eitaa logo
دانشگاه امامت
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
493 ویدیو
57 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
✧❁﷽❁✧ ✍️ توضیحات استاد حجت الاسلام رهدار در تبیین استراتژی و حمله به کانون های شبهه امام خامنه ای 🔸چندی پیش رهبر معظم انقلاب، به همه فعالین فرهنگی و تبلیغی نکته بسیار مهم «تبلیغ هجومی علیه مبانی فکری دشمنان انقلاب اسلامی» را مطرح کرد. 🔻سایت معظم له توضیحات جالبی را از زبان استاد رهدار در این موضوع قرار داده است که به قسمت هایی از آن اشاره می کنیم: ⏹ تهاجم به کانون‌های شبهه‌ساز در گذشته، انتشار شبهات حتی وقتی از جانب دشمن طرح می‌شدند، در مقایسه با امروز بسیار زمان‌بر بود تا بر مخاطب اثر بگذارد و یک مبلغ دینی می‌توانست از طریق رویکرد ایجابی و تبیینی که به موضوعات تبلیغی خود می‌داد، به‌صورت ضمنی به شبهات موجود در سطح جامعه هم پاسخ بدهد... . شرایط نسل ما تفاوت پیدا کرده و آن این است که حجم شبهات و تنوع و گستره‌شان، یعنی هم تعداد شبهات و هم دامنه این تعداد از شبهات بسیار زیاد شده و حتی به نظر می‌رسد قابلیت‌هایی که رسانه به شبهه می‌دهد، حتی بر کیفیت آن تأثیر بگذارد؛ به دلیل اینکه این اتفاق رخ داده، اگر مبلغ بخواهد با همان شیوه گذشته خود به تبلیغ بپردازد، به این معنا که یک رویکرد ایجابی محض را دنبال کند و تلاش کند در ضمن مباحثی که طرح می‌کند، شبهه یا شبهات رایج و موجود در جامعه را پاسخ دهد، از بسیاری از شبهات جا می‌ماند و نمی‌تواند به‌درستی پاسخگو باشد؛ چون حجم شبهاتی که دشمن به وجود می‌آورد و کمیت رسانه‌هایی که در اختیار دارد با فاصله زیادی نسبت به عده و عُده ماست؛ بنابراین مبلغ نمی‌تواند به همه آن شبهات پاسخ دهد. با توجه به این حجم شبهات است که رهبر انقلاب می‌فرمایند به جای اینکه رویکرد پاسخ به شبهه را دنبال کنیم، باید خود به کانون‌های شبهه‌ساز و شبهه‌افکن حمله کنیم که این حمله چند حسن دارد: ۱. اولاً فضای پیروان این کانون را از اعتبار می‌اندازد، یعنی کاری که آنها با ما می‌کنند، ما با آنها انجام دهیم و شبهه را به میدان آنها بیندازیم. ۲. ثانیاً همان کار اولیه که انجام می‌دهیم باعث می‌شود مقدار وقتی که دشمن صرف می‌کند برای اینکه به شبهاتی که به میدان او انداختیم پاسخ دهد، همان مقدار وقت موجب می‌شود دشمن زمان کافی نداشته باشد تا شبهات جدید علیه ما بسازد. با این شیوه با یک تیر دو نشان می‌زنیم، هم حجم شبهات علیه خود را کاهش می‌دهیم و هم باعث می‌شویم دشمن به پاسخ‌دادن به یک سری از شبهاتی که ما برای او طراحی کرده‌ایم مشغول شود و این بسیار شیوه هوشمندانه‌ای است. ۳. از لحاظ روانی نیز این رویکرد، قدرت و توانایی هجومی و حمله‌ای که به ما می‌دهد مخاطبمان را بانشاط‌تر می‌کند؛ یعنی به مخاطب ما انگیزه، نشاط و امید بیشتری می‌دهد که منفعل عمل نکنیم و فعال عمل می‌شود... . ما باید چنین رویکردی در پیش بگیریم. تجربه هم نشان داده وقتی به این شبهات هجوم می‌بریم و مشکلات خود آنها را برایشان هویدا می‌کنیم عقب‌نشینی سنگینی خواهند داشت و این امر به ما فرصت نفس‌کشیدن و طراحی یک‌سری برنامه‌های ایجابی را پیدا می‌دهد. آدرس سایت: https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=53542 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ 🔶 تبیین بن بست فکری «احمد بن حنبل» _ از بزرگ ترین علمای اهل سنت_ در مواجهه با دلالت حدیث غدیر بر ولایت امیرالمومنین علیه السلام ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 🔸امام خامنه ای: مناظره آری؛ منازعه خیر! ✍️«... البته اختلاف نظر وجود دارد اما در مسائل جزیی نباید تنازع صورت بگیرد مناظره و مباحثات حوزوی و دانشگاهی و در رسانه‌های عمومی، همراه با رعایت ادب و حرمت دیگران خوب است اما منازعه و دشمنی کردن و آلوده کردن دهان به حرف‌های ناشایست خوب نیست...» 👇👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=51990 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍️ یکی از مهم ترین تهمت های که به شیعیان می زنند، اتهام فحشا به حلال بودن دلیل ازدواج موقت در نزد شیعیان است. این در حالی است که بر اساس مستندات روایی اهل سنت، دختر ابوبکر یعنی اسماء، همسر زبیر و مادر عبدالله بن زبیر، اهل صیغه و ازدواج موقت بوده است: 🔸«5540 - أخبرنا محمود بن غيلان المروزي قال ثنا أبو داود قال ثنا شعبة عن مسلم القري قال : دخلنا على أسماء ابنة أبي بكر فسألناها عن متعة النساء فقالت فعلناها على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم» 🔹مسلم قری روایت می¬کند: بر اسماء دختر ابوبکر وارد شدیم و از او درباره ازدواج موقت با زنان سوال نمودیم. او گفت: ما در زمان رسول الله صلی الله علیه و آله، ازدواج موقت(یا همان صیغه امروز) می-کردیم!! 📚 نسائی، احمد بن شعیب، سنن النسائي الكبرى، ج3، ص: 326، دار الكتب العلمية، بيروت، چاپ اول،1991، شش جلد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ✍️تفکر در نگاه امام خامنه ای «... ما با هر حرکت و گرایشی از نوع طالبان، در اصل و بنیاد مخالفیم. آنها اصلاً مخالف عقلند؛ آنها متحجر بودند. اتفاقاً کسانی که در مقابل جناح متعبد و پایبند ایستادند، به یک معنا بیشتر به تحجر و به طالبانیسم نزدیکترند؛ چون آنها هم نسبت به آموخته‌ها و درسهای غربی تحجر دارند. هرچه غربیها گفتند، همان را صددرصد باید اجرا کرد؛ این تحجر نیست؟ تحجر همین است. تازه حرفهای جدید غربیها را به گوش ما نمیرسانند؛ حرفهای قرن نوزدهمی، حرفهای کهنه شده و حرفهای منسوخ را می‌آورند در جامعه مطرح میکنند؛ چه در سیاست، چه در اخلاق، چه در گرایش دینی، چه در شکل حکومت و چه در اقتصاد، متحجرانه و متعصبانه میایستند؛ این‌که بیشتر طالبانیسم است. اصلاً مظهر طالبانیسم تحجر است. تحجر و دوری از عقلانیت، مظهرش همین است. ما به تعقل توصیه میکنیم. قرآن اساساً از اولش بر اساس تعقل پیدا شده.» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3304 ✅ سوال: آیا طالبان کنونی از اصل و بنیاد اعتقادی خود فاصله گرفته و دچار استحاله فکری و روشی شده است؟ یا اینکه فقط در برخی موارد خاص با حمایت متخصصین غربی، تغییر تاکتیک داده؟ مدعیان تغییر بنیادین طالبان، مستند و دلیل محکمی ارائه داده اند؟ ✍️ از دیدگاه ما، مذاکرات سرّی طالبان با آمریکا در قطر، حلقه وصل تحجر طالبانی با تحجر غربی بود. به عبارت دیگر؛ مکر غربی ها، به یک موجود بی عقل و خشک مغز طالبانی، مدیریت سلطه بر یک کشور را داده است. 👈نظرات و نقد های شما را پذیرا هستیم و در کانال منتشر می کنیم. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
35.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✧❁﷽❁✧ 🎬 کلیپ : معاویه شریک اصلی جنایات یزید ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
33.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✧❁﷽❁✧ 🎬 کلیپ : نمونه از تحریف های صحیح بخاری برای تطهیر چهره معاویه و یزید ملعون ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 🔸امام خامنه ای: مناظره آری؛ منازعه خیر! ✍️ «... یکی از چیزهایی که در ایجاد قوت در کشور مؤثر است و کشور را قوی میکند اتحاد ملی است، اتحاد ملی. سر چیزهایی جزئی تنازع نباید انجام بگیرد، البته اختلاف نظر هست، در این اختلاف نظرها مباحثه خوب است، مناظره خوب است، اما منازعه خوب نیست. مناظره کنند، حرف بزنند، بحث کنند، در دانشگاه، در حوزه، در رسانه‌های عمومی، استدلال کنند با ادب، با حفظ حرمت دیگران این خوب است، اما منازعه کردن خوب نیست، دشمنی کردن خوب نیست، دهان را به حرف ناشایست آلودن خوب نیست، اینها خوب نیست. اتحاد است که کمک میکند.» 👇👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=51990 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ✍️امام خامنه ای در بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در 26 فروردین 1370 می فرماید: «اساسی ترین مسأله دین، مسأله ولایت است. در زمان امیرالمؤمنین علیه السلام، بزرگ ترین مشکل، وجود یک جناح علی الظاهر مسلمان، با همه ی شعارهای اسلامی، اما در اساسی ترین مسأله دین منحرف بود؛ یعنی همان کسانی که مقابل امیرالمؤمنین علیه السلام قرار گرفتند» ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ در روزهای اخیر جریان های وهابی و ناصبی تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به مراسم اربعین امام حسین علیه السلام داشته اند. عمده شبهات وارده را می توان در دو محور بررسی کرد: ⏹ محور اول: اشکال به روایات اثبات کننده زیارت اربعین: برای پاسخ گویی به این شبهه باید در نظر داشت که: 1️⃣ سند روایت یکی از قرائن صدور و صحت روایت است. باید در نظر داشت که قرائن تاریخی، نگاه فقها و محدثین بزرگ به جایگاه حدیث، مطابقت روایت با عمومات و اطلاقات قرآنی و روایت های قطعی و عمل فقها به مضمون روایت از دیگر قرائن اعتبار یک روایت هستند. نتیجه این نکته علمی آن است که با صرف تضعیف سندی یک حدیث به هیچ وجه نمی توان حکم به بی اعتباری آن نمود. در بسیاری از موارد سند روایت ضعیف است ولی آن روایت دارای قرائن صدق متعدد است که باعث وثوق به صدور و اعتبار آن می شود. 2️⃣ اصل «زیارت اربعین» دارای چندین سند می باشد که فقیه بزرگی همانند شیخ طوسی در تهذیب الاحکام یک سند را ذکر کرده است. علامه مجلسی در جلد 98 بحارالانوار اسانید دیگری را نیز ذکر کرده است. 3️⃣ سند این زیارت در کتاب تهذیب کاملا است و راویان آن همگی مورد توثیق و اعتماد علمای رجالی هستند: ♦️ «أَخْبَرَنَا جَمَاعَةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ التَّلَّعُكْبَرِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعَدَةَ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ مِهْرَانَ الْجَمَّال»‏ 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج‏6 ؛ ص113 ◀️ افراد واقع در سند: 🔸 أبِي مُحَمَّدٍ هَارُونَ بْنِ مُوسَى بْنِ أَحْمَدَ التَّلَّعُكْبَرِيِّ : 📚رجال الطوسي (جامعه مدرسين) ؛ ص449 🔸 محَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ مَعْمَرٍ : 📚 مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج‏27 ؛ ص81 و معجم رجال الحديث و تفصيل طبقات الرواة ؛ ج‏18 ؛ ص32 و كتاب نكاح (زنجانى)؛ ج‌1، ص: 14 🔸 أبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْعَدَةَ وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ : 📚 رجال العلامة الحلي ؛ ص37 و تصحيح تراثنا الرجالي مع الترعيف بالمجهولين من رواته ؛ النص ؛ ص314 🔸سعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ: 📚 عدة الرجال ؛ ج‏2 ؛ ص135 و بهجة الآمال في شرح زبدة المقال ؛ ج‏4 ؛ ص345 و أحسن التراجم لأصحاب الإمام موسى الكاظم عليه السلام ؛ ج‏1 ؛ ص287 🔸 صفْوَانَ بْنِ مِهْرَانَ الْجَمَّال‏: 📚رجال النجاشي ؛ ص198 ✅ با مراجعه به آدرس های کتب رجالی فوق مشاهده خواهید کرد که تمام راویان حدیث زیارت اربعین مورد اعتماد و وثوق هستند. در ضمن این حدیث مورد عمل همه فقها و علمای و متشرعین شیعه در طول تاریخ نیز بوده است. و با ادله متواتر استحباب زیارت امام حسین (ع) تایید می شود. پس اشکال سندی به این حدیث از روی نادانی و جهالت است. ⏹ محور دوم: تشکیک در اربعین: 1️⃣ در کتب تاریخی و منابع درجه چندم برخی از اسباب همانند ماجرای جابر و ... برای زیارت اربعین ذکر شده است. بر فرض عدم اثبات این اسباب هیچ دلیلی بر انکار و خدشه در زیارت اربعین وجود ندارد. زیرا اصل زیارت اربعین از حیث روایی و شرعی قطعی است. 2️⃣ برای مثال ممکن است در تعداد کشته ها، علل شروع جنگ، سلاح های به کار رفته و ... در جنگ جهانی دوم اختلاف و تشکیک شود، ولی با تشکیک در علل فوق نمی توان در اصل وقوع جنگ جهانی تردید نمود. حال اگر کسی در یکی از امور تاریخی و غیر مرتبط با اصل زیارت اربعین تردید داشته باشد، هیچ تردیدی در اصل زیارت ندارد. محدث نوری و شهید مطهری بارها به زیارت معصومین رفته اند و اگر در مساله تاریخی غیر مرتبط با اصل زیارت اربعین تردید دارند، هیچ خدشه ای در اصل زیارت اربعین ندارند. ✅ یکی از مغالطه های وهابیت جابجایی موضوع و محل نزاع است. آنها از اشکال علمای شیعه به یک مساله تاریخی که هیچ ربطی به مشروعیت زیارت اربعین ندارد، نامشروع بودن اصل زیارت را نتیجه گرفته اند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ یکی از معروف ترین روایات مرتبط با زیارت اربعین، حدیثی است که شیخ طوسی از امام حسن عسکری(ع) نقل می کند: 🔸«علامات المؤمن خمس صلاة الاحدی و الخمسين و زيارة الأربعين و التختم في اليمين و تعفير الجبين و الجهر ب بسم الله الرحمن الرحيم‏» (رک: تصویر بالا) ✍️ برای فهم بهتر این حدیث گفتنی است: 1️⃣ زمانه امام عسکری(ع) نقطه اوج شکل گیری مذاهب اسلامی است. شاید بتوان گفت: در کنار(دقیق تر در مقابل) مذهب رسمی حکومتی، شیعیان مهم ترین جریانی بودند که با رهبری الهی اهل بیت(ع) سنت واقعی و صحیح رسول الله(ص) را تبلیغ می کردند. 2️⃣ در آن زمان که پیروان علمای مطرح اهل سنت همانند ابوحنیفه و شافعی و احمد بن حنبل با مباحثی همانند: جواز شرب مسکرات همانند نبیذ، عدم جواز حیل(چاره) شرعی، جواز مسح بر خفین(کفش) و ... شناخته می شدند، امام عسکری(ع) مهم ترین شاخص های شیعه را اینگونه معرفی کرده است: ◀️ پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه روز: در تقابل با بدعت نماز مستحبی چهار تا هشت رکعتی چاشت(صلاة الضحی) ◀️ زیارت اربعین امام حسین(ع): در تقابل با ممنوعیت زیارت توسط جریان سقیفه بالاخص در زمان متوکل عباسی ◀️ انگشتر پوشیدن در دست راست: برای تقابل با نظر عبدالله بن عمر از برجسته ترین صحابه جریان سقیفه پوشیدن انگشتر در دست چپ ◀️ پیشانی روی خاک نهادن برای خشوع در نماز: به جهت تقابل با بدعت گرفتن دست ها در نماز برای خضوع ◀️ جهر و بلندخواندن «بسم الله» در نمازها: در تقابل با اجباری بودن اخفات«بسم الله» در نماز توسط بنی امیه ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 🔸امام خامنه ای: مناظره آری؛ منازعه خیر! ✍️ «... من با مناظره و معارضه و گفتگو و انتقاد مخالفتی ندارم؛ اما سعی کنید این در چهارچوبهای درست شرعی و دینی انجام بگیرد. مردم، مردم بیداری هستند، میفهمند، میدانند.» 👇👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36258 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧ هیچکس اندازه رهبر انقلاب دلتنگ کربلا نیست، نایب الزیاره ایشان باشیم🙏 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ عبدالحمید می گوید برای اربعین هزینه نکنید برای مردم هزینه کنید! می گوییم: 1⃣ بیش از ۴ ملیون ایرانی در حماسه اربعین شرکت می کنند، پس هزینه اربعین برای این مردم است و قانونی! 2⃣ یکی از وظایف قانونی حکومت ج ا هزینه برای امور فرهنگی است و اربعین یکی از مهم ترین موارد آن. پس خلاف قانون صورت نگرفته! 3⃣ هزینه برای زیارت رفتن امام حسین علیه السلام حتی به عنوان صحابی همردیف وحشی قاتل حمزه علیه السلام، هیچ اشکالی حتی در فقه شما ندارد. علت مخالفت شما به خاطر رگ و ریشه یزیدی شماست. ✅ از حضور ملیونی عاشقان امام حسین علیه السلام در اربعین، چه ضرری به شما و اهالی مسجد ضرار می رسد؟ سفره رنگین شما جمع می شود؟ گزندی به کاخ مکی شما می رسد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر در خصوص هزينه‌هاى عزادارى سؤالى يا شبهه‌اى داريد ، حتماً اين كليپ را مشاهده كنيد ❗️ 🧑🏻‍💻توضیحات و پاسخ به این شبهه توسط حجت الإسلام والمسلمين حبيب عبّاسى 🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی 🔰 لینک کانال تلگرام: 🔘 t.me/abbasi110 🔗 لینک عضویت در کانال ایتا : https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68 🆔 @abbasi110110
✧❁﷽❁✧ ✍️ بیانات استاد آیه الله فاضل لنکرانی درباره تبلیغ هجومی علیه مراکز شبهه ساز وهابیت و کفار «... زمان ما زمانی است که اگر انسان بخواهد دست روی دست بگذارد دشمن کار خودش را می‌کند. دشمن بالمعنی الخاص یعنی وهابیت و بالمعنی العام هم جبهه کفر است، که با تمام قوا دارند کار می‌کنند و دنبال این هستند که دین را از دست مردم بگیرند. امروز باید لااقل هر استادی از اساتید حوزه، با فضای مجازی ارتباط داشته باشد، یکی از شبهات القایی‌ را از فضای مجازی بگیرد روز بعد برای طلاب مطرح کند و پاسخ بدهد. دشمن دارد هجمه می‌کند و ما هم سکوت می‌کنیم. فوقش این است که یک فریاد مختصری یکی از گوشه‌ای برآورد و این کافی نیست. به هر حال تشکیل گروه اجرایی لازم است. اینکه برخی از آقایان فرمودند ما باید خروجی داشته باشیم. خروجی همین است که یک فردی بتواند مذهب حق را، مذهب امامیه را با آیات قرآن، ادله، عقل، تبیین کند، بتواند جریان‌ها را خوب بشناسد. امروز مسئولین امنیتی ما هم باید کاملا جریان شناسی