eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
671 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
4️⃣ نقد چهارم: تفسیر غلط از جریان تحجر و افتادن در دامن التقاط ✍️ حجت الاسلام تقی زاده و آقای کمیلی در تبیین موانع وحدت، یکی از مهم ترین موانع را تحجر در بدنه حوزه معرفی کردند. و راه برون رفت از این مانع را تغییر نگاه حوزه های علمیه از دین را مطرح کردند و یکی از مهم ترین راهکارهای تغییر نگاه غلط حوزه(به زعم گوینده محترم) تاکید بر محوریت صرف قرآن در فهم حقایق دینی و گذر از فهم دین با روایات معرفی کردند و از دید ایشان«منهای قرآن امر دیگری در فهم نباید[معیار] قرار بگیرد!». ✍️می گوییم: یک: جریان تحجر در حوزه امری غیر قابل انکار است. ویژگی های اصلی این جریان نفی نگاه جهانی، جاودانه و جدید به گزاره های فقهی و اعتقادی است. این جریان قدرت فهم صحیح گزاره های دینی را به دلیل عدم معرفت کافی از مبانی اسلامی ندارد. ب: امامین انقلاب برای گذر از این مانع بحث تحول در حوزه با محوریت فقه جواهری و تحکیم عقاید شیعه با محوریت فلسفه وحکمت اسلامی را مطرح کرده اند. ج: از مسلم ترین مبانی اجتهادی و معرفتی امامین انقلاب برای مدیریت مسائل فردی، اجتماعی، نظام سازی و بالاتر شکل گیری امت واحد اسلامی محوریت ثقلین با متد فهم فقه جواهری از آن است. در این روش فهم، قرآن از سنت معصومین علیهم السلام جدا نمی شود. هر نوع گسست بین این دو گمراهی و التقاط خواهد بود. د: تاکید مدعیان وحدت برای انحصار فهم دین در قرآن، خود مهم ترین عامل التقاط و تحجر است چرا که دوری از سنت معصومین علیهم السلام و تاریخمند کردن گزاره های مرتبط با عقاید شیعه و دستورات ائمه علیهم السلام، مقدمه نفی توحید در تشریع و غلطیدن در دامن لیبرالیزم خواهد بود. لیبرالیزم نیز خود سنگی بزرگ در مقابل تحقق حکومت مهدوی حول توحید و نفی طاغوت است. تلقی و فهم شما از امت واحده ابراهیمی، چه تفاوتی با مدینه فاضله مدعیان غرب گرا و پلورالیست ها دارد؟ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ 👨🏻 موندم از صحابه ای که برای پیامبر اون لحظه مسواک میارن ولی قلم و دواتی نمیارن که کل امت از گمراهی نجات پیدا کنه🙄🤔 🧑🏻‍🎓جای تعجب نداره که. اون لحظه جاعل حدیث می خواسته بگه پیغمبر ص میخواد ابوبکر را به جانشینی خودش انتخاب کنه لذا رسول الله ص هوش حواس داره😎 ولی به حضرت علی ع و عدم گمراهی امت تا قیامت برسه شخص اول عالم هستی العیاذ بالله پرت و پلا و هذیان می گه😐 📚 رک: صحیح بخاری، باب مرض النبی ص و وفاته، ح: 4438 و 4431 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
41.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🎬 کلیپ : آثار غضب و نارضایتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎙 🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
👈👈👈کانال استاد عباسی کارشناس شبکه ماهواره ای حضرت ولیعصر ارواحنافداه رو از دست ندید. هم پاسخ به شبهات وهابیون میدن هم پاسخ به حرف های نامربوط افرادی مثل حسن آقامیری هم کلی مباحث معرفتی👌👌 اینم لینکش👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️تکذیب علویون علیه خلفای بنی عباس نسبت به ادعای ابوبکر مبنی بر ارث نگذاشتن انبیای الهی علیه حضرت زهرا سلام الله علیها ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ تکذیب صدیقه طاهره سلام علیها السلام نسبت به ادعای ابوبکر مبنی بر ارث نگذاشتن انبیای الهی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✍️رواج سندسازی، تحریف و جعل حدیث در نزد محدثین اهل سنت 1️⃣ مقدمه اول: در دیدگاه اهل سنت، سند در احادیث مساوی با دین آنها است. سند حکم نردبانی را دارد که با آن به معارف صحیح دینی می رسند. 2️⃣ مقدمه دوم: بر اساس اعتراف علمای اهل سنت بسیاری از محدثین مورد اعتماد آنها اقدام به سند سازی می کردند. برای مثال ابن عدی جرجانی _از بزرگ ترین علمای اهل سنت در علم رجال و حدیث_ در شرح حال «المَعمَری» اعتراف می کند: 🔸«... قال ابن عدي وأما ما ذكر عنه أنه رفع أحاديث وزاد في المتون فإن هذا موجود في البغداديين خاصة وفي حديثهم وفي حديث ثقاتهم فانهم يرفعون الموقوف ويوصلون المرسل ويزيدون في الأسانيد ولولا التطويل لذكرت شيئا من ذلك والمعمري كما قال عبد الله بن أحمد لا يتعمد الكذب ولكن صحب قوما من البغداديين يزيدون ويوصلون والله أعلم.» ♦️ابن عدی جرجانی می گوید: و اما آنچه که ذکر شده است او احادیث بدون سند را مرفوع و متصل به رسول خدا صلی الله علیه و آله می کرد و در متن احادیث از خود اضافه می کرد، این اشکال در احادیث علمای ثقه و مورد اعتماد(🤨😐 با وجود سندسازی ثقه هستند!) حدیثی بغدادی به صورت ویژه وجود داشت. زیرا آنها احادیث غیر متصل به رسول الله صلی الله علیه و آله را تبدیل به متصل و مرفوع می کردند. احادیث مرسل را تبدیل به موصول می نمودند! و در اسناد حدیث از خود مطالبی را اضافه می کردند! اگر خوف از اطاله کلام نبود مواردی از این دست را به عنوان شاهد ذکر می کردم. معمری همانطوری که عبدالله بن احمد بن حنبل می گوید به صورت عامدانه دروغ نمی گفت ولی با محدثین از بغدادی ها نشست و برخواست می کرد که در اسناد روایات تصرف می کردند و به آن می افزودند یا کم می کردند! 📚الكامل في ضعفاء الرجال، ج3، ص: 194 ✅ نتیجه: دین اهل سنت و مخالفان اهل بیت علیهم السلام که بر پایه سند روایات است، مبتنی بر جعلیات و دروغ های علمای حدیثی مثل بغدادی ها است! آیا به دینی که از پای بست ویران است می توان اعتماد کرد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍ مولوی عبدالحمید خواستار برخورد با مامور متخلف به کما رفتن آرمیتا شد😕 . . . حرفی ندارم! فقط یاد این جمله افتادم : خسن و خسین هر سه دختران مغاویه هستن😉 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍️ اخیرا برخی از کنشگران وحدت افراطی و نامنضبط، با استناد به کلیپی تقطیع شده از حجت الاسلام مهدی پور، مدعی برخورد و ابراز ناراحتی آیة الله العظمی بروجردی (اعلی الله مقامه الشریف) از علامه امینی صاحب «الغدیر» در موضوع منابر ایشان در اصفهان شدند. ⏹ در این باره گفتنی است: 1️⃣ یک: حقیر (بهرامی زاد) امروز صبح حقیقت این ماجرا را استادم آیة الله فاضل لنکرانی جویا شدم. ایشان فرمود: انتساب چنین مطالبی که از قول مرحوم بروجردی که بگوید: «ده نفر مثل امینی را فدا می کنم و ...» به ایشان ثابت نیست. ما از مرحوم والد(آیة الله العظمی فاضل لنکرانی، فقیه انقلابی و از برجسته ترین تلامذه محقق بروجردی) چنین اخبار و مطالبی را نشنیدیم. بعلاوه این نوع برخورد ها و کلمات ( به خاطر سستی در محتوا و سخافت آن) به محقق بروجردی قابل انتساب نیست. 2️⃣ دو: اعتبار و عظمت علمی علامه امینی و نیز کتاب «الغدیر»، از دیدگاه محقق بروجردی و شاگردان برجسته او همانند امام خمینی، آیات عظام گلپایگانی، فاضل لنکرانی، منتظری (رضوان الله علیهم)، زنجانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و ... (دامت برکاتهم) بر أحدی پوشیده نیست. علامه امینی در «الغدیر» هزاران نقد علمی، مستند و محکم به مبانی اهل سنت نموده است. صدها مورد از بدعت ها، انحرافات، فضائل جعلی خلفای سابق مثل ابوبکر، عمر، عثمان، معاویه و ... با منطقی قوی و علمی، تبیین و رد کرده است. با اینکه این کتاب در دسترس محقق بروجردی و تلامذه برجسته او بوده، هیچ اشکال و طعنی به روش و شیوه علمی این کتاب وارد نکرده و به هیچ وجه، امر خلاف وحدت و تقریب از آن استشمام ننموده و در آثار علمی و دروس خود همواره به این کتاب سترگ مراجعه کرده اند. 3️⃣ سه: به نظر می رسد هدف از ایجاد چنین تقابلی میان محقق بروجردی و علامه امینی، هجمه به مدافعان و افسران جنگ نرم علیه مبانی شیعه و امامت اهل بیت (علیهم السلام) است. علمایی که روش آنها همانند روش شیخ مفید، علامه حلی، علامه امینی، علامه شرف الدین، علامه مظفر و ... است. این علما با استناد به منابع معتبر اهل سنت به شیوه برهانی و جدال احسن با علمای دیگر مذاهب، مباحثه و مناظره علمی متقن انجام می دهند. بالطبع کسی که چنین سخنان سخیفی را از قول فقیهی بزرگ، علیه علامه امینی بشنود، او را شخصی تندرو، افراطی و ... تصور می کند و دیگر شور شوقی به مطالعه آثار او همانند الغدیر و ... پیدا نمی کند. 4️⃣چهار: مستند به صوتی از مرحوم استاد دوانی (از متخصصین درجه یک تاریخ معاصر خصوصا تاریخ روحانیت شیعه) محقق بروجردی مخالف هر گونه وحدت خارج از چارچوب و بی انضباط بوده است. این فقیه والامرتبه در واکنش به برخی از چهره های معروف که در صدد انتشار مکاتبات سری ایشان با شیخ شلتوت بودند می گوید: «شور وحدت را درنیاورید!» مستند این امر پیوست می شود. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence