هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═
#مناظره
✍️ ساعت حدود 9 شب بود. وارد مسجد شدم. مسجد شلوغ بود. مولوی خالد با صدای قشنگی #نماز_تراویح می خوند! منم رفتم فیض بردم . ولی از هم اتاقی خودم _ که شیعه بود_ حرف هایی شنیده بودم ... .
👨🎓 مهندس: حاج آقا چرا نمیشه نماز صبح را چهار رکعت خوند؟ صبح ها سرحال تر هستیم که!
👳🏻♂️ مولوی خالد: آقای مهندس احکام عبادی که دست من و شما نیست که هر وقت حال داشتیم بیشتر بخونیم. باید گوش به فرمان خدا و رسول الله ص باشیم.
👨🎓: یعنی اصلا امکان نداره احکام تغییر کنه؟ مثلا یه زمانی بیاد روزه نگیریم یا نماز های روزانه را یک جا بخونیم راحت بشیم؟
👳🏻♂️: نه عزیزم. احکام عبادی اسلام مثل روزه و حج و ... تغییر ناپذیر هستند تا قیامت عوض نمیشن. هیچ کس نمی تواند نماز و روزه و عبادت جدید اختراع کنه. عبادت جدید بدعت هستش و همه بدعت گذار ها جهنمی هستن چون رسول الله ص گفته: کل بدعة فی النار!
👉http://up44.ir/xgqpi5c1👈
👨🎓: تو دانشگاه هم اتاقی من _مهندس علوی_ یک بار بهم گفت که نماز تراویح زمان رسول خدا ص نبوده! خلیفه دوم حضرت عمر رض اختراعش کرد! درسته؟
👳🏻♂️: آره خلیفه دوم رض دید که نماز گزارها در مسجد پراکنده هستن آنها را ملزم کرد نماز های مستحبی ماه رمضان را به جماعت بخونن. کار خوبی بود! هم نشاط نماز بیشتر میشه هم منظم.
👉http://up44.ir/58nxx4qd👈
👨🎓: مگه نگفتین احکام عبادی اسلام دست ما نیست که تغییرش بدیم؟ خب منم الان میخوام نماز صبح را 4 رکعت بخونم چون نشاط دارم! نماز های یومیه را هم یک جا میخونم چون منظم تر هست.
👳🏻♂️: پسر جان خودت را با خلیفه دوم- آن صحابه بزرگ- مقایسه نکن! آنها آگاه تر به احکام اسلام از من و شما هستن!
👨🎓: یعنی چی؟ خود خلیفه دوم اقرار کرده که جماعت خوندن تراویح بدعت هست و زمان رسول الله ص نبوده. تازه مهندس علوی بهم می گفت که خلیفه دوم حکم ساده تیمم را هم بلد نبود! من مهندس و نخبه جامعه هستم تازه حافظ قرآن هم شدم امسال! چرا عمر بتونه تغییر بده من نتونم؟
👳🏻♂️: (صداش بالا رفته بود و بقیه هم داشتن بحث ما را گوش میدادن) مهندس جان! روایت های ما میگن رسول الله روز های آخر در مسجد معتکف بود و مردم باهاش نماز می خوندن و عبادت می کردن!
👨🎓: جایی آمده رسول الله ص گفته باشه نماز تراویح را به جماعت بخونین؟ خود خلیفه دوم گفته صحابه در مسجد نماز تراویح را فردا و پراکنده می خوندن! صد ها صحابه یعنی خبر نداشتن که تراویح را به جماعت بخونن بهتر است؟ بعلاوه مهندس علوی می گفت حتی علمای بزرگ شما گفتن که جماعت نماز تراویح اصلا در زمان رسول الله ص و خلیفه اول رض نبودش. حاج آقا ببین! اینم سند تو گوشی سیو کردم:
🔸 (قال عمر نعم البدعة هذه)، سماها بدعة لانه صلى اللّه عليه وآله وسلم لم يسن لهم الاجتماع لها، ولا كانت في زمن الصدّيق، ولا أول الليل، ولا كل ليلة، ولا هذا العدد»
🔸 (عمر گفت چه بدعت نیکویی است این!) عمر (جماعت خواندن تراویح را) بدعت نامید زیرا رسول الله ص به جماعت خواندن آن را سنت نکرد و این جماعت در زمان ابوبکر نیز نبود! نه در اول شب و نه در همه شب نیز نبود. و نه این تعداد رکعات!
👉http://up44.ir/5cvgwod8👈
👳🏻♂️: این مطلب را باید بررسی کنم... .
👨🎓راستی یادم رفت بهتون بگم. من دانشجوی مهندسی دانشگاه شریف هستم.بعد یک ماه، تو دانشکده بودم ساعت ده صبح پیامک از مولوی خالد به گوشیم آمد:
📩 مهندس یک ماه هست دارم فکر میکنم! کلا بهم ریختم. هر چقد از اساتیدمون سوال کردم فایده نداشت. حرف شما منطقی و صحیح هست. عمر بدعت ایجاد کرده... . برام خیلی سوالات دیگه هم ایجاد شده. شماره مهندس علوی را میخواستم برای تحقیق ... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
💠عایشه: پیامبر در رمضان جز ۱۱ رکعت نماز تهجد نماز مستحبی دیگر نداشتند!!
⁉️اهل سنت #نماز_تراویح را از کجا آوردهاید؟
📚ترجمه صحیح مسلم-كتاب صلاة المسافرين وقصرها-باب صلاة الليل
📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」
➢•| @Emamat110u
🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
#متن_شبهه_وهابی
سوال:علت نبود حتی یک نص صریح از ائمه ویا حداقل ازامام زمان در مورد حکم خمس در دوران غیبت چیست؟
🔔بالفرض میگویم امامان قبل فراموش کردن و مشغول کارهای دیگر بودن وامام زمان هم به علت ترس از جانش نتوانست حکم این مسئله مهم را بگوید ولی چرا نواب اربعه که بزعم شیعه با امام زمان در ارتباط بودند این سوال رو نپرسیدن ؟!
📢درحالیکه در این مورد اختلافات زیادی بین امامیه هست و همین اختلاف و نبود یک نص از یکی از امامان سبب حیرت و اختلاف شدید بین علمای شیعه شده!!!
🔺🔻حال شاید کسی بگوید چه کسی گفته اختلاف هست ویا نص نیست برعکس نص هست زیاد هم هست !!!
🔺🔻میگوییم چنین کلامی را فردی میگوید که جاهل به کتب امامیه و اقوال علمای خود باشد
صرفا برای نمونه کلام دوتن از علمای امامیه رو نقل میکنم
🔷شیخ مفید میگوید
... اختلاف اصحاب ما در این باب به سبب نبودن الفاظ صریح در آن است که معمولًا بدان توسّل میجوییم» (کتاب مقنعه، ص 285).
🔷علی ال محسن از علمای دیگر شیعه پس از نقل سخن مفید میگوید
.. اختلاف اقوال پیرامون هزینه کردن خمس مستقیماً پس از غیبت کبری پدید آمده است،👈 زیرا مسأله، نو ظهور بوده است 👈و پیرامون آن نصّی وجود نداشته👉 که بدان مراجعه شود.👉
(الردالوجیز علی کتاب لله ثم للتاریخ ج: 1 ص: 180)
🔴پس همچنان منتظر هستیم که پاسخ این دو سوال ما داده شود ان شاء الله که همانند امام زمان که در غیبت رفته و پیروان خود را منتظر گذاشته ما رو منتظر نگذارند
دانشگاه امامت
#متن_شبهه_وهابی سوال:علت نبود حتی یک نص صریح از ائمه ویا حداقل ازامام زمان در مورد حکم خمس در دورا
❁﷽❁✧
✍️ پاسخ به سوال مرتبط با خمس
1️⃣ «اصل وجوب پرداخت خمس» یکی از احکامی است که فقهای شیعه و اهل سنت، در مورد آن اتفاق نظر دارند. علاوه بر روایات قطعی، مستند و نص فقها، آیه 41 سوره انفال است:
📚الموسوعة الفقهية الكويتية، ج20، ص 12
📚المقنعة (للشيخ المفيد)؛ ص: 276
2️⃣ بعد از وفات رسول خدا (ص) و شکل گیری بلوای سقیفه و روی کار آمدن خلفائی که نسبت به ساده ترین احکام مثل نماز، تیمم و ... آگاهی نداشتند، اختلاف و گمراهی، دامن همه مسلمین را گرفت! مسلمانان در بسیاری از امور دینی _ از مباحث توحیدی و اعتقادی تا فروعات فقهی_ اختلاف کردند. یکی از اختلافات فقهی مرتبط با مساله خمس، نوع مصرف آن است که حداقل 5 قول و نظر متفاوت، میان فقهای اهل سنت است. این اختلاف فرعی فقهی در میان علمای شیعه نیز وجود دارد:
📚 الموسوعة الفقهية الكويتية، ج20، ص 13
⏹ سبب و علت اختلاف در مصرف خمس امری روشن و بدیهی است. چون:
اولا: ابوبکر و عمر، بر خلاف نصوص قطعی قرآنی و نبوی، فدک و حق خمس حضرت زهرا (س) و ذوی القربی را غصب کردند. هر نوع نقل روایت های مرتبط با حقانیت اهل بیت (ع) و مخالفت با شیخین، جرمی بزرگ بود که به قیمت جان و تاراج ناموس و اموال آن شخص ختم می شد.
