eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
599 ویدیو
63 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانشگاه امامت
حدیث از دیدگاه علمای : 1️⃣ أبو حامد الغزالي المتوفى 505 🖌وأجمع الجماهير على متن الحديث من خطبته في يوم غدير خمّ باتّفاق الجميع. 📚سرّ العالمين و کشف ما فی الدارین: ج 1،ص 21،باب فی ترتیب الخلافه و المملکه ،بیروت ،تحقیق: محمد حسن اسماعیل 2️⃣الذهبي المتوفّى سنة 748 که بزرگترین عالم رجال اهل سنت می باشد و تمام تلاش خود را در تضعیف اسناد احادیث فضائل اهل بیت علیهم السلام کرده است : 🖌قال ابن كثير: قال شيخنا الحافظ أبو عبد اللّه الذهبي: الحديث متواتر، أتيّقن أنّ رسول اللّه قاله 📚البداية والنهاية ، ابوالفداء ابن کثیر دمشقی ،مکتبه المعارف ، بیروت ، ج5 ص 233 همچنین ذهبی در تذكرة الحفاظ در شرح حال ابوجعفر طبری به این مطلب اشاره می کند: 🖌 « ولما بلغه ان بن أبي داود تكلم في حديث غدير خم عمل كتاب الفضائل وتكلم على تصحيح الحديث قلت رأيت مجلدا من طرق الحديث لابن جرير فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق» 📚تذكرة الحفاظ، دارالکتب العلمیه، بیروت ، چاپ اول، ج2ص 713 3️⃣قال زين الدين المنّاوي المتوفى 1013 🖌قال حديث متواتر. 📚فيض القدير فی شرح جامع الصغیر : ج 6 ص 218،المکتبه التجاریه الکبری،مصر ، چاپ اول 4️⃣ ادیب و محدث و مفسر بزرگ اهل سنت سیوطی 🖌 ...و رجال أحمد ثقات بل قال المؤلف (جامع الصغير للسیوطی ): حديث متواتر 📚التيسير بشرح الجامع الصغير ، زين الدين المنّاوي، مکتبه الامام الشافعی ،الریاض ،چاپ سوم ، ج 2 ص 442 5️⃣قال الملا علي القاري المتوفى سنة 1014 🖌«والحاصل: أن هذا الحديث صحيح لا مرية فيه، بل بعض الحفاظ عده متواتراً، إذ في رواية أحمد أنه سمعه من النبي(ص) ثلاثون صحابياً، وشهدوا به لعلي لما نوزع أيام خلافته». 📚مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابیح دار الکتب العلمیه ، لبنان، بیروت ، ج11 ص248 6️⃣ قال اسماعیل بن محمد العجلوني المتوفى 1162 🖌 «فالحديث متواتر أو مشهور» 📚كشف الخفاء، موسسه الرسالهلإ تحقيق احمى القلاشلإ بيروت ، ج2 ص274 7️⃣قال الألباني المتوفی: 1420 🖌«وجملة القول أن حديث الترجمة حديث صحيح بشطريه، بل الأول متواتر عنه (صلى الله عليه وسلم)، كما يظهر لمن تتبع أسانيده وطرقه». 📚السلسلة الصحيحة، ج4 ص249 با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله 8️⃣قال الشيخ شعيب الأرنؤوط في تعليقه على مسند أحمد: 🖌«له شواهد كثيرة تبلغ حد التواتر». 📚مسند أحمد، ج1 ص330، تحقيق شعيب الأرنؤوط با جستجو از نرم افزار مکتبه الشامله ✅حدیث غدیر از احادیث متواتر و قطعی می باشد که 160 مرد صحابی و 7 زن صحابی و 100 تابعی آن را روایت کرده اند و قریب به 400 نفر از محدثان و مفسران و مورخان شیعه و اهل سنت آن را در کتاب های خود ضبط کرده اند. 📚شبهات غدیر، عصیری ،سید محتبی، طوبای محبت،چاپ پنجم، جلد 2 ص 155 ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 💢 سیاست بن‌سلمان؛ خالی‌شدن کعبه و شلوغی کلوپ‌های شبانه 🔻 وبسایت "سعودی لیکس" نوشت: 🔹 تصاویری که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، کعبه را بدون حضور نمازگزاران و زائران از سراسر جهان اسلام به تصویر می‌کشد. 🔹 از سوی دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از کلوپ‌های شبانه پر از مردان و زنان سعودی را در آستانه آغاز موسم حج منتشر کرده‌اند. 