10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁
⏺ ولات و شهادت در خانه خدا ... .
✅ آیه الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#ذکر_یونسیه
✍ اهل معرفت، آنها كه در عرفان خداوند از کمّل هستند، منتهای سير را ذكر يونسيه میدانند. مداومت به این ذکر در سجده، قلوب مستعدّین سير إلی اللّٰه را نورانی میکند.
حضرت یونس -علینبیناوآلهوعلیهالسلام- در زندانِ شكم ماهی گفت: ﴿لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.﴾
سيدالشهدا علیهالسلام در دعای عرفه بعد از اين جمله، يازده جملهی ديگر اضافه كرد؛ معنايش اين است كه يونس در مرتبهی اول و حسين بن علی علیهالسلام در رتبهی دوازهم است و فوق اين عدد ديگر رتبه نيست.
تمام مراحل شهور معرفت كه باطن اين آيه است، در دعای عرفه طی شده است؛ در حقیقت امام حسین علیهالسلام به یونس علیهالسلام میفرماید: تو چنین گفتی: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»، ولکن مراتب دیگر مانده كه من بیان میکنم: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِينَ، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ…²»
هر یک از اين جملهها اقيانوسی از معارف الهی میباشد كه هزاران جبرئیل و میکائیل و اسرافیل در اين دريای بیپايان مستغرق است.
چه کسی درک میکند وقتی آن حضرت میفرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ»، چگونه دوازه مرتبهی توحيد را طی مینماید؛ از توحيد در مقام احديّت، توحيد در مقام الوهيّت، توحيد در مقام ربوبيّت، تا به توحيد در مقام محبت رسیده و میفرماید:
تَرَكْتُ الْخَلْق طُرّاً فِي هَوَاكَا
و أيتمت العيال لكى أراكا
فـلو قـطّعتنى فى الحبّ إربا
لما حنّ الفؤاد إلى سواكا³
تمام عرفای اولين و آخرين در «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ» اول او واماندهاند، تا چه رسد به مراحل بعدی که آن حضرت در بیانش طی کرده است
📚 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی
۱۵/ اسفند/ ۱۳۸۰
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁
◀️ شیرین تر از شعر شهریار
✅ آیه الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
❁﷽❁
#ابوحنیفة_یهودی
1️⃣ خطیب بغدادی، امام، علامه و مفتی اهل سنت است. او شرح حال مفصلی از ابوحنیفه بیان کرده است که شنیدن آن برای جوانان اهل سنت جالب است.
2️⃣ خطیب با استناد به اقوال بزرگان اهل سنت، گمراه بودن ابوحنیفه را، امر اجماعی دانسته است:
🔺«...سمعت أبا بكر بن أبي داود السجستاني يوما وهو يقول لأصحابه ما تقولون في مسألة اتفق عليها مالك وأصحابه والشافعي وأصحابه والأوزاعي وأصحابه والحسن بن صالح وأصحابه وسفيان الثوري وأصحابه وأحمد بن حنبل وأصحابه فقالوا له يا أبا بكر لا تكون مسألة أصح من هذه فقال هؤلاء كلهم اتفقوا على تضليل أبي حنيفة»
🔹«... از ابن ابی داود سجستانی شنیدم که روزی به اصحاب خود می گفت: نظر شما در مساله ای که مالک، شافعی، اوزاعی، حسن بن صالح، سفیان ثوری، احمد بن حنبل و اصحابشان در مورد آن اتفاق نظر دارند، چیست؟ آنها گفتند: ای ابوبکر! هیچ مساله ای صحیح تر از این نیست! ابن ابی داود گفت: این افراد همگی بر گمراهی ابی حنیفه اتفاق نظر دارند!»
📚 تاريخ بغداد، ج13، ص 394
3️⃣ عجیب تر آن که، مستند به سخن ابن ابی شیبة_ امام، محدث بزرگ و استاد بخاری_ ابوحنیفه یهودی است!
🔺«... سمعت بن أبي شيبة وذكر أبا حنيفة فقال أراه كان يهوديا»
🔸«... وقتی سخن از ابوحنیفة شد، از ابن ابی شیبه شنیدم که گفت: معتقد هستم او #یهودی است!
📚 تاريخ بغداد، ج13، ص 441
✅ آیا ابن ابی شیبه دروغ گفته است؟ در این صورت چرا دین و احادیث خود را از یک دروغگو می گیرید؟ اگر راست گفته است، چرا دین خود را از یک #یهودی و فردی گمراه اخذ می کنید؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
#نفوذ_یهود
1️⃣ «سلیمان بن مهران کاهلی» معروف به أعمش، حافظ، امام، شیخ الاسلام و از بزرگ ترین محدثین اهل سنت است.
📚 ذهبي، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد، سير أعلام النبلاء،ج:11، ص: 283، مؤسسة الرسالة، 23 جلد
2️⃣ «مجاهد بن جبر» تابعی بزرگ، امام و شیخ در تفسیر در نزد اهل سنت است. در «موسوعة اطراف الحدیث» بیش از چهار هزار و هفتصد بار، نام او اسناد روایات اهل سنت وارد شده است. با این حال اعمش درباره او گفته است:
🔹 «... قَالَ أَبُو بَكْرٍ بنُ عَيَّاشٍ: قُلْتُ لِلأَعْمَشِ: مَا بَالُهُم يَتَّقُوْنَ تَفْسِيْرَ مُجَاهِدٍ؟ قَالَ: كَانُوا يَرَوْنَ أَنَّهُ يَسْأَلُ أَهْلَ الكِتَابِ...»
📚ذهبي، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد، سير أعلام النبلاء،ج:8، ص: 8، مؤسسة الرسالة، 23 جلد
http://up44.ir/zxtdeued 👈 :تصویر سند
3️⃣ «ابوبكر بن عیاش نقل می کند: به اعمش گفتم: محدثین و علما را چه شده است که از تفسیر مجاهد پرهیز می کنند؟ او گفت: آنها معتقد هستند همانا مجاهد[در تفسیر آیات قرآن] از اهل کتاب ( یهود و مسیحیت) سوال می کرد».
به تصویر سند در زیر مراجعه کنید.
✅ آیا به روایت های کسی که در تفسیر و فهم دین و قرآن از اهل کتاب کمک می گیرد، می توان اعتماد کرد؟ این در حالی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله دستور داده است که سخنان آنها را تصدیق نکنید! پیامبر صلی الله علیه و آله با توبیخ شدید خلیفه دوم می فرماید:
🔹« ... وعن جابر أيضا قال : نسخ عمر كتابا من التوراة بالعربية فجاء به إلى النبي فجعل يقرأ ووجه رسول الله صلی الله علیه و سلم تغير فقال رجل من الأنصار : ويحك يا ابن الخطاب ألا ترى وجه رسول الله صلی الله علیه و سلم فقال رسول الله صلی الله علیه و سلم: لا تسألوا أهل الكتاب عن شيء فإنهم لن يهدوكم وقد ضلوا وإنكم إما أن تكذبوا بحق أو تصدقوا بباطل والله لو كان موسى بين أظهركم ما حل له إلا أن يتبعني»
🔺«... جابر می گوید: عمر بن خطاب کتابی از تورات را به عربی نوشت و آن را نزد رسول الله صلی الله علیه و آله شروع به خواندن نمود در حالی که چهره رسول خدا صلی الله علیه و آله از شدت عصبانیت تغییر یافت. یکی از مردان انصارگفت: وای بر تو ای پسر خطاب! مگر چهره پیامبر خدا صلی الله علیه و آله را نمی بینی؟ رسول گرامی صلی الله علیه و آله فرمود: از اهل کتاب چیزی سوال نکنید زیرا آنها شما را هرگز هدایت نمی کنند در حالی که خود آنها گمراه هستند و شما(با تبعیت از اهل کتاب) یا حقی را تکذیب می کنید و یا یک امر باطلی را تصدیق می نمایید. به خداوند سوگند اگر موسی علیه السلام در پیش روی شما بود برای او حلال نبود مگر اینکه از من تبیعت کند».
📚 هیثمی، نورالدین علی بن ابی بکر، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج1، ص 421، دار الفكر، بيروت - 1412 هـ، 10 جلد
http://up44.ir/nbtd8r2f 👈 لینک تصویر سند
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍ اعتراف خطیر من علماء اهل السنه
⏺ عمر بن الخطاب من المابونین
◀️ له داء علاجه ماء الرجال
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
✍️ مناظره شیعه و اهل سنت و طرح مباحث مرتبط با امامت در ابرگروه «هم اندیشی دانشگاه امامت»
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
✍ شبهه شبکه های وهابی و ناصبی
👇👇👇
◾️داستان های رمانتیک و بیغیرتی در کتب شیعه!
1⃣سلمان به خانه فاطمه میرود در حالیکه علی در خانه نبوده!
قَالَ سَلْمَانُ الْفَارِسِيِّ (رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ):
خَرَجَتْ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ذَاتَ يَوْمٍ وَ أَنَا أُرِيدُ الصَّلَاةَ، فَحَاذَيْتُ بَابَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فَإِذَا أَنَا بِهَاتِفٍ مِنْ دَاخِلِ الدَّارِ وَ هُوَ يَقُولُ: اشْتَدَّ صُدَاعُ رَأْسِي، وَ خَلَا بَطْنِي، وَ دَبِرَتْ كَفَّايَ مِنْ طَحْنِ الشَّعِيرِ. فَمَضَّنِي الْقَوْلُ مَضّاً شَدِيداً، فَدَنَوْتُ مِنَ الْبَابِ فَقَرَعْتُهُ قَرْعاً خَفِيفاً، فَأَجَابَتْنِي فِضَّةُ، جَارِيَةُ فَاطِمَةَ (عَلَيْهَا السَّلَامُ)، فَقَالَتْ: مَنْ هَذَا؟فَقُلْتُ: أَنَا سَلْمَانُ ابْنُ الْإِسْلَامِ.