ثانیا: دشمنان شیعه همانند بنی امیه و بنی عباس، به جهت محروم کردن ائمه (ع) از پشتیبانی مالی خود، به اسم آن حضرات روایت های دروغین بسیاری جعل کردند. این روایات فراوان دروغین باعث ایجاد شبهه در میان برخی از شیعیان در زمان غیبت شده بود که با مراجعه به فقهای عادل، این مشکل برطرف شده است و هر مکلفی به وظیفه خود عمل می کند.
ثالثا: از نتایج روشن حکومت سقیفه آن است که همواره جان، مال، ناموس خاندان پیامبر(ص) از سوی خلفای غاصب مورد تهدید و تعرض بوده است. این بزرگ ترین طعن و عیب بر مذهب پوشالی اهل سقیفه است نه اهل بیت (ع). آیا برای جوانان اهل سنت سوال نمی شود که چرا همه عترت پیامبر خدا (ص) توسط خلفای منتخب آنها_ مثل عمر، یزید، معاویه، متوکل و ... _ به قتل و شهادت رسیده اند؟
✅ در آخر می گوییم: پاسخ سوال شما بسیار روشن است. اگر شما پیرو ثقلین _ قرآن و عترت رسول خدا (ص)_ باشید، هیچ گاه گمراه نمی شوید! چرا دین و مذهب خود را از یک فرد یهودی می گیرید؟ در نظر ابن ابی شیبه، استاد امام بخاری و از بزرگ ترین محدثان و علمای اهل سنت، #ابوحنیفه_یهودی بوده است:
🔹 «... حدثنا طريف بن عبد الله قال سمعت بن أبي شيبة وذكر أبا حنيفة فقال أراه كان يهوديا»
🔺طریف بن عبدالله می گوید: از ابن ابی شیبه شنیدم که وقتی سخن از #ابوحنیفة شد گفت: معتقد هستم او #یهودی است!
📚خطیب بغدادی، أحمد بن علي أبو بكر، تاريخ بغداد، ج13، ص 441
✍️ #یهودی_بودن #ابوحنیفه در نظر استاد اعظم بخاری!😉منتظر پاسخ هستیم!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍️ تنبیهات شیخ سعید فوده حول کتب ابن تیمیة الحرانی
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
✧❁﷽❁✧
#بدعت_تراویح
✍️ محمد بن عبدالباقی الزرقانی (از فقهای نامدار مالکی مذهب _ متوفای 1122 هجری قمری) در شرح خود بر کتاب "الموطاء مالک بن انس" می نویسد:
🔸 فسماها بدعة لأنه صلی الله علیه وسلم لم یسن الاجتماع لها ولا کانت فی زمان الصدیق وهو لغة ما أحدث علی غیر مثال سبق وتطلق شرعا علی مقابل السنة وهی ما لم یکن فی عهده صلی الله علیه وسلم
🔺 عمربن الخطاب آن را #بدعت نامید، چرا که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به جماعت خواندن آن را تاسیس نکرده بود، در زمان ابوبکر نیز سابقه نداشته است
🔺 لغت بدعت به معنای چیزی است که سابقه نداشته و از نظر شرعی بر چیزی اطلاق می شود که در مقابل سنت و چیزهایی است که در زمان پیامبر (صل الله علیه و آله) وجود نداشته است
📚 شرح الزرقانی علی موطأ الإمام مالک.ج1 ص214.ط بالمطبعة الخیریة
https://modafeemamat.blog.ir/
▪️دل گفت مرا علم لدنی هوس است
▪️تعلیمم کن اگر تو را دسترس است
▪️گفتم که الف، گفت دگر هیچ مگو
▪️در خانه اگر کس است یک حرف بس است
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧
#سانسورچی
1️⃣ بر اساس آمار در صحیح بخاری بیش از 1015 بار اسم عائشه دختر ابوبکر ذکر شده که در این میان حدود 40 بار به حیض و جنب بودن عائشه اشاره شده است.
2️⃣ در مقابل در صحیح بخاری فقط 69 بار اسم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ذکر شده است. در این کتاب تلاش فراوان به جهت سانسور مقامات و فضائل آنحضرت شده است. برای مثال:
⏺ روایت بدون سانسور در تفسیر ثعلبی:
🔸«... عن شعبة عن عمرو بن مرّة عن أبي موسى قال : قال رسول اللّه صلى الله عليه وسلم: كمل من الرجال كثير ، ولم يكمل من النساء إلاّ أربع : آسية بنت مُزاحم امرأة فرعون ، ومريم أبنة عمران ، وخديجة بنت خويلد ، وفاطمة بنت محمد ، وفضل عائشة على النّساء كفضل الثريد على سائر الطعام »
📚 تفسیر ثعلبی؛ ج 9 ص 353
⏺ روایت سانسور شده در صحیح بخاری:
🔸«... عن شعبة عن عمرو بن مرة عن مرة الهمذاني عن أبي موسى رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه و سلم: كمل من الرجال كثير ولم يكمل من النساء إلا آسية امرأة فرعون ومريم بنت عمران وإن فضل عائشة على النساء كفضل الثريد على سائر الطعام »
📚 صحیح بخاری،فضائل الصحابة، باب فضل عائشة، شماره حدیث3769
⏹ با مقایسه دو سند فوق روشن می شود که نام حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (سلام الله علیهما)، از لیست زنانی که به بالاترین درجات و قرب الهی رسیده اند، حذف شده است.
✅ حذف فضائل قطعی حضرت فاطمه و خدیجه (سلام الله علیهما) و ذکر فضیلت آبگوشتی برای عائشة، نشانگر رویکرد خاص بخاری و تابعین او، در دشمنی با اهل بیت (علیهم السلام) است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
⏺ یا حسن علیه السلام
✅ بسیار جذاب و دلنشین
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍ احمد بن حنبل رای ربه فی المنام😳😂😕
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
❁﷽❁
✍️ اهل بیت علیهم السلام سروران بهشت
1️⃣ روایت زیر در صحیح ترمذی وارد شده است و از نظر بسیاری از علمای رجال اهل سنت همانند ترمذی و البانی صحیح می باشد:
« 3781 - حدثنا عبد الله بن عبد الرحمن و إسحق بن منصور قالا أخبرنا محمد بن يوسف عن إسرائيل بن ميسرة بن حبيب عن المنهال بن عمرو عن زر بن حبيش عن حذيفة قال : سألتني أمي متي عهدك تعني بالنبي صلى الله عليه و سلم فقلت ما لي به عهد منذ كذا وكذا فنالت مني فقلت لها دعيني آتي النبي صلى الله عليه و سلم فأصلي معه المغرب وأسأله أن يستغفر لي ولك فأتيت النبي صلى الله عليه و سلم فصليت معه المغرب فصلى حتى صلى العشاء ثم انفتل فتبعته فسمع صوتي فقال من هذا حذيفة ؟ قلت نعم قال ما حاجتك غفر الله لك ولأمك قال إن هذا ملك لم ينزل الأرض قط قبل هذه الليلة استأذن ربه أن يسلم علي ويبشرني بأن فاطمة سيدة نساء أهل الجنة وأن الحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة
قال هذا حديث حسن غريب من هذا الوجه لا نعرفه إلا من حديث إسرائيل. قال الشيخ الألباني : صحيح»
🔸«... زر بن حبیش از حذیفة روایت می کند: مادرم از من پرسید: از چه مدتی است خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله نرسیده ای؟ گفتم: مدت زیادی است که محضر ایشان نرسیده ام![مادرم از دست من ناراحت شد] و از من دلگیر شد. به مادرم گفتم: مرا واگذار نزد پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بروم و نماز مغرب را با او به جا بیاورم و از او بخواهم برای من و شما درخواست بخشش نماید.
نزد نبیّ خدا صلی الله علیه و آله آمدم و نماز مغرب را با او خواندم و رسول الله صلی الله علیه و آله نماز [مستحبی] خواند تا زمانی که نماز عشاء را نیز به جای آورد و سپس [از اقامه نماز خواندن] منصرف شد. من به دنبال ایشان رفتم. آن حضرت صدای مرا شنید و گفت: این چه کسی است؟ آیا حذیفة است؟ گفتم بله! فرمود: حاجت تو چیست؟ خداوند و مادرت را مورد مغفرت قرار دهد.
فرمود: همان این فرشته ای است که تا کنون هیچگاه، قبل از امشب، به زمین نازل نشده است. او از خداوند اذن گرفته است که بر من سلام بفرستد و مرا بشارت دهد که همانا فاطمه سلام الله علیها سید و سرور زنان اهل بهشت است و همانا حسن و حسین علیهما السلام سید و سرور جوانان اهل بهشت هستند.»
📚 ترمذي سلمي، محمد بن عيسى أبو عيسى، الجامع الصحيح سنن الترمذي، ج5، ص: 660، دار إحياء التراث العربي – بيروت، تحقيق: أحمد محمد شاكر، 5 جلد
⏺ لینک تصویر سند:
http://up44.ir/bzgyiw3z
◀️ به تصویر سند در زیر مراجعه کنید
2️⃣ خانه رسول الله صلی الله علیه و آله و حضرت زهرا سلام الله علیها محل رفت و آمد دائمی ملائکه عرشی بود! در شبی فرشته ای از عرش از خداوند اجازه گرفت تا به شرف سلام دادن به اهل بیت علیهم السلام برسد! فرشته الهی سلام خویش را به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله رسانده و اخبار غیبی را خدمت ایشان عرضه نمود.
3️⃣ اخبار غیبی بشارت های الهی برای خاندان رسول الله صلی الله علیه و آله است: «فاطمة سيدة نساء أهل الجنة وأن الحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة» فاطمه سلام الله علیها سروان اهل بهشت می باشد و حسن و حسین علیهما السلام سرور جوانان اهل بهشت هستند.
4️⃣ آیا سزاوار است موجوداتی عرشی که سروران عوالم غیبی و ملکوتی هستند را ترک نموده از افراد دیگر که در گناه و ظلمات غوطه ور هستند، پیروی نمود؟
┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
❁﷽❁
#مناظره_ناب
✍️ در منابع اسلامی آمده است که روزی ابوحنیفة با امام صادق(ع) همسفره شد. وقتی امام(ع)دست از غذا کشید فرمود:
🔹«الحمد لله ربّ العالمين اللّهم هذا مِنك و مِن رسولِك(ص)»
🔸ستايش مر خدا را كه مالك و مدبر همه عوالم است خداوندا این از فضل تو و همچنین از فضل رسول تو است.
✍️ ابوحنیفه با تعجب اشکال به امام (ع) گرفت و گفت:
🔸«يا أبا عبد الله أجعلتَ مع الله شريكا؟»
🔹ای ابو عبدالله! آیا برای خداوند شریک قائل شدی؟
✍️ امام (ع) به او گفت: وای بر تو! همانا خداوند در قرآن می فرماید:
🔹«... وَ ما نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْناهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِه...»(التوبة: 74 )
🔸«... و اين غرور و سرمستى علتى نداشت جز اينكه خدا و رسولش ايشان را از كرم خود توانگر و بى نياز كرده بود...»
◀️ همچنین در جای دیگر خداوند فرموده:
🔹«وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا ما آتاهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَيُؤْتِينَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُه...»(التوبة: 59)
🔸«ولى اگر آنها به حق خود راضى باشند و به آنچه خدا و پيامبرش در اختيار آنها گذارده رضايت دهند و بگويند همين براى ما كافى است و اگر هم نياز بيشترى داريم خدا و پيامبر(ص) از فضل خود به زودى به ما مىبخشند ...»
✍️ ابوحنیفه با سرافکندگی گفت: به خدا قسم گویا تا کنون این دو آیه را از قرآن نخوانده بودم و به گوشم نخورده بود! امام علیه السلام فرمودند: بله تو بی شک این دو آیه را هم خوانده ای و هم شنیدی! ولی خداوند درباره تو و امثال تو فرموده است:
🔹«أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى قُلُوبٍ أَقْفالُها»(محمد: 24)
🔸«چرا در قرآن تدبر نمىكنند؟ مگر بر در دلهايشان قفل زده شده؟»
◀️ همچنین:
🔹«كَلَّا بَلْ رانَ عَلى قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُون» (المطففين: 14)
🔸 «نه، واقع قضيه، اين است كه گناهانى كه كردهاند، در دلهاشان اثر نهاده، و دلها را قساوت بخشيده»
📚 كراجكى، محمد بن على، كنز الفوائد، ج2، ص: 37
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═
#سوره_قدر
✍️ بعد از سال ها انتظار و حسرت بالاخره مکه قسمت ما شد. شب ها مسجد الحرام می رفتم . گاهی فقط به کعبه نگاه می کردم و با امام زمان ع نجوا می کردم.
