا از حرام دست بردارد. البته این دسته درباره فرضی که ضرب، منجر به جرح یا قتل شود، اذن حاکم را لازم میدانند.
دستهای دیگر از فقیهان، استفاده از زور را تنها در صورت اذن مجتهد جامعالشرایط و صلاحدید وی جایز میدانند و در صورت ورود جراحت یا کشتن، اذن وی را لازم میدانند. این دسته در فرضی که نهی از منکر عملی منجر به ورود جرح یا قتل شود منوط به اذن حاکم شرع دانستهاند.
دستهای دیگر از فقیهان، الزام مردم را مطلقاً چه در صورت اذن و چه عدم اذن حاکم شرع و چه در صورتی که منجر به جرح یا قتل شود و چه نشود، حرام میدانند.
بر این اساس نتیجه اطلاعات آماری دیدگاههای ۴۱ نفر از مراجع تقلید معاصر درباره حجاب اجباری و تعزیر فاقد حجاب شرعی نشان میدهد که دو نفر از ۴۱ مرجع تقلید ظاهراً حجاب اجباری را قبول ندارند!. ۱۹ نفر از ۴۱ مرجع تقلید حجاب اجباری را قطعاً در مقام نظر استدلالی یا در مقام فتوا قبول دارند. ۲۳ نفر از ۴۱ مرجع تقلید ظاهراً حجاب اجباری را دستکم با احتمال ۵۰ درصد در مقام نظر استدلالی یا فتوا قبول دارند.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🚩 امام خامنهای: «جهاد تبیین» یک فریضهی قطعی و یک فریضهی فوری است و هر کسی که میتواند باید اقدام کند.»
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 🔗عضویت در گروه ملی انقلابیها🔻 👈 گپ و گفتِ انقلابیها 👉 🔗 عضویت در گروههای استانی انقلابیها👇 آذربایجان شرقی | آذربایجان غربی | اردبیل | اصفهان | البرز | ایلام | بوشهر | تهران | چهار محال و بختیاری | خراسان جنوبی | خراسان رضوی | خراسان شمالی | خوزستان | زنجان | سمنان | سیستان و بلوچستان | فارس | قزوین | قم | کردستان | کرمان | کرمانشاه | کهگیلویه و بویراحمد | گلستان | گیلان | لرستان | مازندران | مرکزی | هرمزگان | همدان | یزد ♻️ لینکها رو برای دوستان و گروههاتون ارسال کنید. 🇮🇷 #انقلابیها #جهادتبیین
هدایت شده از خبرگزاری فارس
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا در ۶ ماه اخیر فشارها علیه ایران افزایش یافته است؟
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جمعیت باورنکردنی شیعیان نیجریه در جشن مبعث پیامبراکرم(ص)
🔹حالا معلوم میشود که چرا دشمنان میخواهند شیخ زکزاکیها نباشند.
✅کانال اخبار 20:20👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
هدایت شده از اشــــــــراق اندیشـه
1_1150829043.pdf
12.8M
فایل پیدیاف سه کتاب کاربردی:
▫️کتاب ترگل (دلایل عقلی حجاب)
پرتیراژترین کتاب حجاب درسالهای اخیر.
▫️کتاب شاخه نبات
راهکارهای کنترل شهوت و نگاه
▫️کتاب اینترنت پاک
چگونه اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟
🔺با ارسال این فایل برای دیگران، در ثواب نشر آن شریک باشید.
🇮🇷🌎@Eshraq280
«عقلانیت»
🌱 رهایی از گناه (قسمت آخر)
✅ راههای ایجاد حس انکسار
🔹 ١- فرمانبری و چَشم گفتن به خدا؛
چرا ما مزهٔ استغفار را که فوق العاده و لذت بخش است نمی چشیم؟ چون هیچ وقت مزهٔ کوچکی کردن در پیشگاه خدا را نچشیده ایم. وقتی مدتی با مراقبت نسبت به امر مولا، «چَشم» گفتیم، مزهٔ کوچکی کردن در مقابل او را میفهمیم.
کسی که خدا و مولایش را نشناسد، مانند کودکی که پدر و مادرش مشخص نیست «بیهویت» است و مزهٔ داشتن مولا را نمیفهمد
🔹 ٢- کارهای عادی زندگی مان را هم بخاطر خدا انجام دهیم؛
بسیاری از کارهای عادی زندگی مانند غذا خوردن، خوابیدن را بخاطر خدا انجام دهیم. یا قوانین کشور، مثل ایستادن پشت چراغ قرمز را با نیت «قربةًالی الله» رعایت کنیم و بگوئیم: چون حضرت امام ره فرمود که رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی شرعا واحب است، پس خدایا بخاطر تو، این مقررات را رعایت میکنم. حتی امورات مباحی مثل تفریحات را هم بحساب خدا بگذاریم، تا مزهٔ عبد بودن برای مولا را درک کنیم و انکسار، که تکبر را از بین میبرد در ما ایجاد شود.
🔹 ٣- روضه؛
یک راه میانبر هم وجود دارد که بدون سیر و سلوک در عبودیت، «مزهٔ مولا داشتن» را بچشیم. همان خدایی که راه بهشت را از عبادت و استغفار قرار داده، این را هم مقرر فرموده که اگر کسی قطره اشکی برای اباعبدالله (ع) بریزد، بهشت بر او واجب میشود. البته این هم خلاف قاعده نیست؛ چون با این اشک، انکسار عبد نسبت به مولا پدید میآید. به همین دلیل در روضه ها همه میگویند: «اربابِ من حسین ...» یعنی دارند مزهٔ مولا داشتن را می چشند. والسلام
🔘 منبع: کتاب "رهایی از گناه" اثر استاد پناهیان
11.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فانی ام، آغاز و پایانی ندارم جز خودت
محیی الاموات من، جانی ندارم جز خودت
سال ها محتاج نانم از تنور خانه ات
از کسی در سفره ام نانی ندارم جز خودت
باز هم دارم غزل ها را بهانه می کنم
قصدی از شعر و غزل خوانی ندارم جز خودت
هر کسی که دل به او بستم دلم را زد شکست
با دل ویرانه خواهانی ندارم جز خودت
یک زمانی هم اگر حرفی ز آبادی شود
در خراب آبادِ دل، بانی ندارم جز خودت
چاره ای کن، غفلتم از تو جدایم کرده است
چاره ای هنگام حیرانی ندارم جز خودت
می نشینی پیش چشمم باز انکارت کنند؟!
مثل یعقوبم که برهانی ندارم جز خودت
پاره کردم این گریبان را بدانی عاشقم
بهرِ کَس پاره گریبانی ندارم جز خودت
در پشیمانی، پشیمان از پشیمانی شدم
راهِ حل از این پشیمانی ندارم جز خودت
بین خلوتگاه قبرم شک ندارم آخرش
فاتحه خوانی و مهمانی ندارم جز خودت
در قیامت هم بهشت من تویی یابن الحسن
خوب می دانی که رضوانی ندارم جز خودت
آرزویم کربلا رفتن به همراه شما است
همسفر تا کوی جانانی ندارم جز خودت
محمد جواد شیرازی
#اللهـم_عجـل_لولیـک_الفـرج
دور گردون گر دو روزی
بر مراد ما نگشت
دائما یکسان نباشد
حال دوران غم مخور...
صبحتون بخیر و آرامش ❤️
🎥 @pandaaneh
11.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🌷گلآرایی خادمان امام رضا (ع) در حرم امام حسین (ع)
🔹خادمان امام رضا علیهالسلام با حضور در کربلا پس از تزئین گلهای طبیعی، با نوای یا علی و یا حسین، ضریح حرم امام حسین علیهالسلام را در آستانه میلاد سیدالشهدا گلآرایی کردند.
https://Eitaa.com/iribnews2030
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا