eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
658 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⏹ سابقه دیرین تخریب نیروهای مذهبی و ارزشی با اتهام انجمن حجیته ای بودن! ✍️ حاج مرتضی طاهری در خاطرات خود می گوید: «... آقای جنتی در نماز جمعه گفتند که انجمن حجتیه تکلیف خودش را روشن کند. متأسفانه اوایل انقلاب در موضع‌گیری سیاسی علیه انجمن کار به جایی رسید که اگر می‌خواستند نیروی ارزشی و مذهبی را از کار بیرون کنند به او انگ انجمنی می‌زدند. عده‌ای از کمونیست‌ها که آن زمان به آن‌ها چپی گفته می‌شد در ارکان آموزش و پرورش نفوذ کرده بودند. من در آن زمان مربی پرورشی بودم. کمونیست‌ها غالبا پوشش بچه‌های مذهبی را داشتند مثلا اورکت می‌پوشیدند و دکمه تقوای‌شان را هم می‌بستند. همین افراد وقتی می‌خواستند بچه‌های حزب‌اللهی را از آموزش و پرورش بیرون کنند به آن‌ها انگ انجمنی می‌زدند. فضا طوری شده بود، من که مربی پرورشی بودم می‌ترسیدم از امام زمان حرف بزنم.»(رک: تصویر فوق) مرکز اسناد انقلاب اسلامی: https://irdc.ir/fa/news/6004 ✍️ این شیوه اتهام زنی هم اکنون نیز شدت بیشتری دارد! هر کسی پاسخ شبهات اهل سنت و وهابیت را بدهد یا در مباحث مرتبط با مهدویت نسبت به برخی سوء استفاده ها و انحرافات هشدار بدهد، انگ انجمن حجتیه به او می زنند! ان شاالله برای هر حرف و سخنی که می گوییم مستند معتبر شرعی داشته باشیم. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍ دروغ بزرگ ضد قرآن در صحیح بخاری https://youtu.be/wsai2on23Wk?si=znPEb_z_aVDNcb0u
✍ نقد فضایل ادعایی نسبت به ابوبکر در کتب اهلسنت https://www.valiasr-aj.tv/film/8132
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ نقد فضایل ادعایی نسبت به ابوبکر در کتب اهلسنت https://www.valiasr-aj.tv/film/8132
🔸 دست انداز 🔻 نقد شبکه‌های وهابی موضوع: 🔻حدیث لولا الامام/خلیفه الله 🎙 کارشناس: حجت الاسلام و المسلین بهرامی زاد ☎️ شماره تماس با برنامه ۰۲۵۳۷۸۳۰۲۸۸ 📩 سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۵۱۵ 📲 شماره فضای مجازی ۰۹۹۳۱۹۹۴۴۸۵۶ 🕡 پنج‌شنبه ۴ بهمن ماه، ساعت ۱۹:۰۰ ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ پخش اینترنتی:🔻 www.valiasr-aj.tv وبسایت رسمی:🔻 (www.valiasr-aj.com) تلگرام:🔻 https://t.me/valiasr_tv ایتا: 🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
25.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ به شبهه آقامیری در مورد عملکرد حضرت نوح❗ 🧑🏻‍💻کارشناس : حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب عباسی 🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی 🆔️ @abbasi110110
﷽ ⏹ نقدی کوتاه بر کلیپ نقد منطق تکفیر منتشر شده از سوی برخی فعالین عرصه وحدت اسلامی در کانال اخوت: https://eitaa.com/okhowahmag/925 ✍️ درباره این کلیپ ومحتوای آن می گوییم: نکته اول: خلفای اهل سنت همانند ابوبکر و عمر و عثمان، اهل بیت علیهم السلام را مستحق کشتن و آتش زدن می دانستند ریشه این دیدگاه را باید اتهامات خروج از اجماع مسلمین و ایجاد فتنه و ارتداد دانست. علاوه بر این صدها صحابه حاضر در سپاه عائشه و معاویه معتقد به جواز و استحقاق کشتن امیرالمومنین علیه السلام بودند. گزارش های فراوان روایی در منابع اهل سنت نیز حاکی از تکفیر آن حضرت توسط برخی صحابه است: 📚السنة للخلال، ص 505 و شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ؛ ج‏4 ؛ ص64 نکته دوم: تکفیرکنندگان شیعه برای اثبات حکم فقهی خود به ادله شرعی اعم از آیات و روایات و سیره صحابه و سلف صالح خود استدلال می کنند. اینکه بگویید ابوبکر و عمر و عثمان صریحا شیعه را تکفیر نکردند پس تکفیر علمای اهل سنت خطا است استدلالی سست و ضعیف است. روش صحیح در رد تکفیر، نقد ادله و مبانی تکفیر است نه انکار اصل مساله. نکته سوم: با یک جستجوی ساده می توان فهمید سران هر چهار مذهب فقهی معروف اهل سنت یعنی شافعی، ابوحنیفه، مالک و احمد بن حنبل، به اسباب متعدد قائل به کفر فقهی شیعه _ شیعه اصطلاحی زمانی ما مقابل اهل سنت_ هستند که از صدها مورد تکفیر شیعه به برخی از آنها اشاره می کنیم: 1️⃣ احمد بن حنبل: تکفیر فقهی و لزوم سوزاندن شیعیان و یهودی معرفی کردن آنها 📚«السنة لأبي بكر بن الخلال» (3/ 496) و «موسوعة الفرق المنتسبة للإسلام» (6/ 353) 2️⃣ مالک بن انس: تکفیر فقهی شیعه و عدم سهم داشتن آنها از غنائم جنگی 📚«موسوعة الإجماع» ط الفضيلة (6/ 322) 3️⃣ ابوحنیفه: تکفیر فقهی شیعه هر چند در کلمات ابوحنیفه مستقیما نیست ولی از مسلمات مبنای فقهی او است که بسیاری از فقهای برجسته حنفیه تصریح کرده اند: 📚 «تبيين الحقائق شرح كنز الدقائق وحاشية الشلبي» (1/ 134) و «خزانة المفتين - قسم العبادات» (ص516) و «لسان الحكام» (ص414) و «البحر الرائق شرح كنز الدقائق ومنحة الخالق وتكملة الطوري» (5/ 47) و «حاشية ابن عابدين = رد المحتار ط الحلبي» (5/ 12) 4️⃣شافعی: تکفیر فقهی شیعه به دلیل رویکرد آنها نسبت به صحابه: 📚 «المقفى الكبير» (5/ 189) و «الإمام الشافعي وموقفه من الرافضة» (ص44) و «إمتاع الأسماع بما للنبي من الأحوال والأموال والحفدة والمتاع» (9/ 220) ✅ مهم ترین شرط ایجاد وحدت صحیح اسلامی تصور صحیح از زمین بازی و میدان تقابل شیعه و اهل سنت. کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، خود بزرگ ترین عامل برای ایجاد اختلاف و مانع بزرگ برای ایجاد وحدت منضبط هستند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️ در این کلیپ یکی از زشت ترین توهین های حزب اموی به عائشه را مشاهده می کنید. تاکید میکنیم شیعه این اهانت ها را قبول ندارد بلکه این موارد در کتب اهلسنت است https://youtu.be/yViWxgzP__4?si=qRk1s7efEI-rwZqK
در این کلیپ با استناد به منابع تاریخی خواهید دید که هزاران صحابه مخالف مشروعیت خلافت ابوبکر بودند و آن را حق حضرت علی علیه السلام می دانستند. https://youtu.be/GWIwyQAH4gs
✍️ در این کلیپ مستند به منابع اهل سنت مشاهده می کنیم که محبوب ترین افراد نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله حضرت علی علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها هستند؛ این در حالی است که بر اساس دیدگاه جریان ناصبی افراد دیگری هستند: https://youtu.be/2RIKL0jo3R8?si=IEKGQ89ar9aBn9qz
⏺ تربیت اساتید مناظره با اهلسنت در سیره اهلبیت علیهم السلام ✍ استاد سید محمد جواد شبیری: از اساتید درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم: « ... زراره هم سابقۀ سنی‌گری داشته و هم اهل مناظره بوده است و از همین رو دارای روحیۀ بحث و جدل بوده است؛ لذا لحن گفت‌وگوهایی که زراره با امام علیه السلام دارد خاص بوده و شاید شبیه آن را از امثال عبدالله بن ابی یعفور نبینیم... البته ائمه علیهم السلام به امثال زراره اجازه می‌دادند با اهل بیت بحث کنند. حتی هشام بن حکم نیز که اظهار خجالت می‌کند که مناظره‌اش را بیان کند، امام علیه السلام وی را مؤاخذه نموده و می‌فرمایند: خجالت نکش و دستور ما را انجام بده. به هر حال برای این که این شخصیت‌های اهل مناظره بتوانند سؤالاتشان را بپرسند و حرف‌هایشان را مطرح کنند، به ایشان اجازۀ بحث و گفت‌وگو می‌دادند تا از شبهات خالی شوند. این شبهات اگر حلّ نمی‌شد، چه‌بسا به هنگام مناظره با سنی‌ها مشکل‌ساز می‌شد. ولی عبدالله بن ابی یعفور به عنوان مناظره‌گر شناخته نمی‌شده است و خاص‌تر است؛ امثال زراره با سنی‌ها در ارتباط بودند و با ایشان بحث می‌کردند. اتفاقاً زراره یک مناظره‌گر بسیار قوی بوده است که مناظره‌های فقهی‌کلامی داشته است یعنی بحث‌های فقهی مورد اختلاف را با سنی‌ها مطرح می‌کرده و با ایشان مناظره می‌کرده است. گزارشاتی از مناظرات وی در باب ارث وجود دارد که حائز اهمیت است. http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3813 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ⏹ تربیت اصحاب مناظره گر در سیره امام کاظم (ع): ✍️ علامه مجلسی با سندهای متعدد صحیح و معتبر در روضة المتقین روایت نقل می کند: « ... محمد بن حكيم‏ من أصحاب الكاظم(ع) حدثني حمدويه في الصحيح، عن حماد قال: كان أبو الحسن(ع) يأمر محمد بن حكيم أن يجالس أهل المدينة في مسجد رسول الله (ص) و أن يكلمهم‏ و يخاصمهم‏ حتى كلمهم في صاحب القبر فكان إذا انصرف إليه قال له: ما قلت لهم و ما قالوا لك؟ و يرضى بذلك منه ثمَّ في القوي مثله. و في الصحيح، عن محمد بن أبي عمير عن محمد بن حكيم قال: ذكر لأبي الحسن صلوات الله عليه أصحاب الكلام فقال: أما ابن حكيم فدعوه‏.» «محمد بن حکیم از اصحاب امام کاظم (ع) است. در روایتی با سندی صحیح از حماد روایت است: همانا امام کاظم (ع) کرارا به محمد بن حکیم دستور می داد که با اهل مدینه در مسجد رسول الله (ص) همنشینی کند و با آنها مناظره و مخاصمه حتی در شخصیت و جایگاه و اوصاف پیامبر خدا (ص) نماید. شیوه آن حضرت بدین گونه بود که هر گاه ابن حکیم نزد او می رفت به او می گفت: به آنها چه گفتی؟ آنها به تو در جواب چه گفتند؟ و آن امام از پاسخ ها و مناظرات او راضی می شد. در این باره سند دیگر قوی نیز در کتب حدیثی وجود دارد. در سند صحیح دیگر محمد بن ابی عمیر از محمد بن حکیم روایت می کند که در محضر امام کاظم (ع) از اصحاب مناظره و کلام سخن به میان آمد آن حضرت فرمود آگاه باشید و بر محمد بن حکیم خرده نگیرید و او را به حال خود رها کنید. 📚روضة المتقين؛ ج‏14 ؛ ص241 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341