شب یک جوان مصری بسیار مودب، آمد کنارم نشست. بعد سلام و احوالپرسی گفت:
👳🏼♀️ #عطوان: ببخشید یک سوال دارم.
👨🎓#سید_مهدی: بفرمایید برادر
👳🏼♀️ما هر دو مسلمان هستیم. مهمترین تفاوت شیعه و اهل سنت چی هست؟
👨🎓 مهمترین تفاوت شیعه با اهل سنت در تفکر #امامت است. شیعیان اعتقاد دارند بعد از وفات رسول الله ص، به دستور الهی، حضرت علی ع و 11 نفر از فرزندانش تا روز قیامت خلیفه هستند.
👳🏼♀️ جالبه. روایت های 12 خلیفه بعد از رسول خدا ص را ما هم معتقد هستیم. ببخشید از نظر شیعه در زمان ما، خلیفه رسول الله ص چه کسی هست؟
👨🎓در زمان ما، حضرت مهدی ع هستش. ایشان دوازدهمین و آخرین نفر از خلفای الهی هست.
👳🏼♀️ بله ما هم معتقد هستیم حضرت مهدی آخرین خلیفه و از نسل سیدتنا فاطمه س. ببخشید از قرآن یک دلیل برای زنده بودن چنین شخصی دارید؟
👨🎓بله داریم. اعتقاد شما درباره #شب_قدر چی هست؟
👳🏼♀️ (با تعجب) اعتقاد ما اینه که شب قدر در هر سال در یکی از شب های ماه مبارک رمضان _ احتمال زیاد ده روز آخر_ واقع شده. خداوند در این شب قرآن را بر رسول خدا ص نازل کرد.
👨🎓آیا شما اعتقاد دارید که خداوند در شب قدر تمام مقدرات عالم را تقدیر و تحکیم می کنه؟ خداوند در قرآن گفته: « فيها يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكيمٍ»(دخان/4)
👳🏼♀️بله اعتقاد داریم قطعا.
👨🎓 آیا قبول دارید که خداوند تمام فرشتگان و روح را برای تقدیر و تحکیم امر خود، به زمین تنزل می ده؟ خداوند در قرآن گفته: «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْر»(قدر/4)
👳🏼♀️ بله ما به همه آیات قرآن ایمان داریم!
👨🎓 به نظر شما محل نزول تمام ملائکه الهی و روح کجا هست؟
👳🏼♀️در زمان رسول خدا قطعا قلب ایشان محل نزول ملائکه و روح بوده! چون خداوند در قرآن گفته: « يُنَزِّلُ الْمَلائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلى مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِه» (نحل/2) و « وَ إِنَّهُ لَتَنْزِيلُ رَبِّ الْعالَمِينَ نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ عَلى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِين» (شعرا 192 الی 194). غیر از ایشان هیچ کس دیگری شایستگی این مقام الهی را نداشته.
👨🎓 همه اهل سنت قائل هستند شب قدر هر سال تکرار می شود! به نظر شما بعد از وفات رسول خدا، تمام ملائکه الهی و روح بر قلب چه کسی نازل می شود؟ از این امت چه کسی صلاحیت این مقام با عظمت الهی را داره؟
👳🏼♀️ جالب شد! تا الان به این نکته دقت نکرده بودم! خب بازم یک سوال می مونه! آیا فرشته ها به غیر از انبیاء الهی برای دیگران هم نازل می شوند؟
👨🎓 قطعا نازل می شوند! جبرئیل بر حضرت مریم س نازل شد! بعلاوه خداوند در قرآن گفته: إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ (فصلت /30) اگر کسی به درجاتی از ایمان برسه فرشته ها بر او نازل می شوند!
👳🏼♀️ (چشم های او پر از اشک و با لحنی آرام) لابد در زمان ما این مومن حقیقی و شبیه ترین فرد به رسول الله ص، آخرین خلیفه از خلفای 12 گانه، حضرت مهدی هست؟ با این حساب ایشان زنده هست و ... .
👨🎓بله اعتقاد ما شیعه این هست.
👳🏼♀️(به سجده رفت و شکر الهی نمود. هق هق گریه هاش امان بهش نمی داد) اولین بار بود که وارد مسجد الحرام شدم. چشمم که به کعبه افتاد گفتم: خدایا مرا به #صراط_مستقیم هدایت کن .... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
⏺ ولات و شهادت در خانه خدا ... .
✅ آیه الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#ذکر_یونسیه
✍ اهل معرفت، آنها كه در عرفان خداوند از کمّل هستند، منتهای سير را ذكر يونسيه میدانند. مداومت به این ذکر در سجده، قلوب مستعدّین سير إلی اللّٰه را نورانی میکند.
حضرت یونس -علینبیناوآلهوعلیهالسلام- در زندانِ شكم ماهی گفت: ﴿لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.﴾
سيدالشهدا علیهالسلام در دعای عرفه بعد از اين جمله، يازده جملهی ديگر اضافه كرد؛ معنايش اين است كه يونس در مرتبهی اول و حسين بن علی علیهالسلام در رتبهی دوازهم است و فوق اين عدد ديگر رتبه نيست.
تمام مراحل شهور معرفت كه باطن اين آيه است، در دعای عرفه طی شده است؛ در حقیقت امام حسین علیهالسلام به یونس علیهالسلام میفرماید: تو چنین گفتی: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»، ولکن مراتب دیگر مانده كه من بیان میکنم: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِينَ، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ…²»
هر یک از اين جملهها اقيانوسی از معارف الهی میباشد كه هزاران جبرئیل و میکائیل و اسرافیل در اين دريای بیپايان مستغرق است.
چه کسی درک میکند وقتی آن حضرت میفرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الْمُوَحِّدِينَ»، چگونه دوازه مرتبهی توحيد را طی مینماید؛ از توحيد در مقام احديّت، توحيد در مقام الوهيّت، توحيد در مقام ربوبيّت، تا به توحيد در مقام محبت رسیده و میفرماید:
تَرَكْتُ الْخَلْق طُرّاً فِي هَوَاكَا
و أيتمت العيال لكى أراكا
فـلو قـطّعتنى فى الحبّ إربا
لما حنّ الفؤاد إلى سواكا³
تمام عرفای اولين و آخرين در «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ» اول او واماندهاند، تا چه رسد به مراحل بعدی که آن حضرت در بیانش طی کرده است
📚 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی
۱۵/ اسفند/ ۱۳۸۰
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
◀️ شیرین تر از شعر شهریار
✅ آیه الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
❁﷽❁
#ابوحنیفة_یهودی
1️⃣ خطیب بغدادی، امام، علامه و مفتی اهل سنت است. او شرح حال مفصلی از ابوحنیفه بیان کرده است که شنیدن آن برای جوانان اهل سنت جالب است.
2️⃣ خطیب با استناد به اقوال بزرگان اهل سنت، گمراه بودن ابوحنیفه را، امر اجماعی دانسته است:
🔺«...سمعت أبا بكر بن أبي داود السجستاني يوما وهو يقول لأصحابه ما تقولون في مسألة اتفق عليها مالك وأصحابه والشافعي وأصحابه والأوزاعي وأصحابه والحسن بن صالح وأصحابه وسفيان الثوري وأصحابه وأحمد بن حنبل وأصحابه فقالوا له يا أبا بكر لا تكون مسألة أصح من هذه فقال هؤلاء كلهم اتفقوا على تضليل أبي حنيفة»
🔹«... از ابن ابی داود سجستانی شنیدم که روزی به اصحاب خود می گفت: نظر شما در مساله ای که مالک، شافعی، اوزاعی، حسن بن صالح، سفیان ثوری، احمد بن حنبل و اصحابشان در مورد آن اتفاق نظر دارند، چیست؟ آنها گفتند: ای ابوبکر! هیچ مساله ای صحیح تر از این نیست! ابن ابی داود گفت: این افراد همگی بر گمراهی ابی حنیفه اتفاق نظر دارند!»
📚 تاريخ بغداد، ج13، ص 394
3️⃣ عجیب تر آن که، مستند به سخن ابن ابی شیبة_ امام، محدث بزرگ و استاد بخاری_ ابوحنیفه یهودی است!
🔺«... سمعت بن أبي شيبة وذكر أبا حنيفة فقال أراه كان يهوديا»
🔸«... وقتی سخن از ابوحنیفة شد، از ابن ابی شیبه شنیدم که گفت: معتقد هستم او #یهودی است!