را بلد باشند تا جریانات خطرناک وهابیت نتواند فریبشان دهند.» https://fazellankarani.com/persian/news/25154/ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ✍️ آیة الله فاضل لنکرانی: اینکه بگوئیم اربعین از علائم ظهور است یک حرف بی‌دلیل و احساسی است، «... اینکه بگوئیم اربعین از علائم ظهور است یک حرف بی‌دلیل و احساسی است، بشر به آخر الزمان نزدیک می‌شود ولی این آخر الزمان ممکن است هزار سال دیگر باشد یا یک سال دیگر، ولی ما وظیفه داریم به سمت آن برویم و مقدماتش را فراهم کنیم اما به جوان امروز نگوئیم که این از علائم ظهور است و ظهور تا پنج سال دیگر محقق می‌شود‌. این فکر غلط در اربعین تولید نشود. ولی متأسفانه می‌بینیم از تریبون‌ها این فکر غلط را ترویج می‌کنند، این فکر اساس اربعین را مختل می‌کند، شما که دنبال آسیب‌شناسی هستید بدانید از آسیب‌های بزرگ اربعین داخل کردن احساسات ذوقی شخصی در این حقیقت است. بله روحیه‌ عزاداری، روحیه‌ي گریه، اشک بر مظلوم به عنوان یک امر فطری در همه انسان‌ها باید باشد، اینها از جمله اموری است که مبانی دینی ما دلالت برآن دارد. برای نزدیک شدن به زمان ظهور و اینکه ما زمینه را برای ظهور آماده کنیم روشن است که اربعین یک فرصت بسیار مهمی است، اما از علائم ظهور نیست. این را کاملاً شفاف به مردم و جوان‌ها بگوئیم‌، نگوئیم اگر امسال اربعین آمدی سال بعد امام زمان ظهور می‌کند و شما در رکاب حضرت خواهی بود. همان‌طور که ما انقلاب را هم از علائم ظهور نمی‌دانیم با آنکه بهترین زمینه برای معرفی امامت به دنیا شده است، وقتی امام زمان می‌خواهد ظهور کند مردم باید با اصل امامت آشنا باشند، مرحوم والد ما رضوان‌الله‌علیه می‌فرمود مهم‌ترین دستاورد انقلاب این است که شیعه را به دنیا معرفی کرده، این حرف خیلی منطقی و صحیحی است» ✅ کانال دیدگاه ها و اندیشه های آیت الله فاضل لنکرانی 🆔 @j_fazel_lankarani ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
32.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 👈 عبدالحمید و افاضات جدیدش ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
🔸دست انداز 🔻 پاسخ به شبهات مرتبط با اربعین 🕡 دوشنبه 6 شهریور ماه، ساعت 19:00 🎙 کارشناس : استاد بهرامی زاد 👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
✧❁﷽❁✧ ✍️ ابوریحان بیرونی (م: 440 ق)از بزرگ ترین علمای اسلامی است. او در کتاب «الآثار الباقیة عن القرون لخالیة» می نویسد: 🔻«.... مردم روز عاشورا را بزرگ مى‌شمردند، تا اينكه شهادت حسين بن على بن ابيطالب و اصحاب وى، در اين روز، به وقوع پيوست، كه بر حسين و يارانش‌ جناياتى وارد ساختند كه هيچ امتى با شريرترين مخلوق، چنين اعمالى را انجام نمى‌دهد. آنان حسين و اصحابش را با زبانى تشنه به شهادت رساندند و سرهايشان را بر نيزه كرده و بر اجساد پاكشان اسب تاختند ... لذا مردم اين روز، را بديمن مى‌شمارند. امّا بنى اميّه در اين روز، لباس نو به تن كرده و خود را آراسته، سرمه به چشم كشيده و به يكديگر تبريك مى‌گفتند و در اين روز، وليمه و مهمانى مى‌دادند. و با شيرينى‌ها و نقل و نبات از مهمانان پذيرائى مى‌نمودند كه اين مراسم در آن ايام در ميان مردم شايع بوده و بعد از زوال سلطنت آنان، آثارش باقى ماند. اما شيعه، روز عاشورا را در نوحه و گريه بخاطر كشته‌شدن سيّد الشهدا، به سر مى‌بردند، و عزادارى بر حسين عليه السلام را در شهر مدينه و ساير شهرها، علنى برپا مى‌كردند، و در اين روز، خاك قبر حسين را در كربلا زيارت مى‌نمودند و به همين جهت عامّه مردم از نو كردن ظروف و اثاث منزل در روز عاشورا، كراهت داشتند...» 📚بیرونی، الآثار الباقیة، ص: 420 (رک: سند ملحق شده به متن) ⏹ بر اساس مستند فوق: 1️⃣ عزاداری رسم معمول شیعیان در قرون اولیه اسلام بوده است. 2️⃣ بنی امیه و تابعین آنها، این روز را جشن می گرفتند و آن را مبارک می دانستند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
"تضعیف شاه شیعه" یک نگرانی احمقانه یا یک دلواپسی مومنانه مشهور است که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای متحجر ابله یا شاید مارهای خوش خط و خال مقدس‌نما(مانند انجمن حجتیه) با سر دست گرفتن شعار "تضعیف شاه شیعه" عَلَم مخالفت با نهضت حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بلند کرده بودند. اما امروز عده‌ای ابلهانه بودن استفاده از این شعار در آن بافتار را تعمیم داده؛ ضرورت وجود موالات میان شیعیان را به عنوان یک عمل ابلهانه مندرج تحت این شعار جلوه می‌دهند. و از همین زاویه هرگونه دغدغه‌ی مرزبانی از هویت و باورهای شیعی را نفی می‌کنند. اما حقیقت این است که این شعار همیشه و در همه‌ی احوال هم ابلهانه نیست بلکه ابلهانه و خبیثانه بودن آن در جایی بود که از آن برای حفظ سلطنت پهلوی که دست‌نشانده‌ی دشمنان اهل بیت علیهم السلام بودند و کشور را در مسیر کفر و الحاد ریل‌گذاری کرده بودند سوءاستفاده می‌شد. آن هم در مقابل نهضتی که هدفش حاکمیت دین خدا بود و راس آن یک فقیه ولی خدا قرار داشت. اما در مقابل (شاهد مثال برای به‌جا بودن شعار) همان علمایی که با تحریم تنباکو کمر شاه شیعی و اربابان استعمارگرش را شکستند؛ هنگامی که از آن‌ها خواسته شد با سلب مشروعیت از ناصرالدین شاه با حکومت عثمانی متحد شوند و با این اتحاد، استعمارگران را شکست دهند؛ دست رد به سینه این پیشنهاد زدند*؛ چرا که در آن شرایط، این اتحاد را (حتی اگر باعث شکست استعمارگران شود) عامل هدم هویت شیعی تشخیص دادند و از این رو "تضعیف شاه شیعه" را در جایی که به تضعیف هویت شیعی منجر شود برنتافتند. *برخی منابع: 1- جامعه شیعه (به ویژه علما و بزرگان) در مواجهه با طرح اتحاد اسلامی سید جمال الدین اسدآبادی حاضر نشد به بهای تضعیف شاه شیعه و حکومت شیعیان از رهبری سلطان اهل سنت عثمانی بر همه مسلمانان هر چند در برابر دشمن مشترک حمایت کنند رسول زرچینی/ تقریب به مثابه رشد: واکاوی تحلیلی-ساختاری مفهوم "تقریب مذاهب اسلامی" و ارائه تعریفی "جدید"/مجله شیعه شناسی، شماره 80/ ص12 به نقل از (1996 ,Kia) 2- مصاحبه سایت رهبر انقلاب (مد ظله) با دکتر موسی نجفی: خط تفکر سامرّا با همه‌‌ی استعمارگرها مشکل داشت و البته با عثمانی‌ها هم بحث وحدت اسلامی را مطرح می‌کرد و هم نسبت به آن استقلال داشت. حتی مرحوم میرزا در مورد قیام تنباکو نیز تندروی سید جمال را قبول نکرد. سید جمال می‌خواست تا حد سرنگونی نظام سلطنت پیش برود، اما میرزا قبول نکرد، برای این‌که می‌دید همین مقدار استقلال ایران که هست، ولو در پادشاهی قاجار، همین هم از بین می‌رود. با این حال، ضربه‌اش را هم به استعمار زد و قرارداد استعماری را ابطال کرد. https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=22055