🔹 کلوپ‌های شبانه همچنان دایر بوده و شهروندان شکایات مختلفی را ارائه کرده و به عدم برخورد رسمی با دیسکوها و کلوپ‌های شبانه، اعتراض کرده‌اند. 🔹 موضوع تنها به نادیده گرفتن این شکایت‌ها خلاصه نمی‌شود و رژیم سعودی اقدام به بازداشت کسانی می‌کند که علیه این کلوپ‌های شبانه و مهمانی‌های پر سر و صدا شکایت می‌کنند. 👈 همه این تناقض‌ها و اقدامات نشان دهنده میزان تلاش بن سلمان برای از بین بردن هویت اسلامی مکه و مدینه است. ✅ آثار تفکر هنوز ادامه دارد. از یزید شرابخوار سگ باز که کعبه را به آتش کشید، تا بن سلمان ابومنشار ... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧ ◀️ قد نری فی الفیلم بأنّ «بن باز» _من کبار مفتی الوهابیة فی زماننا_ یدافع عن معاویة و یزید (لعنة الله علیهما) حینما قد اخرج ابن عساکر فی تاریخه بأنّ: ♦️ «... ولا الخليفة المداهن يعني معاوية ولا الخليفة المأبون يعني يزيد بن معاوية ...» 📚 تاريخ دمشق - (37 / 135) ✅ فمرحبا بأهل السنة!! اتخذوا المأبونین اولیاء... . ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
✧❁﷽❁✧ 1⃣ بر اساس روایات قطعی حضرت علی (ع) اولین کسی است که به پیامبر(ص) ایمان آورد. بعد از فتنه سقیفه، بازار احادیث جعلی و دروغ به نفع صحابه دیگر، با هدف تقابل با فضائل امیرالمومنین(ع)، رونق خاصی یافت. 2⃣ در برخی موارد جاعلان حدیث ناشیانه عمل نموده و اسباب زحمت علمای توجیه گر اهل سنت شده اند. برای مثال سعید بن مسیب از سعد بن ابی وقاص روایت می کند: 🔹 « مَا أَسْلَمَ أَحَدٌ إِلَّا فِي اليَوْمِ الَّذِي أَسْلَمْتُ فِيهِ، وَلَقَدْ مَكَثْتُ سَبْعَةَأَيَّامٍ، وَإِنِّي لَثُلُثُ الإِسْلاَمِ» 🔸 هیچ کس در روزی که من مسلمان شدم مسلمان نشد. من هفت روز مکث کردم و همانا من سومین مسلمان هستم! 📚 صحیح بخاری، فضائل الصحابه، باب مناقب سعد بن ابی وقاص، ح ۳۷۲۷ 3⃣ این ادعا در حالی است که بنا بر قطعیات تاریخی نزد اهل سنت، بعد از پیامبر (ص) اسلام حضرت خدیجه (س) و حضرت علی(ع) ابوبکر چهارمین مسلمان( یا اولین مسلمان از بزرگ سالان) است. با این حساب سعد بن وقاص باید پنجمین مسلمان باشد نه سومین. 4⃣ این دروغ بزرگ با در نظر گرفتن روایت عمار(رضوان الله علیه) بیشتر روشن می شود. او می گوید: 🔹«رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّه (ص) وَمَا مَعَهُ إِلَّا خَمْسَةُ أَعْبُدٍ وَامْرَأَتَانِ، وَأَبُو بَكْرٍ» 🔸 پیامبر (ص) را دیدم که هیچ مسلمانی غیر پنج عبد و دو زن و ابوبکر با او نبودند. 📚 صحیح بخاری، فضائل الصحابه، باب حدثنا الحمیدی، ح ۳۶۶۰ 5⃣ با این حساب سعد بن ابی وقاص باید دهمین مسلمان باشد نه سومین! ✅ در جرم شناسی جنائی قانون معروفی به نام است که می گوید: غیر ممکن است مجرم و دروغگو در صحنه جنایت، از جرم و سخن کذب خود نشانه ای بر جا نگذارد! پلیس زیرک باید دنبال آن نشانه ها و سرنخ ها باشد! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ◀️ پیروان مکتب سقیفه تمام تلاش خود را در جهت دشمنی با غدیر به کار بردند. مهم ترین علت این دشمنی، شیعه شدن مردم با شنیدن حدیث غدیر است. شیخ مفید مناظره ی عجیبی را بین ابوحنیفه و هیثم بن حبیب صیرفیّ نقل کرده است: ✍ هیثم بن حبیب صیرفیّ نقل می کند که روزی ابوحنیفه نزد ما آمد. سخن از امیرالمومنین (ع) و واقعه غدیر به میان آمد. ابوحنیفه گفت: 🔸 من به دوستان خود سفارش کرده ام که شما اعتراف به(صحت و وقوع) واقعه غدیر نکنید تا آنها(شیعیان) نتوانند برعلیه شما به آن استدلال کنند. ✍ هیثم از گفته ابوحنیفه به شدت ناراحت شد و گفت: 🔹چرا به وقوع و صحت آن اعتراف و اقرار نکنیم؟ آیا تو حدیث غدیر را قبول نداری؟ 🔸ابوحنیفه گفت: من حدیث غدیر را قبول دارم و به من روایت شده است. 🔹هیثم گفت: پس چرا بدان اعتراف و اقرار نمی کنی؟ در حالی که زید بن ارقم صحابه رسول الله (ص) روایت کرده است که حضرت علی (ع) در میدان کوفه صحابه ( بیش از ۳۰ صحابه) را قسم داد که به آن شهادت دهند(و آنها نیز شهادت دادند) 🔸ابوحنیفه گفت: آیا نشنیده ای که عده ای در حدیث غدیر جنجال کردند و به همین خاطر بود که علی (ع) برای صحت آن از صحابه شهادت گرفت؟ 🔹هیثم گفت: پس (تو می گویی) ما علی (ع) را تکذیب کنیم و سخن او را نپذیریم؟ 🔸ابوحنیفه گفت: ما نه علی(ع) را تکذیب می کنیم نه سخن او را رد می کنیم! اما تو می دانی که مردم به خاطر این حدیث در حق علی(ع) غلو می کنند(یعنی معتقد به خلافت بلافصل او می شوند) 🔸هیثم گفت: رسول خدا حدیث غدیر را گفته و خطبه آن را ایراد کرده ولی ما از اعتراف و اقرار بدان دوری می کنیم و به خاطر غلو کسی یا ایراد دیگری از اقرار به آن ترس داریم. 📚 امالی شیخ مفید، صص۲۶ و ۲۷ ❇️ چراغی را که ایزد برفروزد ❇️ کَسَش گر پف کند، ریشش بسوزد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ◀️ شبهه: چرا حضرت علی (ع) وقتی به حکومت رسید، حق خود را از خمس و فدک و .‌‌.. را نگرفت؟ این نشان می دهد حضرت حقی از خمس و ... ندارد. ❇️ پاسخ: ◀️ عدم مطالبه یک حق مسلم، هیچ دلیلی بر نداشتن آن حق نیست. مطالبه یک حق ممکن است مبتلا به موانعی باشد که مطالبه آن را از مصلحت و حکمت خارج کند. ◀️ امام شافعی و بیهقی (از بزرگ ترین فقها و علمای اهل سنت) روایت کرده اند که امیرالمومنین (ع) در جواب سوال عبدالله بن عباس درباره سهم خمس ذی القربی می فرماید: 🔸«هُوَ لَكُمْ حَقٌّ، وَلَكِنِّي مُحَارِبُ مُعَاوِيَةَ، فَإِنْ شِئْتُمْ تَرَكْتُمْ حَقَّكُمْ مِنْهُ» 🔹این خمس حق شما (ذی القربی)است ولی من مشغول جنگ با معاویه هستم شما اگر می خواهید حق خود را از خمس رها کنید. 📚 سنن بیهقی، دار الباز، ج۶، ص ۳۴۳ ◀️ بر اساس این روایت: 1⃣ حضرت علی (ع) تصریح به ذی حق بودن خود و اهل بیت (ع) درباره خمس و ... کرده است. ایشان اجتهادات(بخوانید غصب و چپاول) خلفای قبلی را به هیچ وجه نپذیرفته است. 2⃣ علت عدم اقدام امیرالمومنین (ع) در گرفتن حق خود از خمس و ...، مانع بزرگی به نام معاویه بوده است. آن حضرت باید تمام قدرت و امکانات و توجهات دولت خود را، برای حذف راس فتنه و فساد در جامعه یعنی معاویه می کرد. معاویه تهدیدی بود که اساس حکومت و اسلام را نشانه گرفته بود. با وجود این خطر بزرگ پرداختن به مسائل حاشیه ساز دیگر، خلاف حکمت و مصلحت است. ✅ این پاسخ در موضوعات با چالش بیشتر همانند قصاص قاتلین حضرت زهرا (س) نیز جاری است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ بر اساس آمار در صحیح بخاری بیش از 1015 بار اسم عائشه دختر ابوبکر ذکر شده که در این میان حدود 40 بار به حیض و جنب بودن عائشه اشاره شده است. 2️⃣ در مقابل در صحیح بخاری فقط 69 بار اسم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ذکر شده است. در این کتاب تلاش فراوان به جهت سانسور مقامات و فضائل آنحضرت شده است. برای مثال: ⏺ روایت بدون سانسور در تفسیر ثعلبی: 🔸«... عن شعبة عن عمرو بن مرّة عن أبي موسى قال : قال رسول اللّه صلى الله عليه وسلم: كمل من الرجال كثير ، ولم يكمل من النساء إلاّ أربع : آسية بنت مُزاحم امرأة فرعون ، ومريم أبنة عمران ، وخديجة بنت خويلد ، وفاطمة بنت محمد ، وفضل عائشة على النّساء كفضل الثريد على سائر الطعام » 📚 تفسیر ثعلبی؛ ج 9 ص 353 ⏺ روایت سانسور شده در صحیح بخاری: 🔸«... عن شعبة عن عمرو بن مرة عن مرة الهمذاني عن أبي موسى رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه و سلم: كمل من الرجال كثير ولم يكمل من النساء إلا آسية امرأة فرعون ومريم بنت عمران وإن فضل عائشة على النساء كفضل الثريد على سائر الطعام » 📚 صحیح بخاری،فضائل الصحابة، باب فضل عائشة، شماره حدیث3769 ⏹ با مقایسه دو سند فوق روشن می شود که نام حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (سلام الله علیهما)، از لیست زنانی که به بالاترین درجات و قرب الهی رسیده اند، حذف شده است. ✅ حذف فضائل قطعی حضرت فاطمه و خدیجه (سلام الله علیهما) و ذکر فضیلت آبگوشتی برای عائشة، نشانگر رویکرد خاص بخاری و تابعین او، در دشمنی با اهل بیت (علیهم السلام) است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧═ ◀️ نام کتاب: مع الرکب الحسینی من المدینة الی المدینة. این کتاب به فارسی به نام«با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه» ترجمه شده است. ◀️ موضوع کتاب: این کتاب در قالب ادبیات علمی_ تحلیلی_انتقادی وقایع حرکت امام حسین (ع) را در شش مرحله در شش جلد بررسی می کند: 1️⃣ امام حسین(ع) در مدینه منوره و هجرتش از آن جا تا مکه مکرمه 🔸 علی الشاوی 2️⃣ امام حسین(ع) در مکه مکرمه 🔸آیة الله نجم الدین طبسی دام ظله 3️⃣ حوادث و پیش آمدهای راه از مکه تا کربلا 🔸 محمدجواد طبسی 4️⃣ امام حسین(ع) در کربلا 🔸 عزت الله مولایی و محمدجعفر طبسی 5️⃣ حوادث و واقعه های راه از کربلا تا شام 🔸 محمدجعفر طبسی 6️⃣ کاروان حسینی در شام و از آن جا تا مدینه منوره 🔸 محمدامین امینی ✅ این مجموعه قابل استفاده بسیار برای طلاب و مبلغین دینی، اساتید دانشگاه و پژوهشگران است. بهترین و کامل ترین کتاب در نوع خود است که در مجموعه منسجم اتفاقات حرکت حسینی را با رویکرد اجتهادی و انتقادی تحلیل کرده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ حدیث زیر در "صحیح ترمذی" از معتبرترین کتب روایی اهل سنت است. این حدیث از نظر ترمذی، البانی، حاکم نیشابوری، ذهبی و .. صحیح و معتبر است: «...حسين مني وأنا من حسين أحب الله من أحب حسينا حسين سبط من الأسباط » ❇️ «حسین منّی و أنا من حسین »: رسول الله (ص) حسین را از خود و خود را از حسین می داند. این نشانگر عینیت حقیقت محمدیه و حقیقت حسینیه است. اگر در یک جامعه حسین حاضر باشد گویی رسول الله حاضر است! آیا با حضور رسول الله تبعیت از یزید و یزید صفتان جایز است؟ ❇️ «أحبّ الله من أحبّ حسینا»: هر کس حسین را دوست بدارد خداوند را دوست داشته است. محبت به امام حسین باب و جلوه ای از محبت به خداوند است. آیا دین اسلام هدفی جز آشنا کردن بندگان با محبت الهی دارد؟ آیا چنگ زدن به غیر باب محبت الهی جایز است؟ ❇️ «حسین سبط من الاسباط»: حسین سبطی از اسباط است! اسباط در قرآن 12 نفر می باشند. این گویای همان ائمه 12 گانه از عترت رسول گرامی اسلام می باشد که روایات آن در کتب شیعه و اهل سنت متواتر و قطعی است. ✅ آیا با وجود امام الهی، می توان به امامی شیطانی همانند یزید و مروان و ... اقتدا کرد؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از ابو الحسنين 110
✧❁﷽❁✧ 🔴 عکس نوشته فوق توسط وهابیت در راستای دشمنی با عزاداری امام حسین (ع) نشر داده شده است. دقت کنید: 1️⃣ در رابطه با عزاداری سه دسته روایات در منابع وارد شده است: ⏹ روایات دال بر جواز مطلق عزداری برای اموات ⏹ روایات دال بر محبوبیت بسیار عزاداری برای امام حسین (ع) ⏹ روایات دال بر نهی از عزاداری: این دسته از روایات مقید به همراه شدن عزاداری با کلام دال بر عدم رضایت از قضای الهی و عزاداری به شیوه و روش مشرکین _که همراه با دروغگویی برای میت و یا صداهای نامتعارف زنان در نزد نامحرمان و ... بوده است_ می باشد. 2️⃣ با مراجعه به آدرس های ذکر شده روشن می شود که: هیچ نهی صریحی از مطلق عزاداری نشده است بلکه امام حسین (ع) خواهر خویش را دعوت به عزاداری الهی نموده است.(... يا أختاه ...و تعزي بعزاء الله ....). این عکس نوشته به دروغ نهی از عزاداری را به امام نسبت داده است. 3️⃣ با توجه به مصیبت سنگین امام حسین (ع) برای حضرت زینب (س) ایشان قبل از شهادت خواهر خویش را از عزاداری های نوع سوم نهی کرده است. تمام قیام امام همراه با رعایت دستورهای الهی و عزت و ایمان بوده بدین خاطر به خواهر خویش گوشزد می کند که مبادا در مصیبت او میان نامحرمان گریبان چاک کند یا اینکه همانند زنان مشرک ناله زند (بالویل و الثبور)که نشان از عدم رضایت الهی او باشد. 4️⃣ کتب ذکر شده هیچ کدام از معتبرترین کتب شیعه در مباحث حدیثی و فقهی نیست تا بتوان تحریم شرعی عزاداری را از آن استخراج کرد. شایان ذکر است که منبع اصلی فقط ارشاد شیخ مفید است که محقق طبرسی و نوری از آن نقل قول کرده اند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از دشمنی های جریان خبیث بنی امیه با اهل بیت(ع)، دادن و لعن کردن آنها بود. 2️⃣ بوق های تبلیغاتی آن چنان قلب ها را منحرف کرده بود که لعن و سبّ آل محمد (ص) امری عادی شده بود. 3️⃣ سنت خداوند آن بود که در مواردی دشنام دهندگان را عقاب کند تا شاید برخی گیرند! روایت زیر با سندی صحیح در مسند احمد بن حنبل آمده است: ◀️ ابو رجا دوست خویش را نصیحت می کند که علی (ع) و هیچ کدام از اهل بیت ع را دشنام نده! ما یک همسایه ای از قبیله "بنی هجیم" داشتیم که از کوفه آمده بود. روزی گفت: آیا این فاسق فرزند فاسق را نمی بینی؟ خدا او را کشت! منظورش امام حسین (ع) بود (پناه بر خدا) که «... فَرَماهُ الله بِكَوكَبَينِ في عَينَيهِ ، فَطَمَسَ اللهُ بَصَرَه ... در این هنگام خداوند با سنگ آسمانی چشمان او را هدف گرفت و او را کور نمود.» ❇️ هر آن شمعی که ایزد برفروزد ❇️ کسی کش پف کند ریشش بسوزد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ شمس الدین ذهبی عالم متعصب و رجالی و مورخ بزرگ اهل سنت در شرح حال همسر رسول الله (ص) می گوید: 2️⃣ أم سلمة از اولین گروه مهاجران مسلمان به حبشه و سپس به مدینه است. او از زیباترین و باشرافت ترین همسران رسول الله (ص) بود. 3️⃣ زمانی که خبر شهادت امام حسین (ع) را شنید از شدت ناراحتی و غم دیگر توان سخن گفتن نداشت. از شنیدن این خبر بی هوش شد. او بر شهادت سید جوانان اهل بهشت، بسیار غمگین گشت. بعد از شهادت امام حسین (ع) از شدت مصیبت عمرش دوامی نداشت و وفات نمود. ✅ آیا شایسته نیست همه مسلمانان أم سلمة همسر با شرافت پیامبر (ص) را الگوی خویش قرار دهند؟ و توجهی به تبلیغات عفریت صفتان وهابی که عزاداری برای امام حسین (ع) را بدعت می دانند ننمایند؟ ═✧❁دانشگاه امامت❁✧═ 🆔 @Emamat110u