قَالَتْ: وَرَاءَكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، فَإِنَّ ابْنَةَ رَسُولِ اللَّهِ مِنْ وَرَاءِ الْبَابِ، عَلَيْهَا الْيَسِيرُ مِنَ الثِّيَابِ.
فَأَخَذْتُ عَبَاءَتِي فَرَمَيْتُ بِهَا دَاخِلَ الْبَابِ فَلَبِسَتْهَا فَاطِمَةُ (عَلَيْهَا السَّلَامُ) ثُمَّ قَالَتْ: يَا فِضَّةُ، قُولِي لِسَلْمَانَ يَدْخُلُ، فَإِنَّ سَلْمَانَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ.فَدَخَلْتُ فَإِذَا أَنَا بِفَاطِمَةَ جَالِسَةً
ترجمه:سلمان میگوید میخواستم بروم به مسجد که نزدیک درب خانه علی شدم دیدم از داخل خانه صدایی می اید که گفته میشد سردردم زیاد شده پوست دستهایم کنده شده وشکمم خالی از غذاست! سلمان میگوید خیلی بهم برخورد لذا در زدم خدمتکار خانه امد وگفت کیستی؟ من گفتم سلمان هستم، خدمتکار گفت برگرد ای سلمان! فاطمه الان لباس نازک بر تن دارد. سلمان میگوید منهم عبایم را فرستادم داخل گفتم این را بپوشد! سپس فاطمه هم انرا پوشید وبه خدمتکار گفت بزار بیاید داخل او از خودمان است! سپس سلمان میگوید داخل خانه شدم وکنار فاطمه نشستم!
📕الخرائج و الجرائح 2: 530/ 6.
📕 دلائل الإمامة جلد : 1 صفحه : 140
ادامه دارد...
ادامه متن شبهه شبکه های وهابی و ناصبی
👇👇
2⃣کمک کردن سلمان به فاطمه در کارهای خانه در غیاب علی!
قُلْتُ: فَاخْتَارِي إِحْدَى الْخَصْلَتَيْنِ: إِمَّا أَنْ أَطْحَنَ لَكِ الشَّعِيرَ، أَوْ أُسْكِتَ لَكِ الْحَسَنَ.
قَالَتْ: يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، أَنَا أُسْكِتُهُ فَإِنِّي أَرْفَقُ، وَ أَنْتَ تَطْحَنُ الشَّعِيرَ.
سلمان گفت به فاطمه گفتم یا بگذار من آرد درست کنم یا بگذار حسن را برایت ساکت کنم😐فاطمه هم گفت من مهربانترم من حسن را ساکت میکنم تو گندم ها را آرد کن.
3⃣سکانس سوم سلمان به علی میگوید به زنت کمک کن!
فَلَمَّا فَرَغْتُ مِنَ الصَّلَاةِ أَتَيْتُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَ هُوَ بِيَمْنَةٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ فَجَذَبْتُ رِدَاءَهُ وَ قُلْتُ: أَنْتَ هَاهُنَا وَ فَاطِمَةُ قَدْ دَبِرَتْ كَفَّاهَا مِنْ طَحْنِ الشَّعِيرِ؟!
بعدا سلمان میرود به مسجد و بعد از نماز به علی میگوید ای علی تو اینجایی انوقت زنت پوست دستش کنده شده انقدر گندم ارد کرده؟ 😳
فرض کنید یک مرد غریبه به مردی بگوید من الان در خانه تو پیش زنت بودم لباس نازک به تن داشت من عبایم را بهش دادم بعد کنارش نشستم وکمی در کارهای خانه کمکش کردم ای مرد به زنت کمک کن زشته!
بنظر شما این بی غیرتی آن مرد نیست؟ نمیگوید یعنی چی رفتی خانه من وبازنم نشستی اصلا تو رو صننم...
ولی اما میبینیم که در کتب شیعه این چیزها را در مورد حضرت علی نقل میکنند
حالا حضرت علی وقتی این را میشنود چه میکند؟
4⃣حضرت علی به خانه میرود و برمیگردد به مسجد پیامبر(ص) به او میگوید چه شد که میخندی؟ علی هم گفت:
قَالَ:دَخَلْتُ الدَّارَ وَ إِذَا فَاطِمَةُ نَائِمَةٌ مُسْتَلْقِيَةٌ لِقَفَاهَا، وَ الْحَسَنُ نَائِمٌ عَلَى صَدْرِهَا،
علی گفت وارد منزل شدم دیدم فاطمه به پشت خوابیده حسن هم روی سینه اش خوابیده!
✋🏻اینهمه غیرت نوبره
📕الخرائج و الجرائح 2: 530/ 6.
📕 دلائل الإمامة جلد : 1 صفحه : 140
لینک کتاب
https://lib.eshia.ir/15165/1/140