📚 تاريخ بغداد، ج13، ص 441
✅ آیا ابن ابی شیبه دروغ گفته است؟ در این صورت چرا دین و احادیث خود را از یک دروغگو می گیرید؟ اگر راست گفته است، چرا دین خود را از یک #یهودی و فردی گمراه اخذ می کنید؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
#نفوذ_یهود
1️⃣ «سلیمان بن مهران کاهلی» معروف به أعمش، حافظ، امام، شیخ الاسلام و از بزرگ ترین محدثین اهل سنت است.
📚 ذهبي، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد، سير أعلام النبلاء،ج:11، ص: 283، مؤسسة الرسالة، 23 جلد
2️⃣ «مجاهد بن جبر» تابعی بزرگ، امام و شیخ در تفسیر در نزد اهل سنت است. در «موسوعة اطراف الحدیث» بیش از چهار هزار و هفتصد بار، نام او اسناد روایات اهل سنت وارد شده است. با این حال اعمش درباره او گفته است:
🔹 «... قَالَ أَبُو بَكْرٍ بنُ عَيَّاشٍ: قُلْتُ لِلأَعْمَشِ: مَا بَالُهُم يَتَّقُوْنَ تَفْسِيْرَ مُجَاهِدٍ؟ قَالَ: كَانُوا يَرَوْنَ أَنَّهُ يَسْأَلُ أَهْلَ الكِتَابِ...»
📚ذهبي، شمس الدين أبو عبد الله محمد بن أحمد، سير أعلام النبلاء،ج:8، ص: 8، مؤسسة الرسالة، 23 جلد
http://up44.ir/zxtdeued 👈 :تصویر سند
3️⃣ «ابوبكر بن عیاش نقل می کند: به اعمش گفتم: محدثین و علما را چه شده است که از تفسیر مجاهد پرهیز می کنند؟ او گفت: آنها معتقد هستند همانا مجاهد[در تفسیر آیات قرآن] از اهل کتاب ( یهود و مسیحیت) سوال می کرد».
به تصویر سند در زیر مراجعه کنید.
✅ آیا به روایت های کسی که در تفسیر و فهم دین و قرآن از اهل کتاب کمک می گیرد، می توان اعتماد کرد؟ این در حالی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله دستور داده است که سخنان آنها را تصدیق نکنید! پیامبر صلی الله علیه و آله با توبیخ شدید خلیفه دوم می فرماید:
🔹« ... وعن جابر أيضا قال : نسخ عمر كتابا من التوراة بالعربية فجاء به إلى النبي فجعل يقرأ ووجه رسول الله صلی الله علیه و سلم تغير فقال رجل من الأنصار : ويحك يا ابن الخطاب ألا ترى وجه رسول الله صلی الله علیه و سلم فقال رسول الله صلی الله علیه و سلم: لا تسألوا أهل الكتاب عن شيء فإنهم لن يهدوكم وقد ضلوا وإنكم إما أن تكذبوا بحق أو تصدقوا بباطل والله لو كان موسى بين أظهركم ما حل له إلا أن يتبعني»
🔺«... جابر می گوید: عمر بن خطاب کتابی از تورات را به عربی نوشت و آن را نزد رسول الله صلی الله علیه و آله شروع به خواندن نمود در حالی که چهره رسول خدا صلی الله علیه و آله از شدت عصبانیت تغییر یافت. یکی از مردان انصارگفت: وای بر تو ای پسر خطاب! مگر چهره پیامبر خدا صلی الله علیه و آله را نمی بینی؟ رسول گرامی صلی الله علیه و آله فرمود: از اهل کتاب چیزی سوال نکنید زیرا آنها شما را هرگز هدایت نمی کنند در حالی که خود آنها گمراه هستند و شما(با تبعیت از اهل کتاب) یا حقی را تکذیب می کنید و یا یک امر باطلی را تصدیق می نمایید. به خداوند سوگند اگر موسی علیه السلام در پیش روی شما بود برای او حلال نبود مگر اینکه از من تبیعت کند».
📚 هیثمی، نورالدین علی بن ابی بکر، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج1، ص 421، دار الفكر، بيروت - 1412 هـ، 10 جلد
http://up44.ir/nbtd8r2f 👈 لینک تصویر سند
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍ اعتراف خطیر من علماء اهل السنه
⏺ عمر بن الخطاب من المابونین
◀️ له داء علاجه ماء الرجال
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110