28.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ آیا « یاعلی گفتن» شرک است؟ ⏹ پاسخ آیة الله طبسی دامت برکاته ═✧❁دانشگاه امامت❁✧═ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ⚫️ شبهه: گنبد و بارگاه و ضریح معصومین خصوصیت و امتیازی برای شفا دادن ندارند. ⚫️ طراح شبهه: شبکه های وهابی و جریان روشنفکر غرب زده ⚫️ اهداف شبهه: 🔺 تضعیف اعتقاد شیعیان به ولایت اهل بیت ع 🔺 خرافه جلوه دادن زیارت و توسل ❇️ پاسخ شبهه: 🔷 «حکمت» از اوصاف الهی است. بر این اساس خداوند سم را کشنده و عسل را شفا دهنده قرار داده است. 🔷 حکمت الهی بر آن بوده که برخی از زمان ها و مکان ها مثل شب های قدر و مساجد، با برکت و برخی روز ها و مکان ها نحس باشد. ( رک: عقاید اسلامی در قرآن کریم، علامه عسکری) 🔷 خداوند حکیم از سنگ ها «حجرالاسود»، از خاک ها «تربت کربلا»، از آب ها «زمزم»، از شهرها مکه و ... را تقدس و برکت خاص عنایت فرموده است. 🔷 این عنایت ویژه مخصوص اسلام نیست. در ادیان ابراهیمی و بسیاری از ادیان دیگر نیز این اعتقاد وجود دارد. 🔷 بر اساس آیات و روایات قطعی خداوند در: قرآن، پیراهن حضرت یوسف، عسل، خرما، غبار شهر مدینه، وجود پیامبر ص و ائمه ع (مثل عرق و آب وضو و لباس های مبارک ایشان و ... )، آب زمزم ، آب باران در مواقع خاص و صد ها مورد دیگر قرار داده است. ✅ قبور و حرم های اولیای الهی یکی دیگر از موارد فوق است. اثر گذاری معنوی و شفا دهندگی این بارگاه های ملکوتی به تواتر و قطع رسیده است. 📖 کافی است به قسمت ثبت معجزات برخی از این حرم ها، خصوصا حرم رضوی مراجعه کنید! موارد متعددی با اسناد قطعی ثبت شده است. 🔷 تاثیر گذاری این سنت الهی (شفا دادن در موارد فوق) بر اساس حکمت الهی است. و اینگونه نیست که همیشه و در هر شرایطی شفا دهنده باشند. ◀️ همانطور که منافقین و کفار باعث ایجاد ظلمات معنوی می شوند و همانند ابری در برابر خورشید هدایت قرار می گیرند، ویروس ها نیز ممکن است در شرایط خاص اثر نامطلوب در مسجد یا عسل یا ضریح بگذارند و مانع بهره برداری از این نعمت ها گردند. 🔷 ویروس به دلیل سرایت سریع و خطر فوق العاده، مانع موقتی تجمع و تبرک و استشفای مومنین ازحرم های اهل بیت ع شده. ⏹ شاید حکمت این مانع موقتی آن باشد که مومنین بدانند این امور همگی، و های الهی هستند! شفا دهنده حقیقی خداوند است. اگر عنایت او نباشد، هیچ چیزی هیچ اثری در عالم ندارد! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ⏹ تفاوت ها و شباهت های داعش با طالبان: ◀️ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان،در نشست علمی «طالبان و داعش، افتراقات و اشتراکات»، گفت: 1️⃣ با این وجود بین آنها اختلافات زیادی در مسائلی چون تکفیر، زیارت قبور، اعتقاد به دموکراسی و تشکیل مجلس ملی وجود دارد. تکفیر طالبان از نوع کلامی و تکفیر داعش از نوع فقهی است. طالبان همه، طلبه‌های مدارس دیوبند هستند و دیوبندی‌ها از نظر فقهی مقلد فقه حنفی و از نظر کلامی پیرو تفکر اشعری و ماتریدی هستند؛ گرایشات اهل حدیثی هم به مقدار کمی در آنها ایجاد شده است و نگاه مثبتی به ابن عربی و طریقت‌های نقشبندیه و ...دارند و آن را جزء بهترین طریقت‌ها می‌دانند. ضمن اینکه تفکر ابن تیمیه و سلفیت را هم قبول دارند. استاد فرمانیان با بیان اینکه داعش و طالبان در سه فقره از این چهار موضوع با هم اختلاف دارند و اگر رفتارهای آن شبیه هم هست دلیل بر یکسانی فکر آنها نیست، تصریح کرد: همه طالبان رسما مقلد فقه حنفی هستند و از آن عدول نمی‌کنند و خیلی هم به آن پایبند هستند و با مخالفان با جدیت برخورد می‌کنند؛ حنفی‌ها حتی دست باز نمازخواندن برخی از مالکی‌ها را تحمل نمی‌کنند و در دوره اشغال افغانستان توسط شوروی، نزدیک بود جنگی بین این دو فرقه رخ دهد. دکتر فرمانیان گفت: خیلی از افراد اهل سنت مخصوصا سلفی‌ها و داعشی‌ها قائل به حرمت تقلید هستند و باب اجتهاد را منفتح می‌دانند؛ بنده از بسیاری از آنها پرسیده‌ام مقلد چه کسی هستند گفتند از هیچ کسی تقلید نمی‌کنند. وی افزود: طالبان در کلام، گرایش ماتریدی اشعری دارند ولی داعش صراحتا این تفکر را بدعت و انحراف می‌داند و گرایشات اهل حدیثی در بین اینها رشد کرده است به خصوص بعد از ظهور اسامه بن لادن. از نگاه داعش، طالبان منحرف و بدعت‌گذار هستند. استاد و کارشناس مذاهب و فرق اسلامی ادامه داد: اختلاف دیگر این دو در بحث تصوف و صوفیه است؛ داعش صوفیان را حلولی دانسته و همه آنها را کافر می‌دانند. ابومصعب سوری یکی از بدی‌های طالبان را تاثیرپذیری از تصوف می‌داند، طالبان بر سر مقبره صوفیان رفته و از آنها شفاعت هم می‌خواهند ولی داعش این کار را بدعت و شرک می‌داند. فرمانیان گفت: اخیرا کلیپی منتشر شد که طالبان سر قبر ملاعمر رفتند؛ قبر وی بنا و ساختمان دارد و روی آن نوشته‌اند قبر امیرالمؤمنین مجاهد. جالب اینکه بر سر قبر وی سجده تعظیمی و گریه کردند که این کار بین صوفی‌ها در شبه قاره بسیار رایج و معروف است ولی داعشی‌ها آن را حرام و بدعت می‌دانند لذا وقتی به سوریه حمله کردند قبور را در عراق و سوریه تخریب کردند. 2️⃣ اشتراک داعش و طالبان استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اشتراک جدی بین این دو گروه پذیرش سخنان ابن تیمیه در توحید و شرک است؛ علمای شیعه توحید را ذاتی، صفاتی و افعالی می‌دانند و سنی‌ها هم این را قبول دارند ولی این تیمیه این تقسیم‌بندی را به عبادی، ربوبی و صفاتی تقسیم کرد و بعدها شاه ولی الله دهلوی آن را پذیرفت و رواج یافت. دیوبندی‌های حیاتی که جزء طالبان هستند خیلی به عقاید شیعه نزدیک هستند و حتی مماتی‌ها زیارت قبر پیامبر(ص) را مستحب می‌دانند، حال آنکه داعش همه را از مصادیق شرک می‌داند. وی با بیان اینکه مقوله جهاد در بین این دو اختلافی است، افزود: داعش می‌گوید هر کسی حکمی به غیر ما انزل الله بکند کافر و مهدور الدم است همچنین این فرقه معتقد است همه مسلمین به خاطر پذیرش مجالس ملی مشرک هستند، مرقد امام خمینی و مجلس ایران را با همین تحلیل مورد حمله قرار دادند ولی طالبان مبانی داعش را در این مقوله قبول ندارد؛ از نگاه داعش تمامی مسلمین کافرند چون با آمریکا همراهی دارند و مجلس ملی و زیارت قبور و انتخابات و دموکراسی را قبول کرده‌اند. فرمانیان بیان کرد: طالبانی‌ها تکفیر شیعه را در کتبشان زیاد مطرح کرده‌اند ولی عمدتا از نوع کلامی است و نه فقهی و عملی که منجر به کشتن شیعیان شود. استاد دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه خیلی از طلاب ایران هم تفاوت میان انواع تکفیر را درست متوجه نشده‌اند، گفت: در تکفیر چند عامل مهم است که یکی ضوابط تکفیر است که همه علما گفته‌اند منکر ضروری دین، کافر است، دیگری موانع تکفیر است مانند جهل و اضطرار و خطا و ... است؛ مثلا اگر اسلحه بالای سر کسی بگیرند و بگویند کافر شو نمی‌توان گفت او چون اعتراف کرده کافر است؛ یا در برخی کشورها فرد هیچ حجابی ندارد ولی نماز می‌خواند چون نمی‌داند حجاب جزء ضروریات دین است، یعنی کفر او از روی جهل است. 3️⃣ نه به اسلام طالبانی و داعشی وی تاکید کرد: داعشی‌ها تکفیر فقهی دارند و خودشان مجری حکم هستند و خودشان هم فتوا می‌دهند و جالب اینکه خود را مجتهد مطلق هم می‌دانند؛ در حالی که براساس اعتقاد ما قاضی و حاکم شرع باید حکم دهد و مجری آن باشد.
دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ⏹ تفاوت ها و شباهت های داعش با طالبان: ◀️ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان،در نشس
فرمانیان اضافه کرد: در طالبان عمدتا تکفیر کلامی مطرح است ولی داعش تکفیر فقهی می‌کند، لذا این اواخر شاهد بودیم که ابوبکر بغدادی مسئله و نظریه «گرگ تنها» را مطرح کرد یعنی با هر طریقی که می‌توانید مانند گرگ به جمعیت حمله کنید و همه را زخمی کنید، همانطور که گرگ گله را مورد حمله قرار می‌دهد ولی شاید یک گوسفند بیشتر نخورد. استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ما نه اسلام طالبانی و نه اسلام داعشی می‌خواهیم و هیچکدام را قبول نداریم و اسلام بدون خشونت را می‌پذیریم ولی این تفاوت بین آنها وجود دارد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
فرمانیان اضافه کرد: در طالبان عمدتا تکفیر کلامی مطرح است ولی داعش تکفیر فقهی می‌کند، لذا این اواخر ش
سلام علیکم به نظر بنده این بنده خدا در چند مورد اشتباه کرده که به دو مورد برجسته اشاره می کنم . یکی اینکه باید عرض کنم نه حنفی ها و نه نجدی ها هیچ یک معتقد به تکفیر کلامی و فقهی نیستند بلکه این اصطلاح متعلق به اهل تشیع است . دوم اینکه جهاد با آمریکا و ناتو و سایر اشغالگران یک برتری و مزیت است و کسی نمی تواند بگوید ما اسلام بدون خشونت را می پذیریم . این اسلام اصلاً وجود ندارد بلکه ساخته و پرداخته توهمات عده ای است . جهاد در مسیر صحیح آن بر علیه دشمنان اسلام و مسلمین و تحمیل خشونت بر کسانی که مستحقش هستند یک نیاز فطری و شرعی است که بدون آن زندگی دوام نخواهد داشت و امنیت همه از بین خواهد رفت . ◀️ یکی از اعضای کانال دانشگاه امامت نسبت به مطالب استاد فرمانیان
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «ابو عبدالرحمن احمد بن شعیب نسائی» از معروف ترین و بزرگ ترین امامان حدیثی اهل سنت است. او در یکی از روستاهای خراسان به دنیا آمد. او دریایی از علم و دانش بود که صدها نفر از محدثین، از خرمن او خوشه ها چیدند. 2️⃣ «نسائی» با تالیف کتاب «سنن» و «خصائص أمیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع)» خدمت بزرگی به اسلام نمود. او در سال های پایانی عمر خود، به تبلیغ فضائل امیرالمومنین(ع) در شهر دمشق پرداخت زیرا این شهر آکنده از دشمنی با اهل بیت(ع) بود. در آخر نیز نواصب و طرفداران معاویة، او را به شهادت رساندند! 3️⃣ نسائی در علم رجال از بخاری و مسلم نیز سختگیری بیشتری داشت. با این حال او در کتاب خصائص امیرالمومنین(ع) روایت می کند که پیامبر خدا(ص) به حضرت علی(ع) فرمود: 🔸 «إِنَّ عَلِيًّا مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ ، وَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي» ♦️همانا علی از من و من از او هستم و او ولیّ و سرپرست هر مومنی بعد از من است.(رک تصویر بالا) 4️⃣ سند این روایت کاملا معتبر و صحیح است. تضعیف در فقره «من بعدی» _ به جهت آنکه قرینه متصل لفظی برای روشن کردن معنی کلمه «ولیّ» در جانشینی است_ فایده ای ندارد؛ زیرا با سندهای متعدد دیگر نیز وارد شده است: 📚 المعجم الكبير ج12 ص97 و مسند أحمد بن حنبل ج 1 ص 330 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ◀️ عائشه روایت می کند که روزی حسین(ع) بر رسول خدا(ص) در حالی که جبرئیل بر او وحی می فرستاد، وارد شد. پیامبر(ص) به صورت خوابیده بود و حسین(ع) سوار بر او می شد و با او بازی می کرد. جبرئیل به محمد(ص) گفت: آیا او را دوست داری؟ پاسخ داد: چرا او را دوست نداشته باشم او فرزندم است! جبرئیل گفت: آگاه باش این فرزندت را امت تو خواهند کشت! سپس جبرئیل با دستش تربتی سفید رنگ آورد و گفت: ای محمد(ص) خون این فرزندت در این خاک ریخته خواهد شد و اسم این سرزمین «طف» است. جبرئیل از حضور پیامبر(ص) رفت. رسول خدا(ص) در حالی که آن تربت در دستش بود با گریه از اتاق خارج شد. به همسرش عائشه گفت: جبرئیل به من خبر داد فرزندم حسین(ع) در سرزمین کربلا کشته خواهد شد و امت من بعد از من گرفتار فتنه ها می شوند. سپس رسول خدا(ص) با حال گریان نزد اصحابش _ علی(ع)، ابوبکر، عمر، حذیفه، عمار و ابوذر_ رفت آنها علت گریه را جویا شدند پیامبر(ص) فرمود: ♦️«أخبرني جبريل أن ابني الحسين يقتل بعدي بأرض الطف وجاءني بهذه التربة وأخبرني أنا فيها مضجعه»(رک: تصویر بالا) 🔸جبرئیل به من خبر آورده است که فرزندم حسین(ع) بعد از من در سرزمین کربلا به شهادت می رسد و این تربت او است که جبرئیل آورده است. او به من خبر داده که فرزندم در کربلا مضجع خواهد داشت. ⏹ هر فراز از حدیث معتبر فوق سندی روشن بر حقانیت مکتب اهل بیت(ع) است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u