﷽
✍ در تصویر فوق چکیده علت و چرایی شیعه شدن یک اهلسنت بعد از ۳۵ سال تحقیق را مشاهده کنید!
#جهاد_تبیین
#اهل_سنت
#وهابیت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✍ نماز عجیب و غریب ابوحنیفه
https://youtu.be/XlBqUtMeV1M?si=e-DXiK5TNdBOPuPZ
12.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
✍ حدیث منزلت در کلام آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته
#منزلت
#وهابیت
#تبلیغ_تهاجمی
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✍ بهترین راه رشد کانال های تخصصی شرکت در تبادل لیستی امامت و ولایت
https://eitaa.com/joinchat/4278059363C76346f471f
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
🎥 نماز در مذهب ابوحنیفه
#استاد_بهرامی_زاد
#طوفان_الاحرار
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_تهاجمی
مجموعه علمیـ دانشگاه امامت𖧌
━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐
@Emamat110u
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
🎥 بررسی آیه غار
#استاد_بهرامی_زاد
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_تهاجمی
مجموعه علمیـ دانشگاه امامت𖧌
━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐
@Emamat110u
﷽
✍🏻 ناگفته هایی از تاریخ و رجال اهل سنت
🔻«داود بن علی بن عبد الله بن عباس» نوه ابن عباس و عموی منصور و سفاح عباسی و همچنین از طرف سفاح عباسی والی مکه و چند شهر دیگر بود. او از راویان حدیث نزد اهل سنت نیز است.
🔺ذهبی در کتاب «تاریخ الاسلام» در ترجمه وی بعد از اینکه قول یحیی بن معین درباره وی مبنی بر دروغگو نبودن او را نقل می کند، بر وجه اعتراض به قول ابن معین درباره این راوی می نویسد:
🔹«... وفي الخلفاء وآبائهم وأهلهم قوم أعرضَ أهلُ الجرح والتعديل عن كشف حالهم خوفا من السيف والضرب، وما زال هذا في كل دولة قائمة يصف المؤرخ محاسنها ويغضي عن مساوئها، هذا إذا كان المحدث ذا دين وخير، فإن كان مداحا مداهنا لم يلتفت إلى الورع بل ربما أخرج مساوئ الكبير وهناته في هيئة المدح والمكارم والعظمة فلا قوة إلا بالله. وكان داود هذا من جبابرة الأمراء له هيبة ورواء...».
🔸«در خلفاء و پدرانشان و خویشان شان همواره افرادی هستند که علمای جرح و تعدیل از ترس شمشیر از نگارش واقعیت حالشان خودداری و اعراض می کنند.
و همواره این در همه حکومت ها وجود داشته است که مورّخین و مصنفین در آن حکومتها تنها محاسن حکّام را می نوشتند و از ذکر بدی های آنها خودداری میکردند. این در صورتی بود که مورّخ، اهل دین و تقوی می بود. ولی اگر مورّخ اهل مداهنه و بی توجه به تقوی می بود، چه بسا بدی ها و لغزش های حکّام را به صورت فضیلت و مدح می نگاشت و داوود بن علی نیز از امراء زورگو و دارای هیبت و خشونت بود».
📚 تاريخ الإسلام ت بشار، ج 3، ص 642، رقم:70.
✅ مستند به سند فوق و صدها نمونه مشابه دیگر، مورخین و محدثین و علمای رجال اهل سنت از ذکر اعمال سیئه و ظلم های خلفا اعراض میکردند. چه انتظاری است که مورخین و محدثین اهل سنت در کتب خودشان صراحتا بنویسند: عمر حضرت زهرا سلام الله علیها را به شهادت رساند؟ اساسا چه اعتباری به جرح و تعدیل علماء اهل سنت درمورد راویان است؟ جرح و تعدیلی که متاثر از فضای ترس از حکام می بود؟
مبتنی بر داده های فراوان دیگر، از یک سو نواصب و دشمنان اهل بیت علیهم السلام توسط رجالیون اهل سنت توثیق می شوند و روایاتشان در کتب صحاح نقل می شود ولی از سوی دیگر، راویانی که محبت به اهل بیت داشته اند، بدون دلیل معتبری، جرح و تضعیف شده اند و روایاتشان ترک شده است.
✴️ به قلم استاد حجت الاسلام موسوی
#رجال
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_تهاجمی
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
طبق معمول شبکه های وهابی شبهه ای در خصوص آیه مباهله انداختن پاسخ و ردیه شبهه مطرح شده از سمت وهابیون را در پستهای بعد میدهیم 👇👇
آیا علمای شیعه معاند بودند؟ یا مجتهد ؟
#نفس #مباهله #افضلیت
شاید بگویند علمای ما اشتباه کردند
ما میگوییم این علما در صدور این نظر ، معاند بودند یا مجتهد ؟
اگر مجتهد هستند پس این مسئله جای اجتهاد دارد و نص صریح نیست
این مطلب حاصل تحقیق دکتر عبدالملک الشافعی است
شیعیان همیشه به آیه مباهله استدلال میکنند و از کلمه أنفسنا در آیه اینگونه استدلال میکنند که حضرت علی نفس پیامبر است پس او مساوی با پیامبر است و کسی که مساوی با پیامبر است از همه خلائق افضل است .
علامه و فقیه بزرگ شیعه اسماعیل خاجوئی این ادعا را قبول ندارد و آن را ناشی از تقلید کورکورانه میداند و آن را ادعایی فاقد دلیل معرفی کرده .
این عالم معتبر شیعه مانند اهل سنت پذیرفته که کلمه نفس در قرآن در آیات مختلف آمده و به معنای مساوی بودن نیست .
علامه معتبر شیعه : تعبیر نفس در قرآن در آیات دیگری هم آمده و در آیه مباهله به معنای وجوب احترام و محافظت است
العلامه الخاجوئی : فكذا قوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» من غير فصل، و كثيراً ما يعبّر عن القريب النسبي بل عن المشتركين في ملّة بالنفس كقوله تعالى: «فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» [4] أي: ليقتل بعضكم بعضاً، أمر من لم يعبد العجل من قوم موسى أن يقتل من عبده، و قوله تعالى: «وَ لٰا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» [5] أي: لا يقتل بعضكم بعضاً؛ لأنّكم أهل دين واحد فأنتم كنفس واحدة، صرّح بذلك أهل التفسير و عدّوا منه 👈قوله تعالى: «فَسَلِّمُوا عَلىٰ أَنْفُسِكُمْ» [6]. و قد تطلق النفس على الجنس و النوع كقوله تعالى: «لَقَدْ جٰاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ» [7] 👈و قوله: «لَقَدْ مَنَّ اللّٰهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ»
👈أي: من جنسهم كما في مجمع البحرين [2]. و أمثال ذلك في كتاب اللّٰه العزيز غير عزيز، فيكون مجازاً من الكلام أُريد به المبالغة، كما في حديث السفر: «و ابدأ بعلف دابّتك فإنّها نفسك» [3] أي: كنفسك فكما تحتفظ على نفسك فاحتفظ عليها. و مثله «فاطمة بضعة منّي، و هي قلبي، و هي روحي التي بين جنبي» [4] و قوله: «عترتي من لحمي و دمي» و أمثال ذلك، فكما لا يلزم في هذه الصور المساواة في الدرجة و الفضيلة، فكذا هنا من غير فرق. 👈فيكون المراد بقوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» من هو بمنزلتها في وجوب رعايتها و المحافظة عليها، 👉 كما أنّ المراد بقوله «وَ أَنْفُسَكُمْ» كذلك، و هذا أمر ظاهر بقرينة المقام، و لا يشتبه علىٰ من له أدنى درئه بالكلام. و يظهر منه خصوصيّته (عليه السلام) برسول اللّٰه و كونه محبوباً له، فيدلّ علىٰ فضيلته و فضيلة الذين أتى بهم الرسول (صلى الله عليه و آله) إلى المباهلة، و على أنّهم أفضل من سائر الصحابة، و أحبّ إلى رسول اللّٰه منهم كما أشار إليه صاحب التجريد [5] و إلّا لقال المنافقون: إنّ الرسول لم يدع للمباهلة من يحبّه و يحذر عليه من العذاب. و أمّا أنّه يدلّ على أنّه مساوٍ له في المرتبة و الفضيلة و القرب من اللّٰه فكلّا و حاشا؛ إذ لا دلالة له عليه بواحد من الدلالات. ثمّ إنّي إلى الآن لم أر في كلام أحد من علماء الشيعة قديماً و حديثاً 👈ممّن له أدنى فطانة و أخذ فطانته بيده 👈و لم يقلّد فيه أحداً أنّه استدلّ بهذه الآية على المساواة بينهما، إلّا في كلام الفاضلين آية اللّٰه العلّامة و ابنه فخر المحقّقين و زين المدقّقين .
كتاب جامع الشتات - الشيخ الخواجوئي
🌐 لينك
https://lib.eshia.ir/86716/1/200
◀️ عالم معتبر شیعه به شدت انکار میکند که حضرت علی مساوی با پیامبر باشد
الخواجوئی : واما انه يدل على انه مساو له في المرتبة والفضيلة والقرب من الله 👈، فكلا وحاشا ؛ اذ لا دلالة له عليه بواحد من الدلالات.
📙 کتاب الدّرر الملتقطة في تفسير الآيات القرآنيّة ص 79 - الخواجوئي، محمد إسماعيل
🌐لينك
http://ar.lib.eshia.ir/71666/1/79
شیخ طوسی و شیخ مفید هم اعتراف کرده اند این مسئله بین علمای شیعه اختلافی است
﷽
📌#پاسخ_شبهه_آیه_مباهله
✍🏻 بررسی دیدگاه علامه فقیه خواجوئی اعلی الله مقامه الشریف درباره دلالت آیه مباهله
🔻از دیرباز یکی از نصوص قرآنی مورد استناد علمای شیعه برای اثبات افضلیت و حقانیت سیاسی امیرالمومنین (ع) آیه مباهله بوده است. بر اساس این آیه با وجود نفس و جان رسول الله (ص) در میان امت، بعد از وفات ایشان امام و خلافت شایسته نیست به دیگری برسد.
🔺علامه فقیه خواجوئی در کتاب «جامع الشتات» در ضمن نقد دیدگاه ابن سینا گفته است:
🔹«... بر اساس حکم عقل لازم است خلیفه رسول الله (ص) افضل مردم زمان خود باشد بلکه او باید صاحب نفس قدسیه و صاحب معجزه برای اثبات امامت خود بوده تا نشانه ای بر ملک و سلطنت الهی او باشد بلکه بالاتر خلیفه رسول الله (ص) باید قدرت تصرف و ولایت تکوینی در همه اجزای عالم را داشته باشد.
«... و بالجملة: يكون أشبه الخلائق بالنبيّ صلى الله عليه و آله نفساً و روحاً و علماً و عملاً، و ما هو في المشارق و المغارب إلّا علي بن أبي طالب عليه السلام كما أُشير إليه بقوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» فكان هو الخليفة بالحقّ ظاهراً و باطناً، شيّد به اللّٰه هذا الدين...»
خلاصه آنکه امام و خلیفه باید شبیه ترین خلائق به پیامبر (ص) از نظر نفس، روح، علم و عمل باشد و این شخص در شرق و غرب عالم کسی جز علی بن ابیطالب علیهماالسلام نیست. بر این امر _شباهت تام وجود محمدی و علوی _ خداوند در آیه مباهله در فراز «وَ أَنْفُسَنٰا»(آل عمران/ 61) اشاره کرده است و بدین سبب فقط آن حضرت ظاهرا و باطنا خلیفه برحق است است و خداوند با وجود آن حضرت دین خود را مستحکم کرده ... »
📚جامع الشتات (خواجوئی)، صفحه: ۱۳
🌐 https://lib.eshia.ir/86716/1/13
🔸مبتنی بر این گزارش، فقیه خواجوئی حضرت علی (ع) را شبیه ترین فرد به رسول الله (ص) می داند و آیه مباهله را دلیل و نص محکم و قطعی ولایت و خلافت امیرالمومنین (ع) دانسته است.
🔻با وجود این فقیه بزرگ در جای دیگری از کتاب خود _ صفحه 201 _ ضمن پذیرش دلالت قطعی آیه بر افضلیت و ولایت وخلافت امیرالمومنین(ع) دیدگاهی را که مستند به آیه مباهله قائل به مساوات و یکسان بودن مقام و درجه رسول خدا (ص) با حضرت علی (ع) است را رد کرده است.
🔺بسیار روشن است که هیچ کدام از علمای شیعه قائل به برابری نفس محمدی و علوی در مقام و درجه قرب الهی نیستند! مراد از قائلین به مساوات، مساوات در مقام ها و عناوین حقوقی مثل ولایت، عصمت، امامت و ... است هر چند که این عناوین نسبت امیرالمومنین (ع) فرع و جلوه ای از ولایت، عصمت و امامت نبوی است. آن حضرت پرورش یافته، خادم و عبد رسول خدا (ص) و جلوه ای از شخصیت محمدی است.
✅ با وجود تصریحات متعدد علامه خواجویی نسبت به این حقایق، وهابیت نادان با کج فهمی خود توهم نموده که آیه مباهله نص و دلیل بر افضلیت، خلافت و عظمت وجودی امیرالمومنین (ع) نیست!
#مباهله
#تبلیغ_هجومی
#جهاد_تبیین
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u